Skocz do zawartości
IGNORED

Gniazda, wtyki, złączki ... wpływ na dźwięk


pmcomp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

mam pytanie do kolegów.

Mam okazję zakupić kabel zasilający z wtykami Oyaide F1/M1. Sam kabel znam, ale wtyków nie i to o nie się pytam. Czy ktoś mógłby coś napisać merytorycznie o ich charakterystyce grania w odniesieniu do np. wtyków Wattgate, Furutech - te znam? Będę wdzięczny.

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znasz Wattgate to Audio Grade RH są też bdb, nie sądzę by na F1/M1 była przepaść do wspomnianych Wattgate.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1/M1 to flagowe wtyki Oyaide, podobno rewelka, pallad i platyna na czystej miedzi. Najwazniejsze zeby byly ori😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kupię Exposure xxviii (28) poweramp dual mono 🇬🇧 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, PatiJ said:

Cześć

mam pytanie do kolegów.

Mam okazję zakupić kabel zasilający z wtykami Oyaide F1/M1. Sam kabel znam, ale wtyków nie i to o nie się pytam. Czy ktoś mógłby coś napisać merytorycznie o ich charakterystyce grania w odniesieniu do np. wtyków Wattgate, Furutech - te znam? Będę wdzięczny.

 

 

 

Spodziewaj sie niesamowitych zmian. Zupelnie jakbyś podłączył korektor 😄

Swoją drogą ciekaw jestem, kiedy w końcu ludzie zmądrzeją i przestaną zakładać durne wątki o niczym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, bum1234 napisał:

Spodziewaj sie niesamowitych zmian. Zupelnie jakbyś podłączył korektor 😄

Swoją drogą ciekaw jestem, kiedy w końcu ludzie zmądrzeją i przestaną zakładać durne wątki o niczym.

Ta, ty masz jakiekolwiek pojęcie w kwestii wspomnianej przez kolegę akurat 😄 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.01.2023 o 00:16, bum1234 napisał:

Spodziewaj sie niesamowitych zmian. Zupelnie jakbyś podłączył korektor 😄

Swoją drogą ciekaw jestem, kiedy w końcu ludzie zmądrzeją i przestaną zakładać durne wątki o niczym.

Po co te ,,durne,,wątki czytasz? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

@pmcomp

Pamiętasz i też pewnie znasz, w szczególności kondensatory.

Znajdziesz takie w vintage JBL, do tego i prostokątne, nie tylko okrągłe w papierze. Żółte (nie-elektrolityczne) są niezłe, a tamte w papierowych tubach, zasypywane, następnie zalewane woskiem - już słabsze, trochę nawet od marnych mundorfów supreme, które pojawiły się pod koniec XX w. Supreme to do jakichś Klipsch Palladium i czegoś w ich stylu. 

Podpatrzyli i to samo zaczęli stosować do swoich systemów głośnikowych. Ale cewki własne z dokładnie zmierzonymi i rozpisanymi parametrami. Także kondensatory mierzone i rozpisane by sparować dokładnie.

attachment.php?attachmentid=11754&stc=1&c.jpgK640-IMG-20170314-215808.jpgK640-IMG-20170314-215845.jpgK640-IMG-20170314-215842.jpg

Oto jest pytanie. Czy poznajesz w jakim to systemie głośnikowym? Ja wiem, ale sprawdzam (trochę, jak w teleturnieju: Jaka to melodia), czy Ty wiesz.

Do nowszych modeli, kondensatory podpatrzyli z nowszych JBL, jak np. M9500.

attachment.php?attachmentid=12386&stc=1&

Tu też. Czy wiesz, dla którego to systemu głośnikowego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starszy crossover (na starszych kondensatorach), ze starszego wydania monitorów Westlake Audio BBSM-15F 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - (u Włocha w specyfikacji błędy: ''Midrange: 1 x 10″ (JBL 2226J) Tweeter: 1 x 1″ (JBL LE 5-2)'') - ten drugi prędzej zastaniesz w: L100 Century, L100A Century i L100A Century (Late Model). BBSM-15F z 2x2235H, mid-bass 2122H, a compression driver 2426J na HF jak w SM-1 Series na HF.

Slide28.jpg

Jeszcze większy, nowszy crossover na Solenach, to dla Westlake Audio TM-3VF (dobrze, że nie są jak HR-1VF, a szybsze i dokładniejsze)

TM3VF.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.05.2022 o 19:14, pmcomp napisał:

Ktoś napisał w innym watku, ze jego Revel Salon 2 brzmia bosko.

Ni to weźmy tą boską firmę na tapetę.

Revel Performa 3 F206:

Konektorki motoryzacyjne są? A jakze.

Mnóstwo elektrolitów jest? A jakze, i moje ulubione rezystory tez.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

9AAC3C33-2C01-4643-B000-8BE9237FB524.jpeg

B23C1002-E43A-403D-98BF-D193F9BB7FDD.jpeg

W dużych Brandach liczy się ''Projekt'' (przetworników, crossoverów i ogólnie systemu głośnikowego jako całościowego kunsztu inżynierskiego) a nie tracenie ich czasu na podmianki kondensatorów i wstawianie np. Jensenów PiO Cu itp. by zepsuć balans i narzucić styl specyficznych kondensatorów potrafiących być bdb w jednym aspekcie, a w całej reszcie słabe. Są brytyjskie kolumny (posiadające Jenseny) grające mało neutralne - średnicowo, wokalowo. Wiesz jaki (w ogromnej większości) jest 'British sound'.

Performa3, też w jakimś stopniu przyjemniaczki (jak to ma miejsce w tańszych seriach na delikatniejszych membranach), ale bardziej neutralne (szczególni w swoich kategoriach cenowych) niż brytyjskie. Mocno modyfikowane przetworniki, lepsze niż bazowe aluminiowe SB Acoustics.

Z compression driver, przy takich stopach membran, masz dużo lepszą wydajność i brzmienie. Wysokie serie Revel z konwencjonalnymi berylowymi tweeterami z WaveGuide i Acustic Lens, po to by były bardziej podobne do compression driver. Potrafią łapać tonalność z compression driver JBL z metalowymi membranami. Ktoś z tamtego brandu, nawet wspomniał, że najnowsze, największe ich tweetery berylowe (z największym magnesem, największym aluminiowym falowodem i soczewką akustyczną - z największych podłogówek) w dużym stopniu jak compression driver, czy bardziej jak compression driver, niż zwykła sama kopułka. Z compression driver (jak zajdzie potrzeba) jeszcze bardziej detalicznie, szybko i lifelike koncertowe, wyczynowe, nie-namiastkowe.

Pierścieniowe polimerowe inne brzmieniowo (mają detaliczność, ale delikatniejsze w tonie) może bardziej tym, którzy lubią papier (nie tylko na basie) a i wyżej.

Revel_Performa3_F206_-_Audiogramm_-_AudiRevel_Performa3_F206_-_Messlabor_-_Audio

Tylko nie zepsuj neutralności, równowagi, balansu tonalnego i uniwersalności, jak coś będziesz podmieniał w Revel (im droższy bardziej neutralny i precyzyjny model tym bardziej musisz uważać). Revel'e bdb w swoich kategoriach cenowych.

