Skocz do zawartości
IGNORED

4 suby w pomieszczeniu, lek na cale basowe zło ? TESTY PRAKTYCZNE W KONCU :-)


T
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, soundchaser napisał:

Napisałem w profilu. Przede wszystkim szukałem optymalnych monitorów do swojego małego pokoju - ok. 14 m kw. i popracowałem nad akustyką. Bas jest optymalny i nie potrzebuję nawet 1 suba, ale jeśli Wy potrzebujecie kilku, to OK - powodzenia w słuchaniu muzycznych niuansów, 😉

aaaaa, monitory ! Kurde ze ja na to nie wpadlem wczesniej 🙂 Ale dwa takie monitory mi w kinie wystarcza, czy dac moze z jeden wiecej dla pewnosci ? 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, soundchaser napisał:

A czemu nie 8?

8 też by było spoko. Tu nie chodzi o jebanie basem w klatę, było już to pisane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kinie monitory na 14m2 zrobią taką robotę, że faktycznie każdy film akcji przy wybuchach, aż drżysz o okna...

Nie ma to jak wejście z głupim tekstem po co subwoofery itp.... Takich ludzi na forum więcej nam potrzeba 🙂 Zawsze chętnie pomogą swoim doświadczeniem i chęcią dzielenia się swoją wiedzą na forum.

3 minuty temu, Adi777 napisał:

8 też by było spoko. Tu nie chodzi o jebanie basem w klatę, było już to pisane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Z niektórymi nie wygrasz - nie zrozumieją - lepiej w kinie monitory.

Zastanawiam się po co w stereo dwie kolumny, może lepiej tylko centralny. W sumie mam całkiem dobry centralny więc muszę to sprawdzić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kivlov napisał:

W sumie mam całkiem dobry centralny więc muszę to sprawdzić.

Chyba będzie dziwnie 😆

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest niesamowicie - właśnie podjąłem decyzję, że sprzedaję wszystkie głośniki zostawiam centralny. Spróbujcie!!! Po co wydawać pieniądze na niepotrzebne elementy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coponiektórzy zapomnieli że znajdujemy się na forum KINO DOMOWE więc oglądamy w większości FILMY ze ścieżką LFE dedykowaną dla suba - a w KINIE  bas który czuć to podstawa 

Dział Stereo jest obok. 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Anthem MRX1140 KlipschRP280F RP450 RP500M SVS PB3000 Canton865  Atmos7.4.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, donsalieri napisał:

Coponiektórzy zapomnieli że znajdujemy się na forum KINO DOMOWE więc oglądamy w większości FILMY ze ścieżką LFE dedykowaną dla suba - a w KINIE  bas który czuć to podstawa 

Dział Stereo jest obok. 🙂

Czy to znaczy ze w KINIE chcemy dudniacy niezrownowazony bas a w stereo nie.

Czy to znaczy ze w Stereo nie ma basu, ktory czuc?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, xajas napisał:

Czy to znaczy ze w KINIE chcemy dudniacy niezrownowazony bas a w stereo nie.

Czy to znaczy ze w Stereo nie ma basu, ktory czuc?

Moja wypowiedź dotyczy userów i ich wpisów o jakości basu z monitorów, - chciałbyś takie kino? skąd wniosek o dudniącym basie?  Co do stereo to oczywiście że bywa tam bas który czuć, ale tu mamy zakładkę kino domowe i bez suba lub kilku nie ma dobrych wrażeń podczas seansu. 

Bas to trudny i złożony temat,  akustyka pomieszczen jest bardzo zróżnicowana, jak i oczekiwania są różne, niektórzy nigdy nie słyszeli i nie poczuli dobrego basu z porządnie ustawionego suba (lub kilku) i im wystarczy to co słychać z monitorów czy  podłogówek.

A to ile subów jest potrzebnych danemu użytkownikowi w jego pomieszczeniu zależy tylko i wyłącznie od jego preferencji, wytrwałości i możliwości żeby to zrealizować. Czasem też trzeba iść kompromis z rodziną i warunkami lokalowymi.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Anthem MRX1140 KlipschRP280F RP450 RP500M SVS PB3000 Canton865  Atmos7.4.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, donsalieri napisał:

 skąd wniosek o dudniącym basie?

