Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szymon, Rafał

Napiszcie proszę jakie płyty, utwory podczas testów,porównań to wasz materiał obowiązkowy/referencyjny.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Szymon, Rafał

Napiszcie proszę jakie płyty, utwory podczas testów,porównań to wasz materiał obowiązkowy/referencyjny.

 

Antolini "Knock Out",

6a6f12b2c954abc7ed5aabf1a72b0125.jpg

 

Vangelis "Direct",

 

c2cddff60f8af901d35a8e3aa63358f1.jpg

 

Erich Kunzel- cincinnati pops orchestra - ein straussfest,

 

cbe4ed9d422fbe99095a2b4259dbaac7.jpg

 

La Bamba - The O-Zone Percussion Group

 

07a221be94eea4793ab05b3e22acc1b1.jpg

 

Frederick Fennell: Marches I've Missed

 

50a3a62947357a5833d4372e19495e19.jpg

 

Tyle z głowy.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Piotr_57210

Dziś słuchaliśmy z Rafałem metalu :)

 

Sprzęt zacny ale to wszyscy tutaj wiedzą, fajnie było posłuchać i przede wszystkim pogadać. Dzięki!

obiektywnie o audio

Dziś słuchaliśmy z Rafałem metalu :)

 

Sprzęt zacny ale to wszyscy tutaj wiedzą, fajnie było posłuchać i przede wszystkim pogadać. Dzięki!

tytuły!!

Sprzedam VITUS RI100

Muszę mu wgrać 2 i 3 Danziga

 

Jeżeli lubisz perkusję to Antolini "Knock Out" niszczy system. Pierwszy raz dziś słyszałem i czapki z głów :)

obiektywnie o audio

Nie powinno się porównywać nagrania z solo zarejestrowaną perkusją z taką występującą w utworze obok natłoku innych dźwięków.

- W takiej wersji solo instrument ma do dyspozycji cały zakres częstotliwości i nie stosuje się głębokiej kompresji.

- Jest mniej nakładek barwowych, więc ton jest czystszy.

- W nagraniu metalowym - jeśli występuje też gitara basowa - trzeba realizacyjnie podzielić przestrzeń częstotliwościową na oba instrumenty: wtedy z wyboru realizatora gitara basowa skupia się wokół np. 120 Hz, a stopa perkusji koncentruje na np. 60 Hz. Nigdy oba instrument nie będą zajmować tych samych częstotliwości.

- Do tego żeby wszystkie instrumenty w kompozycji można było z łatwością odróżniać wycina się harmoniczne. Co oczywiście wpływa na wybrzmienia, czyli przestrzenność.

 

Najlepszym testem są nagrania, które człowiek mógł skopać, a jednak udało mu się tego nie uczynić. Takich jest statystycznie niewiele.

 

Na jakiej godzinie jest ustawione pokrętło lampowych monobloków Amplifona przy ostrym graniu?

Zatem...

Pracowałem w showbizie od 19 roku życia. Nasłuchałem się perkusji, sesji nagraniowych i soundcheckow od pytąga. To jest bardzo dobre

Reszta atwoich pytań to męczenie buły

 

PS monobloki nie maja pokrętła

DCS Debussy też ;)

Edytowane przez Marcin_Sz

Sprzedam VITUS RI100

Ale chyba jest jakaś skala wzmocnienia?

 

Widzę, że nie rozumiesz jak działa wzmacniacz lampowy i co go charakteryzuje. Dziwi szczególnie, że ponoć masz doświadczenie studyjno-sceniczne.

 

Może nie wyręczaj w odpowiedziach posiadacza systemu, to będzie dla wszystkich więcej korzyści.

Ale chyba jest jakaś skala wzmocnienia?

 

Widzę, że nie rozumiesz jak działa wzmacniacz lampowy i co go charakteryzuje. Dziwi szczególnie, że ponoć masz doświadczenie studyjno-sceniczne.

