Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

Nie! to się nie dzieje, ludzie wzdychają do talerzy :) Ale co mnie zaciekawiło w jego opisie to tok myślenia i skojarzenia

"Różnice są wyraźne. Szczególnie na blachach perkusji i na trąbce"

 

No cóż, te talerze są specjalnego, szczególnego typu. Robi się je z "bronzu" :D

 

Tu jest źródło tej niesamowitej informacji:

 

 

Jakoś dzwony odlewa się z bronzu zamiast robić z blachy ocynkowanej.

 

A ja na to że wszystkie kolumny jakie mam to obudowy zamknięte. Bassreflexu nie znoszę i nie trawię.

A jak znosisz kompresję wprowadzaną przez obudowę zamkniętą ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Sound, chętnie bym i posłuchał Twoich Opali, czemu nie. Przypuszczam, że wiem czego można się po nich spodziewać bo przesłuchałem kilkanaście różnych aktywnych monitorów, tańszych, droższych, lepszych, gorszych i wiem jakie są ich wspólne cechy.

Doceniam ich walory ale...nie jest moje granie.

 

Po świętach biorę się za testy zestawu monitorów Lipiński Sound z firmowymi monoblokami i uwaga - właśnie z subem.

Edytowane przez konradskala

Bassreflexu nie znoszę i nie trawię. Wogóle dziurawe skrzynki z rurą w środku to poza kilkoma wyjątkami jakieś nieporozumienie.

 

Nie wiem czy to coś zmienia i ma wpływ na jakość basu, ale Opale mają bassreflexy nie w postaci okrągłych dziur, tylko długich, wąskich szczelin umieszczonych pionowo przy krawędziach obudowy, która jest zbudowana z aluminium.

Dodam jeszcze, że tego suba KRK 10S testowałem z Yamahami HS80. Kolega Popej napisał mi tu niedawno, żebym ściszył suba.

Otóż przy ustawieniu głośności ma minimum i tak nie dało się słuchać, taki ten bas był zdegradowany.

Ale to był KRK 10S i pewnie nie potrafiłem go optymalnie skalibrować, skoro to takie trudne.

Może tu nie chodziło o samego suba, tylko o akustykę pomieszczenia. W normalnym pomieszczeniu zazwyczaj, jeśli nie zawsze niskie częstotliwości to największy problem i dlatego czasem lepiej to brzmi gdy w ogóle nie są odtwarzane.

Dobre monitory bliskiego pola to konstrukcje zamknięte. Do tego zestrojenie suba jest tak trudne, że praktycznie niemożliwe.

 

Z jednym subbem zgoda.

Ale dwa zamknięte VELODYNE po jednym na monitor, poprzez zwrotnice aktywne plus procesor własny owych subbów i zszyć można w stopniu właściwie doskonałym.

 

W.

Nie wiem czy to coś zmienia i ma wpływ na jakość basu, ale Opale mają bassreflexy nie w postaci okrągłych dziur, tylko długich, wąskich szczelin umieszczonych pionowo przy krawędziach obudowy, która jest zbudowana z aluminium.

Oczywiście, że ma. To akurat w całym bassreflexie wg mnie najlepsze rozwiązanie.

Miałem kiedyś takie podłogówki chyba T+A lub K+H z wylotem szczelinowym czyli linią transmisyjną. Ani to obudowa zamknięta ani bassreflex. Do dzisiaj żałuję, że je sprzedałem

 

Oczywiście, że ma. To akurat w całym bassreflexie wg mnie najlepsze rozwiązanie.

Miałem kiedyś takie podłogówki chyba T+A lub K+H z wylotem szczelinowym czyli linią transmisyjną. Ani to obudowa zamknięta ani bassreflex. Do dzisiaj żałuję, że je sprzedałem

 

Kształt otworów nie zmienia zasady działania, która powoduje, że z bliska nie da się tego słuchać normalnie.

nagrywamy.com

Kształt otworów nie zmienia zasady działania, która powoduje, że z bliska nie da się tego słuchać normalnie.

 

Wiem że mnie ignorujesz, ale jak piszesz coś takiego to może wytłumaczyłbyś dlaczego.

Prosiłbym o rozwinięcie - czy to Twoje osobiste spostrzeżenie, czy jakaś reguła, którą każdy powinien

odbierać podobnie?

Tak poważniej w tym roku np. Lampizator Pacyfic grał z takimi kolumnami i powiem wiele osób przygarnęło by te kolumny zamknięte z taką sygnaturą.

