Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  810 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Będę wdzięczny za jeszcze jakieś propozycje integr, które udzwigną te Dynki. W teście HiFI Chice http://www.hifichoice.pl/dynaudio-contour-s-1.4-le-test,90,7 pozytywnie rezultaty uzyskali z Heglem H80 i Roksanem K2 (oba wzmaki mozna juz wyrwać do 4K).

Edytowane przez technics1210

Hifi choice odpusc, to takie bogatsze stereo i "wesolo"...

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

H80 z tymi Dynkami raczej odpada. Miałem ten wzmacniacz z DM3/7 i dół był nijaki. To bardzo fajny wzmacniacz ale do kolumn łatwiejszych w wysterowaniu.

Dokladnie, cos w tym jest z tym h80, ze w krajowych reckach pisza, ze to bardzo wydajna integra a jak rozmawiam z Kolegami z forum co mieli h80 to kazdy sie pozbyl tego hegla przez wlasnie jego problemy z odpowiednim wysterowaniem ich kolumn, ze to slabowity piecyk jest.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Waty są mylące. Gdyby był lampą i miał 75 W byłoby pewnie OK. Gdyby był wzmacniaczem w klasie A pewnie 50 W wystarczyłoby. A przy takim trafie zasilającym w klasie D pewnie miałby 200 W i też wystarczyłoby.

Lampa z Dynaudio? Znam setup, który mnie powalił! BAT 75SE z pre 50SE i Dynaudio Contour 3.0. Jakieś taśmy Nordosta do tego, chyba SPM Reference...??? Było znakomicie!

Parker's Mood

może nie jestem za bardzo wymagający ale kiedyś S25 napędzałem Jadisem

który ma 60W w klasie A i moim zdaniem było bardzo fajnie

kolega ma te kolumny i z ciekawości kiedyś pożyczę posłucham

ale teraz dostaną już 90W w kasie A z lampy ....

Chciałbym się Was poradzić, czy jest sens wymiany obecnych Audience 42 na x14?

Jaka jest pomiędzy nimi różnica? Co mógłbym zyskać?

Zasilam je 30W klasy A i jest bardzo wciągające granie, a jeśli brakuje pary przełączam w tryb A/B i mam 130W.

Edytowane przez kocurro

Denafrips Enyo 15th, Naim Supernait 2, Xavian Ambra Esclusiva

Tak, myślałem o większym midbasie i choćby takie Audience 52SE prawdopodobnie bardzo by mi odpowiadały, tylko czy moje 30W klasa A je napędzą? Jeśli lepiej odpuścić sobie 52SE to pozostają x16 i na koniec chciałbym zapytać jaka seria jest klasyfikowana wyżej, a jaka niżej Excite oraz Emit?

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

 

Denafrips Enyo 15th, Naim Supernait 2, Xavian Ambra Esclusiva

Soczystsze, pelniejsze wybrzmienia, bardziej slodka i dzwieczna gora w emitach, wiecej w nich muzyki, bezpieczniejsze wobec pomieszczenia i wzmacniacza. Excite szybsze, bardziej detaliczne, bez tej slodyczy na gorze z emitow, bezlitosne na gornej sredni zarowno wobec pomieszczenia jak i wzmacniacza, mniej w nich muzyki a wiecej kina domowego. Emity gladsze, plynniejsze, bardziej czaruja a excite bardziej efekciarskie. Zobacz, ze wiekszosc osob, ktore siedza dlugo w Dynaudio unika serii excite, "przeskakuje ja". Albo emit albo cos wyzej niz excite teraz osobiscie bym wybral.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Dziękuję za cenne wskazówki, które wezmę pod uwagę i będę starał się odsłuchać najlepiej jedną jak i drugą serię, ale rzeczywiście bliżej mi do Emitów.

 

Pozdrawiam.

