Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny vintage hi-end


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, mirek10 napisał:

Istnieja swietne firmy produkujace juz nowoczesne kolumny w tym stylu,nawet polski producent mieszkajacy w USA to firma Destination Audio ktora prowadzi Sam Wisniewski to jego pierwsza kolumna glosnikowa,byla kiedys prezentowana w Warszawie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Miałem okazję słuchać kilkakrotnie - to bardzo fajna konstrukcja. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

14 godzin temu, mirek10 napisał:

Inna znana firma produkujaca takie kolumny to niemiecka Blumenhofen ktora ma bardzo dobry wybor kolumn tubowych,koledze polecilem i kupil i jest bardzo zadowolony,chetnie posluchalbym ich tych wiekszych kolumn...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

image-asset.jpeg

Starsze modele 2-way Blumenhoferów na twoim załączniku. I inne przetworniki. On wtedy używał pewnie Wolf von Langa w topach. Teraz w topowych inne drivery jak vintage Alnico V.

Tych kolumn z frontu z twego załącznika. Gran Gioia w pierwszej wersji, w 2012 r. słuchał @Marek.S i jemu grały koszmarnie w systemie z lampową elektroniką Octave. Strasznie podkolorowane mu były i nienaturalne.

2012_09_29-Veldhoven-HiFi-Show.jpg

Słuchałem Gran Gioia MkII. Średnie i wysokie trochę słabe z lampami. Mocno naciągając - co najwyżej mocno przeciętne.

Bas dobry, skuteczny, konturowy, dynamiczny z tych kabin basowych dorzucających do efektywności.

To był ten zestaw w 2017 r. Gran Gioia MkII. Driver z 3'' membraną i 1.4'' wyjściem.

Wtedy 4367 Studio Monitor (na pierścieniowych polimerówkach) z ML 534 i Cardasami, były bardziej w stylu Wilson Audio z Dan D'agostino, czy/i Klipschorn AK6, niż ta anemia Blumenhofera na średnich i wysokich.

W nowszych topach, starsze Alnico V jak w dużych DV-3. Mniejsze Gran Gioia 2x16'' (jak to je nazwał ktoś Gioia XXL) te co ostatnio pogrywały, wyglądały także jak z driverem Alnico V. Tyle, że w tych mniejszych kolumnach z mniejszym hornem - driver z dużym/głębokim drewnianym deklem od Blumenhofera. A na wyższą górkę dorzucił Fostex'ika.

Bas rąbał przednio, wysokie poziomy SPL, dużo dynamiki, wygaru, konturu, pier...nięcia [aż konstrukcja stadionu się poluzowała;) i mecz Polska - Chile przeniesiono, bo oprócz Blumenhoferów, jeszcze Focale Grande Evo z Naim Statement dokładały na LF, Everesty DD67000 z ML-50, no i Wilson Chronosonic XVX z Gryphon Apex coś tam dokładał najuboższym basem]. Szybkie, rozdzielcze, detaliczne i konturowe. Średnie i wysokie były i nawet sporo detalu miały w tym drobnego. Detal na żywo taki trochę chudszy, jak z chudziutkimi i trochę jaskrawymi kabelkami głośnikowymi, które odchudzają brzmienie i podkreślą kontur i detal. Na pewno tam nie było grubiutkich Cardasów, a jakieś inne kable.

Może to system głośnikowy strojony pod szpulaka dla pmcompa ;)

Nie @sly30, przecież @pmcomp prawił, że tylko vintage, bo beryle są Beee - niedobre sonicznie. Nie może tak być, że raptownie się odmienia o 180 stopni - i to co było najgorsze, robi się najlepsze. Pmcomp, gdy już kupi sobie te kolumny ''Gioia XXL'', niech wyjmie 4'' beryl ze starego drivera Alnico V i wstawi 4'' aluminiowego Radiana 1245; jak beryle Beee.

Na basie, a tym bardziej na średnich i wysokich jeszcze dużo lepsze od mniejszych Gran Gioia MkII z jednym wooferem i mniejszym driverem. Ale to w ogóle inny level i inna cena. Niż starsze i tańsze.

No i grało z większą elektroniką Ypsilon, nie jakimiś małymi lampowymi popierdółkami. Z topowych systemów głośnikowych, wszystkie z topowymi Solid-State. Tylko Blumenhofery z hybrydami Ypsilon Aelius II. Wyjście na MOSFETach.

Te wszystkie 4-y system z topową amplifikacją grały jak nigdy wcześniej. Takiego grania i show jeszcze nigdy nie było.

JBL Project EVEREST DD67000 z Mark Levinson ML-50 i Cardas Audio (P.C., XLR, S.C.) oprócz zasilających monobloki. Bez kolorowania/słodkości/lukrowatości. A z prawdziwą tkanką/gęstą prawdziwą analogową barwą. Bogate, pełne brzmienie lifelike. Detalicznie i bez wychudzenia. Rozpiętość pasma, detal, kontrola, moc. Bas także pełny, ładny i zróżnicowany, kontrolowany, wyżej szybszy, niżej jak trzeba to i rozciągnięty. Referencja na stopach basowych i organach piszczałkowych. Średnie i wysokie świetne - szokująco realistyczna barwa i transjent atak instrumentów! ekstremalnie prawdziwy. Nie miał tego Blumenhofer Gioia XXL, nie miał tego Focal Grande Utopia Evo i nie miał tego Wilson Chronosonic XVX.

Wuelem bardzo dobrze i bardzo podobnie to słyszał:

W dniu 1.11.2022 o 22:18, Wuelem napisał:

JBL EVEREST DD67000
Zaskoczenie wielkie - wysokie tony. Czyściuteńkie, delikatne, dźwięczne, barwne, nośne. Z tych niepozornych tubek. No sama przyjemność. Ale nie sama, bo reszta też nieprzeciętnie dobra. Uderzenie na niskich tonach z tych, które można zapamiętać na długo. Bez dołożenia zamaszystości, ale samym kontrolowanym kopnięciem też można zrobić w muzyce robotę. Ale i tak uważam - w sumie co logiczne - że tutaj JBL z największym sukcesem wspiął się na (wysokotonowy - high) szczyt.