 

Może nie wyręczaj w odpowiedziach posiadacza systemu, to będzie dla wszystkich więcej korzyści.

kolejny któremu coś popuszcza ;)

U Rafała słucha się w możliwie realistycznym poziomie wzmocnienia jeśli wiesz o czym mówię. Na uwagę zasługuje brak kompresji dźwięku sprzętu który goni resztką sił

Edytowane przez Marcin_Sz

Sprzedam VITUS RI100

Na jakiej godzinie jest ustawione pokrętło lampowych monobloków Amplifona przy ostrym graniu

Ale żeś Pan się popisał tym wpisem. Brak mi słów.

U Rafała z wielką przyjemnością można posłuchać bardzo głośno bez żadnej kompresji czy zniekształceń powodowanych przez tor wzmocnienia.

Muszę przewietrzyć mój system…

Nie powinno się porównywać nagrania z solo zarejestrowaną perkusją z taką występującą w utworze obok natłoku innych dźwięków.

- W takiej wersji solo instrument ma do dyspozycji cały zakres częstotliwości i nie stosuje się głębokiej kompresji.

- Jest mniej nakładek barwowych, więc ton jest czystszy.

- W nagraniu metalowym - jeśli występuje też gitara basowa - trzeba realizacyjnie podzielić przestrzeń częstotliwościową na oba instrumenty: wtedy z wyboru realizatora gitara basowa skupia się wokół np. 120 Hz, a stopa perkusji koncentruje na np. 60 Hz. Nigdy oba instrument nie będą zajmować tych samych częstotliwości.

- Do tego żeby wszystkie instrumenty w kompozycji można było z łatwością odróżniać wycina się harmoniczne. Co oczywiście wpływa na wybrzmienia, czyli przestrzenność.

 

Najlepszym testem są nagrania, które człowiek mógł skopać, a jednak udało mu się tego nie uczynić. Takich jest statystycznie niewiele.

 

Na jakiej godzinie jest ustawione pokrętło lampowych monobloków Amplifona przy ostrym graniu?

 

Ale ja nie porównuje tego, mówię, że bardzo fajny utwór i faktycznie jest półkę wyżej jeżeli chodzi o jakość niż perkusja w metalu z 3 gitarami i wokalem.

obiektywnie o audio

Ale żeś Pan się popisał tym wpisem.

 

Słyszałem od osoby, która już była, że wzmacniacze (mimo dużej mocy) grały blisko maksa. Chciałem tylko potwierdzić lub usłyszeć zaprzeczenie.

I tak, masz rację - mało mnie interesuje samo zestawienie i elementy czy techniczne rozwiązania.

 

Pan Wuelem - też fajnie :-)

 

 

PS. Umawiając się nie wiedziałem, że @Sonic990 wybiera się do Łodzi. Szkoda, bo na kilka demo utworów by czasu starczyło (np. Straussfest - Explosions Polka). A z tą głośnością, co to odpowiedzi nie ma, to czasami zachodzi taka naturalna "saturacja" w przypadku mocno wysterowanych lamp. Jak ktoś chce przeczytać jaki może mieć wpływ (pozytywny), to polecam kliknąć w poniższy link:

 

http://zakamarkiaudio.pl/2013/05/czym-jest-i-jak-dziala-saturacja.html

Słyszałem od osoby, która już była, że wzmacniacze (mimo dużej mocy) grały blisko maksa. Chciałem tylko potwierdzić lub usłyszeć zaprzeczenie.

I tak, masz rację - mało mnie interesuje samo zestawienie i elementy czy techniczne rozwiązania.

 

Pan Wuelem - też fajnie :-)

 

 

PS. Umawiając się nie wiedziałem, że @Sonic990 wybiera się do Łodzi. Szkoda, bo na kilka demo utworów by czasu starczyło (np. Straussfest - Explosions Polka). A z tą głośnością, co to odpowiedzi nie ma, to czasami zachodzi taka naturalna "saturacja" w przypadku mocno wysterowanych lamp. Jak ktoś chce przeczytać jaki może mieć wpływ (pozytywny), to polecam kliknąć w poniższy link:

 

http://zakamarkiaudio.pl/2013/05/czym-jest-i-jak-dziala-saturacja.html

 

 

W ,, Ostrych brzmieniach'' Wuelem napisał.

