Skocz do zawartości
IGNORED

Audio Show 2010


Fr@ntz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie przesadzajcie, nie było tak źle...

W Kyriadzie był rewelacyjny Jadis, Lyngdorf i LINN.

..a w Sobieskim tez nieźle - ogólnie dużo sprzętu, sporo analogu, co krok nowości. Jest czego posłuchać.

 

W Bristolu na pewno spędzę wiecej czasu. Przeleciałem na szybko i to chyba najciekawszy hotel.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze a czy poza zapachem skarpetkowego sera coś jednak ciekawego było, był ktoś w Bristolu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bristolu w pokoju esa i mcintosh dźwięk bardzo przestrzenny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Proszę państwa. Ja nie jestem przeciwny zebraniom, wręcz przeciwnie, nie mam nic naprzeciwko, ale..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś skupiłem się na Bristolu i pobieżnie Sobieskim – (tylko 2 górne piętra ->nie ma o czym pisać).

W każdym pokoju w Bristolu spędziłem po około 30 min lub tyle ile trwały prezentacje (np. Thiel 3.7 – 4 pełne utwory) – w każdym pokoju w Bristolu siedziałem dokładnie na środku w 1 lub 2 rzędzie.

Na dziś i teraz dla mnie numer jeden do Wilsony/ Audio Research – była dynamika, ładna głębokość, super lokalizacje, skala makro i mikro robiła wrażenie i nie wiem ile w tym zasługi gęstych formatów lub tych akustycznych ustrojów ale ciężko było mi wyjść. Zupełnie nie podeszło mi natomiast brzmienie Thieli. Jak dla mnie było za ostre. Pierwszy kawałek z prezentacji jeszcze jak dałem radę ale każdy kolejny mocniej męczył. Podobało mi się Isophony natomiast Zingali nie do końca, czegoś brakowało. Chyba miały „za ciasno” w tym pokoiku. Esa zagrała na swoim dobrym poziomie z lat poprzednich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Harpia pokazała coś nowego??

 

Ja osobiście od 4 lata się wybieram na AS i jeszcze nigdy się nie przemogłem.. i jakoś żyję :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

największe zaskoczenie to Mistrale w Sobieskim, które pomyliliśmy z kumplem na pierwszy rzut oka z.. oczywiście B&W :-D 20x tańsze wyglądają identycznie, grają bardzo wspaniale :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Proszę państwa. Ja nie jestem przeciwny zebraniom, wręcz przeciwnie, nie mam nic naprzeciwko, ale..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie wszędzie zaskakująco słabo i za dużo basu. No ale i akustyka żadna. Najbardziej spodobały mi się Dali Ikon 6 ze wzmacniaczem Fatmana (chociaż bas podkręcili przesadnie) oraz pokój DIY (pomimo początkowego złudzenia, że jest kiepski, mulisty dźwięk okazało się, że każdy utwór brzmi inaczej i nic nie męczyło).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą jakieś zdjęcia?

 

Proszę bardzo :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-22504-020088400 1289077717_thumb.jpg

