Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz wywala korki

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety, wszystkie podobne tematy są już zarchiwizowane, dlatego musiałem założyć nowy. Może jeszcze komuś się przyda, bo temat co jakiś czas wraca w różnej formie.

Ostatnio w czasie słuchania muzyki kilka razy wywaliło mi korki. Wszystko zaczęło się od momentu, gdy zakupiłem wzmacniacz Vincent SV-237MKII. Wiadomo, że jest prądożerny – pracuje w klasie A do 10 W. Nominalna Moc Wyjściowa RMS przy 8 Ohm: 2 x 150 W, natomiast przy 4 Ohm: 2 x 250 W. Co ciekawe, wywala zawsze nie w miejscu, gdzie podłączony jest wzmacniacz, streamer i odtwarzacz CD, ale na sąsiedniej ścianie, gdzie do przedłużacza podłączony jest TV i dwa dekodery. Symptomatyczne jest to, że dwukrotnie wywaliło korki w momencie, gdy WYŁĄCZAŁEM sprzęt. Raz wywaliło, gdy wzmacniacz grał ze streamerem, innym razem z odtwarzaczem CD. Kompletnie nie znam się na sprawach związanych z elektrycznością. Poczytałem trochę o tym w necie i często przewija się temat bezpieczników. Na moich są następujące napisy: I-ON, ETIMAT 6, B 16, 6000, 3. Podobno ważne jest również to, czy są bezzwłoczne czy zwłoczne. Generalnie, czy takie wywalanie korków może uszkodzić sprzęt? Czy jako laik mogę ewentualnie coś zrobić, czy zdecydowanie zdać się na elektryka?

https://www.audiostereo.pl/topic/168283-wzmacniacz-wywala-korki/
4 minuty temu, Minimax1946 napisał:

Czy jako laik mogę ewentualnie coś zrobić, czy zdecydowanie zdać się na elektryka?

Faktycznie cuda się dzieją .Weź elektryka niech sprawdzi instalacje. 

Edytowane przez Luk77
2 godziny temu, Minimax1946 napisał:

Czy jako laik mogę ewentualnie coś zrobić, czy zdecydowanie zdać się na elektryka?

Z elektryką nie ma żartów, najlepiej zwrócić się do elektryka i to takiego z uprawnieniami.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

3 godziny temu, Minimax1946 napisał: