Skocz do zawartości
5z0p3n

Który kabel ma największy wpływ na brzmienie

Które kable mają największy wpływ na brzmienie?  

164 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Który kabel najbardziej zmieni dźwięk mojego systemu?

    • Głośnikowy
    • Interkonekt RCA
    • Interkonekt XLR
    • Cyfrowy (optyk, coaxial. HDMI)
      0
    • Cyfrowy (USB)
    • Analogowe na równi
    • Wszystkie tak samo
    • Żaden. Kable to mit


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Otwieram ankietę o kablach. Jeśli ktoś nie słyszy różnicy to proszę nie brać dyskusji. Można zaznaczyc odpowiednią opcję i tyle. Pytanie brzmi który a nie czy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie ma sieciowego w ankiecie? Na większości systemów na których słuchałem to w praktyce przewód sieciowy ma najwiekszy wpływ. potem interkonekt a głośnikowy najmniejszy.

  • Lubię to 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze wychodziłem z założenia, że kabel nie może niczego polepszyć. Może, a nawet powinien niczego nie spieprzyć..

A najwięcej spieprzyć mogą kable analogowe i głośnikowe.

I tu ciekawostka miałem niedawno do przetestowania kabel USB jednego ( nie podam danych) z Polskich kablokletów i przyznaje się bez bicia, że nie miałem pojęcia jak taki" kabelek" może być słyszalny w złym tego słowa znaczeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość osób odwiedzających to forum ma sprzęt budżetowy, ci mający lepszy różnicujący przewody ewakuowali się stąd.

Ja zawsze wychodziłem z założenia, że kabel nie może niczego polepszyć. Może, a nawet powinien niczego nie spieprzyć..

I tak zawsze jest, lepsze materiały to lepszy dźwiek , raczej nie spotkałem się z wyjątkami.

I tu ciekawostka miałem niedawno do przetestowania kabel USB jednego ( nie podam danych) z Polskich kablokletów i przyznaje się bez bicia, że nie miałem pojęcia jak taki" kabelek" może być słyszalny w złym tego słowa znaczeniu.

Przewody cyfrowe jest dosyć łatwo spieprzyć, jeśli są robionw przez takich pseudo fachowców.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość osób odwiedzających to forum ma sprzęt budżetowy, ci mający lepszy różnicujący przewody ewakuowali się stąd.

Pieniądze to nie wszystko . Słyszałem kilka systemów za "Wielką" kasę, które ze względu bądź też na przekombinowanie, bądź złą akustykę pomieszczenia , dawały dźwięk gorszy niż stara wieża Denon w garażu mojego syna :)

Edytowane przez GłuchyJakPień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pieniądze to nie wszystko . Słyszałem kilka systemów za "Wielką" kasę, które ze względu bądź też na przekombinowanie, bądź złą akustykę pomieszczenia , dawały dźwięk gorszy niż stara wieża Denon w garażu mojego syna :)

Zgadza sie, ja słyszałem spory wpływ przewodu sieciowego na banalnie prostym na jednej lampie i śmiesznie tanim wzmacniaczu lampowym .

Z braku sieciówki głosuje na interkonekt RCA.

Edytowane przez bogdan_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie ma sieciowego w ankiecie? Na większości systemów na których słuchałem to w praktyce przewód sieciowy ma najwiekszy wpływ. potem interkonekt a głośnikowy najmniejszy.

 

Owszem Bogdan...ale ten u mojego sąsiada i na okolicznych budowach obrabiarek, wiertarek i innej maści urządzeń tego typu...

Edytowane przez ziko369

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem Bogdan...ale ten u mojego sąsiada i na okolicznych budowach obrabiarek, wiertarek i innej maści urządzeń tego typu...

Kolega kiedyś kupił taki ładnie wyglądający gruby audiofilski przewód za kilkaset zł w ładnym oplocie ale dźwięk był koszmarny. Poradziłem mu że może niewygrzany i dlatego ale znowu zadzwonił żebym przyjechał sprawdzić konfekcję i faze. W środku był amerykański przewód do betoniarek i wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość osób odwiedzających to forum ma sprzęt budżetowy, ci mający lepszy różnicujący przewody ewakuowali się stąd.

 

 

 

I dobrze, bo to nie jest forum o zjawiskach paranormalnych.

  • Lubię to 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu robić takiej ankiety. Każdy kabel jest ważny i swoje wnosi. Nawet jeśli kabel wnosi najmniej to może wpłynąć na całości przywracając coś czego brakowało systemowi.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje możliwości wyboru kabla wewnątrz kolumn. W szerokopasmowcach można nim wyraźnie wpływać na dźwięk.

 

Większość osób odwiedzających to forum ma sprzęt budżetowy, ci mający lepszy różnicujący przewody ewakuowali się stąd.

 

Nie mam hajendu, ale różnice słychać.

 

A możesz dodać opcję - najdroższy?

 

Skłonni do snobizmu tak mogliby głosować. Wielu pozostałych przekonało się, że to nie musi być oczywistość.