Zgadza się, kolumna zamknięta może grać dobrze (też takie słyszałem), ale jednak ca. 90% kolumn na świecie to różnego rodzaju obudowy nie zamknięte. Dominuje BR nawet w najwyższym hi-endzie.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Za bardzo oddalone punktowe źródła dźwięku za tym obraz stereofonicznej sceny słuchany z bardzo bliska jest rozmyty i słychać duży bałagan. Zawsze polecam używać uszek, to na prawdę da radę usłyszeć!

 

O czym Kolega pisze? U mnie jest klasyczny trójkąt równoboczny o boku ca. 2 m i tak jest optymalnie.

Przecież do słuchania muzyki nie używam mierników tylko własnych uszu.

Chodzi mi o wypowiedź Przemaka, który stwierdził że "nie da się tego słuchać". Więc poprosiłem o rozwinięcie o co mu chodziło.

Może w swoim studiu jak ma za blisko monitory to jest kicha.

Powetowałem sobie dobrym impulsem :)

Przy dobrym sterowaniu bezpośrednim (układ aktywny z wysokim DF) w BR też impuls będzie bardzo dobry.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

A jak ja nie lubię BR to co mi zrobicie :)

Wielokrotnie zraziłem się do tego typu rozwiązań i ciężko będzie mnie przekonać. Nie leży mi to granie i tyle, ale może kiedyś trafię na godne zainteresowania zestawy.

 

Wracając do wypowiedzi Lecha - pewnie że większość rynku to BR. Ale i OB sie całkiem dobrze mają też w hi-endzie.

 

Pamiętam jak kilka lat temu Piotr Metz zorganizował odsłuchy w radiowej Trójce kolumn Isophona. Wiem, że to top hi-end i cena zabija bo jakieś 650 tysięcy + drugie tyle amplifikacja, czyli dobrze ponad bańkę, ale zerknąłem na te szafy i co mamy?

Moduł basowy na dole, środek w środku, dodatkowy moduł basowy na górze oraz, jeśli mnie oko nie byli - obudowa zamknięta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-14987-0-25980500-1521459927_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bo obecnie jest już prosty do wykonania,

Obudowa zamknięta jest zdecydowanie prostsza od obudowy BR.

A jak ja nie lubię BR to co mi zrobicie :)

Nic, czemu zaraz polemikę tak źle kojarzysz ?

OB sie całkiem dobrze mają też w hi-endzie.

OB to nie OZ. W OB nie ma kompresji, oczywiście poza zawieszeniem samego głośnika, ale tej nie da się uniknąć w przypadku niskich tonów.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Moduł basowy na dole, środek w środku, dodatkowy moduł basowy na górze oraz, jeśli mnie oko nie byli - obudowa zamknięta.

Czy przypadkiem w tych modułach basowych nie siedzą jakieś 8 calowe "pierdziawki" ;-). Otwór BR może być z tyłu.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Za bardzo oddalone punktowe źródła dźwięku za tym obraz stereofonicznej sceny słuchany z bardzo bliska jest rozmyty i słychać duży bałagan. Zawsze polecam używać uszek, to na prawdę da radę usłyszeć!

 

Ja tam nie wiem, co to są punktowe te tam. Natomiast w nauce fajne jest to, że bez względu na metodę dojdziemy do tych samych rezultatów. W tym przypadku możemy rozpatrywać obudowę br jako filtr 4 rzędu, możemy mierzyć mikrofonem albo możemy wykonać eksperyment myślowy i wyjdzie na to samo. W tym ostatnim przypadku eksperymentu myślowego wystarczy zauważyć, jak działa obudowa br - ona sumuje sygnał z obu stron membrany. Żeby to zrobić, sygnał z tylnej części musi zostać opóźniony o pół okresu, bo w przeciwnym razie by się odejmował. Czyli następuje sumowanie sygnału "obecnego" z przedniej części membrany i tego opóźnionego, z poprzedniego okresu. Tak więc to, co słyszymy to jest zawsze średnia krocząca z dwóch okresów, obecnego i poprzedniego, a całość w rezultacie jest opóźniona. Jakkolwiek jak widać by tego nie rozważać, mamy w dole opóźnienie. I to mi właśnie przeszkadza. Przy dużych kolumnach słuchanych z daleka po pierwsze opóźnienie jest mniejsze a po drugie wszystko jest dalej więc proporcjonalnie lepiej, ale małe monitory br z bliska są IMO paskudne. Do tego chęć poszerzenia pasma za pomocą filtrów aktywnych jeszcze te opóźnienia zwiększa i w nowoczesnych monitorach opóźnienia są bardzo duże. Natomiast słuchanie monitorów bliskiego pola z daleka już w ogóle jest absurdem, bez względu na ich pasmo - chyba, że wybudujemy je sobie w ściany.