 

Bo po to uzywamy kilku subwooferow, by je zredukowac

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem, że to zakładka "Kino domowe". No tak...im więcej subów, tym lepsze efekty dźwiękowe. 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniej subów, tym lepszy dźwięk?

Lepsze efekty dźwiękowe? Czyli wszyscy, na przykład w USA, którzy mają dedykowane salki kinowe, systemy SBA/DBA lub normalne subwoofery - niech będzie, że 4 sztuki, są w błędzie? To ja poproszę jakieś dane na ten temat, że jeden subwoofer zapewni najlepszą jakość. 

Godzinę temu, xajas napisał:

Bo po to uzywamy kilku subwooferow, by je zredukowac

Nie, używacie kilka subwooferów, bo chcecie jebnięcia w klatę 😄

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Napisałem w profilu. Przede wszystkim szukałem optymalnych monitorów do swojego małego pokoju - ok. 14 m kw. i popracowałem nad akustyką. Bas jest optymalny i nie potrzebuję nawet 1 suba, ale jeśli Wy potrzebujecie kilku, to OK - powodzenia w słuchaniu muzycznych niuansów,
Moje optimu, to dwa.
Więcej sprawdzać nie mam potrzeby.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Adi777 napisał:

Im mniej subów, tym lepszy dźwięk?

Lepsze efekty dźwiękowe? Czyli wszyscy, na przykład w USA, którzy mają dedykowane salki kinowe, systemy SBA/DBA lub normalne subwoofery - niech będzie, że 4 sztuki, są w błędzie? To ja poproszę jakieś dane na ten temat, że jeden subwoofer zapewni najlepszą jakość. 

Nie, używacie kilka subwooferów, bo chcecie jebnięcia w klatę 😄

Prosze bardzo, oto dowod ze jeden sub w malym pomieszczeniu to wszystko co trzeba:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W kinie monitory na 14m2 zrobią taką robotę, że faktycznie każdy film akcji przy wybuchach, aż drżysz o okna...
Nie ma to jak wejście z głupim tekstem po co subwoofery itp.... Takich ludzi na forum więcej nam potrzeba Zawsze chętnie pomogą swoim doświadczeniem i chęcią dzielenia się swoją wiedzą na forum.
Z niektórymi nie wygrasz - nie zrozumieją - lepiej w kinie monitory.
Zastanawiam się po co w stereo dwie kolumny, może lepiej tylko centralny. W sumie mam całkiem dobry centralny więc muszę to sprawdzić.
W stereo dwa głośniki są bez sensu.
Dlaczego nie 4?
Wiadome, że sam centralny wystarczy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Adi777 napisał:

Im mniej subów, tym lepszy dźwięk?

Do kina domowego lepiej jak więcej...przecież napisałem.
Wtedy jakieś wybuchy, czy lawina są efektownie słyszalne i o to chodzi.
Do domowego audio - niekoniecznie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bobcat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adi777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Adi777 napisał:

@Bobcat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dziękuję. Znałem już tu materiały. Ciekawe.

Mnie chodzi o coś innego. Dom to nie laboratorium. Jeżeli za cenę 100% większych kosztów osiąga się 1% przyrostu efektu - to jest sens?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Adi777 napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Znakomity link!

Moj Guru (Floyd Toole) przemowil 🙂

wycialem ciekawy fragment

 

Floyd Toole posts on April 04, 2016 11:20

nathan_h and others - if you are able to make high-resolution steady-state LF measurements, you will find the resonances. It is very likely - based on my lifetime of experiences - that there are only a few, probably only one or two problem resonances (peaks) and a bunch of dips. You cannot equalize the narrow dips because they are non-minimum-phase destructive-interference phenomena. So you don't want an automated equalizer that might try to fill them - there are some “smart” algorithms that are programed to ignore them, but you have to know that. All you really need is a manually programmable parametric EQ that allows you to zero in on the problem peaks, adjust the frequency, the Q (bandwidth) and dial the peaks down to a moderate level. That's it.

If you want to look at waterfalls, this will be confirmed. But really, if you look at the back curve in a waterfall and see a peak, you will see ringing. No peak, no ringing. Waterfalls do not add information, they confirm what can be inferred from the room curve in a photogenic way. This assumes that the parameters of the waterfall are set right.

