Jump to content
IGNORED

Kolumny aktywne


Adi777
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Avantgarde Zero, pierwszy model. Dla mnie rewelacja.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mógłbym z nim żyć.

Jakos nigdy nie zdecydowalem sie na odsluch u sibie mimo, ze miałem możliwość.

Gdybym miał tylko cyfrowy streamer i minimalistyczne podejscie to pewnie bym się skusił. A ja mam za duzo źródeł analogowych 🙂 .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ja gram teraz na Avantone Gauss 7

Bardzo dobre monitorujace brzmienie. Bede je niedlugo chcial zintegrowac z subem.

Graja na pewno lepiej od tannoy gold, presonus eris i jbl lsr ktore ostatnio slyszalem/ miałem

W tak smiesznej cenie nic z hifi lepszego sie nie kupi. U mnie graja nawet lepiej niz zestawy pasywne ktore mialem wcześniej

Chcialbym jeszcze sprawdzic ks c88 i genelec 8341

Edited by biniek
Link to comment
Share on other sites

Słuchałem około 10 różnych monitorów aktywnych najbardziej znanych producentów w cenie do 20000zl za parę ale pod względem brzmienia żaden nie kwalifikuje się do zakładki Hi-End, nawet najlepsze z tych co słuchałem - Opal Event. Choć faktycznie muszę przyznać , że Opal Event są bardzo dobre, a w relacji cena jakość brzmienia wybitne.

TUX

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
34 minuty temu, TUX napisał:

Słuchałem około 10 różnych monitorów aktywnych najbardziej znanych producentów w cenie do 20000zl za parę ale pod względem brzmienia żaden nie kwalifikuje się do zakładki Hi-End, nawet najlepsze z tych co słuchałem - Opal Event. Choć faktycznie muszę przyznać , że Opal Event są bardzo dobre, a w relacji cena jakość brzmienia wybitne.

TUX

Napisałem w zakładce Hi-End, bo jest popularna 😉, a także dlatego, że mam na myśli również kolumny bez względu na cenę.

Żaden z nich nie kwalifikuje się do zakladki hi-end, czyli czego im brakowało w brzmieniu?

Edited by Adi777
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

to jest kwestia oczekiwań

dobre aktywne kolumny studyjne brzmią po prostu płasko (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) 

Jak ktoś jest od lat przyzwyczajony że słucha kolumn które mają np. pogrubioną średnicę, zaokrąglone wysokie tony i okrągły bas to taki sposób prezentacji wyda mu się nie do przyjęcia. Jeśli odrzucisz przyzwyczajenia i oczekiwania że muzyka ma brzmieć "ładnie" jak przez różowe okulary to się do nich przekonasz

oczywiście można podnosić argumenty o wyrafinowaniu i spójności itd

 

mozna teraz zauwazyc wieksze zainteresowanie producentow hifi w aktywnych konstrukcjach 

zaraz wychodzi KEF LS60 który sięgnie około 20hz z małych głośników

Dynaudio szykuje nową serię Focus z podobnymi osiągami

 

Edited by biniek
Link to comment
Share on other sites

Ja słucham Buchardt A500.

Znakomite brzmienie któremu nic nie brakuje. Za pomocą zwrotnicy cyfrowej można kształtować brzmienie. Można fajnie pobawić się różnymi strojeniami.

KEF 50 Wireless II też są super. Buchardt mają jednak więcej basu co nie dziwi bo mają dodatkowy głośnik niskotonowy. 

Kolumny aktywne to przyszłość audio. Za chwilę to będzie standard. Czas pasywnych kolumn, szafek ze sprzętem i kabli powoli się kończy. 

