Jump to content
IGNORED

Odejście od energii węglowej, Zielony pic


djedryk
 Share

Recommended Posts

To typ dzialajacy w zorganizowanej grupie przestepczej.

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Link to comment
Share on other sites

Ale kluczem do idiotyzmw jest pan kaczor ,osoba współpracująca z dawnym UB i tak dalej . Głupi komunista mający dziś władze ,

nigdy ktoś taki jak Kaczor nie powinien mieć władzy bo to ciągnie nas  w przepaśc.

Oczywiście tymbardziej niechcemy Niemieckiego Kaczora Donalda ....

Cala opowiesc o ratowaniu ziemi to sciema zorganizowana w Berlinie i Moskwie po to aby osaczyć inne państwa .

Link to comment
Share on other sites

Niemcy produkują 3 razy wiecej zanieczyszczen niż Polska ,Rosja produkuje 20 razy wiecej zanieczyszczen jak Polska ale to My mamy redukować swó potencjał energetyczny .Bo tak chce Berlin i Moskwa.

Godzinę temu, Meloman napisał:

No widzisz, ale wśród poparcia ciemogrodu ma chyba nadal największe zaufanie.

Ma zaufanie na zasadzie że Tusk to wiekszy klamca i złodziej ,wiec ludzie wybierają mniejsze zło .

Zło mniejsze ale nadal zło.

w ostatnich latach prawdziwym naszym premierem Była Szydło .

Morawiecki jest pro Niemieckim sprzedawczykiem polski.I zrobił to sprzedał nas .

Zresztą dlatego ten wacek odwołał Szydło i postwił tu Morawieckiego aby tem Nas Polaków sprzedał Niemcom .I tak sie stało .Moeawiecki sprzedał nas .

tak samo ten sam wacek odsunoł ministra który odważył sie zamówić bron w Polskiej fabryce bo nie bedzie łapówek od amerykanów i innych i tez poleciał z rządu .

Link to comment
Share on other sites

T.Niech ten wacek w koncu zdechnie .en sam wacek rossyla policjantów po drogach aby zbierali characz od ludzi .

Niech ten wacek  w koncu zdechnie i nie meczy Polaków .

Wiadomo kogo mam na mysli pisząc Wacek.

h*j w dupe Wackowi.nawet dwa h*je .

Stara deglrgolada z Okrąglego Stołu .

Kazdy wie o kim pisze .

mamy opcje ,niemiecką ,dobrze zarabiać ale pozbyć sie Polskości ,wielu wybiera te opcje .

Niemcy przywitają nas ,każdego z nas który wyzbędzie sie bycia Polakiem .

Link to comment
Share on other sites

Albo pozostać Polakiem pomimo wielu problemów .I  Klamstw  Morawieckiego I Kłamstw  Donalda .

Albo pozostać Polakiem pomimo wielu problemów .I  Klamstw  Morawieckiego I Kłamstw  Donalda .

=====================

To jest niby zartobliwa muza ,dobra ale ....coś w tym jest .

 

Zielona energia ,najwieksza sciema na Ziemi .

oznacza taq żielona Energia dominacje Niemiec i Rosji nad światem ,przynajmniej Europie .tajne Rusko Niemieckie plany . 

Na szczeście muza ma inne plany .....

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Meloman napisał:

Powiedz mi dlaczego w Polsce smog znika kiedy nie ma sezonu grzewczego, mimo, że latem jeździ nawet więcej pojazdów niż zimą?

A co ma smog to emisji CO2?  Spalanie węgla w domowych kotłach generuje wielokrotnie więcej zanieczyszczeń typu smogowego niż spalanie paliwa w silnikach samochodów.

W Polsce zużywa się rocznie około 28 mln ton paliw w transporcie drogowym czyli średnio miesięcznie wychodzi 2,3 mln ton (w zimie może i mniej się jeździ ale auta więcej spalają w niższych temperaturach więc pewnie wychodzi mniej więcej po równo.  Równolegle, w sezonie grzewczym same gospodarstwa domowe spalają średnio miesięcznie 2 mln ton węgla.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Meloman napisał:

Tylko, że nikt nie wmawia nam, że pojazdy spalinowe są eko, w przeciwieństwie do elektryków, które są tak samo "eko" jak spalinowe.

Wyprodukować spalinówkę w trybie eko można tak samo jak elektryka - prąd 100% z OZE plus procesy cieplne zasilane wyprodukowanym bezemisyjnie wodorem i voila.

Natomiast emisji przy spalaniu paliwa nie przeskoczysz - 150 g CO2/km to jest realne minimum poniżej którego nie zejdziesz żeby nie wiem co.

