Skocz do zawartości
Aktualizacja silnika forum Czytaj więcej.. ×
artiz_

300B jakie kolumny?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam wzmacniacz DIY na lampie 300B.

Od dłuższego czasu poszukuje kolumn. Ciekaw jestem z czym wy zastawiacie lampę?

Może coś mnie zainspiruje do przetestowania.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam wzmacniacz DIY na lampie 300B.

Od dłuższego czasu poszukuje kolumn. Ciekaw jestem z czym wy zastawiacie lampę?

Może coś mnie zainspiruje do przetestowania.

Pozdrawiam

Jeśli vintage bierzesz pod uwagę to może warto wziąć pod uwagę wysoko skuteczne modele Sansui. Też myślę o takich choć do wzmacniacza KT88 PP. Może Kris się coś wypowie na ten temat bo łączy je z wzmacniaczem, który też mam, ma on pewnie w porywach max 10W, a ma zamiar składać klona Sun Audio.

Pozdr.

 

Wysłane z mojego YD201 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tannoy 15 Gold Lancaster - vintage (dobrze zachowany lepszy niż poniższe i za 1500-1800£)

Blumenhofer Genuin FS 1 MK 2 - nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tannoy 15 Gold Lancaster - vintage (dobrze zachowany lepszy niż poniższe i za 1500-1800£)

Blumenhofer Genuin FS 1 MK 2 - nowe

Wiesz że te drugie to ponad 100.000 PLN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz ofertę kolumn firmy JAG - maja kolumienki które mogą zadowolić

przy większych zasobach gotówki - np. Art Loudspeakers (Szkocja), niektóre modele

albo np. Klipsch - np. Heresy, Forte, Cornwall...

być może też coś z JAF - rzadko można gdzieś zobaczyć - ale na allegro niedawno wisiał Basoon !

w Gdansku np Acuhorn - też mają fajne modele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję się pod Klipsch Heresy dwoma swoimi lampkami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klipsch heresy III - polecam do słabej lampki. U mnie gra świetnie z 12W na el34 ale na 300b jest ponoć jeszcze lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie piec na 300b i swietnie sie zgrał z moimi Nabucco od Aida Acoustics.Kolumny są stworzone z myślą o lampach małej mocy,wysoka rzeczywista skutecznosć nie na papirze tylko pomierzone, glośnik basowy 35cm i horn na wysokich i wszystko zszyte w przepięknej obudowie ze skutecznoscią na poziomie 95dB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie z 300B w pokoju 16 mkw grają kolumny DIY na Audio Nirvana 10" i jest pięknie. Pozdrawiam

post-31605-0-93282000-1535777097_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem pewną zależność. Im słabsza lampa tym większe kolumny.

U mnie z 2A3 grają Sansui SP-X9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te polecane przez kolegów powyżej polskie kolumny, od Aida Acoustics czy Acuhorn, mają niestety abstrakcyjnie wysokie ceny, pozycjonowane pod bogatych koneserów dźwięku i ładnych mebli z bogatszych rejonów świata niż Polska. Odpuść sobie, jeśli nie nazywasz się Kulczyk czy jakoś podobnie.

 

Znakomicie grające, a przy tym - jeśli Ci na tym zależy - estetycznie wyglądające kolumny możesz zdobyć za znacznie mniejsze pieniądze niż choćby żądane za Aida Acoustics Nabucco (10 500 euro, hehe! :)). Wystarczy kupić parę wysokiej klasy głośników full-range i zamówić obudowy w wyspecjalizowanym zakładzie w Polsce. Wtedy masz full wypas, z pięknym fornirem, który sam wybierasz pod gust itp. A możesz też sam zrobić skrzynki, jeśli potrafisz, wyjdzie znacznie taniej, jak to zrobił choćby kolega z zestawami na full-range'ach Audio Nirvana. AN to dobra opcja, ale chyba jeszcze lepsze są węgierskie Sonido z magnesami Alnico, np. fantastyczne SFR-200A (Bodnar Audio robi na nich swoje flagowce, które kiedyś zdobyły nagrodę za najlepszy dźwięk na Audio Show).

