Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

Oprocz podkolorowania masz jeszcze problem z bocznymi odbiciami. Jesli skrecasz glosniki na zewnatrz, wzrastaja boczne odbicia, ktore powoduja - jak to nazywasz - rozjezdzanie sie fazy“ (odbicia docieraja z opoznieniem -> problem z tzw. early reflections). Po to stawia sie na bocznych scianach absorbery by ten efekt wyeliminowac.
Dlatego jesli juz, to lepiej skrecac do srodka niz na zewnatrz.

Jak widzisz, powyzsze stwierdzenie „ze nie ma zadnych negatywnych efektow“ sie nie zgadza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)

kolumny powinny stać przynajmniej 1m od sciany bocznej ewentualne nakładanie sie odbić bedzie  w zakresie od niskiego środka mozna też w miejscu pierwszych odbić ustawiać ustroje pochłaniające zresztą teoretyzowanie nic nie daje jesli nie ma sie wglądu w konkretny pokój pozostają eksperymenty

11 minut temu, slawek.xm napisał:

kiedys na audioshow Ken Ishiwata prowadził prezentację z systemem w ktorym kolumny były bardzo mocno skrecone do środka tak ,że ich osie odłuchu były ok 1m od linii kolumn

Nie wiem dlaczego, ale nigdy w życiu nie miałem na tyle odwagi, aby ustawić przecięcie osi przede mną.

11 minut temu, slawek.xm napisał:

w ten sposób mozna dopasowaywać scene stero , głębokośc wokali, poszczegolne plany lub osłabiać intensywność lub szczególowośc dźwieku

Czyli jednak zmieniam coś więcej niż samą w sobie głośność wysokich tonów.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Gość

(Konto usunięte)
3 minuty temu, szymon1977 napisał:

Nie wiem dlaczego, ale nigdy w życiu nie miałem na tyle odwagi, aby ustawić przecięcie osi przede mną.

Czyli jednak zmieniam coś więcej niż samą w sobie głośność wysokich tonów.

tak

kolumny powinny stać przynajmniej 1m od sciany bocznej ewentualne nakładanie sie odbić bedzie  w zakresie od niskiego środka

Nie, odbijanie i nakladanie nastepuje w wszystkich zakresach czestotliwosci, a szczegolnie w zakresie basu, bo przetworniki basowe maja szersza charakterystyke promieniowania (czyli bardziej promieniuja „na boki“)

Wypisujesz same bzdury
Czyli jednak zmieniam coś więcej niż samą w sobie głośność wysokich tonów.

Pozytywna strona skrecania glosnikow do srodka jest rozszerzenie tzw. Sweet Spot. Nie musisz siedziec tak dokladnie w srodku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Trzeba by się zastanowić co to jest odbicie fali.

W zakresie basów fale akustyczne mają długości większe od geometrii pomieszczenia (7m dla 50Hz). Wobec mniejszej wrażliwości na fazę w tym zakresie można przyjąć, że niski bas działa pneumatycznie. Odbicia od ścian oddalonych o 1m nie mają żadnego znaczenia. Dlatego Sławek przeniósł rozważania na zakresy wyższe. Tam również wzrasta czułość na zależności fazowe.

Trzeba by się zastanowić co to jest odbicie fali.
W zakresie basów fale akustyczne mają długości większe od geometrii pomieszczenia (7m dla 50Hz). Wobec mniejszej wrażliwości na fazę w tym zakresie można przyjąć, że niski bas działa pneumatycznie. Odbicia od ścian oddalonych o 1m nie mają żadnego znaczenia. Dlatego Sławek przeniósł rozważania na zakresy wyższe. Tam również wzrasta czułość na zależności fazowe.

Co to sa mody pomieszczenia?
Czy to nie sa odbicia?
Czy one nie wystepuja ponizej 50Hz
Czy slyszales o modach poprzecznych (od bocznych scian)?
Czy wlasnie mody nie sa najbardziej upierdliwym i skomplikowanym problemem do rozwiazania?
Jak wpadles na to, ze odbicia przy odleglosci powyzej 1m sa bez znaczenia?
Czy rozumiesz na czym polega problem z „early reflection“ (do jakich wartosc opoznien odbicia sa traktowane jako „odbicia“ a od ktorych jako „echo“) i jak te boczne odbicia wplywaja na rozmycie sceny/lokalizacji.

To wszystko bezsensowne hipotezy
Gość

(Konto usunięte)

Twoim problemem od zawsze jest łączenie konstrukcji kolumny z aukstyka pomieszczenia

pisałem to już nie raz dopóki nie nauczysz się co jest czym jak wyglada charakterystyka pozbawiona odbić i je zawierająca, nie nauczysz sie analizy każdego elementu wpływającego na dźwiek nie bedziesz wiedział co robisz i dlaczego osiągasz takie a nie inne wyniki , osobną sprawą są tez metodologie pomiarów

musisz je wszystkie poznać by móc wyciągać prawidłowe wnioski z wykresów

wykładasz sie na prostych dla innych sprawach , ale tylko dlatego ,ze nie rozumiesz zalezności

poza tym nie da się z toba spokojnie rozmawiać o uwazasz ,że pozjadales wszystkie rozumy

 

 

19 godzin temu, xajas napisał:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Panie Gmoch

To Pan ?

