Skocz do zawartości
IGNORED

Koncertowe brzmienie, od czego zacząć ?


darek89

Rekomendowane odpowiedzi

Sobie coś wymyślacie, jak z waszą definicją brzmienia. Miroslav1 tak, slaaawek srak i nie wiecie co i jak :-)

 

Co do propozycji, to już była na siódmej stronie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - i czy widzisz, aby cena była oderwana od jego realiów :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Zresztą głośniki sekcji niskotonowej przenoszą moc max 20 W więc taki wzmacniacz 400 W mógłby je co najwyżej spalić.

Jeśli głośnik jest w stanie przyjąć max 20W mocy ciągłej, to w transjentach, bez spalenia, przyjmie nawet wielokrotność tego. Był nawet taki film Harberth, gdzie kolumna potrafiła przyjąć kilkaset W, podczas gdy w spec kolumn było 2-4x mniej, tyle, że mocy ciągłej.
  • Moderatorzy

U mnie wzmacniacze przekraczają znacznie moce znamionowe kolumn i jakoś mi to kolumn nie spaliło .

Jeśli głośnik jest w stanie przyjąć max 20W mocy ciągłej, to w transjentach, bez spalenia, przyjmie nawet wielokrotność tego. Był nawet taki film Harberth, gdzie kolumna potrafiła przyjąć kilkaset W, podczas gdy w spec kolumn było 2-4x mniej, tyle, że mocy ciągłej.

Chodziło mi o to, że głośnik niskotonowy w tych kolumnach został zaprojektowany do współpracy ze słabymi wzmacniaczami i 400 W potrzebne jest mu chyba tylko do spalenia.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Gość

(Konto usunięte)

Chodziło mi o to, że głośnik niskotonowy w tych kolumnach został zaprojektowany do współpracy ze słabymi wzmacniaczami i 400 W potrzebne jest mu chyba tylko do spalenia.

Nie masz racji . Cyba że wzmacniacz nie ma żadnej regulacji , ale to mało prawdopodobne . Głośniki palą się najczęściej z powodu składowej stałej "zbyt duża ilość pików w przesterze" a nie z powodu dostarczonej do niego mocy . Nawet wzmacniacz małej mocy jak będzie pracował na przesterze spali każdy głośnik nawet o większej mocy znamionowej niż wzmacniacz . W chwili składowej stałej impedancja kolumny wynosi zero .Z mojego podwórka to mam w sekcji średnio- tonowej głośnik o mocy 60 watów a cała sekcja zasilana jest wzmacniaczem 120 watowym .

Panowie Spokojnie, czemu zakladacie z góry ze sam nie wiem czego chce ? Czytam wszystko uważnie i biorę każdą propozycję pod uwagę, i proszę nie traktujcie mnie jak bym nic nie wiedział

Gość

(Konto usunięte)

Panowie Spokojnie, czemu zakladacie z góry ze sam nie wiem czego chce ? Czytam wszystko uważnie i biorę każdą propozycję pod uwagę, i proszę nie traktujcie mnie jak bym nic nie wiedział ale napisałem już kilka krotnie to ma być poradnik z którego będzie można skorzystać więc nie kłócimy się bo ciężko później zrozumieć coś z takiej rozmowy. Może niech każdy z Was napisze co to jest koncertowe brzmienie, zobaczymy co dla kogo to znaczy.

Ja może oprę się trochę na instrumentach muzycznych "elektronika odpada żadne keyboardy w rodzaju parapety czy pianina elektroniczne" Podam ci parę przykładów.

1 saksofon - bardzo ostre brzmienie najbardziej pasuje głośnik piezoelektryczny popularny piezak montowany zazwyczaj w tubie.

2 kontrabas - wiadomo średnica głośnika ma być duża 12 ' 15 ' 18 ' "warto podyskutować o zawieszeniu jak szybki dynamiczny szarpiący bebechy bas to zawieszenie papierowe w innych przypadkach pianka guma" można podyskutować przy okazji o trwałości głośników ze względu na ich zawieszenie .

