Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-End 2.1 – profanacja?


Undziak

Rekomendowane odpowiedzi

Sly dobrze prawi dla tego pozbył się tego problemu jak i suba.

 

 

 

zaraz mnie zabiją, zaraz mnie zabiją, zaraz mnie zabiją, .....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnej, wróciłem z pracy po 16tej, leżę pod kołdrą od wczoraj wzięło mnie choróbsko , zona mnie tu leczy jak może,

obiecałem i jutro tez muszę iść do pracy, w przyszłym tygodniu tez nie mogę wziąć wolnego bo mam terminy,

chory i zmęczony nie mam weny na słuchanie muzyki

 

No to albo stracone przez tydzień zarobki albo szansa na tracenie zarobków przez cały kolejny rok.

 

Rozum ma niech go używa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSP powinno pomierzyć, gdzie ustawić, gdzie powiesić tłumiące skarpetki i... zostać odłączone.

Do tego można jednorazowo wezwać fachowca. Bo po co na stałe dodatkowy element w torze?

 

Samo odciążenie kolumn 2.0 od nadmiernego wysiłku z częścią pasma, przy której dostają zadyszki jest bonusem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy na basie nie osiągniesz bez DSP to co można osiągnąć z DSP, obojętnie jak długo byś walczył z ustawieniem.

 

DSP nie do końca załatwia sprawę akustyki pomieszczenia - wg. mnie jest kluczowa .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pozbyłem się suba. Przecież moduły subasowe w Utopii to co jak nie potężne suby?

 

Ale po co się tłumaczysz Focal wykonał to i zszył to razem jako jedną całość.Bez tych dolnych modułow nie posłuchał byś sobie za bardzo nawet elektroniki gdzie jest tam sporo elektronicznego basu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSP powinno pomierzyć, gdzie ustawić, gdzie powiesić tłumiące skarpetki i... zostać odłączone.

Do tego można jednorazowo wezwać fachowca. Bo po co na stałe dodatkowy element w torze?

 

Samo odciążenie kolumn 2.0 od nadmiernego wysiłku z częścią pasma, przy której dostają zadyszki jest bonusem.

 

Nie prawda. Owszem DSP powinno pomierzyć i wykryć charakterystykę zakresu basu w danym miejscu. Następnie znając już ten "klucz" musi korygować sygnał w locie, tak by pasował on do owego klucza aby finalnie był najlepszy i w miarę liniowy bas. By mógł to robić musi być podłączony non stop.

 

 

 

DSP nie do końca załatwia sprawę akustyki pomieszczenia - wg. mnie jest kluczowa .

 

Oczywiście, że nie, ale poprawia sytuację w znaczący sposób.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSP bez bezpośredniego sterowania głośnikiem ma mały sens. A jeśli jest tak niezbędne, to trzeba dążyć do podpięcia pod niego wszystkie głośniki. Tego by wymagała konsekwencja poglądu.

 

Ile kosztuje najtańszy DSP do stałego podpięcia i ile jest droższy od uśrednionej ceny dobrego suba?

 

Do rozważenia jest jeszcze, czy lepszy sub z wbudowanym wzmacniaczem czy taki, do którego można podłączyć dowolną końcówkę, co daje możliwość kształtowania jego brzmienia i osiagów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda. Owszem DSP powinno pomierzyć i wykryć charakterystykę zakresu basu w danym miejscu. Następnie znając już ten "klucz" musi korygować sygnał w locie, tak by pasował on do owego klucza aby finalnie był najlepszy i w miarę liniowy bas. By mógł to robić musi być podłączony non stop.

 

Szczególnie ze każda realizacja jest inaczej nagrana i inaczej wybrzmiewania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gerard, DSP nie jest korektorem. Nie dopasowujemy niczego do własnego ucha, tylko mierzymy wpływ pomieszczenia - dążąc do jak najmniejszego. Słabe nagranie zawsze takim pozostanie. Jego poprawianie we własnym zakresie jest możliwe, ale nie rozdrażniaj nobliwego towarzystwa tej zakładki (tutaj o sobie nie myślę).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gerard, DSP nie jest korektorem. Nie dopasowujemy niczego do własnego ucha, tylko mierzymy wpływ pomieszczenia - dążąc do jak najmniejszego. Słabe nagranie zawsze takim pozostanie. Jego poprawianie we własnym zakresie jest możliwe, ale nie rozdrażniaj nobliwego towarzystwa tej zakładki (tutaj o sobie nie myślę).

 

Ja rozumiem to tak, dynamiki nie doda ale przesterowania, w moi przypadku np.Steelheart dostosowałby żeby nie było przerostu basu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ograniczenie DSP tylko do najniższego basu ma mały sens.

