Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  386 członków

Audio Physic Klub
IGNORED

Fan-Club Audio Physic


krzyżak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Prewwit napisał:

Ciekawe połączenie, jak się sprawują oba wzmaki z AP, jakie główne różnice między nimi w graniu?

To dwa różnie grające wzmacniacze. Exposure, wiadomo pełny tranzystor. Dla mnie to bardzo energetycznie grający wzmacniacz. Z kolei Haiku to hybryda, bardziej stonowany, spokojniejszy.

Nie wiem jak inne AP, ale Yary to takie kameleony, zarówno z jednym jak i drugim wzmacniaczem grają bardzo dobrze. Raczej dopasowywują sie do wzmacniacza. Jak wzmacniacz energetyczny to one też i na odwrót. No i budują niezłą scenę chociaż przy Exposure jest ona bardziej 3D. W przypadku Exposure to czasami przeszkadza, bo ma sie wrażenie że siedzi sie w I rzędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, KoKsiK napisał:

przy niektórych utworach z głębokim basem lub bardzo twardym słychać że z pierwszego wylotu bass reflex, czyli z tej wąskiej prostokątnej dziury, są turbulencje powietrza. W żadnych innych kolumnach, tego nie doświadczyłem i teraz pytanie brzmi, czy Avanti 35 tego mankamentu już nie posiadają, bo niby nowy głośnik basowy oraz zwrotnica tam jest no i czy warto ogólnie kupić jeśli już się ma 6-ustki..

AP Avanti 35 nie będą miały tego mankamentu, bo zdaje się, że to kolumny w obudowie zamkniętej. W stosunku do Avanti 6 to będzie całkiem inne granie. Tutaj bez odsłuchu się raczej nie obejdzie. A nie myślałeś o Tempo 35? Ja też mam podobny metraż i Tempo 25 bardzo dobrze się w nim sprawowały (choć pojawiały się głosy, że to i tak za małe pomieszczenie dla nich). W każdym razie "35-tki są u mnie na liście do odsłuchu. 

https://www.stereolife.pl/archiwum/testy/kolumny-i-glosniki/4642-audio-physic-tempo-35

Edytowane przez Maraudio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Maraudio napisał:

AP Avanti 35 nie będą miały tego mankamentu, bo zdaje się, że to kolumny w obudowie zamkniętej. W stosunku do Avanti 6 to będzie całkiem inne granie. Tutaj bez odsłuchu się raczej nie obejdzie. A nie myślałeś o Tempo 35? Ja też mam podobny metraż i Tempo 25 bardzo dobrze się w nim sprawowały (choć pojawiały się głosy, że to i tak za małe pomieszczenie dla nich). W każdym razie "35-tki są u mnie na liście do odsłuchu. 

https://www.stereolife.pl/archiwum/testy/kolumny-i-glosniki/4642-audio-physic-tempo-35

Przecież te Avanti, sa identyczne z budowy i każda z nich ma po dwa bass reflex otwory, tylko Midex jest zamknięta konstrukcją. Taka gafa w fan klubie AP 🙂 Natomiast Tempo odpadają nie nadają się do małego metrażu, bo basowe po bokach, trzeba by było odsunąć od ścian w dużym stopniu vs Avanti, które grają bardzo kulturalnie przy scianie no i Tempo mają śrubki od mocowań głośników widoczne 🙃

Edytowane przez KoKsiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, KoKsiK napisał:

Przecież te Avanti, sa identyczne z budowy i każda z nich ma po dwa bass reflex otwory, tylko Midex jest zamknięta konstrukcją. Taka gafa w fan klubie AP 🙂

Trzeba uważać, ja już też musiałem w tym temacie prostować błędne informacje😉 Ale dobrze że kolega dopisał "zdaje się" więc nie stwierdził tego w 100% więc można przymknąć oko🙂

W Avanti 35 są jakby dwa wyloty w podłogę, jeden po środku przesłonięty pianką, ale ona ma właściwości przepuszczające powietrze przez duże pory, a drugi otwór jest też w podłogę z przodu pod szkłem. Co do różnic w budowie, niskotonowiec siedzi w skrzynce do niego dedykowanej w środku kolumny. Tyle co mogę powiedzieć o Avanti 35 od strony konstrukcyjnej.

