Skocz do zawartości
IGNORED

SYSTEM AKTYWNY - czy najlepsza droga do dźwięku jak na żywo?


Wuelem

Rekomendowane odpowiedzi

to jest studio J.M.Jarre i tam są Westlake/Sierra

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cholera wie co to za monitory, moga nawet byc Augspurgery albo jakas lokalna manufaktura.Woofery TAD TL1602.

to łatwe ,wie bo słucha na takich tylko na 1601a

 

Jakie wymiary (H x W x D) mają te Twoje Westlake/Sierra ?

JMJ-02.jpg

JMJ02.JPG

 

Wyglądają na spore 2-wu drożne paki typu horn, z Diffraction Horn (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) jak w Westlake Audio :-)

 

I jak grają?, pogoniły wszystkie Klagfilm-y Eurodyn, Western-y Electric field-coil, Altec-i, i TAD-y te z wooferem 1601a (w odpicowanej skrzyni basowej pro JBL 4560) i driverem TD-4001 w hornie Iwata-600.

 

Jak wchodzi stopa basowa? a jak blachy?

 

I to wszystko bez żadnych lamp i gramiaków, tylko czysta klasa D na modułach Hypex Ncore NC1200 w amerykańskich monoblokach TRL

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają na spore 2-wu drożne paki typu horn

 

 

 

Są to monitory studyjne projektu Tom Hidley Westlake /Eastlake lata 1971-1979 w tamtych latach najlepsze studyjne głośniki , komponenty firmy TAD .

Tom Hidley to legendarny projektant studiów nagraniowych , pierwszy właściciel firmy Westlake .

Od roku 1979 współpracował z Shozo Kinoshita .

Do niedawna najlepsze studia budowane były przez Hidley/Kinoshita .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są bardzo dobre monitory czy są lepsze od Klangfilm lub Westerna to zależy od rodzaju muzyki na pewno są bardziej uniwersalne i czystsze do kolekcji mam jeszcze inne legendarne monitory studyjne aktywne firmy Meyer Sound z 18cali na basie i jest zabawa 140db robi się niebezpiecznie .

tu test ich modelu X10 bez basów brzydki jak cholera ale jest też wersja x10t dla audiofila

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Dobrymi chęciami piekło wybrukowane

 

Posłuchaj sobie chociaż ATC

 

Ja posłucham ATC scm40A w przyszła sobotę. Moje scm11 graja na tyle ok ,ze warto dac szanse większemu modelowi i własnie wersji aktywnej.

Sprawdzę czy to co o nich czytam potwierdzi się w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

I jeszcze taka myśl czemu systemy aktywne nie są tak pospolite w sprzęcie domowym.

 

Ktory dystrybutor chciałby promować coś co eliminuje zakup końcówki mocy i kabli głośnikowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość audiofilii lubi mieć możliwie największy wpływ na kształtowanie tego co usłyszy, a niekoniecznie brać to co proponuje im z góry producent (daje to więcej frajdy oraz może przynieść istotne różnice). System aktywny (kolumny pasywne plus zewnętrze zwrotnice i amplifikacja) wydaje się zbyt trudny i kosztowny do realizacji, choć daje taką możliwość zabawy, a kolumny aktywne za bardzo kojarzą się z rynkiem pro. W większości przypadków idzie się łatwiejszą drogą zostawiając sobie furtkę na dowolność ruchach przy wymianie różnych elementów toru.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Większość audiofilii lubi mieć możliwie największy wpływ na kształtowanie tego co usłyszy, a niekoniecznie brać to co proponuje im z góry producent (daje to więcej frajdy oraz może przynieść istotne różnice). System aktywny (kolumny pasywne plus zewnętrze zwrotnice i amplifikacja) wydaje się zbyt trudny i kosztowny do realizacji, choć daje taką możliwość zabawy, a kolumny aktywne za bardzo kojarzą się z rynkiem pro. W większości przypadków idzie się łatwiejszą drogą zostawiając sobie furtkę na dowolność ruchach przy wymianie różnych elementów toru.

 

Zgadza się ,ale ten wolny wybór nie może być do końca jedynym powodem czemu aktywne zestawy są tak niepopularne. Preamp i źródło, plus zasilanie i kable sygnałowe może sporo zmienić pod względem brzemienia. W motoryzacji, dużo czerpie się z rynku pro - wyścigów wrc czy formul1. A ta analogia w audio nie działa jakoś za dobrze, czuję ze po prostu komuś tu nie jest z tym po drodze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosc

(Konto usunięte)

Jest tu sporo osób które z systemu pasywnego przeszły na aktywny. Sam po sobie widzę, że powrót na system pasywny już nie jest taki łatwy.

