Skocz do zawartości
IGNORED

Co zrobić, żeby było tłuściej.... Rozterki raczkującego melomana


Rekomendowane odpowiedzi

Siema, potrzebuję rady bo czuję że błądzę...

 

Do swojego zestawu zakupiłem ostatnio kabel głośnikowy Kimber BiFocal XL - sygnatura zbliżona do serii Select podobno....

 

Kabel bez wątpienia b dobry, ale chyba raczej nie do mojego systemu opartego na tranach - w porównaniu do wcześniejszego Cardass Golden Ref strasznie odchudził mi średnicę, jest taki jakiś bezbarwny, płaski i techniczny... Poprawiła się za to bardzo holografia, separacja instrumentów i wokali, kontrola basu, kopułka berylowa w końcu zaczęła błyszczeć jak trzeba, scena jest teraz olbrzymia...

Ale zniknęła mi kurde muzyka!!!!

 

Mój obecny system (a raczej półsystem): :)

 

Tidal HiFi (raczej docelowo - wygoda!)

Oppo 105D (do wymiany za jakieś 2-3 mies)

Mac C48 - wymiana na C500 tranzystorowe (już dożywotnio) za parę dni, ale to raczej nie poprawi znacząco sytuacji na średnicy - C500 jest dużo bardziej wyraziste niż C48 (C48=zamulacz!)

Mac MC452 (już dożywotnio)

Harpia Nimbus Be (już dożywotnio, jestem pewien!) :)

 

 

Co robić teraz:

 

- w myśl zasady "z gówna bata nie ukręcisz" szukać natychmiast innego głośnikowca ze średnicą zbliżoną do Cardassa, ale z lepszą jakością na obu brzegach pasma? Chodzą mi po głowie wyższe Mity i Transparenty... Problemem jest oferta dobrych kabli BiWire na rynku SH, na nowe w cenach z kosmosu mnie nie stać...

 

- zostawić na razie Kimbera, próbując ratować sytuację jakimiś tłustymi IC. Teraz mam tylko profi Proel Die Hard w obu polączeniach... Też strasznie płaskie, techniczne...

Jeśli tak, za czym się warto rozejrzeć w granicach rozsądku?

 

- wstrzymać się z panicznymi ruchami kablarskimi do momentu zakupu docelowego DACa? Chodzi mi po głowie stary MDA1000 albo coś na lampach... Może jakieś sugestie do ok 20 tys za SH? Coś analogowego, energetycznego, z tłustą średnicą...

 

 

Oczywiście nie oczekuję od swojego zestawu tłustego dźwięku na miarę dobrego systemu lampowego sparowanego z ciepłymi kolumnami i nawet takiego bym nie chciał (słuchałem ostatnio drogiego systemu ARC z SF Amati - fajnie, super tłusto ale trochę na dłuższą metę kluchowato - przegięcie po prostu w drugą strone...)

Ale wiem że na pewno można lepiej, co pokazał choćby Cardass Golden Ref... Dywagacje n/t zasilania na razie odkładam - nie ten etap po prostu...

Edytowane przez LorinSi
Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)

Witam.

Myślę że sporą wiedzę i praktykę w temacie okiełznania metalu na średnich tonach w kolumnach Harpia ma user... tomkly.

Może on doradzi kierunek aby błądzenie ograniczyć do minimum.

Pozdrawiam.

Przecież zamiast przewodu bi-wire możesz to samo osiągnąć stosując 2 pojedyncze. Mocujesz oba do terminali wzmacniacza i w kolumnie podpinasz do odpowiednich gniazd.

 

Czy zrobi to producent czy samodzielnie - nie ma znaczenia. A może nawet jest parę korzyści. Szczególnie, gdy zaczniesz je mieszać (ogólnie tego nie polecam, ale efekt połączenia srebra na górę z miedzią na dół potrafi pozytywnie zaskoczyć... tylko nie wiem, czy z Twoimi kolumnami).