 

?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

@xajas

To już cała galeria szkiców niedługo powstanie.

Lubię taki domowy prymitywizm.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Godzinę temu, slawek.xm napisał:

Twoim problemem od zawsze jest łączenie konstrukcji kolumny z aukstyka pomieszczenia

A z czym ma łączyć, z bitą śmietaną???

Rozpatrując brzmienie w danym systemie, pomieszczenie jest nieodłącznym elementem, bo przecież nikt nie słucha na otwartej przestrzeni, czy kabinie bezechowej.

 

20 godzin temu, ultrasonic napisał:

kolumny stały gdzie popadło, byle przed uszami lub z boku, bo wersalka stała prostopadle

Baza stereo musi być i proporcje poszczególnych wymiarów, aby tę bazę i panoramę usłyszeć.

Prościej (praktycznie) proporcje i odległości określać , a  faktycznie chodzi o miary kątowe, bo i fala akustyczna i chociażby świetlna rozchodzi się wektorowo. Wektorowo przestrzennie nie dałbym rady.

18 godzin temu, szymon1977 napisał:

Nie wiem dlaczego, ale nigdy w życiu nie miałem na tyle odwagi, aby ustawić przecięcie osi przede mną

To dla mnie niepojęte. Właściwie od tego (poza typowym ustawieniem w trójkąt równoboczny) spróbuj zacząć.

Edytowane przez xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

4 godziny temu, xajas napisał:

Jak wpadles na to, ze odbicia przy odleglosci powyzej 1m sa bez znaczenia?

Nie wyrywaj zdań z kontekstu. 

Jakie znaczenie mają dwa głośniki oddalone o 1,5m w zespole głośnikowym w stosunku do oddalenia ich od ściany o 1m. Mówimy o najniższym paśmie o czym zdajesz się zapominać.

4 godziny temu, xajas napisał:

i jak te boczne odbicia wplywaja na rozmycie sceny/lokalizacji.

Pierwsze słyszę o scenie budowanej w zakresie niskiego basu.

2 godziny temu, xetras napisał:

Baza stereo musi być i proporcje poszczególnych wymiarów, aby tę bazę i panoramę usłyszeć.

Prościej (praktycznie) proporcje i odległości określać , a  faktycznie chodzi o miary kątowe, bo i fala akustyczna i chociażby świetlna rozchodzi się wektorowo. Wektorowo przestrzennie nie dałbym rady.

To jedynie oderwany od omawianego tematu przykład, kiedy przyjemność czerpało się z samego słuchania muzyki nie mając do dyspozycji takiego szerokiego wyboru sprzętu audio jak dzisiaj. Przykładowy kawałek „Hotel California” słuchany w obięciach jakiejś ślicznotki o pięknych stalowoniebieskich oczach i namiętnych ustach, siedząc na wersalce której sprężyny wpijały się w doopsko, sprawiło większą przyjemność niż szukanie jakiegoś Sweet Spotu. Większą wagę przywiązywało się do poszukiwań G Spotu ?

9 minut temu, ultrasonic napisał:

Większą wagę przywiązywało się do poszukiwań G Spotu ?

Tak, takie poszukiwania są o wiele bardziej fascynujące niż poszukiwanie Sweet Spotu i trzymanie później np. głowy w imadle ... są o wiele bardziej przyjemne miejsca gdzie można głowę trzymać ... po znalezioniu owego G Spotu ?

4 minuty temu, szpakowski napisał:

Tak, takie poszukiwania są o wiele bardziej fascynujące niż poszukiwanie Sweet Spotu i trzymanie później np. głowy w imadle ... są o wiele bardziej przyjemne miejsca gdzie można głowę trzymać ... po znalezioniu owego G Spotu ?

Świntuch ?

42 minuty temu, ultrasonic napisał:

Świntuch ?

Czasami trzeba oderwać się od tematu i pożartować. Zdrówka i przyjemności życzę ze słuchania muzyki na swoim sprzęcie jak i nocnych igraszek ?
BTW. 
Szanuj swoje Chario. Chętnie je odkupię, kiedy będziesz miał zamiar je wymienić ?

1 godzinę temu, ultrasonic napisał:

jedynie oderwany od omawianego tematu przykład

?

Czyli - o czym bredzisz ? Post był o konkretnych ustawieniach.

To nie jest randkowe forum - idź sobie do klubu.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Gość

(Konto usunięte)
9 godzin temu, porlick napisał:

A z czym ma łączyć, z bitą śmietaną???

