Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB LINEAR AUDIO RESEARCH


konrad79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
8 minut temu, dominik082 napisał:

Witam. Są tu osoby co testowały różne kable zasilające do hybrydy ia-200hb i mogłyby polecić jakieś kable do testów? 

Obecnie w domu posiadam Solid Core Audio No.2 Pro i chciałbym jeszcze jakieś kable przetestować. 

Pozdrawiam Dominik. 

Bardzo ciekawy temat poruszyłeś, sam jestem ciekaw opinii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem użytkownikiem LAR IA 30 MK II. Zastanawiam się nad wymiana kolumn. W tej chwili grają Audio Physic Tempo 3 i. Muzyka to dosyć szerokie spektrum od mocnego rocka po kameralny jazz. Pomieszczenie ok 20 m.

Szukam kolumn dynamicznych z ładną sceną. Raczej podłogowe.

Budżet na używane od 7 000 zł do 10 000 zł.

Proszę szanowne grono o jakieś sugestie i podpowiedzi co do kierunku poszukiwań.

Pozdrawiam 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.06.2022 o 19:18, dominik082 napisał:

Witam. Są tu osoby co testowały różne kable zasilające do hybrydy ia-200hb i mogłyby polecić jakieś kable do testów? 

Obecnie w domu posiadam Solid Core Audio No.2 Pro i chciałbym jeszcze jakieś kable przetestować. 

Pozdrawiam Dominik. 

Skoro nikt nic nie zasugerował, to postaram się coś pomóc. Bardzo dobrą współpracę poza doskonałą Firmą SCA (sam używam kabelka no. 1 Premium) zauważyłem z równie dobrymi, aczkolwiek znajdującymi się po drugiej stronie barykady przewodami od Polskiego AudioPhase. Uważam, że warto sprawdzić, zwłaszcza, że lada moment np. na łamach HighFidelity (1.07) będzie miała premiera nowej serii kabelków od tego producenta, start od modelu BILBERRY (2200zł/2m). Może to być ciekawa alternatywa.  

34 minuty temu, TomekT napisał:

Witam.

Jestem użytkownikiem LAR IA 30 MK II. Zastanawiam się nad wymiana kolumn. W tej chwili grają Audio Physic Tempo 3 i. Muzyka to dosyć szerokie spektrum od mocnego rocka po kameralny jazz. Pomieszczenie ok 20 m.

Szukam kolumn dynamicznych z ładną sceną. Raczej podłogowe.

Budżet na używane od 7 000 zł do 10 000 zł.

Proszę szanowne grono o jakieś sugestie i podpowiedzi co do kierunku poszukiwań.

Pozdrawiam 

Tomek

Dużo dobrego słyszałem o połączeniu 30-tki z kolumnami wysoko skutecznymi typu Aida Acoustics, Klipsch... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, zycie_to_gra napisał:

Skoro nikt nic nie zasugerował, to postaram się coś pomóc. Bardzo dobrą współpracę poza doskonałą Firmą SCA (sam używam kabelka no. 1 Premium) zauważyłem z równie dobrymi, aczkolwiek znajdującymi się po drugiej stronie barykady przewodami od Polskiego AudioPhase. Uważam, że warto sprawdzić, zwłaszcza, że lada moment np. na łamach HighFidelity (1.07) będzie miała premiera nowej serii kabelków od tego producenta, start od modelu BILBERRY (2200zł/2m). Może to być ciekawa alternatywa.  

Dzięki za kierunek poszukiwań 😃 Posiadam w domu jeszcze acrolinka 7N-PC4030 Aniversario lecz dużo lepiej się spisuje w dacu Lampizatora i tam też zostanie. Aktualnie jeszcze jestem na etapie interkonektu (w domu testuje Oyaide) oraz USB A-B lecz chyba już znalazłem wypośrodkowanie cena/jakość i jest to tak samo Oyaide model Continental 5S V2. 