Po nich, połogowe B&W pogrywały jak skompresowane monitorki. Podłogowe hORNS, sama średniczka. Jakieś duże ATC czy i im podobne duże, chociaż też z ciałem i gęsto, ale w całym pasmie z 2/3 jak nie 3/4 wszystkiego mniej.

Wilson Audio Chronosonic XVX z Gryphon Apex. Pasmo bez koloryzacji. Niższy bas oszczędny/poskromiony. Sporo drobnego detalu w górze. Średnica jak i całe brzmienie bez kolorowania. Ci którzy lubą Dynaudio itp. narzekali, że średnica wypruta z barw i bez emocji, namacalności i obecności brzmienia. To może takie trochę jak do niektórych studio, żeby dobrze słyszeć - a nie słyszeć jak ktoś by sobie chciał. A maże ten zestaw daje balans tonalny ciut w górę. Lepsze niż wszystkie tańsze dotychczasowe Wilsony z Dan D'agostino. Sam w sobie ten XVX taki może być, i inny od tańszych, bo i z topowymi Goldmundami podobnie komuś grały.

Focal Grande Utopia Evo z Naim Statement. Obszerniejszy potężniejszy bas niż w XVX. Powyżej nie tyle co detalicznej, a jaśniej. Tu też nie kolorowało.

Blumenhofer Acoustics Gran Gioia 2x16'' (czy tam Gioia XXL) z Ypsilon Aelius II. Z tych czterech temperaturą barwy najbardziej do XVX, ale nie zagęszczeniem jak i brzmieniem. Bardzo efektywne są. Gioia XXL ponoć mają 105 dB skuteczności. A ich brzmienie idzie w wyczyn.

Wszystkie były fajnie. Super Show i szacun dla tych którzy to zorganizowali i wnieśli.

Gdzie waterfall kolumn Gioia XXL. Bo tamtych 3-ech mam. Dla Gioia XXL nie widać.

14 godzin temu, mirek10 napisał:

Istnieja swietne firmy produkujace juz nowoczesne kolumny w tym stylu,nawet polski producent mieszkajacy w USA to firma Destination Audio ktora prowadzi Sam Wisniewski to jego pierwsza kolumna glosnikowa,byla kiedys prezentowana w Warszawie 

Destination-Audio-HiFi-Philosophy-001.jpg

13 godzin temu, ASURA napisał:

Też mogę polecić ich kolumny; bardzo przyjemne bez wyczynu granie i to można polubić słuchałem ich w paru wykonaniach i można by już dalej nie szukać

12 godzin temu, sly30 napisał:

Ta górna tuba, to wg. fachowców [sly30], najgorsza tuba w historii, zaprojektowana do systemów kinowych, gdzie miała grać zza ekranu, a słuchacze siedzieli daleko od tych kolumn. 

12 godzin temu, Seyv napisał:

Miałem okazję słuchać kilkakrotnie - to bardzo fajna konstrukcja. 

Niezłe są te Destination Audio Vista i NiKA.

Średnie i wysokie dobre w Vista. Słuchałem kilkukrotnie tych Vista, aż zbrzydły przez elektronikę lampową Destination. Bo ciągle te same kolorowe/słodkie delikatne granie i skrupulatnie dobrane utworki pod zestawy z elektroniką Destination w małym metrażu. Może w małym metrażu pilnowali się by głów nie pourywało, i spokojniej pogrywali.

Destination Audio Monoblock Single-Ended 2W (tubes: 1x 45 power triode, 1x ECC40 driver, 1x 5U4G rectifier), Preamplifier (tubes: 2x 76, 2x ECC40, 2x 6SN7) + power supply (1x 5U4G rectifier), DAC na AD1860 + Apple Mac mini.

Może taki specyficzny set z tą sekcja LF, żeby ruszyć je tym co lubi producent.

Horny OK. Jak już czymś miałby się martwić sly30, to sekcją basową w Destination Vista, inspirowaną Jubilee/Jamboree z jakimiś tajemniczymi 16'' wooferami ponoć projektowanymi na zamówienie.

Np. dla @meloV8 ''Średnie i wysokie grały na poziomie, szkoda ze bas odstawał. Te paczki potwornie rezonowały w zakresie wysokiego basu.''

Horn Tweeter 2404H taki sam jak w mniejszych Destination Audio NiKA.

RBajkowski_20181117_12813.jpgdz01MDAmaD02Njc=_src_53438-audiovideosho

Mniejsze Destination Audio NiKA z Jadisami SE845, Jadis JP 80MC, i magnetofonem szpulowym Studer A80. Przynajmniej nie było takiego słodkiego kolorowego granka. Duże Vista mają m.in. więcej przestrzeni, dynamiki, detalu i otwartości w zakresie dużego horna i bardziej lifelike. Ale kolorowo/słodko/lukrowato z elektroniką Destinatin Audio. Z tych mniejszych NiKA z Jadisami i szpulakiem Studera był dark styl. Detal był, ale delikatny w stylu dark (w ogóle nie męczącym - ale mogą znużyć), średnica też, no i basik spoko. Pewnie można je lepiej rozruszać i ew. coś tam w crossoverze grzebnąć.

Tam utwory nagrania na taśmy analogowe, pozyskano z płyt CD, i odtwarzano ze szpulaka Studer.

I to był system z najlepszym dźwiękiem ze szpulaka.

Zamiast Vista i NiKA urobionych pod gust ich twórcy z lampeczkami, i niereferencyjnych Blumenhoferów, zdecydowanie wybieram taki ''JBL Speaker setup'' uniwersalny z wieloma tranzystorami i takimi sekcjami LF. I bardziej lifelike.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
4 minuty temu, sly30 napisał:

To szok! Nie przypuszczałem… :-))

...że dla sly30 zostaną Destination Audio Vista z kabiną Jubilee/Jamboree na LF.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
22 godziny temu, Sovereign napisał:

z jakimiś tajemniczymi 16'' wooferami ponoć projektowanymi na zamówienie.

TAD TL-1601A/B? 

 

W dniu 22.04.2023 o 11:03, Seyv napisał:

Miałem okazję słuchać kilkakrotnie - to bardzo fajna konstrukcja. 

