Skocz do zawartości
IGNORED

DTS HD Master , Atmos , DD


max720

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie 5.1

A u mnie Minionki ATMOS 7.1 dekoduje do 5.1 pomimo że mam system głośników 7.1. Co prawda nie pamiętam czy jest to DD czy moze DD TrueHD, ale sprawdzę.

Czyli jednak nie do końca jest tak jak DarthV pisał. ATMOS 7.1 nie musi być to DD TrueHD 7.1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość kanałów nie dodaje czy ujmuje bitrate`u.

 

Świetnie - jesteś na drodze do perpetum mobile. :) Pójdźmy dalej - jaki będzie strumień przy ścieżce 22.6.2 ???

 

Gęstość strumienia MUSI być inna, gdyż zawiera matrixowane dyskretne informacje dla kanałów pow. 5.1.

To nie jest analogowe Dolby ProLogic, które działa na zasadzie psycho-akustyki, tutaj są dedykowane sygnały

dla konkretnego kanału (np. dzięcioł stuka w lewym sufitowym ). Wyławia je z kanałów 7.1 dekoder ATMOS/DTS X.

 

Oczywiście są one kompatybilne w dół, nie stracisz tego dźwięku ponieważ jest w pełni czytany.

przez "słabsze" konfiguracje i nie podlega on wyselekcjonowaniu do kanału, którego nie masz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DarthV

Czy w takim razie twierdzisz że płyta nagrana w ATMOS powinna zostać zdekodowana do DTS HD/DD TrueHD ? I amplituner powinien wyświetlić że taki sygnał dekoduje?

Albo inaczej zapytam, czy mając amplituner z DTS HD/DD TrueHD odtworzę ścieżkę dźwiękową 7.1 z płyty na której dzwięk jest zakodowany w ATMOS?

 

Tak, jeśli nie masz ampli z atmosem w tedy zdekoduje Ci do Dolby true hd. . ;-) A dokładniej możesz mieć ampli z atmosem ale nie mieć podpiętych kolumn do atmosa a wlaczone same końcówki w ampli to w tedy ampli zdekoduje Ci sygnał jako dolby atmos.. ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DarthV

Czy w takim razie twierdzisz że płyta nagrana w ATMOS powinna zostać zdekodowana do DTS HD/DD TrueHD ? I amplituner powinien wyświetlić że taki sygnał dekoduje?

Albo inaczej zapytam, czy mając amplituner z DTS HD/DD TrueHD odtworzę ścieżkę dźwiękową 7.1 z płyty na której dzwięk jest zakodowany w ATMOS?

 

Ampli rozpozna flagę i zdekoduje dźwięk w taki sposób na jaki pozwoli mu twoja konfiguracja i dekodery na pokładzie. Ja mam konfigurację 7.2 w standardowym układzie, ampli bez obsługi Atmos i bez problemu odtwarzam materiał z "atmos" - tyle,że dźwięk jest przesyłany zgodnie z konfiguracją (brak głośników sufitowych). Na ampli wyświetla się np: DD true HD.

 

Jak już pisałem wcześniej Atmos to nie nowy format dźwięku a tylko rozszerzenie pola efektów przestrzennych - formaty są nadal dwa DTS HD/DD TrueHD. Zmienia się tylko ilość kanałów i nie zależnie czy dźwięk pójdzie w układzie 5.1/7.1 czy 5.2.1/7.4.1 (atmos) itp to zawsze będzie DTS HD lub DD TrueHD. Ampli zmiksuje odpowiedni ścieżkę wstecz (ilość kanałów i ich obsługa dla atmos/dts x).

 

Jedyne na czym "tracimy" nie mając w ampli obsługi Atmos/dts x i odpowiedniej liczby głośników to tylko wrażenia przestrzenne - koder audio na płycie nie ulega zmianie jakościowo.

Nie mylmy dwóch różnych zagadnień.