Nie mam specjalnie drogich kabli, szukałem dobierając materiał przewodników

Niestety mam tylko Bi-Amp

Miedz idzie na dol a na gore ocynk i srebro w oddzielnych żyłach, można je rozdzielić do Tri-Amp,

ocynk na średnich podobno daje neutralność, srebro może trochę wyostrzyć a miedz przymulić

Powiem Ci ze to żonglerka mozolna, jak masz nie odpowiednie zasilające to można źle dobrać sygnałowe i na odwrót

Posmaruj wtyki smalcem ;-)

 

A tak na poważnie to jeśli masz zwykłe sieciówki czy jakieś tanie Lappy to one mogą dodawać szorstkości i odchudzać brzmienie. Nie musisz od razu kupować drogich. Jakieś Xindaki czy inne Vincenty po 500zł potrafią skutecznie zamulać brzmienie. Choć ja również bym radził wstrzymanie się, bo jak masz zmieniać klocki to potem znowu byś zmieniał kabelki pod nowe klocki.

Inna sprawa to akustyka. Jeśli masz żywe pomieszczenie ze zbyt dużym pogłosem to przy kolumnach Harpii, które grają dokładnie na wyższym środku i wysokich może Ci brakować wypełnienia i ciepła.

www.AcousticLab.pl  Kompleksowe adaptacje akustyczne.
Projektowanie, pomiary, realizacja, doradztwo.

Gość jarokar

(Konto usunięte)

Ja bym spróbował interkonektów VDH First Mk 2, wbrew wszelkim opiniom to nie są zamulacze ale oferuja pełny ciepły środek pasma i skraje też są świetne to moja opinia jako użytkownika.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Do swojego zestawu zakupiłem ostatnio kabel głośnikowy Kimber BiFocal XL - sygnatura zbliżona do serii Select podobno....

 

Zostaw tego Bi-Focala w spokoju i zacznij szukać gdzie indziej;-) Na serio Bi-Focal jest jednym z najcieplej (obok Monocle) grających Kimberów. Jeśli z Bi-Focalem jest zbyt nijako to znaczy że problemem jest coś innego. Może zasilanie, może ustawienie kolumn. Za dużo zmiennych. Spróbuj wyrzucić granit i dać choćby piaskowiec, albo inaczej poustawiaj sekwencję podpórek. Zobacz na moje ostatnie wpisy w klubie Harpii, tam opisuję co robiłem w tym zakresie i jakie to ma wpływ na dźwięk. Robiliśmy takie testy z kolegami Irek_N oraz Mikelite. Obaj stwierdzili, że nie rozpoznają tych kolumn.

 

Jeśli masz żywe pomieszczenie ze zbyt dużym pogłosem to przy kolumnach Harpii, które grają dokładnie na wyższym środku i wysokich może Ci brakować wypełnienia i ciepła.

 

Dokładnie tak jest. Dodam od siebie, że w przypadku tych kolumn lepiej jest stosować trochę inną proporcję ustrojów tłumiących oraz rozpraszających niż wynikałoby ze standardowych wyliczeń. Lepiej jest jak dominują te pierwsze. Jak chodzi o dyfuzory Schroedera to wczoraj bawiliśmy się z Mikelite w różne ustawienia i w przypadku moich kolumn okazało się, że najlepsze ustawienie to takie, w którym znajdują się one z boku kolumny, w odległości około 1,2-1,3m i dogięte około 20-25 stopni w kierunku przeciwnym do dogięcia kolumn. Czyli w uproszczeniu dogięte jakieś 45 stopni w stosunku do osi kolumn. Co ciekawe w miarę podobne ustawienie sprawdziło się dziś u Mikelite z jego topowymi Zollerami, przy czym tam nie trzeba tych absorberów tak bardzo doginać jak u mnie. Ale to już będzie związane stricte z kształtem pokoju.

Zostaw kable, rozpraszacze i absorbery. Skup się na doborze innego wzmacniacza. Ten po prostu nie radzi sobie z głośnikami. Przejaskrawienie brzmienia jest najpospolitszą tego oznaką.

Cardas pomógł, ale to dziwne kable są - nie bierz ich za wzorzec. Co nie zmienia, że czasami mogą się świetnie wpisać w system.

Edytowane przez Wuelem
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Skup się na doborze innego wzmacniacza. Ten po prostu nie radzi sobie z głośnikami.