Wygląda na to, że Destination Audio stosuje tubę JBL 2360 typu "bi-radial" lub jej kopię.

Obecnie w ofercie JBL nie ma żadnej tuby tego kształtu, a używane są tylko tuby typu "Progressive Transition Waveguide", które stosowane są zarówno w kolumnach kinowych, jak i domowych. Nie jest jasne, dlaczego JBL zrezygnował z tuby typu bi-radial (jak ta na zdjęciu), skoro jest ona tak dobrze oceniana.

Czy w graniu starych tub typu "bi-radial" jest to coś, co czyni je gorszymi od nowszych konstrukcji (n.p Everest albo 4367)?

dazenie do zoptymalizowanej „Directivity“, a czescia tego jest PTW, ktora wspomniales

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
9 godzin temu, xajas napisał:

dazenie do zoptymalizowanej „Directivity“, a czescia tego jest PTW, ktora wspomniales

Ale tuba bi-radial 2360 już ma wspaniałą kierunkowość. Nowsze konstrukcje nie są lepsze pod względem kierunkowości. Przepuszczam, że chodzi o charakterze grania albo cenie produkcji. Coś ma nie podobać producentowi w bi-radialach. 

Skad wiesz, ze nie sa lepsze?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gdzies na stronie JBL widzialem dokladne pomiary "kierunkopwosci" charakteryzujace cala najnowsza serie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
11 godzin temu, Ivan Nikitin napisał:

TAD TL-1601A/B?

Niskotonowe jakieś customowe. Sztuką im było dobrać przetworniki basowe do tej obudowy/kabiny basowej w stylu Jubilee/Jamboree. Bo prawie żadne jej nie pasują / nie grają w niej, jak by sobie chcieli. A były najlepsze Klipsche, Alteci, jakieś starsze JBL, Bob Crites i inne, jak Gauss. I dopiero jakieś customowe im zagrały. Może przerobione/spersonalizowane Gaussy, czy jeszcze inne.

Ten kto miał/ma u siebie, wie co zostało wybrane i spersonalizowane. Książę wie.

Cytat

Horn-Loudspeaker-System-Printz.jpg

A może na LF coś jak w mniejszych i nowszych NiKA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) img-3557-889x1400.jpg

Maskownice/osłonki ''strunowe'' w NiKA

=======

NiKA musiały wpaść w oko dla Azus-a (z Kartogen Audio na FB), bo później u siebie do kolumn trochę podobne struny zrobił z mniejszym ich zagęszczeniem. M.in. sly30 wie jaki to typ na FB, a pmcomp pewnie kojarzy go z 'odpustowego' gramofonu. Azus kiedyś powiadał: ''błyszczą się jak psu jaja'' - ten zawodowy stolarz, lubi błyskotki.

Kartogen-Audio-Design-Azus.pngKartogen-Audio-Azus.pngKartogen-Audio-Azus-1.png

Jego 2-way kolumny za 39k PLN. Za dobrą dopłatą do tej kwoty, rozbudowuje do 3-way.

JBL077SlotTweeters.Allegro_pl.thumb.jpg.d2bf68b2daa887dc9a46d33cf78e9114.jpg

Choć 4'' tytan radzi sobie przy 2-way, lepiej niż wcześniej używane przez niego drivery z 4'' alu (w jego starszych konstrukcjach), z których słusznie zrezygnował.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Godzinę temu, Sovereign napisał:

Niskotonowe jakieś customowe. Sztuką im było dobrać przetworniki basowe

Jak widzisz 16" w tej klasie, to niemalze od razu wiadomo ze TAD.

Kto jeszcze robi 16"?

Przewaznie albo 15" albo 18"

Edytowane przez xajas
5 minut temu, xajas napisał:

Jak widzisz 16" w tej klasie, to niemalze od razu wiadomo ze TAD.

Kto jeszcze robi 16"?

Przewaznie albo 15" albo 18"

a.jpg

O NiKA-ch też mówili, że z 16''-ką - i na żywo wspomniano, że Alnico na LF.

I widzisz jaki woofer i jego membrana :

img-3557-889x1400.jpgAVvXsEhf4Q-ZUsqeRGdhNJ_ICyY-P7TGPm_qyuoDDestination-Audio-NiKA-6.jpg?w=488&ssl=143227C67-481A-40BB-8908-B7C21DF781E0.jpe

ModWright_WyWires_Destination_Audio_SOTA

Czyżby to customowy 16'' TAD?

Nawet po tych zdj. widać jakie zmiany przechodziły kolumny NiKA.

------

Blumenhofer np. dla Gran Gioia MK 3

Raz, że 380mm / 15"  [Technical Data], następnie, że 38cm (16") [Instruction Manual]

stacks-image-6b57dbf.jpgGran-Gioia-MK-2-034.jpgGran-Gioia-MK-2-033.jpg

I takie to u nich 16''-ki, jak u innych 38 cm

Albo dla DV-3: 2-6 x 380mm / 16''  [Technical Data]. Następnie także, że: 2 to 6 38cm (16") Paper Woofer [Instruction Manual]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blumenhofer-Acoustics-DV-3.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Kiedys bedac u Naborowskiego na odsluchach Altec Valencia posluchalem jakis francuskich kolumn, w miare nowa konstrukcja byc moze z przelomu wiekow, na basie 16”. Bardzo fajnie to gralo i nie kosztowalo majatku. Nie pamietam nazwy.

Muszę przewietrzyć mój system…

W dniu 24.04.2023 o 15:37, pmcomp napisał:

Naborowski

Z tych co miał lubi m.in. Hartsfield.

Do jakichś tam zestawów np. drivery vintage Goto - na średnicy lubił. Takie do delikatniutkiego granka, niż jakieś bardziej neutralne, detaliczne, pełne i dziarskie, wyraziste, z transjent atakami, mocne i wyczynowe lifelike. A długie i okrągłe rozwory Goto itp. to bardziej na twarz potrafią grać. Na pewno nie są jak Gioia XXL i inne nowe im podobne, jak i wiele vintage nie takich jak stare Westerny Electric, Klangfilmy itp.