 

Wyjdzie będzie przystępnie cenowo, a dźwięk z dobrym lampowcem na 300B zwali Cię z nóg :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że głośniki full-range nie potrzebują zwrotnicy to mit i aby uzyskać z nich poprawny dźwięk (specjalnie nie piszę "dobry" bo znajdą się tacy, którzy którym karykatura ich grania bez zwrotnicy będzie odpowiadać) trzeba wykonać "zwrotnicę", którą nie łatwo zaprojektować.

Co do wyżej polecanych kolumn to np. Aida Acoustics model THAISIS - jest bardzo rozsądnie wyceniany inna sprawa, czy kogoś po prostu na to stać (choć jeśli ktoś prowadzi jakąś w miarę prosperującą firmę i zatrudnia kilku ludzi to raczej taki wydatek nie robi na nim wrażenia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są przecież lowthery i fostexy i inne full range, dla których są gotowce razem ze "zwrotnicami"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

np. Aida Acoustics model THAISIS - jest bardzo rozsądnie wyceniany inna sprawa, czy kogoś po prostu na to stać (choć jeśli ktoś prowadzi jakąś w miarę prosperującą firmę i zatrudnia kilku ludzi to raczej taki wydatek nie robi na nim wrażenia).

 

 

"Rozsądnie wyceniany"? Hej, ale dlaczego tak ogólnikowo - przejdźmy do konkretów! :D

Według cennika ze strony producenta model Thaisis kosztuje 8500 EU, co według dzisiejszego kursu daje jakieś 36 667 zł. Nie wiem, z jakiego wszechświata równoległego przybywasz, ale w moim, na planecie Ziemia, w kraju zwanym Polską to jest KUPA FORSY! Także, jak sądzę, dla wielu osób z własnym interesem...

 

Ja rozumiem strategię firmy i nawet jej kibicuję - niech doją bogatych Europejczyków i lokalną śmietankę finansową ile się da. Tylko że my tutaj rozmawiamy o realnych potrzebach audiofilów, których w 99 proc., jak zakładam, nie stać na kupno "rozsądnie wycenionych" kolumn w cenie równej rocznym dochodom niejednego z nas.

 

A co się tyczy kolumn na głośnikach full-range, to trudno mi się z Tobą zgodzić w kwestii niezbędności zwrotnic. Mnóstwo konstrukcji obywa się bez zwrotnic i gra rewelacyjnie. Owszem, mają swoje słabości, ale i atuty, którymi nie dysponują najdroższe nawet konstrukcje wielogłośnikowe. To w ogóle nie jest kwestia do dyskusji, tylko fakt, bo są na to niezliczone relacje słuchaczy - w wielu uszach dobrze zaaplikowany głośnik full-range to dźwiękowa nirwana. A najfajniejsze jest to, że można się o tym przekonać relatywnie prosto, bo nawet bardzo dobre pełnopasmowce nie muszą kosztować fortuny, czego przykładem choćby oferta Sonido.

 

PS. Oczywiście są ludzie, którym sprzęt muzyczny sprawia tym większą przyjemność, im więcej ich kosztował. Nie oceniam, każdy ma prawo cenić w życiu co innego. Tyle że chyba kolega z tego wątku to jednak inna kategoria. Na takie fora trafiają zwykle audiofile, którzy szukają za swoje pieniądze optymalnego rozwiązania, jak sądzę.

Edytowane przez Moriarty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Xindak MS-1201

 

A co się tyczy kolumn na głośnikach full-range, to trudno mi się z Tobą zgodzić w kwestii niezbędności zwrotnic. Mnóstwo konstrukcji obywa się bez zwrotnic i gra rewelacyjnie. Owsem, mają swoje słabości, ale i atuty, którymi nie dysponują najdroższe nawet konstrukcje wielogłośnikowe.