Denafrips Enyo 15th, Naim Supernait 2, Xavian Ambra Esclusiva

Do EMIT 20 sensownie będzie kupić zadbanego Pioneera 400 lub 400x, zrobić mu przegląd w fachowym serwisie (polecam materiały na YT o tym jak jest skonstruowany ten wzmak i dlaczego jest wydajny prądowo). Miałem go przez wiele lat i świetnie sterował Audience 50 czyli tak na prawdę EMIT 20. Wiele wzmaków takich marek jak Exposure, NAD czy nawet podstawowych modeli McIntosha lub Electrocompanieta wcale lepiej nie zagrało z 50 niż ten niepozorny Pioneer. Dopiero Krell 400xi wyraźnie pokazał, że można lepiej.

Tak, myślałem o większym midbasie i choćby takie Audience 52SE prawdopodobnie bardzo by mi odpowiadały, tylko czy moje 30W klasa A je napędzą? Jeśli lepiej odpuścić sobie 52SE to pozostają x16 i na koniec chciałbym zapytać jaka seria jest klasyfikowana wyżej, a jaka niżej Excite oraz Emit?

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

 

Emit, DM to seria odpowiednia audience zaś Excite to coś między Audience/Emit/DM a focus, z lepszym tweeterem ale nadal ubogą zwrotnicą. Audience 42 mają minimum impedancji na 3,7 ohma zaś np x16 ok. 5 ohma, jeśli czuć że dla wzmacniacza trudno jest dla małych audience to przy x16 będzie czuć wyraźną poprawę. U mnie grają x16 jak i audience 42 też pod 30 watt, z lampy z tym że wydajności z Twoim wzmacniaczem bym nie porównywał bo zapewne Twój jest sporo wydajniejszy, w każdym razie jeśli wzmacniacz jest o takiej wydajności że słychać że nie radzi sobie w pełni z 42kami to z x16 będzie poprawa a z trudniejszymi 52SE pogorszenie :). Co do samego dźwięku to nie wiadomo co może przypasować, x16 jak dla mnie ze standardowym kondensatorem to rozmycie na górze i mimo że słychać że dzwięków jest więcej na górze jak w audience 42 to przez to ich rozmycie jest jakby ich mniej, takie rozmycie rozdzielczości. Po wymianie na odpowiedni kondensator to co innego. Ogólnie x16tki grają równiej jak 42, wrażenie takie jakby obraz akustyczny był pozaciemniany w niektórych miejscach w 42 a w x16 równiej podświetlony. Co byłoby lepsze to zależy jakby się to zgrało z elektroniką i gustem.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Dokladnie, kwestia gustu, wybierajac tylko tym co slyszymy a odrzucajac marketing rowniez ten, ktory uslyszymy w salonie wybor jest prosty i do tego tanszy. No chyba, ze chcemy wiecej kina domowego a mniej muzyki to excite beda lepszym wyborem. Co ciekawe Dynaudio w najnowszych excite x 18 i x44 poprawilo gore w stosunku do starszych modeli serii (nie wnikam czy to tylko strojenie czy te ulepszenia w procesie produkcji o ktoryn pisze ich dzial marketingu, to juz oni wiedza najlepiej) ale jest wyraznie lepiej i gdybym mial taka gore w moich x14 jaka jest w x18 byloby bardzo milo. Czasem sie zastanawiam czy Dynaudio nie robi tego celowo, daja raz takie strojenie gory jak w x14, potem wchodzi marketing i troche poprawiona gora w x18 i interes sie kreci. Teraz emit m20 i wracamy do serii audience, jakby Dynaudio od lat tylko podmienialo swoje strojenia ze starszych lat zmieniajac tylko nazwy serii, czasem cos tam wymieszajac w brzmieniu, tu np. damy troszke wiecej z audience a mniej a excite a za 3 lata damy wiecej z excite a mniej z audience i tak w kolko a postepu w brzmieniu nie ma, mowie o tych najtanszych seriach. Trzeba tylko wybrac to strojenie, ktore bardziej nam odpowiada hah.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Twoje zdanie nt excite jest wg mnie spowodowane nieodpowiednią elektronika towarzysząca. Spróbuj ich z lepszymi zabawkami a nie będziesz pisał o kinie domowym. "Soczysty" wzmacniacz będzie odpowiedni.

