Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego vinyl brzmi lepiej niz CD?


koteczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, purple2 napisał:

bardzo merytorycznie,

A po co lepiej, to wyżej dokładnie charakteryzuje audiofilskie oczekiwania.

4 minuty temu, purple2 napisał:

????????????

Jak analizator widma w DEQ w domenie elektrycznej pokazuje jakieś widmo muzyki a mi się wydaje że coś nie jest OK to sprawdzam przy pomocy dostępnych nastaw czy da się coś poprawić. Najczęściej nie daje się. Np. ostatnio sprawdzałem jaki jest wpływ na efekt odczuwalny zawężenia bazy stereo, to takie odniesienie do analogu który jak wiadomo ma duży przesłuch miedzy kanałami a to niewątpliwie wpływa na postrzeganie panoramy stereo. W "cyfrze" ten problem nie istnieje, ale nie jestem pewny czy to jest ułatwienie dla realizatorów nagrania. Taki przesłuch jak w analogu potrafi zatuszować część niedbałości w realizacji. Po prostu się pobawiłem w sprawdzenie pomimo że niestety symulacja analogu nie jest 100 procentowa bo przesłuch w analogu nie ma stałej wartości w funkcji częstotliwości.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Lech36 napisał:

niestety symulacja analogu nie jest 100 procentowa bo przesłuch w analogu nie ma stałej wartości w funkcji częstotliwości.  

A nie masz tam korektora MS? To podcinasz dół w S i masz winyl ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, przemak napisał:

A nie masz tam korektora MS? To podcinasz dół w S i masz winyl ?

Powiem szczerze, aż tak bardzo na pełnej symulacji mi nie zależy, ale zwiększenie przesłuchu było w kwestii doświadczalnej ciekawe, nawet zostawiłem to na dłuższy czas. Potem jednak się wycofałem bo koszerność audio zobowiązuje, ale nie jestem pewny czy to była słuszna decyzja. Zawsze jednak można wrócić do wersji ze zwężeniem.  
Co to jest korektor MS?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Lech36 napisał:

korektor MS

Nie tyle korektor co tryb pracy korektora i innych procesorów stereofonicznych. W obróbce materiału na winyl że względu na popsuty od urodzenia zapis stereofonii powszechnie używa się korektorów i kompresorów pracujących w trybie ms a nie lr. To znaczy są jak zwykle dwa kanały, tylko tradycyjnie jeden kanał procesora obrabiabkanal lewy a drugi prawy. W trybie ms ten sam procesor (eq czy kompresor czy co tam chcemy) jednym kanałem obrabia M czyli sumę stereo, a drugim S czyli różnicę kanałów. W ten sposób minimalizuje się zniszczenia które mogły by powstać przy puszczeniu S czyli ruchów pionowych igly "na żywioł", jak chciał klient. W szczególności kanał S ma np. tradycyjnie podcięty dół, co skutkuje monofonizacją tego pasma. Oczywiście można krzyczeć "jak to", ale przecież w materiale dostarczonym dół ma być mono, więc w sygnale S dołu i tak nie ma ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, przemak napisał:

Nie tyle korektor co tryb pracy korektora i innych procesorów stereofonicznych. W obróbce materiału na winyl że względu na popsuty od urodzenia zapis stereofonii powszechnie używa się korektorów i kompresorów pracujących w trybie ms a nie lr. To znaczy są jak zwykle dwa kanały, tylko tradycyjnie jeden kanał procesora obrabiabkanal lewy a drugi prawy. W trybie ms ten sam procesor (eq czy kompresor czy co tam chcemy) jednym kanałem obrabia M czyli sumę stereo, a drugim S czyli różnicę kanałów. W ten sposób minimalizuje się zniszczenia które mogły by powstać przy puszczeniu S czyli ruchów pionowych igly "na żywioł", jak chciał klient. W szczególności kanał S ma np. tradycyjnie podcięty dół, co skutkuje monofonizacją tego pasma. Oczywiście można krzyczeć "jak to", ale przecież w materiale dostarczonym dół ma być mono, więc w sygnale S dołu i tak nie ma ?

DEQ raczej nie ma takich możliwości, choć oczywiście nie wszystko o nim wiem bo kupiłem go do szybkich pomiarów akustycznych w moich pomieszczeniach no i trochę do zabawy. Używam głównie DCX-a choć DEQ jest też wpięty na stałe w tor w domenie cyfrowej. Lubię patrzeć na widmo elektryczne sygnału ze źródła wyświetlanego na analizatorze RTA, zastępuje mi to telewizję przy audio ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że przemak wspomniał o ważnym drobiazgu.

