Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

45 minut temu, ASURA napisał:

Ostatnio w Teatrze Starym słyszałem przedstawienie gdzie aktorzy mieli zamiast dobrej scenicznej dykcji ukryte przenośne mikrofony, no nic tak nie wk.... jak aktor mówiący do innego aktora i dźwięk gdzie indziej niż sam aktor. Sprawę "ułatwiało" 12 aktorów jednocześnie biorących udział w dyskusji a Ty mi takie rzeczy o subach mówisz i że wszędzie.

  

 

 To tylko dowód na zacofanie technologiczne  jak sama nazwa wskazuje   Starego   Teatru .

od dzieiątek lat na normalnym świecie używa się techniki która eliminuje ten problem

 

51 minut temu, ASURA napisał:

bo całą resztę opóźniając do subów  psujemy dźwięk kolejnym układem elektrycznym w torze

 Ale tylko wtedy kiedy  układ jest gorszej klasy niż tor .

Gość

(Konto usunięte)
51 minut temu, ASURA napisał:

Ale z subami to chodzi o przyspieszenie w domenie czasu i to jest ból d... osób które chcą żeby suby nie były na widoku i są ustawione gdzieś z tyłu "za firanką"

wtedy częstotliwośc podziału musi być niższa , i sub musi mieć możliwość usatawiwnia fazy w 360 st oprócz oczywiście regulacji punktu odcięcia i najlepiej dobroci filtra

ale i tak takie zgranie to się własnie sprawdza tylko w kinie

np zdaniem misiomora 42 cm sub SB powinien pracować do 200hz

Godzinę temu, ASURA napisał:

Z nasz jakiś filtr który przyśpiesza suby? bo całą resztę opóźniając do subów  psujemy dźwięk kolejnym układem elektrycznym w torze

W naszych czasach 99% źródeł sygnałów to cyfra, więc opóźnienie nie zmienia jakości sygnału.

nagrywamy.com

19 minut temu, JBN napisał:

To tylko dowód na zacofanie technologiczne  jak sama nazwa wskazuje   Starego   Teatru .

Czasy Bińczyckiego, Treli, Pomykały, Globisza się skończyły, wtedy to był TEATR, elektronika tego nie naprawi

10 minut temu, przemak napisał:

W naszych czasach 99% źródeł sygnałów to cyfra, więc opóźnienie nie zmienia jakości sygnału.

Realia są bardziej bolesne jeśli chodzi o High End...

23 minuty temu, slawek.xm napisał:

wtedy częstotliwośc podziału musi być niższa , i sub musi mieć możliwość usatawiwnia fazy w 360 st oprócz oczywiście regulacji punktu odcięcia i najlepiej dobroci filtra

ale i tak takie zgranie to się własnie sprawdza tylko w kinie

np zdaniem misiomora 42 cm sub SB powinien pracować do 200hz

To wszystko to xuj, ja dziś o godzinie 12:00 według czasu letniego środkowoeuropejskiego widziałem w Krakowie słońce świecące z godziny 11-tej , Tym Twoim aniołom zupełnie się we łbach pop... i zapomnieli prawidłowo dla nas maluczkich ustawić dekoracji...

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Godzinę temu, xajas napisał:

Nie dziwota, ze potem towarzystwo narzeka na "złe zgranie" subwoofera i twierdzi ze się nie nadają do Stereo 😉

Mam teraz niewielkie podłogówki Audium comp 5.2 , dzielone właśnie na 150Hz. W podstawie jest owalny niskotonowy, a od 150Hz w górę gra niewielki głośnik szerokopasmowy w zamkniętej obudowie o pojemności monitora. Czyli mamy praktycznie monitor i sub w 1 obudowie 😉

Wyjątkowo spójne granie. Zszycie pasma jest znakomite, szczególnie jak na półkę cenową.

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

3 godziny temu, iro III napisał:

automobil Pana Samochodzika.

To wizjonerski pojazd...jak z czegoś na F zrobić coś na G

1 godzinę temu, xajas napisał:

Long speech short: 200Hz to bezsens 🙂 

Nie dziwota, ze potem towarzystwo narzeka na "złe zgranie" subwoofera i twierdzi ze się nie nadają do Stereo 😉

U mnie to się sprawdziło. Podnosiłem wyżej i wyżej aż nagle zaczęło grać czysto na 225Hz podział i jako bonus lepsze zgranie z subem. Powodem tego niezgrania mogły być ogromne zniekształcenia.

W książce pewnie stoi, że powyżej 199,9999 nie da się zgrać suba...

