Skocz do zawartości
IGNORED

Odejście od energii węglowej, Zielony pic


djedryk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z cena węgla jak z Covida . Jest tworem mediów . A te żyją z  strachu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.05.2022 o 19:45, piramidon napisał:

To jest przereklamowane.

Poniżej jest film, który może zmienić moje myślenie:  Zero złotych za ogrzewanie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobusy miejskie "Elektryczne" z dumnym napisem jestem elektryczny , do których wybudowano całą sieć podstacji ładujących akumulatory , żeby taki autobus mógł jechać , ma na swoim pokładzie webasto na ropę w celu zapewnienia ogrzewania autobusu podczas zimy . Tak że jest to wystarczający dowód żeby posadzić zieloną mafię za przekręty finansowe do pierdla. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomek7776 napisał:

ładowane prądem z elektrowni węglowych.plus webasto na paliwo kopalne.

MEGA ANTYEKOLOGICZNY.

Miło posłuchać bocznicowych ekologów, ale teraz krótka przerwa na lekcję matematyki z zakresu nauczania początkowego I-III

Autobus elektryczny zużywa średniorocznie 100 kWh na 100 km, co przy planowanym przebiegu rzędu 85 tys. km rocznie i 10-letnim okresie eksploatacji (tyle wynosi gwarancja producenta na baterie) i przy obecnym polskim miksie energetycznym z emisją 0,7 kg CO2 / 1 kWh daje nam emisję z okresu eksploatacji równą 595 ton CO2.

Ogrzewanie Webasto spala średnio 1,5 litra ON / godzinę co biorąc pod uwagę, że sezon grzewczy to 40% czasu w roku a autobus przemieszcza się ze średnią prędkością 20 km/h, daje średniorocznie 3l ON / 100 km i podbija łączną emisję 10-letnią do 675 ton CO2.

Autobus spalinowy tej samej wielkości  jeżdżący po tej samej trasie spala średnio 45 l ON / 100 km, co daje emisję WTW w ciągu 10 lat równą 1193 tonom CO2, czyli o ponad 500 ton wyższą niż elektryk.

Wszystkie powyższe dane na podstawie raportów eksploatacyjnych ZTM z trasy 222 wiodącej przez środek Warszawy.

A teraz możecie już wracać do przedszkola.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, Zbig napisał:

Autobus elektryczny zużywa średniorocznie 100 kWh na 100 km, co przy planowanym przebiegu rzędu 85 tys. km rocznie i 10-letnim okresie eksploatacji (tyle wynosi gwarancja producenta na baterie) i przy obecnym polskim miksie energetycznym z emisją 0,7 kg CO2 / 1 kWh daje nam emisję z okresu eksploatacji równą 595 ton CO2.

Zużywa 100 ale z gniazda pobiera 110 albo nawet 120kWh, zimą jeszcze więcej.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, fetek napisał:

Zużywa 100 ale z gniazda pobiera 110 albo nawet 120kWh.

To są dane z energii pobranej na ładowarkach.

9 minut temu, fetek napisał:

85 tyś km rocznie to bardzo mało.

Jeżdżąc tą trasą na okrągło przez 18 godzin dziennie 365 dni w roku wg rozkładu autobus przejedzie 95 tys. km rocznie, a przecież pełne obłożenie jest przez około 13 godzin.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.05.2022 o 13:46, piramidon napisał:

Poniżej jest film, który może zmienić moje myślenie:  Zero złotych za ogrzewanie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w perpetuum mobile,  ale się zastanawiam nad  ogrzewaniem domu klimatyzatorem .

Podobno dobry klimatyzator z 1 kw energii elektrycznej potrafi wytworzyć 3 kw ciepła?

Domek mam niewielki,  raptem 100 metrów kwadratowych . 

Oczywiście dom jest wycieplony ( na ściany przykleiłem 15 cm styropian , natomiast na strop położyłem 40 cm waty mineralnej , i oczywiście okna trzyszybowe )

Myślałem również o ogrzewaniu elektrycznym , ale bez paneli słonecznych poszedł bym chyba z torbami. 

Serdeczności 😉

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Zbig napisał:

To są dane z energii pobranej na ładowarkach.

