Skocz do zawartości
IGNORED

Cyfrowe korektory to idealne lekarstwo na chorobę - audiofilską ..


krell69

Rekomendowane odpowiedzi

Chcesz udowodnić że znasz się lepiej ?? Bo z tego wszystkiego to tylko udowadniasz mi że niby nie mam racji. Ja nie piszę o Avalonach czy innych bo na takich nie pracowałem. Mastering a studio nagrań to raczej dwa odległe od siebie pojęcia.

Mówię o tym na czym pracowałem i co słyszałem.

 

A strzelanie Avalonem czy jakimiś innymi Manleyami w wątku w którym ludzie o Behringerze piszą to jest naprawdę strzał w 10 :)

 

Niestety błędów ustawienia, zwrotnic, pomieszczenia czy poprostu nie dobrania gratów do siebie żadnym urządzeniem się nie zniweluje. Korektorem można co najwyżej pozamiatać te błędy pod dywan, ale one dalej będą.

To tak jakby powiesić kolumny przed koncertem na przysłowiorą pałę, i twierdzić że korektorem się wszystko zrobi że będzie grało dobrze. Nie będzie bo korektor nie jest pępkiem i lekarstwem na wszystko.

 

Jeszcze odniosę się do przesterów i podbijania. Jest taka zasada że na EQ się wycina to czego jest za dużo, a nie podbija tego czego jest za mało.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu były popularne w Niemczech - paru moich znajomych korzystało z dobroci tych korektorów,niektórzy w pustych ścianach, dziś już nie chcą patrzeć na te ''polepszacze''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz udowodnić że znasz się lepiej ??

 

prezentuję po prostu swoją opinię, jak każdy, mogę łaskawco? ;-)

 

w żadnym razie nie podejmuję dyskusji - od paru lat wiem, że na tym forum nie ma to najmniejszego sensu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi sie ten Behringer...jakieś takieś estradowe/studyjne ;). A tak na poważnie to piszesz Krell że mikrofony podłączasz do tego-te studyjne za 5 stówek czy droższe,czy zupełnie inne? To dodatkowe koszty czyli ze dwa tyś trzeba wyłożyc? Ostatnio zastanawiam sie nad kupnem mikrofonów i coś ponagrywać na żywo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś mże takie urządzenie w pomorskim? Chętnie bym posłuchał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia, dla dobrego algorytmu trzymającego fazę, dla dobroci Q=0,1 można dość precyzyjnie wyciąć duże peaki pomieszczenia i nawet dla basu nie słychać dużego zniekształcenia, czy jakiejś utraty dynamiki. Zysk jest większy niż strata. Natomiast dla kiepskich algorytmów będzie słychać takie charakterystyczne łyyp łyp nawet dla dobroci Q=0,2. Zaletą korekcji jest też to, że jeżeli pomieszczenie nam mocno podbija, to poprzez takie wycinki na basie możemy odciążyć głośniki i to znacząco, a co za tym idzie cieszyć się większą głośnością oraz dynamiką.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich urzadzeniach sa zainstalowane kiepskie algorytmy.

A jakie posiadaja te lepsze ?

Czy Behringer DEQ2496 ma te gorsze, czy lepsze algorytmy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich urzadzeniach sa zainstalowane kiepskie algorytmy.

A jakie posiadaja te lepsze ?

Czy Behringer DEQ2496 ma te gorsze, czy lepsze algorytmy ?

 

Ja mówiłem o komputerze w sprawie algorytmów, mam nadzieję że deq2496 ma dobre bo się do niego przymierzam.

Jak dokładnie wygląda korekcja pokoju odsłuchowego na deq2496, zakładając że mamy już ten mikrofon behringera. Jak to się odbywa krok po kroku?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

A kto się orientuje, które z dostępnych na rynku korektorów mają wejście i wyjście cyfrowe i w domenie cyfrowej obrabiają sygnał?

Które mają możliwość wyłączenia korekcji?

