Skocz do zawartości
IGNORED

Open baffle na aktualnie dostępnych głosnikach


slawek.xm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, audioburak napisał:

Jemu się tylko wydaji 😉 

proszę Cię , albo coś merytorycznego albo daj sobie spokój

ok?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, slawek.xm napisał:

może @Grzegorz7 coś napisze na ten temat byś miał dwie opinie

Są dwie szkoły.

1. Duża (pojemnościowo) bateria kondensatorów. 

2. Duże napięcie zasilania przy mniejszych pojemnościach.

Zakładając w obu wariantach długoczasową moc na podobnym poziomie osiągamy podobne efekty. Tzw. transjenty powodujące duże chwilowe pobory energii z kondensatorów w 1. są łagodzone dużą pojemnością. W 2. napoięcie jest wyższe niźli wynikające z mocy nominalnej. Chwilowy pobór dużego prądu spowoduje, owszem większy spadek napięcia na baterii kondensatorów, ale ona mają zapas tego napięcia. Energia i moc zależą od kwadratu napięcia. 

W 1. są małe tętnienia i skoki wynikające z transientów.

w 2. są większe tętnienia i skoki napięcia. Lecz ono nie spada poniże wymaganego dla mocy nominalnej. 

W 1. są lepsze warunki pracy dla końcówki mocy. Dlatego stosuje się ten wariant w klasie A w z reguły o mniejszych ujemnych sprzężeniach zwrotnych (USZ).

W 2. wzmacniacz musi być mniej podatny na zmiany sygnału zależne od napięcia zasilania (PSRR). Głębsze USZ. Solidniejsza topologia (np. różnicowa), solidniejsze tranzystory szczególnie bipolarne ze względu np. na efekt tzw. drugiego przebicia... itd...

W każdym przypadku jak wskazał @slawek.xm musi być kondensator jak najbliżej końcowych tranzystorów. Same baterie kondensatorów potrafią wypełniać kawał obudowy.

Nie wiem czy zrozumiale rozróżniłem. 

Tak dla ciekawości, mam wzmacniacz o napięciu na końcówce 2x+-100V. Z mocy teoretycznej wynikałoby, że potrafi dostarczyć chwilowo na 8 omach około 600W. Ma na kanał 200W. Takie przewyższenia posiadają wzmacniacze, które skutecznie napędzają tzw. ciężkie ZG. Np. niektóre Infinity schodzą poniżej 2omów... I trzeba tam dać prądu jak wzmacniacz gra z mocą bliską nominalnej i sygnał wejdzie w niebezpieczny zakres...

Prąd rozładowania kondensatora to i=C*u/t 

A więc zwiększamy wydatek albo poprzez zwiększanie C albo U...

54 minuty temu, slawek.xm napisał:

proszę Cię

@audioburak odgryzł się za wątek kablowy... 😉

Ale Go lubię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Grzegorz7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, owegar napisał:

Ok.Dziękuję.

w każdym razie nie widzę na rynku wzmacniaczy hi-end w których nie dążono by do zwiększania pojemności i większość firm np Gryphon chwali się pojemnościami swoich wzmaków firmy średniego kalibru również np jak pewnie widziałeś Lector

36 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Ale Go lubię.

mnie jego propaganda kabli polączeniowych w kolumnie rzędu 0,5mm już znudziła

ale facet jest wytrwały podobnie jak Lechu 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.11.2022 o 21:34, slawek.xm napisał:

mnie jego propaganda kabli polączeniowych w kolumnie rzędu 0,5mm już znudziła

A cos wiecej, jesli chodzi o takie kabelki ? Tylko czy om ma na mysli srednice 0,5mm, czy przekroj 0,5 mm kw ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.11.2022 o 20:08, audioburak napisał:

Jemu się tylko wydaji 😉 

masz szansę Lutek jest zainteresowany

tylko nie przesadzaj z audiofilską poezją 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze to lepiej brzmi 😉 

A "wracając do naszych baranów", jak mawiają Francuzi:

chodzi o średnicę 0,5 mm czyli pole powierzchni ok. 0,2 mm2. Oferty choćby Jantzena

często o tym zapominają i informują zmyłkowo 0,5 ale to pole powierzchni, a nie fi.

Jak się ktoś nudzi, to może zajrzeć do wątku obok " .... prawie DIY" tudzież wrócić

do recenzji Lecontoure Mobile 160 ze szczególnym zwróceniem uwagi na kabelki.

