Skocz do zawartości
IGNORED

Klub milośników zestawów: Przedwzmacniacz + Końcówka Mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Jak przeszedłem z integry na końcówkę mocy to jakbym przeszedł z opla na mercedesa. Mega skok do przodu i więcej zabawy.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Przepraszam jakoś mi się to rozjechało.Chodzi mi o to co zaważyło że tak wybraliście jakość,cena a może muzyka której słuchacie.

Przepraszam jakoś mi się to rozjechało.Chodzi mi o to co zaważyło że tak wybraliście jakość,cena a może muzyka której słuchacie.

 

Tak - jakoś(ć) :)

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Przepraszam jakoś mi się to rozjechało.Chodzi mi o to co zaważyło że tak wybraliście jakość,cena a może muzyka której słuchacie.

 

Głównym wyznacznikiem dla mnie jest możliwość dobierania pre do końcówki/monobloków,ewentualnie pomijanie przedwzmacniacza przy regulowanym źródle,zabawa okablowaniem itp.Generalnie fun.

Natomiast z punktu widzenia ekonomicznego sprawa jest mocno dyskusyjna,dochodzi koszt dodatkowego okablowania,a jak masz pre i power na bańkach to zafundowanie kompletu przyzwoitych NOS-ów powoduje,że zabawa w dzielonki staje się już hardcorowa.

Nawet bardzo drogie systemy dzielone potrafią rozczarować,słuchałem ostatnio topowych końcówek Marka Levinsona z Revel Ultima Studio2 i...to był dramat.

Więc na razie jak u mnie integra,choć w temacie dzielenia systemu mam nienajgorsze wspomnienia (patrz post #2 w tym temacie) i kto wie czy kiedyś do systemu dzielonego nie wrócę;)

l'enfant sauvage

Pisząc o jakości i cenie miałem na myśli podobny przedział cenowy a dający lepszą jakość słuchanej muzyki.Jeżeli chodzi o muzykę to czy jedne gatunki brzmią lepiej na systemach dzielonych a innych lepiej słucha się na integrach.Czy może wszystko zależy od tego jak dobra jest jakość muzyki na płycie.

@ostrowek63:

Moja obecna konfiguracja to wynik po prostu rozwijania systemu.

Siedząc w integrach możesz po prostu wymieniać jedną na drugą, z lepszym lub gorszym skutkiem. Ja zaś poszedłem drogą upgrade'u: najpierw była tylko integra, potem dokupiłem końcówkę a integra robiła za pre, potem integrę wymieniłem na dedykowane pre, a jeszcze później dokupiłem drugą końcówkę żeby puścić w biampingu. Tak więc małymi kroczkami (i małymi wydatkami) zbudowałem całkiem poważny system, jakbym miał taki kupić z marszu to bym się chyba pociął :)

Popieram to co mówił wit-told: lepsza jakość i faktycznie mamy dość spore możliwości strojenia brzmienia pod własne preferencje.

Pzdr

Głównym wyznacznikiem dla mnie jest możliwość dobierania pre do końcówki/monobloków,ewentualnie pomijanie przedwzmacniacza przy regulowanym źródle,zabawa okablowaniem itp.Generalnie fun.

Natomiast z punktu widzenia ekonomicznego sprawa jest mocno dyskusyjna,dochodzi koszt dodatkowego okablowania,a jak masz pre i power na bańkach to zafundowanie kompletu przyzwoitych NOS-ów powoduje,że zabawa w dzielonki staje się już hardcorowa.

Nawet bardzo drogie systemy dzielone potrafią rozczarować,słuchałem ostatnio topowych końcówek Marka Levinsona z Revel Ultima Studio2 i...to był dramat.

Więc na razie jak u mnie integra,choć w temacie dzielenia systemu mam nienajgorsze wspomnienia (patrz post #2 w tym temacie) i kto wie czy kiedyś do systemu dzielonego nie wrócę;)

 

Zgadzam się z tym . System dzielony jest dla osób dysponujących możliościami finansowymi . Zawsze po krótkim czasie przyzwyczajamy się do istniejącego dżwięku i wtedy jest potrzeba modyfikacji systemu , a z niewielkimi zasobami nic nie osiągniemy . Potencjał na pewno jest większy w systemach dzielonych , ale daj Boże nam wykorzystać potencjał wielu integr ... na to też spora kasa pójdzie . Miałem przez wiele lat system dzielony , a teraz mam system z integrą i ... wyższej klasy dżwięk jak poprzednio

Dlatego lepiej jest kupić lepszą integrę i żródło niż niższej klasy system dzielony

Edytowane przez skopio

Padło pytanie czemu taki a nie inny system.