Mam teraz niewielkie podłogówki Audium comp 5.2 , dzielone właśnie na 150Hz. W podstawie jest owalny niskotonowy, a od 150Hz w górę gra niewielki głośnik szerokopasmowy w zamkniętej obudowie o pojemności monitora. Czyli mamy praktycznie monitor i sub w 1 obudowie
Wyjątkowo spójne granie. Zszycie pasma jest znakomite, szczególnie jak na półkę cenową.


Porownujesz jablka z gruszkami.
W twoim wypadku o „subwooferze“ bym nie mowil. To zwykly glosnik niskotonowy

Popatrz na to

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_2156.thumb.jpg.22a92262b27f0245b5a398317942f3cd.jpg

IMG_2157.thumb.jpg.2e9edf9b36468366d77fb8db0d42f1c4.jpg

A potem pomysl, jak brzmia 150Hz z czegos takiego

IMG_2154.thumb.png.f0aed06ca8459b0d12c55346dddb95d0.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
4 minuty temu, xajas napisał:

Porownujesz jablka z gruszkami.

Idea 😉 ale co prawda to prawda 👍 tylko ze ja zarówno w samochodzie jak i w domu nie byłem fanem ekstremalnych subów 😉

Granie Audium bardxo mi przypomina granie małych monitorów wkasnie z Rel T5i, tylko wszystko jest lepsze... 

Poza zejściem, choć i tak u mnie się mierzą lepiej przez mody (od 35Hz)

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Idea ale co prawda to prawda tylko ze ja zarówno w samochodzie jak i w domu nie byłem fanem ekstremalnych subów
Granie Audium bardxo mi przypomina granie małych monitorów wkasnie z Rel T5i, tylko wszystko jest lepsze... 
Poza zejściem, choć i tak u mnie się mierzą lepiej przez mody (od 35Hz)

Powtorze sie, problemem nie sa te dolne 35Hz. Problemem jest lokalizacja i przede wszystkim brzmienie/podkolorowania takich subwooferowych przetwornikow przy tych gornych 150-200Hz. Nie wiem, czy inni maja mozliwosc (smiem twierdzic ze nie) i zadali sobie trudu, przesluchac/porownac takie rozne czestotliwosci podzialu. Ja sobie zadalem, zaprogramowalem cala serie zwrotnic z podzialami co 10Hz poczawszy od 40Hz, przez 50, 60,… az do 200Hz i przesluchalem je z roznymi gatunkami muzyki. Poniewaz u mnie przelanczanie miedzy tymi setupami to tylko klikniecie mysza, moge bardzo szybko i precyzyjnie porownac brzmienie tych wszystkich konfiguracji.

I co z tego wyszlo?

Jesli slucham typowej muzyki EDM, Techno, House,.. gdzie punch i poziom glosnosci odgrywa role, to podzial w granicach 120Hz byl niezly. Ale jak tylko pojawia sie (meskie) glosy albo naturalne/akustyczne instrumenty, slyszymy „podkolorowanie“ tego zakresu.
Po obnizeniu czestotliwosci do ok. 60Hz problem znika.
Moim zdaniem takie typowe subwooferowe przetworniki sa suboptymalne to odtwarzania tych wyzszych czestotliwosci.

Dlatego, w zaleznosci od „profilu“ uzytkownika, w typowych przypadkach nie zalecal bym podzialow wyzszych niz okolo 60Hz-80Hz

Dla mnie standartowym testem neutralnosci/podkolorowania tego zakresu jest nagranie „Scotty“.
Posluchaj kiedy brzmi „neutralnie“, a kiedy brzmi, jak by byl „przeziebiony“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)
44 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Mam teraz niewielkie podłogówki Audium comp 5.2 , dzielone właśnie na 150Hz. W podstawie jest owalny niskotonowy, a od 150Hz w górę gra niewielki głośnik szerokopasmowy w zamkniętej obudowie o pojemności monitora. Czyli mamy praktycznie monitor i sub w 1 obudowie 😉

Wyjątkowo spójne granie. Zszycie pasma jest znakomite, szczególnie jak na półkę cenową.

kiedyś i xajas dojdzie do tego , niektórzy potrzebują naprawdę dużo czasu by się przekonać do oczywistości 🙂

1 minutę temu, xajas napisał:

I co z tego wyszlo?

kup se porządne glośniki

Posluchaj se te 200Hz na twoich porzadnych glosnikach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 
IMG_2160.thumb.png.dbd8f4329973a51ce912ec23fdf967e3.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 godziny temu, przemak napisał:

W naszych czasach 99% źródeł sygnałów to cyfra, więc opóźnienie nie zmienia jakości sygnału.