Westerna nie wpasujesz do Alteca (tak, że jeden driver Western Electric obok drivera Altec), podobnie Goto nie wpasujesz do wielu innych. Input (Music) Goto max. do 5W od średnich w górę. Dopiero nisko-średniotonowe max. do 15W (i to nie wszystkie, bo topowe o najmocniejszym fluxie, tylko do 5W), a 15''-ki do 35W. Specyficzne zestawy z rozworami na średnicy. Czyżby to taki japoński Western Electric i Klangfilm;), ale w lepszym i bardziej uniwersalnym wydaniu przy największej konfiguracji (6-way) wspomaganej innymi przetwornikami.

Westlake Audio Tower SM-1 to też vintage?, jak produkowane bez przerwy gdzieś od 1-ej połowy lat 90. XX w. Czyli już przez ponad ok. 30 lat. Przetworniki są jak trza. I najwięcej zależy od wysterowania. Tam sztuka i wyzwanie, to ich świetne wysterowanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gotowego lepszego z vintage (z XX w.) niż config SM-1 Series.

Wher Law (Photographer) znany w branży fotograficznej (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) i audio. Kilkanaście lat temu miał Pioneery Exclusive model 2401 twin - o których marzy/śni @Marek.S

TT_1.4_0.png

W 2010 r. robiły jako sekcja LF, a na nich 3-y Goto + Pioneer PT-R100. Na samym początku ten 'Pionek' pewnie robił jako dostawka do 2401.

Wiele lat później, już w 2019 r. u Law-a taki zestaw 6-way z 8-ma przetwornikami na stronę.

2 x 15'' Goto na LF. Skrzynia coś jak w subach kinowych. A nad nią, na MF 2-a drivery Goto na horn z adapterem Y. Obok następny driver Goto. Obok niego kolejny Goto. W tył grający Horn Tweeter JBL 076. Na podłodze po subwooferze JBL. Do tego mnóstwo kabli i tranzystorowych wzmacniaczy mocy.

GOTO-Unit-JBL-Loudspeaker-System-6-way.jGOTO-Unit-JBL-Loudspeaker-System-6-way-2GOTO-Unit-JBL-Loudspeaker-System-6-way-3

JBL Project EVEREST DD66000

Nagrywali-my-telefonami-kalkulatorami-i-

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
23 godziny temu, Sovereign napisał:

Horn Tweeter JBL 076 2403 Professional Series

---------

W dniu 12.04.2023 o 17:35, 747 napisał:

odpowiedź

Japońska odpowiedź w tamtym drugim wniosku patentowym pt. Horn loudspeaker with particular suspension and lead wire passage - później opatentowanym, który dotyczy bardziej i szczegółowo konstrukcji Yamaha JA6681/JA6681B; masz tam detale o zawieszeniu membrany, cewce głosowej itd., oczywiście bez modyfikacji by Meyer.

Tak, żeby ktoś zaraz na początku, sobie ew. bardziej nie przywłaszczył, jako tylko jego produkt na start brandu.

W dniu 12.04.2023 o 17:35, 747 napisał:

vinitage

1980-06-Yamaha-Components.png

Modyfikowana Yamaha JA6681B tzn. Meyer Sound MS-1401A do zastania m.in. w systemie Meyer Sound UPA-1A

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

usd271967-1-jpg.761498meyer-sound-1-inch-horn-flare-waveguide-meyer-sound-1-inch-horn-flare-waveguide-meyer-sound-1-inch-horn-flare-waveguide-

========

Meyer Sound 833 Studio Reference Monitor System - z driverem MS-1401A (modyfikowaną Yamahą) i wooferem MS-15.

MeyerSound833StudioReferenceMonitorSystem.thumb.jpg.2d11809a9bc02663691f402349d05b47.jpg

Do większych Control Rooms, dedykowane w zestawie z Meyer Sound 834 Subwoofer System (1 x MS-18).

MeyerSound833StudioReferenceMonitorMeyerSound834Subwoofer.thumb.jpg.693f6bf154d6880c32d95750483e7db2.jpgMeyerSound834SubwooferSystem.thumb.jpg.980aa7de55f15d0559325a5151095faa.jpgMeyerSoundC833ControlElectronicsUnit.thumb.jpg.1ec505b52729c7a57f80e93e340717d6.jpg

Możesz brać takie monitory z pierwszej połowy lat 80. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

833 Studio Reference Monitor System z modyfikowaną Yamahą JA6681B, przy wyczynowych MSL-4 z modyfikowanym JBL 2450J/2450J-1; jak skompresowane i stonowane.

Komuś nawet Slot Tweeter JBL 2405 brzmieniowo nie pasował do drivera Yamaha JA6681, bo nie mały sygnatury brzmieniowej Yamahy. A już Electro-Voice T350 i Coral 104 bardziej jemu pasowały do Yamaszek. Niemiaszek KlausF i jego facet z przytoczoną przez niego opinią, mogli poszukiwać tzw. sypialnianego grania. Może chcieli stworzyć sobie coś w przybliżonych klimatach vintage Western i Klangfilm. Znaleziony facet przez Klaus-a F. Kilkanaście lat temu porównywał 'dokładnie' Yamahę JA6681, do Altec'a 288 i TAD'ów TD-4001 i TD-2001. Z lampeczką i podstawowym crossoverem 6dB/okt w ok. 400~500Hz. Horn może Azurahorn, albo inny.

I w porównaniu do oryginalnych driverów Yamaha JA6681 (bez modyfikacji):

- Altec 288 jaśniejszy, mniej równy i brzmieniowo mniej wygładzony niż JA6681.

- TAD TD-2001 więcej blasku w wysokich, ale przegrywał / nie równał się z JA6681 w niższych rejestrach.

- TAD TD-4001 jemu za bardzo bezpośredni i agresywny w porównaniu do JA6681.

KlausF przytoczył, że dodatkowo skontaktował się z dwoma facetami, którzy także potwierdzili wyższość Yamahy JA6681 nad TAD TD-4001.

KlausF szukał czegoś pod siebie w swym własnym specyficznym zestawie, może także z lampeczką i podstawowym crossoverem 6dB/okt. Na pewno JA6681 są inne.