W moim przypadku powodem jest poszukiwanie takiego zestawu, jaki zadowoli moje-moje- oczekiwania co do muzyki, jej reprodukcji przez system i posiadane już kolumny. Posiadam też wysokiej klasy integrę tranzystorową i takiej samej klasy integrę lampową. O ile lampa poczynia sobie świetnie z Loganami, to Infinity są za trudne dla niej. Nie ma co ukrywać , niedopasowanie opornościowe. Integra tranzystorowa radziła sobie z oboma systemami kolumn, jednak brak mi było tej przestrzeni sceny dźwiękowej jaki niesie lampa.Wiadomo, tranzystor ma wiele plusów, jednak też i minusy, ten właśnie minus to mniejsza przestrzeń sceny dźwiękowej. Różnica nie jest wielka, ale dla mnie odczuwalna. Ponieważ tranzystor MOS i jego odmiany, miały być lekarstwem na to niedociągnięcie, kupiłem wzmacniacz Pass-a. Czysta klasa A w układzie SE. Jak na tą chwilę, mogę śmiało napisać, że nie zawiodłem się. Teraz mam szybkość moich integr i scenę lampy, jej detaliczność i sposób kreowania instrumentów w przestrzeni. Była sobota, niedziela i miałem czas na próby w różnych zestawieniach. Pass radzi sobie wyśmienicie . Logany czarują przestrzenią i również basem. Tak. Wiele osób uważa, że połączenie elektrostatów i normalnego głośnika na basie niesie za sobą problemy. Nie ma ich po podłączeniu z Pass-em. Polecam.

Tak więc system dzielony nie z celowego wyboru a z wyboru rozwiązania na jakie postawiłem, by uzyskać to co lubię.

Odnośnie zaś wpisu Kolegi Skopio. Racja, lepiej dobrej klasy integra niż połowiczne rozwiązanie i dwie słabsze jednostki ale dzielone. Ma być dobrze a nie kombinowanie. Jeszcze jedno. Każdy zakup powinno się dokonywać świadomie. Ja słyszałem Pass-a wcześniej i polowałem na tą końcówkę. kiedy mnie było stać, kupiłem. Teraz na pewien czas nie mam co gonić już ,,króliczka,, , mam co chcę. No właśnie, apetyt rośnie w miarę jedzenia. Tak więc kiedyś pewnie ...

Pozdrawiam

Jan

Zgadzam się z tym . System dzielony jest dla osób dysponujących możliościami finansowymi . Zawsze po krótkim czasie przyzwyczajamy się do istniejącego dżwięku i wtedy jest potrzeba modyfikacji systemu , a z niewielkimi zasobami nic nie osiągniemy . Potencjał na pewno jest większy w systemach dzielonych , ale daj Boże nam wykorzystać potencjał wielu integr ... na to też spora kasa pójdzie . Miałem przez wiele lat system dzielony , a teraz mam system z integrą i ... wyższej klasy dżwięk jak poprzednio

Dlatego lepiej jest kupić lepszą integrę i żródło niż niższej klasy system dzielony

Absolutnie się nie zgadzam. Jeśli jest to Twój pierwszy zestaw, może kosztować więcej. Ale jeśli modyfikujesz, zestaw pre i amp jest znacznie efektywniejszy ekonomicznie. Gdy masz tylko integrę, nie wiesz co wpływa na Twoje niezadowolenie z dźwięku. Może to być sekcja pre, może być końcówka. Masz to połączone i wymieniasz razem. Gdy masz zestaw dzielony, możesz dobrać np. preamp do posiadanej końcówki. Dla ciekawych: bardzo dobre preampy chodzą na allegro po 2-3 tys. zł. Tak samo końcówki. Możesz mieć wyczynowego Audioneta AMP I za 5-6 tys. Ale np. Nada S200 już za 2500 zł! Ale dobre końcowki i pre można miec poniżej 2000 zł każda. Spróbuj za te pienądze zmienić porównywalnie jakość brzmienia integry. Tam wymieniasz połowę systemu i zmieniasz całkowicie dźwięk, tu musisz wymienić jeden, ale w sumie droższy klocek. Nie mowiąc już o możliwości dostarajania dźwięku kablem.

I jeszcze jedno: z racji mniejszej popularności systemów dzielonych, używki są znacznie tańsze niż integry.

  • 10 miesięcy później...

Czy biorąc pod uwagę preamp i końcówkę mocy a dokładnie ich ustawienie na stoliku, czy końcówka mocy może stać bezpośrednio na preampie (czy lepiej ustawić ją osobno, a razem cd i preamp)

ze względów na brak miejsca muszę wybrać, które ustawienie byłoby mniej degradujące dla dźwięku?

a jak będzie prawidłowo?