Jeżdżąc tą trasą na okrągło przez 18 godzin dziennie 365 dni w roku wg rozkładu autobus przejedzie 95 tys. km rocznie, a przecież pełne obłożenie jest przez około 13 godzin.  

Przyjedz do Krakowa i oglądnij  ekologiczne ładowarki  które ładują autobusy MPK 

Kilkadziesiąt  autobusów ładowanych w nocy np. 50 x 300kw = 15 mega watów

Znam wiele osób które kupiły elektryczne samochody i nikt z nich nie kupił ze względu na ekologię.

Większość osób   elektryczny samochód ładuje na stacjach, nikt nie ma czasu aby ładować kilkanaście godzin samochodu na sznurku przez okno w bloku.

Za niedługo samochód elektryczny ani nie będzie tani w użytkowaniu,  ładowaniu i mało będzie miał wspólnego z ekologią.

Fotowoltaika na nowych zasadach to też nieopłacalny pic.

 

 

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ekologia jest na ostatnim miejscu, na przedostatnim koszt użytkowania który wcale nie jest tani a głównie kupują na udogodnienia które za niedługo znikną w całości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, djedryk napisał:

Kilkadziesiąt  autobusów ładowanych w nocy np. 50 x 300kw = 15 mega watów

Może najpierw naucz się liczyć kolego.   Cała krajowa flota autobusów miejskich to około 12 000 pojazdów.  Gdyby wszystkie bez wyjątku były elektryczne, to naładowanie ich co noc pomiędzy 22:00 a 6:00 na codzienny przeciętny miejski przebieg, czyli jakieś 250 kWh wymagało by przydzielenia w tym czasie 375 MW mocy.  W najbardziej mroźne dni stycznia, gdy zapotrzebowanie na moc jest najwyższe, polski system energetyczny w tych godzinach dysponuje nadwyżką ponad 6000 MW do wykorzystania.

Godzinę temu, djedryk napisał:

oglądnij  ekologiczne ładowarki 

Nie wiem co to takiego "ekologiczne" ładowarki.  Wyraźnie nadużywasz słowa "ekologiczny".  Najwyraźniej nie za bardzo rozumiesz jego znaczenie.

Godzinę temu, djedryk napisał:

Znam wiele osób które kupiły elektryczne samochody i nikt z nich nie kupił ze względu na ekologię.

Od kiedy to dla ludożerki ekologia jest priorytetem?  Ponad siedem miliardów ziomali, dla których głowa jest najważniejsza, bo nią jedzą.  Przetrzyj sobie szkiełka bo Ci chyba trochę zaparowały 😉

1 godzinę temu, djedryk napisał:

Znam wiele osób które kupiły elektryczne samochody i nikt z nich nie kupił ze względu na ekologię.

Widzisz, ja mam od lat pełny dostęp do danych flotowych,  gdzie mogę sobie porównać koszty eksploatacji różnych benzyn, diesli, hybryd i elektryków, więc wynurzenia o czyichś znajomych obchodzą mnie tyle, co zeszłoroczny śnieg.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, djedryk napisał:

Większość osób   elektryczny samochód ładuje na stacjach, nikt nie ma czasu aby ładować kilkanaście godzin samochodu na sznurku przez okno w bloku.

Polska na razie pod tym względem jest pustynią, rządzoną przez idiotów, którzy nie rozumieją, że elektromobilność to nie budowa "narodowego" samochodu elektrycznego tylko inwestowanie w infrastrukturę.  Nie za bardzo wierzę w te historie o posiadaczach elektryków mieszkających w blokach,  bo na elektryka obecnie stać raczej ludzi którzy w większości mieszkają w domach jednorodzinnych.  Zresztą w takich domach mieszka ponad połowa Polaków, więc kwestia dostępności taniego ładowania raczej nie będzie barierą przez następne lata.

2 godziny temu, djedryk napisał:

Za niedługo samochód elektryczny ani nie będzie tani w użytkowaniu,  ładowaniu i mało będzie miał wspólnego z ekologią.

To nie jest kwestia ekologii (która jest ważna, ale z całkiem innych powodów) tylko dostępności energii.  Mądrzy ludzie zrozumieli o co chodzi już po pierwszym szoku naftowym pół wieku temu.  Głupki nie pojmą nawet gdy im Putin zrzuci atomówkę na ich puste łby.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, 23031970 napisał:

Nie wierzę w perpetuum mobile,  ale się zastanawiam nad  ogrzewaniem domu klimatyzatorem .