 

Mi wygląda na to, że tak może działać TacT, Lyngdorf i chyba Behringer.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po miesiącu zabawy z mikrofonem odpuszczam. Pewnie do czasu. Z moich ślepych testów wynikło, że lepiej jak zajmę się poprawą elektroniki. Powód jest banalny. Nie wiadomo gdzie mierzyć, wszystko pływa i się zmienia, mam tego serdecznie dosyć. Przede wszystkim trzeba korygować dwa kanały oddzielnie, inaczej nie przejdzie. Dlaczego? Wynika to z kształtu głowy i uszu. Nie można opracować wypadkowej charakterystyki z dwóch kanałów. Bo nie jest ona ani sumą, ani średnią. Najpiękniejsze co w tym było, to liniowy bas od 30Hz. Coś niesamowitego :) Ale coś kosztem czegoś :) I naprawdę trzeba mieć sprzęt żyleta żeby się w to bawić. Czasem robią się jakieś humy od sieci przy 50, 100Hz, pływa przy pomiarach. A na sprawdzaniu szumem widać, że korekcja jednego miejsca powoduję zmianę w innych miejscach.

 

Jak widać poniżej (wynik oddzielnie dla dwóch kanałów), jest to dość skomplikowane i żeby dokładnie zrobić, potrzeba ostrych filtrów. Najwięcej miszmaszu wnosi pomieszczenie, potem sprzęt i głośniki. Tak, sprzęt też wnosi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po miesiącu zabawy z mikrofonem odpuszczam. Pewnie do czasu. Z moich ślepych testów wynikło, że lepiej jak zajmę się poprawą elektroniki. Powód jest banalny. Nie wiadomo gdzie mierzyć, wszystko pływa i się zmienia, mam tego serdecznie dosyć. Przede wszystkim trzeba korygować dwa kanały oddzielnie, inaczej nie przejdzie. Dlaczego? Wynika to z kształtu głowy i uszu. Nie można opracować wypadkowej charakterystyki z dwóch kanałów. Bo nie jest ona ani sumą, ani średnią. Najpiękniejsze co w tym było, to liniowy bas od 30Hz. Coś niesamowitego :) Ale coś kosztem czegoś :) I naprawdę trzeba mieć sprzęt żyleta żeby się w to bawić. Czasem robią się jakieś humy od sieci przy 50, 100Hz, pływa przy pomiarach. A na sprawdzaniu szumem widać, że korekcja jednego miejsca powoduję zmianę w innych miejscach.

 

Jak widać poniżej (wynik oddzielnie dla dwóch kanałów), jest to dość skomplikowane i żeby dokładnie zrobić, potrzeba ostrych filtrów. Najwięcej miszmaszu wnosi pomieszczenie, potem sprzęt i głośniki. Tak, sprzęt też wnosi.

 

Ja też odpuściłem byłem (próbując korektę softwarowa robić na serwerze dla plików flac podawanych na SB). Inni zawalczyli hardwarem...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Opublikowano · Ukryte przez Fr@ntz, 23 Października 2010 - spam
Ukryte przez Fr@ntz, 23 Października 2010 - spam

Ja też odpuściłem byłem (próbując korektę softwarowa robić na serwerze dla plików flac podawanych na SB). Inni zawalczyli hardwarem...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A ja to słyszałem,ze Najman od Pudziana lepszy jest...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza

O, dobrze że podałeś mi topic, bo ja dwa lata się już męczę. No kolorowo nie ma. Tam gdzie kończy się wiedza, zaczynają się eksperymenty. Ja skończyłem na korektorze parametrycznym przy ponad 60 parametrach korygujących. Wszystko było sprawdzane szumem różowym na żywo. Oczywiście każdy ci powie że szum różowy jest zaje do korekcji, niestety nie. Dla ucha nie jest wcale liniowy energetycznie w funkcji częstotliwości, nawet dla mikrofonu nie jest liniowy. Mam obecnie mam różne pomysły. Ale tematy się powielają. Niby teoretycznie powinno być zaje, a tutaj okazuje się że dźwięk jest jak z rury lub z du py! Innego dnia okazuje się że najlepsze rezultaty uzyskuje się na ucho, kolejnego dnia jesteś zachwycony swoją nową korekcją. A następnego okazuje się że już nie działa, nie wiadomo czemu. A potem w głuchych testach wybierasz że lepszy jest dźwięk bez żadnej korekcji. Jest po prostu więcej detalu, smaczków. Mam zamysł o zbudowaniu repliki głowy ludzkiej z dwoma mikrofonami wbudowanymi w uszy. Mówię serio. I posadzić to na fotelu. Następnie zrobić korekcję dla obydwu kanałów oddzielnie. No tak to już jest. Gdyby jeden kanał docierał do jednego ucha, a drugi do drugiego - jak w słuchawkach, to by było prosto. Jednak tak nie jest. Bo część drugiego kanału dociera do przeciwnego ucha, właściwie duża część :) Otoczenie, głowa i uszy mają na to duży wpływ. Tyle doświadczeń ode mnie. Acha - korektory automatyczne... to możecie zapomnieć, sajonara. Polecam ślepe testy, i tak się okaże, chyba że ktoś jest głuchy jak pień.

