Skocz do zawartości
IGNORED

Koncertowe brzmienie high-end (rock, metal) czyli co po Zollerach :-)


barni

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec mam w jednym pokoju Zollery Solution, które uważam za znakomite zestawy do odtworzenia w domu potęgi brzmienia koncertu rockowego w warunkach domowych. Pytanie jakie inne zestawy są w stanie zapewnić tak spektakularne doznania na podobnym poziome neutralności dźwięku, nie będąc przy tym tak przytłaczającymi wizualnie.

 

Zollery wbrew temu co napisałem :-) są wizualnie głośnikami bardzo ładnymi pod warunkiem, że patrzymy na nie z przodu. Ja niestety akurat salon mam tak ustawiony, że obok zestawów mam przejście do innych pokoi i sporą część czasu będę oglądał je z boku. W tym widoku Zollery wyglądają jak wstawione do domu dwie ogromne trumny. Z racji tego, że zmysł wzroku jest u mnie równie ważny jak zmysł słuchu, chciałbym w salonie podobne wrażenia muzyczne uzyskać nieco mniejszymi zestawami.

 

Zestawy takie musiałyby przy tym:

- być niższe niż Zollery - max 100 - 110 cm ( za zestawami mam rozwijalny ekran, który powinny przesłaniać w minimalnym stopniu

- nie wymagać dużego odsunięcia od ścian, a najlepiej pracować bezproblemowo blisko tylnej

- dawać sobie radę z uzyskaniem koncertowych doznań w otwartym z dwóch stron salonie 30m2 słabo zaadaptowanym akustycznie.

 

Preferencje:

- dźwięk przede wszystkim pełnopasmowy, o dużej skali

- PRAT, timing, rytmiczność

- prawdziwe pełne oddanie perkusji, czyli naturalna preferencja dla zestawów z "pełnowymiarowymi" wooferami

- plastyczność i naturalność z możliwym odchyleniem w kierunku lekkiego docieplenia / dogrzania średnicy charakterystycznego dla produktów Dynaudio

- zdolność do kreowania dużych, swobodnych dźwięków na pierwszym planie

- scena może być nieco wypchnięta do przodu, bez sztucznego wycofywania za zestawy, co nie sprawdza się zupełnie na słuchanym przez mnie repertuarze

 

Wszelkie głośniki tubowe odpadają, bo ich spektakularny w pierwszym momencie dźwięk jest dla mnie na dłuższą metę po prostu męczący. Odpadają też wszystkie zestawy na dużych przetwornikach celulozowych, nie jestem w stanie żyć z ich podbarwieniami średnicy czy brakiem kontroli basu.

 

Tak na zdrowy rozum przychodzą mi do głowy do takich warunków akustycznych:

- przerośnięte monitory typu Harbeth 40 czy studyjne Focale Trio albo Dynaudio Air,

- przysadziste podłogówki z portfolio Wilsona, Hales-a, czy B&W.

Problem w tym, że w tym przypadku chciałbym się zmieścić w kilkunastu tysiącach ( z ew. górką na wersję aktywną ), oczywiście w tej cenie dopuszczam też używki ale nie starsze niż 10 lat.

 

Jakieś typy ? Podobne brzmieniowo do Zollerów mniejsze Focale typu Antea są praktycznie nie do ustrzelenia.

Warto zainteresować się Electrami 928 ew. starszymi 927 ? Duże B&W lekko mnie przeraża z zapotrzebowaniem na amplifikację. Mam od ręki do dyspozycji ATC P1, oczywiście nie wykluczam zmiany aczkolwiek warunek w/w czyli. brak szaleństwa cenowego w tym przypadku. NIestety do ATC SCM40 nie mogę się przekonać, nie jest to dźwięk do jakiego się przyzwyczaiłem, po prostu albo nie ta skala, albo za duży dla nich pokój. Solution uzależniają :-)

 

Z ciekawości jest pod jakimś nickiem na Audiostereo Filip Kulpa ? Chyba ciagle ma Temptation 2000, a człowiek "trochę" osłuchany więc może wskaże jakiś kierunek poszukiwań.