W dniu 23.05.2022 o 19:14, pmcomp napisał:

Revel Performa F50:

elektrolity w pieknum kolorku

A499B9FD-04B4-48F3-BB4F-F876FD87AC36.jpeg

A61F5F2C-006C-436E-BCFD-430F424E4522.jpeg

To nie sa kolumny za pol bani ale w dzisiejszych czasach nie przystoi takie g….o.

Ładniutkie, fioletowe i niebieskie. Te niebieskie to może ELKO. A fioletowe, jakie. W wyższym zakresie (żółte), to już nie są elektrolityczne jak widać w F-52 (kolumny ze starszej już nieprodukowanej serii). W latach produkcji kosztowały $7,000/pair USA

Revel-Performa-F52-vs-Quad-ESL-2805-vs-K606revel.3.jpg606revel.5.jpg606revel.4.jpg

W dniu 23.05.2022 o 19:37, pmcomp napisał:

Znalazlem Revel Ultima Studio 2, nawet drozsze niz Salon 2:

1BDA70D5-B229-4A39-84E5-B8F8BADA798D.jpeg

61FC924D-5275-446D-A9FB-FB7D20D20030.jpeg

Sa konektorki, ceramiczne rezystory i elektrolity 🙂 .

We wspolczesnych kolumnach za 65 tys PLN .

Brawo. Bosko.

Studio2 to tańszy i mniejszy model.

Revel_vs_Isophon_vs_Focal_-_Audiogramm_-Revel_vs_Isophon_vs_Focal_-_Messen_Horenrevel-ultima-studio-2-audio_12_08.jpg

Aniżeli Salon2:

1718612035_RevelUltimaSalon2-MESSLABOR-Audio.denr122007.thumb.jpg.f43f82992df2f03220362c7e0edf3922.jpg

W dniu 23.05.2022 o 19:14, pmcomp napisał:

Zwrotki Salon 2 nie znalazłe ale widząc to co widzę  ie spodziewam się fajerwerków.

kevin_voecks_pro_team.jpg

2008 r. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  15 lat temu w USA: Salon2 $22,000/pair. Studio2 $16,000/pair. Gem2 (monitory 3-way) $10,000/pair. Voice2 (centralny) $8,000

=====

Kondensatory Jensen, okablowanie Kondo KSL-SPc w największym modelu Art Loudspeakers z UK; dokładnie Szkocji.

Miłem, znam. Te kondensatory to tylko na midrange i to z CC, bo bez CC to szkoda zachodu nawet w ich ulubionym zakresie MF (gęste, barwne, wolne i stonowane już od MF). Kable podobne marnoty mocno specyficzne - nadają się tylko do niektórych sekcji basowych w kolumnach pomiędzy crossoverem a wooferem, gdy potrzeba kontroli i prowadzenia basu, a wyżej to marnoty stonowane, wygładzone jak pod same wypchnięte wokale do cichego granka. To do jakichś specyficznych systemików pod lampeczkę i kolumienki np. Audio Note, czy może nawet te Art-y.

Kto inny testował przy Wilson Audio i ścięły górę, sreberka/sznurowadła Audio Note, więc czym prędzej z powrotem wpiął wysokie Kubala Sosna. Do amerykańskich systemów o dużej rozpiętości i uniwersalność, są różne topowe grube amerykańskie kable i potężne wzmacniacze mocy.

I tyle po cudnych audiofilsko-amatorskich kondach i kabelkach w największych Art Loudspeakers, gdy Revel Ultima Salon2 i PerformaBe F328Be niszczą je brzmieniowo pokazując im (szczególnie w swojej cenie) co to jest neutralność, przejrzystość, rozpiętość, prawdziwa tonalność i uniwersalność.

=====

W kategorii mini-monitorów do 10.00 kg.

Może: Graham Audio LS 3/5 Chartwell vs. Revel PerformaBe M126Be

Maleństwa jak do kina komputerowego na boki i tył. LS 3/5 nawet na satelity się nie nadadzą (nie mówiąc już o frontach), a tylko jako komputerówki na biurko.

W dniu 11.05.2022 o 19:44, pmcomp napisał:

Wracajac do samochodowych laczowek …

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  (Maciej Stryjecki, HFM 10/2017)

34-41_HIFI_10_2017-011.jpg34-41_HIFI_10_2017-002.jpg34-41_HIFI_10_2017-008-fit-1348x900.jpg

Mówisz i masz samochodowe łączówki w Graham Audio LS 3/5 Chartwell. Kondensatory Cross-Cap. Tylko nie wstawiaj takich do JBL, bo bardzo ich nie lubią, tak że nawet z CC są słabe, i inne niedrogie, nawet MKT, walcują te marne Cross-Capy po całości. W miarę przyzwoite MKP dają lepszą głębię, naturalność i mikro-detal. Cross-Capy i to w dużych pojemnościach, są wartę nie więcej niż symboliczną złotówkę. Do drogich JBL (i Westlake) topowe Rike Audio z Charge-Coupled, mogą się sprawdzić.

Chciałeś bez łączówek, no to masz w najnowszej serii PerformaBe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  (Maciej Stryjecki, HFM 09/2019)

038-045_Hifi_09_2019-007.jpg038-045_Hifi_09_2019-005.jpg038-045_Hifi_09_2019-002.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elytone (fioletowe elektro. na basie) z tolerancją +/-2%.

woofer-jpg.5576

W dniu 23.05.2022 o 19:14, pmcomp napisał:

No to teraz Revel Studio 2:

Jw. same elektrolity i rezystory drace ryja:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jw. nie same. Bo i tu w wyższym pasmie masz jakieś inne 4 szt. - czarne kondy z nazwą Revel. To nie są elektrolity.

[Otwórz grafikę w nowej karcie i przybliż] revel-ultima-studio-2-audio_12_08.jpg

Są tam mało neutralne Focal Scala Utopia z podbitą górą (od 5kHz i wyżej) i podbitym basem (80~130Hz). I także słabsze Isophon Cassiano II D - te jak widzisz tam z cewkami, rezystorami i kondensatorami z Inter-Technik. Jest i Mundorf Supreme.

Jak na nie największe podłogówki z Serii Ultima2, jest konkretnie: 111,5dB SPL ze Studio2. Największe mają super wymagania. Ultima Salon2 budowane/odsłuchiwane były m.in. w Bi-Amp z dwoma wzmacniaczami mocy Mark Levinson No 532 Dual-Monaural.

mark-levinson-532-stereo_07_09.jpg

Crossover w sporo efektywniejszych Revel PerformaBe F328Be

MF & HF (bez elektrolitów)

1632913925_830_Revel-Performa-F328Be-Lau

LF z elektro.

1632913925_52_Revel-Performa-F328Be-Laut

F328Be testowane i porównywane m.in. z ATC SCM50PSL które poległy jak cała resztaLansche No. 3.1, 3.2 SE, Totem Acoustic Element Metal v2, Dynaudio Contour 60, hORNS Symphony 13 - błagająca o litość:

Cytat

Sound test and comparisons: Revel Performa F328Be

Attentive readers of my test reports will perhaps remember that my almost 25 square meter listening room is of the “well dampened type, with more or less pronounced peaks around 45 and 90 Hertz, depending on the speaker and placement”. So I probably wouldn’t think of installing floor-standing loudspeakers, which are almost 130 centimeters high and equipped with a total of six 20-size basses, in the listening room. Which would be a shame, because this audio report proves that superficial theory and measured values are one thing above all: gray.