Słyszałeś coś o cyfrowym przyspieszaniu sygnału? bo o tym pisałem

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

13 minut temu, ASURA napisał:

Słyszałeś coś o cyfrowym przyspieszaniu sygnału? bo o tym pisałem

Na pewno? Coś innego widzę. Na to odpowiedziałem. 

4 godziny temu, ASURA napisał:

całą resztę opóźniając do subów  psujemy dźwięk kolejnym układem elektrycznym w torze

 

nagrywamy.com

3 godziny temu, przemak napisał:

W naszych czasach 99% źródeł sygnałów to cyfra, więc opóźnienie nie zmienia jakości sygnału.

Tylko jak to dodać żeby było w miarę możliwości bezstratne 😉

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

1 minutę temu, marcinmarcin napisał:

Tylko jak to dodać żeby było w miarę możliwości bezstratne 😉

Jeżeli ktoś uważa, że bufor pogarsza, to faktycznie ma problem. Tylko zwolennicy analogu muszą pamiętać, że nagrywany na winyla sygnał też jest opóźniony względem sygnału sterującego odstępem, także ten, jak żyć 😉

nagrywamy.com

Gość

(Konto usunięte)
2 godziny temu, xajas napisał:

Posluchaj se te 200Hz na twoich porzadnych glosnikach

konstrukcja kolumny to nie jest bułka z masłem , analogicznie zgranie malych monitorow a subem to samo

oprocz doboru glośników , punktu podzialu , rzędu filtrów ich dobroci i dokladnego zgrania fazowego jest jeszcze ucho gust i upodobania

nie będę wnikal jak i co robisz czego słuchasz i dlaczego nie jesteś zadowolony

odnioslem się tylko do tego , że zanegowaleś możliwość polączenia suba z monitorem na ok 200hz

monitor ma midwoofer maks 18 cm

ty masz inne większe glośniki i to twój problem jak zgrywasz i co ci wychodzi

jedno musisz przyjąc do wiadomości , że konfiguracje mogą być różne i to co dobre dla ciebie wcale nie musi być nawet akceptowalne dla kogoś innego.

Problem z tobą jest taki , że uważasz swoj punkt widzenia za jedynie sluszny, dlatego nie ma z tobą żadnej dyskusji

przyzwyczailem się 🙂

ale czasem walisz takie bzdety , że trzeba zareagować

im mniej glupot będziesz pisal tym mniej będę musial reagować na twoje wpisy

 

Nie zanegowalem mozliwosci (mozliwa jest kazda czestotliwosc), zanegowalem sensownos.

A jak odpowiesz na te wczesniejsze pytania, to mozemy dalej podyskutowac


1. Czy mówimy tu o komputerowych pierdziawkach wielkości pudelka papierosów, które potrzebuja "odciążenie" już poniżej 200Hz

2. Od jakiej czestotliwosci zaczynamy lokalizowac źródła dźwięku? Czy przy takim wysokim podziale, nie zaczniesz lokalizować tych subwooferow jako niezależne źródło dźwięku?
Nie każdy subwoofer stoi bezpośrednio pod monitorem.  Wyobraź sobie ze stoją oddalone, albo nawet jeden z przodu a jeden z tylu.

Problem z toba jest taki, ze nie odpowiadasz na „niewygodne“ krytyczne pytania

im mniej glupot będziesz pisal tym mniej będę musial reagować na twoje wpisy

Gość

(Konto usunięte)
19 minut temu, xajas napisał:

1. Czy mówimy tu o komputerowych pierdziawkach wielkości pudelka papierosów, które potrzebuja "odciążenie" już poniżej 200Hz

pisalem o monitorach z glośnikiem 18cm

19 minut temu, xajas napisał:

2. Od jakiej czestotliwosci zaczynamy lokalizowac źródła dźwięku?

od 60 hz

19 minut temu, xajas napisał:

Czy przy takim wysokim podziale, nie zaczniesz lokalizować tych subwooferow jako niezależne źródło dźwięku?

sub ma być tak zgrany z monitorem jak kolumna 3-way, bezapelacyjnie

19 minut temu, xajas napisał:

Nie każdy subwoofer stoi bezpośrednio pod monitorem.  Wyobraź sobie ze stoją oddalone, albo nawet jeden z przodu a jeden z tylu.

