Skocz do zawartości
IGNORED

Idiotyzmy motoryzacyjne


Frank
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pamietam, czy tu na forum była ścieżka rowerowa z latarniami pośrodku, albo taka która kierowała prosto na ścianę. To dopiero była jazda!

Codziennie to widzę, przejeżdżając pewne rondo, na którym (i w bliskiej okolicy) jest KILKANAŚCIE elementów pośrodku ścieżki rowerowej: znaki, drogowskaz, drzewo, latarnie, itp.

 

Pisałem do "Absurdów drogowych", ale nie chcą przyjechać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ideą kluczyka bezprzewodowego jest zamknięcie auta przez odejście od niego. Jeśli więc za pomocą urządzenia niezgodnego z systemem (kluczyk-auto) sztucznie zmienia ktoś warunki, powodując oszukanie tego systemu w celu kradzieży auta, to nie da się tego inaczej zakwalifikować, jak kradzież z włamaniem.

Oczywiście, że się nie da poza tym metoda wcale nie jest taka prosta jak opisują. Problem leży w tym że te niby nowości (keyless w popularnych autach jest oferowany od kilku lat) wcale nie są takie nowe. Algorytmy i implementacje powstały w latach 80-tych, w latach 90-tych zostały wykupione przez większe firmy, takie jak np. Microchip Tech, które zaczęły to upowszechniać. Wycieki danych nt. technologii i udane próby złamania powstały ponad dziesięć lat temu. Nic dziwnego że ceny spadały i obecnie cena komponentów do zestawu pozwalającego pokonać zabezpieczenie spadła w rejon kilkunastu USD. To oczywiście nie znaczy że można go za tyle nabyć ale koszty i ceny spadają a liczba chętnych do zapłacenia i użycia rośnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Czy tak trudno dokonać zakupu video radaru mierzącego szybkość auta namierzanego ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A może lepiej zlikwidować te polowania,są przecież lepsze metody niż późniejsze pościgi i narażanie na wypadki innych uczestników ruchu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To państwo III świata,żal za dupę ściska

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nowe badania emisji spalin: właściciele SUV-ów będą płacić więcej

Jeżeli wdrażane właśnie w Europie nowe badania zużycia paliwa przez auta i emisji spalin wykażą, że samochód pali więcej, niż przewiduje obecna norma, to właściciele tych modeli muszą się liczyć z wyższymi podatkami, a producenci z milionowymi karami. Takie przepisy chce wprowadzić Komisja Europejska na całym terenie Unii. Problemy mogą mieć właściciele popularnych SUV-ów, z których wiele może palić więcej, niż sugerują producenci.

 

Unia Europejska dąży do tego, by podawane przez producentów aut zużycie paliwa było bliskie rzeczywistym wartościom

Rosnący popyt na SUV-y i malejący na auta z silnikami Diesla sprawiają, że zamiast maleć, rośnie średnia emisja dwutlenku węgla liczona dla sprzedawanych w UE nowych samochodów

Realne zużycie paliwa okazuje się wyższe nawet o kilkanaście procent od podawanego przez producentów

Przypomnijmy, że od 1 września badania samochodów pod kątem emisji spalin, przeprowadza się już według nowej, znacznie bardziej zbliżonej do rzeczywistych warunków, procedury pomiaru emisji spalin. Auta podczas testów wyjeżdżają już na drogę i nie są badane wyłącznie w laboratoriach.

 

REKLAMA

 

– Producenci samochodów oczekiwali, że nowy proces homologacji zwiększy emisję o około 3 proc., ale pierwsze testy homologacyjne wykonane według nowej procedury wykazują o wiele większy wzrost w porównaniu z tymi samymi modelami testowanymi starą metodą – powiedział Alessandro Paulucci, szef działu innowacji firmy analitycznej JATO Dynamics.

 

Z badań firmy JATO wynika, że według nowych testów, emisja dwutlenku węgla dla 2-litrowego diesla w Volvo XC60 była większa o 6 do nawet 16 procent. Z kolei w przypadku benzynowej wersji peugeota 308 (1.2 Puretech) wzrost wynosił od 12 do 14 procent.

 

Z opublikowanego przez JATO raportu wynikają następujące wnioski:

 

Wszystkie pojazdy będące w sprzedaży w UE będą musiały przejść przez nową procedurę homologacji najpóźniej do 31 sierpnia 2018 roku. Według JATO producenci prawdopodobnie nie dadzą rady osiągnąć do 2019 roku średniej emisji CO2 dla całej floty na poziomie 130 g/km. To oznacza, że firmy działające na terenie UE będą musiały zapłacić nawet miliard euro kar.