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Wrące swoje 3 grosze. Z jednej strony idea kolumn aktywnych wydaje się mieć sens i łatwo wskazać wiele zalet. Z drugiej strony, jeszcze nigdy nie słyszałem takich kolumn brzmiących fajnie, wciągająco, finezyjnie itd. Wiem dlaczego tak jest. Otóż kolumny aktywne w 99% oferty, to sprzęt zaprojektowany na rynek Pro, a to ma swoje skutki. Po prostu taki sprzęt ma inne zadania, inne przeznaczenie i musi spełniać inne normy. To jest sprzęt do pracy, do zarabiania pieniędzy, coś jak odzież robocza czy samochód dostawczy. Ma to być relatywnie tanie, łatwo serwisowalne, mobilne i niezbyt ciężkie, odporne na bardzo głośne granie, dym, wilgoć i powinno być idiotoodporne. 

Ażeby te warunki spełnić, to zwykle stosuje się najtańsze i najprostsze obudowy. Króluje tani mdf, płyty wiórowe itd, a rzadkością jest aluminium, jak w serii One Geneleca, czy sklejka jak w kolumnach Meyersound, ale nawet tam są to cienkie ścianki, bez matrixów, więc bez rewelacji. Do tego używa się estradowych driverów, które są tanie, mają duże moce i łatwo je wyrzucić bez żalu, gdy się spalą i wymienić na nowe. Basowce są duże, efektywne, ale nie schodzą nisko, bo na estradzie nie jest to potrzebne. Często stosuje się też drivery kompresyjne, które generują ogromne zniekształcenia i są bardzo męczące w odsłuchu. Nieco lepsze drivery stosuje się do kolumn studyjnych, bo oferta rynku Pro też ma wiele różnych linii sprzętów do różnych zastosowań. 

Kolejna kwestia, to dalsze oszczędności. Stosuje się tanie, chińskie wzmacniacze w klasie D i DSP wartości…czekolady…dosłownie! I jeszcze to wszystko pakuje się do obudowy kolumn, gdzie elektronika będzie non stop wstrząsana wibracjami grającej głośno kolumny. To jest recepta na katastrofę i tak to też gra. Kusi niska cena ale dłuższe słuchanie nuży i meczy. Co do strojenia, to większość można poprzez DSP dostosować pod swój gust ale pewnych kwestii się nie przeskoczy. 

Gdyby jednak podejść inaczej do budowy systemu aktywnego, to mogłoby być ciekawie ale niestety będzie to kosztowne. Dobra obudowa z dobrego materiału, odpowiednio sztywna i wyprofilowana, możliwie najlepsze drivery, porządne zewnętrze DSP i dobrze grające oddzielne wzmacniacze, nigdy w obudowie kolumn. To może dobrze zagrać. 

Edited by sly30
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, sly30 napisał:

Nie sądzę by domowe systemu high end były budowane w oparciu o kolumny aktywne z rynku Pro. To jest tak jakby liczyć na to, że oferta luksusowych limuzyn i suv-ów Mercedesa, BMW czy Audi, zostanie wyparta przez dostawczaki, kangoo, berlingo itd. 

Patrz na firmy KEF, Buchardt, Dynaudio

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
7 minut temu, sly30 napisał:

Ale te firmy mają modele na rynek Pro od bardzo dawna. To żadna nowość. Ale nie wyparło to oferty home audio. 

Póki co nie. Na razie rynek zaakceptował systemy all-in-one. Obecne wzmacniacze w klasie D (Hypex Ncore, Purifi) to już dojrzałe konstrukcje bez wad. Na tym można już konstruować kolumny aktywne High-End. Za chwilę przejdziemy na kolumny aktywne. Zajmie to parę lat.

Edited by Piopio

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Piopio napisał:

Póki co nie. Na razie rynek zaakceptował systemy all-in-one. Obecne wzmacniacze w klasie D (Hypex Ncore, Purifi) to już dojrzałe konstrukcje bez wad. Na tym można już konstruować kolumny aktywne High-End. Za chwilę przejdziemy na kolumny aktywne. Zajmie to parę lat.

