Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, sly30 napisał:

Dobrej klasy auto osobowe klasy Premium po tym okresie spada z wartości nawet 70%

Pomarzyć... Nie ma pięcioletniej E-klasy za 60 tys. cebulionów. Takie zwierzę nie istnieje w naturze. Za C musiałem 72 tys w przeliczeniu dać i to była dobra cena.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, fetek napisał:

nawet nie dużą Q5 musisz się nauczyć parkować w galeriach,

To jest nieprawda. Akurat moja kobita ma Q5. Przy parkowaniu ważna jest długość i szerokość samochodu, a ta jest taka sama jak osobówki. Czyli tam, gdzie będzie ciasno np Audi A6, to będzie tak samo ciasno dla Q5, ale w Q5 siedzi się wyżej i widzi się więcej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, il Dottore napisał:

Pomarzyć... Nie ma pięcioletniej E-klasy za 60 tys. cebulionów. Takie zwierzę nie istnieje w naturze. Za C musiałem 72 tys w przeliczeniu dać i to była dobra cena.

a4 w normalnej opcji poniżej 100k tez nie uświadczysz...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, fetek napisał:

tragicznie umieszczony środek ciężkości, dużo większa i wyżej zawieszona masa oraz wszystkie problemy z tym związane,  bardziej obciążony układu hamulcowego, większa podatność na przechyły, wiatry i inne

To prawda ale to nie ma żadnego znaczenia, bo SUVem jeździ się spokojnie. To kolejny i niedoceniany wieki plus SUVów. Nimi jeździ się spokojnie, na luzie, nigdzie się człowiek nie spieszy, nie stresuje. Z nikim nie musi się ścigać ani nikomu nic udowadniać. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, fetek napisał:

nawet nie dużą Q5 musisz się nauczyć parkować w galeriach

Nic już nie musisz. Teraz samochody same parkują. ?

2 godziny temu, sly30 napisał:

Moda oczywiście jest, ale wynika z zalet. Wystarczy wziąć od dealera na tydzień Merca GLE lub GLC albo BMW X5 czy Lexusa RX i dla większości osób nie ma powrotu do zwykłych osobówek, a o 20 letnich oplach nawet nie wspominam, bo to nie ma sensu. Nikt nie kupuje SUV żeby poszpanować, bo są już bardziej popularne i pospolite niż osobówki. Dla szpanu kupuje się auto sportowe lub cabrio. SUV to normalne auto użytkowe. Jest wygodniejsze. Lepiej się wsiada i wysiada. Wygodniej się siedzi, w bardziej naturalny sposób, wyżej się siedzi i lepiej widać co dzieje się na drodze. SUV jest wyższy przez co jest lepiej widziany przez innych na drodze. To daje większe bezpieczeństwo i zmniejsza szanse, że ktoś inny nam nagle wyjedzie z bocznej ulicy albo zajedzie drogę, bo nas nie widział. 7 miejsc zwykle nikt nie potrzebuje ale te fotele się składa i jest więcej miejsca na zakupy, wózek dziecięcy, dużego psa, czy sprzęt do hobby typu nurkowanie, wędkowanie, czy piknik z rodziną. 

Dlatego Dacia Duster. ?

Taki slogan reklamowy Serii V Musical Fidelity mi się przypomniał: Hi-End myślącego człowieka. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, sly30 napisał:

To jest nieprawda. Akurat moja kobita ma Q5. Przy parkowaniu ważna jest długość i szerokość samochodu, a ta jest taka sama jak osobówki. Czyli tam, gdzie będzie ciasno np Audi A6, to będzie tak samo ciasno dla Q5, ale w Q5 siedzi się wyżej i widzi się więcej. 

Q5 FY jest szersza od A6 C7

W Q5 nie siedzisz wysoko, linia okien jest poprowadzona bardzo wysoko, lusterka są praktycznie jak w sedanie widoczność masz jak kierowca ciężarówki.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, fetek napisał:

Q5 FY jest szersza od A6 C7, fakt siedzenia wyżej niczego nie ułatwia wręcz przeciwnie  o ile busy mają krótkie przody i siedzenie wysoko  ma sens tutaj gdzie przodu nie widzisz do tego masz bardzo wysoką zabudowę boków i lusterka praktycznie wielkości sedanu masz jedną wielką lipę, ratuje Cie elektroniką.