I na pewno to nie Western i Klangfilm, bo Meyer by tego nie wziął.

MSL-4 do sypialni nie wstawisz, bo mogą łeb urwać. Trzeba niezły salon. MSL nie były do domowych zestawów.

Meyer-Sound-MSL-4-and-700-HP-on-the-beac

X-10 i X-10T wstawisz. Jedne do Studio, następne do Domu.

image.jpg

A tym bardziej 833 ze zmodyfikowanym radial hornem i piankowym lensem - głęboko w hornie siedzi zatyczka piankowa (to jego lens) - toż Meyer tym tonuje dźwięk, jak by chciał jeszcze bardziej delikatnie. Może żeby go wysokie w ogóle nie męczyły po długich osłuchach przy wysokich poziomach SPL.

Wyciągają te jego piankowe zatyczki/lensy z hornów. Mocno Meyer zapiankował, bo jeszcze membrany usztywnił wciskając klocki piankowe pod przewody z voice-coil, tak że panki dociskają/usztywniają membranę. No i te jego silikony/kleiki na zawieszeniu S membran Yamaha D-6681B. I ew. ferrofluid w szczelinie magnetycznej drivera.

MeyerSound833StudioReferenceMonitor.thumb.jpg.bef33969cf4cd766abc06d8d0eb1b183.jpgMeyerSound833StudioReferenceMonitor.thumb.jpg.aaf744ec033ddea6b25f973ec21c5d27.jpg

Dostawy driverów Yamaha dawno się skończyły i do nowszych ''UPA'' i ''UM'' zaczął wystawiać MS-1401M / MS-1401B, również z ferrytowymi magnesami. Które są jak Radian 745DPB z 3'' aluminiową membraną na zawieszeniu mylarowym. 745DPB mogą być używane jako ich zamienniki.

MS-1401B np. w UPA-1B, UPA-1C, UPA-2C, UM-1B, UM-1C.

MS-1401M np. w UPA-1P

MS-1401M i MS-1401B do średniego formatu sią zaliczają.

Z dużego formatu już w latach 80. XX w. Meyer używał JBL 2441 Alnico V. A od lat 90-ych jeszcze lepsze i nowsze Neodymowe drivery JBL 2450J/2450J-1.

JBL2441AlnicoV.MeyerSoundMS-2001.thumb.jpg.661822675566fffbe89997955d5db0d0.jpgJBL2441AlnicoV.MeyerSoundMS-2001.thumb.jpg.5eb6395725d99e3ae2a2655ca79fb92a.jpgJBL2441AlnicoVDrivers.MeyerSoundMS-2001.thumb.jpg.41cddad7b6a8bb5a63208dde5abab640.jpgJBL2441AlnicoVDrivers.MeyerSoundMS-2001.thumb.jpg.8f61c3eaea31a294a87b4f65c55c2ac7.jpgJBL2441AlnicoVDriver.JBLD16R2441Diaphragm.MeyerSoundMS-2001.thumb.jpg.c2f7c215132fa7305fede187b2b625e6.jpg

Oryginalne/niegrzebane drivery 2441 znajdują się w 4355 Studio Monitor.

4355.JPG

Także w Westlake Tower SM-1 Series, są 2441 Alnico V z aluminiową membraną D16R2441, przy największym hornie na MF. Papierowy 12'' mid-bass na ferrycie. LF 2 x 18'' 2245H z papierowymi membranami na piankowych zawieszeniach i także z ferrytowymi magnesami. Tak, że Towery SM-1 we Frankfurcie w 1996 r. komuś na basie zeszły do 16Hz przy -3dB. Na HF driver coś jak w starszych Everestach DD55000, czyli 2426H ferrytowy z tytanową membraną (ew. 2426J w SM-1). UHF Horn Tweeter 076, 2403 lub 2403H.

To była mega-demonstracja zorganizowana (w hotelu Kempinski) przez High End Society i osoby z czasopisma Stereo. W ogromnym pomieszczeniu (największym na wystawie) dokładnie wytłumionym ustrojami akustycznymi ASC. Kolumny napędzała amerykańska elektronika Boulder zaprojektowane przez Jeffa Nelsona. Wtedy Boulder miał w ofercie wzmacniacze mocy Boulder 500M i 102M. Muzyka z płyt CD. Wtedy już były przetworniki C/A Boulder. Przedwzmacniacz, może inny, niż L5M. System obsługiwał niezłomny Matthias Böde ze Stereo.de

Kilkadziesiąt lat minęło (od 1996 r.), tyle systemów się przewinęło/przesłuchało, i jeszcze nic lepiej nie zagrało dla @xajas-a.

post-28079-0-40606900-1482378596_thumb.jpg1556870140046619147.JPG1556870141318179068.JPG1556870142465409566.JPG1556870142432331775.JPG1556870142098762146.JPG1556870141341995041.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
54 minuty temu, Sovereign napisał:

Mocno Meyer zapiankował,

.. Dobre .. 

Cóż, musial "coś" zrobić, aby można było mówić o modyfikacji..

..

Raz w życiu zmodyfikowałem kolumny na zasadzie usługi, osobie już wiekowej, - wyprosiłem z pokoju, aby nie widziała co robię, po dokonaniu w jednej kolumnie zapytałem czy jest lepiej, - czy mam to zdjąć, czy zamontować w drugiej tą "modtfikację" .. ?

..

..

 

szaleństwo... 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Jest już "1 driver na berylu czy dalej klepią tylko Radiany/Truextenty pod "2? Jakby był pod "1 to te Everesty byłyby miodzio.
Ciekawe że z JBLa 4435 są po prostu łatwe do dostania a 4430 praktycznie....niestnieją. Jeśli już to tylko wersje estradowe holenderskiego Stage Accompany na ich własnych przetwornikach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Te też po przejściach u złomiarza jakiegoś:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Wizualnie 8/10, chyba tylko przez to że są obsmarowane czarną farbą z przodu i oklejone folią samoprzylepną do mebli.