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Meloman napisał:

A skąd bierzesz prąd? Poza tym rzekoma eko to nie tylko emisja, zgodzisz się prawda?

Nie nie zgodzę się. Co to znaczy "nie tylko emisja"?

Prąd biorę ze Szwecji.  29 g CO2 / kWh na dzień dzisiejszy i cały czas spada.  Może być?

10 godzin temu, Meloman napisał:

A co ekolud zamierza zrobić z milionami akumulatorów, jeżeli już nie będą potrzebne, np. z pojazdów elektrycznych?

Zamierza je wstawić do magazynów energii a potem użyć ponownie, gdyż ich składniki w przeciwieństwie do spalonej benzyny nie wylatują w kosmos.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Zbig napisał:

No jak tak samo, jak go zasilisz prądem z OZE to gdzie masz tę emisję?

OZE jak się wkrótce przekonamy to niestety utopia. Przynajmniej w obecnie istniejącym systemie wyzysku. 

58 minut temu, Zbig napisał:

Zamierza je wstawić do magazynów energii a potem użyć ponownie, gdyż ich składniki w przeciwieństwie do spalonej benzyny nie wylatują w kosmos.

Powtorzę zatem moje pytanie. Co ekolud zamierza zrobić z obecnie wyprodukowanymi pojazdami spalinowymi pomijając już transport wodny i powietrzny?

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Zbig napisał:

Prąd biorę ze Szwecji.  29 g CO2 / kWh

Kupując ekologiczny prąd ze Szwecji przez inny kraj, powiedzmy Niemcy, ta właśnie Szwecja musi uzupełnić niedobór sprzedany Niemcom, prądem wyprodukowanym przez np: Niemcy w elektrowni węglowej , bądź atomowej wyprodukowany w Niemczech tudzież innym kraju. Tak to mniej więcej wygląda na dzień dzisiejszy. 
Przechodząc dziś na taryfę ekoprądu w DE prąd ten idzie z tej samej puli, co prąd wyprodukowany nieekologicznie tylko cena stała i za kWh jest wyższa dla końcowego odbiorcy. 

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Zbig napisał:

Prąd biorę ze Szwecji.  29 g CO2 / kWh na dzień dzisiejszy

 

Godzinę temu, Zbig napisał:

150 g CO2/km to jest realne

To teraz policzmy:

Przejechanie 100km ile mocy zużyje? (Przyjmując lotny start, bo od zera, to potrzeba dość dużo mocy na rozpędzenie.) Do poruszania samochodem z ekonomiczną prędkością ok 80-90 km/h potrzeba z 5 kW razy 1 h 10 min. W zaokrągleniu 6 kWh razy 29 to daje 174 g CO2 

No i gdzie samochody elektryczne są lepsze od spalinowych???

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Zbig napisał:

A niby czemu miałby coś zamierzać?  Średni czas życia auta to 12 lat.

Nie wiem, gdzie na codzień mieszkasz, ale patrząc na poruszające się po ulicach miast i wsi pojazdy to chyba trochę odjechałeś. Pytanie zatem brzmi czy owe pojazdy zostaną w dniu zakazu poruszania się nimi czyli planowo 2035 rok: przerobione na eko, zutylizowane, wysłane na czarny ląd jak to się dzieje obecnie , zakopane ?

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Link to comment
Share on other sites

Dobrym rozwiązaniem proekologicznym byłoby bezwzgledne wymaganie spełniania katalogowych norm emisji spalin dla wszelkich pojazdów poruszających się po drogach. Wymusiło by to utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym, albo kasację. Zniknęłyby z dróg śmierdziele -truciciele, za którymi nie daje się jechać. 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, kichanadeta napisał:

Nie wiem, gdzie na codzień mieszkasz, ale patrząc na poruszające się po ulicach miast i wsi pojazdy to chyba trochę odjechałeś

Nie, to ty usiłujesz wyciągać wnioski w skali globalnej na podstawie obserwacji jakiegoś zadupia.

17 minut temu, porlick napisał:

 

To teraz policzmy:

Przejechanie 100km ile mocy zużyje? (Przyjmując lotny start, bo od zera, to potrzeba dość dużo mocy na rozpędzenie.) Do poruszania samochodem z ekonomiczną prędkością ok 80-90 km/h potrzeba z 5 kW razy 1 h 10 min. W zaokrągleniu 6 kWh razy 29 to daje 174 g CO2 

No i gdzie samochody elektryczne są lepsze od spalinowych???