 

tu nie ma co się kłócić bo to zależy od pokoju odsłuchowego i ucha , można zrobić kolumny skrojone pod swoje pomieszczenie i swoje ucho i będzie ok bez "zwrotnicy" . Jednak komercyjne konstrukcje zazwyczaj mają różnego typu filtry wycinające co trzeba . Jeden i drugi ma rację u jednego może być dobrze , u drugiego te same kolumny "drą ryja" i potrzebna jest korekcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pelnopasmowiec gra specyficznym dźwiękiem i wszelkie próby ujarzmienia go zwrotnicą, są podcinaniem skrzydeł takim głośnikom. Zwrotnica jak każdy inny element w systemie, to zło najgorsze. Pelnopasmowe głośniki robi się po to, by wyeliminować zwrotnicę. Można śmiało powiedzieć, że pelnopasmowiec jest dużym krokiem w stronę głośnika idealnego. Rzecz jasna, że ideałem nie jest, ale jak nie słuchasz disco polo po halturach to docenisz takie głośniki. W sonido siedzą drogie przetworniki, ale wejdź na allegro, poszukaj czegoś z lat 60 za grosze, a zapewniam cię, że ogromną przyjemnością wydasz te chyba 1600 zł na dobrą pelnopasmowke. Jestem jeszcze w takim wieku (mentalnym), że lubię zatrzęsienie, ale na emeryturkę już upatruję coś naturalnie brzmiącego.

 

Jeżeli coś drze ryja, to albo tak ma być, bo do tej pory nie słyszałeś dobrej średnicy, albo wcale. Albo głośnik nie jest dobry. Współcześnie jest cała masa głośników udających szerokopasmowe, bo jak coś nie wyjdzie w produkcji, to najłatwiej powiedzieć że tak ma być. Dobra pelnopasmowka nie jest średnio tonowym i zawsze ma równą charakterystykę rysowaną z dużą dokładnością, a nie jak te pseudo po końcach i gdzieś środkiem w najlepszym miejscu złapane. Zresztą i tak rysowane ołówkiem, no bo kto będzie mierzył głośnik za 300-400zl. Klient i tak kupuje oczami. Jak ma trąbkę, to już jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Rozsądnie wyceniany"? Hej, ale dlaczego tak ogólnikowo - przejdźmy do konkretów! :D

Według cennika ze strony producenta model Thaisis kosztuje 8500 EU, co według dzisiejszego kursu daje jakieś 36 667 zł.

Zasugerowałem się nieaktualnym cennikiem gdzie ceny były niższe - nowy już chyba uwzględnia marże zachodnich dystrybutorów. Ale o cenach nie ma co dyskutować.

Mnóstwo konstrukcji obywa się bez zwrotnic i gra rewelacyjnie.

O gustach też jest ciężko dyskutować bo wiadomo, każda potwora znajdzie swego amatora.

A co się tyczy kolumn na głośnikach full-range, to trudno mi się z Tobą zgodzić w kwestii niezbędności zwrotnic.

Pelnopasmowiec gra specyficznym dźwiękiem i wszelkie próby ujarzmienia go zwrotnicą, są podcinaniem skrzydeł takim głośnikom. Zwrotnica jak każdy inny element w systemie, to zło najgorsze. Pelnopasmowe głośniki robi się po to, by wyeliminować zwrotnicę. Można śmiało powiedzieć, że pelnopasmowiec jest dużym krokiem w stronę głośnika idealnego.

A o zagadnieniach technicznych już można podyskutować. "Zwrotnica" takiemu głośnikowi jest potrzebna po to aby np. skorygować impedancje. Wzmacniacz na 300B i to jeszcze bez sprzężenia może mieć tendencję do nieproporcjonalnego spadku mocy wraz ze wzrostem impedancji głośnika co skutkuje "darciem ryja" na średnicy i wyższych częstotliwościach. I tak ma NIE BYĆ.

Pewne znane porzekadło mówi, że jak cos jest do wszystkiego to wiadomo...

Ale nie oto chodzi by rzucać stereotypami.