post-22504-095655400 1289077728_thumb.jpg

post-22504-005249600 1289077743_thumb.jpg

post-22504-044844300 1289077754_thumb.jpg

post-22504-089046500 1289078024_thumb.jpg

post-22504-021252800 1289078038_thumb.jpg

post-22504-000628600 1289078050_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zwiedziłem tylko Sobieski, na więcej nie starczyło ani siły ani chęci. Niestety w 95% pokoi było tak gorąco że ciężko było się skupić na słuchaniu, bo jedyne o czym człowiek myślał to aby wyjść z takiego pokoju jak najszybciej. Zgodzę się również z tym, że tam gdzie grały.małe kolumny było dobrze lub bardzo dobrze. Mi osobiście podobał się Naim z RLS Calisto i małe aktywne podłogówki Adam Artist 6. Poza tym ogolnie jeśli chodzi o hotel Sobieski dobrze wypadli polscy producenci, którzy moim zdaniem zdecydowanie wybijali się poza średnią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zwiedziłem tylko Sobieski, na więcej nie starczyło ani siły ani chęci. Niestety w 95% pokoi było tak gorąco że ciężko było się skupić na słuchaniu, bo jedyne o czym człowiek myślał to aby wyjść z takiego pokoju jak najszybciej. Zgodzę się również z tym, że tam gdzie grały.małe kolumny było dobrze lub bardzo dobrze. Mi osobiście podobał się Naim z RLS Calisto i małe aktywne podłogówki Adam Artist 6. Poza tym ogolnie jeśli chodzi o hotel Sobieski dobrze wypadli polscy producenci, którzy moim zdaniem zdecydowanie wybijali się poza średnią.

 

To prawda..temperatura w Sobieskim była lekko mówiąc nie jak na tą pore roku przystało :)

W pozostałych dwóch hotelach było można uczestniczyć w naprawdę przyjemnych sesjach odsłuchowych w szczególności w hotelu Bristol! - system ayon + Avantgarde Acoustic

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem tylko w Bristolu. Jak dla mnie:

 

1) Thiel, VPI i VTL ocierał się o granie na żywo. Absolutnie rewelacyjna mikrodynamika, body, umiejscowienie dźwięku w przestrzeni. Makrodynamika: bez problemu nagłośniło salę. Jeden z najlepszych systemów jaki słyszałem w życiu; dużo lepszy od tego co w zeszłym roku było w tym samym miejscu (z różnicą amplifikacji - wtedy Mac); nie wiem dokładnie jaka cena, ale jeśli były to topowe monobloki, to same monobloki to 200.000 zł;

 

2) obok Audiofast: granie z plików, nowy topowy dac8 audioresearch; referencja audioresearcha na wzmocnieniu; nowe Wilsony; dla mnie porażka: sucho i bezbarwnie; myślałem że końcówka mocy jest w klasie D, ale nie; topowa końcówka mocy reference; w porównaniu do 1) powyżej około dwie klasy do dołu: jak dla mnie; oczywiście daje się słuchać przyjemnie i nie jest to zły dźwięk, ale na tle 1) zbyt jasny i pozbawiony ciała, magii;

 

3)Avanrgarde Accoustic grające z Ayonem: krzykliwie i specyficznie, w tym roku mi się nie podobało; w zeszłym grał w tym miejscu system nr 1 jaki dane było mi słyszeć: Trasnrotor, Accuphase, topowe Dynaudio; był grany wtedy (i teraz) jeden taki sam utwór: "Man in the long black coat" - niesety było naprawdę sporo gorzej; mimo wszystko było to moim zdaniem system nr 2 w Bristolu;

 

4) reszta: no była: RCM w jednym pokoju tragiczny: w tym ASR; w tym drugim pokoju lepiej, no ale wzmak na lampie 845; tuba na wysokich i dźwięk ogólnie na pewno akceptowalny: Waszczyszyn niestety w tym roku zupełnie nie przypadł mi do gustu; Esa - poprawnie i tylko poprawnie.

 

Jutro reszta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne że nikt jeszcze nie wspomniał o lavardin i lecontur (moge sie mylić w nazwie) w sobieskim. to był chyba jeden z najlepszych pokoi w sobieskim.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszym dniu uważam wystawę za bardzo udaną!

 

Jak zwykle w przypadku Audio Show nasze wrażenia należy "poprowadzić" dwutorowo.

Sprzęt,

tu w domyśle głównie nowości. To przecież "wystawa",

oraz dźwięk,

choć wiadomo na starcie, że to nie salon odsłuchowy, a tym bardziej domowe zacisze i pewnych "obiektywnych" trudności należy być po prostu świadomym.

 

Tegoroczna wystawa zonotowała też postępujące odejście od kina domowego - śladowa obecność. Zaznaczyła mocno strumieniowe i "plikowe" źródła dźwięku, ale też i równolegle reakcje na nie,- czyli "dekadentyzm" w postacie gramofonu.