Szkoda że pojęcie "niegrzebane" w JBLach praktycznie niewystępuje, te z ogłoszenia to albo recone albo zmienione kopułki. Jedna kolumna ma coś jak ślady po gwoździach dookoła woofera.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
W dniu 3.05.2023 o 11:58, audiograde napisał:

szaleństwo... 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W dniu 5.05.2023 o 01:18, Marek.S napisał:

Jest już "1 driver na berylu czy dalej klepią tylko Radiany/Truextenty pod "2? Jakby był pod "1 to te Everesty byłyby miodzio.

Przeważnie 2425H. W najnowszych, 2426H (także z tytanem na diamond-surround). Z innych które również pasują EVERESTom DD55000 do topowych hornów pod 1'' driver, to LE85 8Ω z alu na tangential-surround. LE85 znajdują się w nowszych S7R Sovereign 1 & Olympus (od 500Hz w górę) i we wszystkich L300 Summit & L200 Studio Master (od 800Hz w górę).

LE85 w czarnym kolorze (w dużej większości) to 8Ω. A 16Ω-we, to starsze w czerni i jeszcze starsze wszelkie niebieskie.

JBLSovereignILoudspeakerSystemSpecificationsComponents.thumb.png.6d52892cd419b260ff58f47321ecae9b.pngJBLOlympusLoudspeakerSystemSpecificationsComponents.thumb.png.723ef0b307fd1a4786d7d146b5863e6e.pngfile.php?id=93854&sid=b776953c68451b3494page05.jpgfile.php?id=93856&sid=b776953c68451b3494olympus(1).JPGpost-28079-0-29399900-1378464405_thumb.jpgfile.php?id=93879&sid=b776953c68451b3494JBL375diaphragmNOSsealedpair(2pieces)Serialnumber45366and453772023-05-06.thumb.jpg.ffc34ecdfe476c2c145f7c36bcfd6c62.jpgJBLDiaphragmD16J375(2).thumb.jpg.5186b229dbbbd3db5e9c7e8a8efb439f.jpgJBLDiaphragmD16J375(3).thumb.jpg.f80e282bea080dca941857fc2c0aa2b4.jpgJBLDiaphragmD16J375(4).thumb.jpg.35748b61800e36ae7ee6d17337312e38.jpgJBLDiaphragmD16J375(6).thumb.jpg.5f53a5fe7caeb8fd685713603d5ca9ae.jpgJBLDiaphragmD16J375(5).thumb.jpg.349bbc9f608cea558689c39516f22fad.jpgJBLDiaphragmD16J375(7).thumb.jpg.8fa4a8a3796d7cc771ad356547ae55c4.jpgJBLDiaphragmD16J375(8).thumb.jpg.08c2d3baf6ab814a71f5c2a847261817.jpgJBLDiaphragmD16J375(9).thumb.jpg.13fdc2d86dab43231aea447fed3a4628.jpg

LE85 8 Ohms już zostały sprawdzane w EVEREST DD55000. I bardzo dobrze grały dla innego właściciela. Tak że na inne już nie zmieniał. Chciał pewnie trochę delikatniej, kolorowo i ''eterycznie'', niż bardzo neutralnie i jak trzeba mocno wyczynowo.

JBLLE85(Newversion)8Ohms.thumb.jpg.bdad760d7282f9bc76bb5c1102c13799.jpgJBLLE858Ohms.thumb.jpg.ed6451a50672603c8bcdb1231ddc17c2.jpgJBLLE85(Oldversion)16Ohm.thumb.jpg.75141953bbcd62949012a30ee8acd2aa.jpgJBLDiaphragm.thumb.jpg.4cece68a93bd7f46a36d187c24897e85.jpg

LE85 Alnico V z alu na tangential'u - w swoim zakresie, przy średnicy lepsze niż w wyższej górze. Bardziej 'średnicowe' jazzowe, klasycznie, ładne piano. Vitavox S2 średniego formatu, też z alu na tangential'u i lubi coś delikatnego pod Jazz, classic. Słabsze pasmo w górę, czysto/gładko, przyjemnie, bardziej stonowane od tytanów.

Po wstawieniu tej membrany na tangential'u do dużo nowszego 275Nd, będzie dużo podobieństw do starego, a nawet jeszcze lepiej przy tej samej membranie.

JBL 375, JBL LE85, Yamaha JA6681/JA6681B, Vitavox S2 - z oryginalnymi membranami najlepsze w zakresie średnio-wysokotonowym. Jako same wysokotonowe marnowałyby się, szczególnie duże drivery.

Aluminiowe bardziej ''eteryczne'' i delikatne od tytanów.

375 i LE85 mogą grać w konfiguracji Westlake'owej. Większy jako średniotonowy; mniejszy jako wysokotonowy. I tu jako wysokotonowy dałoby się lepiej z nowszym alu na diamond-surround, a tym bardziej tytanem.

Aluminiowe D16R2441 i D8R2421 / D16R2421 z diamond-surround, potrafią być delikatne i bardzo detaliczne, i mogą być mocne, dynamiczne, wyraziste i dziarskie w stylu lifelike, ale nie aż tak jak jeszcze nowsze tytanowe D8R2445/D16R2445 i D8R2425/D16R2425 w ferrytowych driverach. Jak i jeszcze nowsze tytany D8R475 z aquaplasem w neodymowych 475Nd. I mniejsze 275Nd także z tytanem na diamond-surround + aquaplas.

Aluminiowy Radian 1225-8/16 na mylarowym zawieszeniu. Najsłabszy, gładziutki, delikatniutki, z najgorszą kontrolą i słabo skupionym i wykończonym detalem.

Driver 2425H i 2426H z tytanem na diamond-surround. Równowaga i rozciągnięcie pasma w górę. Żywszy, jaśniejszy, mocniejszy z lepszym atakiem i separacją, bardziej dynamiczny, otwarty, wyrazisty i uniwersalny. Niż najgorszy Radian 1225-8/16 aluminiowy na mylarowym zawieszeniu. Radiany także gorsze od starszych LE85 z aluminiową na tangential-surround z bardzo dobrą średnicą. Ale 375 dużego formatu (do dużych systemów głośnikowych) z oryginalnymi aluminiowymi membranami, jeszcze dużo lepsze na średnicy np. w Hartsfield i z HL89, dużym Yuichi, hornem 2350, H-61 / 2397, Westlake MF horn.

post-28079-0-06807000-1483261587_thumb.jpg

Z tytanem D16R2445 także w starszych driverach Alnico V dużego formatu. Pasmo otwarte, wyraziste, dynamiczne, żwawe, rześkie. Od średnicy po górę. I także średnica na tytanie jeszcze lepsza, bardziej neutralna, uniwersalna, detaliczna, mocna, dziarska, wyrazista i lifelike.

