Jump to content
Szymon1

Godne polecenia odtwarzacze i transporty HI-END. Bez względu na wiek. AS.

Recommended Posts

 

Podobnie podziwiam ludzi kupujących stare głośniki za ciężkie pieniądze ..jak coś się wydarzy można z nich kwietnik zrobić ..:((

 

Dziekuję. Czasami fajnie byc podziwianym.

Do JBL4343 dostępne są wszystkie przetworniki. A jeśli ktoś chce taniej do papierów to są reparaturki.

 

Pozdro


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diogenes

 

 

Dziekuję. Czasami fajnie byc podziwianym.

Do JBL4343 dostępne są wszystkie przetworniki. A jeśli ktoś chce taniej do papierów to są reparaturki.

 

Pozdro

To nie było o JBL ;)

Bardziej o starych Sonusach , Tannoyach i innych kornikach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studer A727/Revox B226 bardziej na start (na sam początek) może być dla 15-18 latka, bo ten cd player ma mało wspólnego z neutralnością. Takie bardziej średnicowe wypchnięte brzmienie - z wyjść rca bardziej analogowo w starym stylu, a po XLR-ach dynamiczniej i ostrzej.

 

ML №512 gra coś takiego jak napisałeś. Nie wiem na ile ww. Esoteric-i z nim konkurują...

Ten stary Revox na tle dzisiejszych wynalazków do 10kzł jest istnym hi-endem.

ML 512 posiada najtańszy, podstawowy mechanizm VOSP Esoterica i daleko mu do nawet średniej półki tego producenta. Leciwy duet P70/D70 jest już na sporo wyższym poziomie. Jak lubisz wyczynowe granie to X-01 lub dzielony P03/D03. To już są prwdziwe rodzynki, sam napęd jest droższy jak produkcja całego ML512. co nie oznacza, że jest to złe źródło bo z pewnością reprezentuje bardzo wysoki poziom. Pisanie jednak, że zagra lepiej od wszystkiego co ludzkość stworzyła bo to ML niestety jest na wyrost. Wiem, że kochasz tą markę ale musisz zachować pewien obiektywizm.

Poniżej zdjęcia samego transportu P03 (waga bagatela 30kg, cały player ML 17kg) a był jeszcze P02 i topowy P01. Do kompletu przetwornik i zegar rubidowy na bazie SRSa.

 

W najbliższym czasie postaram się opisać i sklasyfikować nowsze Esoteric-i oraz wymienić najbardziej opłacalne modele.

post-58347-0-07699800-1480537752_thumb.jpg

post-58347-0-45973700-1480537760_thumb.jpg

Edited by Szymon1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

"W najbliższym czasie postaram się opisać i sklasyfikować nowsze Esoteric-i oraz wymienić najbardziej opłacalne modele.

Załączone miniatury"

 

Takie porównanie/zestawienie będzie bardzo mile widziane :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten stary Revox na tle dzisiejszych wynalazków do 10kzł jest istnym hi-endem.

ML 512 posiada najtańszy, podstawowy mechanizm VOSP Esoterica i daleko mu do nawet średniej półki tego producenta. Leciwy duet P70/D70 jest już na sporo wyższym poziomie. Jak lubisz wyczynowe granie to X-01 lub dzielony P03/D03. To już są prwdziwe rodzynki, sam napęd jest droższy jak produkcja całego ML512. co nie oznacza, że jest to złe źródło bo z pewnością reprezentuje bardzo wysoki poziom. Pisanie jednak, że zagra lepiej od wszystkiego co ludzkość stworzyła bo to ML niestety jest na wyrost. Wiem, że kochasz tą markę ale musisz zachować pewien obiektywizm.

Poniżej zdjęcia samego transportu P03 (waga bagatela 30kg, cały player ML 17kg) a był jeszcze P02 i topowy P01. Do kompletu przetwornik i zegar rubidowy na bazie SRSa.

 

W najbliższym czasie postaram się opisać i sklasyfikować nowsze Esoteric-i oraz wymienić najbardziej opłacalne modele.

 

A kto tak napisał, że gra lepiej od wszystkiego. Bo nie widzę żeby coś takiego było pisanego. Tylko o brzmieniu tego modelu, a jak w bezpośrednim porównaniu do wymienionych przez Ciebie Esoteric'ów to Ty raczej wiesz jak je bezpośrednio porównywałeś. Wcześniej napisałeś, że Esoteric-i X-03 i X-01 bez problemu konkurują z No 512, a teraz, że leciwy duet P70/D70 go sporo przewyższa.

 

Esoteric X-01 CD/SACD Player kilkanaście lat temu kosztował nowy $13,000 USD, o 1k$ mniej od P70/D70. A X-03 prawie połowę dzielonki $7,200 ...tak jak podają w starych testach.

 

No 512 w Stanach Zjednoczonych cenę miał/ma $15,000 USD i jest nowszy/młodszy od trzech powyższych Esoteric'ów. Ale jak pisałeś, ma gorszy mechanizm i brzmienie.

 

Najlepiej wybierać najlepsze i najbardziej opłacalne modele, z rynku wtórnego. Jak zrobisz listę z podziałem na kategorie uwzględniające brzmienie do ceny/jakości, to zobaczymy co tam będzie na niej...

Edited by Sovereign

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

CD Plinius Mauri i "pozamiatane"...:)

Edited by slaaawek

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW !!!

jestem pod wrażeniem. Gratuluje wiedzy i przekazania materiału. Choć wolałbym zdjęcie pod każdym opisem modelu.