Przecież winyle stereo musiały być odtwarzane również przez gramofony mono. Dlatego aż tak zubożony standard powstał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może miał dostęp do skryptu Politechniki Gdańskiej -

Hasse, Lech (i inni) - Sygnały przypadkowe, Szumy.  Podstawy teoretyczne do ćwiczeń laboratoryjnych (1998) ?

Dziwną cenę ma  na portalu aukcyjnym.

Taki tytuł mi zasugerowano i kontynuuję.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xetras napisał:

winyle stereo musiały być odtwarzane również przez gramofony mono. Dlatego aż tak zubożony standard powsta

to w przypadku analogowej stereofonii radiowej, suma L+P w paśmie do 19khz a różnica L-P  powyżej 19khz, winyle stereo były kompatybilne z formatem mono ale zubożenie wynikało nie z tego powodu ale nieliniowej fazy i masteringu studyjnego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechaniczne ograniczenia wychyleń ruchu igły przy odczycie też uwzględnij, please.Igła mogłaby tylko poziomo (zamiast i pionowo i poziomo) drgać. Na boki zapiszesz info dla osobnych 2 sygnałów, dla  ruchu góra-dół masz tylko 1 sygnał, czyli mono, czyli sumę.

Nieliniowa faza i mastering studyjny ma coś wspólnego z promocją (wtedy nowego) fetyszu ?

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
Kolejność akapitów

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, xetras napisał:

Mechaniczne ograniczenia wychyleń ruchu igły przy odczycie

demagogia, wyjaśnij mi skąd wkładka koetsu ma pasmo przenoszenia 20-100k ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, xetras napisał:

Mechaniczne ograniczenia wychyleń ruchu igły przy odczycie też uwzględnij, please.Igła mogłaby tylko poziomo (zamiast i pionowo i poziomo) drgać. Na boki zapiszesz info dla osobnych 2 sygnałów, dla  ruchu góra-dół masz tylko 1 sygnał, czyli mono, czyli sumę.

Właśnie odwrotnie. Nie bez powodu gramofon wygrał z patefonem. Sygnał M jest zapisywany "poziomo" a sygnał S "pionowo". Wprowadzenie stereofonii na płyty przypomniało, że parametry zapisu wgłębnego są dużo gorsze niż bocznego, dlatego nie dało się zapisywać jednego kanału w bok a drugiego w górę, tylko trzeba było sprawiedliwie rozdzielić zniekształcenia na kanały kodując sygnał w MS (lub jak kto woli nagrywając kanały pod kątem 45 stopni), przy okazji zachowując kompatybilność ze starymi płytami. Ale już nie odwrotnie - wkładki gramofonowe mono (np. chyba jeszcze bambino) na początku nie mogły ruszać igłą w górę i w dół, tylko na boki, pionowe ruchy igły ruszały całym ramieniem, dlatego rąbały płyty stereofoniczne jak frez. Dopiero nowe wkładki mono z możliwością ruchu w górę i w dół złagodziły sytuację. Tak czy inaczej stereo na winylu jest mocno ograniczone w stosunku do sygnału źródłowego - albo raczej sygnał źródłowy jest przygotowywany tak, żeby uwzględnić te ograniczenia. W normalnej współczesnej "szeroko" nagrywanej muzyce (nie pod winyl) różnica między M i S to jakieś 10dB. Jak wiemy i raczej się zgadzamy, winyl ma zawężoną panoramę, więc powiedzmy niech to będzie optymistyczne 12dB, czyli pionowy ruch igły jest cztery razy mniejszy od poziomego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, przemak napisał:

Tak czy inaczej stereo na winylu jest mocno ograniczone w stosunku do sygnału źródłowego

bzdury,

 

59 minut temu, przemak napisał:

w stosunku do sygnału źródłowego

o jakim sygnale źródłowym mówisz? o tej "stereofonii dla ubogich"  ze studia nagrań?

 

Godzinę temu, przemak napisał:

to jakieś 10dB

to porównanie logarytmiczne, a od jakiego poziomu? dla ucha dynamika 50db nie różni się niczym od 60db a różnica wynosi Twoje 10db?

Godzinę temu, przemak napisał:

trzeba było sprawiedliwie rozdzielić zniekształcenia na kanały kodując sygnał w MS

stereofonia nie ma z tym nic wspólnego , ważne jest pasmo przenoszenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, przemak napisał:

Jak wiemy i raczej się zgadzamy, winyl ma zawężoną panoramę,

Nie zgadzamy się, zawężona panorama?!

Mam sporo płyt w wersji zarówno CD jak i winyl - nic podobnego się nie dzieje.