JBLDiaphragmD16R2445(1).thumb.jpg.e2eda0a18b20fc87246bb94fcf6be9e0.jpgJBLDiaphragmD16R2445(2).thumb.jpg.db9a6518f40fddf04d17c48d9695de2b.jpgJBLDiaphragmD16R2445(3).thumb.jpg.5da9984f77ff91abcd8df25a9483fe5b.jpg

Od aluminiowych, tak jak Bumenhofer, wolę drivery z tytanowymi membranami.

Z tytanami można grać naturalnie, jak i neutralnie i ekstremalnie wyczynowo lifelike. Jak trzeba przyłożą w parze z grubymi metalowymi hornami, tak że metal jak metal. Można stworzyć uncolored, lifelike sound.

475Nd w K2 S9500 z akrylowym hornem. I w M9500 Monitor.

275Nd w mniejszych K2 S5500 i S3100 MKII.

Takie z 1'' wyjściem, brać do EVERESTów DD55000.

IMG_1170.JPG.496d4fb32a89fea13980465737fattachment.php?attachmentid=15842&stc=1&attachment.php?attachmentid=15841&stc=1&

JBL Project K2 S5500 Loudspeaker System (1993 r.)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten kto ma, to dla siebie.

banc_d30.jpgbanc_d29.jpgbanc_d34.jpgbanc_d35.jpgbanc_d37.jpgbanc_d36.jpg

-------------

Z aluminiowym Radianem, to degradacja. Ale już z Berylową membraną mogłoby być fajnie, o ile konkretnie pociągnie od 850Hz do 7,5kHz. Także na ferrycie. Możliwe, że mógłby się sprawdzić w EVEREST DD55000 przy 2346-1.

Radian 475BePB-8 1″ Exit Compression Driver z berylową membraną 1.75” na mylarowym zawieszeniu.

image.jpgimage.jpgimage.jpg

Pomiary i porównania: Radian 475BePB-8 vs. JBL 2426H vs. JBL 2426H + Radian 1225-8 z Hornem JBL 2342 jak w L200t3 i mniejszych 4425 Studio Monitor.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Tam PDF wygasł, ale jest tu 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

08.2015 r. ten Radian 475BePB-8 kosztował 550€ / szt. JBL 2426H (z tytanem na diamond-surround) w tym samym czasie kosztował 549€ / szt. 

Za 550€, to było kiedyś. Teraz za tyle nowego Radiana z berylem się nie kupi.

Na stronie Radian Audio 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  475BePB-8 z berylem, aktualnie sold out.

Ale jest w US Speaker 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Opinia o Radianie 475PB-8 (z membraną aluminiową):

-------

Good but consider other options too

It's a good driver, but other choices are worth consideration too :- B&C DE250, comparable smoothness, but above all more dynamic. I prefer this driver.- BMS4550, more detailed, however has a slightly 'techy'/metallic sound. Bear in mind that these are impressions with my setup, results might vary with different types of amplifiers, for horn driver specially the output impedance can make a huge difference. Overall a great driver, but prefer B&C DE250

★★★

pgparis

Oct 21, 2013

--------

Ale komuś kto lubił przyjemniaczki, pasowały i piszą, że gładkie i naturalne. 

Smooth, natural sounding driver

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A komu innemu lepsze niż B&C DE 250.

Natural and effortless sound.

In my setup these just sound *right*. I also purchased the DE 250 B & C drivers to compare them too, and I prefer the Radians by a significant margin for my application, which is home audio. I do hear that the Radians are less "dynamic", to me they're vastly more natural, precise, and smooth. They have a sweetness to them that makes them enjoyable and appreciable in ones living room. The music really springs to life from these drivers!

★★★★★

shone

Nov 18, 2015

-------

Blumenhofer też bardziej lubi drivery z tytanem, niż z alu. Pasmo bardziej wyraziste, konkretniejsze, dynamiczne, otwarte, i jeszcze bardziej lifelike.

275Nd na tytanie z diamond surround + aquaplas.

2425H/J i 2426H/J. Power Capacity¹: 70 watts continuous program at 800 Hz. 100 W continuous program above 1.2 kHz.

2421A i 2421B. Power Capacity¹: 60W continuous program at 800Hz, 12dB/octave slope. 100W continuous program at 1.6kHz or higher, 18dB/octave slope.

2420. Power Capacity¹: 30 Watts continuous program.

TAD TD-2001. Max Input: 30W (800 Hz, 12dB/oct.)

TAD TD-2002. Max Input: 40W (800 Hz, 12dB/oct.)

Radian 475Be-8/16. Power handling¹: 50W. Recommended min. XO frequency 1.2 kHz dla tego Radiana, a ma być o 350Hz niżej: od 850Hz. W modelach z szybkimi wooferami na sztywnym zawieszeniu.

attachment.php?attachmentid=37641&stc=1&

150-4H bazują na E145-8. Most natural, uncolored sound that JBL has ever created in a bass instruments loudspeaker (w tamtych latach). Power Capacity (continuous program): 300W. Do tego niskie zniekształcenia w ferrytowych z lat 80. w porównaniu do starszych wooferów z Alnico V z lat 70. i wcześniejszych.

I cały Project Everest DD55000 taki miał być i jest. Szybkie, precyzyjne, dokładne, obrazujące/lokalizujące, niepodkolorowane brzmienie lifelike.

Przetworniki jak trza. 2405H też na ferrycie bardziej wyrazisty, precyzyjny, niż starsze 2405 Alnico V. Drivery 2425H / 2426H podobnie. I bardziej neutralny, uncolored, lifelike sound.