No popuścić wodze fantazji też nieco można, problem w tym, że jak mam inwestować to wolę w ten zestaw z Zollerami, a dwóch na tym samym poziome w domu nie chcę utrzymywać, bo wiem ile kosztuje ten pierwszy :-)

Przygotowujesz siebie i innych do sprzedania tych Zollerów? :)

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

A masz do sprzedania MBL 101E w "ziemskich" pieniądzach ? Wtedy bym miał :-)

Poza tym gdybym chciał je sprzedawać wystawiłbym je w 2014 roku, kiedy to napisałem ich recenzję w opiniach, z którą się zgadzam do dzisiaj :-)

Przesiadka na coś innego niż "cebulki" to byłby niewielki krok w przód a bardziej w bok, a kasa do wydania też duża, więc bez sensu.

Jest w ogłoszeniach tego forum WLM Lyra. W wersji z przejściem w opcję aktywną. Przy tym niedrogo oferowana.

Realizuje preferencje w 100% (te wymienione po myślnikach). Znacznie przeskoczysz Solution i masz nieograniczony potencjał

w razie rozbudowy zestawienia. Pamiętaj tylko, że całkowita bezkompromisowość oznacza dostawienie firmowego subwoofera.

Przejściowo (lub na stałe) może być dobry od innego producenta.

Widziałem kiedyś te które są na sprzedaż, niestety wizualnie mi kompletnie nie leżą.

Co do elektroniki to będą pędzone kinem domowym ( wysoka Yamaha + Oppo) ale na zapiętych dodatkowych końcówkach po pre out. Na razie mam od ręki do wykorzystania ATC P1, ale nie wykluczam ich zmiany jak nie podpasują tym zestawom. Możliwe, że docelowo jeszcze będzie jakiś DAC w torze z regulacją głośności do odsłuchu stereo ( aby nie przepuszczać dźwięku stereo przez kinowy preamp ).

Ja bym zostawił kolumny, a zmienił źródło. Oppo 103D brzmi dosyć ostro - jest bardzo fajne do filmów, ale do muzyki już nie za bardzo. Wyższych modeli nie znam, ale porządny CD powinien zabrzmieć lepiej

Nie chce rozstawać się z Zollerami, kombinuje zestaw do salonu ogólnego który chciałbym aby brzmiał podobnie ale z mniejszych gabarytów. Zestaw z Zollerami mam w mojej pracowni.

Przypadkiem na ostatnim AS nie grały te JBLe w pierwszy dzień z Levinsonem ? Dźwięk z tych co był dziwnie ograniczony w pionie, jakby charakterystyka promieniowania była ścięta od

Dżizas Barni, nie szkoda Solution do kina domowego (nawet wysokiego modelu) i do Oppo? One zasługują na dużo więcej!

Te paczki to jedne z najlepszych jakie słyszałem ever - choć faktycznie miały mocno tuningowaną i wywaloną na zewnątrz zwrotnicę.

Pamiętam ten koncert Kraftwerk jak na żywo:)

Reasumując zmieniłbym elektronikę, a nie Zollery.

Odpadają też wszystkie zestawy na dużych przetwornikach celulozowych, nie jestem w stanie żyć z ich podbarwieniami średnicy czy brakiem kontroli basu.

 

 

 

Czy chcesz powiedzieć że 15" papier Alteca czy JBLa z lat 70-ych ma podbarwienie w zakresie, którego nie obsługuje i że ma brak kontroli w swoim zakresie w którym pracuje ??? A pytam na podstawie swoich doświadczeń z 4343 gdzie 15" papier pracuje do 225 Hz. Potem jest cięty więc jak ma podbarwiać zakres 600-1500 Hz ???