Po 31 sierpnia 2018 roku kierowcy w państwach, w których podatek rejestracyjny i drogowy jest uzależniony od emisji spalin, będą płacić więcej za swoje pojazdy. Wzrost średniej emisji o 3 g/km przełoży się na dodatkowe 600 mln z podatku rejestracyjnego! Takie uregulowania obowiązują już w dziesięciu krajach Unii. W Polsce pojawiły się też pomysły, aby wprowadzić podobny system naliczania podatku od samochodów.

Znacznie wzrosną koszty utrzymania samochodu w: Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Danii, Finlandii, Grecji, Irlandii, Portugalii, Szwecji i Holandii.

Będziemy płacić więcej przez... modę na SUV-y

 

Tempo redukcji emisji CO2 jest coraz wolniejsze ze względu na wyższą sprzedaż SUV-ów i niższy udział w rynku silników Diesla. Ponieważ nowe modele są homologowane według urealnionych procedur pomiarowych, a SUV-y stanowią coraz większy procent sprzedaży, uzyskanie emisji dwutlenku węgla zgodnego z normami unijnymi jest coraz trudniejsze.

 

JATO szacuje, że od stycznia do września SUV-y zwiększyły udział w rynku o 3,8 proc., podczas gdy udział silników wysokoprężnych spadł o kolejne 4,5 procent. Te zmiany nie tylko zahamowały spadek średniej emisji spalin, ale wręcz go zwiększyły o 0,1 g/km.

 

Już dziś sytuacja związana z ograniczeniem emisji CO2 jest niepokojąca – udział w sprzedaży aut o niskiej emisji (elektrycznych i hybrydowych) jest zbyt mały w stosunku do oczekiwań. Jednak według ekspertów z JATO wdrożenie nowych procedur zatwierdzonych przez UE może sytuację skomplikować. W efekcie zapłacą za to nie tylko producenci samochodów, ale także ich klienci

 

 

 

 

 

 

 

 

a tu pisza,,,

sprawność diesla w procesie spalania wynosi 50%, tzn., że z dostarczonej 100% energii otrzymujemy 50% pracy. Natomiast w silniku benzynowym maksymalnie 30-38%. Większa sprawność silnika diesla wynika również z większego stopnia sprężania, większego nadmiaru powietrza, braku przepustnicy, a tym samym braku dławienia w zakresie obciążeń częściowych.

 

Silnik diesla jest i był bardziej ekologiczny w stosunku do silnika benzynowego!

 

Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika benzynowego nie jest uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może więc pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO ! dlaczego te silniki benzynowe tak trują ! mogą wydalać -i wydalają -dwa razy więcej czadu ! ), węglowodorów (HC !), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych -ulegają utlenieniu w DPF / FAP -ich niema !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik diesla jest i był bardziej ekologiczny w stosunku do silnika benzynowego!

 

Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika benzynowego nie jest uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może więc pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO ! dlaczego te silniki benzynowe tak trują ! mogą wydalać -i wydalają -dwa razy więcej czadu ! ), węglowodorów (HC !), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych -ulegają utlenieniu w DPF / FAP -ich niema !

 

A czym tu się podniecać? Przewagą jeden przestarzałej technologii nad drugą przestarzałą technologią?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek podnieca się tylko wtedy, gdy walczy z domniemanym "lewactwem".

Gdyby urodził się wcześniej walczyłby z żarówkami, z prądem elektrycznym, z samolotami, ze szczepionkami, z antybiotykami, z prawami kobiet i tak dalej. Taka jego natura.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek podnieca się tylko wtedy, gdy walczy z domniemanym "lewactwem".

Gdyby urodził się wcześniej walczyłby z żarówkami, z prądem elektrycznym, z samolotami, ze szczepionkami, z antybiotykami, z prawami kobiet i tak dalej. Taka jego natura.

A co to właściwie jest to lewactwo - wg Tomka?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to właściwie jest to lewactwo - wg Tomka?

Wszystko czego nie potrafi pojąć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A na całe Kargulowe plemię i pole spuść, dobry Panie, wszystkie plagi egipskie. Tylko się nie pomyl i nas, Pawlaków, sąsiadów Kargulowych, nie doświadczaj, bo my się swojej miedzy trzymamy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzicie,jak sami ze soba,wywolujecie problem,i sami go diagnozujecie,swiatu obwieszczajac ze rozwiazany.

 

Z grubsza można powiedzieć, że lewak to persona o poglądach lewicowych, przy czym jest to niedojrzała forma tego osobnika - w przeciwieństwie od formy dojrzałej cechuje się ślepym idealizmem, wiarą w możliwość radykalnego zmiany obecnego porządku rzeczy, pragnieniem poruszania bryły z posad i tym podobnych. Nieświadomy korzeni swych poglądów, często lewak krytycznie wyraża się o Marksie czy Engelsie; zarazem notorycznie posługuje się ich żargonem, w argumentacji używa ich aparatu pojęciowego; krótko - partycypuje w marksowskim paradygmacie (tu charakterystyczne pojęcia: "sprawiedliwość społeczna", "pazerny prywaciarz", "ucisk klasy/grupy społecznej" i inne).