Wiadomo że Atmos obsługuje do 128 niezależnych ścieżek audio i do 64 różnych głośników (opcja w kinach) , ale to nie przeszkadza na odtworzenie takiej ścieżki w domowych warunkach bo to nadal ten sam format kodowania dźwięku tylko z dodatkową informacją dla ampli na ilu kanałach ma rozłożyć dźwięk jeśli posiada odpowiednią konfigurację.

Wyraźne straty będą wtedy jeśli będziemy próbować odtwarzać taką płytę na ampli tylko z DD/DTS - tutaj spadnie bitrate do tzw rdzenia.

 

 

Trochę zagmatwany temat, ale myślę że w miarę wyjaśniłem o co chodzi.

 

Świetnie - jesteś na drodze do perpetum mobile. :) Pójdźmy dalej - jaki będzie strumień przy ścieżce 22.6.2 ???

 

Gęstość strumienia MUSI być inna, gdyż zawiera matrixowane dyskretne informacje dla kanałów pow. 5.1.

To nie jest analogowe Dolby ProLogic, które działa na zasadzie psycho-akustyki, tutaj są dedykowane sygnały

dla konkretnego kanału (np. dzięcioł stuka w lewym sufitowym ). Wyławia je z kanałów 7.1 dekoder ATMOS/DTS X.

 

Oczywiście są one kompatybilne w dół, nie stracisz tego dźwięku ponieważ jest w pełni czytany.

przez "słabsze" konfiguracje i nie podlega on wyselekcjonowaniu do kanału, którego nie masz.

 

 

Wielkość bitrate zależy od możliwości przepustowości zastosowanego kodera dźwięku i nie każdy materiał musi wykorzystywać pełen zakres. informacje zawarte dla dekodera atmos dotyczą rozłożenia ścieżki po ilości kanałów według danej konfiguracji.

Wszystkie dźwięki nie zależnie od konfiguracji będą słyszalne wstecz - o tym też pisałem. Przy wykorzystaniu dekodera DD true HD bez obsługi atmos bitrate nie powinien się zmienić.

 

No właśnie 5.1

A u mnie Minionki ATMOS 7.1 dekoduje do 5.1 pomimo że mam system głośników 7.1. Co prawda nie pamiętam czy jest to DD czy moze DD TrueHD, ale sprawdzę.

Czyli jednak nie do końca jest tak jak DarthV pisał. ATMOS 7.1 nie musi być to DD TrueHD 7.1

 

Jeżeli twoja konfiguracja to 7.1 i materiału też to tak powinno być, chyba że coś źle ustawione lub są problemy z rozpoznaniem flagi.. Pisząc DD true hd miałem na myśli pełne możliwości dekodera, a nie że atmos musi mieć taką choć zwykle taka jest.

 

Nie tak gęstość się zmienia jak waga materiału (dodatkowe informacje). Bitrate wcale nie musi być maksymalny jaki jest możliwy dla danego dekodera. Wszystko zależy od tego jak dźwiękowiec sobie zaplanuje. Są filmy DD true hd z bitrate max 4000 i max 6000 czy nawet 8000 Kbps. Oczywiście są to wartości w szczycie bo wiadomo że to "pływa".

 

Mi chodzi generalnie o to,że przy użyciu ampli z DD true hd i bez obsługi atmos(czyli dodatkowych informacji dla większej liczby kanałów) nie zabiera nam to jakości dźwięku, a tylko zmniejsza doznania pełniejszej przestrzeni.

Bo nie zależnie od konfiguracji każdy dźwięk będzie słyszalny. Zazwyczaj sprawdzam ścieżki pod kątem bitrate i nie zauważyłem aby bitrate podawany przy filmie z atmos czy też bez ulegał zmianie tak jak jest to podane przy DD/DTS gdzie zostaje on obcięty do rdzenia.

 

Film zrealizowany z atmos to nagrane rzeczywiste kanały nie utworzone sztucznie które są dekodowane jeśli pozwala na to konfiguracja, ale ich obecność lub nie - nie wpływa na zmniejszenie bitrate ścieżki "całkowitej" filmu.