 

Oczywiście, że są systemy pasywne które zabiły by dźwiękiem to co mam u siebie, ale kto za to zapłaci?

W porównywalnych pieniądzach ciężko chyba znaleźć lepsze propozycje systemu pasywnego niż aktywnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Jest tu sporo osób które z systemu pasywnego przeszły na aktywny. Sam po sobie widzę, że powrót na system pasywny już nie jest taki łatwy.

 

Oczywiście, że są systemy pasywne które zabiły by dźwiękiem to co mam u siebie, ale kto za to zapłaci?

W porównywalnych pieniądzach ciężko chyba znaleźć lepsze propozycje systemu pasywnego niż aktywnego.

 

I to może być tez odpowiedz na moje rozmyślenia. Po co promować coś co zagra lepiej niż droższe systemy?

Takie scm40a potrzebują, preamp/zródło plus xlr i mogą śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosc

(Konto usunięte)

Jest jeszcze inna kwestia.

Mało jest ludzi którzy chcą kupić cały kompletny system za jednym zamachem. To najczęściej jest długa droga. Pierw zmienię wzmak, na system dzielony, potem może DAC, jeszcze kiedyś kolumny, może kable itd.

Zakup systemu aktywnego to jednorazowa decyzja i wydatek najczęściej na DAC+pre+ końcówka+kolumny. Więc odpada zabawa z wymianą klocków a pozostaje spory jednorazowy wydatek.

Oczywiście pomijam ,, kolumny aktywne'' za 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak napisał MrPhilGood, własna jak największa interwencja w budowanie systemu rajcuje,

w każdej chwili mamy większe pole do manewru.

 

Jest to głupie ale podświadomie mam blokadę przed zestawami zintegrowanymi, wyobrażając sobie jako uniwersalne, równe- standardowe, dalsza myśl- gorsze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Jest jeszcze inna kwestia.

Mało jest ludzi którzy chcą kupić cały kompletny system za jednym zamachem. To najczęściej jest długa droga. Pierw zmienię wzmak, na system dzielony, potem może DAC, jeszcze kiedyś kolumny, może kable itd.

Zakup systemu aktywnego to jednorazowa decyzja i wydatek najczęściej na DAC+pre+ końcówka+kolumny. Więc odpada zabawa z wymianą klocków a pozostaje spory jednorazowy wydatek.

Oczywiście pomijam ,, kolumny aktywne'' za 1000zł.

 

 

Ja też buduje system, powoli. Uważam ,że aktywne kolumny to fajny skrót ,aby mieć szybciej i taniej pełne fajne brzmienie (mowa o pomieszczeniu 20m). Mam teraz tylko źródło w miarę ok, integra może robić tymczasowo za pre i praktycznie aktywne kolumny i kabel xlr podnoszą moje codzienne obcowanie z muzyka na inny poziom. A pożniej po upgradzie pre już masz dobry system. I można powoli dalej szukać innych kolumn i końcówki, na zastępstwo dla scm40a. hmm brzmi jak plan ;) Teraz tylko odsłuchać te 40a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też buduje system, powoli. Uważam ,że aktywne kolumny to fajny skrót ,aby mieć szybciej i taniej pełne fajne brzmienie (mowa o pomieszczeniu 20m).

 

Pewnie tak jest jak piszesz, ale idę o zakład ze sporo ludzi myśli jak ja, dlatego napisałem ze jest to głupie, bo sie bronie przed czym czego nie miałem ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Pewnie tak jest jak piszesz, ale idę o zakład ze sporo ludzi myśli jak ja, dlatego napisałem ze jest to głupie, bo sie bronie przed czym czego nie miałem ;-)

 

Ja też nie miałem, dlatego chce je przetestować. I jak na ten etap mojego rozwoju w audio to będzie mi pasować to czemu nie? ;)

 

Ciekawe informacje:

 

http://atcloudspeakers.co.uk/technology/active-amplification/

 

Active Amplification

 

Active Vs Passive – What are the benefits of an active loudspeaker system?

 

While it is possible to design a high performance loudspeaker using passive components, an active design has a number of benefits, these are listed below;

 

1) More accurate crossovers

 

Active filters allow independent control of level and phase(time). This is not possible with passive crossovers. With a passive crossover any changes you make to the circuit affect both level and phase. The benefit this allows is that we can adjust for the crossover to have a perfect magnitude response and phase response. The result is that the stereo imaging is much more stable and the tonal balance of instruments is improved.