Napisano dziś, 15:25

Wyświetl postUżytkownik Wuelem dnia 16.07.2017 - 14:35 napisał

Masz dar klarownego przekazywania myśli, mimo że w sumie się nie rozpisujesz :-)

 

Powiedz na koniec proszę, czy u mnie czy w Łodzi grałeś głośniej swoje płyty. Informacja jak znalazł na przyszłość.

 

Drogi ' Wuelem-mie'.

Czy nie prościej by było dla Ciebie ,gdybyś podjechał do mnie i sam sobie odpowiedział na nurtujące Cię pytania. Uwierz mi ,nie gryzę. Zapraszam.

A tak mam nieodparte wrażenie że próbujesz zmusić Marcina aby Ci odpowiedział wprost. ,, U KOGO LEPIEJ GRA?''.

Nigdy nie narzucam odwiedzających kolegów swojego ,,super repertuaru'' , staram się im udostępnić system do ich dyspozycji. Traktuję nasze spotkania bardziej na zasadzie poznawania nowych ,ciekawych ludzi i ich zainteresowań. Nie napinam się , bo i po co. Czego i Tobie życzę. Cieszmy się naszym hobby.

 

Więc i tutaj to powtórzę.

Pozdrawiam

Nie będę powtarzał, co napisałem w "Ostrych brzmieniach", ale miło mi czytać Twoją wypowiedź.

Dodam jedynie, że pokazujecie bardzo dobry przykład, gdy zainwestowane środki przekładają się na dźwięk. W audio zwykle jest z tym problem, więc przywracacie nadzieję. Szkoda jedynie, że to taki poziom tych środków. Ale ostatecznie wskazanie celu też jest - w tej zabawie - znaczącą pomocą.

 

Również pozdrawiam.

Edytowane przez Wuelem

Słyszałem od osoby, która już była, że wzmacniacze (mimo dużej mocy) grały blisko maksa. Chciałem tylko potwierdzić lub usłyszeć zaprzeczenie.

I tak, masz rację - mało mnie interesuje samo zestawienie i elementy czy techniczne rozwiązania.

 

Pan Wuelem - też fajnie :-)

 

 

PS. Umawiając się nie wiedziałem, że @Sonic990 wybiera się do Łodzi. Szkoda, bo na kilka demo utworów by czasu starczyło (np. Straussfest - Explosions Polka). A z tą głośnością, co to odpowiedzi nie ma, to czasami zachodzi taka naturalna "saturacja" w przypadku mocno wysterowanych lamp. Jak ktoś chce przeczytać jaki może mieć wpływ (pozytywny), to polecam kliknąć w poniższy link:

 

http://zakamarkiaudio.pl/2013/05/czym-jest-i-jak-dziala-saturacja.html

Saturacja (łac. saturatio) - oznacza nasycenie cieczy gazem. W medycynie dokonuje się pomiarów nasycenia płynów ustrojowych, m.in. krwi czy płynu komórkowego gazami.

 

Pewnie chodzi Ci o przesterowanie albo kompresję. Nigdy nie udała mi się taka sztuka nawet w moich 90m2. Przesterowanie WM300 w 18m2 z Ethosami? Buahahaha ale żeś mnie rozbawił do łez. Przywieź swój piecyk to Ci pokażę jak gra na tle tych monobloków. U Rafała nie wiem czy wykorzystujemy 30% ich pełnej mocy.

 

Straussfest I i II to jedne z moich ulubionych płyt. Wyrywają z kapci bez cienia kompresji i natarczywości. Przy tym zachowują całkowitą spójność, świetny wgląd w nagranie i separację instrumentów. W klasycznym pokoju i wooferze do KD można o tym jedynie pomarzyć :)

Edytowane przez Szymon1

Nie będę powtarzał, co napisałem w "Ostrych brzmieniach", ale miło mi czytać Twoją wypowiedź.

Dodam jedynie, że pokazujecie bardzo dobry przykład, gdy zainwestowane środki przekładają się na dźwięk. W audio zwykle jest z tym problem, więc przywracacie nadzieję. Szkoda jedynie, że to taki poziom tych środków. Ale ostatecznie wskazanie celu też jest - w tej zabawie - znaczącą pomocą.

 

Również pozdrawiam.