Jakbyś miał jeszcze jakaś ciekawą propozycję RCA do 3000 zł to też z chęcią przetestuję. 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, zycie_to_gra napisał:

Skoro nikt nic nie zasugerował, to postaram się coś pomóc. Bardzo dobrą współpracę poza doskonałą Firmą SCA (sam używam kabelka no. 1 Premium) zauważyłem z równie dobrymi, aczkolwiek znajdującymi się po drugiej stronie barykady przewodami od Polskiego AudioPhase. Uważam, że warto sprawdzić, zwłaszcza, że lada moment np. na łamach HighFidelity (1.07) będzie miała premiera nowej serii kabelków od tego producenta, start od modelu BILBERRY (2200zł/2m). Może to być ciekawa alternatywa.  

Dużo dobrego słyszałem o połączeniu 30-tki z kolumnami wysoko skutecznymi typu Aida Acoustics, Klipsch... 

Dzięki

Wezmę to pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, dominik082 napisał:

Dzięki za kierunek poszukiwań 😃 Posiadam w domu jeszcze acrolinka 7N-PC4030 Aniversario lecz dużo lepiej się spisuje w dacu Lampizatora i tam też zostanie. Aktualnie jeszcze jestem na etapie interkonektu (w domu testuje Oyaide) oraz USB A-B lecz chyba już znalazłem wypośrodkowanie cena/jakość i jest to tak samo Oyaide model Continental 5S V2. 

Jakbyś miał jeszcze jakaś ciekawą propozycję RCA do 3000 zł to też z chęcią przetestuję. 

Pozdrawiam. 

Też bardzo lubię Acrolinka, w systemie mam interconect w wersji XLR - 7N-A2070 LEGGENDA, ale to inny budżet, dla siebie w proponowanej kwocie zaczął bym poszukiwania od Hijiri HCI-R10. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszysko kwestia czego szukasz ? Sam gram na Albedo nasza rodzima firma  i jest super.  Mam Van den Hul i z Neotech a też fajne granie. Łatwiej  podpowiedzieć konkretny model jak wiadomo czego szukasz? Albo co Ci przeszkadza w Twoim systemie Podaj więcej szczegółów  .

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.06.2022 o 22:07, bogus18 napisał:

Wszysko kwestia czego szukasz ? Sam gram na Albedo nasza rodzima firma  i jest super.  Mam Van den Hul i z Neotech a też fajne granie. Łatwiej  podpowiedzieć konkretny model jak wiadomo czego szukasz? Albo co Ci przeszkadza w Twoim systemie Podaj więcej szczegółów  .

Pozdrawiam 

Witam. Nie napiszę Tobie, czego mi brakuje, ponieważ tak naprawdę nie wiem co tracę, dlatego chciałem coś potestować, żeby mieć większe doświadczenie w tej części toru. Moje obecne kable RCA i w sumie jedyne to Johnys Gold Reference RCA, konstrukcja jednego użytkownika z forum Mp3. Interkonektów nie miałem okazji testować zbyt wiele, w sumie to na palcach jednej ręki można policzyć 😃. Na chwilę obecną na testach w domu mam Oyaide Tunami Terzo V2 oraz Oyaide AZ-910 i powiem szczerze, że ten drugi RCA (srebro) otworzył mi dźwięk, dodał więcej przestrzeni i lepszy wgląd w nagrania oraz dolne pasmo jest lepiej kontrolowane. Teraz słyszę, że mój RCA nie do końca pasuje w systemie, a wcześniej myślałem, że jest naprawdę dobrze w konfiguracji:

 

LAR ia-200hb + Solid Core Audio No.2 Pro, 

Lampizator LVL4 SE + Acrolink 7N-PC4030, 

RCA Johnys Gold Reference, 

Monitory Dynaudio Special Forty, 

Głośnikowe Acrolink 7n-s4000, 

Transport to Laptop z systemem Daphile, połączony z Dac po USB kablem Oyaide Continental 5S V2. 