Podobno dobry klimatyzator z 1 kw energii elektrycznej potrafi wytworzyć 3 kw ciepła?

Może i więcej, wszystko zależy od różnicy temperatur pomiędzy wyjściem a zasilaniem.  Problem jest trochę inny - klimatyzator działa nadmuchowo, podgrzane powietrze ucieka do góry i szybko wylatuje przez wentylację, dlatego raczej do ogrzewania stosuje się powietrzne pompy ciepła, które ogrzewają wodę w niskotemperaturowym obiegu ogrzewania podłogowego lub ściennego, a i tak zwykle współpracują z rekuperatorem, aby ograniczyć koszty przy niskich temperaturach zewnętrznych, kiedy ich sprawność znacząco spada.  Dodatkowo pompa ciepła ogrzeje również c.w.u., czego klimatyzator raczej nie zrobi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Zbig napisał:

Polska na razie pod tym względem jest pustynią, rządzoną przez idiotów, którzy nie rozumieją, że elektromobilność to nie budowa "narodowego" samochodu elektrycznego tylko inwestowanie w infrastrukturę.  Nie za bardzo wierzę w te historie o posiadaczach elektryków mieszkających w blokach,  bo na elektryka obecnie stać raczej ludzi którzy w większości mieszkają w domach jednorodzinnych.  Zresztą w takich domach mieszka ponad połowa Polaków, więc kwestia dostępności taniego ładowania raczej nie będzie barierą przez następne lata.

To nie jest kwestia ekologii (która jest ważna, ale z całkiem innych powodów) tylko dostępności energii.  Mądrzy ludzie zrozumieli o co chodzi już po pierwszym szoku naftowym pół wieku temu.  Głupki nie pojmą nawet gdy im Putin zrzuci atomówkę na ich puste łby.

UE zakaże Ci używać prywatnie samochód benzynowy lub na olej napędowy i nikogo nie będzie interesowało gdzie masz elektryka naładować.

Po wprowadzeniu podatku samochód elektryczny nie będzie tańszy w użytkowaniu a raczej będzie droższy a innej alternatywy nie będziesz miał.

Samochód elektryczny nadaje się do używania głównie w miastach a nie na długich trasach.

Ty nazywasz rządzących idiotami - takie twoje prawo a ja nazywam Ciebie 🙂

Policz jaka moc będzie potrzebna do naładowania przez noc wszystkich samochodów elektrycznych które zastąpią zwykłe benzynowe.

Jeżeli ktoś inwestuje w infrastrukturę musi na tym zarobić, myślisz że za free ktoś w całej Polsce postawi darmowe ładowarki z darmowym prądem.

Powoli już wprowadzają podatek od przejechanych kilometrów, jak doliczysz kilkanaście groszy lub więcej + drogi prąd + drogi samochód  to ani nie będzie tanio ani ekologiczne a i korzyści z elektryka zlikwidują.

 

 

2 godziny temu, Zbig napisał:

Może najpierw naucz się liczyć kolego.   Cała krajowa flota autobusów miejskich to około 12 000 pojazdów.  Gdyby wszystkie bez wyjątku były elektryczne, to naładowanie ich co noc pomiędzy 22:00 a 6:00 na codzienny przeciętny miejski przebieg, czyli jakieś 250 kWh wymagało by przydzielenia w tym czasie 375 MW mocy.  W najbardziej mroźne dni stycznia, gdy zapotrzebowanie na moc jest najwyższe, polski system energetyczny w tych godzinach dysponuje nadwyżką ponad 6000 MW do wykorzystania.

Nie wiem co to takiego "ekologiczne" ładowarki.  Wyraźnie nadużywasz słowa "ekologiczny".  Najwyraźniej nie za bardzo rozumiesz jego znaczenie.

Od kiedy to dla ludożerki ekologia jest priorytetem?  Ponad siedem miliardów ziomali, dla których głowa jest najważniejsza, bo nią jedzą.  Przetrzyj sobie szkiełka bo Ci chyba trochę zaparowały 😉

Widzisz, ja mam od lat pełny dostęp do danych flotowych,  gdzie mogę sobie porównać koszty eksploatacji różnych benzyn, diesli, hybryd i elektryków, więc wynurzenia o czyichś znajomych obchodzą mnie tyle, co zeszłoroczny śnieg.