 

A jakie to głośniki basowe używane są na estradzie? 16-o centymetrowe?

 

Przypadkiem na ostatnim AS nie grały te JBLe w pierwszy dzień z Levinsonem ? Dźwięk z tych co był dziwnie ograniczony w pionie, jakby charakterystyka promieniowania była ścięta od

 

Bez przypadku nowe chińskie MLe nie zgrywają się z JBLami. I co najmniej trzy ostatnie zestawienia przez trzy ostatnie lata na AVS pokazały to samo niedopasowanie.

 

Co do elektroniki to będą pędzone kinem domowym ( wysoka Yamaha + Oppo)

 

nie pomyliłeś czasem zakładek? W kinie domowym rozmawia się o tym jak pogodzić ogień i wodę czyli systemy kina i stereo. Ten wątek będzie tam pasować w samkurat.

Muszę przewietrzyć mój system…

> barni

A czy sluchales moze starszych klasycznych Tannoy-i ? Uwazam, ze z nich jest wlasnie dosc spore zludzenie koncertowego brzmienia i sadze, ze moglyby zaspokoic Twoje preferencje wymienione w pierwszym wpisie. Brzmienie z nich jest bezposrednie, otwarte, dynamiczne, energetyczne, dzwieczne, szczegolowe, dajace zludzenie obecnosci muzykow w pomieszczeniu odsluchowym. Bas dobrze kontrolowany, szybki ( krotkie narastanie i wygaszanie impulsow) itp. Gdybys mial ochote posluchac i sprawdzic bezposrednio czy brzmienie odpowiada, to u mnie jest mozliwosc. A jak wygladaja, mozesz zobaczyc w moim profilu.

Aktualnie stoja tez u mnie Tannoy-e kolegi, ktory chce je sprzedac - model SRM 12X, ale nie wiem czy ta wielkosc kolumn, glebokosc i zejscie basu by Ci odpowiadalo z tych 68-miu litrow. Z tych osob, co u mnie ich sluchali (kiedys je mialem rowniez), jednym zupelnie taki bas wystarcza, a dla innych za malo - jednym slowem, tych rowniez trzeba posluchac aby sie zorientowac czy takie by wystarczyly.

Systematyzując - tak jak pisałem Zollery nie są na sprzedaż, szukam dla nich mniejszych braci ale wielkich duchem.

 

Zakładek nie pomyliłem, to że będzie napędzał je kinowy preamp i blu ray nie oznacza, że będą grały tylko filmy. Po prostu akurat takie źródło jest aktualnie w tym pokoju. Tak jak pisałem wcześniej możliwe, że do zestawu dojdzie właście DAC z regulacją głościości, aby pominąć premp Yamahy. A na Oppo świetnie działa Tidal, który właśnie zasilałby tego DAC-a w sygnał stereo.

 

Co do tych Tannoy I innych zestawów na dużych papierzakach, to one słabo sobie radzą z szybkim basem, po prostu duża papierowa membrana łamie się i nie nadąża za rytmem. Tymczasem ja akurat sporo cięższego roka słucham, gdzie timing muzyki ma kluczowe znaczenie. Stąd raczej preferuje normalne pełnopasmowe zestawy.

Systematyzując - tak jak pisałem Zollery nie są na sprzedaż, szukam dla nich mniejszych braci ale wielkich duchem.

 

Zakładek nie pomyliłem, to że będzie napędzał je kinowy preamp i blu ray nie oznacza, że będą grały tylko filmy. Po prostu akurat takie źródło jest aktualnie w tym pokoju. Tak jak pisałem wcześniej możliwe, że do zestawu dojdzie właście DAC z regulacją głościości, aby pominąć premp Yamahy. A na Oppo świetnie działa Tidal, który właśnie zasilałby tego DAC-a w sygnał stereo.

