Jump to content
marycz

Zmiana zrodla czy zmiana kolumn?

Recommended Posts

W dniu 26.07.2019 o 12:55, marycz napisał:

co zrobic, zeby bylo tlusciej

 

Jest na rynku ogromna ilość producentów, rozeznanie się w tej materii może pochłonąć całe dorosłe życie.

Najlepiej poznaj specjalistę od audio, lepszej metody nie ma, nie było i nie będzie.

 

Tu na forum wszelkie porady są obarczone ryzykiem nie wstrzelenia się w gust.

 

Moje rady są zawsze takie same, linia energetyczna, kable, sprzęty japońskie, kolumny - tu jest zbyt wiele zmiennych, indywidualnych preferencji, oczywiście osobiście również wybrałbym z KKW.

 

Aby wyleczyć się z wynalazków i śmieci czasami nie starczy życia, ludzie posiadają przeróżne motywacje by postawić  na swoim.

Każdy jest wolny i niech czyni jak uważa.

 

Słuchaj najdroższych systemów, ale też jednocześnie najlepszych, postaraj się o sprzęt, który przekaże przekaz w ten sam sposób, maxymalnie podobny, jego sedno, tylko w odpowiednio mniejszej skali, z powodów oczywistych, takie systemy kosztują miliony / dwa /.

 

Powodzenia.

Pozdrawiam.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, no coz, dzieki za Wasze wypowiedzi, osobiscie te z konkretnymi radami 🙂
Ogolem podejrzewalem, ze nikt tak nie doradzi jak sam sobie. 

Sklaniam sie do zmiany zrodla albo zajme sie platformami, przewodami itd..

 

 

W dniu 27.07.2019 o 14:10, Pawcio70 napisał:

Polecam kolumny takie jakich sam słucham. Są już dostępne tylko na rynku wtórnym, tj. TAD E1. Będziesz mieć referencyjną stereofonię,  holografię i bas. Po odsłuchu dużo lepiej wypadły niż nowe (wygrzane) Magico z salonu. Nie mają ograniczeń więc na nich usłyszysz każdą różnicę w torze. Są tak skonstruowane, że akustyka pomieszczenia jak i wibracje nie mają znaczącego wpływu na dźwięk.

Pawcio70tak dla ciekawosci, z jakim modelem Magico porownywales te Tad'y?

mowa o TAD evolution one?

A sluchal ktos Raidho D3.1 ? 

Nie raz spotkalem zdania tutaj na forum typu "odpusc sobie Raidho".

Raidho D1.1 jest wychwalane pod niebiosa i mam cicha nadzieje, ze model 3.1 to te same chwalone D1.1 tylko do pomieszczen od 30metrow.

Jak by ktos mial wiedze na ten temat, napiszcie cos 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno musisz kupić dobre okablowanie. Dopiero wtedy będziesz wiedział jak naprawdę brzmi twój system. Chicago dobrze ci radzi. Poszukaj na audiogonie używek Transparenta lub MIT-a w dobrej cenie. Nie musisz od razu wydawać fortuny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marycz - porównywałem z Magico A3 (na które czekałem i bardzo się zawiodłem - totalna lipa) oraz S3 znacznie lepiej od A3 ale mi nie pasowały (pierwsza wersja - S3). TAD E1 praktycznie nie współgra z akustyką pomieszczenia (ma wbudowane stopki antywibracyjne a zwrotnica jest zawieszona w spodzie kolumny w osobnej skrzynce z aluminium cnc (wygląda jak podstawa ale jest odseparowana od obudowy aby na zwrotnicę nie wpływały wibracje z kolumny), jest w nich wiele patentów - konstruktor to ten co stworzył markę KEF a później jak dalej się nie mógł rozwijać to przeszedł do Pioneer'a i tam w ich labolatorium nie miał ograniczeń robiąc kolumny top Hi-end. TAD E1 to w serii TAD-a tanie popularne głośniki :-).   Jak będziesz miał okazję posłuchaj Focal Scala Utopia Evo. Tańsze super kolumny wg mojego gustu to Ubiq One oraz ATC 50 a jeszcze tańsze świetne kolumny to Gradient Revolution mk. IV. (oczywiście to rzecz gustu).

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.07.2019 o 23:17, Pawcio70 napisał:

TAD E1 praktycznie nie współgra z akustyką pomieszczenia

Tzn. ?

Możesz sprecyzować co masz na myśli.