 

Jednak pozostanę przy swoim zatomizowanym Chińczyku :).

 

pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW !!!

jestem pod wrażeniem. Gratuluje wiedzy i przekazania materiału. Choć wolałbym zdjęcie pod każdym opisem modelu.

 

Jednak pozostanę przy swoim zatomizowanym Chińczyku :).

 

pozdro

Każde zdjęcie ma wpisaną nazwę modelu. Silniki na więcej nie pozwala.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przesadzajmy z tym, że transport Esoterica VOSP za $800 w OEM (koszt zakupu producenta) to chała ...

 

Fakt, są jeszcze droższe wersje tych transportów (spotykane praktycznie tylko, poza kilkoma nielicznymi wyjatkami w Esotericach), ale to i tak jest droższy mechanizm niż stosowany w 99% odtwarzaczy hi-end dostępnych na rynku. Nie można także zapominać, że mechanizm to tylko część większej układanki. Jak różnie mogą brzmieć urządzenia zbudowane o ten sam mechanizm, nie muszę nikogo przekonywać - wystarczy porównać kilka urządzeń z CD-Pro2, np. ARC CD-3 i MBL1621.

  • Like 1

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz nadszedł czas na transporty.

 

Esoteric P2- 1989 rok, waga 13kg. Mechanizm starego typu protoplasta CMK-2, leciwy i rzadki model. Raczej dla kolekcjonerów. Nietypowa wąska obudowa.

Esoteric P2s- 1994 rok, waga 14kg. Mechanizm CMK-2, wysokiej jakości toslink, ulepszona wersja modelu P2, kosztował o 50% więcej. Bardzo drogi model jak na tamte czasy. Dla porównania model TEAC VRDS25 z 1995 roku kosztował mniej niż 1/3 jego ceny.

Esoteric P10 - 1989 rok, waga 10kg. Pomimo wyższego numeru był to uproszczony model P2 (2 razy tańszy) z bliźniaczym mechanizmem. Rzadko spotykany ale niezbyt poszukiwany.

Esoteric P500 - 1989 rok, waga 6kg, najprostsza i najtańsza konstrukcja Esoterica. Typowa zabawka za 1/5 ceny modelu P2. Dość popularna i spotykana na rynku wtórnym. To jak mercedes klasy A, jest znaczek ale brzmieniowo żadnego szału.

Esoteric P700 - 1994 rok, waga 7kg. 5 razy tańszy od P2s. Laser nowego typu, słynny KSS-151A. Popularny jako używany, stosowany raczej jako dawca części.

Teac VRDS T1 - 1994 rok, waga 10kg. Tani ale lepiej zbudowany od serii P500/P700 model wypuszczony pod logo Teac, Uproszczony, imitujący droższe serie (CMK 3.2) napęd VRDS z plastikowym wzmocnieniem. Nietypowy laser KSS-240A! Bardzo popularny i dość tani model (połowa ceny VRDSa 25). Dźwięk niestety odbiega mocno od droższych braci, osobiście nie polecam. łatwo dostępny i tani laser przysporzył mu wielu fanów.

Esoteric P30 - 1995 rok, waga 14,5kg. Rzadko spotykany i w miarę solidny model w uczciwej cenie (50% droższy od VRDSa 25). Początek nowej szaty wizualnej Esoterica. Niezbyt poszukiwany model.

 

Teraz przechodzimy do innej ligi.

Esoteric P50s 2001 rok, waga 23kg- Bardzo rzadko spotykany, model kolekcjonerski. Oparty o mechanizm CMK 3.2, charakterystyczne pionowe podświetlenie.

Esoteric X-50w waga 25kg - ODTWARZACZ ZINTEGROWANY, absolutny rarytas mało kto wie o jego istnieniu. Charakterystyczne pionowe podświetlenie w kształcie trójkąta. Bardzo poszukiwany.

 

Esoteric P-70 - 2003 rok, waga 25kg - Ostatni szczytowy model Esoterica czytający wyłącznie płyty CD, unikalna odmiana transportu CMK 3-S. Rewelacyjnie zbudowany, świetnie wyposażony (wejścia zegarowe, mnogość wyjść cyfrowych + dual aes). Wbudowana opcja upsamplingu do 176,4 kHz. Moja rekomendacja, przepiękna, ponadczasowa bryła i najwyższych lotów dźwięk. Zero technicznego czy ostrego grania, we właściwym systemie bardzo analogowe granie z świetnym niskim basem i rozdzielczą ale przyjemną górą pasma.

 

Esoteric P-0, 1997 rok, waga 50kg. Dzielony Król srebrnych krążków, maszyna marzeń i krążownik na srebrnych wodach płyt CD. Absolutnie bezkompromisowa konstrukcja z wydzielonym zasilaniem, unikatowy wygląd zewnętrzny. Bardzo pożądany przez kolekcjonerów, nadal bardzo drogi często ponad 30kzł. Wysokiej klasy brzmienie z rozdzielczą górą pasma i niesamowitym jak na te czasy basem.

Unikatowy jest nawet sam laser, jego obudowa i sposób przesuwu wózka. Absolutna rekomendacja jako kultowy i niezwykle kolekcjonerski przedmiot. Do dzisiaj żałuję, że go sprzedałem, prędzej czy później go odkupię :)

Jedyna rysa na szkle to problemy z odczytem nietypowych płyt typu blu-spec lub innych wynalazków o nietypowej pojemności lub warstwie odbijającej. Miałem też problem z niektórymi, złotymi wydaniami K2HD.