do słuchania muzyki wg mnie oddalenie suba od monitorów jest malo ciekawym projektem

ale wtedy trzeba oczywiscie ciąć niżej tylko po to dajemy sub do monitorow by zmniejszyć ich znieksztalcenia i odciącięcia z nich basu by śednica była czysta i niemodulowana przede wszystkim a dopiero poźniej jest kwestia zejścia

tez o tym pisałem jak Asura chcial stawoiać za firanką

19 minut temu, xajas napisał:

im mniej glupot będziesz pisal tym mniej będę musial reagować na twoje wpisy emoji3.png

ok , to koniec dyskusji

Edytowane przez slawek.xm
7 minut temu, slawek.xm napisał:

do słuchania muzyki wg mnie oddalenie suba od monitorów jest malo ciekawym projektem

Trzeba zachować minimum przyzwoitości, i jak się nie da dwóch pod monitorami, to jeden pośrodku. Próby schowania jednego z tyłu za kanapą a drugiego za firanką z boku - jak na tym się nie znam - tak zakończyć się muszą akustycznym chaosem.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Trzeba zachować minimum przyzwoitości, i jak się nie da dwóch pod monitorami, to jeden pośrodku. Próby schowania jednego z tyłu za kanapą a drugiego za firanką z boku - jak na tym się nie znam - tak zakończyć się muszą akustycznym chaosem.

może byc obok

oddalenie musi być uwzględnione przy podziale pasma
ale i tak dźwięki instrumentów to tony podstawowe i alikwoty

po to by rozpoznać instrument musimy uslyszeć cale spektrum częstotliwości dlatego w odtworzeniu dźwięku bierze udział cała kolumna lub sub i monitory

dlatego najlepiej jest zrobić 2+2 i nie wyjeżdżać z subami 2m do tyłu do kąta lub za firankę 🙂

jeśli ktoś nie może znieść widoku suba to lepiej kupić podlogowki z w miarę szerokim pasmem

ale to jest moje zdanie i nikt nie musi go akceptować , można sobie rozstawić 6 subów plus aktywne pulapki i uważać to za hi-end  ... różne są przecież gusta

 

Edytowane przez slawek.xm
10 godzin temu, xajas napisał:
Dlatego, w zaleznosci od „profilu“ uzytkownika, w typowych przypadkach nie zalecal bym podzialow wyzszych niz okolo 60Hz-80Hz

Dla mnie standartowym testem neutralnosci/podkolorowania tego zakresu jest nagranie „Scotty“.
Posluchaj kiedy brzmi „neutralnie“, a kiedy brzmi, jak by byl „przeziebiony“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_2158.thumb.jpg.a81d76eed616de280d447b2c2b9da8b0.jpg

Jak dla mnie Alan Taylor ma za blisko ust mikrofon, przeziębienia na 15” nie zdiagnozowałem ale do samego żołądka można mu zajrzeć i to nie jest takie fajne do końca….

Śliczniusi fortepian jeśli chodzi o sygnaturę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

7 godzin temu, przemak napisał:

Jeżeli ktoś uważa, że bufor pogarsza, to faktycznie ma problem. Tylko zwolennicy analogu muszą pamiętać, że nagrywany na winyla sygnał też jest opóźniony względem sygnału sterującego odstępem, także ten, jak żyć 😉

Przede wszystkim prędkość kiedy jest ryty czysty nie zapisany vinyl jest 4x niższa co by później na tych 33,333obr/minutę dobrze zagrało….

I takie opóźnienie na końcowy wpływ jest żadne no kiedy indziej ryjemy a kiedy indziej vinyla z dzieci matki odtwarzamy

Problemem nie jest sam czas tylko transformacja jednego formatu zapisu w inny

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

4 godziny temu, slawek.xm napisał:

może byc obok

Hmmm... Tak sobie myślę (oczywiscie dochodzą dźwięki odbite od ścian, ale):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zgrywamy fazę w miejscu ustawienia mikrofonu, ale zrypani po robocie wykładamy się półleżąco w fotelu. W pierwszym przypadku dźwięki monitora i z suba nadal spotkają się w fazie (tylko usłyszymy muzykę nieco później) - w drugim dźwięk suba pozostanie w fazie, a dźwięk z monitorów może wyjść w przeciwfazie. Coś pewnie znów pomyliłem - co?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

21 godzin temu, Lech36 napisał:

Hi-end to przede wszystkim wysoka cena a u mnie nie ma nic bardzo drogiego, nawet w tych systemach opartych w dużej mierze na komponentach fabrycznych. Jedynie głośniki starałem się kupować z najwyższych poziomów w swoich klasach z renomowanych firm. Jeżeli chodzi o moje audiofilstwo to tak jak pisałem wcześniej, zgoda z pewnym brakiem do kompletności, ten brak to eliminacja voodoo z mojego hobby.