An active filters performance is not changed by the temperature of the drive unit voice coil as they are not directly connected to them. A passive crossovers performance (filter shape and crossover frequency) will change with voice coil temperature which, increases with SPL (input power). This leads to passive loudspeaker systems having a slightly different sound when driven at low SPL compared to high SPL. The performance of active ATC systems changes very little with drive level.

More efficient crossovers. Active crossovers do not need to use series inductors to achieve their filter shapes. Series inductors have resistance that reduces bass driver efficiency and also increases the Q of the low frequency tuning.

More cost effective crossovers. Passive crossover networks use large, bulky and expensive components in order to deal with the high voltages from a power amplifier. Active crossovers offer better performance for lower cost.

 

 

2) Lower Intermodulation-Distortion

 

As the separate amplifiers in an active system are located after the crossover, they only operate over a limited bandwidth. This reduces intermodulation-distortion and, in comparison to a passive system, even a bi or tri-amped passive system, an active system will show 15 – 20dB lower intermodulation distortion.

 

3) Improved Frequency Response and Stereo Matching

 

An active system can very simply feature individual gain trims for the two, three or four amplifiers involved. This allows very simple fine tuning of the frequency response and the stereo matching. Similar matching in a passive system would involve the replacement of large, soldered passive components which, in practice, is difficult and time consuming for the manufacturer.

 

4) Lower Cost for Higher Performance

 

Because an active system is designed, engineered and implemented by a single manufacturer into as compact a package as the design allows, cost is saved on electronics case work and packaging and the manufacturer can invest in real performance enhancing changes or pass the saving on to the customer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktory dystrybutor chciałby promować coś co eliminuje zakup końcówki mocy i kabli głośnikowych?

Kable głośnikowe eliminuje się (w pewnym sensie) tylko w układach dedykowanych z elektroniką zabudowaną w kolumnie lub stojącą blisko niej. Jak elektronika stoi dalej od kolumny to kable głośnikowe mogą być podobnej długości do tych w układach pasywnych, ale jest ich tyle ile dróg ma kolumna co i tak jest dużym plusem w stosunku do klasycznej pasywki zasilanej pojedynczym kablem. Najważniejsze jest jednak to że wzmacniacze są zupełnie inaczej obciążone (łatwiej) niż w układzie pasywnym.

Preamp i źródło, plus zasilanie i kable sygnałowe może sporo zmienić pod względem brzemienia.

To tylko kwestia dobrego zaprojektowania układów wyjściowych w przedwzmacniaczu i doboru właściwych parametrów wejścia po przeciwnej stronie. Odpowiedni dobór tych parametrów eliminuje całkowicie możliwość wprowadzania zmian w sygnale przez poprawne kable połączeniowe.

Ja też buduje system, powoli. Uważam ,że aktywne kolumny to fajny skrót ,aby mieć szybciej i taniej pełne fajne brzmienie (mowa o pomieszczeniu 20m).

Poczytaj (link niżej) coś o zaletach technicznych układów aktywnych to może zaczniesz patrzeć bardziej przyjaźnie na takie układy. Oczywiście zalety techniczne nie zawsze przekładają się na to co lubimy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii tych kabli sygnałowych też może być różnie...:

...,ale pewnie przy właściwym dopasowaniu nie będzie to tak drastyczna różnica.

Że też dla gościa z branży pro (większość to przecież twardo stąpający po ziemi kablo- i audiovoodoo- sceptycy) chciało się w takie coś bawić :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze taka myśl czemu systemy aktywne nie są tak pospolite w sprzęcie domowym.

 

Ktory dystrybutor chciałby promować coś co eliminuje zakup końcówki mocy i kabli głośnikowych?

 

Jest zupełnie odwrotnie. Prawdziwy system aktywny to system poskładany z aktywnych dyskretnych komponentów. Najczęściej żródło, preamp, aktywna zwrotnica, koncówki mocy dka każdego pasma, najlepiej monobloki. Ido tego trzeba wielokrotnie więcej kabli głośnikowych oraz interkonektów!

To że dealerzy tego nie wykorzystują i nie proponują klientom takie rozwiązania, szczególnie dla dużych i drogich top higend systemów jest po prostu wyłącznie ich ignorancja oraz brak wiedzy na temat.

Na pewno sprzedaż aktywnego systemu umożliwia powielić obroty/dochody. Dla tego ciężko zrozumieć brak zaangażowania.

Tak samo producenci sprzętu audio nie wykorzystują możliwości które im aktywne systemy oferują.

Co dotyczy klientów, ti niestety wymagają systemy o prostej obsłudze i do takich aktywne systemy nie należą. Przynajmniej tutaj rozmumiem mogą być opory.

