Jump to content
plastik1989

Sprzęt audio - czarno na białym

Recommended Posts

Diogenes już Ty nie narzekaj na Sonusa. Zobacz lepiej to:

Założeniem wątku dzielenie się spostrzeżeniami i opisami "nie zgodnych ze sztuką praktyk".

Wspominałeś że masz wykształcenie "prezydenckie". Czy mógł byś dokonać jakiejś oceny, tego co przedstawiłeś?.

I druga prośba, ustosunkuj się merytorycznie do przedstawionego przeze mnie wnętrza Amplifona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Założeniem wątku dzielenie się spostrzeżeniami i opisami "nie zgodnych ze sztuką praktyk".

Wspominałeś że masz wykształcenie "prezydenckie". Czy mógł byś dokonać jakiejś oceny, tego co przedstawiłeś?.

I druga prośba, ustosunkuj się merytorycznie do przedstawionego przeze mnie wnętrza Amplifona?

Hi aro, zmiana frontu obudowy głośnika, zmiana rozłożenia głośników na ścianie czolowej wymagają juz często korekty w zwrotnicy. Stosowanie jednego rodzaju zwrotnicy z tymi samymi wartościami elemntow przy zastosowaniu innych przetworników jest błędem w sztuce.

 

Wyprzedając fakty, ten watek nie jest ringiem do rozwiązywania wlasnych zatargów miedzy Szymonem i Hi Aro wiec Panowie jak przegniecie pałe to polecą bany.


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak przegniecie pałe to polecą bany.

 

..a miało nie być banów ;-)....

komuś wytykać szybkość banowania łatwo....ale samemu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

..a miało nie być banów ;-)....

komuś wytykać szybkość banowania łatwo....ale samemu....

 

Spokojnie Miroslav, jestem w stalym kontakcie z moderacja i przekazuje pewne uwagi z góry - sam wolalbym banow uniknąć i tak jak pisalem przeze mnie stosowane będą w ostateczności - na razie udaje sie tego uniknąć.


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to nie jest unikatowa zwrotnica. Bo nawet w Phoebe były wprowadzane zmiany, których tutaj nie ma. Może płytka jest uniwersalna, ale na pewno nie wartości elementów.


"Not everything that is worth measuring is measurable and not everything measurable is worth measuring." --A. Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie Miroslav, jestem w stalym kontakcie z moderacja i przekazuje pewne uwagi z góry - sam wolalbym banow uniknąć i tak jak pisalem przeze mnie stosowane będą w ostateczności - na razie udaje sie tego uniknąć.

 

po co zawracać dupę moderacji....

przecież to są tylko pytania.....

jeżeli kogoś zbanujesz to pójdziesz na odstrzał ;-) ;-)

Edited by Miroslav1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I druga prośba, ustosunkuj się merytorycznie do przedstawionego przeze mnie wnętrza Amplifona?

 

Chętnie sam się ustosunkuję tylko musisz mi konkretnie napisać o które oporniki ci chodzi.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie urzekła ta hi-endowa "konstrukcja" rodzimego konstruktora - zdjęcie z rezystorem bezcenne :)

 

461_p7080545.jpg

510_p7080554.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

te urządzenia są NIEZNISZCZALNE!

Od strony technicznej wzmaniacz lampowy jako urządzenie cechuje sie tym, że posiada bardzo niską dobroć, olbrzymie straty na cieplo, duża waga - to wady. Natomiast zaletami sa wlasnie bardzo duża trwałość jak i odporność (nie od kozery armie calego świata nadal posiadają na wyposażeniu radiostacje lampowe na wypadek wybuchu b. Atomowej i impulsu elektromagnetycznego towarzyszącemu temu - lampowe urządzenia jako nieliczne urządzenia elektryczne sa na to odporne). Wzmaniaczowi lampowemu nie straszny mróz ani wysokie temperatury, nie straszne nawet wysokie skoki napięć, a w przypadku wielu awarii wystarczy wstawić nowe lampy i korzystać dalej.