 

Acha, jeszcze jeden wniosek. Zakres 200..900Hz to voodoo. Tutaj nie rozumiem nic. Tu kurfa nic się nie sprawdza

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Opublikowano · Ukryte przez Fr@ntz, 24 Października 2010 - kryptoreklama
Ukryte przez Fr@ntz, 24 Października 2010 - kryptoreklama

Cyfrowe korektory akustyki pomieszczenia z pomiarem charakterystyki za pomocą mikrofonu pomiarowego i zarazem linearyzacji całego toru akustycznego począwszy od przetwornika -preamp-końcówkę mocy -kolumny i oczywiście akustykę pomieszczenia . To wszystko składa sie na efekt końcowy słuchanej muzyki. A więc ostatni szlif korektorem parametrycznym to lekarstwo na wspaniały dzwięk w każdych warunkach i zakończenie tematu drogiej choroby jaką jest audiofilizm. Mam coś takiego i podłączone do nawet taniego zestawu jest ekstra ..Dlaczego tylko w studiach się coś takiego stosuje a w audio Hi END? i w dodatku z dobrą lampą ..Myślę ,że jest to lekarstwo na super liniowe konstrukcje.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza

Taa, do czasu. Wszystko do czasu. Wiedza tajemna? Objawiona? Może się ktoś nią podzieli? Czy to tylko reklama usług ten wątek?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, dobrze że podałeś mi topic, bo ja dwa lata się już męczę. No kolorowo nie ma.

Przez dwa lata uda się, jak sądzę, odłożyć na taki czy inny korektor akustyki. W tym akurat przypadku produkt komercyjny może sprawdzić się lepiej, niż DIY.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

A ja stoję przed wyborem ... dość trudnym.

Coś kupię na pewno.

Tylko co? Behringer DEQ2496 czy KRK ERGO?

 

Cenowo wyglądają porównywalnie. Różnią się budową i funkcjonalnością.

 

W przypadku Behringera mam do dyspozycji IN/OUT cyfrowe, co jest mile widziane przy moim wzmacniaczu (TacT).

Na pokładzie ma 61-punktowy FFT Analizator z dodatkową funkcją Auto EQ ustalającą korekcję dla pomieszczeń.

Nie wiem czy działa w całym paśmie i nie wiem jakimi parametrami steruje korygując pomieszczenie.

Czy działa w oparciu o korektor graficzny, czy parametryczny, czy coś jeszcze innego?

 

W przypadku KRK jest jedno wejście cyfrowe, jedno analogowe + fire wire. Wyjścia są tylko analogowe - na szczęście symetryczne.

Teoretycznie nie ma problemu, bo mam na pokładzie TacTa przetwornik analogowo cyfrowy.

Ale martwi mnie podwójna obróbka z cyfry na analog i z analogu na cyfrę.

Zakres działania KRK to od 20Hz-500Hz. Posiada 1024 pasmowy filtr FIR. Co dokładnie robią? Nie wiem.

 

A pytanie zasadnicze i tak brzmi: jak one działają w praktyce?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ERGO i odradzam.

 

- jak masz pętlę masy i brumienie z tego powodu (np. od PC) to nic z tym nie zrobisz bo jest tylko coax ... brak optyka

 

- ERGO szumi powyżej godziny 1-2 ... TC-BMC2 lub nawet E-MU 0404 USB w porównaniu z tym ERGO zupełnie nie szumią.