 

W sumie tak patrząc na to zestawienie, to sam nie mam pojęcia, dlaczego RCA zostały na sam koniec 😃. Wczoraj przypadkowo odwiedził mnie znajomy z Warszawy, ponieważ był nad naszym wspaniałym Bałtykiem i był pod dużym wrażeniem jak to gra, zresztą sam też jestem zadowolony z tego, co wniósł Oyaide do mojego systemu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, dominik082 napisał:

Witam. Nie napiszę Tobie, czego mi brakuje, ponieważ tak naprawdę nie wiem co tracę, dlatego chciałem coś potestować, żeby mieć większe doświadczenie w tej części toru. Moje obecne kable RCA i w sumie jedyne to Johnys Gold Reference RCA, konstrukcja jednego użytkownika z forum Mp3. Interkonektów nie miałem okazji testować zbyt wiele, w sumie to na palcach jednej ręki można policzyć 😃. Na chwilę obecną na testach w domu mam Oyaide Tunami Terzo V2 oraz Oyaide AZ-910 i powiem szczerze, że ten drugi RCA (srebro) otworzył mi dźwięk, dodał więcej przestrzeni i lepszy wgląd w nagrania oraz dolne pasmo jest lepiej kontrolowane. Teraz słyszę, że mój RCA nie do końca pasuje w systemie, a wcześniej myślałem, że jest naprawdę dobrze w konfiguracji:

 

LAR ia-200hb + Solid Core Audio No.2 Pro, 

Lampizator LVL4 SE + Acrolink 7N-PC4030, 

RCA Johnys Gold Reference, 

Monitory Dynaudio Special Forty, 

Głośnikowe Acrolink 7n-s4000, 

Transport to Laptop z systemem Daphile, połączony z Dac po USB kablem Oyaide Continental 5S V2. 

 

W sumie tak patrząc na to zestawienie, to sam nie mam pojęcia, dlaczego RCA zostały na sam koniec 😃. Wczoraj przypadkowo odwiedził mnie znajomy z Warszawy, ponieważ był nad naszym wspaniałym Bałtykiem i był pod dużym wrażeniem jak to gra, zresztą sam też jestem zadowolony z tego, co wniósł Oyaide do mojego systemu. 

 

Nie będziemy  zaśmiecać klubu🙂 prywatnymi  probami i testami .Napisz na Pw. to coś podpowiem do sprawdzenia posłuchania.  

Najważniejsze że Ci LAR i reszta systemu  zagrała tak jak byś chciał.  A eksperymenty i zmiany w tym hobby to codzienność. 

Pozdrawiam LARowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.05.2022 o 14:51, bogus18 napisał:

Witam 

LAR 50/50  świetna lampa ! Nie wielu słyszało o tym wzmacniacz A  samego urządzenia to... Ja mam tą przyjemność  słuchać 50/50 u siebie we własnym systemie.  Narazie drugi dzień ale już coś  mogę powiedzieć. Rewelacja! BAJKA ? Muzyka jak na żywo,  wokale tak naturalne  prawdziwe, wierne coś pięknego. Wysokie tony rozdzielcze ,szczegółowe ( zero ostrości ) takie złote . Tyle smaczków detali podane jak na dłoni.  Bas z lampy wielu mówi buła , przewalony NIC z tych rzeczy ! Jest kontrola szybkość, tam gdzie jest w nagraniu jest niski tłusty A tam gdzie ma być  szybki krótki rzadko spotykane zjawisko . Scena szeroka i głęboka wieloplanowa .Doskonała lokalizacja instrumentów . Barwa nasycenie, plastyka .

To tylko tak po krótce pierwsze wrażenia. 

I jeszcze jedno! Dla  wielu będzie to zaskoczenie.  Ten wzmacniacz jest tak świetnie zaprojektowany i wykonany że  nic nie słychać poza muzyką.  Samo urządzenie nie wydaje dźwięków tak dyskryminujacych  wzmacniacze lampowe jak burmy ,przydzwiek ,brzeczenie  z głośników przy braku muzyki . Tu nic ZERO jest cisza . Sam wzmacniacz pracuje cichutko.   W mojej ocenie wzmacniacz wybitny  polski i w świetnej cenie. 

bogus18 napisałeś parę słów o LAR 50/50,. Widziałem tez na zamieszczonym zdjęciu kolumny Audio Academy REA. Czy słuchałeś tych kolumn z LAR-em? Jeżeli trak napisz parę słów na temat tego jak to brzmi.

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, TomekT napisał:

bogus18 napisałeś parę słów o LAR 50/50,. Widziałem tez na zamieszczonym zdjęciu kolumny Audio Academy REA. Czy słuchałeś tych kolumn z LAR-em? Jeżeli trak napisz parę słów na temat tego jak to brzmi.