As for equalizing above the transition frequency (the Schroeder calculation is designed for large reverberant performance spaces and yields the wrong frequency in small rooms), it is a good thing - up to a point. Above the subwoofer frequency one enters the domain of adjacent boundary effects (Chapter 12 in my book), which includes what some people call the Allison effect. These can be equalized, and often show up as dips, but they are broad, low-Q dips when you do the necessary spatial average over the listening area. So, knowledgeable equalization is useful up to a few hundred Hz if used with restraint. I would advise reducing the Q of the filters at higher frequencies though.

So, equalizing resonances for the benefit of the sweet spot needs one mic location, while identifying the adjacent boundary issues requires multiple mic locations. Only with multi-sub solutions will the EQ reliably work for multiple listeners.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bobcat napisał:

Dziękuję. Znałem już tu materiały. Ciekawe.

Mnie chodzi o coś innego. Dom to nie laboratorium. Jeżeli za cenę 100% większych kosztów osiąga się 1% przyrostu efektu - to jest sens?

Ano, to już inna kwestia. Z tym, że raczej 1% to nie jest akurat w tym przypadku.

Sęk w tym, że wiele osób postanawia się "bić o ten 1%". Jak są warunki i pieniądze, to czemu nie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Adi777 napisał:

Ano, to już inna kwestia. Z tym, że raczej 1% to nie jest akurat w tym przypadku.

Sęk w tym, że wiele osób postanawia się "bić o ten 1%". Jak są warunki i pieniądze, to czemu nie.

"Dla przykładu wzrost o 3 decybele jest podwojeniem siły dźwięku, a wzrosty o 10 decybeli oznacza 10-krotnie większą głośność (o 20 dB - 100-krotnie itd.).
Dlatego dźwięk o natężeniu 70 dB jest 10-krotnie głośniejszy niż ten o natężeniu 60 dB.
Czyli inaczej mówiąc jeśli jeden samochód generuje dźwięk o natężeniu 70 db, i jeśli postawimy obok niego identyczny drugi, wtedy oba na raz będą generowały natężenie równe 73 dB (w idealnych warunkach)."

Jeden sub w przecietnym pomieszczeniu od najwiekszego dolu do najwiekszego podbicia daje skok 55dB, przy max glosnosci 115dB 🙂 Nie mam kalkulatora ale liczac w glowie 55dB ze 115dB biorac pod uwage powyzsza formulke  to wychodzi nieco wiecej niz 1%, gdzies tak kolo 2% 😄



 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image_preview2

Taki układ stosuję u siebie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, kivlov napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Taki układ stosuję u siebie.

Mierzyles jak sie zachowuja ? 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@T Mam zapisane w ampli wykresy.

@BobcatNie widzę takiej potrzeby.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kivlov

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kivlov napisał:

Mam zapisane w ampli wykresy.

 

Ale po kalibracji, czy same suby bez korekcji ? Ciekaw jestem jak to u Ciebie wyszlo bez korekcji 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bobcat Po co ta ironia? Nazwa tematu to - "4 suby w pomieszczeniu, lek na cale basowe zło ? TESTY PRAKTYCZNE W KONCU 🙂"

PS Resztę kolumn kolega ma w stopce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Adi777 napisał:

@Bobcat Po co ta ironia? Nazwa tematu to - "4 suby w pomieszczeniu, lek na cale basowe zło ? TESTY PRAKTYCZNE W KONCU 🙂"

PS Resztę kolumn kolega ma w stopce.

Nie karm srola...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
[mention=67533]T[/mention] Mam zapisane w ampli wykresy.
[mention=24909]Bobcat[/mention]Nie widzę takiej potrzeby.
 

Ja k czytam takie wypowiedzi, zawsze mam watpiliwosci jak powstaly te „wykresy“ i jaka maja wartosc.

Ale…

Najpierw bardzo wazna uwaga. Wszystkie moje dalsze wywody i uwagi (takze ta powyzsze) nie sa negatywna „krytyka“. Moje intencje to pozytywny feedback i zachecanie do dalszych eksperymentow i wysilkow, niezaleznie od tego, czy te dotychczasowe byly fachowo „poprawne“.

Poniewaz tematem uzycia wielu subwooferow zajmuje sie juz od lat, przetestowalem, przemierzylem, dziesiatli, setki kombinacji, pozwole sobie zwrocic uwage na kilka aspektow, na ktore nalezy w takich systemam sub/sat zwrocic uwage.