Autobus ma akumulatory  250 - 300 kwh wiec policz i  pomnóż x kilkadziesiąt stanowisk ładowanych przez noc.  tyle autobusów zjeżdża żeby doładować akumulatory  przez kilka godzin.

Wyliczenia Twoje też mnie nie interesują bo są dla mnie nic nie warte, są  nastawione wyłącznie na zarobek.

Kolego jak zdechnie ci twój komputerowy kalkulator zasilany prądem  to nie będziesz w stanie wyliczyć ile to jest 2 x 2 🙂

Ty zamiast zaparowanych szkiełek wymień sobie klepki w rozumie i dostosuj sytuacji  i czasu w którymj się znajdujesz

 

2 godziny temu, Zbig napisał:

To nie jest kwestia ekologii (która jest ważna, ale z całkiem innych powodów) tylko dostępności energii.  Mądrzy ludzie zrozumieli o co chodzi już po pierwszym szoku naftowym pół wieku temu.  Głupki nie pojmą nawet gdy im Putin zrzuci atomówkę na ich puste łby.

Jednym pstryczkiem pozbawią cie wszystkiego więc dalej wierz w cudowność elektryki  a póki co benzynę łatwiej i prościej magazynować niż Prąd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, djedryk napisał:

Ty nazywasz rządzących idiotami - takie twoje prawo a ja nazywam Ciebie 🙂

Widzisz, nawet nie znasz regulaminu, spróbuj tylko a moderacja się Tobą zajmie 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Zbig napisał:

Widzisz, nawet nie znasz regulaminu, spróbuj tylko a moderacja się Tobą zajmie 🙂

Takie ich prawo tylko ty się szykuj    na pozew ze strony np. Ziobry bo nazywasz go  idiotą a on niestety nie jest    🙂  Więc  może być to bolesne dla twojej  kieszeni.

 

Regulamin znam doskonale a ty nie znasz prawa gdyż za takie publiczne oszczerstwa możesz popłynąć 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez djedryk
bledy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, djedryk napisał:

Policz jaka moc będzie potrzebna do naładowania przez noc wszystkich samochodów elektrycznych które zastąpią zwykłe benzynowe.

Umiesz takie coś policzyć?  Bardzo wątpię czytając brednie które wypisujesz, czy potrafisz policzyć cokolwiek.

Skoro chcesz ładować wszystkie samochody w jedną noc, to na początek policz sobie, ile czasu musiałbyś czekać w kolejce do stacji paliw, gdyby wszyscy właściciele aut chcieli tego samego dnia zatankować 🙂

Przeciętne auto w Polsce przejeżdża dziennie poniżej 50 km, czyli potrzebuje podpiąć się do zwykłego gniazda 230 V / 10 A na kilka godzin albo do ładowarki typu wallbox na kilkadziesiąt minut.  Nawet obecna sieć dała by radę w większości przypadków a przecież wymiana aut na elektryczne zajmie ze 20 lat, czyli wystarczy utrzymać obecną progresję rozbudowy mocy i przekierować środki z utrzymania systemu stacji paliw na system ładowarek, co już się dzieje, bo biznes nie znosi próżni.

13 minut temu, djedryk napisał:

Takie ich prawo tylko ty się szykuj    na pozew ze strony np. Ziobry bo nazywasz go  idiotą a on niestety nie jest    🙂  Więc  może być to bolesne dla twojej  kieszeni.

 

Regulamin znam doskonale a ty nie znasz prawa gdyż za takie publiczne oszczerstwa możesz popłynąć 🙂

Jak to mówią, nie strasz nie strasz, bo się ... 😉

Godzinę temu, djedryk napisał:

Jeżeli ktoś inwestuje w infrastrukturę musi na tym zarobić, myślisz że za free ktoś w całej Polsce postawi darmowe ładowarki z darmowym prądem.

To Ty i Tobie podobni wypisują brednie o darmowym prądzie.  