Z góry dziękuję

Nie mam już AA Rhea i nie miałem możliwości posłuchać .

Znam granie LARa 120 hybrydy z tymi kolumnami i jest to bardzo dobre połączenie.  

LARa 50/50 to mocna lampa i mogę  tylko podejrzewać że spokojnie wysteruje Rhea ale jest jeszcze to czego ktoś oczekuje od takiego połączenia .

Sprawdzić sam wypożycz LARa 50/50 I posłuchaj.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, bogus18 napisał:

Nie mam już AA Rhea i nie miałem możliwości posłuchać .

Znam granie LARa 120 hybrydy z tymi kolumnami i jest to bardzo dobre połączenie.  

LARa 50/50 to mocna lampa i mogę  tylko podejrzewać że spokojnie wysteruje Rhea ale jest jeszcze to czego ktoś oczekuje od takiego połączenia .

Sprawdzić sam wypożycz LARa 50/50 I posłuchaj.

Pozdrawiam 

Dziękuję bardzo

Mam LAR IA30 MKII. Konstruktor w czasie serwisu uświadomił mnie że mam trafa takie jak w 50/50 i dźwięk powinien być bardzo podobny (miałem zamiar wypożyczyć ale nie ma sensu według Pana Eugeniusza). Stąd moje pytanie do Ciebie. Chyba po prostu trzeba wypożyczyć Audio Academy RHEA:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, TomekT napisał:

Dziękuję bardzo

Mam LAR IA30 MKII. Konstruktor w czasie serwisu uświadomił mnie że mam trafa takie jak w 50/50 i dźwięk powinien być bardzo podobny (miałem zamiar wypożyczyć ale nie ma sensu według Pana Eugeniusza). Stąd moje pytanie do Ciebie. Chyba po prostu trzeba wypożyczyć Audio Academy RHEA:)

Pozdrawiam

To znaczy że   LARa 30 i chcesz podłączyć z AA Rhea ll których nie masz ? 

To wg. mnie całkiem zmienia sytuację i bez odsłuchu nie można nic powiedzieć?

Po pierwsze pisałem o Rhea nie modelu Rhea ll niby te same głośniki srednio-nisko to nowe ale inny na górze i Inne strojenie .Po drugie LAR 50/50  mimo podobieństwa brzmienia z 30 jest inny . (Mogą być problemy z basem w Rhea  impedancja spada do 2 Ohmów)

Nie mówię że te kolumny z tym wzmacniaczem nie zagrają ale musisz sam posłuchać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, bogus18 napisał:

To znaczy że   LARa 30 i chcesz podłączyć z AA Rhea ll których nie masz ? 

To wg. mnie całkiem zmienia sytuację i bez odsłuchu nie można nic powiedzieć?

Po pierwsze pisałem o Rhea nie modelu Rhea ll niby te same głośniki srednio-nisko to nowe ale inny na górze i Inne strojenie .Po drugie LAR 50/50  mimo podobieństwa brzmienia z 30 jest inny . (Mogą być problemy z basem w Rhea  impedancja spada do 2 Ohmów)

Nie mówię że te kolumny z tym wzmacniaczem nie zagrają ale musisz sam posłuchać. 

Dziękuję

Tak zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, zycie_to_gra napisał:

Zgodnie z zaleceniami producenta zalecana moc wzmacniacza do modelu Rhea II wynosi: 100W+. 

 

Miałem już wzmacniacze 100W+. Żaden nie radził sobie z kolumnami, które mam , LAR sobie radzi. 🙂

 Więc nie wiem czy to zalecenie jest takie kategoryczne. Po prostu szukam i kombinuje co kupić. Nie mam ciśnienia ani żadnego przymusu. Budżet ustaliłem po to żeby się czegoś trzymać i nie pójść w przesadę. Dzięki za wszystkie sugestie i próby nakierowania mnie na właściwą drogę.