nagrywamy.com

Myślę, że w małych pomieszczeniach odsłuchowych ogromna większość pasywnych głośników podstawkowych jest oddalona od miejsca odsłuchu nie więcej niż ok. 2 m., więc nie widzę przeciwwskazań by aktywne monitory studyjne bliskiego/średniego pola w takiej właśnie odległości ustawiać.

Nie będzie ani za blisko, ani za daleko. Słowem optymalnie i wtedy nie ma mowy o jakimś dyskomforcie podczas słuchania.

Czy przypadkiem w tych modułach basowych nie siedzą jakieś 8 calowe "pierdziawki" ;-). Otwór BR może być z tyłu.

 

Nietypowe 9-tki chyba bo 222 mm. Bassreflexu nie widać.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czy przypadkiem w tych modułach basowych nie siedzą jakieś 8 calowe "pierdziawki" ;-). Otwór BR może być z tyłu.

 

Mogą sobie siedzieć i piateczki, byle im nie kazać grać jednocześnie 50Hz i 1kHz ;)

nagrywamy.com

Myślę, że w małych pomieszczeniach odsłuchowych ogromna większość pasywnych głośników podstawkowych jest oddalona od miejsca odsłuchu nie więcej niż ok. 2 m., więc nie widzę przeciwwskazań by aktywne monitory studyjne bliskiego/średniego pola w takiej właśnie odległości ustawiać.

Nie będzie ani za blisko, ani za daleko. Słowem optymalnie i wtedy nie ma mowy o jakimś dyskomforcie podczas słuchania.

 

Dobrze myślisz.

Ograniczeniem jest rozmiar pomieszczenia. Ponadto wcześniej pisałem, że w mniejszych pokojach jest więcej problemów z akustyką aniżeli w tych większych, bez względu czy trafią tam duże czy małe kolumny. Kubatura przystopuje całą zabawę.

Edytowane przez konradskala

Mogą sobie siedzieć i piateczki, byle im nie kazać grać jednocześnie 50Hz i 1kHz ;)

Tu się w całej rozciągłości zgadzam. W jednym zestawie mam podział na 200 Hz w drugim na 300 Hz.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Natomiast słuchanie monitorów bliskiego pola z daleka już w ogóle jest absurdem, bez względu na ich pasmo - chyba, że wybudujemy je sobie w ściany.

Bez przesady, też takich czasem używam i z 3 m słucha ich się bardzo dobrze. Nie wiem czy te 3 m to bliskie czy już średnie pole. Natomiast wiem, że w konstrukcjach trzy drożnych z niskim pierwszym podziałem (duże cewki szeregowe) zwrotnica pasywna to naprawdę wielkie zło.

 

Mało jest kolumn bardzo dobrych bez względu na to czy to TL. BR, OZ czy odgród.

Kolumny pod względem określenia lepsza/gorsza nie da się zweryfikować bez współpracy z pomieszczeniem. Słyszałem nie najwyższych lotów kolumny stojące w bardzo dobrym akustycznie pomieszczeniu z którego ludzie wychodzili pod silnym wrażeniem jakości i świetne drogie kolumny zasilane bardzo przyzwoitą elektroniką, które w danym pomieszczeniu nie wykazały należytej kultury względem słuchacza ;-).

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Bez przesady, też takich czasem używam i z 3 m słucha ich się bardzo dobrze. Nie wiem czy te 3 m to bliskie czy już średnie pole

 

Zdecydowanie średnie. A Twoje są bliskiego, czy średniego pola?

U mnie 3 metry to za dużo. Ginie przestrzeń.

A Twoje są bliskiego, czy średniego pola?

Nie wiem, nigdy się nad tym nie zastanawiałem ;-).

P.S. Może przesadziłem z tymi trzema metrami 2-2,5m. Trzy metry to była odległość z której słuchałem moich pierwszych dwudrożnych zestawów aktywnych i wcześniej u kolegi Meridianów M2 z ca 2,5 m. Przestrzeń była wspaniała. Jak wyraził się jeden z kolegów M. Knopflera można było złapać za brodę.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.