In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No I teraz pytanie, co zrobic, zeby bylo tlusciej:

1.       Zmienic kolumny

2.       Zmienic zrodlo

3.       Zmienic I kolumny I zrodlo (ale turaj mam limit maks 21-22K euro za uzywki)

 

Zeby bylo tlusciej?

 

Najpierw bym nic nie zmienil tylko uzupelnil o dwa porzadne, dobrej klasy subwoofery (z zabudowanym procesorem DSP umozliwiajacym dobra integracje z aktualnym systemem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, xajas said:

 

Zeby bylo tlusciej?

 

Najpierw bym nic nie zmienil tylko uzupelnil o dwa porzadne, dobrej klasy subwoofery (z zabudowanym procesorem DSP umozliwiajacym dobra integracje z aktualnym systemem)

W dobrym systemie Hi-End DSP nie ma nic do roboty, a jeżeli ma coś do roboty to albo system albo pomieszczenie są do d...

Niestety złożenie systemu na poziomie to lata doświadczeń odsłuchowych najlepszych elementów - sam się o tym nie raz przekonałem.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze chce dociążyć średnice, tego subami nie zrobi
 

Pewnie spodobałyby ci sie największe TADy ale cena wysoka
Rozumiem ze chciałbyś gęstość na średnicy jak Magico + dociążenie

Spróbuj może Rockport

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dobrym systemie Hi-End DSP nie ma nic do roboty, a jeżeli ma coś do roboty to albo system albo pomieszczenie są do d...

Niestety złożenie systemu na poziomie to lata doświadczeń odsłuchowych najlepszych elementów - sam się o tym nie raz przekonałem.

 

Bzdura.

Do czego sluza Twoim zdaniem Systemy DSP/DRC?

Ile takich systemow slyszales albo skonfigurowales?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
21 minut temu, xajas napisał:

 

Bzdura.

Do czego sluza Twoim zdaniem Systemy DSP/DRC?

Ile takich systemow slyszales albo skonfigurowales?

To nie jest takie proste

Możesz połączyć najtańsze monitory np. dynaudio + subwoofery, skorygować DSP i uzyskać linie

ale zabraknie równowagi wypełnienia,

Sub-bas to 16-60Hz i lepiej nie rozszerzać tego zakresu, a jak już łączyć to z dużymi kolumnami, natomiast duże kolumny potrafią nisko zejść i są wystarczające dla domowego audio

 

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To nie jest takie proste Możesz połączyć najtańsze monitory np. dynaudio + subwoofery, skorygować DSP i uzyskać linie

ale zabraknie równowagi wypełnienia,

Sub-bas to 16-60Hz i lepiej nie rozszerzać tego zakresu, a jak już łączyć to z dużymi kolumnami, natomiast duże kolumny potrafią nisko zejść i są wystarczające dla domowego audio

 

 

 

Co znaczy „rownowaga wypelnienia“?

Czy DSP jest tylko po to, by „uzyskac linie“? Mylisz DSP z Equalizerem

 

Tutaj widac, czy duze kolumny wystarcza

 

6d0dc104a870f9562b77c7a7eff778e3.jpg

da34e4c24782a8ac8b15bbf641398e03.jpg

021b741cec6d290227385061f7b9bcba.jpg

 

Znajdziesz mnostwo takich przykladow

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, xajas napisał:

Co znaczy „rownowaga wypelnienia“?

Wiedziałem ze zapytasz, odpowiedzi nie będzie

 

2 minuty temu, xajas napisał:

Czy DSP jest tylko po to, by uzyskac linie? Mylisz DSP z Equalizerem

DSP miałem na myśli ustawienie odcięcia i wyrównanie względem monitorów
 

16 minut temu, xajas napisał:

Tutaj widac, czy duze kolumny wystarcza

Znajdziesz mnostwo takich przykladow

Dokładnie to opisałem, jak łączyć to z dużymi kolumnami jak na podanych przez ciebie przykładach, inaczej będzie problem z "równowagą wypełnienia"
tylko nie każdy ma takie warunki domowe jak na tych zdjęciach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Gerard dobrze Ci mówi że chudo jest przeważnie gdy brakuje wypełnienia w zakresie niskiej średnicy i nie ma to nic z basem do czynienia, są przecież monitory które nie są "suche" mimo że nie mają wogóle nawet średniego basu o niższym już nei wspominając. A co do niskiego basu to brakuje go we właściwie każdych kolumnach do użytku domowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, babatular napisał:

Tzn. ?

Możesz sprecyzować co masz na myśli.