Warunkiem takiej pracy urządzenia jest poprawny montaż elementów, schludne luty, dbałość o izolacje elektryczna jak i o odpowiednie odprowadzanie ciepla. Tak wykonany wzmaniacz nie ma prawa zepsuć sie sam z siebie - co niestety często zdarza sie audiofilskim wydmuszkom. Wzmaniacz lampowy który ulega awari sam z siebie po krótkim okresie pracy w większości wypadkow po prostu zostal wykonany wadliwie, bez poszanaowania podstawowych zasad sztuki tworzenie urządzeń elektrycznych.

  • Like 2

"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chętnie sam się ustosunkuję tylko musisz mi konkretnie napisać o które oporniki ci chodzi.

No właśnie ja nie mam problemu z tym rozwiązaniem, a chodzi konkretnie o dwa równoległe rezystory obok kondensatora. Ponieważ:

- nie znam założeń konstrukcyjnych

- nie znam punktów pracy

czyli nie wiem nic.

Ja osobiście trochę bym przeprojektował PCB, aby mnie to nie irytowało wizualnie. Jak projektuje dla siebie PCB mam problem że wszystko optymalizuje pod kątem długości wieżek i kilku innych zasad. Czasami się zdarza, że na żywo coś tam jest nie halo .

Edited by rochu
wpis bez związku z tematem wątku

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie urzekła ta hi-endowa "konstrukcja" rodzimego konstruktora - zdjęcie z rezystorem bezcenne :)

 

461_p7080545.jpg

510_p7080554.jpg

 

To nawet nie jest dobry przyklad zlego - to obraz skrajnej patologii...

Dodajmy ze nieświadomy właściciel zakupil te urządzenie po pozytywnej recenzji jednego z magazynów audio... O tym co trzyma w domu dowiedzial sie dopiero po Ntej naprawie, kiedy zrezygnowal z "serwisu" producenta i wysłał do innego warsztatu. Tam zostal wezwany i zademonstrowano mu co trzyma w domu i jak nie wiele brakuje do pożaru...

Oczywiscie gdyby nie banda trolli świat i kolejni potencjalni kupcy niegdyś by sie nie dowiedzieli czym ryzykują mając takie sprzęty w domu, a klientowi by dalej nawijano makaron na uszy, że "montaż przestrzenny musi tak wyglądać".


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plastik1989

ustosunkuj się do opisywanego zagadnienia (rezystory obok kondensatora), czy będziesz jednak stronniczy. Patrz obiektywnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plastik1989

ustosunkuj się do opisywanego zagadnienia (rezystory obok kondensatora), czy będziesz jednak stronniczy. Patrz obiektywnie.

Hi Aro masz możliwość pelnej konsultacji z producentem, co ja więcej mam Ci wyjaśniać?

Zadaj teraz konkretne pytanie producentowi i wytlumacz w jakim konktekscie wkleiłeś zdjęcie GM70 amplifona jako przykladu wadliwie wykonanaego urządzenia - jeżeli tego nie zrobisz dla mnie oznacza to, ze jedynym celem Twej obecności tutaj bylo robienie zadymy i pożegnasz sie z wątkiem.

 

Miroslav - to czy będę do odstrzalu czy nie, to juz na prawdę nie Twój problem, za rady dziękuje ale śmiało możesz mi słać je na PW, a nie umieszczać tutaj zaśmiecając watek.


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plastik1989

Odpowiedz Tak/Nie.

 

Czy te rezystory można rozmieścić bardziej optymalnie, biorąc pod uwagę to całe dostępne miejsce?

Edited by hi_aro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok zatem się "ustosukowywuję" się:)

 

Te dwa oporniki połączone równolegle to oporniki o wartości 0,1Ohma i mocy 5W zatem ich wypadkowa rezystancja to 0,05Oma a moc 10W . Pracują w układzie zasilania żarzenia lampy GM70 i mają za zadanie wspomóc filtrację. Podczas normalnej pracy płynie przez nie prąd o wartości 3A zatem moc cieplna wydzielana na nich wynosi 0,45W. Tak mała moc nie nagrzewa nawet kondensatorów które są obok. Zakładając jakąś awarię to przy prądzie 5A zaczyna działać zabezpieczenie nad prądowe stabilizatora a moc na opornikach nadal pozostaje daleko bezpieczna i wynosi 1,25W. Zakładając dalej np awaryjne zwarcie kondensatora który jest przed układem stabilizacji to zadziała bezpiecznik transformatora zanim ten opornik zdąży się nagrzać o kilkadziesiąt stopni.