 

Co do tych Tannoy I innych zestawów na dużych papierzakach, to one słabo sobie radzą z szybkim basem, po prostu duża papierowa membrana łamie się i nie nadąża za rytmem. Tymczasem ja akurat sporo cięższego roka słucham, gdzie timing muzyki ma kluczowe znaczenie. Stąd raczej preferuje normalne pełnopasmowe zestawy.

 

Z tego co pamietam OPPO ma regulacje głośności na wyjściach analogowych.

Muszę przewietrzyć mój system…

 

Co do tych Tannoy I innych zestawów na dużych papierzakach, to one słabo sobie radzą z szybkim basem, po prostu duża papierowa membrana łamie się i nie nadąża za rytmem. T

 

A wystarczyłoby choć z raz posłuchać basu na tych dużych papierzakach zamiast powtarzać internetowe dyrdymały.

Muszę przewietrzyć mój system…

rocka na tannoy'ach nie słuchałem, słyszałem natomiast jak inny rodzaj muzyki ostatnim AVS grały na HPD 385, konkretnie te:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i powiem tak że, jak dla mnie robiły robotę;)...ale ja też jestem fanem starych papierzaków także może to nie być miarodajne

 

PS. kiedyś takie zollery były moim celem, teraz jakoś mi odeszło na rzecz open baffle...chociaż może kiedyś jak trafi się okazja i będę miał wolne środki to kupię żeby chociaż porównać;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A wystarczyłoby choć z raz posłuchać basu na tych dużych papierzakach zamiast powtarzać internetowe dyrdymały.

 

Ja nic nie powtarzam, słuchałem ich kilka razy i to po prostu nie jest moja bajka. Każdy z nas ma inny gust i smak, uszanujmy to.

 

A regulacja poziomu w Oppo rzeczywiście jest ... tyle ze degraduje bardzo brzmienie, wiec dla mnie jakby jej nie było.

szukam dla nich mniejszych braci ale wielkich duchem.

 

Szukaj Labów mini ;)

Rodzinne koligację są, mniejsze są, sporego ducha też mają ;)

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Ja nic nie powtarzam, słuchałem ich kilka razy i to po prostu nie jest moja bajka. Każdy z nas ma inny gust i smak, uszanujmy to.

 

Kazdy z nas ma iny gust i smak, to ok., ale zeby uwazac, ze papierzaki w Tannoy-ach sa wolne, no to juz w glowie sie nie miesci. Jest wprost przeciwnie. Od kilkunastu lat nie slyszalem jeszcze z zadnych kolumn szybszego basu niz mam u siebie z Tannoy-i i zawsze tez na to zwracaja uwage sluchacze, ktorzy mnie odwiedzaja.

barni..., Ty lepiej wsiadaj w samochod czy pociag, wpadnij do mnie i jeszcze raz posluchaj zanim wydasz ostateczna opinie na temat szybkosci basu z klasycznych Tannoy. Z tym, ze u mnie nie 15-to, a 12-to calowe glosniki, wiec pewnie i sztywnosc membran wieksza.

Czy chcesz powiedzieć że 15" papier Alteca czy JBLa z lat 70-ych ma podbarwienie w zakresie, którego nie obsługuje i że ma brak kontroli w swoim zakresie w którym pracuje ???

A dlaczego miałby nie mieć ? Jeżeli ma bardzo sztywna membranę to będzie bardzo dobrze kontrolował niski zakres jeżeli ma niezbyt sztywną membranę to może przy większych głośnościach już generować zniekształcenia. Sztywność orientacyjnie sprawdza się wciskając membranę na jej brzegu. Najlepsze i najsztywniejsze układy drgające potrafią wychylić się przy takiej próbie nawet do oparcia się cewki o blachę tylną magnesu. Wiotkie zaczną ocierać cewką o nabiegunniki już przy niewielkim nacisku przemieszczającym układ drgający w dół. Dobry układ drgający to układ najbardziej zbliżony do sztywnego tłoka, chyba że przyjemność sprawia nam układ mocno odbiegający od ideału.