 

PS: Powraca jak bumerang ten sam temat. Aktywne systemy to nie to samo co aktywne kolumny! Aktywny systemy tak jak w.w. są zbudowane na dyskretnych komponentach. Dopiero w pełni rozbudowany i dopasowany aktywny system jak w.w. umozliwia uzyskać maksymalny potencjał pojedyńczych komponentów podnieść dżwięk systemu o kilka klas. Tylko w takim systemie można dowolnie dobierać komponenty marzeń bez limitu (w ramach budżetu oczywiście).

Z koleji aktywne kolumny są zaprojektowane na sztywno i do określonego celu. Najczęściej studyjnego, który ma zupełnie inne wymagania jak systemy domowe! Użytkownik w ogóle nie ma możliwości zmieniać hardwarową konfigurację takiej kolumny. No i DSP, który ma ewentualne mankamenty nadrobić jest zwykle tylko ostatni gwóżdż do trumny dobrego dżwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

PS: Powraca jak bumerang ten sam temat. Aktywne systemy to nie to samo co aktywne kolumny!

 

Tak tak, zdaje sobie z tego sprawę, źle się wyraziłem wcześniej wprowadzając trochę zamieszania. Chodziło mi oczywiście o aktywne głośniki, co prawdę mówiąc jest nie na temat tego wątku. Ale przynajmniej ten powrócił do życia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosc

(Konto usunięte)

Najczęściej żródło, preamp, aktywna zwrotnica, koncówki mocy dka każdego pasma, najlepiej monobloki. Ido tego trzeba wielokrotnie więcej kabli głośnikowych oraz interkonektów!

No u mnie mam chyba 6 par kabli XLR, dwa kable cyfrowe i osiem par kabli głośnikowych.

Porządku i ładu to ja za sprzętem raczej nigdy nie osiągnę. Do tego 6 sztuk sieciowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wymyślił taki system aktywny z ekonomicznych komponentów:

 

- odtwarzacz płyt DCD-720 Denon (1000 zł)

- zwrotnica Behringer cyfrowy (1000 zł)

- przedwzmacnicz DIY pasywka (500 zł)

- Creek 4330 (góra pasma - 1000 zł)

- Musical Fidelity Elektra (środek pasma - 1000 zł)

- zawodowy np. Crown (bas - 1000 zł)

- kolumny: dół Eminence 12" (1000 zł), środek Sonido 175 (1000 zł), góra (wstęga 1000 zł), obudowa (1500 zł).

 

Razem 10 000 za żadne tam granko, ale pełną gębą hi-end. Ktoś sprawdzi? :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem niechęć, bo rzeczywiście barierą może być niewiedza, jak to ze sobą połączyć. Podobno ma powstać AUDIO-INFOLINIA dla tych, którzy się z czymś takim spotykają po raz pierwszy, ale to dopiero jest w przygotowaniu. Trochę pomocnych informacji będzie zapewne w tym wątku... proszę śledzić wpisy :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE bo jak np. czytam słowo behringer to już jestem osłabiony doszczętnie!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE bo jak np. czytam słowo behringer to już jestem osłabiony doszczętnie!

 

Dlaczego ? Tylko merytorycznie z technicznym uzasadnieniem.

 

- odtwarzacz płyt DCD-720 Denon (1000 zł)

- zwrotnica Behringer cyfrowy (1000 zł)

- przedwzmacnicz DIY pasywka (500 zł)

- Creek 4330 (góra pasma - 1000 zł)

- Musical Fidelity Elektra (środek pasma - 1000 zł)

- zawodowy np. Crown (bas - 1000 zł)

- kolumny: dół Eminence 12" (1000 zł), środek Sonido 175 (1000 zł), góra (wstęga 1000 zł), obudowa (1500 zł).

 

Widzę że kolumny DIY więc rozważ wykonanie trójdzielne (każda droga w swojej obudowie) i do tego zwrotnica analogowa. Zgranie fazowe ustawisz mechanicznie.

Fabryczne zwrotnice DSP nie mają regulacji głośności sumarycznej na wyjściach a to powoduje, że przetworniki AD i DA pracują w niezbyt optymalnych warunkach bo głośność trzeba regulować przed zwrotnicą i nie jest wykorzystany cały jej potencjał. Zwłaszcza sekcja wysoko-tonowa. Do Behringera są mody likwidujące ten uchyb (pisałem o tym wcześniej), ale niestety są dosyć drogie. Kosztują niestety więcej od samego Behringera, ale są naprawdę przemyślane profesjonalnie.