 

- brak sterowników do Vista 64 bit / Windows 7 64 bit ... są tylko do zarupieciałego XP

 

ps. z konwersji analog->cyfra-> analog nie ma sensu używać ... lepiej podłączyć coax by darować sobie jedną z konwersji

 

Jeśli będę chciał się bawić kiedyś w cyfrową korekcję wymagającą zakupu jakiegoś pudełka, to spróbuję Behringera + TC Level Pilot bo: ma wejście optyczne i nie trzeba jak mniemam sterowników

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to charakterystyczną cechą KRK ERGO jest to, że jeśli występują jakieś podbicia częstotliwości, to KRK ERGO je przycisza do płaskiej charakterystyki, ale jeśli wystąpią jakieś spadki na charakterystyce, to ich nie rusza - ponoć jest udowodnione że sztuczne podgłaśnianie spadków prowadzi do martwego brzmienia, poniżej jest o tym mowa :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ... a co to jest "martwe brzmienie"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę Matee,że wszelkie rady, chociażby nie wiem jak życzliwe i tak nic Ci nie dają, musisz zaryzykować i kupić, lub co lepsze wypożyczyć korektor i na własne uszy się przekonać co daje taka korekcja, wiem coś o tym.

 

Sam zamierzam po raz drugi wejść do tej samej rzeki, myśląc zapewne nieco naiwnie, że może tym razem wreszcie się uda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie lepiej dogadajcie się z kobietami, z którymi żyjecie żeby dały wam doprowadzić pokoje do względnej akustyki ustawcie kolumny, wypnijcie PCty z winampem zainwestujcie w odtwarzacz i zobaczycie że wszelkie korektory te co mają dużą czy małą dobroć te tanie i te drogie do niczego w domu nie będą wam potrzebne. Swoją drogą firmy takie jak wymieniacie (Behringer KRK) nie wchodzą do studiow nagraniowych o renomie większej jak kanciapa w piwnicy kolegi z który rapuje.

To co pokazał Graaf jest już warte grzechu. Nie służy to jednak poprawianiu błędu pomieszczenia tylko służy do korekcji dźwięku poszczególnych instrumentów, które zagrały w jakimś pomieszczeniu, które posiada swoją własną charakterystykę. Odebrał to mikrofon o następnej charakterystyce przetworzony został sygnał z analogowego na cyfrowy (o charakterystyce?) Weszło to w końcu wszystko przez plątaninę kabli na dysk i tam zaczyna być obrabiane przez wszystkie procesory korektory poprawiacze pogłosy. Potem wszystko wyszlifowane kompresorem. I kupujemy produkt. Płytę. I znów zapinamy korektor żeby cieszyć się muzyką?

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypnijcie PCty z winampem zainwestujcie w odtwarzacz i zobaczycie

Co zobaczymy (poza odtwarzaczem)? Co da mi wyjście optyczne jakiegoś odtwarzacza za np. tysiąc lub dwa, wzgl. tego co oferuje mi wyjście toslink z karty zintegrowanej? (mam DAC z retaktowanymi wejściami więc jitter nieistotny) Uprzedzam że voodoofilem nie jestem, a temat o "brzmieniu transportów" nic konkretnego nie wnosi.

 

ps. i nie używam winampa

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie lepiej dogadajcie się z kobietami, z którymi żyjecie żeby dały wam doprowadzić pokoje do względnej akustyki ustawcie kolumny, wypnijcie PCty z winampem zainwestujcie w odtwarzacz i zobaczycie że wszelkie korektory te co mają dużą czy małą dobroć te tanie i te drogie do niczego w domu nie będą wam potrzebne. Swoją drogą firmy takie jak wymieniacie (Behringer KRK) nie wchodzą do studiow nagraniowych o renomie większej jak kanciapa w piwnicy kolegi z który rapuje.

To co pokazał Graaf jest już warte grzechu. Nie służy to jednak poprawianiu błędu pomieszczenia tylko służy do korekcji dźwięku poszczególnych instrumentów, które zagrały w jakimś pomieszczeniu, które posiada swoją własną charakterystykę. Odebrał to mikrofon o następnej charakterystyce przetworzony został sygnał z analogowego na cyfrowy (o charakterystyce?) Weszło to w końcu wszystko przez plątaninę kabli na dysk i tam zaczyna być obrabiane przez wszystkie procesory korektory poprawiacze pogłosy. Potem wszystko wyszlifowane kompresorem. I kupujemy produkt. Płytę. I znów zapinamy korektor żeby cieszyć się muzyką?