 

Z tego co pamietam OPPO ma regulacje głośności na wyjściach analogowych.

Tak, ma taka regulację i zrobioną tak że straty wynikające ze zmniejszania poziomu na wejściu przetwornika są zredukowane do wartości nieistotnej dla słuchacza.

 

A wystarczyłoby choć z raz posłuchać basu na tych dużych papierzakach zamiast powtarzać internetowe dyrdymały.

Dobrze by było też posłuchać basu na dużych i sztywnych kompozytach, można też bardzo zdziwić się słuchając basu na mniejszych niż 12" głośnikach ze sztywnymi membranami kompozytowymi.

 

Ty lepiej wsiadaj w samochod czy pociag, wpadnij do mnie i jeszcze raz posluchaj zanim wydasz ostateczna opinie na temat szybkosci basu z klasycznych Tannoy.

Lutek to co piszesz to pewnie jest prawda w Twoich warunkach akustycznych. Gdzie indziej może być inaczej. Nie spotkałeś się nigdy z takimi zjawiskami ? Akustyka potrafi bardzo dużo ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

>Lech36

 

" Lutek to co piszesz to pewnie jest prawda w Twoich warunkach akustycznych. Gdzie indziej może być inaczej. Nie spotkałeś się nigdy z takimi zjawiskami ? Akustyka potrafi bardzo dużo ;-)."

 

Pelna zgoda.

 

.barni..., Ty lepiej wsiadaj w samochod czy pociag, wpadnij do mnie i jeszcze raz posluchaj zanim wydasz ostateczna opinie na temat szybkosci basu z klasycznych Tannoy. Z tym, ze u mnie nie 15-to, a 12-to calowe glosniki, wiec pewnie i sztywnosc membran wieksza.

 

> barni

 

Wielkos glosnikow jak wielkosc, ale zapomnialem napisac o jeszcze jednej waznej rzeczy...

Moze Ty akurat sluchales Tannoy-i na glosnikach z membranami na zawieszeniach miekkich, np. piankowych, jakie posiadaja np. glosniki z serii HPD i dlatego bas byl dla Ciebie zbyt wolny. Poza tym, im wiekszy skok membrany (Xmax), tym glosnik generuje wieksze znieksztalcenia. Moje glosniki sa na zawieszeniach sztywnych tkaninowych i pewnie dlatego bas jest szybki. Bardzo szybko nastepuje narastanie i wygaszanie impulsow. U mnie sluchajac muzyki w ogole nie widac wychylen membran.

Sprawdzałem dotykając dual concentryka tannoya miał około 30cm zdziwiony byłem że jest tak sztywna membrana tego głośnika.

 

A co ma wspólnego naciskanie palcem membrany z odpowiedzią impulsową przetwornika ?:-)

Za próby dotykania paluchami membran karą u mnie jest wieczne potępienie.

Dobrze by było też posłuchać basu na dużych i sztywnych kompozytach, można też bardzo zdziwić się słuchając basu na mniejszych niż 12" głośnikach ze sztywnymi membranami kompozytowymi.

 

 

 

Miałem rózne, słuchałem ... swoje własne, u siebie. Zostaję przy papierze. Mój drugi wybór to bas z metalowej membrany z komory zamkniętej z membrana bierną w Thiel CS 3.6. Niestety pozostałe przetworniki i ich aplikacja mi nie podchodziły.

 

8672458236_ed61552d64_b.jpg

Muszę przewietrzyć mój system…

Mój drugi wybór to bas z metalowej membrany z komory

Metalowa membrana na dole?

Zostaję przy papierze.

Używam głośników z membranami papierowymi pokrywanymi tworzywem sztucznym (Isophon) i membran polikevlarowych w głośnikach z f-my Focal. Zdecydowanie sztywność jaką zapewnia przekładka kompozytowa Focala to jest to na dole i na środku. Szkoda że już ich nie robią.

P.S. Dobry papier też nie jest zły.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.