Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

<p>Jest cos wyjatkowego i bardzo angazujacego mnie w tym calym d28/2, no bardziej mi sie podoba brzmienie gory w tanszej serii od gory zarowno moich x14 jak i morela z canto grand

 

Konfiguracja sprzętu zawsze będzie bardziej indywidualna . Na pewno D28/2 z ferrofloidem przy niedrogiej zwrotnicy będzie brzmiał nieco bardziej spokojnie ,lecz będzie to przekaz bardziej przytłumiony ,taki lekko za kocem. Jeżeli system brzmi zbyt jasno lub pokój ma gołe ściany i więcej jest dźwięków odbitych w pomieszczeniu wówczas taki przekaz będzie bardziej komfortowy dla ucha .

 

Mimo wszystko głośniki wysokotonowe z serii Excite,Focus, Contour niosą sporo więcej informacji i są bardziej rozdzielcze i w przyzwoitej akustyce i dobrej konfiguracji systemowej są po prostu lepsze .To kolejny krok w górę.

 

Przy konfiguracji tańszego systemu taki głośnik D28/2 wybaczy więcej co do jakości realizacji materiału muzycznego jak i sprzętu towarzyszącego .

Nie umniejsza to faktu jakości tego głośnika i faktu co można z niego tak naprawdę '' wycisnąć".

 

Przypominam że Guarneri Homage Sonus Fabera drugi model od góry oferty opierały się nie o Esotara T330 a o D28/2 .Ale tam był ten tweeter połączony z Audio Technology.

post-15230-0-23916900-1503553371_thumb.jpg

post-15230-0-52285100-1503553431_thumb.jpg

post-15230-0-00225100-1503553578_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko się z tym nie zgodzić (wpływ braku odpowiednich warunków akustycznych i przeciętnej jakości elektronika towarzysząca) ale tu dochodzą jeszcze osobiste preferencje i zostanę przy swoim zdaniu, że brzmienie góry z dm/emit ma dla mnie więcej tego czegoś, tej magii, umiejętności angażowania i oddania piękna muzyki ( i nie bardzo w tym momencie interesuje mnie, że w moich excite siedzi nowocześniejsza technologia skoro tracę właśnie tę wyżej wspomnianą magię - to "coś" w brzmieniu, czego nie da się wyrazić słowami i albo to jest albo tego nie ma! mimo lepszych "technikaliów" itd.) Umiejętność oddania czegoś więcej, czegoś głębszego z moich naj. płyt z muzyką niż tylko aspektów technicznych - to słyszę w serii dm/emit, tu u mnie rodzą się emocje, jestem tylko ja i muzyka, nic mi nie brakuje i nie jest w nadmiarze, niczego nie analizuje tylko zamykam oczy i jest pięknie. Ciężko się o tym pisze, jest to bardzo indywidualna sprawa ale chyba każdy z posiadaczy czy to Dynaudio czy kolumn od S16hz bardzo dobrze rozumie o czym piszę, w końcu właśnie te kolumny posiadają "tę umiejętność oddania duszy muzyki".

Edytowane przez Adam 38

The Prodigy - No Good

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy SF Electa Amator nie ma Dynaudio Esotara 330???

 

Electa ma D28AF

http://www.audioreview.it/prove/storiche/sonus-faber-electa-bi-wiring.html

 

Electa Amator i Extrema ma Esotara T330 D

 

W istocie z rozpędu napisane. Większość zainteresowanych wie że Esotar T330D jest w tych dwóch modelach SF.

Jak i w samych kolumnach Dynadio Confidence 3, Confidence 5 ,Craft ,Myrage, Contour 4,Contour 2,8.

post-15230-0-82230100-1503557609_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Confidence 5 była oprócz T330D nawet kopuła 54 mm Esotar M 560D chyba nigdzie więcej nie zastosowana ,oprócz znanych D52, D54,D76.