Pozdrawiam

mike1973, po tym długim wywodzie sądzę, ze przetestowałeś w swoim życiu wiele urządzeń korygujących akustykę pomieszczeń.

zamiast się wywnętrzać w taki sposób jak powyżej napisałbyś, co i jak zadziałało. czekam na spostrzeżenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam cię Kyle ale przyrzekłem sobie że nie podejmę z tobą żadnej polemiki ponieważ nie rozpatruję przyjemności ze słuchania muzyki poprzez Twój pryzmat. Jeszcze raz przepraszam i pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś się nadal interesuje, to w książeczce opisowej Steinway Lyngdorf w sposób dość szczegółowy są opisane ich spostrzeżenia i doświadczenia związane z wprowadzaniem korekcji. Napisali tam bardzo wiele cennych informacji, które potwierdzają się z hipotezami osób, które już w tym temacie dobrze działają. Dzisiaj mi już się nie chce czytać, bo to skomplikowana techniczna angielszczyzna, jednak mówią o metodzie pomiaru, bardzo ciekawych zjawiskach, między innymi o tym, iż sweep oraz szum nie nadaje się do sprawdzania charakterystyki pomieszczenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Witam, zainteresowałem się ostatnio korektorami i chciałbym się trochę pobawić w tej dziedzinie dlatego odświeżam wątek.

 

Po pierwsze mam zerowe doświadczenie z korektorami dlatego proszę o w miarę bezemocjonalne podejście do mojego postu. Odpowiedzi zwięzłe i pisane dużymi literami tak żebym zrozumiał. Posiadam sprzęt budżetowy taki jak w O mnie.

 

Nie poruszam już kwestii czy korektory są dobre czy nie bo mnie to nie interesuje, chcę się sam przekonać i pobawić.

 

Co kupić na początek? Myślę raczej o używanych modelach (za mniejsze pieniądze kupić coś lepszego) ale nie wiem czy nie będą miały gorszych algorytmów od nowych urządzeń typu behinder. Moją uwagę przykuły takie trzy modele:

1.PIONEER SG-9800

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2.TECHNICS SH-GE90 PROCESOR DZWIĘKU

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

3.KENWOOD GE-7030

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak się mają te modele do tego behindera 2496? Cena behindera jest 3-4x większa (nowego). Może poleci ktoś jakiś dobry korektor używany do 1500zł

 

Są to zdaje się jakieś wyższe modele. Technics fajnie wygląda ale zdaje się mieć sporo gorsze parametry od tego kenwooda. Pioneer ... potrzebowałbym chyba do niego analizatora widma (jakiegoś oscylatora może)? Podoba mi się też ten behinder 2496.

 

Chciałbym mieć w korektorze opcję autokorekty. Na początek nie chcę się bawić w ustawianie ręczne na słuch bo sobie nie poradzę. Ewentualnie tak jak jest w kenwodzie i technicsie wyświetlane widmo i może jakoś sobie ręcznie zdołam je wyrównać do liniowego.

 

Dodatkowo chciałbym spytać czym wygenerować i jaki wygenerować sygnał do korekcji. Czytałem coś o różowym szumie. Czy są inne opcje? Czy komputer jako generator się spisze? Czy korektory mają może opcję wygenerowania takiego szumu? Domyślam się że najlepiej byłoby nagrać taki sygnał na płytkę i puścić w CD żeby przeszło przez cały tor stereo.

 

Jak się mają do siebie widma poszczególnych urządzeń? tzn czy np widmo czułości ucha ludzkiego (coś jak odwrócona parabola z maksimum w przedziale mowy) jest uwzględniane podczas korekcji przez jakieś urządzenie? Może są mikrofony które mają widmo zbliżone do widma ucha? (chociaż pewnie w przypadku mikrofonów też dąży się do liniowości)

 

Jakie parametry korektora są istotne? Czy dużą różnicą jest np że korektor ma tylko 14 przedziałów pasma a nie 22?

 

Wielu sprzedawców ma strasznego fisia na punkcie funkcji Direct In w urządzeniach (omijania korektorów) a korektor graficzny wydaje mi się całkowitym przeciwieństwem tej funkcji więc jak to w końcu jest?

 

Jak można przeprowadzić pomiar widma w przypadku np tego pioneera który nie ma wejścia na mikrofon ani analizatora widma?

 

Z góry dziękuję za wszelkie informacje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.