Zwykle DSP wbudowane w subwoofer nadrabia niedostatki wbudowanego wzmacniacza lub samego głośnika. Gdy wzmacniacz i driver jest jak najbardziej w porządku, to DSP - dla basu - jest zbędne. Co innego skorygować wpływ marnego akustycznie pomieszczenia, ale wtedy trzeba zrobić korekcję w całym paśmie: od góry po sam dół. Tyle mojego zdania o DSP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawo mieć takie zdanie. Zupełnie się z nim nie zgadzam. To tak jak byś twierdził, że jeśli jeździć samochodem to tylko V8-500KM, a jeśli V6 to nie ma sensu i wtedy lepiej tramwajem... :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana basu wpływa na odbiór góry, zmiana na górze zmienia oczuwalnie bas, zmiana w każdym z tych zakresów odmieni odbiór środka (np. dobitność wokalu). Jesli mieć coś pod kontrolą (DSP), to jednak warto wszystko. Ograniczenie się tylko do jednego jest dużym kompromisem - zmieniającym na niekorzyść być może poprawną resztę.

 

A z ciekawości: sub Magico ma DSP czy nie ma? Jest samochodem czy tramwajem :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sub Magico ma wzmacniacz i cyfrowy crossover. Nie ma DSP ponieważ na tym poziomie sprzętu nie korzysta się ze średniej jakości DSP wbudowanego w sub, tylko z poważnego, zewnętrznego procesora DSP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co, ten zewnętrzny poważny DSP (czyli przypadkowy) będzie poprawiał suba Magico?

 

Wtedy wystarczy jakikolwiek sub (czyli tańszy) plus DSP z rozbudowanym korektorem. Trzeba też pamiętać, że takie urządzenie wpływa na jakość - im więcej obliczeń wykonuje, tym więcej generuje zniekształceń. Jak mniemam zachodzi przejście A/D --> D/A, co nie pomaga muzyce. Raczej Magico dąży do tego, aby ten cyfrowy proces pominąć. W suba wsadziło co niezbędne i w ten sposób gwarantuje przewidywalny efekt.

 

DSP jako element wzmacniacza jest wątpliwy. Po to się dopasowuje wzmacniacz do użytego głośnika i cała resztę wraz z obudową, żeby poprawiać nie było czego. Oczywiście w ramach subwoofera, bo przecież DSP dla całosci pomieszczenia nie stosujemy.

 

Zostańmy przy odmiennym rozumieniu przydatności DSP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co, ten zewnętrzny poważny DSP (czyli przypadkowy) będzie poprawiał suba Magico?

 

Wtedy wystarczy jakikolwiek sub (czyli tańszy) plus DSP z rozbudowanym korektorem. Trzeba też pamiętać, że takie urządzenie wpływa na jakość - im więcej obliczeń wykonuje, tym więcej generuje zniekształceń. Jak mniemam zachodzi przejście A/D --> D/A, co nie pomaga muzyce. Raczej Magico dąży do tego, aby ten cyfrowy proces pominąć. W suba wsadziło co niezbędne i w ten sposób gwarantuje przewidywalny efekt.

 

DSP jako element wzmacniacza jest wątpliwy. Po to się dopasowuje wzmacniacz do użytego głośnika i cała resztę wraz z obudową, żeby poprawiać nie było czego. Oczywiście w ramach subwoofera, bo przecież DSP dla całosci pomieszczenia nie stosujemy.

 

Zostańmy przy odmiennym rozumieniu przydatności DSP.

I co, ten zewnętrzny poważny DSP (czyli przypadkowy) będzie poprawiał suba Magico?

 

Wtedy wystarczy jakikolwiek sub (czyli tańszy) plus DSP z rozbudowanym korektorem. Trzeba też pamiętać, że takie urządzenie wpływa na jakość - im więcej obliczeń wykonuje, tym więcej generuje zniekształceń. Jak mniemam zachodzi przejście A/D --> D/A, co nie pomaga muzyce. Raczej Magico dąży do tego, aby ten cyfrowy proces pominąć. W suba wsadziło co niezbędne i w ten sposób gwarantuje przewidywalny efekt.

 

DSP jako element wzmacniacza jest wątpliwy. Po to się dopasowuje wzmacniacz do użytego głośnika i cała resztę wraz z obudową, żeby poprawiać nie było czego. Oczywiście w ramach subwoofera, bo przecież DSP dla całosci pomieszczenia nie stosujemy.

 

Zostańmy przy odmiennym rozumieniu przydatności DSP.

 

Lepiej beznadziejnie, ale koszernie! - Podstawowa zasada audiofilska! :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi korygować sygnał w locie, tak by pasował on do owego klucza aby finalnie był najlepszy i w miarę liniowy bas. By mógł to robić musi być podłączony non stop.