Skoro moja kobita radzi sobie z tym świetnie i ma prawie zero obić auta przez 10 lat, to znaczy że parkuje się tym dobrze. Sąsiedzi mają za to poobijane osobówki, więc ta teoria nie ma zastosowania. Jeździła różnymi osobówkami i nie chce już do nich wracać. Jej Audi po 10 latach wyglada jak nowe. Co prawda podejście Audi Poland jest złe i głupie, ale sam samochód jest ok. Za 2 lata będzie zmiana na inny i o osobówce nie chce nawet słyszeć. Będzie kolejny SUV. Jej brat całe życie śmigał osobówkami i teraz pierwszy raz kupił takiego średniej wielkości Jeepa. Powiedział, że jest bardzo zadowolony i osobówki żegna już na zawsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, sly30 napisał:

Skoro moja kobita radzi sobie z tym świetnie i ma prawie zero obić auta przez 10 lat, to znaczy że parkuje się tym dobrze. Sąsiedzi mają za to poobijane osobówki, więc ta teoria nie ma zastosowania.

A co ma piernik do wiatraka ?

7 minut temu, sly30 napisał:

To prawda ale to nie ma żadnego znaczenia, bo SUVem jeździ się spokojnie. To kolejny i niedoceniany wieki plus SUVów. Nimi jeździ się spokojnie, na luzie, nigdzie się człowiek nie spieszy, nie stresuje. Z nikim nie musi się ścigać ani nikomu nic udowadniać. 

dlatego te Twoje miłości mają po kilka litrów a w europie wszyscy się ślinią za autami typu X5M, SQ8, RSQ7 itd.

8 minut temu, il Dottore napisał:

Nic już nie musisz. Teraz samochody same parkują. ?

polskich parkingów nie ogarniają ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, sly30 napisał:

Skoro moja kobita radzi sobie z tym świetnie i ma prawie zero obić auta przez 10 lat, to znaczy że parkuje się tym dobrze

Heh, to pogratulować! Moja córka ma Urban Cruisera. OK, bez czujników, ale przecież to platforma Yarisa, więc maleństwo. I po co czujniki w takim rozmiarze? A jednak! ? Serce mi krwawi, w jakim stanie ma lakier. Dlatego nie kupuję jej nowego auta, bo bym chyba zawału dostał. To jest Mistrzyni Parkowania! ? Ale zawsze oczywiście wersja dla tatusia jest że to jej zrobili. Wychodzi rano - a tu lakier obtarty. Kurła, krasnoludki! ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, il Dottore napisał:

Ale zawsze oczywiście wersja dla tatusia jest że to jej zrobili. Wychodzi rano - a lakier obtarty. Kurła, krasnoludki! ?

u jego żony jest dokładnie odwrotnie ?

 

12 minut temu, sly30 napisał:

Jeździła różnymi osobówkami i nie chce już do nich wracać. Jej Audi po 10 latach wyglada jak nowe. Co prawda podejście Audi Poland jest złe i głupie, ale sam samochód jest ok. Za 2 lata będzie zmiana na inny i o osobówce nie chce nawet słyszeć. Będzie kolejny SUV. Jej brat całe życie śmigał osobówkami i teraz pierwszy raz kupił takiego średniej wielkości Jeepa. Powiedział, że jest bardzo zadowolony i osobówki żegna już na zawsze.

Takie opinie trochę z czapy.. ale każdy ma prawo jeździć czym chce. Moi rodzice też mają Q5 i lubią nią jeździć ale sami przyznali że głupi golf na eibachu praktycznie pod każdym względem jest lepszy ale co z tego ? im to po prostu nie przeszkadza. Ja nie lubię jak mną rzuca w zakrętach, na nierównościach, nie lubię latać przy agresywnym hamowaniu.. każdy ma inny styl jazdy i inne oczekiwania.

Wygodne suv'y w audi zaczynają się od Q7 a to już niestety inna liga auta, zwłaszcza jeśli mowa o kosztach. Dodatkowo pojawił się problem jakość wykonania wnętrza, w Q5 dla mnie to jakiś żart... jakbym chciał gówno plastik to bym kupił skodę nie audi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
jedyna zaleta SUV'a to odporność na krawężniki.

Powiedz to mojej zonie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ale ja znam wiele innych zalet (z mojego punktu widzenia)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, xajas napisał:

Powiedz to mojej zonie

Wymiękłem... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co ty masz za audi, ale to nasze ma super środek. Nic nie trzeszczy, nic nie stuka. 