Komercyjne ładowarki nie różnią się niczym od stacji paliw.  Obecnie jest ich mało a elektrykami jeżdżą ludzie których na to stać to są wysokie marże, jak z każdym nowym produktem, który zaczyna od klasy premium.

1 godzinę temu, djedryk napisał:

Autobus ma akumulatory  250 - 300 kwh wiec policz i  pomnóż x kilkadziesiąt stanowisk ładowanych przez noc.  tyle autobusów zjeżdża żeby doładować akumulatory  przez kilka godzin.

Przecież już Ci powyżej policzyłem.  Ślepy jesteś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, djedryk napisał:

Po wprowadzeniu podatku samochód elektryczny nie będzie tańszy w użytkowaniu a raczej będzie droższy a innej alternatywy nie będziesz miał.

Teraz też nie masz alternatywy, tylko grzecznie jedziesz na stację i tankujesz po 8 zł za litr.  Różnice pomiędzy dystrybutorami są groszowe.  Ciekawy jestem jaka cena paliwa spowoduje, że otrzeźwiejesz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Zbig napisał:

Umiesz takie coś policzyć?  Bardzo wątpię czytając brednie które wypisujesz, czy potrafisz policzyć cokolwiek.

Skoro chcesz ładować wszystkie samochody w jedną noc, to na początek policz sobie, ile czasu musiałbyś czekać w kolejce do stacji paliw, gdyby wszyscy właściciele aut chcieli tego samego dnia zatankować 🙂

Przeciętne auto w Polsce przejeżdża dziennie poniżej 50 km, czyli potrzebuje podpiąć się do zwykłego gniazda 230 V / 10 A na kilka godzin albo do ładowarki typu wallbox na kilkadziesiąt minut.  Nawet obecna sieć dała by radę w większości przypadków a przecież wymiana aut na elektryczne zajmie ze 20 lat, czyli wystarczy utrzymać obecną progresję rozbudowy mocy i przekierować środki z utrzymania systemu stacji paliw na system ładowarek, co już się dzieje, bo biznes nie znosi próżni.

Jak to mówią, nie strasz nie strasz, bo się ... 😉

To Ty i Tobie podobni wypisują brednie o darmowym prądzie.  

Komercyjne ładowarki nie różnią się niczym od stacji paliw.  Obecnie jest ich mało a elektrykami jeżdżą ludzie których na to stać to są wysokie marże, jak z każdym nowym produktem, który zaczyna od klasy premium.

Przecież już Ci powyżej policzyłem.  Ślepy jesteś?

Przestań mi kazania  mistrzu prawić gdyż mnie to nie interesuję.

Co ty mi w ogóle chcesz udowodnić przekazać   ??????????

przecież ja nie wierzę w darmowy prąd, w ekologię i wszystkie brednie które na siłę ludziom wciskają.

Jakbym słuchał takich analityków jak ty już dawno bym był w szarej d.....

Kolego najważniejszy we współczesnym świecie jest CZAS !!!!!!!!!! i szybkość reakcji

Więc przestań mi morały i znajdź sobie inny obiekt do nauczań.

Jak jesteś idiotą słuchasz cały czas swoich mędrców od tego od tamtego  którzy zamiast Ci pomóc uświadomić zarabiają tylko i wyłącznie na tobie pieniądze.

Cała UE to wielkie g.... i cały zakłamany świat który lansuje wielkie gówno na każdym kroku.

17 godzin temu, Zbig napisał:

Teraz też nie masz alternatywy, tylko grzecznie jedziesz na stację i tankujesz po 8 zł za litr.  Różnice pomiędzy dystrybutorami są groszowe.  Ciekawy jestem jaka cena paliwa spowoduje, że otrzeźwiejesz.

O czym ty pi..... tankuję takie paliwo jakim jeżdżę samochodem i mnie w....  czy benzyna  kosztuje 5 czy 50 zł za litr

Nie masz na to wpływu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Elektryczny samochód jest dobry tylko i wyłącznie na miasto na krótkie trasy i bez znaczenia ile płacisz za prąd który płacisz.

Na razie masz udogodnienia brak strefy płatnego parkowania, wszystkie parkingi gratis, szybka jazda bus basami.

Nie obowiązują zakazy wjazdu.

