Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego vinyl brzmi lepiej niz CD?


koteczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z doświadczenia wiem, że mikrofony pomiarowe nie nadają się do nagrań muzyki, bo po prostu źle brzmią

szerokie pasmo przenoszenia mikrofonu obraca sie przeciwko niemu gdy nie ma kontroli charakterystyki fazowej toru, przy braku kontroli fazowej wręcz nie wolno używać szerokopasmowych mikrofonów bo pogłębiają degradację transjentów, wtedy wyższe harmoniczne widma transjentów sumują się w sposób niekontrolowany zniekształcając zbocza transjentów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable, kondensatory, oporniki, półprzewodniki itd. hobbysta słyszy a takich ewidentnych wad jakie wydobywają się z analogu nie dostrzega.

Dostrzega, słyszy, ale zalety przeważają nad wadami.

 

O tym decydują parametry techniczne auta. O zmęczeniu jazdą też.

Jakie???

 

W czym tkwi problem?

W tym, że trudno ze ślepym rozmawiać o kolorach (I wierzę, że masz super audiogram). Szczególnie, gdy ślepy twierdzi, że nie istnieje coś takiego jak kolor.

Pewne rzeczy są dla Ciebie niedostępne. Dla mnie też, ale w dziedzinach dla mnie obcych, niezrozumiałych raczej siedzę cicho lub grzecznie pytam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Less

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co w związku ze zmysłowym odbiorem obrazu, w końcu wzrok to też jeden ze zmysłów?

 

Znowu "specjalista" ma problem ze zrozumieniem oczywistości? :(

Tym bardziej, że milion razy padała odpowiedź na to pytanie, ja opisywałem dwukrotnie, nawet chwilę temu.

Wzrok jest pierwszym zmysłem. Potem długo nic. Podstawowa wiedza wielu kierunków, nie tylko psychologii.

Jakbyś na chwilę przerwał misję i poczytał coś poza parametrami, wiedziałbyś, że przez ewolucję zmysł wzroku u człowieka to zupełnie inny świat niż pozostałe jego zmysły. Porównania między nimi są idiotyczne.

Wiedziałbyś też, że słuch jest tak mało doskonały u ludzi, do tego jeszcze dochodzą uwarunkowania osobnicze i wiek i dalsze zmienne, że urządzenie grające musi być dopasowane do tych naturalnych ograniczeń jeśli ma w ogóle zacząć trafiać w gusta. Większość dobiera słuchem niż parametrami bo najłatwiej.

Najlepszym przykładem jest dobór i regulacja aparatu słuchowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Mickey6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostrzega, słyszy, ale zalety przeważają nad wadami.

W analogu to prawie same wady. Nie wiem jakie mogą być w tym systemie zalety. Np. nacinanie matrycy odbywa się systemem tangencjalnym a odczyt najczęściej systemem z pionową osią obrotu. To od razu generuje mnóstwo błędów. Przejazd ramienia z dużej średnicy do tej małej generuje więcej istotnych błędów słyszalnych w domenie słuchu. Kto z analogowców używa gramofonu z ramieniem tangencjalnym? Są tu na forum tacy? Przecież materiał z produkcji w miarę dobrze da się odtworzyć tylko takim ramieniem.

Jakie???

Naprawdę nie wiesz? Musisz być bardziej dociekliwy ;-).

Pewne rzeczy są dla Ciebie niedostępne. Dla mnie też, ale w dziedzinach dla mnie obcych, niezrozumiałych raczej siedzę cicho lub grzecznie pytam.

Problem w tym że ja poznałem wiele zjawisk, które mogą za takie postrzeganie odpowiadać. Dawałem tu przykłady na ten stan. Niestety nie tłumaczy to dlaczego system który generuje bardzo duży techniczny śmietnik jest postrzegany przez pewną grupę hobbystów (małą grupę) jako lepszy od tego który tego śmietnika nie generuje. Może trzeba spytać innej branży dlaczego tak jest? Może odpowiedź nie leży w domenie technicznej?

 

Wzrok jest pierwszym zmysłem. Potem długo nic

Możliwe, to by wyjaśniało dlaczego bez wzroku (ślepy test) audiofile tracą zdolność rozróżniania brzmienia w przypadku podobnych pod względem parametrów urządzeń.