 

To raczej nie jest kwestia braku wysterowania, bo ten Mc Intosh ma mocy od groma. Jeśli już to niespecjalnie pasuje sygnatura brzmieniowa, trzeba by jakiś cieplej brzmiący piecyk. Ale z tego Maka da się zrobić dobry dźwięk, przy czym niestety wymaga to trochę zabawy. Wbrew pozorom Bi-Focal nie jest aż tak bardzo odległy brzmieniowo od Cardasa. Oba kable to 100% wysokiej jakości miedź. Dziwię się, że ten Mak jest aż tak czuły na kable głośnikowe, z moich doświadczeń wynika że te piece są raczej mało wybredne, to znaczy potrafią zagrać dobrze z potocznym byle czym. Generalnie im mocniejszy (z większym DF) wzmacniacz, tym mniej krytyczny jest dobór kabli głośnikowych. Pod tym względem szczególnie wybredne są tanie wzmacniacze lampowe, dysponujące małą rezerwą prądową. Klasycznym przykładem jest choćby zestawienie większości wzmacniaczy SET choćby na 300B z taśmami typu Nordost czy PSC. Teoretycznie barwowo powinno to się zgrywać idealnie. W praktyce duża pojemność elektryczna taśm powoduje poważne problemy z wysterowaniem, zwłaszcza jeśli zastosuje się połączenie bi-wire.

Edytowane przez tomkly

Nie radzi niekoniecznie oznacza za mało mocy. Coś się nie dogrywa i tyle. Mnożenie wydatków na drobnicę w takim układzie na nic się zda.

A już walczenie z podstawami kolumn itp. (sorry tomkly), to już zupełna oznaka beznadziejności sytuacji. To nie jest zdobywanie szczytów, tylko zabieganie (rozpaczliwe) o normalność.

Po mojemu ma gówniane źródło, gra z Tidala pewnie przez laptopa, to nie ma życia, średnica wyklepana przez Reksia, wiem bo mam C47

Dopiero CD daje mi ta lekkość, dźwięki zaczynają się wzbudzać emocjonalnie, jest dociążenie a średnica nieokiełznana

 

Po raz kolejny wspominam, na zasilanie nie może być srebro do PRE i na pewno nie na końcówkę

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Mnożenie wydatków na drobnicę w takim układzie na nic się zda.

 

Niestety, jak kupisz droższy (teoretycznie lepszy) wzmacniacz to cała zabawa w konfigurację czeka Cię od nowa. Na tym poziomie jakościowym o całościowej spójności brzmienia decydują detale. Zdziwiłbyś się jak bardzo można zmodyfikować brzmienie systemu wykorzystując różne warianty ustawienia. Jeszcze dwa tygodnie temu też nie miałem tej świadomości, przyjmowałem jako constans dokonany kilka lat temu pierwotny setup;-)

Edytowane przez tomkly

tomkly, nie rozczulaj, że po latach odkrywasz nowe podstawy korekcji systemu.

 

Twierdzę, że odpowiedni wzmacniacz od ręki załatwi problem. Reszta jest niewiele znaczącymi ornamentami. Przy właściwym dobraniu elektroniki do kolumn kabel nie ma prawa zmienić balansu czy barwy. Róznice oczywiście będą, ale nie powinny rujnować odbioru - dynamiki, impulsu, otwartości, lekkości. Braki w tych podstawach powodują beznadziejne ruchy w kablach, platformach itp.

 

Tutaj najwyraźniej brak jest dopasowanego wzmacniacza, który opisuje tysiąc parametrów, a nie kilka wymienionych w instrukcji. Rzadko wiadomo, co się ze sobą nie dograło. Może sekcja pre zabija dźwięk z tymi kolumnmi a może wzmocnienie końcówki jest... za mocne w stosunku do podziałów na zwrotnicy. Wystarczą niewłaściwe "parametry" środka pasma i siada bas, niewłaściwy bas i coś niedobrego staje si,ę z górą. Nie bez przyczyny powstało okreśenie: synergia. Kablami jej nie osiągniesz. Żeby wszystko wskoczyło na swoje miejsce trzeba zmienić coś "dużego". Podobno kolumny pytającego są na wieki, więc nie mam dobrej rady :-)

Edytowane przez Wuelem

Mam podobna konfiguracje co autor, pisze ze PRE c48 to zamulacz, musi podłączyć źródło Maka wtedy obierze kierunek i usłyszy jak ciężko będzie uzyskać ten efekt plikami czy innym źródłem, nie miałem oppo ale miałem inne, różne źródła, prostota grania nie dawała satysfakcji, myślę ze to jest bolączka

gdy zmieni PRE na dzielony, wypożyczy CD Maka to niech wtedy opisze czy coś zalega

Przeciez masz Oppo 105 jak piszesz, wiec puść z CD albo po XLR albo RCA i zobacz czy cos sie zmieni vs. granie plików z Tidal- pewnie tez grasz z Oppo?

105 ma bardzo przyzwoita sekcje analogowa stereo wiec powinna uwiarygodnić co jest problemem w obecnym set up'ie

Edytowane przez will66

Zawsze miałem wrażenie, że kable Kimbera są raczej po analitycznej stronie mocy. Jest im bliżej do Nordosta niż Cardasa.

Panowie, każecie mi tu Amerykę na nowo odkrywać ale sprawa jest dużo prostsza - napisałem przecież wyraźnie, że już nawet TEN zestaw (mimo mocno kulejącego OPPO i C48) zadawalał mnie w zupełności na średnicy z kablem Cardass Golden REf.... Niestety tylko na średnicy było wtedy super, stąd pytanie co robić dalej.

Bo z Bifocalem jest właśnie teraz wszędzie indziej dużo lepiej, kuleje mi tylko ta średnica...

 

Wydaje mi się, że mamy trochę inne pojmowanie ciepłoty kabla....

Kimber BiFocal XL zapewnia owszem dużo basu, ale na średnicy w porównaniu do Cardassa, jest chudy jak naleśnik. Przynajmniej na dość neutrealnym tranie i takich też kolumnach.... Wrażenie to jest także spotęgowane przez większą ilość tonów wysokich i ogólną dużo większą holografię Kimbera w całym zakresie brzmienia...

Wg mnie to idealny Kabel do tłustej na średnicy lampy z niedostatkami na obu skrajach pasma... Pięknie np. grał z ARC REf 150 i Amati (średnica i góra), chociaż tu już było zdecydowanie za dużo basu...

 

Odpowiadając na sugestie:

- dwa przebiegi to nie dla mnie - nie to doświadczenie, cierpliwość, pamięc słuchowa.. Bawiłem się już tak trochę i zawsze czegoś brakowało.

- do zabawy z zasilaniem jeszcze nie doszedłem i na razie, póki nie ma dobrego źródła i kabli IC chyba nie ma co się w zasilanie bawić...

- kolumny stoją na kolcach antywibracyjnych bezpośrednio na drewnianej podłodze (bambus jeśli to ma znaczenie)

- nie mam pokoju odsłuchowego - słucham w dość dużym salonie (40m2), gdzie połowa ścian to szyby od góry do dołu. Jest już dość dobrze wytłumiony - grube zasłony, dodatkowo rolety rzymskie na wszystkich oknach, gruby dywan, tapicerowane meble, tapeta...

- rolę dyfuzorów pelnią u mnie rośliny doniczkowe i problemów z basem nie mam żadnych, mimo potężnej jego dawki na Bifocalu

- posądzanie końcówki mocy która na papierze ma 450W/kanał a w pomiarach podobno >600W o niedostatki w wysterowaniu dość łatwych kolumn, bez komentarza...

 

 

TO by było na tyle - zobaczmy co wniesie C500, już na dniach...Różnicę jaką robi między C48 to przepaść dużo większa niż zapewnia dobry DAC nad OPPO... Stąd też wymiane Pre jest moim priorytetem No1.

Panicznych ruchów na razie unikam :)

Edytowane przez LorinSi

rolę dyfuzorów pelnią u mnie rośliny doniczkowe

 

Na prawdę ktoś jeszcze wierzy, że rośliny mogą zastąpić dyfuzory?