 

Cdn...

post-58347-0-13660100-1480677385_thumb.jpg

post-58347-0-78424000-1480677404_thumb.jpg

post-58347-0-35478100-1480677408_thumb.jpg

post-58347-0-67521000-1480677410_thumb.jpg

post-58347-0-40463800-1480677414_thumb.jpg

post-58347-0-52749400-1480677418_thumb.jpg

post-58347-0-73167300-1480677421_thumb.jpg

post-58347-0-49634500-1480677434_thumb.jpg

post-58347-0-64443500-1480677441_thumb.jpg

post-58347-0-53234200-1480677445_thumb.jpg

post-58347-0-27939400-1480677453_thumb.jpg

post-58347-0-15037600-1480677456_thumb.jpg

post-58347-0-12661100-1480677464_thumb.jpg

post-58347-0-02562400-1480677467_thumb.jpg

post-58347-0-47987100-1480677469_thumb.jpg

post-58347-0-14970800-1480677472_thumb.jpg

post-58347-0-63428000-1480677474_thumb.jpg

post-58347-0-24369700-1480677486_thumb.jpg

post-58347-0-33419900-1480677499_thumb.jpg

post-58347-0-09617500-1480677508_thumb.jpg

post-58347-0-12433000-1480677512_thumb.jpg

post-58347-0-89132900-1480677514_thumb.jpg

post-58347-0-18748800-1480677517_thumb.jpg

post-58347-0-36992600-1480677519_thumb.jpg

post-58347-0-51672200-1480677522_thumb.jpg

post-58347-0-87659600-1480677527_thumb.jpg

Edited by Szymon1
  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, troche wejdę w wątek ale zaraz pokażesz nowe napędy Esoterica, które mają wejście zegara.

 

I to jest to: http://www.esoteric.jp/products/esoteric/g01/indexe.html

 

 

g01.jpg

 

 

Esoteric-G-01_Rear-View.png

 

 

photo04.jpg

 

 

Z opisu wynika, że na kazdym z wyjść można ustawić dowolna częstotliwość z obsługiwanych. Czyli np. jednocześnie mnożnik 44,1 i 48 kHz, czego mój Mutec nie potrafi.

jest taki na eBauy, jedyne 9 tys EUR.


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diogenes

Każde zdjęcie ma wpisaną nazwę modelu. Silniki na więcej nie pozwala.

Szymon to Ty ..naprawdę?

Jestem pod wrażeniem , chylę czoła .

Teraz już wiem , dlaczego miałeś śmiech z tych guru co odeszli do lepszego , kulturalnego " świata " ;))

Powaliłeś mnie , tyś nie troll tylko fachura co się patrzy !

Edited by rochu
odniesienie do wymoderowanego postu
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, troche wejdę w wątek ale zaraz pokażesz nowe napędy Esoterica, które mają wejście zegara.

 

I to jest to: http://www.esoteric.jp/products/esoteric/g01/indexe.html

 

 

g01.jpg

 

 

Esoteric-G-01_Rear-View.png

 

 

photo04.jpg

 

 

Z opisu wynika, że na kazdym z wyjść można ustawić dowolna częstotliwość z obsługiwanych. Czyli np. jednocześnie mnożnik 44,1 i 48 kHz, czego mój Mutec nie potrafi.

jest taki na eBauy, jedyne 9 tys EUR.

To jest model na bazie tego zegarka:

http://www.thinksrs.com/products/PRS10.htm

Musi mieć 2 pętle, żeby na raz wypuszczać 2 odmienne sygnały. Za 80kzł można kupić świetny komplet z tym zegarkiem w razie czego dam namiar na właściciela :)

 

http://yahoo.aleado.com/lot?auctionID=m179407808

 

Szymon, orientujesz się czy transformatory zasilające w Esotericach mają odczep na 220/240V?

Jest ich dużo w Japonii w rozsadnych cenach.

Nigdy nie miałem wersji na 100V więc nie miałem potrzeby tego sprawdzać. P0s to piękna maszyna, chętnie odkupię na 230V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że przydałby się wątek z prawdziwego zdarzenia bez wycieczek osobistych, obrazujący prawdziwą wartość danego urządzenia. Ilość padliny wypuszczanej przez ostatnie lata jest wręcz oszałamiająca. Ludziska, którzy nie śledzą tego na bieżąco rwą włosy z głowy. Nie chodzi mi o samych przebierańców bo takie wątki już były ale o wskazanie urządzeń o możliwie dobrej relacji jakość/cena w stosunku do proponowanej ceny oraz tych skandalicznie przewartościowanych.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szymon, jakbym miał w połowie taką wiedzę o audio jak Ty, to prawdopodobnie co drugi wątek byłby mój ;-) ;-)

....ale siarką i smołą czuć....;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Musi mieć 2 pętle, żeby na raz wypuszczać 2 odmienne sygnały.

 

 

Wiem. Dlatego "cierpię" i gdy słucham z plikowca różności skacząc po tablecie to muszę skakać do reclockera i zmieniać częstotliwość bazową. U mnie jest tylko jedna PLL.

Trzeba zmienić plikowe przyzwyczajenia i słuchać całymi płytami ale od tego jest ... płyta CD :).

 

Pozdro

 

Za 80kzł można kupić świetny komplet z tym zegarkiem w razie czego dam namiar na właściciela :)

 

 

Nie kuś. Ja juz zabawę w wymianę klocków zakończyłem.