Zwykle, zanim lewak przekształci się w formę dojrzałą, ginie i zmienia poglądy (na ogół dzieje się tak po kilku zastrzykach zdrowego rozsądku). Czasem jednak dochodzi do mutacji w dojrzałego lewicowca. Niestety, jest to proces nieodwracalny. Dojrzały lewicowiec zaczyna fascynować się socjologią, którą uprawia jak scholastykę; historią, w której dopatruje się procesów dziejowych; ekonomią, której nie rozumie. Jego żargon (patrz: nowomowa) jest jednak silnie działającym na niewyrobionego słuchacza środkiem halucynogennym, co lewicowiec często wykorzystuje z morderczą skutecznością (stąd wyjątkowa populacja l. wśród polityków).

 

 

pasuje ?

 

W rzeczywistości lewactwo polega na uczciwym i skrupulatnym przestrzeganiu zasad głoszonych przez prawdziwą lewicę. Prawdziwa lewica, to oszuści i złodzieje, którzy głoszą różne fajne zasady, zeby uśpić czujność ludzi uczciwych. Lewacy, to naiwniacy, którzy uwierzyli prawdziwym lewicowcom i kłują ich w oczy swoim uczciwym przestrzeganiem tych zasad.

 

lewak

-z reguły nie jest katolikiem, bądź przynajmniej wyraźnie opowiada się za tolerancją religijną

-nie ma nic przeciwko różnym formom życia; nie głosi "tradycyjnego modelu rodziny"

-wykazuje tendencje kosmopolityczne, z reguły jest sceptyczny wobec tzw. uczuć patriotycznych

-nie jest homofobem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popaprańcy chcieli popoprawiac.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle, wiara w cudowną moc przepisu, bez kontroli i egzekucji. Przesunięcie zapłaty z końca wizyty w SKP na początek w niczym nie utrudni "załatwianych" przeglądów. Ba, nie zmieni nawet praktyki podbijania z mniejszymi usterkami na zasadzie "pan to zrobi". Po wstępnym zamieszaniu wszystko zostanie jak było. Odsianie złomu z dróg umożliwią tylko losowe kontrole samochodów wyjeżdżających od diagnostyka z jeszcze mokrą pieczątką.

Osobiście kilka dni przed terminem daję auto do przeglądu zaufanemu mechanikowi, ten sprawdza wszystko, robi co jest do zrobienia, podjeżdża na przegląd i oddaje "podbite".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba, nie zmieni nawet praktyki podbijania z mniejszymi usterkami na zasadzie "pan to zrobi".

A co w tym złego?

Też mi się zdarzało słyszeć "amortyzator się zaczyna pocić" albo "luz na tulejce którejśtam". Jechałem i robiłem po przeglądzie, po kiego wracać na stację?

Jak mi żonę nastraszyli na jakiejś stacji że "oo, samochód będzie pani pływał, nie możemy pani wypuścić itp." bo miała jakiś luz w zawieszeniu, miałem kłopot tylko z uspokojeniem żony. Pojechałem na drugą stację, sam obejrzałem, no, owszem, jakaś gumowa tuleja zaczęła wyglądać na zużytą, ale bez przegięcia... Zrobiłem przy okazji i tyle.

Zamiast podbić i powiedzieć żonie żeby zrobiła szybko, to mi maniany narobili. Widocznie nie mi jednemu, bo już ten cudowny serwis zamknęli.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez micwoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nic złego, ale utrwala przekonanie, że można przejść przegląd autem niesprawnym. Przy czym stopień tej niesprawności zależy tylko od uznania diagnosty i "siły negocjacyjnej" klienta.

A nie można by tak, że za usterki samochód się odrzuca, inkasuje 20 zł i jak w ciągu powiedzmy max dwóch tygodni przyjedzie naprawiony, to za ponowną kontrolę i "podbicie dowodu" płaci się 80, albo 90 czy 100. Czyli "kara" za zawracanie głowy wynosi dychę czy dwie. Albo najpierw 80, a później 20, 30 czy 40. Nieważne. Ważne, żeby nie było możliwości wypuszczenia niesprawnego auta, a z drugiej strony nie karało się właściciela stówą za niesprawną żarówkę.

Odrzucenie za lekki luz w zawieszeniu nie jest całkiem bez sensu, bo jest mnóstwo właścicieli, którzy oleją, bo przecież przegląd podbity, a za kwartał problem zrobi się poważny i następne 9 miesięcy auto będzie już niebezpieczne dla otoczenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez totem2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość SKP jest w prywatnych rękach i służą jednemu celowi-kasa.Kasa jest wtedy gdy klient wraca za rok.Negatyw ma krótkie nogi-klient zmienia stację,dlatego lepiej wytłumaczyć i pokazać niż pisać kwity.Oczywiście w granicach rozsądku.Będzie lipa jak wejdzie monitoring i archiwizacja danych pomiarowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO ! dlaczego te silniki benzynowe tak trują ! mogą wydalać -i wydalają -dwa razy więcej czadu ! ), węglowodorów (HC !), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych -ulegają utlenieniu w DPF / FAP -ich niema !