Przynajmniej nie spotkałem się z taką informacją o danym pliku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jakosc sciezki spadala w zwiazku z iloscia kanalow to roznice byly by rowniez wtedy kiedy byly by 4 lub tylko 2 sufitowe glosniki. Co bylo w przypadku ogladania w stereo. Caly pic polega na tym aby moc lepiej wypelnic sale kinowa i podobne wrazenia przeniesc do domu. Im wiecej kanalow tym lepsza przestrzen a oto chodzi w kd, ale ilos kanalow nie moze degradowac jakosci sciezki stad kompatybilnosc wstecz do standardu 5.1. Taka jest glowna siezka a reszta kanalow jest zapisana jako dodatek. Czy jesli za jakis czas ilosc kanalow znow sie powiekszy i wejdzie jaki" atmos xxx" to bedziemy mowic ze obecne filmy sa gozej zrealizowane? Chyba tylko pod katem przestrzeni to tak. Ale jesli pojawia sie nowe kodery ktore beda dawaly mozliwosc z jeszcze wiekszym bitrate ( choc obecnie mamy jeszcze duzy zapas) i z mniejsza kompresja to wtedy bedzie roznica. Ale czy to nastapi? Malo kto ma 7.1 a ci dopiero w suficie i nie wiadomo gdzie jeszcze wymysla. Marketing chyba nie ma granic.

 

Mozna zrobic test jesli macie ampli z atmos. Zapodjacie film z atmos i sprawdzxcie jaki bitrate wychodzi, a pozniej wylaczcie ten kodek i sprawdzcxie ponownie. Ciekawe czy spadnie ( i nie mowie to plywaniu bo to normalne tylko czy utrzymuje sie na podobnym poziomie czy sa duze roznice).

 

Sorry za literowki pisze na szybki z tel.

 

W necie definicja atmos mowi ze system ten zodtal glownie stworzony po to aby dac mozliwosc realizatorom dzwieku zapisywac realnie nagrane dodtkowe kanaly aby moc lepiej zagospodarowac pr strzen sali kinowej polepszajac wrazenia przestrzenne. Potem zaczelu upychac to zastosowan domowych z ograniczeniem di 4 glosnikow dodatkowych. Ale nigdzie nie ma wzmianki aby ten system zwiekszal bitrate. Zas ci do bitrate w danym koderze dd truehd sa jyz podane wartosci dokladne dostepne w sieci. Atmos rozszerza tylko ilosc kanalow. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic, ale nie znalazlem informacji ktore by wskazywaly inaczej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem opracowanie, że w warunkach domowych optymalne jest 5.1. Do tej tej konfiguracji przyrosty przestrzenności dźwięku w funkcji ilości kanałów są liniowe. Powyżej tej liczby - przyrosty maleją asymptotycznie do zera. Czyli po prostu dodawanie kolejnych kanałów ponad 5.1 oznacza wyłącznie dodatkowe koszty przy niewspółmiernie małych (lub zerowych) dodatkowych efektach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pomieszczenie pozwala poprawnie rostawic 7.1 to jak dla mnie pole przestrzeni sie poprawia wzgledem 5.1.

Wiekszy sens widze w takim orzejsciu niz dalej czyli atmos - o warunkach blokowych nie wspomne, ale kto wie moze kiedys sie skusze. Mozna eksperymentowac z udtawieniem tylnych kanalow w taki sposob aby otrzymac orzrstrzen rozszerzona w pionie ale to taka sztuczna namiastka kanalu z sufitu. Ale nie odchodźmy od tematu bo co tego czy 5.1/7.1 itd jest juz chyba inny temat zalozony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolby Atmos - 0.88% rynku

DTS:X - 0.19 %

7.1 - 6.43 %

5.1 - 72.43 %

 

źródło: blu-raystats.com

 

To są dane z rynku amerykańskiego. W Europie większość tytułów, które tam są 7.1 ukazuje się w wersji 5.1 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />Czytałem opracowanie, że w warunkach domowych optymalne jest 5.1.<br />