Theory & Practice

Because in contrast to many a compact loudspeaker with powerful bass, which in my room could only be persuaded with difficulty to a low-drone performance, the large Revel play surprisingly neutral, civilized, with a tendency to a tight, slag-free bassEven when set up relatively close to the wall – with just under 50 centimeters of air in the back – and only one of the two bass reflex openings is closed, the Revel Performa F328Be operate without fat deposits and with a precision that I would hardly have expected from such a generously ventilated bass reflex system. Significantly more controlled and crisp than with the Lansche Audio No. 3.1 (from 18,500 euros) comes across quickly played double-bass attacks and hard-hitting double bass strings, although the membrane area is ventilated here by about twice as much.

I suspect that this and the good room compatibility are due to the spacious distribution of the ten bass sound sources (six drivers and four bass reflex openings). Each sound source stimulates the room modes relatively weaker and at different points. The large Nubert nuVero 170 , for example, also benefited in the listening room from colleague Jörg Dames from the woofers positioned at the opposite ends of the baffle and sounded extremely powerful on the bass side, deep and boom-free at the same time.

With a bit of luck and experimentation with the setup, it will sound balanced at the listening position – just like in my case. The F328Be play catchy and powerful – even if perhaps in the middle bass range and fundamental not quite as lustfully vehement and driving as the ATC SCM50PSL (14,580 euros). The Brits have no choice but to gape in amazement at the grand frequency canyon that the Revel are capable of descending: I can clearly feel the lowest frequencies in Yello’s “Kiss the Cloud” from the T oy album with my popometer and I can with the modulations of the Swiss synthesizer guru Boris Blank more precisely than with any other loudspeaker that I have come across in this room.

Decent headroom

The bass drivers of the Revel Performa F328Be are so unimpressed by dynamic rough sounds like the fat bass drum in “This Boy” from Brendan Perry’s album Ark  that even at hearing-damaging volumes, goosebumps run down my forearms one after the other. The Dynaudio Contour 60 (9,000 euros) are halfway begging for mercy in the pouty corner, and only genuine horns like a hORNS Symphony 13 (14,900 euros) with their professional drivers come along at least to some extent. The mid-high range follows this level stability and dynamics an impressively long way. Only at painful volumes of the infernal crescendo at the beginning of “Montague & Capulets”. Romeo and Juliet by Dimitri Shostakovich I think I’m picking up some slight signs of stress. Despite the 91 decibel efficiency (2.83 V/1m) of the Revel Performa F328Be, this may be due to the “only” 150 watts of continuous power per channel of my Norma Audio PA-150 power amp (5,300 euros). To put that in perspective, if you regularly drive at this volume for more than a minute in an apartment building, the peace of the neighborhood will soon be over. Guaranteed.

In view of this performance, I don’t have to correct my in-depth comment about the “thumping” in the bass range, but I do have to be more precise: Revel has apparently equipped its Performa F328Be so generously above all to give them a good amount of headroom. Not only to be able to get things done dynamically, but also to let them complete their everyday tasks in a relaxed and relaxed manner. It’s easy to see that this woofer sextet doesn’t get on its knees before an acoustic task, but can go about its work completely relaxed and almost on the side, with love and a sense for detail as well as with an always-ready attitude. A tiny drop of bitterness: At very low volumes, the Performa F328Be relatively emphasize the mid/high range over the bass.

The Golden middle

The midrange of the Revel Performa F328Be is… No, wait a minute. It will not work like that. I almost said “slick” but that would be misleading. Because although it’s admittedly difficult for me to grasp it purely linguistically due to its unobtrusive changeability, it’s bursting with texture, grip, air (!) and fine dynamic shading. Do voices sound as open as they do with my ATC SCM50PSL? At least. Do saxophones creak as impulsively and as detailed as with the Brits? Oh yeah. Can the overtones of strings be so colourful, floating? Mmmmm, not quite. No, the Revel Performa F328Be are a bit more sober, distanced, comparatively less binding and romantic – if you want to say that about the British speakers with the bear nose.

The comparatively matter-of-fact dryness of the Revel’s midrange, however, grants almost microscopic analytical insights into the intonation, articulation and aspiration of Jarvis Cocker on “Room 29”. Depending on the recording, this can come across as ruthless. Good recordings sound more real and better with the Revel Performa F328Be, especially in the midrange. Bad recordings also sound more real, but also worse than I know from the ATC, for example – or from the Lansche No. 3.1 – or the Totem Acoustic Element Metal v2 (16,990 euros), whose midrange tuning tends towards a similarly neutral, factual and open direction as that of the Revel.

None of the latter loudspeakers can keep up with the Revel Performa F328Be in terms of midrange transparency and dynamics, both in terms of coarse and fine dynamics. When it comes to separating and dynamically separating the individual voices of the choir in “Cantate Domino” from Oskars Motettkör ‘s album of the same name, the Revel have the edge. The same applies when they convey the blaring final fanfares in all shades and with pressure and smackThe Americans offer a clearer differentiation and release a looser, looser swing from the shots. In my opinion, that’s what makes the Revel sound so incredibly authentic, not the dry, punchy bass – but then there’s the tweeter…

The Art of Disappearing

Because the beryllium tweeter of the Revel Performa F328Be is indeed a real cream of the crop, but one of the modest kind. Its true qualities are not trumpeted, they only really crystallize after many, many hours of listening to a wide variety of musical material out. His great art lies, so to speak, in disappearing, in his ability to never appear offensively as a tweeter – wherever possible and therefore appropriate. For example in Pat Metheny’s “America Undefined” (Album: From this Place). This wild musical rollercoaster oozes high-frequency finesse, which the percussion brings in in abundance in the form of jingles, brass, wind chimes and bells – and the Revel delivers it with the silky-airy nonchalance of a damn fine ribbon.

Yes okay, but why not install a ribbon right away? Well, let me tell you: this may have other problems. Some say that the ribbon has a tendency to “rustle”, a subtle lack of cleanliness in the super treble , or the difficult connection to a midrange cone that is inherently less reactive. That’s all undecided, with the Revel neither one nor the other is an issue. On the contrary, it shines in both disciplines: Antonio Sanchez’s metal percussion in “America Undefined” always sounds holistic and maximally homogeneous, does not break down into attack and “body”. And the Revel play phenomenally clean – even in the very highest treble. Even the finest structures come out calmly and cleanly. Really really good.

space and illustration

In view of the equipment and dimensions of the Revel Performa F328Be, one might get the idea that they are loudspeakers primarily for friends of level and dynamics. That’s also true – except for the “above all”. Because another of their vocations lies – in addition to the effortless resolution and dynamic shading in all frequency ranges – no less in the representation of spatial width and references.

Let’s stay with the ATR mastercut of Cantate Domino: How spacious, deep behind the speakers and clearly separated from the organ the F328Be project the singers of the choir, how fantastic the members of the choir are to understand and identify individually, is new to my ears. Precisely because the Revel succeed in these feats on a stage that is basically arranged behind the loudspeaker level – in my experience, directly tuned loudspeakers usually shine here. Also the electronic gimmicks in “Black Shoes” by Felix Laband (Album: Dark Days Exit) place the Revel Performa F328Be seemingly physically tangible and right on target – it can be as big as a pinhead or flat, which is only determined by the music material. Even the Lansche Audio No. 3.1 (or its successor 3.2SE) and the talented ATC SCM50PSL don’t quite keep up either. One requirement: the listening distance should be at least 2.5 meters in order to achieve the necessary coherence of the sound image.