Mało tego zawsze w takich przypadkach słucham z winylu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli przyjmiemy, ze panorama zalezy miedzy innymi od separacji kanalow, to cudow nie ma, spojrzyj na parametry winylu  -> to jeden z najslabszych paramerow winylu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemak, pisałem na leżąco. Sorry, faktycznie pion z poziomem mi się zamienił ?

2 godziny temu, purple2 napisał:

wyjaśnij mi skąd

Nie podejmę się - trzeba by tę blaszkę z japońskim zaklęciem od strony igły zdjąć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, xajas napisał:

spojrzyj na parametry winylu

(Uwaga!!!) napiszę to (mam nadzieję, ze druciarze tego nie przeczytają ?)

co mi po parametrach...kiedy ja słyszę! I zawsze winyl wygrywa z wersją na CD. ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, iro III napisał:

(Uwaga!!!) napiszę to (mam nadzieję, ze druciarze tego nie przeczytają ?)

co mi po parametrach...kiedy ja słyszę! I zawsze winyl wygrywa z wersją na CD. ?

 

Dużo zależy jaki masz zestaw do słuchania płyt i jaki player CD. Ale ja wolę słuchać z winyli, niż te same albumy z plików na streamerze ATOLLA ST 200 ,  ostatnio porównywałem. I to dlatego, że jakość dźwięku z winyla bardziej mi podchodzi. Z plikami 24/96 też  :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez daru0105

Ty -- wódkę za wódką w bufecie...

Oczami po sali drewnianej -- i serce ci wali (Czy pamiętasz?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, iro III napisał:

Nie zgadzamy się, zawężona panorama?!

Mam sporo płyt w wersji zarówno CD jak i winyl - nic podobnego się nie dzieje.

Nie dzieje się, bo nie jesteś w stanie tego usłyszeć - właśnie na tym to polega, dokładnie tak jak w mp3 joint stereo. Ale parametry są niestety jakie są i zaklinanie nic tu nie pomoże.

37 minut temu, iro III napisał:

co mi po parametrach...kiedy ja słyszę! I zawsze winyl wygrywa z wersją na CD.

Możliwe, ale nie separacją kanałów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, przemak napisał:

Nie dzieje się, bo nie jesteś w stanie tego usłyszeć

bajeczki dzieciom w przedszkolu opowiadaj, liczy się pasmo przenoszenia i charakterystyka fazowa

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, przemak napisał:

Nie dzieje się, bo nie jesteś w stanie tego usłyszeć

No i git. Wiem o ograniczeniach ludzkiego słuchu, o progach percepcji.

Jak to jest poza tym, nie mam problemu przy słuchaniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, iro III napisał:

No i git. Wiem o ograniczeniach ludzkiego słuchu, o progach percepcji.

Jak to jest poza tym, nie mam problemu przy słuchaniu.

Ograniczenia słuchu to jedno, ale są też ograniczenia ODsłuchu i ograniczenia związane z nagranym materiałem. Separacja 20-30dB jest aż nadto wystarczająca do odsłuchu na kolumnach, a dobrze zrobiony materiał sam z sobie uwzględnia ograniczenia nośnika i nie ma szeroko panoramowanych sygnałów o dużej energii, bo bas to wiadomo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.03.2020 o 10:24, Lech36 napisał:

A dlaczego miałby nie wystarczyć? Jeżeli mastering będzie dobrze zrobiony to na CD też uzyskasz bardzo dobre efekty. Oczywiście technicznie gęstsze formaty są lepsze to nie ulega wątpliwości, tylko że ta lepszość jest potrzebna głównie w studiu. Oczywiście przy obecnych cenach pamięci stałych i ruchomych temat gęstości staje się drugorzędny, natomiast przy streamingu może nastąpić ograniczenie z dostępnością tych gęstych plików a tym samym z mniejszym ich zasięgiem (mniejsza sprzedaż). To że plik jest gęsty nie zapewnia mu z definicji wyższej jakości bo dla parametrów słuchu człowieka (progi percepcji) wystarcza format 16/44,1. Wysoką jakość natomiast zapewnia staranny mastering w studiu nagraniowym.  

Sory ale nie zgodzam się w 100%.

Słuchałem wraz z kilkudziesięcioma osobami (w sumie) straszliwie drogich odtwarzaczy SACD do 200kzł i wszyscy byli zgodni o ich lepszym brzmieniu, a także jakości dźwięku w stosunku do CD. Tu nie ma wątpliwości, a słuch ludzki zostaw laryngologom. Oficjalnie człowiek słyszy do 100kHz czy to poprzez harmoniczne, czy poprzez wpływ ultradźwięków czy jak go zwał, nie nasza sprawa.

