Skocz do zawartości
IGNORED

dac do ok 50k (nowy lub s/h)


xsnailx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W weekend oprócz kolarstwa udało się tez coś posłuchać. Tym razem dac firmy BMC - od znajomego z rynku s/h oraz monobloki Audioneta. O ile o monosach ciężko mi będzie duzo napisać bo grały u mnie tylko przez moment  o tyle dac zaskoczył pozytywnie. 

Dac bmc jest ciekawy, ma pre i dodatkowo niezależny wzmacniacz słuchawkowy (oczywiście wszystko zbalansowane). Usb na xmos-ie i pięknie wykonana obudowa.

 Bas dobrze kontrolowany i jest dokładnie na miejscu. Góra bardzo detaliczna ale nie jest sucha czy ostra. Dynamika moim zdaniem analogiczna jak w spl-u,Urządzenie gra raczej po cieplej stronie . Nie brakuje nic w zadnym zakresie pasma  jednak średnica minimalnie ale minimalnie wycofana względem Muzga.  Moim uchem to brzmienie w stronę Muzga z naleciałościami ciepła z NA-11s1. Słychać ze pre w tym dacu jest naprawdę dobre i bez problemu wyrabia prądowo. Nie wiem jak z słuchawkami bo niestety nie posiadam :). Łyżka dziegciu jest niestety troche ograniczona częstotliwość akceptowana na usb (ale w nowszych wersjach / modelu już pewnie nie, ten egzemplarz był w wieku mojego marantza)

Moim zdanie to urządzenie jeśli chodzi o jakość brzmienia jest naprawdę dobre, mocno w polsce nie doceniane, a na rynku s/h przez to tanie

na pewno jest to zawodnik warty sprawdzenia w systemie - lub ta jego jeszcze wyższa wersja. spacer.png

spacer.png

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xsnailx napisał:

 

Dac bmc jest ciekawy, ma pre i dodatkowo niezależny wzmacniacz słuchawkowy (oczywiście wszystko zbalansowane). 

 

Rozprawmy się raz na zawsze z jednym mitem: zbalansowane jest lepsze.

Jedna uwaga. Nie ma większego znaczenia, czy tor audio sprzętu jest zbalansowany (symetryczny) czy niezbalansowany (niesymetryczny). Znaczenie ma projekt, jakość wykonania i jakość użytych elementów. Jest mnóstwo znakomitych klocków niezbalansowanych i całe mnóstwo multum ujowych klocków zbalansowanych.

BTW to, że klocek ma wejścia czy wyjścia XLR absolutnie nie oznacza, że jego konstrukcja jest zbalansowana. Są bardzo proste i tanie metody zbalansowania sygnału z toru niezbalansowanego 😉 .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bartollini napisał:

Esoterica N-05XD miałeś okazję posłuchać?
Ja słuchałem z końcówką mocy S-05,świetnie to grało.

No właśnie jest w kolejce, tylko trochę sezon kolarski powoduje przestoje 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, pmcomp napisał:

Są bardzo proste i tanie metody zbalansowania sygnału z toru niezbalansowanego 😉 

Tylko zwyczajnie one grają dużo gorzej, z większymi zniekształceniami i ograniczona dynamiką w stosunku do torów naturalnie symetrycznych. Tam nie trzeba niczego dokładać, niczym łatać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Muzg napisał:

Tylko zwyczajnie one grają dużo gorzej, z większymi zniekształceniami i ograniczona dynamiką w stosunku do torów naturalnie symetrycznych. Tam nie trzeba niczego dokładać, niczym łatać.

Jak układ jest niesymetryczny i dobrze zrobiony to nie ma żadnej potrzeby go symetryzować.

Jak napisałem dobre układy niesymetryczne potrafią zagrać lepiej niż inne "prawdziwe" symetryczne. Słuchałem takich dzisiątki, przede wszystkim w układach lampowych. BTW większość sprzetu vintage to układy niesymetryczne.