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszy ze wszystkich Esotericów i tak jest P-0s (nie mylić z normalnym P-0), oraz P0s-VUK (ostatnia wersja z upsamplerem z niebieskimi diodami).

 

52471.jpg

 

p0sv_800_5.jpg

  • Like 1

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kochani.

Znamy wartosc i wiedze Szymona i on sam rowniez ja zna. To mile, ze zauwazacie wklad i pochwalacie autora, ale nie robmy z watku bocznicy - prosze.

 

W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szymon przede wszystkim gratuluję Ci stworzenia super ciekawego wątku. Mam nadzieję, że ten wątek (a właściwie te ciekawe wpisy) pozostanie na tym forum długie lata aby tacy ludzie jak ja mogli poczytać wiele mądrości wynikających z doświadczenia ludzi, którzy mają w tym temacie coś do powiedzenia.

 

Ja nie mam aż takiego wielkiego doświadczenia ale jeśli mogę dorzucić swój typ transportu to polecam Oppo 105. Do nie dawna używałem go jako główny odtwarzacz (źródło). Od nie dawna stałem się właścicielem wspaniałego DACa (póki co mało znanego konstruktora). Dac ma wyjcie lampowe (E88CC). Brzmienie bardzo przypominające Audio Note lev 4. W połączeniu z Oppo jako transport jak dla mnie bajka i niesamowite zaskoczenie.

Edited by Piotr_57210
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paweł Skurzewski

Ja mam wrażenie,że współczesne CDPro2,choć świetne,nie przeskoczyły technologicznie genialnych CDM1. Pomyśleć,że w latach 80' Philips miał żeliwny transport ze szklaną soczewką pracującą w polu magnetycznym a w latach 90'wiele hiendowych manufaktur na potęgę stosowało fatalnej jakości plastik,to ogarnia mnie zażenowanie. Gdyby tylko tak porównywać transporty,to chyba jednak Esoteric ma killera. Pamiętajmy jeszcze napęd Accu,który firma opracowała parę dobrych lat temu,dla nowej wówczas serii 500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ReVoXie 225 i 226 Szymon już wspominał. Nie jest to hi-end ale na pewno rzetelene hi-fi, które poradzi sobie z konkurencją gdzieś do 10.000 zł.

 

Uwierzcie mi, na żywo ta wyjeżdżająca, na zielono podświetlona szuflada robi piorunujące wrażenie :). W 225-ce jedyną wadą jest logika sposobu obsługi napędu. Z tego co pamietam nie mozna wrócić do poprzedniego tracka. trzeba się przyzwyczaić.

 

 

B225-19416-02-big.jpg

 

B225-2.jpg

 

 

revox-b226.jpg

 

 

Revox_B_2264.jpg

 

 

 

Ja dorzucę jeszcze trzy z rodziny na CDM0 i CDM1 czyli:

 

Philips CD 960:

 

 

philips_cd960_21.png

 

 

Tutaj rozbierane zdjęcie bez górnej osłowny napędu CDM1. Dzięki temu widać jak jest on zbudowany.

 

philips_cd_960-1.jpg

 

 

i i praktycznie to samo pod lepszą marką czyli Marantz CD-94.

 

cd-94.JPG

 

marantz-cd94-inside.jpg

 

 

Ulepszona wersja to Marantz CD 94 MkII:

 

marantz-cd94II.jpg

 

IMG_2803.jpg

 

 

 

Jesli te playery nie przystoją do wątku to prosze wykasować post.

 

Jak napisałem rzetelne napędy. W swojej 960-e wymieniłem ostatnio paski w napędzie za 10 EUR i jest jak nowy. Mówi się że CDM1 są niezniszczalne. Rzeczywiście patrząc jak są wykonane i jak można je serwisować mogę potwierdzić. Mój kumpel z R225 nie miał takiego szczęścia, musiał powymieniać wszystkie elektrolity.

A jesli chodzi o dźwiek to przecież osławione TDA 1540, TDA1541. I mi sie ten dźwięk bardzo podoba. Bliżej mu do AN DAC4 niz do dCS. Bardzo muzykalne.

 

 

Niestety u mnie CD 960 jako napęd poległ w porównaniu z Jay's Audio CDT-3. I tak przechodzę do dwóch chińskich transportów. Oba z rubidowym zegarem w środku. Oba na transporcie Philips CD Pro2:

 

Jay's Audio CDT-1 MkII:

 

TB2GCegiFXXXXarXXXXXXXXXXXX_!!42027374.jpg

 

TB2ptSJkFXXXXX3XXXXXXXXXXXX_!!42027374.jpg

 

TB2eWOfiFXXXXaPXXXXXXXXXXXX_!!42027374.jpg

 

i Jay's Audio CDT-3

 

TB2pt_vipXXXXaJXpXXXXXXXXXX_!!42027374.jpg

 

8XDEuS.jpg

 

TB2NqroipXXXXbQXpXXXXXXXXXX_!!42027374.jpg

 

 

O tych transportach pisałem sporo w innych wątkach, nie będę się powtarzał.

 

I na koniec coś co już sprawdzałem, a wczoraj przetestowałem dogłębniej. Transport plikowy, który gra "tak samo" jak transport CD. Jest czasem mikroskopijna różnica ale w ślepym teście niejeden by poległ. Oczywiście sprawdzane na tych samych kablach do tego samego DACa. O nim też już pisałem. To Soundaware D100Pro Deluxe Edition. To Deluxe jest najważniejsze bo wtedy ma on dwa wejścia zegara, a to robi różnicę.