Kable sieciowe w Macach są wystarczające. Pytałem o to kiedyś w Audioclassics i radzili nie ruszać.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Kimber BiFocal XL zapewnia owszem dużo basu, ale na średnicy w porównaniu do Cardassa, jest chudy jak naleśnik.

 

Jak się będziesz chciał pozbyć Bi-Focala daj znać, przyda mi się.

zobaczymy jak się sytuacja rozwinie... Na razie nie będę robił nerwowych ruchów, tym bardziej że go przywiozłem aż z Mediolanu! :)

 

Ale na razie może chociaż polecicie jakiegoś sprawdzonego "tłustego i barwnego" XLR do połączenia C500 z MC452?

Grzech tak wyśmienite klocki łączyć dalej Proelem za 100pln...:)

Edytowane przez LorinSi

zobaczymy jak się sytuacja rozwinie... Na razie nie będę robił nerwowych ruchów, tym bardziej że go przywiozłem aż z Mediolanu! :)

 

Ale na razie może chociaż polecicie jakiegoś sprawdzonego "tłustego i barwnego" XLR do połączenia C500 z MC452?

Grzech tak wyśmienite klocki łączyć dalej Proelem za 100pln...:)

MIT 350 proline ref XLR jeśli ma być za normalne pieniądze. Mam kilka sztuk to mogę podesłać na test. Miałem końcówkę 452, teraz ma ją chyba Svart. Monosy 501, 601 sporo lepsze ale to już inna cena. C500 też się znajdzie :)

Zamówiłeś wersję tranzystorową czy lampową?

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

może chociaż polecicie jakiegoś sprawdzonego "tłustego i barwnego" XLR

 

1. MIT MI-350 Proline Reference lub Shotgun, pogadaj z Szymonem który lepszy. Reference prawdopodobnie strojony bardziej pod tranzystory a Shotgun może grać również z lampami.

2. MIT Magnum MA.

3. Straight Wire Crescendo.

4. Cardas Golden Reference.

Dwa pierwsze są kablami podobnej klasy, Magnum daje możliwości strojenia impedancji i artykulacji. Reference takich opcji nie ma, natomiast jest całościowo jeszcze cieplejszy niż Magnum. Dwa kolejne kable to nieco niższa półka, Straight Wire jest temperaturą barw zbliżony do MI 350, tylko ma wyczuwalnie mniej przejrzystą średnicę. Cardas jest trochę jaśniejszy niż SW, jeśli masz możliwość wyboru, to szukaj pierwszej wersji (w jasnoszarych koszulkach), która brzmi masywniej i cieplej niż późniejsza czyli (w czarnych koszulkach).

Edytowane przez tomkly

Możesz posłuchać, ale on ma dużo własnej farby, może się nie zgrać z Mc Intoshem.

Właśnie to miałem napisać :)

Nie wiem jak ten maczek lubi sie ze zbalansowanymi polaczeniami, ale spróbowalbym dowolnych kabli rca, poważnie mowie.

Sporo urzadzen taki wlasnie nijaki dzwiek daje poprzez marnie zrealizowane zbalansowanie toru.

Interkonekty, które posiadasz, znam doskonale, bo sam je mam i one po prostu niczego nie upiększają, są neutralne, jak chcesz podbicia na średnicy to skieruj się w stronę Harmonixów albo np polskich Equilibrium.

No i źródło, tu jest prawdziwy dramat. Do Bluray ok, ale w Redbook CD to Oppo to pomyłka biorąc pod uwagę resztę Twojego toru. Może jakiś Krell, Reimyo albo Ayre?Cary Audio też byłby fajny. Cokolwiek co MA BARWĘ.

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Cokolwiek co MA BARWĘ

 

Dobra rada... Zacznij kaszanić na poziomie źródła! Dalej już jakoś pójdzie... kabelkami :)

Osobiście ciekawi mnie bardziej jak i "gdzie"/ w jakich warunkach masz ustawione kolumny.

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Ze swoich doświadczeń polecam Ultralink Matrix-2, albo nową serię Melodiki - Brown Sugar.

Sprawdź nasze wyprzedaże, zapytaj o rabaty dla forumowiczów. 

https://sklep.rms.pl/wyprzedaz-promocje

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.