Np. preamp wszechczasów czyli Marantz 7"

2918651-9f8a58fe-marantz-7c-tube-preamp-

2918647-62d39dd2-marantz-7c-tube-preamp-

2918654-e55315b9-marantz-7c-tube-preamp-

2918652-f73c8d57-marantz-7c-tube-preamp-

2918653-f40e002f-marantz-7c-tube-preamp-

 

O kondo ONGAKU już nawet szkoda wspominać:

14.jpg

10.jpg

02.jpg

 

🙂 

 

Zakładam, że próbowałeś z klocka, który ma wyjścia zbalansowane i niezbalansowane i ... wyrównałeś poziomy głośności? 😉 .

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, pmcomp napisał:

Jak napisałem dobre układy niesymetryczne potrafią zagrać lepiej niż inne "prawdziwe" symetryczne. Słuchałem takich dzisiątki, przede wszystkim w układach lampowych. BTW większość sprzetu vintage to układy niesymetryczne.

Oczywiście, niczego tu nie osądzam, poza tym każdy klocek zagra różnie w różnym zestawieniu. Spotkałem za to końcówki które skraje różnie grały po RCA i XLR, a także końcówki z samymi wejściami XLR. Więc nic po takim legendarnym Marantzu, gdy w domu mamy końcówkę BAT'a.

Różnice w poziomie głośności się uśredniają, gdy oceniamy sprzęt na podstawie dłuższych odsłuchów - np. 2 tygodnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
39 minut temu, pmcomp napisał:

Np. preamp wszechczasów czyli Marantz 7"

Jeśli komuś w systemie jest potrzebny to gra całkiem ok. Ale bez niego jest lepiej 😉

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony technicznej w pełni zbalansowane urządzenie powinno byc teoretycznie lepsze a czy będzie to odsłuchowo prawda to już inna sprawa i też nie koniecznie zależna tylko od topologii. 

Przecież wszyscy wiemy że to wypadkowa wielu czynników. 

Jakkolwiek moim zdaniem akurat w wypadku słuchawek zbalansowany kabel ma naprawdę duży sens 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, pantagruel napisał:

No nieźle się rozwija kolejna nawalanka. Że zacytuję Igę - "jazda" panowie...

Wolałbym by jednak się tak nie stało 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
On 4/11/2023 at 1:50 PM, S0nic said:

Meitner MA3 ma regulacje jak coś 🙂

No to jest zasadnicze pytanie. Czy posiadać preamp i dokupić sobie DAC czy za całą kwotę kupić lepszy DAC z regulacją głosności. Mówimy o sytuacji gdzie ma się jakiś budżet. Rozwiązania bezkompromisowe to inny temat 😉

Nie ma prostej odp. na to pytanie i nikt raczej na forum jej nie da 🙂 w kazdym systemie wnioski sa inne, dodatkowe pre-to wiecej kabli, zmiennych, ale tez pewne obserwacje wskazuja, ze dzielone systemy graja lepiej 🙂 Mam taki efekt u siebie, ze o ile dzwiek z pominieciem pre i z pre jest z grubsza podobny (ilosc szczegolow), barwa - to pre dodaje efekt 3D i lepsze "dopieszczenie" szczegolow, niz jak gra prosto z DACa. Chociaz wolalbym zeby bylo na odwrot a za zbedne pre wzialbym rodzinke na wakacje 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
Godzinę temu, pantagruel napisał:

No nieźle się rozwija kolejna nawalanka

Dlaczego nawalania? Ja po prostu miałem okazję sprawdzić ten preamp i to w wersji przez wielu ważnej za hi-end. Nie sprawdzałem go jako pre phono bo nie dysponuję odpowiednim gramofonem a z tym pre nie chciało mi się jeździć. Tam gdzie był potrzebny grał dobrze a tam gdzie można się było bez niego obejść było lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, GT napisał:

Nie ma prostej odp. na to pytanie i nikt raczej na forum jej nie da 🙂 w kazdym systemie wnioski sa inne, dodatkowe pre-to wiecej kabli, zmiennych, ale tez pewne obserwacje wskazuja, ze dzielone systemy graja lepiej 🙂 Mam taki efekt u siebie, ze o ile dzwiek z pominieciem pre i z pre jest z grubsza podobny (ilosc szczegolow), barwa - to pre dodaje efekt 3D i lepsze "dopieszczenie" szczegolow, niz jak gra prosto z DACa. Chociaz wolalbym zeby bylo na odwrot a za zbedne pre wzialbym rodzinke na wakacje 🙂

Jaki dac i pre masz teraz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Muzg napisał:

Oczywiście, niczego tu nie osądzam, poza tym każdy klocek zagra różnie w różnym zestawieniu. Spotkałem za to końcówki które skraje różnie grały po RCA i XLR, a także końcówki z samymi wejściami XLR. Więc nic po takim legendarnym Marantzu, gdy w domu mamy końcówkę BAT'a.

Różnice w poziomie głośności się uśredniają, gdy oceniamy sprzęt na podstawie dłuższych odsłuchów - np. 2 tygodnie.

To, ze koncowka ma konstrukcje symetryczna i tylko gniazda XLR wcale nie oznacza, ze nie napedzi jej wspaniale pre z wyjscie niesymetrycznym 😉 . Nawet bez ukladowej symetryzacji.

7 godzin temu, xsnailx napisał:

Od strony technicznej w pełni zbalansowane urządzenie powinno byc teoretycznie lepsze a czy będzie to odsłuchowo prawda to już inna sprawa i też nie koniecznie zależna tylko od topologii. 

 

 

Praktycznie tez. Przy kablach o dlugosci kilku, kilkunastu czy wiecej metrow 😉 .

Najlepiej porownać w swoim systemie i wtedy ferowac wyroki. Po wyrownaniu poziomów glosnosci. Inaczej zadne porownania nie maja sensu.

Podobnie z DACami. Kazdy bedzie mial inny poziom wyjsciowy.

7 godzin temu, pantagruel napisał:

No nieźle się rozwija kolejna nawalanka. Że zacytuję Igę - "jazda" panowie...

Czemu tak sadzisz? 

Kazdy gra sobie tak jak mu pasuje, jak pokazuje tylko jak to ze soba porownac i obalam mity.

Jakos nikt nie napisal o „jakosci” grania pokazanego Kondo 😉 .

Stwiedze przewrotnie, ze XLRy w sprzecie domowym to marketingowy chlyt producentow drozszych w budowie symetrycznych klockow. W zbawienna moc XLRów latwo uwierzyc bo łatwo to zmierzyć i … jeszcze latwiej zmanipulować 🙂 .

5 godzin temu, Seyv napisał:

Dlaczego nawalania? Ja po prostu miałem okazję sprawdzić ten preamp i to w wersji przez wielu ważnej za hi-end. Nie sprawdzałem go jako pre phono bo nie dysponuję odpowiednim gramofonem a z tym pre nie chciało mi się jeździć. Tam gdzie był potrzebny grał dobrze a tam gdzie można się było bez niego obejść było lepiej.

Najlepszy pre to brak pre. Podobnie z kondensatorem 🙂 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 hours ago, xsnailx said:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Ciekawe. Z jednej strony sprzęt stoi na jakichś "marmurach" (nie wiadomo po co :D), a z drugiej strony klocki poustawiane są jeden na drugim. Gdzie tu logika?

7 hours ago, xsnailx said:

Od strony technicznej w pełni zbalansowane urządzenie powinno byc teoretycznie lepsze

 

To jest nieprawda. Zwłaszcza jeśli o domowe warunki chodzi.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, bum1234 napisał:

Ciekawe. Z jednej strony sprzęt stoi na jakichś "marmurach" (nie wiadomo po co :D), a z drugiej strony klocki poustawiane są jeden na drugim. Gdzie tu logika?

To jest nieprawda. Zwłaszcza jeśli o domowe warunki chodzi.