Akurat tego nie czytałem,ale u mnie różnica jest zasadniczna na korzyść 7.1. Może dlatego, że głośniki kanałów bocznych mam przesunięte kilka stopni do przodu względem kanapy, więc tyły robią dobrą robotę ;) Ale jestem popieprzony, myślę o dwóch górnych VOG... Tylko ampli trzeba by wymienić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego że filmów nagranych w 7.1 jest mniej ( poki co bo ciagle przybywa), jak dla mnie nawet sciezka 5.1 odtworzona na 7 kanalach ( nie liczac suba) po prostu brzmi lepiej ( chodzi mi tu o wypelnienie przestrzeni). Wiadomo ze kanaly generowane matrycowo nie brzmia tak dobrze jak te realnie nagrane, ale tragedi nie ma. W moim przypadku powrot do 5.1 bylby mozliwy tylko wtedy kiedy zmusily by mnie warunki lokalowe. Ja rozwazam zmiane ampli i dodanie 2 sufitowych, ale mam swidomosc ze na 20 m2 to bedzie raczej przerost formy nad trescia. Pomimo tego kusi mnie sprawdzenie organoleptycznie co wnosi takie rozwiazanie i czy w warunkach nie wielkich pomieszczen cos wiecej jak 7.1 ma sens. Minusem jest to ze taki test nie bedzie tani bo nie mam mozliwosci sprawdzenia tego bez kupowania nowego sprzetu, a znowu kupowac i po testach odsylac - jakos sie mi nie chce i dlatego na razie temat odstawiony na bok. Jak na razie jestem zadowolony z tego co mam. Ostatnia istotna zmiana bylo dodanie 2 suba co w moim ukladzie pokoju znacznie poprawilo rozchodzenie basu. Jesli juz cos bede zmienial w najblizszym czasie to projektor albo kolumny, ale bez pospiechu.

Zreszta kazda instalacja powinna byc odpowiednio przemyslana, dobrana do warunkow i gustu wlasnego, a nie do tego co mowia nam producenci sprzetu czy statystyki. Wcale nie trzeba za wszelka cene miec wiecej niz standard 5.1 bo to juz spelnia zalozenia podstawowe kina domowego, ale jak to mowia to wolny kraj i kto bogatemu zabroni:)

A moze zamiast zwiekszac ilosc kanalow to zamotowac ruchoma i wibrujaca kanape. Takie 4D w domu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przeskok 7.1 -> Atmos jest większy niż 5.1 -> 7.1.

Dodaj te sufitowe, będziesz bardzo pozytywnie zaskoczony, nawet w tak małym pomieszczeniu.

 

Czytałem opracowanie, że w warunkach domowych optymalne jest 5.1. Do tej tej konfiguracji przyrosty przestrzenności dźwięku w funkcji ilości kanałów są liniowe. Powyżej tej liczby - przyrosty maleją asymptotycznie do zera. Czyli po prostu dodawanie kolejnych kanałów ponad 5.1 oznacza wyłącznie dodatkowe koszty przy niewspółmiernie małych (lub zerowych) dodatkowych efektach.

 

Chyba dość stare te opracowanie. Przeszedłem całą ścieżkę od 2.0 do 7.2.4 i mogę z całą pewnością powiedzieć, że dodatkowe kanały mają sens, a w szczególności sufitowe. Filmów z dodatkowymi kanałami pojawia się coraz więcej (w szczególności w Atmosie), przy BR UHD staje się to wręcz standardem, a efekt przy dobrej ścieżce jest rewelacyjny - dźwięk wypełnia całe pomieszczenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram u siebie mam dolby atmos w systemie 5.1.4 i różnica w stosunku do podstawowego 5.1 jest kolosalna.. ;-)

Tak jak kolego powyzej napisał zapodaj dobre źródło np. Transformers 4 i uśmiech niechodzi z twarzy... :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemysle to przy najblizszym remoncie. Boje sie tylko tego ze jak juz wprowadze takie zmiany to znow pojawi sie cos nowego i bedzie kusic do przerobek. A czlowiek nie samym kinem zyje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przy remoncie już teraz pomyśleć nad rozprowadzeniem dodatkowych przewodów w pomieszczeniu..