Edytowane przez Prewwit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Prewwit napisał:

Trzeba uważać, ja już też musiałem w tym temacie prostować błędne informacje😉 Ale dobrze że kolega dopisał "zdaje się" więc nie stwierdził tego w 100% więc można przymknąć oko🙂

W Avanti 35 są jakby dwa wyloty w podłogę, jeden po środku przesłonięty pianką, ale ona ma właściwości przepuszczające powietrze przez duże pory, a drugi otwór jest też w podłogę z przodu pod szkłem. Co do różnic w budowie, niskotonowiec siedzi w skrzynce do niego dedykowanej w środku kolumny. Tyle co mogę powiedzieć o Avanti 35 od strony konstrukcyjnej.

No spoko je nie złośliwie, każdy może czegoś nie wiedzieć lub się pomylić, to ludzkie 🙂

Identycznie jest Avanti 6, odnośnego tego co napisałeś o Avanti 35 z tym, że w Avanti 35, niby nowy głośnik basowy i zwrotnia jest i mam nadzieje, że poprawili, to co zepsuli w Avanti 6, aż się nie chce wierzyć, że taka firma i takie cos występuje...

Edytowane przez KoKsiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Prewwit napisał:

W Avanti 35 są jakby dwa wyloty w podłogę, jeden po środku przesłonięty pianką, ale ona ma właściwości przepuszczające powietrze przez duże pory, a drugi otwór jest też w podłogę z przodu pod szkłem.

Święta prawda.

 

Avanti 35.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.11.2021 o 09:48, Maraudio napisał:

Święta prawda.

 

Avanti 35.jpg

No i właśnie przez ten przedni mały otwór, pierdzi powietrze w modelu 30 i 6. Druga sprawa, czy to możliwe, że 30-stki grają bardziej spójnie, lepsza scena, dźwięki się bardziej odrywają od kolumn, kolumny wręcz znikają w pomieszczeniu, tworzy się taka chmura dźwięku po miedzy nimi niż w tych nowszych 6-tkach. Natomiast w 6-stkach jak by bardziej aksamitniejsza góra była, odrobine wiecej szczygłów na średnic. Zastanawiam się nad 35, lecz boje się, że AP poszedł w stronę detaliczności i szczegółów, a zatracił w nowszych modelach tą scene-stereofoniie, co myślicie ?

Edytowane przez KoKsiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Hej pomożecie mi w dwóch kwestiach?

Jak rozpoznać które Sparki to które? Patrze, że były co najmniej w wersjach: 1, 2, 3 i 5. Jedynki wyglądają jak dwójki, a trójki jak piątki. Jedynki i dwójki mają jeden srednio-nisko-tonowiec, trójki i piątki dwa.

Druga kwestia, to czaję się na Sitary, ale zastanawiam się czy pomiędzy Sitara i Spark jest duży skok? Sparki chodzą po dużo niższych cenach. Na Sparki stać mnie teraz, a na Sitary musiałbym odkładać.

Z tego co widzę to 3 nie mają BR, a 5 mają z tyłu. Mają też różne tweetery.

BTW. Gram w 15 przyjaznych akustycznie metrach. Chcę poczuć to słynną przestrzeń  AP. Opłaca się myśleć o którychś Sparkach, czy dozbierać do Sitar?

 

Node 2i lps, Adi-2 lps, UR Unico Gold Lion, Harbeth 7ES-3

z Bogiem, dzielny audiofilu 🫡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, JaZzGot87 napisał:

zastanawiam się czy pomiędzy Sitara i Spark jest duży skok?

Miałem Sparki piątki a Sitary miałem okazję posłuchać.

Biorąc pod uwagę podobieństwo tych kolumn i według "mnie" lepsze brzmienie Sparków V polecam je właśnie .

Przestrzeń tworzona przez Sparki , świetna . 

Edytowane przez Riczi75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Riczi75 Dzięki, fajnie wiedzieć że Sparki potrafią dobrze zagrać. W jakiej akustyce (m², adaptacja?) i w jakim zestawie grały u Ciebie? Pamiętasz dlaczego brzmienie Sparków bardziej Ci się podobało? Sitarek mówisz że nie słuchałeś u siebie. Inna akustyka, zapewne inna elektronika. To też trzeba wziąć pod uwagę.

Na forum czytałem że Sparki (nie pamiętam które) potrafią "zajazgotać". Znalazłem pomiary Sitar to też mają tę górę podbitą. Ciekawe jak to jest. 🤔 Łączyć ich z jasną elektroniką nie będę.

Node 2i lps, Adi-2 lps, UR Unico Gold Lion, Harbeth 7ES-3

z Bogiem, dzielny audiofilu 🫡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, JaZzGot87 napisał:

Łączyć ich z jasną elektroniką nie będę

To jest klucz.

Sitary słyszałem z Cree-kiem , modelu nie pamiętam . Nie było to granie wciągające na dłużej . Góra lubiła zajazgotać . Pomieszczenie "nowoczesne" bez specjalnej adaptacji akustycznej.

O samych Sitarach kolega Freju może powiedzieć 

więcej . Miał je na stanie dłużej z tego co kojarzę

Sparki łączyłem z Heglem i z Meridianem który był łaczony z pre Proceeda . Źródła to początkowo Bluesound a następnie SOtM oraz Cd Yamahy 2100 lub Cayina . Pokój około 20m2 bez specjalnej adaptacji akustycznej. W obu połączeniach było dobrze . Meridian z mniejszą ilością detali , rozdzielczości ale nie było to kluchowate granie . Hegel bardziej neutralny z lepszą separacją i wièkszą ilością powietrza . 

Edytowane przez Riczi75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, JaZzGot87 napisał:

Jak rozpoznać które Sparki to które? Patrze, że były co najmniej w wersjach: 1, 2, 3 i 5. Jedynki wyglądają jak dwójki, a trójki jak piątki. Jedynki i dwójki mają jeden srednio-nisko-tonowiec, trójki i piątki dwa.

1,2 mają przetworniki Seasa, tweeter aluminiowy (tych nie rozróżniam, która jedynka, która dwójka🙂), 3 i 5 woofery Peerless HDS, w 3 tweeter pierścieniowa Vifa na bazie XT25 (stosowany w Tempo 3), w piątce Vifa by Logic na bazie Vify BC25(stosowany też w Tempo 5), piszę tak ponieważ AP często miała robione przetworniki z jakimiś modyfikacjami pod nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

A nie było tak, że:

Spark I - to były względnie małe podstawkowce

Spark II - wolnostojące z przezroczystym, dwucewkowym Seasem T 14 RC4/DC-APH + Seas 19TAF/D

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey. Robiłem sobie takie swoje porównanie i pomyślałem że wrzucę do fan klubu Audio Physic może się komuś coś przyda a może nie 😉

Miałem okazje porównywać różne modele Audio Physic ale z jednej serii, tzn modele oparte na tych samych przetwornikach i z tych samych lat produkcyjnych (przy okazji serdeczne podziękowania dla Riczi75 - swój chłop).

Modele to SITARA, TEMPO 6, SCORPIO 2. Po doświadczeniach z wieloma różnymi markami i modelami kolumn powyższe są dla mnie absolutnie wybitne dźwiękowo (każdy z nich z osobna i wszystkie razem) i wpasowały się w moje oczekiwania i w mój gust. Naturalnie ze względu na wielkość i ilość przetworników występują pewne różnice w strojeniu miedzy tymi kolumnami ale charakter i barwa pozostają dalej identyczne.

Wszystkie były odsłuchane na tym samym sprzęcie (mogłem się przełączać pilotem między jednymi i drugimi) i w tym samym pomieszczeniu (24mkw, prawie kwadrat) co dało mi możliwość wyłapania pewnych różnic.

Podczas odsłuchów zrobiłem taki swój subiektywny ranking poszczególnych zakresów które oceniałem (skala 1-5, gdzie 5=najlepiej).

Potem do Sitar dołączyłem i skonfigurowałem dwie sztuki subwooferów REL T5 w układzie stereo i zatkałem wyloty bas reflex Sitar. Po jakimś czasie integracja udana = RELe zniknęły z pokoju. Powtórka testu w efekcie czego w tabeli "Niskie tony" dla Sitar średnia oceny wyszła 5.

Decyzja: Zostają Sitary + 2 x REL T5.

fjI0GAX.jpg

9T2Moi9.jpg

 

Edytowane przez Tomas20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Maraudio napisał:

a konkretnie na jakim? 

Słaby Marantz PM6004 i mocny Marantz PM 11S3 (kolega przyniósł na czas testów).

Zmiana wzmacniacza na hi-endowe modele napewno przyniosła by dalsze pozytywne zmiany we wszystkich trzech modelach kolumn jednak dalej byśmy mieli odniesienie żeby porównać te trzy modele w stosunku do siebie na wzajem na tym samym sprzęcie.

Edytowane przez Tomas20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.04.2021 o 11:42, mcuppa napisał:

To drodzy forumowicze napiszecie jakie kolumny AP słuchaliście z lampą o podobnej mocy i jakie były wrażenie wasze

Gram na AP Scorpio 25 i lampowym wzmacniaczem Octave 70 class A (wraz z super black boxem to  70W). Nie mam zastrzeżeń 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AP Tempo 25 i Rogue Cronus Magnum na lampach KT120 i było to Zdecydowanie NAJLEPSZE połączenie z tymi kolumnami. 
Znam też kilka osób które w latach świetności Tempo 6 połączyły je z ww Cronusem i grają do dziś..
A miałem z T25 kilkanaście różnych wzmaków tranzystorowych z ww Lampą stworzyły prawdziwą Synergię. 
      Przyznam że Cronusa skosztowałem po sugestiach recenzenta Stryjeckiego który oba te sprzęty wypromował.. 

Jakkolwiek recenzje traktuję z dystansem, (SoundRebels np NIGDY nie dotarłem nawet do połowy jakiejkolwiek ich recki.. -takie bicie piany 🙈🙉)

To u Stryjeckiego czytając np o Tempo 6 czy Cronusie miałem wrażenie że szczerze nie potrafią ukryć zachwytu..😄

91069C19-F20A-4A36-B3C2-B43D481698F7.jpeg

E2EE6B0A-05B6-431A-9333-A666B8D98A2B.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.01.2022 o 18:49, Luxfer Fereg napisał:

Do takiego Cronusa to z 3k trzeba na sterujące wyłożyć o mocy nie wspomnę 🙂

 

Zdecydowanie Nie Prawda żeby nie napisać BZDURA !!
Można zacząć (nie trzeba) od sterującej 12au7.

Więcej o temacie w klubie Rogue. 

Edytowane przez Niepokorny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzien Dobry Koledzy i Koleżanki 🙂 Moze ktos z Was pomoże w temacie tweetera do Audio Physic Tempo 6? Czy znacie jakieś zrodla gdzie można kupić parę tweeterow o symbolu APH-T3126/4 ? Ewentualnie czy ktoś z forumowiczów wkladal jakis zamiennik np Scan Speak i może się tu wypowiedzieć jakie wrazenia? Czy ma to w ogóle sens? Prawdopodobnie spaliłem tweetery w swoich AP Tempo 6 i czas na wymianę. Dzwiek oryginalny mi jak najbardziej odpowiadał. Jezeli nie ma oryginalnych tweeterow to co polecacie jako zamiennik? Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie. Pozdrowienia 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, leon_2003 napisał:

APH-T3126/4

To był tweeter robiony na zlecenie AP, więc jak chcesz oryginał to zostaje raczej tylko kontakt z serwisem https://www.audiophysic.com/en/contact/ lub czekanie na używkę. Co do zamiennika to bez charakterystyki tego tweetera nie wiem co polecić, nawet jak uda się znaleźć zamiennik to bez pomiarów i korekt w zwrotnicy się nie obejdzie, aby to zagrało na poziomie jak przed uszkodzeniem. Najlepsza opcja, aby zachować wartość kolumn i ich oryginalne brzmienie to próba kontaktu z AP, może mają na stanie jeszcze tweetery do tego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, leon_2003 napisał:

Dzien Dobry Koledzy i Koleżanki 🙂 Moze ktos z Was pomoże w temacie tweetera do Audio Physic Tempo 6? Czy znacie jakieś zrodla gdzie można kupić parę tweeterow o symbolu APH-T3126/4 ? Ewentualnie czy ktoś z forumowiczów wkladal jakis zamiennik np Scan Speak i może się tu wypowiedzieć jakie wrazenia? Czy ma to w ogóle sens? Prawdopodobnie spaliłem tweetery w swoich AP Tempo 6 i czas na wymianę. Dzwiek oryginalny mi jak najbardziej odpowiadał. Jezeli nie ma oryginalnych tweeterow to co polecacie jako zamiennik? Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie. Pozdrowienia 🙂 

Studio 16Hz często się ogłaszał z częściami do Audio Physic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.