Jakub podpowiadałeś mi Klipsche i Aida Acoustics. Pierwsze mimo że wygląd nie gra, to nie pasują mi właśnie stylistycznie drugie to nie mój budżet. Ale skierowało to moje poszukiwania w kierunku wysokiej skuteczności. Może kiedyś się złamię 🙂 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, TomekT napisał:

Miałem już wzmacniacze 100W+. Żaden nie radził sobie z kolumnami, które mam , LAR sobie radzi. 🙂

 Więc nie wiem czy to zalecenie jest takie kategoryczne. Po prostu szukam i kombinuje co kupić. Nie mam ciśnienia ani żadnego przymusu. Budżet ustaliłem po to żeby się czegoś trzymać i nie pójść w przesadę. Dzięki za wszystkie sugestie i próby nakierowania mnie na właściwą drogę.

Jakub podpowiadałeś mi Klipsche i Aida Acoustics. Pierwsze mimo że wygląd nie gra, to nie pasują mi właśnie stylistycznie drugie to nie mój budżet. Ale skierowało to moje poszukiwania w kierunku wysokiej skuteczności. Może kiedyś się złamię 🙂 .

Oczywiście, że nie jest kategoryczne, warto samemu się przekonać. Słuchałem Rhea właśnie z hybrydą i bardzo fajnie to gra razem, niestety nie miałem okazji z lampą, mam obawy podobne do kolegi Bogus18, ale może dzieki Tobie sami się przekonamy, czy nasze obawy są podstawne, czy nie 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, TomekT napisał:

bogus18 napisałeś parę słów o LAR 50/50,. Widziałem tez na zamieszczonym zdjęciu kolumny Audio Academy REA. Czy słuchałeś tych kolumn z LAR-em? Jeżeli trak napisz parę słów na temat tego jak to brzmi.

Z góry dziękuję 

Miałem w domu długo AA Rhea pierwszą wersję. Podpięte to miałem pod Vincenta 237MK, Lector zxt-70 oraz obecnego LAR IA-200HB. AA Rhea już nie ma a LAR został oraz był testowany z kilkoma innymi kolumnami 😃. Jeśli jesteś ciekawy opini co i jak to pisz do mnie pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, TomekT napisał:

Miałem już wzmacniacze 100W+. Żaden nie radził sobie z kolumnami, które mam , LAR sobie radzi. 🙂

  Budżet ustaliłem po to żeby się czegoś trzymać i nie pójść w przesadę. Dzięki za wszystkie sugestie i próby nakierowania mnie na właściwą drogę.

Jakub podpowiadałeś mi Klipsche i Aida Acoustics. Pierwsze mimo że wygląd nie gra, to nie pasują mi właśnie stylistycznie drugie to nie mój budżet. Ale skierowało to moje poszukiwania w kierunku wysokiej skuteczności. Może kiedyś się złamię 🙂 .

LARa 50/50  słuchałem u siebie z kolumnami Aida Acoustics THAISIS i kilka postów wcześniej opisałem to świetne połączenie i synergia dla mnie bajka.

Wracając do Rhea bez ll to skuteczne kolumny ale wymagają dobrze dobrego wzmacniacz i będzie super.  Ale to klub LARa i basta 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Jak tam klubowicze / miłośnicy dobrego brzmienia?

U mnie 30-stka IA 30 MKII spod rąk pana Eugeniusza wciąż robi robotę. Daje przyjemność z obcowania z muzyką. To był najlepszy krok aby ujarzmić moje kolumny, odejść od "technicznego grania", dodać mięsiwa na środku i na dole, odjąć trochę góry, której tranzystory serwują dość sporo. Oczywiście zawsze można lepiej, ale pamiętajmy o pozostałych ograniczeniach systemu. Nie tylko finansowych, ale ograniczenia pomieszczenia, źródło sygnału, kolumny. Dużo tego. Może być tak, że wydasz 30 000zł na wzmacniacz i niewiele to wniesie. Ale taki wzmacniacz w odpowiednim pomieszczeniu, z odpowiednimi kolumnami zagra tak, że ze spoconych kapci wyrwie! Cieszmy się z tego co mamy!

Nie zaglądałem tutaj długo, bo nie miałem potrzeby. Przerwa też dobrze robi. Daje dystans, który jest potrzebny.

Teraz jestem uziemiony. Uszkodziłem kręgosłup i mam dużo wolnego czasu. Zaplanowane wakacje z rodziną - odwołane. Człowiek uzmysławia sobie co w życiu ważne. 