Babatular nie mam pomieszczenia specjalnie adaptowanego akustycznie. I słuchając u siebie kolejnych swoich, jak i  testowanych kolumn, w których instrukcjach często są podane minimalne odległości od ścian bocznych, tylnej lub miejsca odsłuchu aby zapewnić odpowiednią jakość - zawsze - poza ATC SCM 40 zamknięta obudowa oraz Gradient Evidence mk IV  był jakiś problem z odbiciami, basem, nierównowagą tonalną itp. Wymienione powyżej kolumny praktycznie nie stwarzały problemów akustycznych ale miałem większe oczekiwania co do jakości dźwięku i na TAD E1 się skończyło.

W przypadku TAD E1 było idealnie w moich warunkach odsłuchowych. Nie chcę dywagować dlaczego bo nie jestem specjalistą ale mam swoje hipotezy i spostrzeżenia. Wiele słyszałem bardzo drogich kolumn i systemów które grały słabo, poniżej swoich możliwości bo konstrukcja kolumn nie pasowała do pomieszczenia (akustyka, ustawienie, kubatura, dopasowanie toru). Z pewnością ktoś z branży poruszający się w hi-end może mieć dużo większe doświadczenia bo osłuchał wiele systemów w różnych warunkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dokładnie to opisałem, jak łączyć to z dużymi kolumnami jak na podanych przez ciebie przykładach, inaczej będzie problem z "równowagą wypełnienia" tylko nie każdy ma takie warunki domowe jak na tych zdjęciach 

 

 Studyjne, profesjonalne subwoofery (patrz Genelec, Geithain, KH,...) lacza sie takze z mniejszymi monitorami przy 80-100Hz i nie maja problemow z „rownowaga wypelnienia“.

 

Tutaj taki studyjny subwoofer + profesjonalne monitory. W warunkach domowych. Typowe audiofilskie glosniki w porownaniu z takim zestawem to „zabawki“:-)

9027588074a7921cb1bda28aeaa20c36.jpg

 

BTW. „Odciecie i wyrownanie“ to potrafi kazdy najprostszy aktywny subwoofer. Do tego nie potrzeba DSP. Sztuka jest optymalne zgranie fazowe z monitorami i dopasowanie do akustyki pomieszczenia (mody pomieszczenia). I do tego potrzebujesz dobry DSP.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 godzin temu, xajas napisał:

Co znaczy „rownowaga wypelnienia“?

Czy DSP jest tylko po to, by „uzyskac linie“? Mylisz DSP z Equalizerem

abstrahując od czysto audiofilskich okresleń jesli popatrzysz na charakterystyki monitorów np wszystkich monitorów z oferty Andrzeja Kisiela

https://akustyk.com.pl/k/152/podstawkowe

w każdym z tych projektów w zakresie 400hz -500hz jest obnizenie charakterystyki lub kompletny dół związany z  dyfrakcją ,rozmawiałem o tych problemach z Andrzejem osobiście i mówił ,że nie ma od tego ucieczki w dwudrożnych zestawach

Jesli chciałbyś wyrównać lub podbić lub dociązyć taki dźwięk w zakresie niskiego środka głosnikiem basowym nic się nie zmieni bo nierównowaga tonalna zawsze będzie gdyż zakres basu też sie podnosi, a duże głosniki nie sa juz tak liniowe rozważanym przez nas zakresie

osobiście lubie dociążenie dolnego środka czasem delikatne podbicie tego zakresu i wiele czasu poswięciłem na eksperymenty by dobrac punkt podziału i nachylenia filtrów by wysycenie tego zakresu było satysfakcjonujące a jednocześnie spójn ość z wyższym środkiem i wyższym basem nie była zakłócona

dlatego nie sugeruj ,ze ktoś coś myli lub nie wie o czym pisze , bo to co dla Ciebie nie jest żadnym problemem dla kogoś innego moze byc podstawą brzmienia nie do przyjęcia

dla mnie jedynym rozwiązaniem było pójście w czterodrozny zestaw z głosnikiem obsługującym wyższy bas i dolny środek i z filtrem elektrycznie pierwszego rzędu łaczącego go z wyższym środkiem

Edited by slawek.xm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ty rozumiesz roznice miedzy DSP a Equalizerem?