 

Nie ma sensu robić takiej ankiety. Każdy kabel jest ważny i swoje wnosi. Nawet jeśli kabel wnosi najmniej to może wpłynąć na całości przywracając coś czego brakowało systemowi.

 

Oczywiście, że każdy kabel tak samo ważny ale skoro te kable są różne i każdy wnosi swoje to oznacza, że jedne mniej a drugie więcej. I o tym ankieta.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega kiedyś kupił taki ładnie wyglądający gruby audiofilski przewód za kilkaset zł w ładnym oplocie ale dźwięk był koszmarny. Poradziłem mu że może niewygrzany i dlatego ale znowu zadzwonił żebym przyjechał sprawdzić konfekcję i faze. W środku był amerykański przewód do betoniarek i wszystko jasne.

 

 

A sprawdzales jaki byl w scianie?

Moze to ten w scianie tak degradowal dzwiek.

 

Takie ciekawe pytanie zadam.

Co bedzie jak sie polaczy super kabel z bardzo kiepskim?

No bo przeciez wiekszosc osob laczy dobry kabel sieciowy z tym slabym, ktory jest w scianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Żaden. Kable to mit"

 

Na tą chwilę 10 osób oddało głos czyli 41%. Serio?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze brakuje do wyboru kabla w scianie, przeciez on jest najdluzszy wiec chyba ma najwiekszy wplyw.

 

"Żaden. Kable to mit"

 

Na tą chwilę 10 osób oddało głos czyli 41%. Serio?

 

Moze sie okazac ze to ni mit, tylko ludzie sa w bledzie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzales jaki byl w scianie?

Moze to ten w scianie tak degradowal dzwiek.

Solid core miedziany, więc niezły w stosunku do linek. Najważniejszy jest odcinek przy urządzeniu i kolejny przed listwą, ale wymiana w ścianie mogłaby dać lekką poprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Solid core miedziany, więc niezły w stosunku do linek. Najważniejszy jest odcinek przy urządzeniu i kolejny przed listwą, ale wymiana w ścianie mogłaby dać lekką poprawę.

 

 

A dlaczego ten ostatni kawalek jest taki wazny? Czy tez powinien byc wykonany z solid core?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze sie okazac ze to ni mit, tylko ludzie sa w bledzie ;-)

 

Tak też może być, więc zachęcam do słuchania/wypożyczania trochę fatygi/czasu a można mocno się zdziwić i zyskać na lepszym brzmieniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ten ostatni kawalek jest taki wazny? Czy tez powinien byc wykonany z solid core?

 

Było , pisałem kilka razy. O tym że mozna tanio zrobić całkiem przyzwoitą sieciowkę z Solic Core także. Nawet to ktoś podłapał i tak nazwał firmę kablarską , robi tanie przewody ale sporo lepsze od sieciowek komputerowych ;)

Edytowane przez bogdan_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ten ostatni kawalek jest taki wazny? Czy tez powinien byc wykonany z solid core?

Jak druty to tylko solid. Istotna jest struktura i dialektryk. Działanie tych zjawisk porównał bym do kompresora audio, albo kilku które działają ale bardziej subtelnie i w różnych miejscach widma w różny sposób jednocześnie. Tylko na pewne cechy dźwięku. Porównywanie do siebie dwóch przewodów typu linka w polietylenie różniących sie tylko kolorem i napisem to żadna różnica.Różnice w pojemności i rezystancja są pomijalne i nie one powinny być brane pod uwagę. Poza tym zalezy od systemu

Edytowane przez absolem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwilę 10 osób oddało głos czyli 41%. Serio?

 

Serio, serio. Zobacz, jaka cześć narodu popiera naszą Biało-Czerwoną Drużynę. Mnie to już nic nie zdziwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serio, serio. Zobacz, jaka cześć narodu popiera naszą Biało-Czerwoną Drużynę. Mnie to już nic nie zdziwi.

 

Śmieszne a zarazem przykre. Taka "moda" za kim jesteś? "Za tym kto wygrywa'' :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś nie słyszy różnicy to proszę nie brać dyskusji

 

to po co pozycja "kable to mit" ?

 

:>

 

i czy to pytanie o to co kto słyszy

 

czy moze o stan zgodny z prawda ?

 

:]

Edytowane przez billy idol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszeć to słyszy 100% na odpowiednim sprzęcie. A na słabym to i ja nie słyszę.

 

Niektórzy sobie wmówili że nie słyszą, aby mieć tańsze przewody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i czy to pytanie o to co kto słyszy

czy moze o stan zgodny z prawda ?

Faktów nie określa się przez głosowanie, ankieta to tylko badanie opinii.

 

zachęcam do słuchania/wypożyczania

I często marketing :)

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorośli ludzie, wolna wola więc jeśli jest chęć to się sprawdza i kable, przecież tu chodzi o dobrą zabawę i przyjemność z hobby tylko powinno się zachować zdrowy rozsądek, zresztą jak w każdej dziedzinie :-)

  • Lubię to 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.