Dążymy do perfekcji, ciągle jesteśmy niezadowoleni z czegoś. Chcemy coś poprawiać. I słusznie. Bo to właśnie cechuje ludzi ambitnych, ludzi z pasją, a takimi często są właśnie audiofile-melomani. Ale też jest druga strona medalu. Tracisz zdrowie, masz problem ze zwykłym poruszaniem się. Nie możesz dojść z fotela do gramofonu, nie możesz schylić się po płytę. Czujesz ból, bo wyciągnąłeś rękę aby szczoteczką przetrzeć płytę z kurzu. Gorset przeszkadza i musisz odczekać 5-6 tygodni na regenerację. Słuchanie winyli idzie w odstawkę. Z trudem też idzie żonglowanie płytami CD. Pozostaje streaming.

Przesrane, Panowie. Cieszmy się każdą chwilą spędzoną w gronie dobrych znajomych i przyjaciół. Najgorzej, to słuchać w samotności i nie móc dzielić się szczęściem i emocjami z drugim człowiekiem albo nie móc słuchać w ogóle.

Pozdrowia Was szczęśliwy posiadacz 30-stki, której zakup był kluczowym ruchem aby wznieść poziom grania całego systemu o dwa poziomy.

P.S. I nie dajcie sobie wmówić, że kijowi z Was audiofile. Jesteście wspaniali, chociażby przez to że staracie się odzyskać jak najwięcej z zapisanego sygnału audio, żeby go nie psuć. To jest piękne w tym hobby.

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukaszu, przykro mi to czytać, jak poważne to uszkodzenie ? 

Mam wielką nadzieję, mój drogi kolego, że to tylko przejściowy kłopot, a ta chwila refleksji przyda się by docenić to co w życiu ważne. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia! Trzymaj się dzielnie. 

Ps. brakowało mi Twojego pióra, nie tylko w tej zakładce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, zycie_to_gra napisał:

Łukaszu, przykro mi to czytać, jak poważne to uszkodzenie ? 

Mam wielką nadzieję, mój drogi kolego, że to tylko przejściowy kłopot, a ta chwila refleksji przyda się by docenić to co w życiu ważne. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia! Trzymaj się dzielnie. 

Ps. brakowało mi Twojego pióra, nie tylko w tej zakładce. 

Źle jeśli komuś z nas dzieje się  krzywda .

Współczucie rzecz ludzka .

ALE to sprawy prywatne , nie koniecznie do poruszania w Audiofilskim klubie .

Klubowiczu @kangie szybkiego powrotu do normalności życzę 👍

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.07.2022 o 11:27, dominik082 napisał:

Teraz słyszę, że mój RCA nie do końca pasuje w systemie, a wcześniej myślałem, że jest naprawdę dobrze w konfiguracji:

Obok polecenago Hijiri zerknąłbym na Vermouth Reference , lub Black pearl, z naciskiem na ten pierwszy. Ale to pod warunkiem, że szukasz gładkości, barwy, aksamitnosći, przestrzeni i raczej naturalnego niż wyżyłowanego przekazu. Można dostać na to przyzwoity rabat i w tym budżecie gra bdb. 

 

W dniu 11.07.2022 o 12:21, TomekT napisał:

 Więc nie wiem czy to zalecenie jest takie kategoryczne. Po prostu szukam i kombinuje co kupić. Nie mam ciśnienia ani żadnego przymusu. Budżet ustaliłem po to żeby się czegoś trzymać i nie pójść w przesadę. Dzięki za wszystkie sugestie i próby nakierowania mnie na właściwą drogę.

 

Kontruktor lubi granie tych kolumn z tranzystorem i generalnie szybko-konturowe brzmienie. Mój kolega z 5 lat rzeźbił i najlepszy dzwięk miał chyba z Passem ... First Wattem, mimo tych dużych spadków impedancyjnych. Ja miałem u siebie wersją 'prawie II' , czyli I po modach producenta i uważam, ze jak pamietam IA30 mk2 to ma prawo to fajnie zagrać. Oczywiście na dole nie będzie tego co z mocnym tranem, ale w ciemno stawiam na bajeczną średnicę. IA30 na dole gra też z pazurem,  a te głośniki - szczególnie w późniejszej wersji lubią dociążony bas od elektroniki. Potem wiadomo -> źródło, kabel i własny gust, ale uważam, ze  warto spróbować. 