Jestem ciekaw, czy nadal diesel jest taki EKO w chwili przepalania DPF. Pytam bez podtekstów - po prostu nie mam dosyć wiedzy, by potwierdzić lub nie słuszność Twojego chwalenia diesli.

 

Od siebie dodam, że na dorocznym przeglądzie, powinny być badane spaliny i jeśli auto nie spełnia jakiejś normy przyzwoitości ( np. powiedzmy EURO 3 ) to nie powinno być dopuszczone do ruchu! Dlaczego jestem takiego zdania? - bo mam dosyć tych zaniedbanych trupów na drogach, z wyciętym katalizatorem/DPF, za to ze "strumienicą", które zostawiają za sobą chmurę duszącego gazu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj sobie dokładnie ścieżkę rowerową wokół ronda i po ok 30M w każdą strone. Ktoś za to powinien zdrowo pęknąć. Zgłaszałem to do "Absurdów Drogowych", ale chyba nie chcą przyjechać.

 

Oczywiście trzeba wlaczyc Street view- jakoś w telefonie nie widziałem możliwości wstawienia bezpośredniego linka.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez porlick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest droga rowerowa do jeżdżenia na rowerze, tylko "śmieszka". Śmieszki służą do robienia sobie politycznego PR-u jak to się dobrze robi rowerzystom i innym lewakom od zrównoważonego transportu. I jeszcze do usuwania z jezdni zawadzających rowerzystów. Niestety 3/4 rowerowej infrastruktury robionej w Polsce tak wygląda. A to i tak poprawa, bo 10 lat temu to było 99%. Ludzie używający roweru do czegoś więcej niż leniwa przejażdżka na odległość 1-2 km omijają takie wynalazki jak zarazę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze korzystam ze ścieżki-jaka ona by nie była.Jazda w RP jezdnią to istny horror.Rowerzysta jest intruzem.Bywam rowerem u niemców i czechów-inny świat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj sobie dokładnie ścieżkę rowerową wokół ronda i po ok 30M

Dobre, nawet jak ominiesz słupek od znaku, to oberwiesz w głowę wystającą blachą od znaku.

Tak mi się przypomniało, kolega miał w dawnych czasach taki rower z dużymi rogami. Też trafił w znak, rurka mu weszła między te rogi i "wkliknęła" się pod klamkę, która zadziałała jak zatrzask. Z 5 minut go z tego znaku odpinaliśmy :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie od dawna zastanawia dlaczego niektóre ulice, wedle google są przyjazne dla rowerzystów. W mojej okolicy jest np taka droga jak w linku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Ani ta droga komfortowa (łata na łacie i dziury pomiędzy) , ani bezpieczna (ruch na niej jest dość spory, a i prędkości dość duże).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Niedługo mam przegląd techniczny samochodu.

W dowodzie miejsca na nowe stemple brak, raczej poproszę by nowy wbili na stronie z adnotacjami urzędowymi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

poproszę by nowy wbili na stronie z adnotacjami urzędowymi

 

Stacja kontroli pojazdów nie jest urzędem - będziesz musiał wymienić dowód na nowy. W SKP otrzymasz karteczkę z potwierdzeniem przeprowadzenia badania, z którą w ciągu miesiąca musisz udać się do urzędu. Musisz też zabrać do urzędu kartę pojazdu. Do czasu wytworzenia i przesłania z Warszawy nowego dowodu otrzymasz dowód tymczasowy. System jest debilny w sytuacji kiedy drogówka ma dostęp do CEPiK-u i może sprawdzić w nim ważność badania podczas kontroli.

 

Niestety po ostatniej listopadowej dobrej zmianie w systemie CEPiK w wydziałach komunikacji panuje niezły bałagan skutkujący dłuższymi kolejkami.

Edytowane przez JuG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

mazda wypuściła wysokoprężną benzynę. (bez świec zapłonowych?)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marcinw899
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dawno to zapowiadali- te silniki mają być pod każdym względem lepsze od downsizowanych. Także normy eco mają spełniać bez specjalnej napinki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dawno to zapowiadali- te silniki mają być pod każdym względem lepsze od downsizowanych. Także normy eco mają spełniać bez specjalnej napinki.

Z opisu wynika że wersja benzynowa jest iskrowa. To ja też mam wysokoprężną benzynę - 13:1 ale bez takiego napinania się jak w Maździe?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.