Nie ma reguły, ustaw jak Ci pasuje pod względem ergonomii, jeśli w instrukcji nie podali zaleceń.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

W instrukcji zalecają aby końcówka mocy po bokach i nad miała 10cm przestrzeni, nic nie piszą aby nie mogło stać na preampie, ale czy bliskość obu urządzeń ( końcówka na preampie) nie odzdziałują na siebie ?

W instrukcji zalecają aby końcówka mocy po bokach i nad miała 10cm przestrzeni, nic nie piszą aby nie mogło stać na preampie, ale czy bliskość obu urządzeń ( końcówka na preampie) nie odzdziałują na siebie ?

Jeśli końcówka i preamp ma dobrze ekranowane trafo, to raczej nie powinno być problemu. Wypróbuj różne ustawienia, jak coś będzie nie tak, to Sam wyciągniesz wnioski i znajdziesz optymalny wariant, uwierz Swoim uszom.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Producentowi chodzi pewnie o temperaturę końcówki mocy. Jeśli nie zamierzasz grać na pełny gwizdek, to nie rozgrzeje się ona na maksa i wtedy możesz ją postawić nawet na kaloryferze. Jeśli będziesz właczał ją na długo i na full, to musi mieć wokół siebie dużo miejsca i tym bardziej nie powinna stać w pobliżu innego urządzenia, które także wydziela od siebie ciepło zwiększające temperaturę powietrza.

 

Co do jakości, to miejsce ustawienia nie ma wpływu. Ma ewentualnie, na czym tę końcówke postawisz - nóżki i rodzaj podłoża. Zostaje jeszcze kabel między pre i power - ten potrafi trochę namieszać. Tak więc ustaw, gdzie Ci najwygodniej i w tym ustawieniu i jako opcja testuj sobie akcesoria.

dzięki za wpisy,

pre to rc-1550 a końcówka to rb-1552

 

podłoże jest odpowiednie - stolik stalowej konstrukcji z wkręconymi kolcami i blatami 40mm ( dociążony piaskiem kwarcowym)

 

Zostaje jeszcze kabel między pre i power - ten potrafi trochę namieszać - czy mógłbyś trochę rozjaśnić

 

czyli , jaki IC taki przesył sygnału?

Czy biorąc pod uwagę preamp i końcówkę mocy a dokładnie ich ustawienie na stoliku, czy końcówka mocy może stać bezpośrednio na preampie (czy lepiej ustawić ją osobno, a razem cd i preamp)

ze względów na brak miejsca muszę wybrać, które ustawienie byłoby mniej degradujące dla dźwięku?

Można zrobić wszystko, ale:

- końcówka z reguły jest ciężka, a pre nie..

- końcówka się często mocniej grzeje i potrzebuje przestrzeni

więc najlepiej ustawić ją osobno, a pre z cd razem, rozdzielone podkładkami - im wyższe, tym lepiej, bo dochodzą zakłócenia od transformatorów itd...

ja mam tranzystorowe pre i lampowe monosy. Wcześniej bywało różnie: lampowe pre i tran monobloki, tran-tran, integry...

ogólnie teraz jest najlepiej heheheh.

????

Dopisuje sie polowicznie do watku. Polowicznie, bo mam koncowke a nie mam pre z prawdziwego zdarzenia. Tak wyszlo - po latach zaleczania uzaleznienia od dzwiekow zachcialo mi sie kupic cos do sluchania plikow I radia internetowego. Padlo na CA SM 6. Nie przypadl do gustu podpiety do Pianocrafta, nastepne all-in one to T+A Receiver. Po czasie wymiana monitorow na wieksze, a po kolejnej chwili doszedlem do wniosku ze receiver tak do konca nie daje sobie rady z nimi I zanabylem uzywane T+A A 1230R. Zrobilo sie troche lepiej. Teraz po glowie chodzi pre... ;)

U mnie od jakiegos juz czasu gosci dzielony roksan platinum. Kiedys byl dzielony copland.

Jedyny minus to zajmuje wiecej miejsca i dodatkowe kable:)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

  • 1 miesiąc później...

Czesc , czy ktoś z forumowiczów posiada lub posiadał zestaw audiolab 8000P + Cayin SC- 6LS ? w klubie cayin'a łączono go z powodzeniem z xindak pa-m , ciekaw jestem jak tu by wyszło to połączenie. Jak już pytam ,to jak z połączeniem tego 8000P z M-Dac ? powinnno być bardzo dobrze co? kolumny który w przyszłości miały by grać z tym duetem to Studio 16 Hertz

masz coś sprawdzonego EMiL z końcówek , ale tak żeby cena nie powaliła , powiedzmy do 3 tysi ? rozumiem że m-dac godny uwagi

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.