Co do kolumn to z tego co pamietam, ktoś bardzo fajne rezultaty z LAR osiągał z Audiophase Opium, choć to nie są najdynamiczniejsze kolumny świata, może jakiś Spendor?

 

W dniu 16.07.2022 o 08:25, kangie napisał:

Nie zaglądałem tutaj długo, bo nie miałem potrzeby. Przerwa też dobrze robi. Daje dystans, który jest potrzebny.

 

To fakt, wszystko smakuje lepiej, jak się człowiek nieco wypości 😉

W dniu 16.07.2022 o 08:25, kangie napisał:

Teraz jestem uziemiony. Uszkodziłem kręgosłup i mam dużo wolnego czasu. Zaplanowane wakacje z rodziną - odwołane. Człowiek uzmysławia sobie co w życiu ważne. 

 

Współczuję, z drugiej strony takie urazy pomagają docenić jak fantastyczna jest 'normalność'. Ze 2 lata temu uszkodziłem piersiowy odcinek na siłowni i miałem 3 miesiące poruszania się w zwonionym tempie.. też latem, choć na pewno nie aż tak poważnie. No i urlopu szkoda...

www.wieczorzanalogiem.pl - moj dziennik przygód audio, dużo lamp, troche vintage'u, ale nie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.07.2022 o 08:25, kangie napisał:

Tracisz zdrowie, masz problem ze zwykłym poruszaniem się. Nie możesz dojść z fotela do gramofonu, nie możesz schylić się po płytę. Czujesz ból, bo wyciągnąłeś rękę aby szczoteczką przetrzeć płytę z kurzu. Gorset przeszkadza i musisz odczekać 5-6 tygodni na regenerację. Słuchanie winyli idzie w odstawkę. Z trudem też idzie żonglowanie płytami CD. Pozostaje streaming.

Rozumiem o czym piszesz. Tracisz zdrowie i zmieniają się priorytety. Pasja już nie jest taka ważna. Ból i cierpienie nie pozwalają czerpać korzyści z pasji. 

Piszę to głównie jako elektronik z dużym satażem. Poza tym, jestem dyplomowanym masażystą. Pracuję czasami z ludźmi cierpiącymi. Dobry fizjoterapeuta potrafi zdziałać cuda. Będzie dobrze. Czas czasami działa na korzyść. 
Zdrowia życzę. I powrotu do pasji. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Serdecznie zapraszamy 🙂 

 

"A U D I O F I L 2022 – drugi cykl prezentacji – 10/11 08 22 – Sala Konferencyjna Qubus Hotel – Wrocław ul. Św. Marii Magdaleny 2.