Moje wrażenia z kilku prób były na tyle jednoznaczne, że te 0,5 to również średnica

mojego pojedynczego kabla głośnikowego - 2x0,5, ale ... poniżej 2 m i monitor 8 Ohm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, ale pod jednym warunkiem - każdy pojedynczy przewodnik

ma mieć własną izolację czyli konstrukcja typu Litz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
8 minut temu, audioburak napisał:

Wszystko się zgadza, ale pod jednym warunkiem - każdy pojedynczy przewodnik

ma mieć własną izolację czyli konstrukcja typu Litz.

Wszystko jest izolowane teflonem - pojedynczo // + lity drut.

 

ps.

Mialeś okazje spróbować XLO ?

Edytowane przez owegar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem okazji, ale sądząc z konstrukcji jest w stanie dobrze zagrać,

podobnie jak parę modeli Audioquesta o zbliżonej budowie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
19 minut temu, audioburak napisał:

Nie miałem okazji, ale sądząc z konstrukcji jest w stanie dobrze zagrać,

podobnie jak parę modeli Audioquesta o zbliżonej budowie.

Audioquest jest surowy  = bardzo dobry ale mocny

XLO to koronkowa robota = bardzo dobry  ale szlachetny

Edytowane przez owegar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Mam pytanie do posiadaczy kolumn OB.Czy ktoś z was miał okazję posłuchać,porównywać tradycyjne OB do H frame?Pytam ponieważ posiadam dwa 15''celestiony i chcę zbudować odgrodę.Jednak wydaje mi się że 2szt.w tradycyjnej desce to będzie za mało na pokój 20m.kwadratowych i może H frame była by tu lepszym rozwiązaniem.Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 22m2 i 15 cali w U-frame daje radę. 

Zależy z jakimi poziomami słuchasz i jakich treści.

Jakie parametry mają te woofery: wychyleni liniowe, SPL, Qts, Vas, fs...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, KBJ napisał:

Cześć.Mam pytanie do posiadaczy kolumn OB.Czy ktoś z was miał okazję posłuchać,porównywać tradycyjne OB do H frame?Pytam ponieważ posiadam dwa 15''celestiony i chcę zbudować odgrodę.Jednak wydaje mi się że 2szt.w tradycyjnej desce to będzie za mało na pokój 20m.kwadratowych i może H frame była by tu lepszym rozwiązaniem.Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości.

tradycyjne OB?

otwarta odgroda to dipol  i h, m, w i u -frame

h- frame to u-frame dzielone na dwa

wąskie h-frame może dać wcześniejszy punkt zwarcia akustycznego niż szeroka prosta decha dipola

powierzchnia pokoju nie ma takiego znaczenia jak projekt odgrody a więc jej wymiary razem z odpowiednio do tego dopasowanym głośnikiem

jeśli podoba Ci się forma h-frame to ją po prostu zrób ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę, to warto jeszcze zaznaczyć jaki wzmacniacz to będzie napędzał. Nie zawsze odgrody współpracują ze wzmacniaczani lampowymi o niskich mocach, choć same wzmacniacze są bardzo dobre. A może być też tak, że dobry tranzystor nie zagra ze zrobionymi odgrodami.

Podaj kolegom więcej danych np jaki wzmacniacz, dokładnie coś o głośnikach. Na pewno pomogą w doborze zwrotnicy.

A tak na marginesie odgrody to temat "rzeka" I nie zawsze wychodzą...

Ale jest frajda

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zorge

Audiofilizm to: niewiedza dlaczego gra, a gra - pełnia szczęścia

Audioholizm to: wiedza dlaczego gra, a nie gra -dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ta frajda i wygląd tego typu konstrukcji pcha mnie do ich budowy.Po waszych odpowiedziach widzę że nie obędzie się bez prześledzenia całego wątku.Głośnik o którym pisałem to celestion k15h-250e,a końcówka której używam to starszy rotel.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

jakiś czas temu wymienialiśmy poglądy na temat ....czy jeden głośnik do przodu czy jeden w przód i jeden w tył w odgrodzie

tu opinie Johna Kreskowsky'go na ten temat

wklejam część bo strony "giną"

"

Tech Design.....
___________________________

Integration of front, and front and rear tweeters to a dipole midrange.