 

Dla mnie jest to wystawa wyjątkowo obfitująca w nowości. Jednocześnie przyznam, że dźwiękowo wypadły one różnie , a najczęściej słabo.

 

Skupię się na kilku.

Zdecydowany prym w jednym i drugim(!) aspekcie dla mnie wiedzie Sound Club: Ascendo, CAT, Soulution. Znakomite marki i urządzenia. Dżwięk na wystawie? Bez komentarza. Konkluzja? Tych urządzeń należy posłuchać w ich sali odsłuchowej, wiem bo słuchałem. Dodam jednej z najlepszych w kraju. Na "usprawiedliwienie" można powiedzieć, że nie użyli korekcji akustyki, a warunki mieli partyzanckie.

 

Ich sąsiad, Lyngdorf Steinway to dla kontrastu mój dźwięk wystawy, co nie dziwi - 1 mln zł, ale też właśnie cyfrowa, zaawansowana korekcja akustyki, na której temat wysłuchałem od prowadzącego prezentację sporego wykładu i która wg. mnie sprawdziła się doskonale.

 

Miejsce drugie wśród nowości dla Audio Sytemu za Burmastera i Spectrala. Świetne urządzenia choć i tu nie do końca można było to docenić na wystawie. I o ile Spectral obronił sie z Avalonem (lekkie braki w wypełnieniu), to Burmaster zagrał juz zdecydowanie poniżej możliwości, zwłaszcza elektonika. A mam jeszcze w pamięci świeży odsłuch znakomitej końcówki 911 MK3.

 

Swoją "prowokacyjną" obecnośc zaznaczył Mistral, był też Morel. Osobiście dla mnie ciekawą informacją okazała się obietnica poważnej dystrybucji okablowania Cardasa przez Voice w "ludzkich" cenach. Może uda mi się w końcu posłuchać topowej linnii Clear.

 

Wracając do dźwięku. Pozytywnie wypadł Avantgarde Acoustics Mezzo. Chyba po raz pierwszy w przypadku tej marki nie skupiono sie na natężeniu dźwięku, a na muzyce, choć to w kategoriach estetycznych była zwyczajnie kiepska. Poprawnie wypadł Linn i dla rozpatrzenia równiez w tym samym kontekście, Ancient Audio, choć wolę zdecydowanie firmowe CD w roli ich źródła. Jak zwykle "urzekający" w warunkach wystawowych był WLM.

 

Ambiwalentne wrażenie zrobiła na mnie prezentacja Hi FI Clubu. Wyjątkowo VTL, ale ciągle Thiel 3.7. Osobiście wolę wzmacniacze VTL, ale przyznam, że z Thielem, zwłaszcza na potrzeby wystawy lepiej wypada McIntosh, bo sporo im jednak wybacza.

 

Pewnie sporo ciekawych rzeczy pominąłem. W zasadzie chciałem tyko wyrazić opinię, że w tym roku wyjątkowo warto!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tych co zwrócili moją uwagę (nie koniecznie pozytywnie):

 

Bristol:

- ESA - po raz drugi z rzędu mistrz w cykaniu i wzbudzaniu rezonansów pomieszczenia.

- Ancient Audio - tym razem single six z Monitor V i nie było przesterów na normalnym poziomie głośności, ale te pierdółki na SD, łojej każdy kot, pies czy małe dziecko z chęcią by się tym pobawiło. Gra gorzej niż z cd Air+SS+Holography rok temu - nawet biorąc pod uwagę, że łapało mocne przestery.

RCM - fantastycznie dobrane systemy. Nie było Bonasus'a, bo pewnie tam nie pasował. System dobrany tak, aby uzyskać synergię, coś o czym niemal wszyscy już dawno zapomnieli.