Owszem, mają swoje słabości, ale i atuty

I konstruując kolumnę opartą na takim głośniku trzeba wykorzystać atuty a starać się ogarnąć słabości a niełatwo to zrobić bez "zwrotnicy"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Rozsądnie wyceniany"? Hej, ale dlaczego tak ogólnikowo - przejdźmy do konkretów! :D

Według cennika ze strony producenta model Thaisis kosztuje 8500 EU, co według dzisiejszego kursu daje jakieś 36 667 zł. Nie wiem, z jakiego wszechświata równoległego przybywasz, ale w moim, na planecie Ziemia, w kraju zwanym Polską to jest KUPA FORSY! Także, jak sądzę, dla wielu osób z własnym interesem...

 

Ja rozumiem strategię firmy i nawet jej kibicuję - niech doją bogatych Europejczyków i lokalną śmietankę finansową ile się da. Tylko że my tutaj rozmawiamy o realnych potrzebach audiofilów, których w 99 proc., jak zakładam, nie stać na kupno "rozsądnie wycenionych" kolumn w cenie równej rocznym dochodom niejednego z nas.

 

A co się tyczy kolumn na głośnikach full-range, to trudno mi się z Tobą zgodzić w kwestii niezbędności zwrotnic. Mnóstwo konstrukcji obywa się bez zwrotnic i gra rewelacyjnie. Owszem, mają swoje słabości, ale i atuty, którymi nie dysponują najdroższe nawet konstrukcje wielogłośnikowe. To w ogóle nie jest kwestia do dyskusji, tylko fakt, bo są na to niezliczone relacje słuchaczy - w wielu uszach dobrze zaaplikowany głośnik full-range to dźwiękowa nirwana. A najfajniejsze jest to, że można się o tym przekonać relatywnie prosto, bo nawet bardzo dobre pełnopasmowce nie muszą kosztować fortuny, czego przykładem choćby oferta Sonido.

 

PS. Oczywiście są ludzie, którym sprzęt muzyczny sprawia tym większą przyjemność, im więcej ich kosztował. Nie oceniam, każdy ma prawo cenić w życiu co innego. Tyle że chyba kolega z tego wątku to jednak inna kategoria. Na takie fora trafiają zwykle audiofile, którzy szukają za swoje pieniądze optymalnego rozwiązania, jak sądzę.

nie nasz zielonego pojęcia jakie są koszty wyprodukowania tak złożonych obudów ,kosztu materiałów ,głośników czasu pracy i mnóstwa innych składowych przy produkcji .Dla mnie dzwiękowo Aida to są najlepsze kolumny jakie grały w moim systemie i nie będę tu nikogo na siłe przekonywał ale mam dla Ciebie taka koleżeńską radę : posłuchaj tych kolumn a potem zacznij oceniać bo inaczej to jest jak kupowanie samochodu przed obejrzeniem i jazdą . Ja nikomu pod pierzynę i do portfela nie zaglądam i Tobie radzę to samo jako nowicjuszowi

łączę ukłony jak mawiał klasyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz podać umowna kwotę, i czy jesteś otwarty na konstrukcje Vintage, czy tylko na Nowe, czy ewentualnie sam spróbujesz DIYa..bo tak to zaraz wyjdzie z tego pyskówka..

 

W każdym razie raczej coś co ma powyżej 90db realnego SPL jeżeli masz do nagłośnienia coś do25m2, im więcej m2 tym wyższy sól, i raczej coś na dużej membranie lub nawet 2,(25 cm to min, najlepiej 30 lub 38cm) by połączenie 300B-kolumna-akustyka nie grała tylko od 100hz w górę;)

 

Musisz podać umowna kwotę, i czy jesteś otwarty na konstrukcje Vintage, czy tylko na Nowe, czy ewentualnie sam spróbujesz DIYa..bo tak to zaraz wyjdzie z tego pyskówka..