No brawo Ty 🙂

Jak będę potrzebował zabić jakiegoś matematyka to mu ww. pokażę, śmierć ze śmiechu zapewniona.

Auto spalinowe emituje 150 gram CO2 na JEDEN KILOMETR, czyli 15 kg CO2 na setkę.  Spalenie litra Pb95 to 2300 g CO2 czyli przyjęto średnie spalanie 6,5 l/100 km, chyba nie zaprotestujesz?

Elektryk zużyje jakieś 20 kWh / 100 km czyli 20 razy 29 daje nam 580 g czyli 0,58 kg CO2 / 100 km czyli prawie 26 razy mniej.

Jakby Polska nie przepie*doliła 250+ mld zł na dotowanie zdychającego górnictwa tylko zainwestowała tą kasę w rozwój nowoczesnej energetyki to bylibyśmy tam gdzie dziś jest Szwecja.

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Zbig napisał:

Nie, to ty usiłujesz wyciągać wnioski w skali globalnej na podstawie obserwacji jakiegoś zadupia.

"Małomiasteczkowa twarz, małomiasteczkowa głowa…"

Pozdrawiam wielkomiejski blichtr!

🤣

Edited by kichanadeta

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Zbig napisał:

Auto spalinowe emituje 150 gram CO2 na JEDEN KILOMETR,

Ano właśnie. Błąd w przeliczniku. Zwalę go na późną porę: " jest już późno, piszę bzdury..." 😉

Choć z drugiej strony w obliczeniach nt elektryka, zwykle nie są uwzględnione dodatkowe zużycia mocy na straty podczas ładowania i przechowywania energii, grzanie oraz klimę, radio, wentylację itp, bo podczas pomiarów cwaniaki to wyłączają i wynik nie jest już taki eko.

A produkcja i utylizacja baterii to istny eko-horror.

Edited by porlick
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, porlick napisał:

A produkcja i utylizacja baterii to istny eko-horror.

Nie jesteś na bieżąco.  Te legendy o wysokiej emisji przy produkcji pochodzą sprzed 10 lat kiedy koszt produkcji 1 kWh baterii był na poziomie 1000 USD.  Za 3-4 lata koszt, waga i emisja przy produkcji napędu elektrycznego w przeciętnym aucie zrównają się z ww. przy produkcji napędu spalinowego.

Toyota twierdzi, że w przypadku baterii NiMH w hybrydach odzysk jest całkowity a koszt na poziomie 20 EUR za sztukę.

W przypadku Li-Ion osiąga się 90-95% a to przecież raczkujące technologie bo poważny rozwój zaczął się kilka lat temu.

25 minut temu, porlick napisał:

Choć z drugiej strony w obliczeniach nt elektryka, zwykle nie są uwzględnione dodatkowe zużycia mocy na straty podczas ładowania i przechowywania energii, grzanie oraz klimę, radio, wentylację itp, bo podczas pomiarów cwaniaki to wyłączają i wynik nie jest już taki eko.

Cwaniaki robiące wynik w spalinie robią dokładnie to samo.

Pamiętaj też, że do emisji paliwa spalonego w silniku trzeba doliczyć emisję przy wydobyciu, przetwarzaniu i dystrybucji ropy i gazu, nie mniej niż 20%.

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, kichanadeta napisał:

"Małomiasteczkowa twarz, małomiasteczkowa głowa…"

Pozdrawiam wielkomiejski blichtr!

🤣

Przypominam, że to Ty zacząłeś ten motyw 🙂

Eksport starzejących się używek na "czarne lądy" to jest niewielki strumyczek względem całości.

90% aut jeździ i dokonuje żywota w regionach gdzie są produkowane - Ameryka Północna, Europa, Japonia , Chiny.  To co wyjedzie do "krajów rozwijających się", jest znacznie mniej intensywnie używane, ze względu na relatywnie wysoki koszt paliwa, słabą sieć serwisową oraz wątłą sieć dróg kiepskiej jakości.

Edited by Zbig
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Zbig napisał:

Pamiętaj też, że do emisji paliwa spalonego w silniku trzeba doliczyć emisję przy wydobyciu, przetwarzaniu i dystrybucji ropy i gazu, nie mniej niż 20%.

Wobec tego dolicz też emisję podczas wydobycia surowców do produkcji akumulatorów i metali ziem rzadkich do produkcji komponentów napędu.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
5 hours ago, Zbig said:

Jakby Polska nie przepie*doliła 250+ mld zł na dotowanie zdychającego górnictwa tylko zainwestowała tą kasę w rozwój nowoczesnej energetyki to bylibyśmy tam gdzie dziś jest Szwecja.