Sluchales grajacych razem cd 100 i in100 od atolla? Chociaz zgodze sie, ze z accu bedzie na pewno lepiej hah

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Też chciałem o tym wspomnieć :) Audience są z natury mokre i w suchości ze wzmacniaczem im trudno a w excite soczystość wychodzi bardziej od wzmacniacza i odtwarzacza, na lampie duża różnica w samej soczystości zależeć będzie od modelu lamp sterujących czy mocy, można tłuścić czy odchudzać i też jak się nie spróbuje różnych lamp to się człowiek nie dowie że anorektyka można podtuczyć.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

<p>Tylko, ze nie robmy a pary setek atolla suchotnikow w stylu budzetowych pionkow czy "jamaszek". Tak to akurat nie gra, no chyba, ze nie wygrzane. Sluchalem moich maluszkow z wmacniaczem audio analogue i czy regami i to soczystosc wzmacniaczy w polaczeniu z excite mi nie podeszla, tracimy calkowicie rozdzielczosc, robi sie miekka sklejona papka, powaznie ani z brio r ani crescendo x 14 nie brzmialy dobrze...

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Jestem zdecydowanie przekonany że Dynki grają lepiej ze znacznie droższą od siebie samych elektroniką. Przykład ze swojego pokoju. DM 3/7 grały najpierw z Pioneer A06, potem z H80, następnie z H160 i dopiero Octave pokazał jak te w sumie niedrogie paczki potrafią ładnie zagrać.

Jestem zdecydowanie przekonany że Dynki grają lepiej ze znacznie droższą od siebie samych elektroniką. Przykład ze swojego pokoju. DM 3/7 grały najpierw z Pioneer A06, potem z H80, następnie z H160 i dopiero Octave pokazał jak te w sumie niedrogie paczki potrafią ładnie zagrać.

Cholercia, wiedzialem, ze to napiszesz :)

Hegel H80 | Chord Hugo 2 | Dynaudio Excite X14

Bardzo dziękuję Wam za obszerne wpisy na temat różnic i Waszych spostrzeżeń co do poszczególnych serii. Na pewno pomogły mi zorientować się i teoretycznie ukierunkować moje przyszłe decyzje dotyczące wymiany Dynek na nowszą linię. Będę się starał uniknąć zakupu w ciemno i w miarę możliwości odsłuchać serię Emit jak i Excite z moją końcówką.

 

Pozdrawiam.

Denafrips Enyo 15th, Naim Supernait 2, Xavian Ambra Esclusiva

Na Twoim miejscu wymienił bym chociaż w nich cewkę na powietrzną, 20 zł sztuka, efekt oddzielenie basu od średnicy i odbłocenie jej plus delikatnie lepsza jej barwa . Zabieg nie zmienia sygnatury brzmienia, na pewno po rezultacie zachce się więcej.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Gość

(Konto usunięte)

Jestem zdecydowanie przekonany że Dynki grają lepiej ze znacznie droższą od siebie samych elektroniką

 

Jak większość kolumn...

Edytowane przez Gość

Tu jednak bym polemizował. Znów przerobiony przykład, kolumny AP Tempo VI bardzo ładnie zagrały z "kombajnem" za 4000 zł. Myślę, że Dynki się tu wyróżniają, mając apetyt na droższą elektronikę:)

Powiem tak, może wszystkie mają apetyt na lepszą elektronikę, ale wiele z innych gra przyzwoicie z tańszymi wzmacniaczami. Z Dynkami jest inaczej, z równymi sobie i tańszymi grają niezadawalająco. Podpinając coś "lepszego" słychać bardzo duży progres. Mnie DM-y zaskoczyły niesamowicie.

Zgodzę się z ps39. Oczywiście to nie jest tak, że tylko Dynki lubią się dobrą elektroniką. Jest na pewno więcej takich kolumn. Część modeli jest dość trudna na napędzenia i co za tym idzie trzeba szukać wydajnych wzmacniaczy, a te są drogie. Nawet przy niskich seriach Dynaudio czuć duży progres przy coraz lepszej elektronice. Cześć kolumn innych marek nawet przy "kiepskiej" elektronice potrafi zagrać dość dobrze, a podłączając lepszą poprawa jest już mniejsza.

Edytowane przez Silver_85
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.