Almost more impressive than the imaging precision is how Handel’s “Judas Maccabeus” from Cantate Domino puts me in the Christmas spirit well in advance and emotionally touches me deeply when the Revel Performa F328Be take over the sound conversion. Why? Not because the Revel spill romanticized icing. But because they play so overwhelmingly dynamically open and ruthlessly honest, because nothing disturbs, my attention is not distracted by any inconsistency. But also because I’m not missing anything, but – on the contrary – there is more musically relevant information than this recording made me aware of beforehand. Fascinating!

Conclusion : Revel Performa F328Be

No pure “loudspeakers for the rough”, but in view of the physique for one or the other perhaps surprisingly subtle, controlled-taut and neutral-distinguished that could be the short characterization of these sound converters. Of course, the Revel Performa F328Be can also be damn loud, but they feel comfortable with any music program and shine with (chamber) orchestras and jazz trios, voices in general and choirs in particular. Metal and hip hop work just as well as electro and low-fi. Attention: Poorly recorded material makes the Revel more clearly recognizable than many other loudspeakers.

On the amplifier side, the top Performa models make no indecent demands on power or damping factor. I would describe them as frugal, but not indiscriminate. Means: The Performa 328Be appreciates performance, but twice 50 watts, well done, should be enough for them to bring the strengths mentioned above to light in everyday life. Nevertheless, you should only be able to fully exploit their dynamic and level capabilities with significantly more power – I would not rate over 200 watts per channel as excessive. tubes? Try out.

You should treat the Americans to a listening distance of at least 2.5 meters and a room of around 25 square meters or more, even if they can easily fill locations that are two to three times larger. For fans of neutral tonality, slightly distant but well-ordered spatiality, the cleanest resolution and both fine and impressive dynamics, this is a very hot tip with a very good price-sound ratio.

The Revel Performa F328Be…

• play dry and very differentiated in the bass. With a few experiments when setting up and using combinations of the four bass reflex plugs, the character can be adjusted from slim to crisp and powerful. But it never gets fat.

• reach very deep into the bass cellar and remain just as controlled there as in the rest of the bass range.

• have a straightforward fundamental tone and a neutral, extremely transparent and detailed midrange with plenty of air, detail and dynamic headroom. More factual than opulent tones.

• have an outstanding resolution in the extremely clean, clear and yet effortlessly relaxed treble and congenially balance cutting edge and softness for maximum realism.

• are equal in terms of fine and coarse dynamics and follow the specifications of the music material extremely quickly in both disciplines.

• separate voices and instruments very well and depict them with sharp outlines.

• create a very wide, high and low stage just behind the speaker base. The Revel don’t deliver a deliberately offensive image that is aimed at the listener.

• need a bit more listening distance than typical smaller speakers to play fully coherently.

• need a certain basic volume in order to play tonally completely. When heard very quietly, the bass sometimes seems slightly underrepresented.

Facts:

• Model: Revel Performa 328Be

• Concept: Three-way speaker with bass reflex system

• Price: 18,000 euros

• Dimensions with Base & Grille Weight: 1294mm x 341.3mm x 448.5mm (H x W x D), 51kg

• Nominal Impedance: 8 ohms

• Efficiency: 91dB (2.83V/1m)

• Finishes: Gloss Black, Gloss White, Metallic Silver and Gloss Walnut

• Guarantee: 5 years

Source: allhomecinema 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W dniu 22.05.2022 o 20:25, pmcomp napisał:

Popatrzcie sobie jak mozna zrobić zwrotnice do kolumn i mieć dźwięk jak w niebie 🙂 .

(...)

I jeszcze Altec A5 Voice of Theatre na nowej zwrotnicy z vintdżowymi komponentami:

Altec-A5-VOTTs.jpgXOs-LF-1.jpgXOs-HF-1.jpg

źródlo:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Można?

arizona-red-cactus-350.jpg

Wintydżowo i nowo. Wystarczy jak na vintage 2-way A5 (krótki bas/mid-bass, dynamika i trochę MF). Amerykański kondensator Arizona Capacitors Red Cactus (Paper/Oil/Aluminum Foil Capacitor) przy jednym z tych dużych starych kondensatorów (model?). Duże brązowe okrągłe rezystory, (to może być wintydż, o ile to te same co mam - może także takie masz w crossoverach vintage JBL). Cewki Solen. Okablowanie połączeniowe to (WE16GA) te same co u Ciebie.

Nie wystarczy na Westlake SM-1 Series i im podobne vintage JBL. Bo z tego multum wszystkiego, o niebo więcej i lepiej.

post-28079-0-15559100-1482378674_thumb.jpg

Topowy potencjał brzmieniowy i topowe wymagania. Jak przed wzmacniaczami mocy, w torze sygnału, tak w kolumnach. Prześwietlą idealnie charakter, cały zakres kondensatorów. Prześwietlają sonicznie kable/interkonekty, tak że słychać ogromne różnice. Ale to z CC 77VDC||77VDC. (Im bardziej neutralne IC, tym lepsze).

Config na MF/HF/UHF w stylu SM-1 Series, ale nie z drewnianymi, a metalowymi hornami + lensy metalowe.

Różne w miarę przyzwoite, równe i neutralne, także tonalnie, dobrze dobrane MKP wystarczają z CC 77VDC||77VDC, deklasując wszelkie kondensatory bez CC. Im lepsze w danych zakresach, tym jeszcze lepiej (gdy się śrubuje na maksa) np. na MF, jak najlepsze na MF; na UHF jak najlepsze na UHF itd.

Na MF bdb są amerykańskie Sprague 196P Vitamin Q, Gudeman itp. (szczególnie z CC 77VDC||77VDC) z dorzuconą Silver Micą z CC. Na UHF bdb są niemieckie Mundorf Supreme S/G/O (szczególnie z CC 77VDC||77VDC).

Stare PiO są jaśniejsze od S/G/O (a tym bardziej od Jensen PiO Cu) i nie nadają się na HF i UHF, gdzie rozjaśniają i nie wyciągają tak wiele detali co Supreme S/G/O, które to nie rozjaśniają i wyciągają skraj wysokich, wysoko, szeroko i głęboko. Stare PiO nie mają startu na skraju wysokich. Za to na MF są także jaśniejsze od Supreme S/G/O, do tego pełne, prawdziwe, naturalne (Mundorf Supreme S/G/O - dark, trochę schowany/cofnięty na MF, a nawet w niższym HF). Żadne z nich nie nadają się w tor sygnału (bo nie są neutralne), a tylko na swoje najlepsze zakresy do crossoverów.

Sprague 196P Vitamin Q w wersji militarnej (z gwintami) są drogie. US $59.90/ea 1uF ($53.91/ea biorąc 4 lub więcej) - i takich z kilkadziesiąt sztuk i masz na low-pass w MF :) A to dopiero początek. Lampowe wzmacniacze gitarowe vintage pewnie mają jakieś Sprague.