Możesz wywoływać awantury, możesz bić pianę, ale nikomu nie wciśniesz bzdur że plik 16 bitowy jest identyczny z tego samego mastera co 32 bitowy wprost ze studia.

Ja również jestem fanem CD, mam przepiekną kolekcję i ciągle kupuję, szczególnie teraz żeby wspomóc sklepy. Już zamówiłem nowe boxy 4CDplus BD Marillion- polecam piekne wydania, ale nie mam zamiaru nikomu wciskać że płyty CD z tego boxu  będą lepiej brzmiały od wersji gęstej z dołączonej płyty BluRay, gdzie są oryginalne gęste ściezki. Zresztą zamówiłem też to samo wydanie w wersji 4LP to słuchania bedzie po uszy.

Wlaśnie o to chodzi żeby, jak piszą ludzie i ja nieraz pisałem słuchać wszystkiego co się, a nie wychwalać ciągle swoje.

Zdrowia wszystkim

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, przemak napisał:

No, jasne ?

Cieszę się że się zgadzamy. Oczywiście rozumiem usmieszek, jeśli ktoś ściąga kulawe pliki gęste z jakiegoś rus to nic dziwnego że CD zagra lepiej. W mojej wypowiedzi chodziło mi tylko o to żeby nie uogólniać, uznać pewne wykładnie, pewne pewniki jak to że format SACD lepiej brzmi od CD i tyle. Ja rozumiem że kogoś nie stać na kolejną kolekcję tym razem w postaci płyt SACD, ale to niech napisze nie stać mnie i tyle. Po co pisać takie bzdury żę człowiekowi, który jest z definicji głuchy jak pień wystarczy ochłap w postaci CD. To po prostu nieuczciwe. Moim zdaniem powinniśmy raczej wymagać od producentów jak najwyższej jakości, w postaci skrywanych w archiwach oryginalnych nagrań DSD128, a nie pitu pitu że CD wam wystarczy chołoto i tak więcej nie usłyszycie.

Przecież to obraza dla każdego audiofila.

Zdrowia wszystkim.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, andaudion napisał:

Oficjalnie człowiek słyszy do 100kHz czy to poprzez harmoniczne, czy poprzez wpływ ultradźwięków czy jak go zwał, nie nasza sprawa.

W zasadzie to zdanie zamyka dyskusję. Jak kolega tak wysoko słyszy to tylko gęste pliki mają możliwość zapisu wyżej niż do 20 kHz, ale nie wiedzieć czemu w studiu ogranicza się górną częstotliwość do okolic 20 khz a dla płyt czarnych do 16 kHz i to tylko na początku płyty bo pod koniec to chyba coś do 12 kHz na 33 obr jest możliwe. Radzę zajrzeć do wytycznych firmy produkującej LP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, andaudion napisał:

Cieszę się że się zgadzamy.

Nie zgadzamy się.  Jak piszesz takie coś:

3 godziny temu, andaudion napisał:

Oficjalnie człowiek słyszy do 100kHz

to nawet nie warto reagować, bo wszyscy wiedzą że to bzdura. Ale to:

3 godziny temu, andaudion napisał:

32 bitowy wprost ze studia

to już nie wszyscy muszą się orientować, że to bzdura. A to jest bzdura. Nikt nie wypuszcza 32 bitowych plików w wersji finalnej, bo są bezużyteczne i mają taką samą rozdzielczość co pliki 24 bitowe. Pliki wyjściowe to pcm albo dsd i innych nie ma. Oczywiście wiesz, że nie ma standardu plików 32 bitowych stałoprzecinkowych, są tylko zmiennoprzecinkowe?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, przemak napisał:

wszyscy wiedzą że to bzdura

nie wszyscy, być może człowiek nie słyszy ciągłego sinusa 100khz ale harmoniczne tego kalibru wchodzą w skład zbocza narastającego transjentu odpowiedzialnego za stereofoniczne efekty fazowe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, purple2 napisał:

nie wszyscy, być może człowiek nie słyszy sinusa 100khz ale harmoniczne tego kalibru wchodzą w skład zbocza narastającego transjentu odpowiedzialnego za stereofoniczne efekty fazowe

Skoro jest tak dobrze to dlaczego człowiek nie usłyszy filtra dolnoprzepustowego np. 25 kHz? Doświadczenie na forum było zrobione.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Lech36 napisał:

Doświadczenie na forum było zrobione.

już raz chwaliłeś mi się tym filtrem, nie pamiętasz co Ci odpowiedziałem? filtr nie może filtrować czegoś czego nie ma w Twoim sygnale

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.