Jakbyś na chwilę przerwał misję

Jaka misja? Nie prowadzę żadnej misji, chcę tylko dowiedzieć się dlaczego coś słabego technicznie może się podobać. Oczywiście z grubsza już się dowiedziałem, ale ten zbiór danych nie koreluje z wiedzą z innych technicznych branż. To jest interesujące.

Wiedziałbyś też, że słuch jest tak mało doskonały u ludzi, do tego jeszcze dochodzą uwarunkowania osobnicze i wiek i dalsze zmienne, że urządzenie grające musi być dopasowane do tych naturalnych ograniczeń jeśli ma w ogóle zacząć trafiać w gusta.

Rozumiem że wyrafinowani audiofile dysponują doskonałym słuchem a tacy co mają 60+ lat i "słyszą" kierunek wpięcia kabla i np. kable sieciowe to mają szczególnie doskonały słuch?

Większość dobiera słuchem niż parametrami bo najłatwiej.

Parametry to podstawa, ale jak już wspomniałem wyżej bez przesady. Nawet te słabe dotyczące analogu nie przekraczają w przypadku nowych nośników progów percepcji człowieka. Ciekawe że są hobbyści preferujący elektronikę ze zniekształceniami na 5 lub 6 miejscu po przecinku. Skąd takie rozrzuty poglądów w świecie audio? Przecież parametry oferowane przez źródła analogowe są wystarczające.

Najlepszym przykładem jest dobór i regulacja aparatu słuchowego.

Sugerujesz że audiofil powinien zacząć używać skomplikowanych equalizerów, najlepiej pracujących w domenie cyfrowej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W analogu to prawie same wady. Nie wiem jakie mogą być w tym systemie zalety. Np. nacinanie matrycy odbywa się systemem tangencjalnym a odczyt najczęściej systemem z pionową osią obrotu. To od razu generuje mnóstwo błędów. Przejazd ramienia z dużej średnicy do tej małej generuje więcej istotnych błędów słyszalnych w domenie słuchu. Kto z analogowców używa gramofonu z ramieniem tangencjalnym? Są tu na forum tacy? Przecież materiał z produkcji w miarę dobrze da się odtworzyć tylko takim ramieniem.

 

Naprawdę nie wiesz? Musisz być bardziej dociekliwy ;-).

 

Problem w tym że ja poznałem wiele zjawisk, które mogą za takie postrzeganie odpowiadać. Dawałem tu przykłady na ten stan. Niestety nie tłumaczy to dlaczego system który generuje bardzo duży techniczny śmietnik jest postrzegany przez pewną grupę hobbystów (małą grupę) jako lepszy od tego który tego śmietnika nie generuje. Może trzeba spytać innej branży dlaczego tak jest? Może odpowiedź nie leży w domenie technicznej?

 

 

Możliwe, to by wyjaśniało dlaczego bez wzroku (ślepy test) audiofile tracą zdolność rozróżniania brzmienia w przypadku podobnych pod względem parametrów urządzeń.

 

Jaka misja? Nie prowadzę żadnej misji, chcę tylko dowiedzieć się dlaczego coś słabego technicznie może się podobać. Oczywiście z grubsza już się dowiedziałem, ale ten zbiór danych nie koreluje z wiedzą z innych technicznych branż. To jest interesujące.

 

Rozumiem że wyrafinowani audiofile dysponują doskonałym słuchem a tacy co mają 60+ lat i "słyszą" kierunek wpięcia kabla i np. kable sieciowe to mają szczególnie doskonały słuch?

 

Parametry to podstawa, ale jak już wspomniałem wyżej bez przesady. Nawet te słabe dotyczące analogu nie przekraczają w przypadku nowych nośników progów percepcji człowieka. Ciekawe że są hobbyści preferujący elektronikę ze zniekształceniami na 5 lub 6 miejscu po przecinku. Skąd takie rozrzuty poglądów w świecie audio? Przecież parametry oferowane przez źródła analogowe są wystarczające.

 

Sugerujesz że audiofil powinien zacząć używać skomplikowanych equalizerów?

 

Niczego nie sugeruję.

Powtórzyłem powszechną wiedzę o człowieku.