Sprague-196-P-Vitamin-Q-1u-F.png

Są OK, ale czuć, że z innymi można mieć jeszcze lepsze aspekty, w których te nie są najlepsze. Dorzucić do tego topową przezroczystość, dynamikę i kontrolę MF. Ale to już takie śrubowanie pod rekordy. Gdyż wszelkie papierówki vintage (od MF w górę), jak zarzucone szmatą. A dynamika, detal, szybkość, transjent, łeb urywa, i czasami słych przeszywa, gdy się przeszarżuje. Ale można jeszcze bardziej. Duże topowe Harbeth mają do kilkunastu % potencjału brzmieniowego z tej średnicy, nie mówiąc już o skrajach. Harbeth to amatorska, podbarwiona, przekolorowana średnicowa; a z tego rasowa, wyczynowa, pokonująca ją w każdym aspekcie na wokalu, detalu, instrumentalnie i lifelike.

Można lepiej i taniej od Spraque. Rike Audio S-CAP taniej by wyszły pod CC 77VDC||77VDC na MF i ogólnie może byłby jeszcze lepsze. Na pewno mają lepsze aspekty, ale możliwe, że nie wszystkie.

V-Cap Oil Damped Advanced Metalized (ODAM) Made in the U.S.A. (wizualnie w stylu vintage Spraque) do 47uF 250V za $213.34 (Qty 2 - 24) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Przeczuwam, że z CC lepsze od Spraque, nawet w ich najlepszym zakresie (MF).

v-cap-odam-350.jpg

Solen Silver Sound - pewniaki (jako neutralne) całościowo, na całe pasmo. (najlepiej z CC 77VDC||77VDC)

Jensen Silver Foil (Denmark) vs. SCR Silver Sound (Made in France):

Cytat

Rikimaru 15 Maja 2014

Ze srebrnych polecam jeszcze SCR Silver Sound. Miałem kiedys tego jansena. Wymieniłem jakis czas temu właśnie ma SCR silver, sporo lepszy, ale potrzebuje czasu na dogrzanie sie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jantzen Audio Superior (Polink) vs. SCR Silver Sound (Made in France):

W dniu 17.06.2014 o 16:34, peritus napisał:

SCR Silver są bardzo fajne. U mnie trochę rozjaśniły i dodały rozdzielczości, bez nadmiernego niepotrzebnego i natarczywego wyostrzenia. Potrzebują trochę czasu na wygrzanie.

W dniu 17.06.2014 o 20:41, whiter1 napisał:

Czy ktoś zna różnice między Jantzen Audio Superior a Silver Sound SCR ?

W dniu 17.06.2014 o 23:51, peritus napisał:

Miałem właśnie te jantzeny i zmieniłem na SCR. Właśnie z tego względu że jantzen grał natarczywie i zbyt ostro, w nagraniach pojawiło sie dużo sybilantów których osobiście nie znoszę. SCR ładnie rozjaśnił i otworzył górę, ale bez ostrości którą miały jantzeny.

------------

W high-pass do MF chciałem Auricap XO (made by audience U.S.A.) z CC 77VDC||77VDC. Dałem nawet ogłoszenie na konkretne/duże pojemność Auricap XO, ale nikt się nie zgłaszał.

Później gdzieś w PL sprzedano używane Auricap XO (2 x 20uF 200V) za 120zł (nowe 600zł) które zobaczyłem jak już były w archiwum x 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

492b945247d290d590bd983e5588

W dniu 8.11.2019 o 09:50, boomaga napisał:

Próbowałem [Auricap XO] starszej (lepszej, jak wierzyć internetowi) wersji. Do dziś siedzą na wejściu w pre, a u kolegi w końcówce. Bardzo neutralne granie. Jedyne zastrzeżenie to do głębokości sceny. Graja bardziej wrzesz niż w głąb. Za to jest niesamowita dźwięczność zwłaszcza średnicy i bardzo dobrej jakości fakturowany bas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.01.2023 o 16:43, 747 napisał:

Może warto posłuchać dosłownie pięć -siedem minut, można i więcej, warto pewne rzeczy wiedzieć od kogoś kto może mieć cokolwiek pewnego do powiedzenia w Polsce, jeśli ma się do wydania pieniądze.. tylko proszę nie traktowac tego jako zachętę do zakupu od tego pakurat producenta, - chodzi tylko o zrozumienie ważnych zagadnień, w sumie kluczowo ważnych, o uniwersalnym znaczeniu.

W dniu 29.01.2023 o 08:54, babatular napisał:

 Uniwersalne znaczenie  ???  Jak ktoś atakuje firmę MUNDORF - absolutny światowy TOP w produkcji m.in. najwyższej klasy kondensatorów audio, a jego dorobek to ALTUSY to po prostu szkoda czasu na słuchanie tych bzdur.  Kable mają być grube - to też historyczna  myśl w audio.

W muzyce poniżej 80 Hz nic nie ma ?? - co za bzdury. Słyszał ten Pan z filmiku o takich instrumentach jak np. fortepian, kontrabas ??

W dniu 29.01.2023 o 09:31, Seyv napisał:

Rozumiem, że gusta są różne ale czy kiedykolwiek porównywałś wspomniane kondensatory? Czy mogłeś takie porównanie bezpośrednio komuś zaprezentować? 

Myślę, że gdybyś mniej szydził z innych na forum to ludzie chętniej chcieli by Cię zaprosić do siebie na odsłuch co pozwoliło by na zdobycie realnego doświadczenia w audio.

W dniu 29.01.2023 o 10:15, babatular napisał:

Mam nierealne doświadczenie.

Cytat

MUNDORF to przede wszystkim cena, potem czarny kolor i nalepka. - Marek Dutkiewicz, inżynier, konstruktor, akustyk.

Mówię z całą odpowiedzialnością, [kondensatory MIFLEX] lepsze - przynajmniej te które testowałem - niż MUNDORFA. - Marek Dutkiewicz, inżynier, konstruktor, akustyk.

Pan Marek, mówi tam (na tym grupowym spotkaniu: 22 - 24 Września 2017), że Miflex ostatnio trochę się odrodził i zaczął produkować (jego zdaniem) bardzo dobre kondensatory. 

Wprowadzone wcześniej (przed 2017 r.) Tonsil Altus 380 - posiadają kondensator Mundorf M-Cap Supreme, zaciski głośnikowe WBT z dolutowanymi kablami, mimo że są przystosowane pod konektory samochodowe. Jest biżuteria (zaciski WBT, połyskujące pierścienie/obręcze przy przetwornikach) i obudowy na połysk. Jak (co niektórzy) audiofile chcieli tak oto mają to co lubią.

024-033_Hifi_11_2016-001.jpg024-033_Hifi_11_2016-011.jpg024-033_Hifi_11_2016-012.jpg024-033_Hifi_11_2016-013.jpg

Te kable z czerwonym paskiem (użyte do wewnętrznych połączeń), kilkadziesiąt lat temu kupowało się na metry ze szpuli w elektronicznym.

Tonsil Altus 380 Model S (nowszy ulepszony model) - także z Mundorfem M-Cap Supreme w torze wysokotonowym.

35_max.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W dniu 14.05.2019 o 16:47, 747 napisał:

Ostrzegałem przed Mundorfem już lata temu, rzuciła się na mnie banda poprawiaczy, dowiedziałem się wtedy od ich guru, że operacje na kondensatorach, to jak przyprawianie zupy...