.. bo następnym pomysłem może być Atmos plus z dźwiękiem wydobywającym się z głośników w podłodze..

..a to dopiero będzie jazda.. ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lubię słuchać.. oglądać.. czytać.. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli znamy już kierunek na przyszłość w/g Bobcat - 8K w 5.1 :)

 

Wspominałem już coś na ten temat. Jeden z członków zarządu NHK w wywiadzie powiedział, że właśnie pracują nad algorytmem downmixu 22.2 do 5.1 aby w maksymalnym stopniu zachować efekty przestrzenne. Zdają sobie bowiem doskonale sprawę z faktu, że 22.2 jest dla kin, w warunkach domowych nikt nie będzie tego chciał.

 

Chyba dość stare te opracowanie.

 

Jakie to ma znaczenie? Prawa fizyki (w tym przypadku: akustyki) to nie jogurt. Nie mają terminu ważności.

 

Filmów z dodatkowymi kanałami pojawia się coraz więcej (w szczególności w Atmosie)

 

93 tytuły z Dolby Atmos, 20 - z DTS:X. Imponująca oferta. Cały rynek filmów na BD to 14677 tytułów.

 

(źródło: www.blu-raystats.com

 

dźwięk wypełnia całe pomieszczenie

 

To samo marketing wmawia ludziom przy okazji wprowadzania każdego nowego formatu zapisu dźwięku.

 

że głośniki kanałów bocznych mam przesunięte kilka stopni do przodu

 

Kardynalny błąd.

 

I co z tego że filmów nagranych w 7.1 jest mniej ( poki co bo ciagle przybywa)

 

W liczbach bezwzględnych tak, bo ukazują się nowe tytuły. Udział w rynku natomiast wykazuje bardzo powolny trend malejący. I to od kilku lat. Obecnie jest to 6.43%, kilka miesięcy temu było 6.72%.

 

(źródło: jak wyżej)

 

jak dla mnie nawet sciezka 5.1 odtworzona na 7 kanalach ( nie liczac suba) po prostu brzmi lepiej

 

Sprawa dyskusyjna. Moim zdaniem - nie. Ale to kwestia gustu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolby Atmos - 0.88% rynku

DTS:X - 0.19 %

7.1 - 6.43 %

5.1 - 72.43 %

 

źródło: blu-raystats.com

 

To są dane z rynku amerykańskiego. W Europie większość tytułów, które tam są 7.1 ukazuje się w wersji 5.1 .

 

Taaa... Wliczając w to kino nieme i kilkadziesiąt lat kinematografii, przez ktore to lata żadnego dookólnego dźwięku nie było. :) Przecież powszechnie wiadomo, iż posiadacze instalacji kina domowego namiętnie ich używają do oglądania archiwalnych filmów oraz produkcji typu "Dlaczego oni tańczą". :)

 

Dla bieżącego roku ta statystyka wygląda nieco inaczej:

Lossless 687 87.74 %

Linear PCM 57 7.28 %

DTS-HD Master Audio 507 64.75 %

Dolby TrueHD 56 7.15 %

Dolby Atmos 49 6.26 %

DTS:X 18 2.30 %

DTS-HD High Resolution 3 0.38 %

DTS 36 4.60 %

Dolby Digital 57 7.28 %

 

7.1 Channels 42 5.36 %

6.1 Channels 1 0.13 %

5.1 Channels 434 55.43 %

2.0 Channels 161 20.56 %

1.0 Channels 75 9.58 %

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd te dane? Przed chwilą zajrzałem na www.blu-raystats.com i liczby są zgoła inne:

 

Lossless 9158 86.85 %

Linear PCM 795 7.54 %

DTS-HD Master Audio 6891 65.35 %

Dolby TrueHD 1359 12.89 %

Dolby Atmos 93 0.88 %

DTS:X 20 0.19 %

DTS-HD High Resolution 78 0.74 %

DTS 222 2.11 %

Dolby Digital 1087 10.31 %

Total with Known Audio 10545

24 bit 1773 16.81 %

20 bit 2 0.02 %

96 kHz 33 0.31 %

7.1 Channels 678 6.43 %

6.1 Channels 56 0.53 %

5.1 Channels 7638 72.43 %

5.0 Channels 107 1.01 %

4.0 Channels 12 0.11 %

3.0 Channels 15 0.14 %

2.0 Channels 1285 12.19 %

1.0 Channels 597 5.66 %

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla bieżącego roku.