Pomyliło Ci się ze sprzężeniem zwrotnym stosowanym w subwooferach, gdzie ruch membrany jest śledzony przez akcelerometr i na tej podstawie w czasie rzeczywistym jest korygowany sygnał wejściowy do głośnika, co pozwala zmniejszyć zniekształcenia. Korekcję dla pomieszczenia przeprowadza się raz i na tej podstawie procesor przy pomocy takich narzędzi jak EQ parametryczny wprowadza stosowne zmiany tak, aby w miejscu odsłuchu charakterystyka była możliwie najbardziej liniowa, nic tam w locie się nie dzieje, bo i po co. Warunki w pokoju masz niezmienne, no chyba że ustawiasz inaczej kolumny lub coś zmieniasz, wtedy korekcję dla tego pomieszczenia musiałbyś powtórzyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dyspozycji jest regulacja wzmocnienia suba i płynna zmiana fazy. To i tak dużo w stosunku do kolumny 2.0, która zwykle takich rarytasów jest pozbawiona. W nich ewentualnie odbiór dołu reguluje się... korekcją wysokotonówki (często skokową). Na przykładzie suba mamy ewidentną przewagę w elastyczności sprzętowej. Więcej nie wiem, więc milknę. Co najwyżej mogę jeszcze wstawić jakieś zdjęcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pomyliło Ci się ze sprzężeniem zwrotnym stosowanym w subwooferach, gdzie ruch membrany jest śledzony przez akcelerometr i na tej podstawie w czasie rzeczywistym jest korygowany sygnał wejściowy do głośnika, co pozwala zmniejszyć zniekształcenia. Korekcję dla pomieszczenia przeprowadza się raz i na tej podstawie procesor przy pomocy takich narzędzi jak EQ parametryczny wprowadza stosowne zmiany tak, aby w miejscu odsłuchu charakterystyka była możliwie najbardziej liniowa, nic tam w locie się nie dzieje, bo i po co. Warunki w pokoju masz niezmienne, no chyba że ustawiasz inaczej kolumny lub coś zmieniasz, wtedy korekcję dla tego pomieszczenia musiałbyś powtórzyć.

 

No tak, tylko żeby to robić to DSP musi być cały czas włączony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosc

(Konto usunięte)

DSP dopiero wkracza do audio. Audiofile są konserwatywni i negują to czego nie znają. Ale w kwestii basu nawet zatwardziali puryści jeśli tylko mieli porównanie to wiedzą, że bas z DSP a bez to przepaść.

Tak właśnie jest.

Mam w kinie domowym Velodyne DD12 i właśnie czynię starania żeby DSP zaimplementować do stereo.

Dzięki uprzejmości i wiedzy @audiosynergia przekonałem się jak i paru forumowiczów u mnie w domu co DSP w stereo potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSP musi sterować subem, musi mieć swój wzmacniacz, wbudowany lub zew.ale tylko do tej, konkretnej sekcji.

 

We wtorek bede u mnie dlugo oczekiwane kolumny z DSP na basie. Bardzo jestem ciekaw efektu.

Co do basu w kolumnach, to tez jestem zdania ,ze lepszy sub niz brak basu.

Zszycie zakresow da sie zrobic albo bardzo przyblizyc, braku basu nie da sie oszukac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Korekcję dla pomieszczenia przeprowadza się raz i na tej podstawie procesor przy pomocy takich narzędzi jak EQ parametryczny wprowadza stosowne zmiany tak, aby w miejscu odsłuchu charakterystyka była możliwie najbardziej liniowa, nic tam w locie się nie dzieje, bo i po co. Warunki w pokoju masz niezmienne, no chyba że ustawiasz inaczej kolumny lub coś zmieniasz, wtedy korekcję dla tego pomieszczenia musiałbyś powtórzyć.

Tak działa DSP- w trybie pomiaru koryguje pasmo przenoszenia zbliżając je do najbardziej liniowego, praktyka (odsłuch) pokazuje jednak że po automatycznej korekcji nie gra tak jakbyśmy tego oczekiwali i wprowadzamy zmiany manualnie. Popatrzcie na pomiary charakterystyki pasma przenoszenia kolumn- w większości, poszczególne zakresy niskich częstotliwości są wyżej o kilka db.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dolacze sie do dyskusji z moim 2.1 SF Guarneri Homage + SF Gravis B1 - poczatkowo sygnal prowadzony z pre ale z uwagi na mala przejrzystosc pre w chwili obecnej z zaciskow glosnikowych poprzez gniazdo XLR w subie. Kable Nordost Heimdal i do glosnikow i do suba. Sub stoi na srodku bazy odsluchowej. Odciecie na 52Hz. NIe wiem czy to high end ale wg mnie gra to dobrze. Warunkiem jest ustawienie odciecia nisko. Kiedy probowalem odcinac wyzej moglem wychwycic spowolnienie niektorych dzwiekow ale nie wynikalo to z opoznienia sygnalu lecz bardziej braku kontroli po stronie glosnika. Przestrzen nie ucierpiala. Kontrabas i fortepian zyskaly wypelnienie ktorego czasem brakowalo bez suba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.