- Kuzma Reference + Benz Micro + Zingal - zaczęło grać jak potrzeba. Nawet moją płytę Pan puścił. System idealnie odczytywał jak jest zrealizowana płyta. Przy nowych vinylach nagrywanych cyfrowo grało jak z CD, z niesamowitą dynamiką i swoboda grania (przydało by się większe pomieszczenie, pewnie było by jeszcze lepiej). Natomiast starsze płyty jak Bill Evans grały z taką melodyjnością, rytmem i "sercem" jak powinien brzmieć analog.

- SME 30 + V + DV XX + nie wiem + isophon - Ooooł jeee. Jak wyżej tylko z równiejszym pasmem. Byłem pod wrażeniem. Tylko zamiast tych dolnych 2x173mm wolałbym jakiś większy głośnik. Niestety niskopoziomowy DV XX wybiera każdą malutką ryskę i surface noice z płyty.

- Wilson Audio Sophia 3 + DCS + Ałdio Risercz - przy całej mej miłości do AR za piękne wykonanie w środku jak i na zewnątrz grało to tak technicznie, sztucznie, bez życia - tragedia.

 

Kyriad:

- Grobel Audio - szkoda, że nie grały takie większe Sonus Fabery tylko jakieś czarne, małe o dziwnym kształcie.

- Jakieś Gruszki - Dziękuję bardzo za przeniesienie się do Kyriadu. Rok temu Państwo tak wzbudzali rezonanse w Sobieskim, że było słychać w pokojach obok i piętro wyżej.

- Konkurs - Kto był w pokoju "Pełne brzmienie" (sala Kantana) i obsługiwał sprzęt? Taki siwy facet, z brzuszkiem około 65 lat. Facet brał vinyle, wielokrotnie łapami dotykając do rowków. Jak chciał wsadzić płytę CD na polecenie córki jednego ze słuchaczy to tak się chwycił stolika że ramię Systemdeka 3D(?) skakało jak naćpane. Typ oczywiście olał sytuacje, bo przecież nic się nie stało. Ramię sobie tylko poskakało po rowkach. A jak odpalił kolejną płytę to przez te jego odciski palców słuchać się nie dało. Takiemu to bym dał dożywotni zakaz słuchania muzyki i zbliżania się do sprzętu audio. Do wygrania kredki.

- Lyngdorf Steinway - no k...wa, jak chcę posłuchać koncertu to idę na koncert, a jak chce posłuchać muzyki to włączam system audio. Jednak nie w tym przypadku. Stainway atakuje słuchacza z tak wielką mocą, że wysiedziałem tam nie całe 10 minut. Jak komuś się podobało to zawsze można kupić zestaw koncertowych głośników JBL i wyjdzie na to samo, a cena będzie o wiele mniejsza.

 

Sobieski:

- WLM+ anglik do zmiany tracków. Teraz się przekonałem co do twierdzenia: Posłuchasz WLMa raz i już o nim nie zapomnisz. Widocznie wcześniej słuchałem za tanich kolumn tej marki.

Wielkie podziękowania dla chłopaka, który przyniósł koncert Katie Melua, zagrało bajecznie. Mo gdyby jeszcze czasami nie wykładały się wysokie tony, ale niby nie ma ideałów.

 

Po opublikowaniu przewodnika wypisałem sobie najważniejsze pokoje, które chciałem odwiedzić. Większość z nich była na VI i VII piętrze. Gdy zaszedłem do pokoju AVcon z chęcią po raz kolejny posłuchałem Avalanche Reference Monitor. Tym razem grały na lampie 300b. Rok temu były napędzane 845 i jak dla mnie było za słodko. W tym roku bardzo dobrzy dźwięk. I nie przeszkadzały gruszki burczy basy, które rok wcześniej były pod pokojem AVcon'u. Ogólnie cały system bdb dobrany i na pewno Top 10 brzmień na AS2010.