Summary:

When designing a dipole speaker with conventional drivers we are faced with the decision of whether we should
use either a single front firing tweeter or both a front and rear tweeter. Assuming flat on axis response is the goal
for either approach we must look to other considerations to see the difference is behavior of these two approaches.
Power response seems a like choice. However, it is not power alone that matters, it is also the distribution of
power, or directivity of the speaker that matters. As will be shown below in excruciating detail, this leads to some
interesting results. To summarize, let us ignore driver directionality for the moment and consider the case of a front
only tweeter. If the speaker’s baffle is sufficiently wide the tweeter only radiates into the front hemisphere, or 2 Pi
space. This would be 3 dB below a monopole with the same on axis response radiating into 4 Pi space. The
monopole into 4 Pi space will be considered the reference, 0 dB power level. A dipole midrange would nominally
radiate 4.8 dB less than the monopole, but into 4 Pi space; ½ the power into the front hemisphere and ½ to the rear.
From an elementary point of view the single front tweeter looks ok as there is only a 1.8 dB power mismatch
between the dipole midrange and the tweeter. But looking closer we see that if we concentrate on only the front
hemisphere the mismatch is actually 4.8 dB in favor of the tweeter. On the back side, there is no high frequency
power at all. The result is a spectral imbalance not only between the direct and reflected sound originating from the
front and rear sides of the speaker, but also an imbalance vs. frequency on the front side alone.

If the baffle is narrower, in the  lower frequency range of the tweeter radiation wraps around the baffle edges into
4Pi space. Thus at low frequency the total power radiated by the tweeter, with flat on axis response, will approach
that of the monopole. At first glance this may appear to make things worst since in the crossover region the tweeter
would radiate a total power approaching 0 dB while the dipole midrange would still radiate at -4.8 dB. However,
when we look again at the front and rear sides of the speaker we find no change in the power radiated to the front,
but now have some additional power radiated to the rear of the speaker improving the spectral balance of the rear
radiation.

Adding a rear tweeter presents an even more interesting picture. Looking at the wide baffle case, the front and rear
tweeter would each act as if isolated from each other. The result is that the speaker becomes symmetric, front to
rear. That is, the same power is radiated form both sides. The power distribution vs. frequency on each side will be
identical to that of the single tweeter on a wide baffle; 4.8 dB more power radiated by the tweeter. However, when
the baffle becomes narrower, careful consideration of the baffle shape and crossover point, in conjunction with the
directional characteristics of real tweeters, results in an interaction of the tweeters at low frequency resulting  in a
dipole like pattern. This actually reduces the radiated power by the tweeters in the crossover region. Combined with
the directional characteristics of the tweeters as the frequency rises the overall effect is a reduction in the power
mismatch between midrange and tweeter in the crossover region and a smoother overall power response of the
speaker while at the same time achieving front the rear symmetry.

In the final analysis, a single front tweeter can result is as much as a 4.8 dB power mismatch in the front
hemisphere and complete lack of radiated power above the crossover point in the rear hemisphere. With the
addition of a rear tweeter, consideration of baffle size and shape, tweeter directionality and crossover point, the
power mismatch through the crossover region can be reduced, the variation of power with frequency made
smoother, and power response of the speaker made symmetric, front and rear, and the directionality of the speaker
is made more uniform over a wider frequency range.  Over all this yields a more uniform distribution of energy
between the direct and reflected sound which seems to have a positive impact on the performance of the
loudspeaker.

Technical  analysis and discussion:

The design of 3 way a dipole, or open backed loudspeaker, like any speaker system, involves a series of trade offs.
Perhaps the most straight forward aspect of the design is that of the woofer system. Aside from the choice of the low
frequency driver(s) the design of a flat baffle or H frame dipole woofer is as close to a text book exercise as will be
found in loudspeaker design. Similarly, the design of the midrange, though critical to the speakers performance, can
also be reduced to a relatively straight forward procedure, taking into account the relationship between baffle size,
dipole response and driver directionality. The crossover between woofer and midrange is also straight forward given
the constant directivity of the woofer and midrange through this crossover region. However, things become
somewhat complicated when the tweeter is considered. With a conventional speaker system a fairly direct choice of
crossover frequency between the midrange and tweeter can be made based on consideration of the directionality
characteristics of the midrange and tweeter. In fact, with a relatively wide baffle, insuring that the tweeter operate in
2Pi space, although somewhat contradictory to current design trends, choosing a crossover point below the
frequency at which the midrange driver exhibits significant directionality will result in good retention of uniform
directivity and power response through the crossover region, other issues aside. This is because through the
crossover region both the midrange and tweeter will be radiating into 2Pi space, the front hemisphere, with similar
directivity. With flat response through the crossover and the correct choice of crossover type, this will result in
uniform power response through the crossover as well.