 

Do tego jest to "wszystkograj".

Gra PCM i DSD. Na wyjściach cyfrowych podaje DoP czyli DSD over PCM. Dlatego należy kupić DACa, który umie DoP przyjąć. Np. Mytek czy dCS. Umie odtworzyć SACD ISO. Gra z karty SD, z USB oraz po wejściu ethernetowym przez UPnP (DLNA) oraz NFS i SMB.

Jakie ma wejścia i wyjścia widać na zdjęciu.

Jedyne czego chyba nie potrafi to odtwarzanie DXD ale nie sprawdzałem.

Kosztuje ok. 1150 USD (za wersję Deluxe z wejściami zegara) co jest ceną wręcz śmieszną. I w przeciwieństwie do Jaya można go łatwo kupić np. na eBayu.

 

Ponieważ ten player nie doczekał się oddzielnego wątku poniżej przytoczę kompletną specyfikację i opis:

 

 

 

 

Soundaware D100 PRO Music Player 32Bit/192KHz HDD Network Digital Turntable

 

 

SOUNDAWARE D100 PRO is a professional high-fidelity streaming music transport offering a very comprehensive range of high-performance digital interfaces and excellent user experience. There are USB3.0, SD, network capabilities input and RCA coaxial, BNC coaxial, AES, optical, IIS&master clock output interface. D100 PRO supports to be operated by IR controller and any UPnP/DLNA Apps.

 

D100 PRO is completely different from the traditional streaming music player design. Its architecture uses a patented technology to provide lossless HD music in the purest, and high-fidelity playback process.

 

Our leading technology architecture is a CPU has the extremely rich interfaces and excellent interactive experience, while there are special FPGA (ASIC) chip with low latency, high stability, customized features and isolated power supply which can make the audio process more precise.

 

 

Benefits of this architecture are as follows:

 

1) It works like the traditional CPU player which has rich peripheral interfaces and powerful control capabilities to support a variety of external storage devices, including network storage, SD, HDD . It also supports infrared remote control and UPnP / DLNA to provide users with perfect experience.

 

2) FPGA (Audio DSP) is responsible for handing of music data and clock. Isolated and fine power supply, low latency (<10ns), strong stability (1 PS), fully meet the most demanding audio processing, and perfectly support 32bit 384khz audio processing.

 

3) FPGA (Audio DSP) uses a FIFO (First In First Out) super high-speed asynchronous buffering technology, coupled with the high-speed near-real-time CPU processing interface. Jitter caused by the peripheral interfaces can be completely isolated so that any interface can reach the same good playback effect.

 

4) Dual low-noise, low-jitter clock input, based on the original clock driver decoding for 44.1K, 48K octave audio frequency, are to provide the most accurate and most direct decoding process.

 

5) The direct synthesis drive technology of SPDIF clock and data, to eliminate the jitter caused by secondary process during IIS to SPDIF.

 

6) Powerful dual-chip processing capabilities and master all the technical details of the underlying. Perfectly support for industry common music formats. Excellent handling experience, and rich interfaces.

 

Note: D100 PRO does not include SATA, Wi-Fi, while only supports 32bit, 192 kHz.

 

D100 PRO is SOUNDAWARE’s second generation product, based on the same architecture of A100 digital output section, for up to a year of R & D investment. Relative to the acclaimed A100 digital output section,D100 PRO has comprehensive and grades improved not only on the sound quality, but also on the whole aspects of the product. This is definitely a comprehensive upgrade, such as redesigned firmware, improved IR controller, UPnP/DLNA support, the interface materials upgrade, and so on.

 

 

PRO is to represent the flagship, is an extreme pursuit, representing the top effects and luxurious design.

 

Although the coaxial output D100 has been very good, but also can greatly enhance the fidelity streaming media player because there is no ready-made high-fidelity playback program, except for the necessary investment in the high R & D costs, but that there are no innate short board, It also has many advantages. So from the nearly 30-efficient sound version of view, is entirely step by step, bit by bit for elevation, arduous period also can not imagine many people, often because of a song you want to achieve the same effect with the reference plane, one on to a hundred times; in order to test the effect of this extreme, post-chip capacitance we have replaced more than a dozen brands, including with the capacity of 0603 or 0805, with different specifications we left off, often as a ceramic capacitor is 10nf also 5nf and hesitant, because upscale environment, already sensitive to any nuance can react to the playback effect, in which high-end back-end monitoring system, the playback is more effective than the instrument found some problems, especially those with when more than one reference CDT direct one on one AB contrast, many times the instrument but only as a reference, the second edition has been with the best signal to noise ratio, but can not get a good sound.

 

Many streaming music player, the CDP in order to achieve high-end results, often put heavy material on the DAC to make up the short board digital output, to achieve a certain price. But people are clearly understood, in any case make up, no matter how high-end DAC, Jieshangqu still a gap between the ears of 2000 CD turntable with 20,000 CD turntable, DAC is a passive device, any ASRC, DPLL, femtosecond clock method, just be able to mitigate some of the impact of lower front-end output quality, but can not change the qualitative difference, digital streaming digital outputs are short board case, DAC is already the ceiling.