Piotr Guzek IMPRESARIAT zaprasza na drugi tegoroczny cykl prezentacji domowej aparatury audio –Audiofil.
Podczas weekendu w dniach 10-11 września bieżącego roku odbędą się cztery dwugodzinne prezentacje w godzinach 12.00 – 14.00 i 16.00 – 18.00. Wstęp wolny!
Tym razem gospodarzami prezentacji będą wrocławskie firmy: LAR Audio – Linear Audio Research i znana stałym bywalcom Audiofila Galeria Audio.
LAR Audio to dokonania pana Eugeniusza Czyżewskiego. Z wykształcenia inżyniera, elektronika, wieloletniego pracownika Politechniki Wrocławskiej, gdzie obronił tytuł doktora nauk technicznych, który wiele lat pracował w sektorze wojskowym. To oznacza niewiarygodnie wyśrubowane normy – bezpieczeństwa, trwałości, wykonania i działania. To człowiek ze starannym technicznym wykształceniem, z doświadczeniem w pracy z projektami wymagającymi precyzji i podpierania się mierzalnymi, solidnymi podstawami.
Ja miałem przyjemność poznać Eugeniusza wiele lat temu jako znakomitego serwisanta równolegle poznając jego poszczególne projekty urządzeń.
Podczas wrześniowej prezentacji usłyszymy jego flagowe konstrukcje.
Symetryczny lampowy przedwzmacniacz liniowy BAP-5, pracujący na 6 lampach ECC 82. Konstrukcja dual mono z dwoma osobnymi zasilaczami dla kanału lewego i prawego, 5 wejściami liniowymi (4 zbalansowane 1 niezbalansowane).
Stereofoniczną tranzystorową zbalansowana końcówkę mocy BPA-250, zawierająca 4 tranzystory stopnia mocy pracujące w układzie Leach’a, oraz cztery zasilacze. Za wzmocnienie odpowiadają tranzystory para komplementarne firmy SANKEN, po 4 na kanał. Moc nominalna 2 x 250 W w paśmie akustycznym.
Zatem końcówka bardzo uniwersalna potrafiąca wysterować nawet najbardziej wymagające kolumny.
Postaramy się także Państwu zaprezentować, a przynajmniej spróbujemy podczas niedzielnych prezentacji zagrać na monoblokach lampowych TM 100. O tym zadecydują wcześniejsze piątkowe próby. Monobloki pracujące w układzie przeciwsobnym w klasie AB. Tor sygnałowy to transformator wejściowy, 3 podwójne triody ECC 82, 2 tetrody KT 150 i transformator głośnikowy z wyjściami na 4,8, 16 Ohm. Moc nominalna 100 W.
Muzyka odtwarzana będzie z plików, płyt CD oraz płyt winylowych.
W torze cyfrowym pracować będzie DAC - Mola Mola Tambaqui - holenderski przetwornik cyfrowo - analogowy, o unikatowej formie i brzmieniu.
Płyty CD odtwarzane będą na Marantz’u SA 11 S1
Tor analowy zapewni Galeria Audio: gramofon bauer audio dps 3 oraz phono TRILOGY 907 MC / MM PHONO STAGE – identyczny set jak podczas kwietniowej prezentacji.
Myślę, że sporą atrakcją zbliżającej się prezentacji będzie zagranie na prototypowych kolumnach - trójdrożne bass - reflex, inspirowane brytyjskimi monitorami studyjnymi. Zaprojektowane wg koncepcji cienkich ścianek obudowy.
Projekt wykorzystuje angielskie przetworniki firmy Volt, ATC oraz niemieckie głośniki berylowe marki Bliesma to monitory podstawkowe o impedancji 6-8 Ohm, skuteczności 87 dB, rekomendowana moc wzmacniacza 50-200 W. Praca inżynierów firmy LAR.
Cały system będzie spięty pieczołowicie dobranymi kablami:
głośnikowe - Audioquest (USA), interkonekty - Acrolink (JP)
zasilające - mix polskich marek: Audiophase, Audio Illuminati, Solid Core Audio, Ziggy Cheetah.
Podczas prezentacji zagramy Państwu szalenie różnorodną muzyką. Będzie wiele winylowych nowości reedycji. Opowiem Państwu o mich wrażeniach po koncertach organowych, które odbyły się i nadal odbywają się w Kościele Garnizonowym. Ten odrestaurowany barokowy instrument Englera to naprawdę dzieło sztuki. Polecam te nadchodzące piątkowe koncerty w dniach 2 i 9 września. Dodam tylko, na wszystkie wstęp jest wolny. Wystarczy tylko przyjść. Najlepiej parę minut przed godziną 19-tą tak, aby zając sobie wygodne miejsce.
Opowiem także o zbliżających się najważniejszych koncertach, wydarzeniach artystycznych, które już niebawem odbędą się we Wrocławiu: 58 edycji JnO, koncertach w NFM, tegorocznej edycji festiwalu Jazztopad.
Gorąco zapraszam weekend 10 /11 września br.
Piotr Guzek"

Audiofil.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUPER wieści dla miłośników LARa  🙂 

Kto nie słuchał to pozna  nowości w tym Flagowca  dzieolnki  LAR.

Może uda się spotkać i  porozmawiać z twórcą , konsruktorem LARów  Panem Eugeniuszem Czyżewskim .

 ALE i pewnie porozmawiać osobiście z Jakubem  @zycie_to_gra .

Jak się zjawią to i

poznać Kolegów z Klubu LARa ? 

Już się szykuje 👍

Pozdrawiam i do zobaczenia 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.