 

oj tam 🙂 przecież te klocki stoją tak na czas testu bo nie mam jak inaczej ich ustawić. Normalnie nie mam tam takich wież.

co do zbalansowania i domowych warunków - parę lat temu być może, teraz bym się zastanowił, zobacz ile przybyło różnych urządzeń bezprzewodowych. np. u mnie po domu lata wifi 2,4/5/6, bt, ant+, zigbee, ble, 433 khz i jakaś lora od wodomierza - wszystko to generuje zakłócenia i harmoniczne 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, bum1234 napisał:

Ciekawe. Z jednej strony sprzęt stoi na jakichś "marmurach" (nie wiadomo po co :D), a z drugiej strony klocki poustawiane są jeden na drugim. Gdzie tu logika?

Może sprzęt stoi w taki sposób po to żeby zamieścić wszystkie elementy na jednej fotce? Logiczne?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, pmcomp napisał:

Podobnie z DACami. Kazdy bedzie mial inny poziom wyjsciowy.

testujac zawsze staram sie ten poziom wyrownac, umik i miernik spl 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, xsnailx napisał:

co do zbalansowania i domowych warunków - parę lat temu być może, teraz bym się zastanowił, zobacz ile przybyło różnych urządzeń bezprzewodowych. np. u mnie po domu lata wifi 2,4/5/6, bt, ant+, zigbee, ble, 433 khz i jakaś lora od wodomierza - wszystko to generuje zakłócenia i harmoniczne 

W sumie można to sprawdzić. Podłączyć ekranowany kabel do wzmacniacza i pre. Włączyć zasilanie. Następnie w obudowie wzmacniacza  umieścić odbiornik np wifi i zobaczyć czy jest zasięg. Oczywiście odbiornik wifi nie może mieć swojej anteny tylko na krótko połączony do kabla. Czułość obwodów wejściowych odbiornika wifi jest nieporównywalnie większa od wzmacniacza więc jak coś będzie to pokaże.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Ma_ki napisał:

W sumie można to sprawdzić. Podłączyć ekranowany kabel do wzmacniacza i pre. Włączyć zasilanie. Następnie w obudowie wzmacniacza  umieścić odbiornik np wifi i zobaczyć czy jest zasięg. Oczywiście odbiornik wifi nie może mieć swojej anteny tylko na krótko połączony do kabla. Czułość obwodów wejściowych odbiornika wifi jest nieporównywalnie większa od wzmacniacza więc jak coś będzie to pokaże.

Ha:) widzisz a była okazja zrobić test bo te monosy audioneta miały też rca więc teoretycznie mogłem podłączyć je do pre tym i tym i odkręcić na maxa głośność sprawdzić czy coś nie syczy przełączając wejście na monobloku. No ale już niestety za późno 😞

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
W dniu 15.05.2023 o 15:51, xsnailx napisał:

Od strony technicznej w pełni zbalansowane urządzenie powinno byc teoretycznie lepsze

 

Wedle jakiej teorii powinno być teoretycznie lepsze? 

Moim zdaniem, wg. teorii to daje duże lepsze możliwości przesyłu sygnału na duże odległości, dużo większe niż potrzebne w jakimkolwiek systemie audio (no chyba ze ktoś odtwarzacz CD trzyma 15 metrów od preampa). I nic więcej.

Ale nie jest to rozwiazanie pozbawione wad, przede wszystkim trzeba dublować cały układ, co podwaja koszty. Podwaja też emisję ciepła, konsumpcję energii i zwykle jednak pełne zdublowanie układu wiąże się z jakimiś oszczędnościami, nawet jeśli nie materiałowe, to np. zmniejszenie radiatorów, bo urządzenie było by tak duże, że nie da się go podnieść -> np. stare ML, które obecnie są często w opłakanym stanie technicznym w związku z przegrzewaniem się itd. 