To ich wiedza..na temat  el pojemnościowych..

 

Pisałem też całymi latami na temat niemieckich wynalazków, zbudowanych z podzespołów każdego rodzaju, których wspólnym mianownikiem jest podobna jakość jak Mundorf w grupie kondensatorów.

Niemiecki sprzęt nadaje się do demontażu, kiedyś pisałem że jako baza do tuningu, lecz to przez wzgląd na ówczesny skład osób piszących na forum, po prostu wielu było takiego właścicielami, pisałem, że gra tylko tą jakością ile zależy w nich od podzespołów produkcji japońskiej ewentualnie tam umieszczonych, AudioNet niech tu będzie przykładem, - korzystał z kondensatorów Elna i to wysokiej klasy w swoim czasie / dlatego grał jako tako na wystawach u Elba, nawet Manfred Zoller z tego korzystał w 1999 roku pamiętam bo byłem w Warszawie /.

 

P.S.

Kolega ma dużo racji, jednak dźwięk o dużej intensywności wydaje się być jedną z kategorii, skoro są więc i inne, to można posłużyć się Dynaudio, dla mnie to monitor.

Oczywiście należy być posiadaczem potężnego zespołu głośnikowego do reprodukcji live.

Pzdr.

Mundorfy Supreme (te co w Altusach) co niektórzy w PL wstawiali do Altec'ów - i to kilkanaście lat temu.

Na high-pass z biedy się nadaje przy hornie.

W dniu 29.01.2023 o 16:47, 747 napisał:

Osobiście nigdy nie wydałem złotówki na głośnik z Europy, jedynie na Dynaudio, Japończycy wszystko robią lepiej i nie jest jakoś specjalnie drogo.

W budżecie kupiłbym Yamahę NS5000 w idealnym stanie z odsprzedaży.

Wiedziałbym co mam.

Jak już kupisz za ok. 25k zł w idealnym stanie z rynku second hand. Będziesz zmieniał, ulepszał/śrubował coś w Yamahach NS-5000, czy zostawisz tak jak jest, na komponentach Mundorfa, Bennica, Elytone i z jedną parą zacisków głośnikowych przy 3-way.

Rozdzielczość mają wysoką, ale otwórz bardziej scenę i wyższą górę. Podepnij z CC (nawet te co są) Supreme EVO Aluminum.Oil (2) - wcześniej dokupując 6 takich samych, do tych co już są. Albo od razu jakiś inny wyższy model w ilości 4-ech sztuk o dwukrotnie wyższej pojemności (jak są dostępne). Wtedy zamiast 8, wystarczą 4. A jak nie, to złożysz z ośmiu.

Możesz śmiało szaleć po całości (LF, MF i HF) z CC. Bennic XPP (6), Elytone (2). Pomnożysz x 4 i jakoś tam złożysz - wciśniesz. Jak chcesz, możesz dobrać jakieś inne kondensatory, które bardzo dobrze podchodzą przetwornikom Yamaha. Zdecydowanie najlepiej po całości z CC wyciskając wszystko co się da z tych przetworników Yamaha na Zylon-owych membranach.

Wyższy woltaż, tym wszystkiego więcej i wyżej, multum detali i mikro-detali, otwartości, super rozbudowany dźwięk i scena z pięknie porozstawianymi i poukładanymi dźwiękami o fantastycznej tonalności - genialnie, nie toż, że wszystko otwiera i wyciąga w całym pasmie (LF, MF, HF, UHF) to zarazem śrubuje balans tonalny.

Kolejne ogniwa dla wyższego woltażu, wyraźniej, mocniej zarysowane dźwięki w całym paśmie i jeszcze bardziej rasowo, jeszcze więcej wszystkiego, otwarcie i jeszcze lepszy balans tonalny. A jak komuś za rasowo, to mniej ogniw.

Ten sam woltaż, większa pojemność ogniw = jeszcze więcej ognia tzw. wygaru, dynamika, piękny wyster, kontrola, separacja, detal, rozdzielczość, moc i nielimitowane rasowe granie. Można wyśrubować, że np. bas stanie się jak skała, rozdzielczy twardy, kontrolowany, mocarny, żwawy i wyrzeźbiony na kość. Detal z metalowych tytanowych membran z metalowymi hornami i lensami, przyłoży że metal jak metal.

Wypunktowują wszelkie ew. ograniczenia systemu (także kabli i pozostałych komponentów). Więc CC również we wzmacniaczach mocy, przedwzmacniaczach, odtwarzaczach. Musi być bardzo rzetelny, dokładny nic nie gubiący sygnał, bardzo neutralny, także tonalnie, bardzo przezroczysty, szybki, rozdzielczy i precyzyjny.

CC najlepiej z rasowymi (nie-amatorskimi) przetwornikami o topowym potencjale brzmieniowym, jak do śrubowania rekordów brzmieniowych/dźwiękowych.

188ac82f.jpg2017-8-Yamaha_NS5000_Bassdrossel-e150273

Na PCB oddziel filtry każdej sekcji i wyprowadź 2 pary, by z tą co jest (pod Single-Wire), były 3 pary przewodów pod 3 pary zacisków dla Tri-Wire. Przewody zastosuj takie same jak są. Może inżynierowie Yamahy Ci wyślą takie same przewody, albo powiedzą gdzie kupić.

ns-5000-jpg.95178img_8727-jpg.95180img_8728-jpg.95181ns-5000-graph-jpg.476071

6.thumb.jpg.c0222efb161e2e343b667974e50936bfd4c7.jpg

Jak w tych przetwornikach Yamahy, drzemie jeszcze jakiś potencjał brzmieniowy, to po ww. tuningu, ze swoimi Yamahami NS-5000 wylądujesz na 1 miejscu podium Absolute Spitzenklasse w kategorii Kompaktlautsprecher.

Kolumny podstawkowe tzw. monitory, z 30cm wooferem, to już masz konkret.

A z mniejszych, jak któreś osiągną 100 dB SPL to OK jak na małe 2-way. Poniżej nie ma co schodzić.

641246894_Stereoplay.de02_2023-DieBestenliste(Kompaktlautsprecher-AbsoluteSpitzenklasse)cz.1.thumb.png.0eaeea9ab0a79e7ea87c63a62e59abd5.png420601065_Stereoplay.de02_2023-DieBestenliste(Kompaktlautsprecher-AbsoluteSpitzenklasse)cz.2.thumb.png.f11f7c658f3d426894575b035bc811be.png

2116555234_Stereoplay.de02_2023-DieBestenliste(Kompaktlautsprecher-Spitzenklasse)cz.2.thumb.png.37ec7876be4536780b66b650c5b08aa6.png538775814_Stereoplay.de02_2023-DieBestenliste(Kompaktlautsprecher-Spitzenklasse)cz.3.thumb.png.647db0fa3f1dcedafee36fc44198510a.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Sovereign napisał:

Jak w tych przetwornikach Yamahy, drzemie jeszcze jakiś potencjał brzmieniowy

Dam taki przykład - montowałem lata temu kity AudioNote, co tam było, co przysłali, żal patrzeć, wymieniłem wszystko, dałem BlackGate WKZ przy DAC3 Signature, BG FK 3300 do cyfry, - dalsze - czerwone BG, wówczas nie były jeszcze tak drogie, najlepsze stabilizatory dyskretne do żarzenia, dyskretne Bursony, -  zagrało /DAC/ na stówkę, ówczesną, wg właściciela - kuzyna, / może przesadził, może nie /, pisałem o tym na forum, dźwięk tej klasy, że po nagraniu na taśmę zwykły CD bezpośrednio był bez szans, nie miałem drogich nowych półprzewodnikowych do porównań, ale CDX2020, CDX5000, CD1 ,Sony 701, CDP X7ESD, i inne, - co te wszystkie zmiany pokazywały ? -  m o n i t o r y  - kolumny, zrealizowane na elektrolitach - tak jak kiedyś robili przeważnie, bo nie zawsze Japończycy, oraz posiadałem do odsłuchu Dynaudio różne modele, przejściowo z C5 na czele.