 

http://site.diy-loudspeakers.com/images/datasheets/loudspeakers/dynaudio/MIDRANGE/DYNAUDIO_M560D_ESOTAR.pdf

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj posłuchałem w x16 podmieniony d260 na d28/2 . Na tej zwrotnicy bardziej słychac zmiany między tweeterami niżeli w audience 42. Tweeter d28/2 gra w x16 bardziej meritum zdarzeń poświęcając rozdzielczość z przestrzenią. Te meritum to w zasadzie esencja przyjemności z muzyki, jest spokojniej i bardziej dosadnie ale i mniej interesująco bo nie oświetla wystarczająco sceny, ze standardowym kondensatorem zapewne było by nie do zaakceptowania.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygrzewają się jeszcze, ale jest MEGA, to było to.

Słucham właśnie radia Paradise (grają z jakością 320kb) i gęba mi się nie zamyka ;))

Wreszcie satysfakcjonująca ilość basu na moich 25m.

Kombinuję teraz z kablami, w tej chwili gram na Chordach Odyssey 2 ale chcę jeszcze sprawdzić Naima naca5.

Ale szczerze przyznam, że za designem Guru Juniorów będę tęsknił, były piękne, teraz już kto inny cieszy oko...

Edytowane przez stach_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko głośniki wysokotonowe z serii Excite,Focus, Contour niosą sporo więcej informacji i są bardziej rozdzielcze i w przyzwoitej akustyce i dobrej konfiguracji systemowej są po prostu lepsze .To kolejny krok w górę.

Na marginesie takie pytanie... ;)

Czy generalnie, gdybyś mógł (gdyby były one dostępne) , w swoich konstrukcjach wykorzystywałbyś aktualne przetworniki Dynaudio? Które i na jakie zakresy pasma?

Edytowane przez globtroter1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na marginesie takie pytanie... ;)

Czy generalnie, gdybyś mógł (gdyby były one dostępne) , w swoich konstrukcjach wykorzystywałbyś aktualne przetworniki Dynaudio? Które i na jakie zakresy pasma?

 

Głośnik zawsze jest dostępny ,ale skoro zniknął z oficjalnej oferty sprzedażowej w USA 2009 r i Europie ,a były do 1999 roku w dystrybucji Intetechnika to jest tylko kwestią ceny za ile można dany głośnik kupić z rynku wtórnego czy serwisu ,a jak coś nie jest dostępne szeroko ceny będą szły w górę.

 

W dawnych latach wykonywałem kolumny na głośnikach Dynaudio ,montowałem też zestawy do samodzielnego montażu Dynaudio bo takie były w ofercie tego producenta niegdyś ,korzystałem z wielu głośników .

 

Dziś nie mam potrzeby składać kolumn na głośnikach w/w (midwoofery i woofery) gdyż większość kolumn które serwuję na rynek to konstrukcje pod lampy (triody GM70, 833 ,ale i 845 ) a głośniki Dynaudio nie bardzo nadają się do lamp - pomiojam silne i mocne tetrody strumieniowe takie jak KT 88-KT150 Octave ,monobloki Cayina, Audio Researcha, tu miejsce jest na tranzystor najczęściej.

 

Inną sprawą są wysokotonowki Dynaudio ,one są ponadczasowe (tak twierdził Franco Serblin w czasach kiedy był właścicielem Sonus Fabera) i ja się do tego zdania przychylę ,choć wiadomo nie ma głośników niezastąpionych.

 

Jedna z ostatnich moich produkcji to CREDO D400 ,potężna 65 kg kolumna o głębokości 48 cm !

Wyposażona w głośniki ScanSpeaka i ...wysokotonowy D280 coating precision ,to głośnik pochodzący z Contoura 1,4 LE i 3,4 LE ,to udoskonalona konstrukcja D260 na ferrytowym magnesie jak w C1,4 ,C 3,4 ale też Contour 1,3mk2, 1,1 , 3,0 i 3,3). A posiadam głośnik z Focusa 220 II na magnesie neodymowym ,ten jednak w/w jest wyraźnie lepszy do niższych podziałów ,posiada dużą komorę tłumiącą za magnesem .

 

Mam jeszcze u siebie na magazynie fabrycznie nowe : T330 D ESOTAR, D260 ESOTEC, D28/2 ,używane D28AF i rzadko spotykana D21/2 +kilka midwooferów 15W38 , 17W75LQ ESOTEC, kopuły D52 AF , 20W75 . Jak to u pasjonata głośników są i Focale, Etony ,inne już nieprodukowane.