Jeżeli to zlikwidują, wprowadzą podatek a na pewno tak zrobią wtedy  mogą sobie wsadzić całą zielona energię w DU....

Żeby obliczyć  czy panele fotowoltaiczne są opłacalne musisz wziąć pod uwagę wiele czynników o których nikt nie mówi.

 I przede wszystkim koszt zwrotu to  długie lata, a w miedzy czasie zmienia prawo i wyliczenia idą w d.....

Nagle   zakład energetyczny lub Państwo wymyśla sobie jakąś bzdurną opłatę i w dupę idą nasze obliczenia.

Podatek od słońca dla właścicieli paneli, opłata za magazynowanie, opłata za utylizację,oplata za wygodę, podatek od wykorzystania swojego dachu itp itd

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
On 5/23/2022 at 10:46 PM, Zbig said:

Ogrzewanie Webasto spala średnio 1,5 litra ON / godzinę co biorąc pod uwagę, że sezon grzewczy to 40% czasu w roku a autobus przemieszcza się ze średnią prędkością 20 km/h, daje średniorocznie 3l ON / 100 km i podbija łączną emisję 10-letnią do 675 ton CO2.

Od strony technicznej Webasto jest mało kontrowersyjne - jego sprawność energetyczna jest bliska 100%, skoro zamiana energii na ciepło jest rzeczą banalną. Do tego nie podlega problemom diesla, takim jak ograniczony czas spalania i kopcenie. Jak potrzebujemy ciepła, lepiej spalić paliwo na miejscu niż robić to w elektrowni z jej ok. 50% sprawnością, przesyłać itd. Tego wyjaśnienia zabrakło w powyższym wywodzie.

Jednak PR-owo jest słabe. Dlatego lepiej byłoby zrobić ogrzewanie na LPG (albo pompę ciepła, choć to może być problem w warunkach autobusowych z ciągłym otwieraniem drzwi na mrozie). Plus fakt, że są ludzie źle znoszący nawet śladowe ilości długołańcuchowych CH w powietrzu. Znam przypadek ataku choroby Meniere po nocy w domu z ogrzewaniem olejowym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, djedryk napisał:

Żeby obliczyć  czy panele fotowoltaiczne są opłacalne musisz wziąć pod uwagę wiele czynników o których nikt nie mówi.

bzdura

nikt o nich nie mówi bo nie istnieją

1 godzinę temu, djedryk napisał:

Elektryczny samochód jest dobry tylko i wyłącznie na miasto na krótkie trasy i bez znaczenia ile płacisz za prąd który płacisz.

Naprawdę?  Ludzie jeżdżą elektrykami na wakacje, do Chorwacji, do Włoch, jest mnóstwo filmów na ten temat a czasy przejazdu nie różnią się od tych w wykonaniu aut spalinowych.   Mam na myśli normalnych ludzi, a nie idiotów siedzących za kółkiem non stop przez 1000 i więcej kilometrów z przerwą 5 minut na oddanie moczu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, djedryk napisał:

O czym ty pi..... tankuję takie paliwo jakim jeżdżę samochodem i mnie w....  czy benzyna  kosztuje 5 czy 50 zł za litr

Z tym że gdy będzie po 50 zł to Cię nie będzie stać na tankowanie, a nawet gdyby, to i tak nie będziesz miał dokąd pojechać.

2 godziny temu, djedryk napisał:

Przestań mi kazania  mistrzu prawić gdyż mnie to nie interesuję.

Jakby Cię nie interesowało, to byś nie pisał

LOL

2 godziny temu, djedryk napisał:

 I przede wszystkim koszt zwrotu to  długie lata, a w miedzy czasie zmienia prawo i wyliczenia idą w d.....

Ale to chyba nie wina fotowoltaiki, jej producentów czy ekologii, nieprawdaż?