However, when a dipole midrange is considered things are not so simple. As we shall see, it is not generally possible
to obtain constant directivity and uniform power response when a dipole midrange is combined with a conventional,
front firing tweeter. Things improve with a rear tweeter, but still aren't perfect. To begin to understand the integration
of a tweeter (or tweeters, front and rear) with a dipole midrange we must first understand the radiation characteristics
of the midrange driver. Figure 1 shows the radiation pattern for an ideal dipole composed of two omnidirectional
sources separated by a distance d at various frequencies as a function of d divided by the wave length, w. What we
see is that when the wave

reszta na stronie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@meloV8 udało Ci się skończyć kolumny Lutka?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.12.2022 o 09:37, meloV8 napisał:

Robią się w wersji finalnej.

Fotki będą? Będzie zadowolony. To będzie dużo lepsze granie niż Tannoy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, sly30 napisał:

Fotki będą? Będzie zadowolony. To będzie dużo lepsze granie niż Tannoy.

Zdjęcia ukończonego projektu zapewne się pojawią. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie popatrzcie jakie plany ma Troels co do Elli

odgroda!

z wooferami o qts 0,24 🙂

nawet nie macie pojęcia jak mi ta wiadomość dobrze zrobiła i utwiedziła w moich przekonaniach ,że wysoki qts nie musi być najlepszym sposobem na idealny bas z odgrody

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vd na pewno załatwia sprawę

ale gotów jestem sie zalozyc ,że bierna wersja bedzie podstawową

a przynajmniej wyrównanie pasma cewka zbocznikowana rezem

i pewnie podobnie jak w A50 38we i 21we zagrają połaczone równolegle z 21we bez highpassa

jest to troche z mojej strony wishful thinking , bo skłaniam sie do ostatecznej wersji mojej odgrody własnie w takiej formie 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza. Wiem ze ludzie ktorzy budowali odgrody w Norwegii preferowali korygowane woofery PD od AE pomimo bardzo niskiego Qts PD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co wróżyć z fusów. Kilka minut symulacji i masz odpowiedź, czy i jak zgra dany głośnik w konkretnej odgrodzie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym , jeszcze jedna dobra wiadomość utwierdzająca mnie w dobrych wyborach głośników do projektu , Troels łączył ośmioomowy 21we z 18we

ja doszedłem do wniosku , że to błąd i powierzyłem średnicę 18we/8 i  21we w wersji 4 omowej , która wg mnie jest lepsza z powodu absolutnie najniższych zniekształceń w zakresie niskiego środka i lepszej skuteczności (kosztem mocy oczywiście) a ostatecznie daje to atomową dynamikę i fenomenalną przejrzystość w zakresie 150 -300 hz

a niedawno zauważyłem , że Kisiel również w swoim projekcie postawił na 4 omowy 21we z tym , że on poszedł po bandzie powierzając temu głośnikowi całą średnicę w projekcie EXL3

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

2 minuty temu, meloV8 napisał:

Tu nie ma co wróżyć z fusów. Kilka minut symulacji i masz odpowiedź, czy i jak zgra dany głośnik w konkretnej odgrodzie. 

tu znaczenie będzie miała wielkość i kształt odgrody, dopóki nie wiadomo co facet wymyśli ciężko jest symulować niewiadome

na pewno tak jak piszesz jeśli dwa 38we będą odtwarzać tylko wszystko poniżej 80 hz to pewnie aktywny dół będzie najskuteczniejszym rozwiązaniem tym bardziej , że woofery mogą łyknąć nawet 1000W

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, slawek.xm napisał:

Panowie popatrzcie jakie plany ma Troels co do Elli

odgroda!

z wooferami o qts 0,24 🙂

nawet nie macie pojęcia jak mi ta wiadomość dobrze zrobiła i utwiedziła w moich przekonaniach ,że wysoki qts nie musi być najlepszym sposobem na idealny bas z odgrody

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Please, no future plans for any of the of the above speakers, except the Classic. I'd love to - but time.. Well, maybe the Studio Monitor-C, who knows.

 

37 minut temu, slawek.xm napisał:

a niedawno zauważyłem , że Kisiel również w swoim projekcie postawił na 4 omowy 21we z tym , że on poszedł po bandzie powierzając temu głośnikowi całą średnicę w projekcie EXL3

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ciekawi mnie wybór Kisiela 21 vs 18 jako średniotonowy, przecież to na prawdę potwór na średnicy 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, S0nic napisał:


Please, no future plans for any of the of the above speakers, except the Classic. I'd love to - but time.. Well, maybe the Studio Monitor-C, who knows.

 

nie siej defetyzmu , jesli cos mu sie uroiło pod czerepem to ma to na pewno jakis sens

zaczynasz mnie na tyle ekscytowac ,ze chyba musze Ci jakas niespodziankę sprawić

bys mial o czym mysleć 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.