Ty,w ramach swojego ping-ponga, widzę po komentarzach do niej, przerabiasz ją na brednie, oczywiście na swoje kopyto z nutką czepialstwa ale już wiadomo, że inaczej nie potrafisz.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szerokie pasmo przenoszenia mikrofonu obraca sie przeciwko niemu gdy nie ma kontroli charakterystyki fazowej toru,

A jak jest z kontrolą fazową np. kolumn, takich jak np. przedstawiłem Tobie wcześniej (pomiar tych samych monitorów wykonany w trzech układach)? Chodzi oczywiście o dwa pracujące w układzie stereo monitory/kolumny. Jak takie dwa monitory będą kontrolować przestrzeń fazową?

Niczego nie sugeruję.

Powtórzyłem powszechną wiedzę o człowieku.

Ty,w ramach swojego ping-ponga, widzę po komentarzach do niej, przerabiasz ją na brednie, oczywiście na swoje kopyto z nutką czepialstwa ale już wiadomo, że inaczej nie potrafisz.

A bardziej merytorycznie coś możesz napisać. Może być z czepialstwem o ile będzie merytoryczne ;-).

 

.....przerabiasz ją na brednie,.....

Gdzie widzisz brednie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A bardziej merytorycznie coś możesz napisać. Może być z czepialstwem o ile będzie merytoryczne ;-).

 

Napisałem merytorycznie o wzroku i słuchu, Ty dopisałeś jakieś wywody i sugestie pozbawione merytoryki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem merytorycznie o wzroku i słuchu, Ty dopisałeś jakieś wywody i sugestie pozbawione merytoryki.

To że po utracie widoku audiofil traci zdolność rozróżniania to fakt udowodniony w "Wielkopolskim teście ABX". Takie zjawisko może mieć miejsce i jest bardzo częste w świecie audio. Nie ma się co oburzać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szerokie pasmo przenoszenia mikrofonu obraca sie przeciwko niemu gdy nie ma kontroli charakterystyki fazowej toru, przy braku kontroli fazowej wręcz nie wolno używać szerokopasmowych mikrofonów bo pogłębiają degradację transjentów, wtedy wyższe harmoniczne widma transjentów sumują się w sposób niekontrolowany zniekształcając zbocza transjentów

 

Co to jest "kontrola fazowa"? Rozumiem, że po prostu charakterystyka fazowa? Jakie odchylenia dopuszczasz, np. na tych 50kHz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z kontrolą fazową np. kolumn,

prawdopodobnie mylisz przestrzeń fazową z charakterystyką fazową, przestrzeń fazowa powstaje w wyniku pojawiania się transjentu w różnym czasie w jednym i drugim kanale, nazywa się to stereofonią fazowa w przeciwieństwie do stereofonii amplitudowej polegającej na róznicy amplitud w obu kanałach, za charakterystykę fazową kolumn odpowiada zwrotnica, projekt zwrotnicy musi zawierać założenie płaskiej charakterystyki fazowej, czyli składowe widma sygnału otrzymują od kolumny jednakową wartośc przesunięcia fazowego w całym zakresie przenoszenia czyli jest to linia opóźniająca sygnał ale nie zniekształcająca go

 

Co to jest "kontrola fazowa"

kontrola charakterystyki fazowej to filtr all-pass, który w całym zakresie ma wzmocnienie 1 natomiast charakterystykę fazową o regulowanym zakresie, mam wrażenie, że testując mikrofon pomiarowy nie pomyślałeś o charakterystyce fazowej toru audio?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrola charakterystyki fazowej to filtr all-pass, który w całym zakresie ma wzmocnienie 1 natomiast charakterystykę fazową o regulowanym zakresie, mam wrażenie, że testując mikrofon pomiarowy nie pomyślałeś o charakterystyce fazowej toru audio?

 

Oczywiście, że nie. Powtórzę - wiesz o jakich wartościach w rzeczywistym torze audio piszesz? Jakie odchylenia na 50kHz akceptujesz, a jakie byś chciał korygować, i jak? Analogowo czy cyfrowo?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla człowieka bez znaczenia. Faza do rozróżniania kierunku działa gdzieś do 0.8 - 1.5kHz.