Nawet w idealnym założeniu, że w pełni zdublowanie układu zostało zrobione bez żadnego kompromisu (można takie sprzęty policzyć na palcach jednej ręki), to nawet wtedy, dochodzi czynnik rozjazdu "lustrzanych" odbić układu. Przecież każdy element elektorniczny ma jakąś tolerancję i nawet składając cały układ z elementami o 1% tolerancji (zna ktoś taki...? Bo zazwyczaj jest 5% albo więcej...) to zawsze jakieś niedopasowanie jednej części układu do drugiej będzie.

I teraz pytanie, czy ten rozjazd parametrów, który szkodzi, zrównoważy w rozrachunku ogólnym, lepsze możliwości przesyłu sygnału ? Bo to nie jest tak, że sama symetryzacja daje same profity tylko producenci nie chą jej stosować by ciąć koszty. Coś da, ale też coś pogorszy.

Więc, (moim zdaniem) sens pchania się w układy z XLR jest tylko wtedy jeśli przesyłamy sygnały powyżej 5 metrów. Sam próbowałem wiele razy puszczać sygnał kablem RCA o długości 2m, nawet sygnał z PHONO nie powodował żadnego brumienia (o ile przewód ma odpowiedni ekran).

Jedyny wyjątek kiedy jest sens iść w XLRy (moim zdaniem oczywiście) jest wtedy gdy konstrukcja końcówki mocy, jest w pełni zbalansowana i dostarczenie takiego sygnału może pomóc lepiej wykorzystać potencjał takiego układu. Tyczy się to głownie KRella i końcówkę Dana Deagostino (w tych to nawet specjalnie nie ma gniazd RCA, by zmusić użytkownika do takiego rozwiązania). 

Tak więc, MZ jeśli iść w XLR to albo z pełną świadomością, że nasza końcówka mocy faktycznie tak została zaprojektowana, że to więcej jej pomoże niż zaszkodzi (bardzo mały procent urządzeń na rynku), albo jeśli ktoś rzeczywiście ma naście metrów sygnału do puszczenia. 

Z pewnością pchanie się w układy zbalansowane, lampowe to głupota albo wręcz błąd w sztuce. Sparowanie lamp i rozjazdy między nimi rzędu 20% dużo więcej szkodzą, niż potencjalnie jest w stanie wnieść zbalansowany układ. Największą głupotą są lampowe urządzenia SE które na siłę się balansuje, żeby tylko średnio rozgarnięty audiofil, który się naczytał pierdól w internecie, mógł się cieszyć, że sobie wpiął kabel XLR do wzmacniacza... 

 

 

W dniu 16.05.2023 o 07:11, xsnailx napisał:

co do zbalansowania i domowych warunków - parę lat temu być może, teraz bym się zastanowił, zobacz ile przybyło różnych urządzeń bezprzewodowych. np. u mnie po domu lata wifi 2,4/5/6, bt, ant+, zigbee, ble, 433 khz i jakaś lora od wodomierza - wszystko to generuje zakłócenia i harmoniczne 

To też bym się zastanowił, czy to ma sens, nawet teoretyczny. Szum w eterze jest rzeczywiście olbrzymi, tylko czy rozwiązanie zbalansowane, aż tak pomaga...? Zastanówmy się (bo sam nie wiem, serio) ale tak na chłopski rozum, szum oddziaływuje na kable, ale też na sam sprzęt. Jeżeli układ jest zbalansowany, czyli dwa razy większy fizycznie i dwa razy większa ilość elementów elektronicznych, to każdy z nich też w jakimś stopniu jest odbiornikiem. Każda nóżka rezystora jest anteną. 

Sam kabel zbalansowany ma w sobie dwie żyły, czyli "antena" jest dwa razy większa. Jedyne co chroni przed szumem jest ekran i to jego skuteczność może być ochroną, a nie zbalansowanie układu, który poprzez swoje zbudowanie i zdublowanie, może przyjąć dwa razy więcej fal elektromagnetycznych. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
Godzinę temu, plastik1989 napisał:

pewnością pchanie się w układy zbalansowane, lampowe to głupota albo wręcz błąd w sztuce

Chyba, że ktoś chciałby zrezygnować z odwracacza fazy w układach push pull. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
8 minut temu, Seyv napisał:

Chyba, że ktoś chciałby zrezygnować z odwracacza fazy w układach push pull. 