Wyjaśnij jaka jest różnica między komponentami fabrycznymi, a najwyższy poziom renomowanych firm w swojej klasie. Drugie pytanie, jeśli możesz wyjaśnić, jakie to voodoo wyeliminowałeś ze swojego hobby?

Hmmm... Tak sobie myślę (oczywiscie dochodzą dźwięki odbite od ścian, ale):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Zgrywamy fazę w miejscu ustawienia mikrofonu, ale zrypani po robocie wykładamy się półleżąco w fotelu. W pierwszym przypadku dźwięki monitora i z suba nadal spotkają się w fazie (tylko usłyszymy muzykę nieco później) - w drugim dźwięk suba pozostanie w fazie, a dźwięk z monitorów może wyjść w przeciwfazie. Coś pewnie znów pomyliłem - co?

Tym razem o dziwo nie pomyliles! Tak trzymac

Ale…

Spojrzmy na to realistycznie, w uproszczeniu

Przyjmijmy czestotliwosc podzialu 80Hz. Czyli dlugosc rozpatrywanych fal basowych bedacych „w fazie“ albo „w przeciwfazie“ to ok. 4,25m. A jesli zamiast siedziec w sweetspocie wylozysz sie pollezaco, to odleglosci od monitorow w relacji do subloofera zmienia sie moze o 0,3m.
Te 0,3m to ok. 7% tych 4,25m, czyli przesuniecie fazowe 0,07 x 360° = 25°

Nie wierze, bys bedac zrypany po robocie wyslyszal „przeciwfaze“ 25° dla 80Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, ASURA napisał:

Przede wszystkim prędkość kiedy jest ryty czysty nie zapisany vinyl jest 4x niższa co by później na tych 33,333obr/minutę dobrze zagrało….

I takie opóźnienie na końcowy wpływ jest żadne no kiedy indziej ryjemy a kiedy indziej vinyla z dzieci matki odtwarzamy

Problemem nie jest sam czas tylko transformacja jednego formatu zapisu w inny

Przede wszystkim to bzdura. Chodziło mi, żartem, o głowicę wyprzedzającą przy nacinaniu - to raz. Nie masz o tym pojęcia, nie musisz. Dwa - nie ma płyt nacinanych z 1/4 prędkości, a z połową jest dużo mniej niż połowa czyli raczej niewiele. Skąd to wziąłeś to pozostanie tajemnicą. Chyba, że 747 coś wymyślił w międzyczasie 😉

nagrywamy.com

9 godzin temu, przemak napisał:

Jeżeli ktoś uważa, że bufor pogarsza, to faktycznie ma problem.

Nie sam bufor - ale gdzie go wcisnąć do toru, żeby nie było strat jakości. Prosty EQ na IIR ogarnąłem w Adim (tu nie słyszę pogorszenia po włączeniu DSP). Ale już nawet  softwarowy volume na malinie niestety zauważalnie degraduje dźwięk. Apo Equalizer na PC też coś tam psuje lekko. 

14 godzin temu, ASURA napisał:

bo całą resztę opóźniając do subów  psujemy dźwięk kolejnym układem elektrycznym w torze

👍

6 godzin temu, slawek.xm napisał:

jeśli ktoś nie może znieść widoku suba to lepiej kupić podlogowki z w miarę szerokim pasmem

I tak zrobiłem w końcu 👍

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

50 minut temu, przemak napisał:

Chyba, że 747 coś wymyślił w międzyczasie 😉

Tak, zrobił to i więcej.

Jak ostatnio zeznał w innym wątku,

latami, do swoich experimentów odtwarzał również jedną płytę, wydaną na winylu.

(Na proste pytanie, ile egzemplarzy zużył, odp. - "spadaj",  takie nianse to tylko dla wizjonerów? Może też wróżka tak doradzała?)

Bardzo być może miał taki winyl z 1/4 speed a dodatkowo odtwarzał go z predkoscią 1/10, dla zachowania mechanicznej doskonałości, no jak wolniej szła, to może i mniej ją "zjechało"?

Przy tak "mikroskopowym wglądzie" w dżwięki mógł, co tu dużo gadać - odkryć i to, że np. sieciówka z izolacją degraduje brzmienie...who knows?

13 godzin temu, J.Jerry napisał:

To wizjonerski pojazd...jak z czegoś na F zrobić coś na G

Zgadza się, ale właśnie dlatego zawsze dziwiła mnie niechęć części hobbystów do zestawów aktywnych 😉.  

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.