 

D100 PRO is a neutral, extreme, high-fidelity deluxe hard disk, network, SD card, high-bit-rate streaming digital turntable, with the same high-grade nature of CDT CD music under the circumstances, open sound field, sound fresh and moist, plump , transparent, excellent extension at both ends, density, delicate, balanced, natural sound, with respect to the critically acclaimed D100, has a comprehensive and sound qualities enhance the quality, but at a high bit rate streaming music situation, has CDT is difficult to achieve high-end playback effect. Meanwhile D100 PRO is far more than enhance the sound, but also with respect to the A100, D100 has transformed itself in all aspects of change, regardless of embodied, or craftsmanship, quality materials are luxurious, upscale choice.

 

 

Difference Between D100 PRO Deluxe Edition and Basic Edition:

1) D100 PRO Deluxe Edition only supports 220V uses the best potting talema toroidal transformer, and D100 PRO Basic Edition uses talema international voltage (110V, 220V) Need toroidal transformer, exactly the same material, but the deluxe edition is potting, slightly different installation methods.

2) D100 PRO Deluxe Edition in power and related materials with respect to the basic version of the D100 will be more extreme, it would be better on a sound sense of air, overtone, details.

3) D100 PRO coaxial output related materials with respect to the D100 PRO-based version will be better (using expensive BLACKBOX and SKT top capacitor and associated components), smooth, on appeal, hydration, undoubtedly PRO Deluxe Edition more Okay.

4) D100 PRO supports HI-END high quality clock input.

5) Basic Edition supports the difference to upgrade to the deluxe edition.

 

 

So in addition to D100 PRO Deluxe Edition does not support 110V voltages, the reproduced sound effect with respect to the basic version, it is mainly in the sense of air, moist of the sound, overtones and finesse can clearly feel the difference, and also supports synchronous clock input, etc. HI-END play. About a clock input, a clock input, see section introduction.

 

 

D100 PRO Deluxe Edition clock input significance:

For there is no mechanical turntable and CD has an extremely luxurious power supply design D100 PRO, all designs are based on the core clock driver. Although the D100 PRO clock has been very good, but in other more upscale if there OCXO clock input, can completely inspire D100 PRO most extreme potential (would be comprehensive upgrade), open the clock interface is very reluctant, means the deluxe version of the sound + more upscale clock system is to enjoy the most extreme acoustic sound reproduction effect. Meanwhile D100 PRO clock support single-channel, and also supports dual-input, single clock input means that only support this frequency of music (such as 22.5792MHZ only support 44.1khz octave music, 24.576MHZ only supports 48khz octave music) . Because PRO all play clock performance-based design and optimization, so characteristic of any clock can fully demonstrated, although it may be for the same grade of clock and power supply systems, but it might get some different music playback effects (such as a battery version, atomic clocks, etc.). This also means D100 PRO clock input is a high playability, but also a HI-END solutions, like the play clock, and experienced friends, this is an extension of the interface and the program of HI-END .

 

 

Parameters:

Input Interface Description:

SD*1: 128GB MAX, FAT and NTFS file system

USB *2: Each USB interface supports maximal 3TB HDD and each partition supports maximal 2TB.500mA power supply for each USB interface. Support USB1.0/2.0/3.0 storage with FAT and NTFS file system

NIC*1: 100Mbps, support SAMBA, UPnP / DLNA controller.

 

Output Interface Description:

RCA coaxial: 0.5V p-p, 24bit 192 KHz

BNC (75 ohm) coaxial: 0.5V p-p, 24bit, 192 KHz

AES (110 ohm) coaxial: 5V 24bits, 192KHz

Optical fiber: 24bit, 96KHz

 

IIS+Mclock output: 5V cache COMS output, and compatible with 3.3V IIS input; MCLK is fixed at 22.5792MHz or 24.576MHz (based on the music frequency doubling is 44.1K or 48K).

 

Music format support(Firmware V2.0)

APE Stereo; FAST/NORMAL/HIGH compression mode; <=48KHz, 8~32bit, 32bit only supports the integer mode.

FLAC Stereo; 44.1KHz~192KHz, 8Bit~32Bit; 32bit only supports the integer mode.

MP3 Stereo; source is16Bit,44.1KHz, and common compression

WAV Stereo; 44.1KHz~192KHz, 8Bit~32Bit; 32bit supports only the integer mode.

CUE Support CUE sheet

More formats will be supported by upgrade to be continued.

 

Edit: najnowsza wersja firmware wspiera DSD i SACD ISO, o czym pisałem powyżej

 

 

Size: 320mm*240mm*94mm (L * W * H)

Weight: Approx. 6.5kg

 

 

Accessories:

Manual * 1

SD * 1 (16GB)

Warranty card * 1

Network cable * 1

Remote control * 1

Power cord * 1 (only for testing, the proposed replacement of the power cord into the better)

 

Warranty:

One year free warranty for non-artificial damage. Five years paid warranty. Lifetime maintenance.

 

 

D100 PRO Q & A

 

Q1) Why does not D100 PRO support for Wi-Fi?

A: First, the built-in Wi-Fi will significantly increase interference. Second, the transmission speed of external wireless network card cannot guarantee stable playback of master tape. Instead, the external wireless network card only applies to control and becomes a weakness that taking up a USB port. Third, a wireless router is very cheap, and the wired connection is also very stable. Considering the cost and stability, we suggest connecting D100 PRO to an external router.

 

Q2) How to obtain the output master clock of D100 PRO?

A: You can get the master clock of buffered output from the RJ45 output port. We recommend high-quality six shielded twisted pair to reduce attenuation.

 

Q3) Applicable scene of D100 PRO IIS.