 

Poza tym, całkowicie nierealne jest wyrównanie charakterystyki fazowej przy wyższych częstotliwościach dla współczesnych przetworników elektroakustycznych i pomieszczeń odsłuchowych. Jaki jest sens dyskutować o tego typu abstrakcjach?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez popej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie. Powtórzę - wiesz o jakich wartościach w rzeczywistym torze audio piszesz? Jakie odchylenia na 50kHz akceptujesz, a jakie byś chciał korygować, i jak? Analogowo czy cyfrowo?

to brzmi jak oferta, chcesz mi zaproponować jakiś korektor fazowy? z tego co zdążyłem się zorientować nie ma na rynku tego typu sprzętu, natomiast gadżety typu korektor graficzny do bawienia się pokretłami owszem, nawet accuphase ma w swej ofercie, firma gekar za prototyp kontrolera charakterystyki fazowej zyczy sobie 10000

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to brzmi jak oferta, chcesz mi zaproponować jakiś korektor fazowy? z tego co zdążyłem się zorientować nie ma na rynku tego typu sprzętu, natomiast gadżety typu korektor graficzny do bawienia się pokretłami owszem, nawet accuphase ma w swej ofercie, firma gekar za prototyp kontrolera charakterystyki fazowej zyczy sobie 10000

 

Żadna oferta, wręcz przeciwnie, po prostu pytam, o jakich wartościach korekcji przy 50kHz myślisz. Podaj proszę, jaka dokładność wchodzi Twoim zdaniem w grę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna oferta, wręcz przeciwnie, po prostu pytam, o jakich wartościach korekcji przy 50kHz myślisz. Podaj proszę, jaka dokładność wchodzi Twoim zdaniem w grę.

dla mikrofonu dpa 4007 nie potrzeba wiele, ma nawet przyzwoitą charakterystykę fazową, mikrofon rzadko stosowany w studiach nagrań, przeglądałem specyfikacje wyposażeń studiów nagrań w internecie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem do domu. Poniżej to, co chciałem pokazać - czyli pasmo i faza taniego dziesięcioletniego interfejsu TC Konnekt od wyjścia liniowego do wejścia mikrofonowego przez dibox przy częstotliwości próbkowania 192kHz:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak widać, przy 50kHz mamy 2 stopnie przesunięcia, czyli jest to przypadkiem DOKŁADNIE dzielenie włosa na czworo, bo te 2 stopnie dla 50kHz to 0,037mm przeliczając na odległość, czyli 1/4 grubości włosa ;)

 

Czyli zostaje korekcja mikrofonu, choć myślałem, że te earthworksy to już są OK. Tak czy inaczej pytanie, skąd dane do tej korekcji - jeżeli takowe dane są, to odwrócenie charakterystyki częstotliwościowo-fazowej to jest parę minut w excelu i darmowym oprogramowaniu, tylko skąd te dane wziąć? Bo jeżeli chcesz kręcić czymś na słuch, to ja wymiękkam.

Zresztą te na oko 20 stopni na 50kHz bruela to jest 0,3mm, grubość lakieru na gitarze, myślisz, że taka odległość ma znaczenie i jest korygowalna? ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemak.

 

To 50 kHz to jest nie dla jednego ucha sinus Fala i to na poziomie jeszcze 0dB, tylko zgodność fazowa ( równoważna przepuszczeniu sygnału 50 kHz) pozwalajaca na niezniekształcone odtworzenie dwóch kanałów symulujących obrazy pozorne ( jak wizja 3D) .

Dla sygnału mono wystarczy minimum kanał do 15 kHz by spełniał warunki HiFi. . W naturalnych warunkach sygnał prostokatny (rozważanie impulsu Diraca) tłumaczy formowanie sygnału prostokątnego w rzeczywistości z dużej ilości sygnałów sinusoidalnych z coraz wyższymi czestotliwosciami i coraz mniejszymi amplitudami . Wiec transjenty modelowo wymagaja takich warunków, tym bardziej w systemie STEREO .

Pytałeś o filmik . Tam nie widziałem pasma do 80 kHz . Zakres pomiarowy kończył się na 60 kHz a poziom

- 110 dB. Bardziej istotny jest zakres od 20kHz do 40 kHz z poziomem -60 -80 dB .

Jak potrafisz czytac diagramy , podsumujesz co tam jest powyżej 20 kHz , to do sygnału podstawowego jest to zaledwie cirka 0,2-0,4 %, w porywach może 1,5 -3% mocy .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pokaz wpływu filtracji grzebieniowej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

prawdopodobnie mylisz przestrzeń fazową z charakterystyką fazową,

Sądzisz że nie ma zależności pomiędzy charakterystyką fazową a przestrzenią fazową?