Jak dotychczas piszesz o poziomie glosnosci poszczegolnych pasm czestotliwosci/charakterystyk, ich „dociazaniu“, nasyceniu i podbiciu. Do tego wystarczy parametryczny EQ

 

 Jak wpadles na ten pomysl ze ktos moze probowac „dociazyc“ dolna srednicy, podnoszac poziom glosnika basowego. To bardzo „kreatywny“ sposob myslenia.

 

Nie przypominam sobie, bym cos pisal o srednicy.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak z Toba dyskutować jesli ani tłumaczenia audiofilskie ani czysto techniczne nie docierają

nie masz ani doświadczenia ani wiedzy a zarzuczasz jej brak w zakresie podstawowych pojęć wszytkim wokół

nie zjadłes wszystkich rozumów i nie jestes omnibusem pogódź sie z tym 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnosnie DSP itp. nie znajdziemy wspolnej plaszczyzny do dyskutowania.

Trudno dyskutowac z slepym o kolorach

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, slawek.xm napisał:

w zakresie 400hz -500hz jest obnizenie charakterystyki lub kompletny dół

W sumie dla szeroko pojętego "dobrego brzmienia" małych monitorów to nawet dobrze. 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, xajas napisał:

 Studyjne, profesjonalne subwoofery (patrz Genelec, Geithain, KH,...) lacza sie takze z mniejszymi monitorami przy 80-100Hz i nie maja problemow z „rownowaga wypelnienia“.

 

Tutaj taki studyjny subwoofer + profesjonalne monitory. W warunkach domowych. Typowe audiofilskie glosniki w porownaniu z takim zestawem to „zabawki“:-)

9027588074a7921cb1bda28aeaa20c36.jpg

 

BTW. „Odciecie i wyrownanie“ to potrafi kazdy najprostszy aktywny subwoofer. Do tego nie potrzeba DSP. Sztuka jest optymalne zgranie fazowe z monitorami i dopasowanie do akustyki pomieszczenia (mody pomieszczenia). I do tego potrzebujesz dobry DSP.

 

 

Z moich doświadczeń wynika, że jeśli dopasujesz zestaw audio do akustyki pomieszczenia za pomocą DSP, muzyka staje się, że tak powiem lekko "plastikowa". Tak więc nie do końca polecałbym zabawę z korekcją na poziomie jakości dźwięku z tej zakładki. Na koniec dla uprzedzenia kolejnego pytania dodam, iż każdy gmeracz algorytmami DSP uważał się za specjalistę.  Naturalnie każdy ma w kręgu swoich znajomości najlepszego speca, ale jak na razie ja mam nie do końca pozytywne doświadczenia w tej materii.

J.

  • Like 3

Ciężko jest lekko żyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z moich doświadczeń wynika, że jeśli dopasujesz zestaw audio do akustyki pomieszczenia za pomocą DSP, muzyka staje się, że tak powiem lekko "plastikowa". Tak więc nie do końca polecałbym zabawę z korekcją na poziomie jakości dźwięku z tej zakładki. Na koniec dla uprzedzenia kolejnego pytania dodam, iż każdy gmeracz algorytmami DSP uważał się za specjalistę.  Naturalnie każdy ma w kręgu swoich znajomości najlepszego speca, ale jak na razie ja mam nie do końca pozytywne doświadczenia w tej materii.

Z moich doswiadczen wynika ze poziom jakosci dzwieku z tej zakladki nie mozesz porownywac z wyskiej klasy sprzetem profesjonalnym/studyjnym. Dlatego tez stracilem zainteresowanie jakimikolwiek produktami typu „consumer“, nawet tymi najwyzszej klasy (OK, moze poza kilkoma egzotycznymi tubami).

 

Pamietaj, ze wszystko to co sluchasz na tych „superduper highendowych klockach z tej zakladki“ bylo wyprodukowane na tym sprzecie, ktory budzi moja uwage i uznanie.

 

Odnosnie Twojego uprzedzenia do DSP. Ujme to w przenosni w ten sposob: fakt ze jedyny kot, ktorego widziales byl czarny i kulawy, nie oznacza, ze wszystkie koty sa kulawe i maja trzy lapy :-)

 

Wspominasz twoje doswiadczeniu z DSP. Jaki system/procesor DSP uzywales i do czego?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na edycje bylo za pozno, wiec tutaj male uzupelnienie

 

Krag specow w dzialce DSP jest ciagle bardzo maly.

 

Zestawianie kilku highendowskich klockow z tej zakladki, zmienianie kabelkow, podkrecanie kolcow i wyprobowywanie roznych podstawek pod glosniki albo klocki, to nie jest „rocket science“, to kazdy potrafi (kto chce i moze sobie na to pozwolic).