Jak chcesz mieć szybki czas zwrotu, to graj na giełdzie albo idź do kasyna, powodzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest duża grupa nazywająca osoby dostające ponad zarobkowe kwoty patologią . W takim razie osoby pozyskujące dotacje na PV to też patologia ! A jest to 98,5% prosumentów.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, djedryk napisał:

Podatek od słońca dla właścicieli paneli, opłata za magazynowanie, opłata za utylizację,oplata za wygodę, podatek od wykorzystania swojego dachu itp itd

Na jakich polityków zagłosujesz, takie Ci ustalą podatki, tylko że to nie ma nic wspólnego ani z ekologią ani z technologią.  Nawet pomijając całkowicie kwestie ekologiczno-zdrowotne, technologia spalinowa musi się skończyć, bo po pierwsze osiągnęła swój kres rozwoju, koszty dalszych prób poprawy sprawności są wyższe niż osiągane oszczędności.  Po drugie, nieuchronnie rośnie koszt wydobycia i pozyskania paliw kopalnych i nic z tym nie zrobisz.  Oczywiście możesz sobie wydobywać węgiel z głębokości ponad kilometra i ropę i gaz z łupków z jeszcze większych głębokości, tylko po co, skoro alternatywnie możesz mieć o wiele taniej prąd ze słońca i z wiatru przesyłany liniami HVAC na tysiące kilometrów z miejsc gdzie aktualnie wieje i świeci?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego węgiel kosztuje(?) 2500zł za tonę:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byśmy to mogli dowodami obalić?”

- Friedrich Nietzsche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, marek-1969 napisał:

Jest duża grupa nazywająca osoby dostające ponad zarobkowe kwoty patologią . W takim razie osoby pozyskujące dotacje na PV to też patologia ! A jest to 98,5% prosumentów.

 

Jest też grupa, nie wiem czy duża czy mała, której pozostaje jedynie pyskowanie w internecie.  Na szczęście nie ma to żadnego znaczenia.

1 minutę temu, Tadeiro napisał:

Dlaczego węgiel kosztuje(?) 2500zł za tonę:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A mógłbyś streścić, bo to strasznie długie a tego gościa nie da się słuchać bez bólu zębów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.05.2022 o 09:31, Zbig napisał:

Może najpierw naucz się liczyć kolego.   Cała krajowa flota autobusów miejskich to około 12 000 pojazdów.  Gdyby wszystkie bez wyjątku były elektryczne, to naładowanie ich co noc pomiędzy 22:00 a 6:00 na codzienny przeciętny miejski przebieg, czyli jakieś 250 kWh wymagało by przydzielenia w tym czasie 375 MW mocy.  W najbardziej mroźne dni stycznia, gdy zapotrzebowanie na moc jest najwyższe, polski system energetyczny w tych godzinach dysponuje nadwyżką ponad 6000 MW do wykorzystania.

Nie wiem co to takiego "ekologiczne" ładowarki.  Wyraźnie nadużywasz słowa "ekologiczny".  Najwyraźniej nie za bardzo rozumiesz jego znaczenie.

Od kiedy to dla ludożerki ekologia jest priorytetem?  Ponad siedem miliardów ziomali, dla których głowa jest najważniejsza, bo nią jedzą.  Przetrzyj sobie szkiełka bo Ci chyba trochę zaparowały 😉

Widzisz, ja mam od lat pełny dostęp do danych flotowych,  gdzie mogę sobie porównać koszty eksploatacji różnych benzyn, diesli, hybryd i elektryków, więc wynurzenia o czyichś znajomych obchodzą mnie tyle, co zeszłoroczny śnieg.

bajeczki dalej wypisujesz,na podstawie sfalszowanych statystyk.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, tomek7776 napisał:

kolego,musisz ochłonąć.

Ale z czego?  Tępienie głupoty na zimno na tym forum mam opanowane od lat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Zbig napisał:

Przeciętne auto w Polsce przejeżdża dziennie poniżej 50 km, czyli potrzebuje podpiąć się do zwykłego gniazda 230 V / 10 A na kilka godzin albo do ładowarki typu wallbox na kilkadziesiąt minut.

Przeciętna mówi, że można przejść na transport zbiorowy, auta na wypożyczenie. W autobusach jest największa opłacalność dla technologii większej efektywności napędu, odzysku energii. Autobus przewozi 50-100 osób, zastępuje z 50 aut, mniejsze korki, odzyskane cenne metry gruntu z miejsc parkingowych i parkingów, garaże, pieniądze na serwis. Problem polega na tym, że nie może być jednocześnie dużo aut, autobusów i ew. tramwajów tylko trzeba się na coś zdecydować np. autobusy, skutery, rowery i bardzo mało aut.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.