3 Fortepian podstawowy koncertowy instrument muzyczny - całe pasmo od góry do dołu . " posłuchać jak gra w realu bez nagłośnienia inaczej rozmowa o koncertowym brzmieniu traci sens"

4 . Organy piszczałkowe całe pasmo na dole 12' 15' 18 ' . Najlepiej pójść do jakiegoś kościoła na koncert .

5 . Dużo cierpliwości i czasy brak pośpiechu . Jak myślisz że to jest łatwe to się mylisz .

Tak że spektrum rodzajów głośników spore .

Sekcja basowa inspirowana Jubilee/Jamboree z jakimiś ''tajemniczymi'' 16'' woofer'ami projektowanymi na zamówienie.

Średnie / średnio-wysokie tony z jakimś ''tajemniczym'' driverem (na 4'' diaphragm'ie) przy dużym drewnianym Bi-Radial'nym horn'ie, na bazie JBL 2360. Driver może być JBL 2440 Alnico V z diaphragm'em JBL D16R2441; lub jakiś podobny / zbliżony driver - może też na zamówienie ;-)

Wysokie tony przetwarza JBL 2404H z małym Bi-Radial'nym horn'em, tzw. ''baby cheek''.

 

W każdej kolumnie dwa 16'' woofery - być może jakieś ''robione'' pod słabowitą lampeczkę.

Teraz oni dla (dedykowanych tym kolumnom) lampowych wzmacniaczy mocy; nie podają 2 W (jak wcześniej), a 1,8 W :-)

 

Trzeba sememu się domyślać na jakich woofer'ach, driver'ach, horn'ach itd. - bo boją się że ktoś im sklonuje ;D, a sami to i owo zerżnęli z innych konstrukcji. I teraz wołają w USA ($95,000.00) za parę swoich Destination Audio 3-way Horn Speakers :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Three way fully loaded horn speakers

Technical Specification:

Frequency response -10db: 24 – 21.500 Hz

Frequency response -3db: 35 – 19.000 Hz

Power capacity (LF): 20 W

Power capacity (HF): 20 W

Minimum amplification: 1 W

Maximum continuous acoustical power output (sine wave input): 20 W

Sensitivity (1 Watt / 1 m): 105 dB

Nominal Impedance: 8 Ohm

Minimal Impedance: 8 Ohm

Recommended minimum room size: 20 m2 / 215 ft2

Dimensions:

Width: 109 cm / 43 in

Depth: 79 cm / 31 in

Height: 184 cm / 72 in

Weight (one speaker): 245 kg / 540 lbs

Shipping weight (two speakers): 545 kg / 1200 lbs

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
  • Redaktorzy

Racja . Nie do końca się z tobą zgadzam . U mnie wzmacniacze przekraczają znacznie moce znamionowe kolumn i jakoś mi to kolumn nie spaliło .

 

Problem nie musi być w spaleniu. Problemem użytkowym jest, gdy z powodu wysokiej efektywności kolumn i niedopasowania parametrów wzmacniacza/przedwzmacniacza zakres regulacji głośności kończy się między godziną 7 a 8, a potem jest już tylko za głośno.

Gość

(Konto usunięte)

Sekcja basowa inspirowana Jubilee/Jamboree z jakimiś ''tajemniczymi'' 16'' woofer'ami projektowanymi na zamówienie.

Średnie / średnio-wysokie tony z jakimś ''tajemniczym'' driverem (na 4'' diaphragm'ie) przy dużym drewnianym Bi-Radial'nym horn'ie, na bazie JBL 2360. Driver może być JBL 2440 Alnico V z diaphragm'em JBL D16R2441; lub jakiś podobny / zbliżony driver - może też na zamówienie ;-)

Wysokie tony przetwarza JBL 2404H z małym Bi-Radial'nym horn'em, tzw. ''baby cheek''.

 

W każdej kolumnie dwa 16'' woofery - być może jakieś ''robione'' pod słabowitą lampeczkę.