Aby roznicowac i „dozowac“ kompleksowosc takich rozwiazan, bede rozroznial miedzy setupem Stereo i KD

Zacznijmy od typowego prostego systemu Stereo 2.1 z subwooferem miedzy glosnikami.

Dla uproszczenia przyjmujemy ze odleglosc glosnikow od sluchacza (L, R) wynosi 3m. Subwoofer cofniety do tylu jest oddalony o 3,5m. Czestotliwosc podzialu wynosi 80Hz.

Aby calosc brzmiala harmijnie, dobrze zgrana, musza byc spelnione dwa podstawowe warunki
1. Poziom glosnisci sygnalu subwoofera musi byc dopasowany do poziomu glosnosci sygnalu monitorow
2. Moment dotarcia sygnalu subwoofera do sluchacza musi byc dopasowany do momentu dotarcia sygnalu z monitorow

I tutaj napotykamy juz pierwszy problem

Odleglosc subwoofera jest o 0,5m wieksza. Czyli, aby wszystkie sygnaly L, R, S dotarly do sluchacza rownoczesnie, musimy OPOZNIC sygnal monitorow o 0,5m : 340m/s = 0,00147s
Bez uzycia DSP de facto problem nie do rozwiazania, bo nie mamy mozliwosci opoznienia monitorow

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Ale…

Zmienimy ustawienie i zakladamy ze subwoofer ma plynnie zmienna faze

Ustawiamy subwoofer blizej sluchacza niz monitory, np. Z tylu. Odleglosc 2m, o 1m blizej niz monitory.m Czyli tym razem musimy OPOZNIC subwoofer o 1m : 340m/s = 0,00294s

IMG_3674.thumb.png.f6c84d3e04dad33e9eb27919dfb9235c.png

Tym razem mozemy uzyc plynnej regulacji fazy subwoofer, aby go dopasowac subwoofera do monitorow

Tak wyglada poprawnie dobrany poziom glosnosci i opoznien
IMG_3679.thumb.jpg.8c7ad6f8d176ed907fa400b44677b89c.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie, zadnego sygnalu, obojetnie czy subwoofera czy monitorow, nie mozna PRZYSPIESZYC, mozemy je tylko OPOZNIC

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz dodamy troche gazu, i pokomplikujemy troche calosc

Zalozmy ze dodamy zamiast jednego subwoofera dwa subwoofery, stojace z przodu w katach i sa oddalone o 4m od sluchacza, czyli o 1m dalej niz monitory.

To znaczy, aby osignac poprawne zgranie takiego systemu 2.2 musimy OPOZNIC monitory o 0,00294s
Czyli znowu jestesmy skonfrontowani z problemem opoznienia monitorow. Bez DSP „ani rusz“

Ale to jest „pikus“ w porownaniu z nowy, problemem/aspektem, ktory sie pojawil: jak dokonywac pomiaru zgrania monitorow z subwooferami? Np lewy monitor z lewym subwooferem a a prawy monitoro z prawym subwooferem? Czy za kazdym razem wlanczac obydwa subwoofery?

Gdybysmy rozpatrywali system 2.2 z punktu widzenia rozszerzenia dolnego pasma, to mierzylibysmy lewy monitor tylko z lewym subwooferem a prawy monitor tylko z prawym subwooferem.

Ale…

My chcemy uzyc kilku subwooferow takze po to, by osiagnac bardziej zrownowazony przeg charakterystyki basu, z zredukowanymi modami. Czyli aby kontrolowac/sterowac ten proces, musimy dokonywac pomiary z obydwoma wlaczonymi subwooferam.
I tutaj mamy maly „konflikt interesow“

Robimy pomiary z pojedynczymi subwooferami czy z wszystkimi rownoczesnie?

Tak by wygladala „obrazowo“ suma sygnalow 1*monitor+2*sub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niestety musimy zaczac troche glowkowac, by zachowac poprawny balans miedzy zgraniem sub/sat i suma sub+sub w miejscu odsluchu

(Zignorujcie na rysunku te tylne subwoofery)

IMG_3672.thumb.png.bcb7fd68403959237680e9360eb4b36c.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.