Wchodząc na VII piętro udałem się bezpośrednio do pokoju AVcon'u. Po zwiedzeniu każdego z pokojów okazało się, że wszędzie gra słabo lub tragicznie. W pokoju 708 jakiś drwal z piłą zabrał się za konstruowanie ustrojów akustycznych. Próbowałem porozmawiać z człowiekiem z firmy Hi-Fi Ja i Ty, który jak się dowiedziałem był odpowiedzialny za te ustroje. Niestety akurat wyszedł. Teraz się zastanawiam ile osób po zobaczeniu czegoś równie potwornego stwierdziło, że nigdy w życiu nie będzie chciało mieć ustrojów akustycznych czy zajmować się akustyka swojego pomieszczenia odsłuchowego. Prezentując takie koszmary z surowej sklejki najgorszego gatunku gdzie były braki, które ktoś zaszpachlował, całość zbijana na gwoździe można się tylko skompromitować, bo przez nie właściwe ich zaprojektowanie i umiejscowienie te ustroje prawie nic nie wnosiły do poprawy akustyki pomieszczenia.

 

- 316Avalon + cd Burmester + Spectral + Pan Darek A. (jeden z najbardziej kompetentnych i uprzejmych sprzedawców na świecie). Grało to wybitnie na tle innych prezentowanych systemów, ale wydaje mi się, że z dobra lampą np. Cary 805 + MBL 1531 zagrało by bardziej po mojemu. Na pewno nie omieszkam sprawdzić, bo w tym roku Avalny pokazały się z kompletnie innej strony i już wiem, że nie ma lekko tylko trzeba ciułać na Indrę/Eidolon'a z trzeciej ręki.

- Xavian te maleństwa naprawę miały taką dynamikę, szybkość i zejście czy tam gdzieś był schowany sub?

 

Posłuchałem Minasków III na tych ładnych monobloczkach na podwójnych diabełkach, Dali Ikon 6 mk2 w Rafko, zobaczyłem CD SoundArt'u który to trzeba nosić we czterech chłopa, wyleczyłem się z choroby na system Audio Note, kupiłem trochę nowych vinyli. Ogólnie lepiej niż rok temu, kiedy to 90% systemów grało za głośno i za ostro. W tym roku ta liczba spadła do około 40%. W kolejnych 20% kolumny były za wielkie względem pomieszczenia, w 15% systemów tylko dudniło, kilka % systemów grało poprawnie i lepiej, a cała reszta po prostu coś tam grała.

Ogólnie to o reszcie nie ma co pisać, bo lipa.

 

P.S.

Nie słuchałem MBL, VTLa z Thieli oraz Avantgardów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Jak dla mnie na razie najlepiej grało w Sobieskim w pokojach Ansae/Albedo (hardware Art Audio/ART Loudspeakers), w pokoju Piotrka Bednarskiego w Kyriadzie (znowu Art Audio, ART plus Systemdek) i tam, gdzie grał Reimyo/Lavardin (hotel Sobieski). Podobało mi się też w naszym 601 (zwłaszcza kolumny lulu/modded Quad), no i u Przemka w Avconie (ale to "moje" kolumny grały, więc siłą rzeczy trudno, żby mi się nie podobało).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie tak było?

to tylko 3.5W na 2A3....siedziałes dłuzej?

 

Rok temu grali z vinyla i mi się podobało, łącznie siedziałem u nich około 2-3 godzin. Przez ten rok ja przeszedłem niemal wyłącznie na vinyl (między innymi dzięki odsłuchowi Audio Note), ale też wyklarowało mi się określenie "mojego brzmienia" i teraz wiem do czego dążę. Nie jest to AN tylko Avalon + wydajna, ciepła lampa + vinyl. Tym bardziej, że dysponuję pomieszczeniem 29mkw i wymagam, aby była podstawa basowa. Nie żeby łupało, ale żeby dopełniało średnicę. Również przejrzystość, klarowność, powietrze, sposób kreowania sceny był w Avalonach o wiele lepszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu grali z vinyla i mi się podobało, łącznie siedziałem u nich około 2-3 godzin. Przez ten rok ja przeszedłem niemal wyłącznie na vinyl (między innymi dzięki odsłuchowi Audio Note), ale też wyklarowało mi się określenie "mojego brzmienia" i teraz wiem do czego dążę. Nie jest to AN tylko Avalon + wydajna, ciepła lampa + vinyl. Tym bardziej, że dysponuję pomieszczeniem 29mkw i wymagam, aby była podstawa basowa. Nie żeby łupało, ale żeby dopełniało średnicę. Również przejrzystość, klarowność, powietrze, sposób kreowania sceny był w Avalonach o wiele lepszy.