A: For IIS buffered output based on RJ45 output port, despite the current increased, it’s still not suitable for long-distance transmission. High-quality shielded twisted pair (preferably six) and connector are needed; and the length of them is about 10cm, preferably not longer than 30cm, otherwise the signal strength will decrease greatly.

 

Q4) The similarities and differences of DLNA, UPnP used in D100 PRO.

A: DLNA, UPnP used in D100 PRO is mainly used for playback control and management through mobile phone, tablet and PC, which is the same with other DLNA, UPnP control. But in order to ensure stable playback and good user experience, D100 PRO supports local MediaServer instead of external UPnP MediaServer, which is the different.

 

Q5) Special considerations about D100 PRO.

A: a) If you want to make USB achieve the same effect as SD and network, we recommend an external high-quality linear power. It makes a little bit of difference for built-in powered USB mobile HDD in high-end systems(mainly on the smooth degree),but the difference is not obvious or you simply cannot sense in the middle and low system.

b) The quality of power supply and coaxial line has an significant and direct effect on the sound of D100 PRO, so please do not use the original industrial wire that is for testing purpose.

 

Q6) Suggestions for the best sound quality mode of D100 PRO.

A: a) Enter the best sound quality mode five seconds after screen-off. (The firmware will automatically cut off all the signals and power of LCD screen and the system will focus on the audio decoding process.)

b) Using NFS/SD/HDD+high-quality external linear power to play.

c) Enter the mode after the playback process continues for 30 minutes in Winter or 10 minutes in Summer.

d) High-quality power cord(including separate audio filter) and coaxial line.

e) Add a vibration damper rack or vibration damper plate

 

7) How is the BNC, RCA and AES output effect?

In the real high-end environment, the output effect of AES and BNC is better because of their good matching impedance, but the effect of three is the same in the general environment.

 

51Jr3x3UonL._SX522_.jpg

 

cimg0003.jpg

 

102407fwc9s4gf9gc4tcp0.jpg

 

 

 

I będę pisał do znudzenia. Wysterowanie transportu (CD czy plikowego) czy DACa zewnętrznym zegarem, w moim przypadku rubidowym, wynosi granie na poziom co najmniej o klasę wyżej. Co w hi-endzie przekłada się na gruba kasę niestety, którą normalnie trzeba dopłacić. A zewnętrzne, prezycyjne zegary nie muszą kosztować majątku, jak ten Esoterica pokazywany przeze mnie kilka postów wcześniej. Za kilkaset do tysiąca dolarów można już taki mieć, czy rubidowy czy OCXO. Albo kupić jak ja wbudowany w CDT-3 z mozliwością jego wyprowadzenia na zewnątrz.

 

A jak ktoś chce taniej to może sobie np. na takiej bazie zrobić samemu:

 

OCXO:

 

 

s-l300.jpg

 

 

http://www.ebay.com/itm/Used-10MHz-Trimble-65256-GPS-OCXO-Precision-Clock-circuit-board-oscillator-/111770391613

 

http://www.ebay.com/itm/Used-10MHz-Trimble-65256-GPS-OCXO-Precision-Clock-circuit-board-oscillator-/272354804657?hash=item3f699c83b1:g:fIgAAOSwawpXwTV6

 

rubidowy:

 

s-l500.jpg

 

 

http://www.ebay.com/itm/1PC-USED-FE-5680A-1PPS-Variable-frequency-atomic-clock-Rubidium-clock-/142161849254?hash=item211981aba6:g:F48AAOSwA3dYEW5a

 

http://www.ebay.com/itm/1PC-FE-5680A-Rubidium-atomic-clock-Tested-OK-/162159143003?hash=item25c170285b:g:HEUAAOSwimdXo~MJ

 

 

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[moderacja tematu]

Na przyszłość proszę o skracanie wpisów i nie cytowanie całych stron, które dostępne są w necie.

Wystarczy link do strony z danymi informacjami.

  • Like 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzę dobre słowa które pisze pmcomp o tym Soundaware d100pro gra to wspaniale i mój składany za grube pieniądze komputer z kartami jkat zasilaniem bateryjnym i teradaciem za jeszcze większą kasę gra gorzej. O wpływie zegara na ten napęd ,będę mógł napisać w przyszłym tygodniu jak mi przyjdzie zegar , nie wiem czy będzie lepiej co niektórzy bardzo wątpią w to ale sprawdzę to napiszę . Chyba że Ty Piotrek już to sprawdzałeś czy zegar ma wpływ też na transport soundaware ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzę dobre słowa które pisze pmcomp o tym Soundaware d100pro gra to wspaniale i mój składany za grube pieniądze komputer z kartami jkat zasilaniem bateryjnym i teradaciem za jeszcze większą kasę gra gorzej. O wpływie zegara na ten napęd ,będę mógł napisać w przyszłym tygodniu jak mi przyjdzie zegar , nie wiem czy będzie lepiej co niektórzy bardzo wątpią w to ale sprawdzę to napiszę . Chyba że Ty Piotrek już to sprawdzałeś czy zegar ma wpływ też na transport soundaware ?

 

No to się cieszę, że jest kolejny włąsciciel tego plikograja i do tego ma podobne zdanie jak ja.