 

W każdym razie raczej coś co ma powyżej 90db realnego SPL jeżeli masz do nagłośnienia coś do25m2, im więcej m2 tym wyższy sól, i raczej coś na dużej membranie lub nawet 2,(25 cm to min, najlepiej 30 lub 38cm) by połączenie 300B-kolumna-akustyka nie grała tylko od 100hz w górę;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

"Rozsądnie wyceniany"? Hej, ale dlaczego tak ogólnikowo - przejdźmy do konkretów! :D

Według cennika ze strony producenta model Thaisis kosztuje 8500 EU, co według dzisiejszego kursu daje jakieś 36 667 zł. Nie wiem, z jakiego wszechświata równoległego przybywasz, ale w moim, na planecie Ziemia, w kraju zwanym Polską to jest KUPA FORSY! Także, jak sądzę, dla wielu osób z własnym interesem...

 

Ja rozumiem strategię firmy i nawet jej kibicuję - niech doją bogatych Europejczyków i lokalną śmietankę finansową ile się da. Tylko że my tutaj rozmawiamy o realnych potrzebach audiofilów, których w 99 proc., jak zakładam, nie stać na kupno "rozsądnie wycenionych" kolumn w cenie równej rocznym dochodom niejednego z nas.

 

 

 

Ceny kolumn Aida Acoustics są skonfigurowane pod rynek zagraniczny i dystrybucje. Koszty dystrybucji i marketing kosztują wiecej niż „wytworzenie” kolumn a te nie należą do tanich w produkcji. Ceny są zdecydowanie za wysokie na rynek polski ale z drugiej strony przykładowo kolumny na ceramikach accutona są konkurencyjne cenowo w porównaniu do innych kolumn gdzie zastosowane są te same przetworniki.

Najtańsza opcja jest zakup kolumn vintage albo zlecenie komuś zbudowania czegoś o wyższej skuteczności. Zdecydowana większość obecnie produkowanych glosnikow nie nadaje się do wpółpracy z 300b.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nasz zielonego pojęcia jakie są koszty wyprodukowania tak złożonych obudów ,kosztu materiałów ,głośników czasu pracy i mnóstwa innych składowych przy produkcji .Dla mnie dzwiękowo Aida to są najlepsze kolumny jakie grały w moim systemie i nie będę tu nikogo na siłe przekonywał ale mam dla Ciebie taka koleżeńską radę : posłuchaj tych kolumn a potem zacznij oceniać bo inaczej to jest jak kupowanie samochodu przed obejrzeniem i jazdą . Ja nikomu pod pierzynę i do portfela nie zaglądam i Tobie radzę to samo jako nowicjuszowi

łączę ukłony jak mawiał klasyk

 

Ale po co ta agresja? ... i ton rodem z zakładki HiEnd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzaj Staś_44798... ja jestem niespotykanie spokojny człowiek a w zakładce HiEnd nigdy się nie udzielałem bo to dziwny twór jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem pewną zależność. Im słabsza lampa tym większe kolumny.

U mnie z 2A3 grają Sansui SP-X9

 

Coś w tym jest - gram na 2x10W "diabelskim" SET podpiętym do 135 litrowych kolumn :D

 

To, że głośniki full-range nie potrzebują zwrotnicy to mit i aby uzyskać z nich poprawny dźwięk (specjalnie nie piszę "dobry" bo znajdą się tacy, którzy którym karykatura ich grania bez zwrotnicy będzie odpowiadać) trzeba wykonać "zwrotnicę", którą nie łatwo zaprojektować.

 

Oj bardzo bym chciał abyś posłuchał moich kolumn i odpowiedział na pytanie, czy w tym danym momencie owe "zwrotnice" są w użyciu czy też ich może jednak nie...

 

Gwoli ścisłości kolega i ja mówimy tutaj o filtrowaniu głośników szeroko- i pełno-pasmowych, dlatego słowo zwrotnica widnieje odziane w cudzysłów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja narazie gram na DIY szerokopasmowym na przetworniku Dayton ps95. Filtruje to prosta zwrotnica RL i gra to wybornie. Marzy mi się back loaded Horn na fostex fe103en.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Audiostereo Magazyn

    baner image
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.