 

W przypadku gustów każda dyskusja wydaje się zbędna, ale w ujęciu wystawowego dźwięku Avalona właśnie podstawy basowej i dopełnienia średnicy trochę mi zabrakło, co było małym , ale dość komunikatywnym odstępstwem od obiektywnie pojmowanej liniowości. Zgadzam się natomiast z opinią, że w AN w tym roku wypadło dźwiękowo wyjątkowo poniżej oczekiwań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu grali z vinyla i mi się podobało, łącznie siedziałem u nich około 2-3 godzin. Przez ten rok ja przeszedłem niemal wyłącznie na vinyl (między innymi dzięki odsłuchowi Audio Note), ale też wyklarowało mi się określenie "mojego brzmienia" i teraz wiem do czego dążę. Nie jest to AN tylko Avalon + wydajna, ciepła lampa + vinyl. Tym bardziej, że dysponuję pomieszczeniem 29mkw i wymagam, aby była podstawa basowa. Nie żeby łupało, ale żeby dopełniało średnicę. Również przejrzystość, klarowność, powietrze, sposób kreowania sceny był w Avalonach o wiele lepszy.

Byl simon yorke:)

Bas jest raczej bardziej domena Voyda, ale chyba gral sporo.

 

29m to problem, bo wg mnie AN-E graja do 20 m2

 

Ja mam 15 calowe Tannoye i AN nie dawal rady u mnie, ale do mniejszych pomieszczen jest ok

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Sobieski na AS nie istnieje (Podobne wrażenia zapewnia autobus w godzinach szczytu) wiec miałem sporo czasu wczoraj na Kyriada.

Zacząłem zgodnie ze wskazówkami zegara od soundclubu posluchalem i bez większych emocji poszedłem dalej.... Lyngdorf przybil natężeniem dźwięku i jednocześnie rozczarował dźwiękiem...

U grobela tona sprzętu robiła wrażenie a i dźwięk byl niezły choć bywało lepiej. Linn rozczarował jak zwykle ale w moim przypadku to już chyba uprzedzenie bo próbowałem tyle razy...

Chciałem już udać się grzecznie do domu ale wpadłem jeszcze raz do soundclubu i usiadlem bliżej aby ogrzać się nieco przy lampach :) i... System zaczął grać tak jak wyglądał a może nawet lepiej. Jak dotychczas najlepszy dźwięk... Pod warunkiem ze siadzie się w 1-2 rzędzie, może to kierunkowosc wstęgi, może używane w kolumnach ascendo dokładne wyrównanie czasowe, może mniejsza ilośc szalejacych odbić...

Dzisiaj wracam posłuchać z tranzystorowym soulution. Miejsce z przodu zarezerwowalem :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsłabsza odsłona AS w całej historii - niestety.

 

Na gorąco

 

"Dźwięk wystawy"

 

JmLab Utopia Stella EM

Avantgarde Acoustics Mezzo.