Teraz oni dla (dedykowanych tym kolumnom) lampowych wzmacniaczy mocy; nie podają 2 W (jak wcześniej), a 1,8 W :-)

 

Trzeba sememu się domyślać na jakich woofer'ach, driver'ach, horn'ach itd. - bo boją się że ktoś im sklonuje ;D, a sami to i owo zerżnęli z innych konstrukcji. I teraz wołają w USA ($95,000.00) za parę swoich Destination Audio 3-way Horn Speakers :

https://community.klipsch.com/index.php?/topic/170286-destination-audio-3-way-horn-loaded-speaker/

 

Three way fully loaded horn speakers

Technical Specification:

Frequency response -10db: 24 – 21.500 Hz

Frequency response -3db: 35 – 19.000 Hz

Power capacity (LF): 20 W

Power capacity (HF): 20 W

Minimum amplification: 1 W

Maximum continuous acoustical power output (sine wave input): 20 W

Sensitivity (1 Watt / 1 m): 105 dB

Nominal Impedance: 8 Ohm

Minimal Impedance: 8 Ohm

Recommended minimum room size: 20 m2 / 215 ft2

Dimensions:

Width: 109 cm / 43 in

Depth: 79 cm / 31 in

Height: 184 cm / 72 in

Weight (one speaker): 245 kg / 540 lbs

Shipping weight (two speakers): 545 kg / 1200 lbs

No i zmieść się w 10 tysiącach złotych jak miało by być to co napisałeś i tak jak napisałeś. Chociaż przy niedużym budżecie też można spróbować i czasami można się mile zaskoczyć

To przypomina budowę organów piszczałkowych od małego pozytywu po konkretny instrument i nie trzeba kolumn kolegi wyrzucać z systemu należy tylko uzupełnić i zgrać.

 

Problem nie musi być w spaleniu. Problemem użytkowym jest, gdy z powodu wysokiej efektywności kolumn i niedopasowania parametrów wzmacniacza/przedwzmacniacza zakres regulacji głośności kończy się między godziną 7 a 8, a potem jest już tylko za głośno.

Dlatego ja jako preampa używam miksera . Mam chociaż kontrolę i od strony wejścia jak i wyjścia + regulacja w końcówkach mocy i DSP.

 

Radził bym zapoznać się z konstrukcją organów cyfrowych w oparciu o technologię Hauptwerk głównie od strony głośników jakie się tam stosuje . Można się dużo dowiedzieć i to w tym wypadku wykorzystać .

podaję link do strony producenta który tą technologię stworzył tak na początek

https://www.hauptwerk.com/

  • Moderatorzy

W chwili składowej stałej impedancja kolumny wynosi zero

Nie za bardzo rozumiem to stwierdzenie - dla składowej stałej wzmacniacz widzi sumę oporów rezystancji cewek + to co na zwrotnicach.

Z mojego podwórka to mam w sekcji średnio- tonowej głośnik o mocy 60 watów a cała sekcja zasilana jest wzmacniaczem 120 watowym .

To proponuję taki test - ustaw na generatorze częstotliwość 1000 Hz i zobacz przy jakiej mocy głośnik się spali - nie ponoszę odpowiedzialności za straty.

90% mocy wzmacniacza przy odtwarzaniu muzyki idzie na sekcję niskotonową - stąd te głośniki mają największą moc i raczej nie należy ich porównywać z mocą średniówek które im wyższe pasmo grają tym moc ich może być mniejsza.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Gość

(Konto usunięte)

Nie za bardzo rozumiem to stwierdzenie - dla składowej stałej wzmacniacz widzi sumę oporów rezystancji cewek + to co na zwrotnicach.

 

To proponuję taki test - ustaw na generatorze częstotliwość 1000 Hz i zobacz przy jakiej mocy głośnik się spali - nie ponoszę odpowiedzialności za straty.

90% mocy wzmacniacza przy odtwarzaniu muzyki idzie na sekcję niskotonową - stąd te głośniki mają największą moc i raczej nie należy ich porównywać z mocą średniówek które im wyższe pasmo grają tym moc ich może być mniejsza.