Tak to jeden z wyjątków, które wyszczególniłem. Konstrukcja końcówki mocy, która realnie z tego skorzysta.

ALE żeby z tego dobrodziejstwa skorzystać, w urządzeniu lampowym, należałoby sygnał z preampa mieć w pełni zbalansowany. Czyli preamp lampowy zbalansować. Czyli wracamy do punktu wyjścia, bo ominiemy odwracacz fazy (dobrze) ale dodamy drugie tyle lamp w preampie lampowym, gdzie rozjazdy między połówkami będą wprowadzać (być może) więcej szkód, niż pominięcie odwracacza fazy. 

 

Taką sytuację mam w monoblokach Manley, monoblok na 10szt lamp EL34 może fajnie pracować po XLR, ale producent zaleca używanie sygnału niezbalansowanego, z dedykowanego preampa Manley, w konstrukcji Single Ended na lampie 300B. Ten preamp w takiej formie jest w rozrachunku lepszym rozwiązaniem, pomimo tego, że jest niezbalnsowawy "z natury". A niższy model preampa (jeśli dobrze pamiętam) ma pełne zbalansowanie i gra znacznie słabiej. Zarówno wedle społeczności fanów Manley, jak i samego producenta. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, plastik1989 napisał:

Sam kabel zbalansowany ma w sobie dwie żyły, czyli "antena" jest dwa razy większa. Jedyne co chroni przed szumem jest ekran i to jego skuteczność może być ochroną, a nie zbalansowanie układu, który poprzez swoje zbudowanie i zdublowanie, może przyjąć dwa razy więcej fal elektromagnetycznych. 

Jest akurat odwrotnie, jeżeli chodzi o połączenia piszesz nieprawdę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
1 godzinę temu, plastik1989 napisał:

Zastanówmy się (bo sam nie wiem, serio) ale tak na chłopski rozum

Toteż pisałem, że głośno gdybam i nie do końca czuję temat. 

2 minuty temu, przemak napisał:

Jest akurat odwrotnie, jeżeli chodzi o połączenia piszesz nieprawdę.

A dlaczego? 

----

BTW, tak w całkowitym oderwaniu od dyskusji, jednym krótkim zdaniem, jaka jest Twoja opinia. Czy w połączeniach domowego systemu audio, kable długości 1m, jest sens iść system zbalansowany? 

Z moich doświadczeń, wynika, że raczej gra nie warta świeczki - nie licząc wyjątków potweirdzających regułę, zazwyczaj więcej to szkodzi i komplikuje niż pomaga.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, plastik1989 napisał:

Toteż pisałem, że głośno gdybam i nie do końca czuję temat. 

A dlaczego? 

----

BTW, tak w całkowitym oderwaniu od dyskusji, jednym krótkim zdaniem, jaka jest Twoja opinia. Czy w połączeniach domowego systemu audio, kable długości 1m, jest sens iść system zbalansowany? 

Z moich doświadczeń, wynika, że raczej gra nie warta świeczki - nie licząc wyjątków potweirdzających regułę, zazwyczaj więcej to szkodzi i komplikuje niż pomaga.  

Zdania są podzielone z tym podwajaniem układu żeby był sygnał zbalansowany. Są producenci którzy robią tylko SE a są tacy gdzie układy są dublowane. I mowa tu o topowych konstrukcjach. 

Osobiście coraz bardziej jestem za tymi SE. 

To o kablu XLR to musisz doczytać, absolutnie tak nie jest. Na YT gdzieś widziałem fajny filmik tłumaczący to zagadnienie, jak znajdę to wrzucę.

Widzisz, można pisać nie nabijając się z drugiej osoby, że czegoś nie wie 😉

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.