 

...,ale pewnie przy właściwym dopasowaniu nie będzie to tak drastyczna różnica.

 

Przy właściwym dopasowaniu nie będzie dla odległości do 2-3 m żadnych różnic poza ewentualnym różnicami poziomu wynikającymi z oporności przejścia. Szczególnie słyszalne przy węglowych kablach sygnałowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firmę Behringer można zastąpić DBX - jest 2-3 razy drożej i będzie wtedy marka tzw. riderowa (zalecana wśród profesjonalistów).

 

Proszę tylko nie zwracać się do mnie w kontekście propozycji zestawienia. Ja już mam system aktywny i firmowy.

To jest dla tych, którzy być może zastanawiają się nad kolumnami pasywnymi w okolicy 10 tys. zł, a można (korzystając z ofert nowych i z drugiej ręki oraz pomocy DIY-owców) złożyć system będący pod paroma względami wzorem. Dla równowagi następny wpis poświęcę propozycji Top of the top.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DBX to już lepiej, w sumie w segmencie PRO można wydłubać fajne rzeczy ale znów zaczyna być drogo w tym całym audio.

 

Najważniejsza sprawa jak przetworniki w kolumnach będą przeciętnej jakości to ten cały cyrk na nic! Niech mi ktoś wytłumaczy po co ciężki 600-1200watowy Dayton z ciężką membraną jak my w mieszkaniu potrzebujemy maksymalnie 45Wat w szczycie a przeciętny sygnał to aż 1,5 Wata! Czujecie dysonans, to tak jak byśmy chcieli otwierać klamkę w drzwiach czołgiem!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DBX to już lepiej,

Może też jakieś uzasadnienie techniczne dlaczego DBX to lepiej ? Oczywiście oprócz nazwy.

Najważniejsza sprawa jak przetworniki w kolumnach będą przeciętnej jakości to ten cały cyrk na nic! Niech mi ktoś wytłumaczy po co ciężki 600-1200watowy Dayton z ciężką membraną jak my w mieszkaniu potrzebujemy maksymalnie 45Wat w szczycie a przeciętny sygnał to aż 1,5 Wata! Czujecie dysonans, to tak jak byśmy chcieli otwierać klamkę w drzwiach czołgiem!

W tej kwestii zgoda, ale jak ktoś uważa że duże głośniki zapewnią mu dodatkowe wrażenia to niech je stosuje.

Co do mocy wzmacniaczy to żeby nie ograniczać niektórych impulsów warto jest stosować takie od 100 W w górę nawet dla sekcji wysokotonowej. Zapewnia to ogromną rezerwę od przesterowania a to czynnik pozytywny, zwłaszcza jak lubimy czasem posłuchać z głośnością zbliżoną do koncertowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też jakieś uzasadnienie techniczne dlaczego DBX to lepiej ? .

 

Posłuchaj jak ten Behringer gra, toć to takie sobie Hi Fi !

 

W tej kwestii zgoda, ale jak ktoś uważa że duże głośniki zapewnią mu dodatkowe wrażenia to niech je stosuje.

Nie rozumiesz problemu! Duże znaczy 15" głośniki TAK ale lekka bardzo sztywna membrana a sama cewka góra 80Wat też właśnie po to żeby była niska masa drgająca! Same magnesy oczywiście super silne a nawet przewymiarowane! Jeszcze raz producentom kolumn trzeba wytłumaczyć że większość słuchających nie ma pokoi większych niż 20 góra 40m2! Obecna produkcja to jakieś nieporozumienie i owczy pęd producentów!

Same wzmacniacze wiadoma sprawa powinny mieć te100% więcej mocy ale na gałce powinno być ograniczenie tylko do50% mocy (taki idioten! bezpiecznik co by kolumn nie zniszczyć)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj jak ten Behringer gra, toć to takie sobie Hi Fi !

Słucham i znam konstrukcję wewnętrzną, stąd moje zdziwienie takim dziwnym stanowiskiem i prośba o uzasadnienie techniczne.

 

Nie rozumiesz problemu

Myślisz że nie rozumiem problemu ? :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słucham i znam konstrukcję wewnętrzną, stąd moje zdziwienie takim dziwnym stanowiskiem i prośba o uzasadnienie techniczne.

 

Nie mnie poprawiać Behringera to ich byznes; pisałem opinię: w.g. mnie jest jasno i czytelnie po prostu toto nie gra!

 

Skoro nie gra szukam gdzie indziej!

 

Myślisz że nie rozumiem problemu ? :-)

 

To nie chodzi tylko o sam fakt rozumienia tylko co póżniej z tą wiedzą zrobisz!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.