Zatem gdzie tu widzisz niebezpieczeństwo pożaru?

Gdzie widzisz możliwość nagrzewania wielkiego kondensatora mocą 0,45W?

Gdzie wreszcie widzisz błąd w konstrukcji?

Po co sugerujesz coś co jest jedynie w sferze domysłów?

Po co wkleiłeś zdjęcie SET42 i sugerujesz to co sugerujesz?

 

Panowie g.. mnie obchodzą wojenki na forum lokowanie produktów i obrabianie tyłków mam inne ciekawsze zajęcia.

Nie pisuję zbyt często bo zawsze kończy się tym samym. Odpisałam bo zostałem wywołany do tablicy.

Tyle w temacie.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plastik1989

Odpowiedz Tak/Nie.

 

Hi Aro - narzekałeś na ocenianie na podstawie zdjęć, po czym sam zrobiłeś to samo. Przyklad wklejonego tu amplifona powinien obok widocznego wyżej Jadisa być wzorem tego jak powinny wyglądać wzmaniacze lampowe.

 

Miałeś swoją szanse i swój strzal spożytkowałeś na niedorzeczny zarzut, zostal On obalony przez konstruktora i całkowicie wyjaśnia sprawę. Sam byłeś zwolennikiem banowania m.in. Mnie w klubie fezz, teraz doświadczysz tego na wlasnej skórze. Dlugo staralem sie tego uniknąć ale nie wyszlo. Watek służy do wklejania urządzeń budzących watpliwości, wklejając urządzenia których wykonanie nie pozostawia ądnych wątpliwości po prostu trollujesz.

 

Szkoda że we wcześniej wspomnianym klubie konstruktor nie stanął na poziomie jak Amplfion i nie odniósł sie do kilku kontrowersyjnych kwesti technicznych, poruszanych przez wielu forumowiczów - może gdyby to zrobił udałoby sie uniknąć wielu konfliktów.

 

Wątek ten prowadzę nie po to by każda gaduła as miała gdzie wylewać swoje żale, więc żegnaj. Swoją decyzje skonsultuje rowniez z moderatorem, jeżeli doradzi mi ściągnąć ban Tobie bo wnosiłeś jakaś pozytywną wartość do tego tematu, to to zrobię al na ten moment od wątku odpoczniesz na jakiś czas. Jeżeli będziesz mial cos sensownego do napisania w tym wątku pisz najpierw na PW, jak będzie to cos wartościowego wrzucę, ew. Ściągnę bana.

Edited by plastik1989
  • Like 2

"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diogenes

A mnie urzekła ta hi-endowa "konstrukcja" rodzimego konstruktora - zdjęcie z rezystorem bezcenne :)

 

461_p7080545.jpg

510_p7080554.jpg

To po jakimś pożarze ???

 

Szkoda tylko, że nie dałeś szansy odpowiedzieć hi_aro na pytania amplifona, które mu zadał.

Trochę to nieładnie nie uważasz?

Nie , ponieważ hi_aro wyciągnął Amplifona do tablicy w celach wyłącznie dokuczenia mojej osobie wyrażającej krytyczne opinie o SF ..wiedząc , że jestem użytkownikiem ..SET42.

To zbyt płytkie ...

Akurat podawanie SET42 jako przykład wadliwie skonstruowanego urządzenia jest zwyczajnie idiotyczne ...świadczy tylko o braku argumentów interlokutora i jest zwykłą złośliwością .

Dlatego ja zlekcewaźyłem takie wpisy ..są zbyt prymitywne do dyskusji ..

A , Andrzej Piwowarczyk jak zwykle pokazał klasę !

 

 

 

To sama jest we wszystkich AA nawet za 8500zł. Jeden typ zwrotnicy ma obsłużyć wszystkie modele.