Jak myślisz czy zjawisko prezentowane na powyższym filmie ma wpływ na przestrzeń fazową?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
To ja nie zrozumiałem
mikrofon jest elementem toru i obrazuje problem, w moim torze jest jeszcze mixer i rejestrator, których charakterystyki faqzowe się sumują i w ten sposób psują znaczenie szerokiego pasma przenoszenia toru
Sądzisz że nie ma zależności
oczywiście, że jest zależność, im bardziej płaska charakterystyka fazowa toru tym szersza przestrzeń fazowa, którą tor generuje, zjawiska akustyczne zdarzają się podczas rejestracji dxwieku ale maja charakter stacjonarny, myslę, że podczas odsłuchu nagrania nie bawisz się rozstawianiem kolumn aby uzyskać taki trick?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz czy zjawisko prezentowane na powyższym filmie ma wpływ na przestrzeń fazową?

Pewnie warto powiedzieć wprost: ten sam efekt otrzymujemy przy pojedynczym źródle dźwięku i odbiciach od ścian pomieszczenia odsłuchowego oraz przy poruszaniu głową przy odsłuchu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, że jest zależność, im bardziej płaska charakterystyka fazowa toru tym szersza przestrzeń fazowa, którą tor generuje, zjawiska akustyczne zdarzają się podczas rejestracji dxwieku ale maja charakter stacjonarny, myslę, że podczas odsłuchu nagrania nie bawisz się rozstawianiem kolumn aby uzyskać taki trick?

Oczywiście że nie bawię się zmianą położenia kolumn, ale często ruszam głową albo np. następuje zmiana położenia mojej głowy po np. przepięciu kabli a to to samo co ruszanie kolumnami tylko odniesienie jest inne.

Pewnie warto powiedzieć wprost: ten sam efekt otrzymujemy przy pojedynczym źródle dźwięku i odbiciach od ścian pomieszczenia odsłuchowego oraz przy poruszaniu głową przy odsłuchu.

Dokładnie, odbicia to też źródła dźwięku (źródła wtórne), więc przy jednej kolumnie też będzie to zjawisko wystęować.

 

Inaczej ma się przy igłach z wysokiej klasy szlifem gdzie nacisk przy dobrej wkładce może być utrzymany na poziomie 0,5 grama a powierzchnia kontaktu igły z rowkiem potrafi być nawet przez wydłużenie linii styku parę racy wieksza niż typowej igły eliptycznej.

Jakie wkładki MC (wyższa liga od MM) mają taki niski dopuszczalny nacisk (0,5 g)? Wartość średnia dla MC to chyba coś koło 2g.

 

oczywiście, że jest zależność, im bardziej płaska charakterystyka fazowa toru tym szersza przestrzeń fazowa, którą tor generuje

Czy możliwe jest uzyskanie płaskiej charakterystyki fazowej z toru stereo, w naszych pomieszczeniach, z naszych kolumn do tego pracujących w układzie stereo?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możliwe jest uzyskanie płaskiej charakterystyki fazowej

uważam, że tak, ale wiąże się to z opóźnieniem sygnału o wartość równą stałej wartości wypadkowej charakterystyki fazowej toru

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam, że tak, ale wiąże się to z opóźnieniem sygnału o wartość równą stałej wartości wypadkowej charakterystyki fazowej toru

Jak będziesz miał jakieś pokazowe próbki z takimi dobrymi szerokopasmowymi plikami to daj znać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał jakieś pokazowe próbki z takimi dobrymi szerokopasmowymi plikami to daj znać.

liczę na Przemaka, ja nie jestem realizatorem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co?

Stereofonia i wszelkie smaczki w przeciw fazie są be...i przestrzeń jest do bani...?

mam Bambino z piwnicy wyciągnąć?

nie puchną Ci uszy od przeciwfazy? radzę Ci zakładać stopery na przeciwfazę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że są zawsze...ale niektóre realizacje mają dźwięki w przeciw fazie...

przeciwfaza to moim zdaniem substytut stereofonii fazowej, mający wywołać na słuchaczu wrażenie pełnej przestrzeni fazowej a pozostaje kac w postaci bólu uszu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.