On ma totalnie spatrzene „spojrzenie“.

 

2 lata temu temu robilem przeglad wszystkich SUV w tej klasie poczawszy od A jak Audi Q5 przez BMW, Mercedesy, Jaguary, Porsche,... az do V jak Volvo XC90 i Audi nalezalo zdecydowanie do najlepiej wykonanych ze znakomita haptyka

 

BTW. Moja zona jezdzi od 15 lat takim nienajmniejszym SUV i nie moze sobie wyobrazic przesiasc sie na inny typ auta.

Wystarczy ze sie rozejrze po okolicy i w firmie, kto takimi SUVami jezdzi. Wiekszosc to kobiety

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, sly30 napisał:

Nie wiem co ty masz za audi, ale to nasze ma super środek. Nic nie trzeszczy, nic nie stuka. 

Super... tylko, że tyle to już Astra 1 potrafiła, o i Golf 4 się nauczył.

Godzinę temu, fetek napisał:

...na eibachu...

Co myślisz o sprężynach Eibach i seryjnych amortyzatorach?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Powiedz to mojej zonie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  
Ale ja znam wiele innych zalet (z mojego punktu widzenia)



Poszukaj opon z wiekszym rantem zabezpieczajacym felge.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, szymon1977 napisał:

Super... tylko, że tyle to już Astra 1 potrafiła, o i Golf 4 się nauczył.

Jeśli wnętrze Audi Q5 jest dla Ciebie tej samej klasy co jakiejś Astry, to chyba sobie kpisz. Miałem kilka opli i to wyjątkowy szajs. Wielkim fanem Audi też nie jestem ale wnętrza aut mają zrobione super. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Poszukaj opon z wiekszym rantem zabezpieczajacym felge.


W tej klasie jest niewiele opon do wyboru. Ale te pierscienie mozna wymienic bez koniecznosci zmiany felgi. Widocznie producent od poczatku myslal o kobietach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, sly30 napisał:

Jeśli wnętrze Audi Q5 jest dla Ciebie tej samej klasy co jakiejś Astry...

Dlaczego niby dla mnie, skoro Ty tę głupotę palnąłeś? Ja skomentowałem Twoje "nic nie trzeszczy, nic nic nie stuka".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, szymon1977 napisał:

Ty to wymyśliłeś - ja skomentowałem Twoje "nic nie trzeszczy, nic nic nie stuka". 

No tak bo w Oplach i Fordach trzeszczy i stuka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.05.2020 o 17:55, Allmr napisał:

W takim razie poproszę o przykład silnika 4 cylindrowego, którego kultura pracy jest choćby podobna do 6 lub więcej cylindrów. W użytecznym zakresie obrotów i prędkości.

Z pewnym żalem zmieniłem ostatnio GS 300 wolnossące 3 litry V6, 249 KM, na IS 300, R4 2.0 turbo 245 KM. Oba klasyczne automaty. To jest właśnie ten przykład o który prosisz, bo różnica w kulturze pracy nie jest wielka czym byłem mile zaskoczony, natomiast dynamika R4 turbo wyraźnie lepsza, a w wprowadzeniu IS  znacznie lepszy bo zwinniejszy i fajnie nisko się siedzi co lubię podobnie jak tylny napęd. Oba auta na szczęście jeszcze bez sterczących telewizorów na środku deski( IS ma ładnie schowany ekran ale w nadchodzącym faceliftingu 2020 już niestety wchodzi na twarz) może uda mi się w związku z tym  przeczekać tę kretyńską modę. Wadą obu aut jest dość powolny w działaniu automat co nie przeszkadza w spokojnej jeździe ale przy potrzebie nagłego przyspieszenia przy wyprzedzaniu zbiera się z opóźnieniem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, sly30 napisał:

 Dobry, zadbany SUV po 5 latach ma spadek wartości ok 50% i chętnych nie brakuje. Dobrej klasy auto osobowe klasy Premium po tym okresie spada z wartości nawet 70% i coraz trudniej znaleść klienta. 