 

Tak to prawda że koszty są spore ,ale uważam że to pieniądze zainwestowane bardzo dobrze, a osiągnięty efekt jest tego wart. Z drugiej strony zobaczmy co się dzieje z cenami różnej maści kablami, kondycjonerami , polepszaczami masy , podstawkami , tam to dopiero jest kosmos .

Natomiast co do wysterowania Amplifonów podczas osłuchów to rzecz ma się następująco;

Dcs Debussy który wysterowuje końcówki ma regulowane wyjścia napięciowe , można wybrać między 2,4vol. ,a 6,0 vol. ,ja korzystam z tego pierwszego. Zdarza się (głównie na klasyce) że monobloki pracują z pełnym wysterowaniem Dcs-a. Uważam że to jest olbrzymia ich zaleta iż są tak stabilne w pełnym zakresie wysterowania. Świadczy to o tym że ich konstrukcja od strony zasilania jest bardzo dopracowana . One po prostu się nie przesterowują , to jest ewenement

Edytowane przez Rafał.M

Witam kolegów. Wczoraj dzięki uprzejmości Rafała, mogłem zawitać w Jego progach i posłuchać Jego systemu audio. Jadąc do Łodzi , w głowie wyobrażałem sobie dźwięk jaki zastane na miejscu, ale moja wyobraźnia okazało się jest bardzo mała:)

Ciężko w słowach opisać to co sie słyszało. Wrażenie to pozostanie na długo.

Szacunek dla Panów z Amplifona i S16Hz. Wyroby obłędne, to samo dotyczy sie akustyki Szymona. Całość robi piorunujące wrażenie. Jeszcze coś napiszę później na temat wczorajszego dnia, jeszcze raz dzięki Rafał za możliwość posłuchania Twojego systemu.

Edytowane przez marteo1981

Rafał czyli wszystkie conecty idą po zbalansowanym a na DCs-e masz ustowiane napięcie jak do rca?Dobrze rozumiem?

 

Piotrze i Pawełku wejście regulowane 2 lub 6 volt..jest na wszystkie wyjścia zarówno rca jak i xlr.

Edytowane przez Rafał.M

Ok ale jak masz teraz podłączone i skonfigurowane?Słuchalismy na 2V na pewno i po xlr w takim razie? Przy 6V te 300W wypluje membrany z głośników

Edytowane przez Rezyslaw

Ok ale jak masz teraz podłączone i skonfigurowane?Słuchalismy na 2V na pewno i po xlr w takim razie? Przy 6V te 300W wypluje membrany z głośników

 

To pewne.

Ok ale jak masz teraz podłączone i skonfigurowane?Słuchalismy na 2V na pewno i po xlr w takim razie? Przy 6V te 300W wypluje membrany z głośników

 

Z głośnością jak z wódką, należy stosować z umiarem.

Muszę przewietrzyć mój system…

Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Zdarza się (głównie na klasyce) że monobloki pracują z pełnym wysterowaniem Dcs-a.

Ło matko ...!!!!

Jakże to możliwe ? Przecież wtedy będzie ze 140 dB w pomieszczeniu .

Chyba , że Ethosy mają efektywność 60 dB ;)

 

Niekoniecznie, zależy jaka jest czułość wejściowa monoblokow.

 

W Dcs jest cyfrowa regulacja głośności więc zbliżanie się do max napięcia na wyjściu jest optymalne (stąd też 2.4v jest lepsza opcja niż 6v, które przesteruja monobloki), mniej bitów jest traconych.

Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Niekoniecznie, zależy jaka jest czułość wejściowa monoblokow.

 

W Dcs jest cyfrowa regulacja głośności więc zbliżanie się do max napięcia na wyjściu jest optymalne (stąd też 2.4v jest lepsza opcja niż 6v, które przesteruja monobloki), mniej bitów jest traconych.

Tylko , że 6V to raczej rzadko spotykane rozwiązanie . Takim napięciem wyjściowym przesterujesz większość wzmacniaczy .

Standardem jest 2,4 V .

Co do czułości wejściowej monobloków to rozważania są czysto teoretyczne z racji ich niedostępności .

Twórca odmówił współpracy przy kolejnych egzemplarzach ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.