Rozpatrując brzmienie w danym systemie, pomieszczenie jest nieodłącznym elementem, bo przecież nikt nie słucha na otwartej przestrzeni, czy kabinie bezechowej.

po co zatem jest pomiar nearfield ? po co go robimy? , po co ty go robisz? po co recenzenci go robią?skoro do zbadania łącznej akustyki basu i pomieszczenia jest on bezużyteczny...

to tylko jeden przykład na to , że próbujesz bronić błędnej filozofii lub również nie zrozumiałeś mojego wpisu

3 godziny temu, xetras napisał:

?

Czyli - o czym bredzisz ? Post był o konkretnych ustawieniach.

To nie jest randkowe forum - idź sobie do klubu.

Już dobrze, przepraszam, ale po co zaraz tak się spinać. Zalecam kupić taki kubek i parzyć w nim jakieś ziółka ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ultrasonic
O konkretach również dyskutowałem, jednak nie zaszkodzi dołączyć trochę humoru do tematu ...
po co zatem jest pomiar nearfield ? po co go robimy? , po co ty go robisz? po co recenzenci go robią?skoro do zbadania łącznej akustyki basu i pomieszczenia jest on bezużyteczny...
to tylko jeden przykład na to , że próbujesz bronić błędnej filozofii lub również nie zrozumiałeś mojego wpisu

po co? by miec mozliwosc porownania zestawu glosnikowego X z zestawem Y, tudziez sprawdzac na ile te zestawy spelniaja okreslone wymagania/normy. A takie porownania maja tylko wtedy sens, gdy pomiary sa dokonywane w takich samych warunkach A jedyne takie same warunki, to takie, ktore eliminuja wplyw pomieszczenia na te pomiary > czyli w bliskim polu. Bez tego porownywal bys system pomieszczenie + glosniki a nie same glosniki
A jesli rozpatrujesz i optymalizujesz brzmienie tych zestawow we wlasnym pomieszczeniu, to jest glupota ignorowanie wplywu tego pomieszczenia i zwiazanych z tym pomiarow z pomieszczeniem i nazywanie tego bledna filozofia.

Powtorze sie, pojecie tej roznicy jest zbyt skomplikowanw dla ciebie
6 godzin temu, slawek.xm napisał:

po co ty go robisz?

A czy nie napisałem, że pomiary wykonałem mikrofonem w miejscu głowy słuchacza? Nie słucham z uchem przy głośniku.

Gość

(Konto usunięte)
7 godzin temu, xajas napisał:

by miec mozliwosc porownania zestawu glosnikowego X z zestawem Y, tudziez sprawdzac na ile te zestawy spelniaja okreslone wymagania/normy.

nie, pomiar ten jest niezbędny do skonstruowania jakiejkolwiek poprawnie grającej kolumny

 

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)




Rozpatrując brzmienie w danym systemie, pomieszczenie jest nieodłącznym elementem, bo przecież nikt nie słucha na otwartej przestrzeni, czy kabinie bezechowej.


Pytanie, czy kolumny zaprojektowano do słuchania w betonowym bunkrze czy lekkim szkielecie? A może w ceglanych ścianach z drewnianymi stropami?
Gość

(Konto usunięte)
9 minut temu, Sine Metu napisał:


 

 


Pytanie, czy kolumny zaprojektowano do słuchania w betonowym bunkrze czy lekkim szkielecie? A może w ceglanych ścianach z drewnianymi stropami?

 

według naszych dwóch kolegów bez zaprojektowania kolumn w każdym tych miejsc oraz konkretnym metrażu nic tam nie zagra poprawnie ?

a już kupowanie kolumn gotowych to w ogóle idiotyzm ?

Godzinę temu, slawek.xm napisał:

a już kupowanie kolumn gotowych to w ogóle idiotyzm ?

Czysty idiotyzm ... chyba, że wypożyczamy kolumnę za kaucją i zrobimy pomiary we własnym pomieszczeniu ... po pomiarach można określić czy gra i czy może zostać w systemie ...

1 godzinę temu, slawek.xm napisał:

nie, pomiar ten jest niezbędny do skonstruowania jakiejkolwiek poprawnie grającej kolumny

Wszystkie kolumny sprzedawane w sklepach są poprawnie skonstruowane a przynajmniej powinny takie być a jednak w pomiarach niezależnych mają czasem bardzo duże rozbieżności. Z czego to się bierze? Przypomnę zbiór pomiarów z jednej firmy podobnych konstrukcyjnie monitorów a rozbieżności w przebiegu charakterystyki czasem bardzo duże pomimo że nazwy firm które je wytwarzają są znane na świecie i renomowane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )   

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

1 minutę temu, szpakowski napisał:

po pomiarach można określić czy gra i czy może zostać w systemie ...

...to już nie na ucho, najczulszy ustój pomiarowy na świecie? ?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.