Fantazjujesz i mylisz pojęcia.  Premium to jest marka a nie rodzaj nadwozia.  Spadek wartości również jest funkcją ceny i wyposażenia, a nie rodzaju nadwozia. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Zbig napisał:

Fantazjujesz i mylisz pojęcia.  Premium to jest marka a nie rodzaj nadwozia.  Spadek wartości również jest funkcją ceny i wyposażenia, a nie rodzaju nadwozia. 

Tak też napisałem. I nic nie mylę. Bo trudno Merca GLE czy BMW X5 porównywać z osobówką za 80tys. To już musi być coś z klasy Premium powyżej 300tys.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam a8, x5 i cabrio volvo, dwa pierwsze powyzej 300KM, cabrio 200KM. Oprocz lata kiedy mam ochote pojezdzic z otwartym dachem zawsze wsiade do a8. To jest samochod stworzony do jazdy. X5 to przy nim sprzet rolniczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, electro napisał:

zawsze wsiade do a8. To jest samochod stworzony do jazdy. X5 to przy nim sprzet rolniczy.

Pełna zgoda co do meritum, ale sam prowadzisz A8????

A8, BMW7 i S-klasa bardzo zyskują z szoferem na wyposażeniu. Oczywiście LWB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, xajas napisał:

W tej klasie jest niewiele opon do wyboru. Ale te pierscienie mozna wymienic bez koniecznosci zmiany felgi. Widocznie producent od poczatku myslal o kobietach emoji3.png

w tej czyli jakiej ? bo ja tam widzę zwykła wysoką 20

4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Co myślisz o sprężynach Eibach i seryjnych amortyzatorach?

jak robimy budżetowo i z nastawieniem na komfort to można tak ugryźć temat, tylko warunkiem są linie amorki.

6 godzin temu, sly30 napisał:

Nie wiem co ty masz za audi, ale to nasze ma super środek. Nic nie trzeszczy, nic nie stuka. 

golf 3 kumpla też nie trzeszczy... i co z tego ?

5 godzin temu, xajas napisał:

2 lata temu temu robilem przeglad wszystkich SUV w tej klasie poczawszy od A jak Audi Q5 przez BMW, Mercedesy, Jaguary, Porsche,... az do V jak Volvo XC90 i Audi nalezalo zdecydowanie do najlepiej wykonanych ze znakomita haptyka

 

BTW. Moja zona jezdzi od 15 lat takim nienajmniejszym SUV i nie moze sobie wyobrazic przesiasc sie na inny typ auta.

Wystarczy ze sie rozejrze po okolicy i w firmie, kto takimi SUVami jezdzi. Wiekszosc to kobiety

przecież Ty umiesz tylko wklejać nie swoje zdjęcia, o tym co masz lepiej nie rozwiać bo co wątek to inna ściema.

5 godzin temu, sly30 napisał:

Czym jeździsz na codzień? I na co być chętnie zamienił?

Nie jeżdżę bo nie muszę, aut mam kilka. Nie mam swojego ulubieńca, w teorii myślę o jakimś tańszym kombi więc B9, C7 polift albo nowa 3jka.

sorry wyrosłem a do szybkich aut mam stały dostęp, swoje już przeżyłem i trudno mnie zaskoczyć.

2 godziny temu, electro napisał:

To jest samochod stworzony do jazdy. X5 to przy nim sprzet rolniczy.

nie gadaj.. w x5 plastikowa skóra robi robotę ? tyle siana a gówno w pakiecie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, fetek napisał:

w tej czyli jakiej ? bo ja tam widzę zwykła wysoką 20

....

przecież Ty umiesz tylko wklejać nie swoje zdjęcia, o tym co masz lepiej nie rozwiać bo co wątek to inna ściema.

Nie wiem co znaczy "wysoka 20", ale jest tylko kilka opon 295/40 R20 106Y i jest to jedyny rozmiar jako 20" dopuszczonych przez producenta 

Tego z ta sciema nie pojalem

Wklejanie nie swoich zdjec to moze twoj styl, ja takich sciem nie potrzebuje ?  Ktore byly nie moje?

Wiem do czego wsiadam i jestem zwolennikiem WLASNYCH prywatnych doswiadczen, a nie hasel podchwyconych na innych forach albo kolorowych magazynach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, sly30 napisał:

Tak też napisałem. I nic nie mylę. Bo trudno Merca GLE czy BMW X5 porównywać z osobówką za 80tys. To już musi być coś z klasy Premium powyżej 300tys.

Porównuje się auta w tym samym budżecie i wieku/przebiegu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.