 

Jako że od pewnego czasu mam sentyment do wybranych kolumn które posiadałem w przeszłości złożę sobie chyba z sentymentu klona Contour 3,0 bo mam dostępne głośniki i kompletne schematy pod mocny tranzystor ,albo kupię kolumny do kolekcji.

post-15230-0-57165900-1503920184_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Ponownie, po rocznej przerwie ( poprzednio Audience 50 ) melduję się w Klubie z monitorami Dynaudio Focus 140.

Zostały zakupione od naszego forumowego kolegi krzysztof7202 ( Krzysiu, dziękuję za wszystko, kolumny jak nowe !)

 

Na razie trwają pierwsze porównania pomiędzy 50-tkami a 140-tkami, jednakże co rzuca się pierwsze na uszy- dużo lepsza dynamika, cieplejszy przekaz ( trochę ciemniejszy) oraz bas. Jest wprost genialny. W pomieszczeniu 18 m2 jest jego tyle ile trzeba- czyli ogromnie dużo, ale z umiarem. Niskie tony kontrolowane i trzymane za mordę (to również zasługa Rotela A14) :-) Jednakże wszystko jest poukładane, spójność pasma wręcz rewelacyjna, można słuchać godzinami. Prawdziwe stare dobre Dynaudio.

 

Czytałem wcześniej wiele opisów co do ich nadmiernego basu i że są zbyt ciemne.

Być może, ale jeżeli poda się dynamiczny wzmacniacz o przyzwoitej mocy i wydajności to te Dynki będą grały tak jak trzeba.

Może nie są demonami przejrzystości, ale po dłuższym słuchaniu zaczynamy słyszeć smaczki i wybrzmienia.

Do takiej faktury na pewno trzeba się przyzwyczaić ale z pewnością zyska się na przyjemności odsłuchów.

 

Żeby z tak małych monitorów wydobywał się tak przyjemny i zarazem ogromny dźwięk? :-)

Słuchanie płyt Lighthouse Family, Sade czy Seal'a to naprawdę wielka przyjemność.

 

No i do muzyki REL T7 nie jest już potrzebny. :-)

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Ponownie, po rocznej przerwie ( poprzednio Audience 50 ) melduję się w Klubie z monitorami Dynaudio Focus 140.

Zostały zakupione od naszego forumowego kolegi krzysztof7202 ( Krzysiu, dziękuję za wszystko, kolumny jak nowe !)

 

Na razie trwają pierwsze porównania pomiędzy 50-tkami a 140-tkami, jednakże co rzuca się pierwsze na uszy- dużo lepsza dynamika, cieplejszy przekaz ( trochę ciemniejszy) oraz bas. Jest wprost genialny. W pomieszczeniu 18 m2 jest jego tyle ile trzeba- czyli ogromnie dużo, ale z umiarem. Niskie tony kontrolowane i trzymane za mordę (to również zasługa Rotela A14) :-) Jednakże wszystko jest poukładane, spójność pasma wręcz rewelacyjna, można słuchać godzinami. Prawdziwe stare dobre Dynaudio.

 

Czytałem wcześniej wiele opisów co do ich nadmiernego basu i że są zbyt ciemne.

Być może, ale jeżeli poda się dynamiczny wzmacniacz o przyzwoitej mocy i wydajności to te Dynki będą grały tak jak trzeba.

Może nie są demonami przejrzystości, ale po dłuższym słuchaniu zaczynamy słyszeć smaczki i wybrzmienia.

Do takiej faktury na pewno trzeba się przyzwyczaić ale z pewnością zyska się na przyjemności odsłuchów.

 

Żeby z tak małych monitorów wydobywał się tak przyjemny i zarazem ogromny dźwięk? :-)

Słuchanie płyt Lighthouse Family, Sade czy Seal'a to naprawdę wielka przyjemność.

 

No i do muzyki REL T7 nie jest już potrzebny. :-)

ale mi na słodziłeś :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A50 a F140 to zupełnie inna bajka, mimo że głośniki same w sobie bardzo podobne.