Nie sądzę. Każdy porządny wzmacniacz z linii home audio, rozjeżdża dowolną D klasę. Poza tym chyba nie wiesz, że Dynaudio Core, Focale Pro, Neumanny itd, to są kolumny do odsłuchu w bliskim lub max.średnim polu. Nie nadają się do rozstawienia jako kolumny stereo i słuchania z 3-4m. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
23 minuty temu, sly30 napisał:

Wrące swoje 3 grosze. Z jednej strony idea kolumn aktywnych wydaje się mieć sens i łatwo wskazać wiele zalet. Z drugiej strony, jeszcze nigdy nie słyszałem takich kolumn brzmiących fajnie, wciągająco, finezyjnie itd. Wiem dlaczego tak jest. Otóż kolumny aktywne w 99% oferty, to sprzęt zaprojektowany na rynek Pro, a to ma swoje skutki. Po prostu taki sprzęt ma inne zadania, inne przeznaczenie i musi spełniać inne normy. To jest sprzęt do pracy, do zarabiania pieniędzy, coś jak odzież robocza czy samochód dostawczy. Ma to być relatywnie tanie, łatwo serwisowalne, mobilne i niezbyt ciężkie, odporne na bardzo głośne granie, dym, wilgoć i powinno być idiotoodporne. 

Ażeby te warunki spełnić, to zwykle stosuje się najtańsze i najprostsze obudowy. Króluje tani mdf, płyty wiórowe itd, a rzadkością jest aluminium, jak w serii One Geneleca, czy sklejka jak w kolumnach Meyersound, ale nawet tam są to cienkie ścianki, bez matrixów, więc bez rewelacji. Do tego używa się estradowych driverów, które są tanie, mają duże moce i łatwo je wyrzucić bez żalu, gdy się spalą i wymienić na nowe. Basowce są duże, efektywne, ale nie schodzą nisko, bo na estradzie nie jest to potrzebne. Często stosuje się też drivery kompresyjne, które generują ogromne zniekształcenia i są bardzo męczące w odsłuchu. Nieco lepsze drivery stosuje się do kolumn studyjnych, bo oferta rynku Pro też ma wiele różnych linii sprzętów do różnych zastosowań. 

Kolejna kwestia, to dalsze oszczędności. Stosuje się tanie, chińskie wzmacniacze w klasie D i DSP wartości…czekolady…dosłownie! I jeszcze to wszystko pakuje się do obudowy kolumn, gdzie elektronika będzie non stop wstrząsana wibracjami grającej głośno kolumny. To jest recepta na katastrofę i tak to też gra. Kusi niska cena ale dłuższe słuchanie nuży i meczy. Co do strojenia, to większość można poprzez DSP dostosować pod swój gust ale pewnych kwestii się nie przeskoczy. 

Gdyby jednak podejść inaczej do budowy systemu aktywnego, to mogłoby być ciekawie ale niestety będzie to kosztowne. Dobra obudowa z dobrego materiału, odpowiednio sztywna i wyprofilowana, możliwie najlepsze drivery, porządne zewnętrze DSP i dobrze grające oddzielne wzmacniacze, nigdy w obudowie kolumn. To może dobrze zagrać. 

głupoty wypisujesz

zobacz jaki jest wkład materiałowy i inżynieryjny u producentów takich jak Genelec czy Neumann - na pewno to są lepsi inżynierowie niż 90% producentów kolumn hi end. O takim know how mogątylko pomarzyć.

firmy te już dawno odleciały w przyszłość z systemami integrującymi swoje kolumny DSP itd.