 

https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-zwrotnice-audio-academy-CID99-IDiw5JN.html

No i co tutaj porównywać ...taki Grzegorz Rogala Studio 16 Hz potrafi po zakupie przyjechać i dostroić zwrotnicę do gustu właścieciela i akustyki pomieszczenia .

Father Pio robi indywidualne zwrotnice pod każdy projekt i stroi dodatkowo w pomieszczeniu posługując się mikrofonami pomiarowym ...to jest podejście !

Edited by Diogenes
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To po jakimś pożarze ???

 

Nie to pies zjadł potem wypluł a na koniec zarzygał wszystko silikonem:)

 

Mnie takie coś przeraża bo psuje ogólnie opinię polskim produktom. Nie twierdzę że wszystkie moje wytwory były super zwłaszcza te z początku działalności ale takich cudów nigdy nie było. Jak zaczynałem produkować wzmacniacze to był 1997 rok (mówię o urządzeniach w miarę seryjnych) to z perspektywy lat były czasy koszmarne. Brak dostępu do maszyn, materiałów nawet zlecenie jakiś prostych rzeczy zewnętrznym firmom było obarczone 80%tową pewnością że zostanie to brzydko mówiąc spieprzone. Jako ciekawostka to w tamtych czasach w sumie był jeden producent który chciał się odjąć nawijania traf głośnikowych. Zresztą ze średnim skutkiem. Potencjometr Alps nie do kupienia dobre kondensatory nie do kupienia jak tez wiele innych elementów. Dobrej jakości płytki drukowane marzenie albo inaczej realne ale za taką kasę że można osiwieć. Teraz jest wszystko czego dusza zapragnie a pomimo to powstają takie rodzynki.

Jeśli chodzi o wzmacniacze lampowe to niestety zagraniczne firmy też czasami mają ciekawe rodzynki.

Zresztą mógłbym wymienić wiele znanych firm i podać konkretne zarzuty przyczyny usterek i zwykłego perfidnego cięcia kosztów.

W zachodnich produktach nie można mówić o takim niechlujstwie ale często bardziej wynika to z optymalizacji zysków czy też dobrych chęci ale nie do końca przemyślanych rozwiązań.

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diogenes

A teraz czas na inną potęgę Audio Research ..VT-50.

Proszę zwrócić uwagę na piękne gumki do podtrzymywania lamp i nadpalone od lamp trafo ...

post-59766-0-03802500-1482166792_thumb.jpg

post-59766-0-46594900-1482166802_thumb.jpg

post-59766-0-32577800-1482166986_thumb.jpg

Edited by Diogenes

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teraz czas na inną potęgę Audio Research ..VT-50.

Proszę zwrócić uwagę na piękne gumki do podtrzymywania lamp i nadpalone od lamp trafo ...

Oj, nie wiem czy trafo od lamp sie nadtopilo czy jakaś inna historia sie tam nie wydarzyla.


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diogenes

Audio Research Ref.110 ...czy kable dotykające gorących lamp to dobrze Waszym zdaniem ?

 

Co będzie po kilku latach z kondensatorami znajdującymi się kilka centymetrów od gorącej lampy ?

Audio Research CD8 - przecież to referencja dźwiękowa ?

post-59766-0-16518400-1482169856_thumb.jpg

post-59766-0-18282200-1482169932_thumb.jpg

post-59766-0-04211200-1482170273_thumb.jpg

Edited by Diogenes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audio Research Ref.110 ...czy kable dotykające gorących lamp to dobrze Waszym zdaniem ?

 

Co będzie po kilku latach z kondensatorami znajdującymi się kilka centymetrów od gorącej lampy ?

Audio Research CD8 - przecież to referencja dźwiękowa ?

 

Inna fota:

 

845125-audio-research-ref-110-stereophile-class-a-2500-hrs-only.jpg

 

i widać że wcale nie dotyka. Aczkolwiek faktycznie te kable są poprowadzone w nienajszczęśliwszy sposób.


Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diogenes

 

 

Inna fota:

 

845125-audio-research-ref-110-stereophile-class-a-2500-hrs-only.jpg

 

i widać że wcale nie dotyka. Aczkolwiek faktycznie te kable są poprowadzone w nienajszczęśliwszy sposób.