Z elektrotechniki jeśli do transformatora podłączysz napięcie stałe to impedancja uzwojenia wyniesie zero czyli zwarcie bo częstotliwość w tym wypadku jest równa zero a płynie prąd . Baj baj uzwojenie . To samo z kolumnami . Wysteruj wzmacniacz tak żeby przebieg z generatora przesterował wzmacniacz czyli żeby s sinusoidy zrobił się prostokąt i potrzymaj tak trochę . Oczywiście podaj odpowiednią moc z końcówki . Ale ostrzegam robisz to na własną odpowiedzialność jak ci coś się sp*******.

  • Moderatorzy

Wysteruj wzmacniacz tak żeby przebieg z generatora przesterował wzmacniacz czyli żeby s sinusoidy zrobił się prostokąt i potrzymaj tak trochę . Oczywiście podaj odpowiednią moc z końcówki

W takim wypadku przy "pełnym" przesterowaniu (sygnał na wyjściu prostokątny) moc dostarczona do głośnika będzie o 1,57 razy większa niż przy maksymalnym sygnale nie przesterowanym a więc nie jest jeszcze tak tragicznie jeśli głośnik ma zapas mocy.

zero czyli zwarcie bo częstotliwość w tym wypadku jest równa zero a płynie prąd . Baj baj uzwojenie . To samo z kolumnami

to jak działają elektromagnesy?

podpowiadam: przy prądzie stałym nie mówimy o impedancji a o rezystancji a ta chyba jakaś jest - chyba, że kolega posiada głośniki nawinięte nadprzewodnikiem.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Co Wasza rozmowa ma wspólnego z tematem ? Każdy temat jest właśnie takimi rozmowami i wzajemnymi kłótniami spieprzony. Ale co tam porozmawiajcie sobie.

  • Moderatorzy

Jak to co? Dzięki temu będziesz wiedział jaka powinna być moc kolumn a jaka wzmacniacza i czym grozi przesterowanie wzmacniacza co nieraz się na koncertach zdarza a że poszukujesz takiego brzmienia to i u Ciebie może wystąpić gdy brzmienie będzie mocno "koncertowe".

Poza tym nie widzę w ostatnich postach żadnej kłótni a merytoryczną dyskusję "luźno" powiązaną z tematem.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

chciałeś konkretnych odpowiedzi więc je masz, teraz proponuję zamiast teorii trochę praktyki czy odsłuchy kolego odsłuchy:)

 

Ja - probujac zrozumiec darka69 - sadze, ze moglby mu odpowiadac dzwiek z klasycznych Tannoy-i, jakie sam posiadam. Dzwiek ten okreslam jako dynamiczny, energetyczny, dzwieczny, szczegolowy, bezposredni, otwarty, dajacy poczucie obecnosci muzykow w pomieszczeniu odsluchowym i dlatego majacy troche cos z koncertowego. Dlatego zaprosilem go na odsluch. Co sadzicie o takiej propozycji ?

W kwestii formalnej, bo zauważyłem tu fascynację pasmem przenoszenia w dole - owszem, nagłośnienie estradowe ma dużą moc, ale w 99% przypadków w celu zabezpieczenia i uzyskania większej głośności suby cięte są i to ostro w okolicy 40Hz albo niewiele niżej, a koncerty zwykle odbywają się na wolnym powietrzu albo w dużych halach, gdzie nie ma problemu fal stojących podbijających bas. Tak więc pasmo przenoszenia w dole nie ma aż takiego znaczenia.

nagrywamy.com

Jest jeszcze jedna opcja na koncertowe brzmienie ale trudny temat:

 

Magnepan 1.7 klumny ktor kosztuja niewiele nawet nowe, ale proble w tym ze potrzebuja elektroniki za 10x tyle bo sa trudne w napedzeniu i najlepiej je wspomagac dodatkowo od dolu przez suba gdzie mozna uzyc oczywiscie np crown-a xti 2000 i jakiejs 15/18calowej esradowki co nie kosztuje duzo ale wymaga pre z wyjsciem xlr dodatkowoym tak aby odpiac dodatkowa koncowke mocy pod suba no i konkretne monobloki zeby udzwignely mala efektywnosc magnepanow.