Nie używają driverów PA a ich konstrukcje schodzą bez problemów do 20hz 

Mylisz się że sprzęty te traktowane są wyłącznie jako woły robocze. Wejdz na forum Gearspace i poczytaj opinie fachowców. Ich wpisy wymiana doświadczeń to dowód jednej wielkiej pasji oraz wiedzy której przeciętny audiofil nigdy nie osiagnie

Takich kolumn nie uzywa się do nagłasniania potańcówek. To są poważne urządzenia pod które robi się poważne adatpacje z pomiarami itd

 

a uzywając w kazdej dyskusji  o rynku pro vs rynek hifi porownania do rynku motoryzacyjnego tylko się ośmieszasz

bardziej tu pasuje porównanie komputerów dla graczy z komputerami naukowców którzy uzywaja sprzętu do badań i analiz 

Edited by biniek
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, sly30 napisał:

Nie sądzę. Każdy porządny wzmacniacz z linii home audio, rozjeżdża dowolną D klasę. Poza tym chyba nie wiesz, że Dynaudio Core, Focale Pro, Neumanny itd, to są kolumny do odsłuchu w bliskim lub max.średnim polu. Nie nadają się do rozstawienia jako kolumny stereo i słuchania z 3-4m. 

Chyba nie znasz nowych konstrukcji w klasie D. Tak szczerze, słuchałeś ? NAD M33, Rose RS180 ? Końcówek na Purifi ?

Owszem jak weźmiemy wzmacniacz za 30k+ to zagra lepiej.

Dynaudio wypuszcza teraz nową domową serię aktywną. Buchardt czy KEF mają zwykłe domowe kolumny aktywne. 

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Link to comment
Share on other sites

Masz prawo myśleć co chcesz. To myślenie życzeniowe. Genelec to dobra firma, ale nawet największe ich kolumny z serii One nie schodzą poniżej 30hz i dlatego zalecają dokupienie dedykowanych subów. To prawda, że tam są dobrzy fachowcy, ale cały czas nie przyjmujesz do wiadomości, że to nie są kolumny do domowego odsłuchu z 3-4m. Najczęściej montuje się je na konsoli, czy przy instrumentach ale w bliskim polu. I jak ktoś chce to może grać na nich w domu, tylko czy to ma sens? Finansowo pewnie tak.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, TUX napisał:

Opal Event są bardzo dobre, a w relacji cena jakość brzmienia wybitne.

Popieram. Wcześniej miałem Adamy A77X, ale Event Opale, które mam od kilku lat są lepsze.
Posiadają taki dźwięk, którego nie chcę już poprawiać, bo jestem w pełni zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, sly30 napisał:

No właśnie, dlatego domowe audio wysokiej klasy, to trochę inny rynek, inny klient, inne oczekiwania. 

Kolumny aktywne nigdy (albo jeszcze bardzo długo) nie osiągną jakości High-End ale opanują rynek aż do klasy średniej. 

Nic nie zastąpi High-End-owej lampy. Moim skromnym zdaniem.

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
25 minut temu, sly30 napisał:

Masz prawo myśleć co chcesz. To myślenie życzeniowe. Genelec to dobra firma, ale nawet największe ich kolumny z serii One nie schodzą poniżej 30hz i dlatego zalecają dokupienie dedykowanych subów. To prawda, że tam są dobrzy fachowcy, ale cały czas nie przyjmujesz do wiadomości, że to nie są kolumny do domowego odsłuchu z 3-4m. Najczęściej montuje się je na konsoli, czy przy instrumentach ale w bliskim polu. I jak ktoś chce to może grać na nich w domu, tylko czy to ma sens? Finansowo pewnie tak.

 

To pan czytał?

 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To już są monitory dalekiego pola.

Cena 200 tys też jest audiofilska.

 

Mozna tez taniej: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ja bym chętnie posłuchał.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Link to comment
Share on other sites

Kilku rzeczy nie rozumiem. Genelec, Neumann czy Geithain to nie są przecież jakieś firmy krzak, i wiedzą, co robią, co robić, żeby stworzyć dobry produkt. 

Dlaczego kolumny półaktywne są spoko, a nawet bardzo spoko, a w pełni aktywne już tak średnio? Trochę to dziwne. Bas aktywny może być, a reszta już nie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.