Przede wszystkim zwrotnica jest o wiele o wiele wiele lepsza w całej serii Focus, a dwa midbas w A50 to już pewnie wymaga wymiany zawieszeń by grał jak należy.

 

Witamy w sekcie dyniarzy z powrotem drogi Sittku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiu7202, należało ci się :-)

 

Witamy w sekcie dyniarzy z powrotem drogi Sittku :)

Z wielką przyjemnością :-)

 

Teraz na tapecie leci George Michael i jego podwójny album, ponoć ten najbardziej znany i lubiany.

Przyznam, że nigdy go nie lubiłem, ale na tych dyniach to i jego nagrania zaczęły mi się podobać. Magia.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowac to na forum najlepiej potrafi konkurencja.... Ale zostawmy ten temat, kazdy ma wybor, nikt nikogo do Dynaudio nie zmusza. Pochwale sie, ze jutro bede mial ogromna przyjemnosc wpiac w moj system Haiku Audio Sol 2, moze to juz czas na zmiane piecyka.

The Prodigy - No Good

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kategorię state of the art to np.

 

https://www.grimmaudio.com/hifi-products/loudspeakers/ls1be/

 

http://kii.audio/en/

 

Tylko czy kolumny mają przede wszystkim dobrze brzmieć czy wyglądać? Poza tym co przełomowego w ciągu ostatnich 15 lat wynaleziono w technice głośnikowej? ( poza technologią bezprzewodową ale to dotyczy sposobu komunikacji ze źródłem dźwięku, a nie konstrukcji głośników)

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o technikę głośnikową to sporo w tym racji:) Dopiero od nowych contour zaczęli kombinować z midwooferami.

Pojęcie "zatrzymać się w rozwoju" jest pejoratywne, i oznacza nic innego jak pogorszenie jakości w stosunku do innych.

W przypadku Dynaudio nic takiego nie ma miejsca. Po prostu praktycznie stworzyli ideał, którego nie zmieniają. Czy to jest zatrzymanie w rozwoju? Na pewno nie.

 

Poza tym jest to tylko półprawda, ponieważ wiadomym jest, że wprowadzono nowe, ponoć innowacyjne modele, które niestety jakością nie dorównują już poprzednim konstrukcjom, które ponoć "zatrzymały się w rozwoju".

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takie same przetworniki znacznie inne, choćby kosz wooferów w jednych blaszany a w drugich odlewany a z esoteca 50tki mają tylko tekstylną kopułkę w f140 jest esotec +. Ostatnio przekładałem kopułki tekstylne tą właśnie z d260 do napędu d28/2 nie było znacznych różnic, sam napęd za to daje sporo ich więcej a kopułka z d28/2 w napędzie d260 zmniejsza szczegółowość, zwiększa nasycenie.

2.jpg

 

50tki :

 

http://insidehifi.blogspot.com/2016/08/dynaudio-audience-50.html

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A50 a F140 to zupełnie inna bajka, mimo że głośniki same w sobie bardzo podobne.

 

Kilka lat temu miałem u siebie F140 ale za to miałem w systemie F160 i w tym samym czasie A50. I pomimo pewnych plusów F160 (lepsza góra) to jednak pozostały A50 gdyż, np. pod względem znikania w pokoju, sceny dźwiękowej i ogólnej przyjemności odsłuchu bardziej podobały mi się właśnie A50, które prezentowały bezpretensjonalną radość z grania. Obie kolumny były zasilane 400 W na kanał.

Edytowane przez moreno1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynaudio zatrzymało się w rozwoju kilkanaście lat temu.

No dobre. Jako jedna z niewielu firm bazuje na głośnikach własnej produkcji.

A ogólna budowa głośnika z cewką elektryczną nie zmieniła się od jego wynalezienia ;-)

"A na całe Kargulowe plemię i pole spuść, dobry Panie, wszystkie plagi egipskie. Tylko się nie pomyl i nas, Pawlaków, sąsiadów Kargulowych, nie doświadczaj, bo my się swojej miedzy trzymamy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.