Oznacza to nie mniej ani nie więcej, że Yamaha jeśli bierze do użycia jakiś podzespół, to robi to z rozmysłem.

Wydaje się że ustalają, które elementy sprawdzą się do uzyskania pożądanego widma sygnału.

Drugie, jeśli mamy sie zrozumieć, - to dla mnie, podgrzanie punktu lutowniczego, kończy zestrojenie urządzenia, nie tylko kolumny, - przykładowo może to być CD.

Mam mnóstwo doświadczeń w tej dziedzinie za sobą, po to mam dwie Yamahy CDX2020 oraz dwie CDX5000, po jedenj grzebanej, oraz w oryginale, CD2 Yamahy chyba mam pięć albo sześć..inne też powielane..CDX900 chyba cztery, CDX1100 trzy, trzy Toshiby XRZ90, dwa Technics SLP10, kila Denon DCD1800 etc.

Ludzie, słuchacze,  posiadają różne wrażliwości, - to co dla jednych jest dobre, jest super, jest postępem, dla innego może być..zupełnie czymś innym..

 

Nie dopuszczam absolutnie żadnych autorskich zmian w kolumnach, wobec tego co dostarczył producent taki jak Yamaha czy Dynaudio.

Owszem, można coś samemu zbudować, ale to zupełnie inna opowieść.

To że coś zagra lepiej, w jakimś wymiarze, po ewentualnym tunningu, nie oznacza że lepiej będzie zintegrowana harmonia, na wszystkich poziomach.

Takie rzeczy robione indywidualnie się nie mogą udać.

Ale to tylko moja prywatna opinia.

 

Co do Mundorfa, to oczywiście że jakość tych podzespołów indywidualna jest dramatyczna, miałem ich topowe srebro, chyba ze złotem, chyba kwadratowe, nie pamiętam, upłynęło mnóstwo czasu, - był to koszmar wobec AudioNote, to był najgorszy zakupiony przewodnik w życiu.

Kupiłem tego metr, jako próbkę, gdzieś to leży, bo nie było takie tanie..

 

Robiłem trzy lata temu wstępne próby aby samemu skonstruować kondensator foliowy, - były bardzo udane.

Bez takich umiejętności, bardzo trudno poruszać sie po hi end.

Lepiej jest też potrafić skonstruować topowy transformator, czy element indukcyjny do zwrotnicy, niż nie.

Opieranie się na wytworach rynku - to często droga donikąd.

Rynek działa dla zysku, ale nie jakości dźwięku..

 

Jeśli chodzi o potencjał głośników - Yamahy z NS5000 czy innych, - to nie sposób tego poznać, gdyż sygnał wejściowy może być coraz wyższej jakości, - na dziś - nie za bardzo jest skąd go wziąć.. by był wciąż lepszy i lepszy, dla stwierdzenia, w którym miejscu dany przetwornik zatrzyma się i zacznie już uśredniać to co do niego przychodzi.

Posiadam głośniki nawet bardzo stare, świetnie czytające wszystkie zmiany, przykładowo Yamahy z lat siedemdziesiątych.. - nie mogą nie czytać zmian, skoro posiadaja jednorzędowe cewki nawinięte płaskim drutem w silnych obwodach na ferrycie / w zwrotnicy pracują całkowicie przestarzałe kondensatory elektrolityczne Nippon Chemi Con/, świetnie czyta zmiany mój mały monitor JBL18Ti, który stoi obok NS10 ..

Prawdziwy problem, - to jest skąd wziąć przewód połączeniowy, czy będący w wnętrzu kolumny, który nie zepsuje nam harmonii  ?

Tu poświęcenia życia może byc mało.. dla rozwikłania zależności i znalezienia optimum, gdyż metale są dramatycznie nieliniowe - mając na uwadze nie pomiary a odsłuch..

Jakimś wyjściem są kolejne stopnie czystości metali, tak widzę to na dziś, patrząc od strony rynku.

P.S.

Nie oglądam charakterystyk mierzalnych.. za bardzo wnikliwie..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Pytanie laika. Czy do tych kolumn B & W 604 S2 będą pasować wtyki bananowe? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

obraz.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.02.2023 o 00:36, 747 napisał:

najlepsze stabilizatory dyskretne do żarzenia

🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2023 o 18:37, Sovereign napisał:

Może warto posłuchać dosłownie pięć -siedem minut, można i więcej, warto pewne rzeczy wiedzieć od kogoś kto może mieć cokolwiek pewnego do powiedzenia w Polsce, jeśli ma się do wydania pieniądze.. tylko proszę nie traktowac tego jako zachętę do zakupu od tego pakurat producenta, - chodzi tylko o zrozumienie ważnych zagadnień, w sumie kluczowo ważnych, o uniwersalnym znaczeniu.

Ja tylko wyciągnąłem wniosek że posiadanie prawie trzech kompletów ZG40C w domu i eksperymentowanie na nich nie jest moją fanaberią

 

Dlaczego ich znów nie produkują mając dostęp do nowszych technologi

materiałów czy np. krajowych obecnie super kondensatorów Miflexa jest dla mnie jakąś niezrozumiałą tajemnicą?

Czy koś odważył się np. do nich dać gniazda Cardasa po wcześniejszym wymienieniu wewnętrznego okablowania poza mną? Wtyki WBT też lubią a nie gmerane w zwrotnicy ani z głośnikami nagle potrafią schodzić 5Hz niżej!

Tylko 21kilo kolumna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, ASURA napisał:

Ja tylko wyciągnąłem wniosek że posiadanie prawie trzech kompletów ZG40C w domu i eksperymentowanie na nich nie jest moją fanaberią

 

Dlaczego ich znów nie produkują mając dostęp do nowszych technologi

materiałów czy np. krajowych obecnie super kondensatorów Miflexa jest dla mnie jakąś niezrozumiałą tajemnicą?

Czy koś odważył się np. do nich dać gniazda Cardasa po wcześniejszym wymienieniu wewnętrznego okablowania poza mną? Wtyki WBT też lubią a nie gmerane w zwrotnicy ani z głośnikami nagle potrafią schodzić 5Hz niżej!

Tylko 21kilo kolumna

Dzisiaj nikt takich szerokich skrzyń by nie kupił. Do tego basowiec i membrana bierna. Niemodne.