2346-1 to topowy/najlepszy horn pod 1''. Zagrają bardzo dobrze z każdym z tych driverów: 275Nd, 2426H, 2425H, 2421A, LE85 8 Ohms.

A z innych ciekawie mogłoby być z Radian'em 475BePB-8 na 1.75” berylu.

post-28079-0-84959000-1364458387_thumb.jpgpost-28079-0-22700400-1364313453_thumb.jpg

Zaimplementować (EVERESTom DD55000) po całości Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC) z V-Cap Oil Damped Advanced Metalized (ODAM) i na UHF ew. V-Cap CuTF lub Mundorf Supreme EVO Silver Gold Oil. Żeby wykrzesać pełen potencjał. Ależ byłaby jazda bez trzymanki, ekstremalny lifelike z EVEREST DD55000 na prądowych crossoverach z V-Cap'ami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
1 godzinę temu, Sovereign napisał:

Jak i jeszcze nowsze tytany D16R475ND z aquaplasem w neodymowych 475Nd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-28079-0-10662900-1484652798_thumb.jpgJBL475NdDriver.JBLD16R475NDDiaphragm(2).thumb.jpg.3e1458f9bb6f4c741e8790c77f07433d.jpgJBL475NdDriver.JBLD16R475NDDiaphragm(1).thumb.jpg.9f7e49d1dcf3be5e02875b25e12c8a48.jpgpost-28079-0-23732300-1484652896_thumb.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Bowers & Wilkins obchodzi w tym roku 30-lecie wprowadzenia na rynek kolumny głośnikowej Nautilus. Model ten jest wytwarzany ręcznie na zamówienie w fabryce producenta zlokalizowanej w Worthing w Wielkiej Brytanii. W celu upamiętnienia tej szczególnej, perłowej rocznicy, Brytyjczycy stworzyli wyjątkową parę głośników Nautilus, które zostały pokryte efektownym lakierem Abalone Pearl.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byśmy to mogli dowodami obalić?” - Friedrich Nietzsche
Achievement unlocked!

13 minut temu, Tadeiro napisał:

Bowers & Wilkins obchodzi w tym roku 30-lecie wprowadzenia na rynek kolumny głośnikowej Nautilus. Model ten jest wytwarzany ręcznie na zamówienie w fabryce producenta zlokalizowanej w Worthing w Wielkiej Brytanii. W celu upamiętnienia tej szczególnej, perłowej rocznicy, Brytyjczycy stworzyli wyjątkową parę głośników Nautilus, które zostały pokryte efektownym lakierem Abalone Pearl.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolor musi być śliczny szkoda że zdjęcia tego nie oddają 😞

 

Do kolumn oczywiście trzeba 8 monobloków żeby rozwinęły skrzydła to tak kwestii przypomnienia...

 

 

Film to jednak w 4K lepiej pokazuje

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • 3 tygodnie później...

Nowe kolumny vintage zakupione … Wigo WB70.

Takie jak tu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Podobne do Telefunken TL 800 ale bas 12”, srednica 8”, miekkie kopółki srednia i wysoka.

Ciut wyzsze, 70 cm. 27 kg zywej wagi każda, mozna sobie kregoslup uszkodzić.

Jak grają? Nie wiem. Siedzą w  bagażniku.

OZ.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Redaktorzy
31 minut temu, pmcomp napisał:

Jak grają? Nie wiem. Siedzą w  bagażniku.

@pmcomp daj potem na spokojnie znać ile kg/m3 audiofilskiego planktonu generują i ile dzisiaj trzeba by było zapłacić grosiwa za granie tej klasy.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

1 hour ago, pmcomp said:

Nowe kolumny vintage zakupione … Wigo WB70.

Takie jak tu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Podobne do Telefunken TL 800 ale bas 12”, srednica 8”, miekkie kopółki srednia i wysoka.

Ciut wyzsze, 70 cm. 27 kg zywej wagi każda, mozna sobie kregoslup uszkodzić.

Jak grają? Nie wiem. Siedzą w  bagażniku.

OZ.

Brzmi bardzo zachęcająco, czekam na Twoją recenzję

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, pmcomp napisał:

Nowe kolumny vintage zakupione … Wigo WB70.

Takie jak tu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Podobne do Telefunken TL 800 ale bas 12”, srednica 8”, miekkie kopółki srednia i wysoka.

Ciut wyzsze, 70 cm. 27 kg zywej wagi każda, mozna sobie kregoslup uszkodzić.

Jak grają? Nie wiem. Siedzą w  bagażniku.

OZ.

Zakup z Charlie Audio, z niebieskimi frontami?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
16 godzin temu, pmcomp napisał:

Nowe kolumny vintage zakupione … Wigo WB70.

Takie jak tu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Podobne do Telefunken TL 800 ale bas 12”, srednica 8”, miekkie kopółki srednia i wysoka.

Ciut wyzsze, 70 cm. 27 kg zywej wagi każda, mozna sobie kregoslup uszkodzić.

Jak grają? Nie wiem. Siedzą w  bagażniku.

OZ.

Za ładne żeby dobrze grały. 😉

Ja kupiłem takie jak na załączonym obrazku i do dzisiaj nie mogę wyjść z szoku jak grają. Chyba czym brzydsze, tym lepiej. 😉 

AR0001.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
53 minuty temu, jaszcze1 napisał:

Za ładne żeby dobrze grały. 😉

Ja kupiłem takie jak na załączonym obrazku i do dzisiaj nie mogę wyjść z szoku jak grają. Chyba czym brzydsze, tym lepiej. 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Słuchałem powyższy model kolumn,dla mnie osobiście nic specjalnego,a ceny nieadekwatne do tego co prezentują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Teraz, Shabranido napisał:

Słuchałem powyższy model kolumn,dla mnie osobiście nic specjalnego,a ceny nieadekwatne do tego co prezentują.

No tak, jakoś okazyjnie się nie kupi. A co z nimi nie tak było, że nic specjalnego? 

U mnie średnica jest żywa, może mogła by być bardziej aksamitna ale jest na bardzo dobrym poziomie. Góra jest dźwięczna, a bas przepastny. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.