Demagogia - Szwecja ma niemalże kanadyjską gęstość zaludnienia. Powierzchnię mają większą niż my, a ludności 4x mniej. Do tego teren sprzyjający energetyce wodnej, z dużą ilością rzek w "fiordowych" dolinach. A i tak w ostatnią zimę mieli kryzys energetyczny i musieli importować "brudny" prąd.

W Polsce OZE to mrzonka, bez węgla albo atomu prądu mieć nie będziemy.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Zbig napisał:

150 g CO2/km to jest realne minimum poniżej którego nie zejdziesz żeby nie wiem co.

A po co schodzić niżej? Po co w ogóle obniżać emisję CO2?

6 godzin temu, Zbig napisał:

Za 3-4 lata koszt, waga i emisja przy produkcji napędu elektrycznego w przeciętnym aucie zrównają się z ww. przy produkcji napędu spalinowego.

Samochód elektryczny może być i 10x tańszy od spalinówki a i tak go nie kupię bo to NIE JEST SAMOCHÓD tylko bezsensowna zabawka dla niewolników, żeby nie odjeżdżali za daleko od swojego miejsca pracy. Po co mi "samochód" którym nie dojadę z Gdyni do Zakopca bez przymusowej wielogodzinnej przerwy na ładowanie? A moim dieselkiem chcę - to wsiadam i śmigam choćby do Paryża! 🙂 Gdziekolwiek zechcę i jak zechcę. CPN masz na każdym kroku, tankowanie to 5 minut.

Dziękuję, pozamiatane.

9 godzin temu, Zbig napisał:

wstawić do magazynów energii

BUHAHAHAHAHA! A na co komu w "magazynie energii" niesprawna bateria? Bo te w elektrykach potrafią zdechnąć po 3 latach. I co to jest "magazyn energii"? Taka wielka bateria? Żeby całe miasto miało zasilanie? To ja się pytam: jak wielka musi być taka bateria, ile musi ważyć, ile kosztować, żeby zasilać nią całe miasto? 🙂 Przecież to nawet nie SF, to czysty idiotyzm.

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, il Dottore napisał:

 

Samochód elektryczny może być i 10x tańszy od spalinówki a i tak go nie kupię bo to NIE JEST SAMOCHÓD tylko bezsensowna zabawka dla niewolników, żeby nie odjeżdżali za daleko od swojego miejsca pracy. Po co mi "samochód" którym nie dojadę z Gdyni do Zakopca bez przymusowej wielogodzinnej przerwy na ładowanie? A moim dieselkiem chcę - to wsiadam i śmigam choćby do Paryża! 🙂 Gdziekolwiek zechcę i jak zechcę. CPN masz na każdym kroku, tankowanie to 5 minut.

Dziękuję, pozamiatane.

 

Może być ale nie będzie i będzie coraz droższy  po wprowadzeniu podatku od samochodów elektrycznych zrówna się z benzyną.

ładowarki AC i DC o mocy do 25 kW - 1,29 zł/kWh za 180 min;

ładowarki DC o mocy od 25 do 70 kW - 2,09 zł/kWh za 60 min;

ładowarki DC o mocy od 70 do 140 kW - 2,39 zł/kWh za 60 min;

ładowarki DC o mocy wyższej niż 140 kW - 2,59 zł/kWh za 60 min.

Kogo interesuje tani prąd z fotowoltaiki skoro czas ładowania to kilkanaście godzin.

Już widzę ładowanie samochodu przez kilkanaście godzin z zwisającymi kablami  z 15 piętra 🙂

 

20kwh x 1.3zł = 23 zł na 100km + podatek  = ?

20kwh x 2 zł = 40 zł na 100km + podatek = ?

 

Nie ma takiej możliwości żebyś sobie wyprodukował  darmowy prąd z paneli fotowoltaicznych przy pomocy zakupionej szybkiej ładowarki w domku jednorodzinnym w ciągu dnia  za 0 zł 

0 zł + podatek wyjdzie pewnie co najmniej tyle ile akcyza + podatek czyli = w ch..... 🙂

Ludziom się wydaje że będą mieć darmowy prąd 🙂  do zasilania samochodu.

Na szybkiej ładowarce  50-100 kWh załadujesz samochód szybciej  25kWh w 15-30 min na 100km x 600 km = 90 minut - 180 minut  poświęconego czasu VS  kilka minut na zatankowanie 35 litrów

Chyba ze wprowadzą ładowarki np ładowane prądem 1MW 🙂 to skrócisz czas lądowania do kilku minut a żywotność akumulatorów ????

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.