 

Ja jestem o krok zeby to wszystko zlozyc ze soba i tez nie mam duzego budzetu ale jeszcze kielka miesiecy dopracowywania systeu i moze sie podziele efektami, tylko ze ja projektuje kolumny dla siebie od poczatku w troche innym rozwiazaniu wysoko skutecznych 2 droznych kolumn na wsparciu lampowym + koncowki w klasie D o duzej mocy ktora bedzie napedzala suba wraz z korekcja akustyki pomieszczenia.

Moze jest to czarna magia ale do zrobienia jesli zrobi ktos pomiary odpowiednia aparatura. NIkt nie mowil ze bedzie wszystko proste...

Oh dear , jak to mowiom francuzy . Magnepan , no i owszem , ale tylko w kontekscie koncertow smyczkowo , struno szarpanych ... I rzeczywiscie to prawda , ze dobrze gra z drogimi wzmacniaczami ,a juz szczegolnie z referencyjnym systemem Audio Research i srebrnymi kablami Kimbera i mozna naglasniac dansing dla prykow z kasa i wychudzonych panien w wieku srednio zaawansowanym . gdzie serwuja ciasto z dziura w srodku ....No przepraszam , ale nie moglem sie powstrzymac. Moj dobry znajomy jest dilerem Magnepana i Audio Research i Kimbera tez .Jest takze grono wielbicieli tych marek skupionch wokol salonu audio . Srednia wieku to 60 a dobrze utrzymane panny w wieku po poborowym zawsze szukaja nowych wrazen....

 

No i powodzenia z dobrem subwoofera do glosnika panelowego. Nie chcialby byc zle zrozumiany . Jest to refrencyjne , wyrafinowane brzmienie choc jak dla mnie po prostu brakuje zwyklego, chamskiego pierdolniecia kiedy potrzeba . Niektorzy , nie urodzeni na wsi tego nie potrzebuja...

 

Koncert to dynamika i emocje wiec jesli sa to cechy preferowane, to zestawy glosnikowe musza miec minimum 93 -95 dB efektywnosci . Wiekszosc dostepnych glosnikow , ktore osiagaja taka efektywnosc ,to szmelc dla ludzi ktorzy nie maja pojecia o kulturze brzmienia.

Moze dobrym kompromisem jest zestaw dwudrozny ze sporym glosnikiem nisko -sredniotonowym albo rzeczywiscie Tannoy , preferencyjnie z dodatkowym glosnikiem niskotonowym przez wzglad na to ze bas Tannoya jest zawsze B. dobry i zawsze taki sam

 

No i zeby dodac do wywodu . bhylem przez krotki czas wlascicielem raczej sporych glosnikow Soundlab Millennium M1 i wzmacniaczy VTL MB750 ( 750 lampowych watow tw tertrodzie i 350 w triodzie) i tez nie bylo super koncertowo a bass raczej syntetyczny choc tzw oddech i przestrzen nieporownywalna ze skrzynkami.

Magnepany i koncertowe granie... :-)) Wesoły to wątek. A Mini Moris jest dobry do wożenia cegieł na duże budowy Budimexu... :-)...I Fiat Panda też.

No i zmieść się w 10 tysiącach złotych jak miało by być to co napisałeś i tak jak napisałeś. Chociaż przy niedużym budżecie też można spróbować i czasami można się mile zaskoczyć

To przypomina budowę organów piszczałkowych od małego pozytywu po konkretny instrument i nie trzeba kolumn kolegi wyrzucać z systemu należy tylko uzupełnić i zgrać.

Pewnie masz na myśli to, by kolega w Dali uzupełnił sopran 'piezakiem', a dół 'subiakiem'. Czy zgra się to tonalnie, jak skrajne głośniki będą od innego producenta, niż Dali.