 

Zegar ma ogromny wpływ, to sprawdzałem już wcześniej. Niestety ten napęd wymaga doprowadzenia częstotliwości oddzielnie dla plików na bazie częstotliwości 44,1kHz i oddzielnie dla 48kHz. Oczywiście przemonożonych przez 512. Jesli masz zegar, który równocześnie podaje te dwie częstotliwości czyli ok. 22 MHz i 24 MHz to jest super i nic nie musisz robić. Ten wspominany przeze mnie Esoteric tak umie. Niestety mój Mutec po przyjęciu 10 MHz z rubidowego zegara potrafi "tylko" podać jedną częstotliwość w tym samym czasie. Czyli albo 22 MHz albo 24 MHz. Jeśli słuchasz róznych plików czyli raz mutacji 44,1 a raz 48 kHz z trzeba ręcznie zmieniać częstotliwość wyjściową na Mutecu. Upierdliwe. Jest wyjście ... trzeba kupić drugiego Muteca :).

 

Jaki zegar zamówiłeś? Być może ten oryginalny od Sounaware nie ma tej "przypadłości", o której piszę. Niestety z tego opisu to nie wynika:

 

https://www.shenzhenaudio.com/rbd-rubidium-clock-for-soundaware-d100-pro-deluxe-edition.html

 

_i5w2f_lfio_bgk5_f4g_6.jpg

 

1_79.jpg

 

 

EDIT:

 

z tego opisu wynika: https://m.shenzhenaudio.com/rbd-rubidium-clock-upgreaded-version-for-soundaware-d100-pro-deluxe-edition.html

 

że na tych trzech wyjściach BNC ma wyjścia: 22,5792 MHZ + 24,576 MHZ + 10 MHZ. Jeśli tak jest to jest to super źródło zegara dla D100 Pro. Jednak ten zegar i tak będzie wymagał ... Muteca do przeclockowania na Word Clock czyli zakres zegara 44,1 - 192 kHz do wysterowania jakiegoś DACa. Nieliczne DACki potrafią przyjąć 10 MHz i kosztuja fortunę. Jak grają ... nie wiem, nie moja liga. Bez Muteca się nie obejdzie.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak wypada napęd CDPro2M na tle napędów stosowanych w topowych transportach sprzed lat?

 

To wszystko zależy od implementacji. Mechanika to tylko jeden z elementów całości, dlatego zawsze przestrzegam przed uogólnianiem.

 

Jak pociągniesz sygnał SPDIF prosto z płytki CD-Pro2, to cały transport będzie grał kiepsko. Jak przetaktujesz ten sygnał w jakiś sposób po drodze do wyjścia, to jest szansa na bardzo dobre granie.


"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No to się cieszę, że jest kolejny włąsciciel tego plikograja i do tego ma podobne zdanie jak ja.

 

Zegar ma ogromny wpływ, to sprawdzałem już wcześniej. Niestety ten napęd wymaga doprowadzenia częstotliwości oddzielnie dla plików na bazie częstotliwości 44,1kHz i oddzielnie dla 48kHz. Oczywiście przemonożonych przez 512. Jesli masz zegar, który równocześnie podaje te dwie częstotliwości czyli ok. 22 MHz i 24 MHz to jest super i nic nie musisz robić. Ten wspominany przeze mnie Esoteric tak umie. Niestety mój Mutec po przyjęciu 10 MHz z rubidowego zegara potrafi "tylko" podać jedną częstotliwość w tym samym czasie. Czyli albo 22 MHz albo 24 MHz. Jeśli słuchasz róznych plików czyli raz mutacji 44,1 a raz 48 kHz z trzeba ręcznie zmieniać częstotliwość wyjściową na Mutecu. Upierdliwe. Jest wyjście ... trzeba kupić drugiego Muteca :).

 

Jaki zegar zamówiłeś? Być może ten oryginalny od Sounaware nie ma tej "przypadłości", o której piszę. Niestety z tego opisu to nie wynika:

 

https://www.shenzhenaudio.com/rbd-rubidium-clock-for-soundaware-d100-pro-deluxe-edition.html

 

_i5w2f_lfio_bgk5_f4g_6.jpg

 

1_79.jpg

 

 

EDIT:

 

z tego opisu wynika: https://m.shenzhenaudio.com/rbd-rubidium-clock-upgreaded-version-for-soundaware-d100-pro-deluxe-edition.html

 

że na tych trzech wyjściach BNC ma wyjścia: 22,5792 MHZ + 24,576 MHZ + 10 MHZ. Jeśli tak jest to jest to super źródło zegara dla D100 Pro. Jednak ten zegar i tak będzie wymagał ... Muteca do przeclockowania na Word Clock czyli zakres zegara 44,1 - 192 kHz do wysterowania jakiegoś DACa. Nieliczne DACki potrafią przyjąć 10 MHz i kosztuja fortunę. Jak grają ... nie wiem, nie moja liga. Bez Muteca się nie obejdzie.

 

 

Idę trochę na łatwiznę i będzie mutec usb.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zdjęcia tego zegara Soundaware bo się jakoś nie wyświetlają:

 

mYnaqm.jpg

pbSk9w.jpg

 

729 USD to rewelacyjna cena ale przed zakupem wolałbym zobaczyć jak wygląda w środku. Szczególnie jak i na czym zrobiono zasilanie.

 

Widzę, że była tez wersja z dwoma wyjściami, zapewne bez 10 MHz:

 

1418709545__fsllior_0vvl3v1_8yrn_k.jpg

 

 

 

Nie wiem jakiej jakości zegar ma Mutec, wstyd sie przyznać że nie sprawdzałem ale on wcale nie musi być lepszy od tego w Soundaware. Sprawdzisz.

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.