Pisałem, że to juz w oryginale za PRLu nieźle grało, moim zdaniem najlepsze PRLowskie głośniki. Dla przypomnienia:

6df2917742dcafef25d5bc5c0da2

Zwrotnica:

6395598000_1465900771.jpg

1557369700_1514399091.jpg

Wymienić te kondensatory, okablowanie i hulaj dusza 🙂 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pmcomp napisał:

Dzisiaj nikt takich szerokich skrzyń by nie kupił. Do tego basowiec i membrana bierna. Niemodne.

Pisałem, że to juz w oryginale za PRLu nieźle grało, moim zdaniem najlepsze PRLowskie głośniki. Dla przypomnienia:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zwrotnica:

6395598000_1465900771.jpg

1557369700_1514399091.jpg

Wymienić te kondensatory, okablowanie i hulaj dusza 🙂 .

Więcej niż 800złoty za w dobrym stanie bym nie dał ale kupił bym tylko do tuningu jak mam pojęcie co robić...

W stanie fabrycznym bardzo przyjemnie i naturalnie! w przeciwieństwie do innych kolumn Tonsila grają. Najnowszych topowych kolumn (chyba 380) Tonsila słuchałem ale nie mam zdania bo mieli podpiętą kijową elektronikę do nich...

Co do szerokości kolumn decyduje niskotonowiec i na 15" głośnikach kolumny są szersze niż ZG40 za tym skąd twierdzenie że nikt by ich nie kupił?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2023 o 18:37, Sovereign napisał:

Może warto posłuchać dosłownie pięć -siedem minut

Od godziny pięciu minut wynika że Tonsil robił eliptyczne korektory ale zapomniał je opatentować co za to zrobił Scan Speak.  biocelulozie też jest i klękajcie narody bo Tonsil zrobił nie metalową kopółkę do 100tysięcy Hz ale...po co taki pomysł wdrażać doprodukcji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, ASURA napisał:

 

Co do szerokości kolumn decyduje niskotonowiec i na 15" głośnikach kolumny są szersze niż ZG40 za tym skąd twierdzenie że nikt by ich nie kupił?

Popatrz jak wygląda aktualna oferta w salonach 😉 

10032795_yy_0001_titel___auna_Line_4707_

440 zł/para. A ty płacisz 800 za szerokie, zjedzone korniki 😉 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pmcomp napisał:

Popatrz jak wygląda aktualna oferta w salonach 😉 

Jak idę do salonu to najpierw słucham, w co Ty mnie wciągasz 😉 na wystawie Łempickiej Tamary mogę sobie popatrzeć z przyjemnością

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
W dniu 11.05.2022 o 19:44, pmcomp napisał:

Wracajac do samochodowych laczowek …tak jak przewidywalem, cisza jak po smierci organisty. „Wszyscy audiofile” laduja dziesiatki tysiecy w super zlacza, gniazda i kable od zrodla do kolumn, czesto nie wiedzac jaki zonk siedzi w ich kolumnach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Lepiej przylutować? Przecież cyna też może degradować dźwięk :))

W dniu 22.05.2022 o 11:46, pmcomp napisał:

Ja na szczęście przestałem być audiofilem. Udało mi się po 20-u latach z tej choroby wyleczyć 😉 .

A potem, aby poprawić ten kupiony dźwięk... mając w środku samochodowe konektorki 🙂 .

Czyli po 20 latach dopiero zaczęło ci coś niegrać i zacząłeś zaglądać do kolumn?? :)) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

☙  𝓐𝓾𝓭𝓲𝓸 𝓪𝓷𝓪𝓵𝓸𝓰𝓒𝓛𝓤𝓑♕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, man soul napisał:

Lepiej przylutować? Przecież cyna też może degradować dźwięk :))

Czyli po 20 latach dopiero zaczęło ci coś niegrać i zacząłeś zaglądać do kolumn?? :)) 

A wiesz co to są połączenia owijane?

Będąc audiofilem przede wszystkim wierzyłem w nieomylność producentów, dystrybutorów i pisanej prasy branżowej 🙂 . Teraz wierzę w swoją nieomylność.

Na konstrukcjach zeżartych przez korniki nauczyłem się jak powinny byc zbudowane i jak powinny grać dobre kolumny. Odwiedź wątek o kolumnach vintage hi-end, może też się czegoś nauczysz?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, pmcomp napisał:

A wiesz co to są połączenia owijane?

A co myślisz o połączeniach zaciskanych? Uważasz, że miedź pod zaciskiem się nie utleni? Pytam, bo takowe połączenia posiadam w przewodach, ale serwis nie najlepiej założył koszulki termo i jestem w stanie dojść cienkim przedmiotem do gołego przewodu (pod koszulką od strony wideł). Uważasz, że lepiej zdjąć koszulki i założyć na nowo (lepiej) np. z klejem czy można zostawić??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez man soul

☙  𝓐𝓾𝓭𝓲𝓸 𝓪𝓷𝓪𝓵𝓸𝓰𝓒𝓛𝓤𝓑♕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, man soul napisał:

A co myślisz o połączeniach zaciskanych? Uważasz, że miedź pod zaciskiem się nie utleni? Pytam, bo takowe połączenia posiadam w przewodach, ale serwis nie najlepiej założył koszulki termo i jestem w stanie dojść cienkim przedmiotem do gołego przewodu (pod koszulką od strony wideł)

Polaczenie zaciskane dotyczy dwoch stykow powierzchniowych.

Polaczenie owijane dotyczy połaczeń krawędziowych nawiniecia okaglego drutu na przekroj kwadratowy. Nastepuje wtedy wejscie materialu w material i polaczenie na „poziomie molekularnym”. Pisze z pamieci, prosze sie fizyki nie czepiac, mialem to na jakims przedmiocie w latach 80-ych, nie pamietam dokladnie. Tak to wygladalo, zadne tasmy z łączowkami:

image.jpeg.47e3dcb22a947f3b124f549933a42740.jpeg

I nie potrzeba bylo zadnych zloconych czy rodowanych styków.

51 minut temu, man soul napisał:

Uważasz, że lepiej zdjąć koszulki i założyć na nowo (lepiej) np. z klejem czy można zostawić??

Tez bym nie ruszal, zostawił.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem najlepsze

Godzinę temu, pmcomp napisał:

Polaczenie owijane

Moim zdaniem najlepsze wewnątz kolumn (zamiast spinek).

 

Godzinę temu, pmcomp napisał:

Tez bym nie ruszal, zostawił.

Gdy miałem gołe przewody głośnikowe (zwykłe), musiałem średnio co 2 lata odcinać końcówki kabli, bo mi się przewód utleniał, więc kupiłem przewód z miedzi beztlenowej klasy 6N i założyłem w autoryzowanym serwisie widły (z miedzi PCOCC), ale obawiam się, że skoro jest stały dopływ powietrza, problem po pewnym czasie powróci (może z 3,4,5 lat ale jednak) i ponownie pociągnie za sobą koszty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez man soul

☙  𝓐𝓾𝓭𝓲𝓸 𝓪𝓷𝓪𝓵𝓸𝓰𝓒𝓛𝓤𝓑♕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, pmcomp napisał:

Polaczenie owijane

dość ciekawe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez man soul

☙  𝓐𝓾𝓭𝓲𝓸 𝓪𝓷𝓪𝓵𝓸𝓰𝓒𝓛𝓤𝓑♕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.