Lyngdorf Steinway model D (milion zeta - obłęd)

Wilson Audio Sophia 3

 

"coś pomiędzy"

Ktema

ASR i ASW

Avcon

"Gały" Paltona

Parę (mało) innych

 

"Rozczarowanie"

Ancient Audio

Magico

MBL

Rega

Proa Individual

Reimyo, Lavardine i LECONTOURE

 

"Porażka"

Liny, Naimy i większość całej reszty - NĘDZA

Sundial, SBT i końcówka Baltlaba,

Acuhorn

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-8986-089892600 1289116695_thumb.jpg

post-8986-005918000 1289116705_thumb.jpg

post-8986-075420100 1289116719_thumb.jpg

post-8986-038589500 1289116757_thumb.jpg

post-8986-091819900 1289116760_thumb.jpg

post-8986-004027100 1289116764_thumb.jpg

post-8986-099348100 1289116768_thumb.jpg

post-8986-045501100 1289116773_thumb.jpg

post-8986-015509000 1289116777_thumb.jpg

post-8986-077725800 1289116779_thumb.jpg

post-8986-004661000 1289116782_thumb.jpg

post-8986-046185200 1289116784_thumb.jpg

post-8986-026677300 1289116897_thumb.jpg

post-8986-086419600 1289116899_thumb.jpg

post-8986-005515800 1289116901_thumb.jpg

post-8986-005948600 1289116902_thumb.jpg

post-8986-041494600 1289116905_thumb.jpg

post-8986-007288100 1289116909_thumb.jpg

post-8986-035690800 1289116912_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz wrażenia z Sobieskiego i Kyriada mam takie, że najbardziej podobały mi się systemy z tych najdroższych. Inna sprawa, że porażki to też nie taniocha. Poniższe oczywiście przy założeniu wszelkich ograniczeń takich ocen w warunkach wystawowych, to raczej rodzaj takich pierwszych impresji.

 

najlepszy dźwięk:

MBL - naturalnie, bogato, przejrzyście, rytmicznie

Magellany z BAT-em - z ładnym oddaniem przestrzeni, akustyki, wielkości wydarzeń a przy tym naturalnie

Ascendo - fenomenalnie gładko, czysto, naturalnie

 

Ładnie zagrały Equilibrium z Moonem, Creek z Eposami.

 

Do tzw porażek zaliczyłbym:

Magico - brzmiało totalnie nijako i miałko

Audio Phisic - nie słyszalem jeszcze, żeby na jakiejkolwiek wystawie udało im się "zagrać"

Avalon - j.w.

AN - dźwięk pozbawiony jakiegokolwiek rytmu i basu, jak po zastosowaniu jakiegoś trybu "Night"

Wszelkie dziwolągi na głośniku szerokopasmowym Lowthera - dźwięk karykaturalny, z wokalami / trąbkami jeszcze całkiem fajnie, ale gdy wchodzi więcej instrumentów i bas, z dźwięku robi się wielka kupa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość masza1968

(Konto usunięte)

Jak ktoś wcześniej wspomniał. Zaskoczony byłem Mistralami. Grają co najmniej tak jak wyglądają i za jedyne 13k.

 

Mój ranking:

1. BAT z Trianglami

2. Accu z Dynaudio

3. Audio Note - w przeciwieństwie do wcześniejszych wpisów - ani basu ani przestrzenie nie brakowało - dla mnie zagrało bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, zestaw Naima z ich mniejszymi Ovatorami brzmiał tak sobie. Ale polecam odwiedzić stoisko z płytami Naim Label na dole w Sobieskim. Postawili tam m.in. NaimUniti ze słuchawkami AKG i można sobie ich płyt posłuchać. Prawdziwa przyjemność.

 

Nie zgodzę się co do Linn'a. Spędziłem tam dłuższy czas i brzmi to bardzo dobrze. Czy to z plików z nowego Akurate DS czy z Sondek'a - przyjemne, niemęczące słuchanie przez dłuższy czas. W większości innych przypadków jest to niemożliwe, bo po minucie masz dość hałasu i zaduchu.

 

Dla mnie, oszałamiającym odkryciem były te malutkie kolumienki RLS Callisto III grające z Naimem (Naim jednak potrafi grać) i (chyba) gramofonem Thorens. Z tamtego pokoju nie chciało się wychodzić. Nie dość, że pięknie grają, są ładnie wykonane, nie mają ceny z księżyca to jeszcze krajowe. Brawo dla konstruktora i dla prezentujących.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.