Ale technika i mozliwosci zwiazane z DSP/DRC i wlasciwa implementacja takich rozwiazan, to juz jest inna historia:-)

 

 

BTW. Czy zauwazyles, ze pojawia sie coraz wiecej systemow consumer z genami studyjnymi, w pelni aktywnymi, i sterowanymi procesorami DSP/DRC?

Tutaj na AS sa one jeszcze nie widoczne, tutejsza publika ciagle jeszcze zyje w swiecie lamp i innych konserwatywnych, konencjonalnych rozwiazan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@xajas, zapominasz się, raz ze to zakładka high-end a nie prospekt, jak piszą ze ktoś, tzn  ze profesjonaliści na ich zlecenie
a dwa ze UMKA nie tylko lizał

Mimo naszych niesnasek, idź, zmień zakładkę i sie nie odwracaj

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=1239]xajas[/mention], zapominasz się, raz ze to zakładka high-end a nie prospekt, jak piszą ze ktoś, tzn  ze profesjonaliści na ich zlecenie

 Z tym bym sie nie zgodzil. Znam fora, w ktorych udzielaja sie „amatorzy“ a nie „profesjonalisci“, ktorych poziom wiedzy i doswiadczenie jest FANTASTYCZNY. To samo dotyczy ich sprzetu. To co sami zestawili, po czesci samo zmajstrowali, i co u nich slyszalem to zupelnie inny swiat, niz to co slyszysz w tej „zakladce“. To sa w moich oczach prawdziwe rozwiazania HighEnd. Dlatego tez juz od dluzszego czasu patrze z przymruzonym okiem na te wszystkie pozlacane audiofilskie klocki, kable grube jak waz ogrodowy i kolce drozsze niz moja koncowka mocy :-) 

Apropos naszych niesnasek: jest takie powiedzenie „wrona wronie oka nie wykole“ :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, xajas napisał:

 Z tym bym sie nie zgodzil. Znam fora, w ktorych udzielaja sie „amatorzy“ a nie „profesjonalisci“, ktorych poziom wiedzy i doswiadczenie jest FANTASTYCZNY. To samo dotyczy ich sprzetu. To co sami zestawili, po czesci samo zmajstrowali, i co u nich slyszalem to zupelnie inny swiat, niz to co slyszysz w tej „zakladce“. To sa w moich oczach prawdziwe rozwiazania HighEnd. Dlatego tez juz od dluzszego czasu patrze z przymruzonym okiem na te wszystkie pozlacane audiofilskie klocki, kable grube jak waz ogrodowy i kolce drozsze niz moja koncowka mocy 🙂

Apropos naszych niesnasek: jest takie powiedzenie „wrona wronie oka nie wykole“ 🙂

 

To nie wrona a kruk, chcesz sie ze mną bawić ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, xajas napisał:

........................... te wszystkie pozlacane audiofilskie klocki, kable grube jak waz ogrodowy i kolce drozsze niz moja koncowka mocy 🙂

Tu cie boli, prawdopodobnie moje podstawki sa droższe niż twój hiend

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, umka napisał:

Z moich doświadczeń wynika, że jeśli dopasujesz zestaw audio do akustyki pomieszczenia za pomocą DSP, muzyka staje się, że tak powiem lekko "plastikowa".

Mam podobne odczucia z korekcją DSP.

Myślę, że w kinie domowym może się to sprawdzać ale nie w prawdziwym stereo.


Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

>>>  xajas 

Nie będę z Tobą wojował. Maz swoje zdanie i tego nie neguję. Ty natomiast mnie atakujesz od strony posiadanego sprzętu. Mam trochę więcej środków na zabawę w audio, ale nigdy na nikogo nie patrzyłem z góry. 

A co do clou tematu. Napisałem swoje doświadczenia. Ty oczywiście masz dostęp do tych najlepszych fachowców, co skłania mnie do gratulacji osiągnięcia sukcesu w materii strojenia systemu poprzez DSP. Jednak biorąc pod uwagę co mi się nie podoba po takiej ingerencji w dźwięk systemu, sądzę, że jestem w stanie położyć cały wysiłek solowym nagraniem  jednego instrumentu w postaci viol da gamba. Ale zaznaczam, nie jest to atak na Twoje przekonanie, tylko przypuszczenie, że byłbym w stanie pokazać, o co mi w muzyce chodzi.

J.


Ciężko jest lekko żyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.