 

Płyty BD wydane w tym roku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />Użytkownik burz dnia 19.09.2016 - 00:50 napisał<br />że głośniki kanałów bocznych mam przesunięte kilka stopni do przodu<br /><br />Kardynalny błąd<br />

 

Konieczność życiowa

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla bieżącego roku.

Płyty BD wydane w tym roku.

 

Czyli nasz potwierdzenie tego, co pisałem. Średni wieloletni udział 7.1 to 6.43%. Sam ten rok - 5.36%.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolby Atmos - 0.88% rynku

 

Podczas gdy w ym roku:

 

Dolby Atmos 6.26 %

 

Jak widać, jest to zanikający format.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego SONY nie pcha do swoich amplitunerów dekodera ATMOS bo nie widzi przyszłości dla tego formatu. Nie wiem, ale takie wnioski mi się nasuwają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie też nasuwa się i jak czytałem opis w AV to atmos czy DTS X głownie był robiony dla kin nie domów i tam się najlepiej sprawdzi .Podobnie nasuwa mi sie jak kiedyś ONKYO pchało ceryfikaty THX.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Dolby Atmos czy DTS:X to kolejny skok na kasę klientów. Kwadrofonia czy 5.1 to była rzeczywista nowa jakość. Wszystko dalsze dorzucanie dodatkowych kanałów jest wyłącznie polowaniem na jeleni.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przecież Dolby Atmos czy DTS:X to kolejny skok na kasę klientów. Kwadrofonia czy 5.1 to była rzeczywista nowa jakość. Wszystko dalsze dorzucanie dodatkowych kanałów jest wyłącznie polowaniem na jeleni."

 

 

Widzę, że u kolegi faktycznie wszystko co nowe jest na NIE

Jest już Tu trochę osób które posiadają system rozbudowy głośników pod ATMOS DTSX i sobie bardzo chwalą.

Sam mam zamiar rozbudować do 7.1.2 bo choć tego nie słyszałem logiczne się wydaje , że dźwięk przechodzący z ekranu za naszą głowę ( np. przelatujący samolot) będzie bardziej realny i oda więcej przestrzeni gdy będzie miał krótszą drogę do pokonania ( z głosnika na głośnik ) niż przez cały pokój.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że u kolegi faktycznie wszystko co nowe jest na NIE

 

Nieprawda. Kwadrofonia od pierwszej chwili gdy ją usłyszałem, czy telewizja 8K od pierwszej chwili gdy ją zobaczyłem stały się obiektami mojego zachwytu. Bowiem to są rzeczywiste, prawdziwe kroki naprzód, niosące nową jakość.

 

Dolby Atmos miałem okazję słuchać. W warunkach domowych. Przyrost efektu w porównaniu z klasyczną konfiguracją 5.1 znikomy, z trudem zauważalny i na pewno nieadekwatny do przyrostu kosztów. Zachwyty nad nim przepisywane żywcem z materiałów reklamowych producentów są mało przekonujące.

 

Ponadto miłośnicy Dolby Atmos są niekonsekwentni idąc w 5.1.2 albo w 7.2.4. Czemu tak skromnie? Ten system umożliwia do 128 niezależnych ścieżek dźwiękowych i do 64 głośników. Jak się bawić to się bawić. Czego to się nie zrobi dla szpanu.

 

Teraz na poważnie. Dolby Atmos jest znakomity dla sal kinowych. W warunkach domowych stanowi typowy przykład przerostu formy nad treścią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.