Dotyka , nie dotyka ? Oto jest pytanie ?;))

A jak dotyka to co będzie dym ;))

 

Poniźej produkcja opakowań do jogurtów ?

Nie...to topowe berylowe kopułki ...technologia iście kosmiczna ;))

 

No i wypasione wsuwki do żarówek samochodowych ...tak , tak to JM Lab Utopia ..:////

post-59766-0-10845700-1482171568_thumb.jpg

post-59766-0-45640400-1482171867_thumb.jpg

Edited by Diogenes
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diogenes

AR zawsze było kiepsko wykonane, z tanich blach i tandetnie zmontowane. Najważniejsze, że z metką. Te kable nad lampami to jakaś kpina, najpierw myślałem że to domorosła przeróbka ale niestety... To urządzenie seryjne. Pamiętaj, że trzeba napaść wszystkich dystrybutorów po drodze. Czyli dla producenta z 50kzł zostaje 5kzł na wykonanie. Przecież musi to za 10kzł sprzedać i utrzymać firmę.

Widzisz , mnie podoba się granie Audio Rearch CD 7 i 8 miałem sobie nawet kupić , ale jak poczytałem o jakości wykonania AR to mi przeszło ..nagminne awarie , problemy z naprawą .

Znajomy miał zestaw Ref3 i Ref 150 , padł mu Ref3 ..naprawiał trzy miesiące ..na koniec okazało się , że był jakiś zimny lut , którego nie mogło zdiagnozować 3 serwisantów...sprzedał w cholerę .

Jakość wykonania obudowy jest gorsza niż mojego Crowna XTI , którego ze wstydu jak wygląda trzymam pod stołem ...tylko Crown kosztuje nowy 800 Euro ...a AR kilkanaście tysięcy ..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak i tu jest szansa dla naszych firm typu Amplifon , żaden dystrybutor po drodze nie zarabia.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diogenes

Tak i tu jest szansa dla naszych firm typu Amplifon , żaden dystrybutor po drodze nie zarabia.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Masz absolutnie rację , Amplifon , Studio16Hz , Jag Electronic , Sikora sprzedają bezpośrednio .

Zarabia producent a Klient kupuje w normalnej cenie dobry produkt .

Chyba , że jest cwaniaczkiem i próbuje od razu ściągnąć Klientowi spodnie przez głowę ..jak np...kilku takich;))

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz absolutnie rację , Amplifon , Studio16Hz , Jag Electronic , Sikora sprzedają bezpośrednio .

Zarabia producent a Klient kupuje w normalnej cenie dobry produkt .

Chyba , że jest cwaniaczkiem i próbuje od razu ściągnąć Klientowi spodnie przez głowę ..jak np...kilku takich;))

 

Gdyby złotówka miała moc euro, to nikt by nie wytykał, że dzieci właściciela salonu audio ślinią się na widok szynki zamiast interesować się pasztetową.

Edited by ROXI

„Ten, kto wie, dlaczego żyje, nie troszczy się o to, jak żyje” Nietzsche

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Widzisz , mnie podoba się granie Audio Rearch CD 7 i 8 miałem sobie nawet kupić , ale jak poczytałem o jakości wykonania AR to mi przeszło ..nagminne awarie , problemy z naprawą .

Znajomy miał zestaw Ref3 i Ref 150 , padł mu Ref3 ..naprawiał trzy miesiące ..na koniec okazało się , że był jakiś zimny lut , którego nie mogło zdiagnozować 3 serwisantów...sprzedał w cholerę .

Jakość wykonania obudowy jest gorsza niż mojego Crowna XTI , którego ze wstydu jak wygląda trzymam pod stołem ...tylko Crown kosztuje nowy 800 Euro ...a AR kilkanaście tysięcy ..

A stary Baba zawsze mówił że AR to lipa tandetnie wykonana to odsądzano mnie od czci i wiary. Cieszę się że coraz więcej osób dostrzega prawdziwą jakość i nie daje się robić w konia.

Edited by babatular
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.