Co do zmieszczenia się w 10 tys. z tym co pisałem, to nie ma szans, dlatego jemu nie polecałem. 10 tys. mogłoby nie wystarczyć nawet na same duże horny Bi-Radial wykonane z drewna. Super byłoby żeby te duże Bi-Radial'e wykonali z akrylu -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :)

 

Przy opisie brzmienia kolumn Destination Audio - co widziałeś na poprzedniej stronie. To był system grający w sali Stadionu Narodowego na AVS 2016, a tu masz z AVS 2015 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czesław Niemen - Cała w trawie

 

W 2015 r. w tych kolumnach Bi-Radial horn tweeter'y 2404H znajdowały się przy wylocie tub basowych bliżej wewnętrznych stron, a w 2016 r. bliżej zewnętrznych stron - po prostu kolumny zamienili miejscami. Grało to ze słabiutkimi (mocowo) monofonicznymi wzmacniaczami mocy na lampie 45.

 

Zdecydowanie wolałbym taki lepszy / świetny system z kolumnami JBL Project K2 S9500 (Horn'y z Akrylu) napędzanymi czterema monofonicznymi wzmacniaczami mocy Tube Research Labs, przy użyciu monofonicznych (z odrębnym zasilaniem) aktywnych lampowych zwrotnic YS-Audio The Real:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mickey Hart, Airto Moreira, Flora Purim, José Lorenzo, Batucaje - Passage

 

Subwoofery JBL ASB6125 (2) + JBL ASB7128 (1) - razem cztery 15''-ki i dwie 18''-ki. A w każdej z kolumn po dwie 14''-ki. Co łącznie daje 10-ęć wooferów na 2-wa drivery JBL 475Nd (z 4'' diaphragm'em JBL D16R475ND) grające w tych akrylowych hornach, od 650Hz do 21000Hz.

201502012235448860.jpg

201503021145411300.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Magnepany i koncertowe granie... :-)) Wesoły to wątek. A Mini Moris jest dobry do wożenia cegieł na duże budowy Budimexu... :-)...I Fiat Panda też.

`

 

chyba nie slyszalems nigdy magnepanow podpietych do bardzo mocnego pieca, one potrzebuja z 500w na kanal zeby pokazaly dynamike.

Dlatego napisalem ze elektronika 10x drozsza bo wzmacniacz musi miec duza moc i brzmiec delikatnie bo magnepany przenosza wszystko dokladnie co im podajesz.

Ciezki temat ogolnie i problematyczny.

Słyszałem 2 lub 3 razy i takie granie może się komuś podobać, ale nigdy nie będzie to granie koncertowe. No chyba, że przywalisz 1000W i panel rozerwie. Tego typu kolumny nie mają możliwości gry z koncertową ekspresją i dynamika, nawet w rozumieniu domowej wersji koncertowego grania.

Ale solowy koncert skrzypcowy już powinien być OK, tak? Tak samo jak solowy koncert saksofonowy powinien wypaść bardzo dobrze na tubie - nawet kształt tuby przypomina sax.

Parker's Mood

Nie za bardzo rozumiem to stwierdzenie - dla składowej stałej wzmacniacz widzi sumę oporów rezystancji cewek + to co na zwrotnicach.

 

To proponuję taki test - ustaw na generatorze częstotliwość 1000 Hz i zobacz przy jakiej mocy głośnik się spali - nie ponoszę odpowiedzialności za straty.

90% mocy wzmacniacza przy odtwarzaniu muzyki idzie na sekcję niskotonową - stąd te głośniki mają największą moc i raczej nie należy ich porównywać z mocą średniówek które im wyższe pasmo grają tym moc ich może być mniejsza.

To ja proponuję dać sygnał prostokątny tylko o częstotliwości 1 hz i zmieniać jego wypełnienie . To samo przy 5 hz i tak do przynajmniej do 20 hz . I zobaczyć jaki popłynie prąd tylko test zacząć od 20 hz w dół .

  • Moderatorzy

I zobaczyć jaki popłynie prąd

Przez głośnik średnio-tonowy? Popłynie prąd bardzo mały.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.