Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  266 członków

Furutech Klub
IGNORED

Klub FURUTECHA


Rekomendowane odpowiedzi

A tutaj spójrz jak przylega tulejka (żyla PE górny zacisk), materiałowo podobne złocona miedź.

 

IMG_20231214_191434.jpg

Michał, daj spokój, jak grają Ci kable to nie mieszaj już.

Raz, że to koszty, a dwa roboty od cholery, a zmiany mogą nie być warte włożonych kosztów w narzędzia i nietanie widły Furutecha.

🤭

 

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Witam w klubie. Jak chodzi o zaciskanie to początkowo fp 209 zaciskałem praską Protec.Wygląda to tak jak na zdjęciu po zaciśnięciu praską Protec PPZRKS 6 - 50. Moim zdaniem to trochę za mało. Dlatego ostatnio zaciskam praską Yato YT-22857 6 - 50 , która matrycę 6 mm² ma deczko mniejszą od Proteca i dopiero to zaciśnięcie jest właściwe nie tracąc nic z przekroju. Niestety nie zrobiłem zdjęcia tego zaciśnięcia praską Yato ale jest ono podobne do tego z filmiku audionirvany od 18m38sek.

Jak chodzi instalowanie linki np. we wtyczce to tak jak napisał już wcześniej sir.jax zawsze przy użyciu końcówki po to aby nie utracić nic z przekroju. No i przecież nie muszą być to koniecznie Furutechi. Są tańsze rzeczy. Śrubkami (bez końcówek) tylko drut można dokręcać.

Pozdrawiam 

20240104_194159.jpg

W dniu 10.01.2024 o 19:38, Krzysztof_56775 napisał:

Dobra,

niech s55n i wtyczki FI-46+48 się spokojnie wygrzewają.

W połowie lipca, dam znać jak gra  🤪😀🤪.

Niestety, jeżeli chodzi o ten kabel, to nic na jego korzyść się już nie wygrzeje.. Ludzie często kupują Furutecha s55n oczami w nadziei na fajny bas, ale on jest najsłabszym elementem grania za pomocą tego kabla.. Wystarczy go porównać z genialnym pod tym względem Furu TCS31, wtedy będzie doskonale słychać, co pokazuje, albo raczej, czego s55n nie pokazuje na basie..

Słychać  to też bardzo dobrze, porównując s55n z moim zdaniem wzorcowym kablem Argento Master Flow Reference, ten sam dystrybutor, dlatego o nim tu piszę..  Furutech s55n nie schodzi nisko na basie, bas też nie jest dobrze zdefiniowany, jednostajny.. Co ciekawe TCS31 natomiast bez problemu znosi porównanie z Argento pomimo wielokrotnie niższej ceny.

Oczywiście Argento jest nie do pobicia, nie ma się co oszukiwać, ale takie porównanie jest bardzo pouczające do wyciągania właściwych wniosków..

Ja na razie, nie mogę się wypowiadać o brzmieniu mojego egzemplarza s55n.

Wygrzewa się.

Ma na liczniku ponad 200h i jeszcze gra jak stare radyjko 🤪.

Ale to normalne, zawsze tak jest, na wygrzewaniu zjadłem zęby😀.

Ale !!!

Mam drugą 55-tkę, pożyczoną, wygrzaną, więc, wiem o co kaman! 😀

To ona skłoniła mnie do zorganizowania sobie tego druta!

S55N to fantastyczny kabel!

Muzyka płynie z nim jak ze snu. 

Barwnie, czarująco, magicznie, dynamicznie, organoleptycznie, piezoelektrycznie,

sadomasochistyczne, kosmopolitycznie, swobodnie, nowomodnie, do niczego niepodobnie,

naturalnie, regularnie, wulgarnie, ujmująco, czarująco, zza winkla podglądająco i serce kojąco

a jak trzeba, to i przeczyszczająco ... uuufff, chyba o niczym nie zapomniałem,

wiem, wiem przesadziłem !

Ale taka prawda 😀   🤪.

U mnie Furutech FP-S55N - FI/FI-E-48R NCF ma 1m długości (zamówienie w RCM) i subtelnie, ale słyszalnie "gra" inaczej 1m od 1,5m

1,5m czarował barwą średnicy i aksamitna górą, ale bas poluzowany i deko monotonny, teraz gdy jest 1m utraciłem pierwotny czar kabla, jest on bardziej neutralny w całym zakresie, zaś bas już nie przymula.  

W dniu 20.01.2024 o 21:24, Krzysztof_56775 napisał:

S55N to fantastyczny kabel!

Muzyka płynie z nim jak ze snu. 

Jeżeli Ci taka prezentacja odpowiada, to tylko słuchać i się cieszyć.👍

2 godziny temu, mariush74 napisał:

Jeżeli Ci taka prezentacja odpowiada, to tylko słuchać i się cieszyć.👍

W moim systemie się sprawdził. 

Słucham na dwudrożnych pierdziawkach, może dlatego żadnych artefaktów brzmieniowych

w dolnym zakresie nie odczuwam, albo za mało wymagam do basu.

16 godzin temu, Bogusław_59825 napisał:

U mnie Furutech FP-S55N - FI/FI-E-48R NCF ma 1m długości (zamówienie w RCM) i subtelnie, ale słyszalnie "gra" inaczej 1m od 1,5m

1,5m czarował barwą średnicy i aksamitna górą, ale bas poluzowany i deko monotonny, teraz gdy jest 1m utraciłem pierwotny czar kabla, jest on bardziej neutralny w całym zakresie, zaś bas już nie przymula.  

Wszystkie użyte do odsłuchu kable mają 2m długości.

 

IMG_1059.JPG

 

Edytowane przez Krzysztof_56775
W dniu 20.01.2024 o 16:05, deltastudio napisał:

Ten o którym piszesz już zniknął ale jest taki:

https://www.olx.pl/d/oferta/kabel-zasilajacy-furutech-cable-fp-3ts762-przewod-sieciowy-1-5m-audio-CID99-IDYoGSf.html

Po zdjęciach wnioskuję, że oryginał. Do tego wtyki FI11. Słabe bo słabe ale jednak jest komplet. Rozmawiałem z gościem. Jest drugim właścicielem. Puściłby za 570zł z kosztami wysyłki przez olx. Ostatecznie zrezygnowałem bo za 713zł mam w AVcorp nowy a FI 11 mi niepotrzebne. Już jeden 762 na FI 48R mam - to dobre zestawienie do prądożernych urządzeń.

Na marginesie zapytam, czy FP-S55N jest jeszcze "lepszy" od 762? Mam na myśli większy przekrój S55N.

Potwierdzam też, że TCS31 jest świetny "na basie". U mnie z FI28/38 rodo.

55 minut temu, naczesany napisał:

Na marginesie zapytam, czy FP-S55N jest jeszcze "lepszy" od 762? Mam na myśli większy przekrój S55N.

Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się ...  zarobiony jestem 😜😃😃.

Edytowane przez Krzysztof_56775
W dniu 23.01.2024 o 23:18, naczesany napisał:

Na marginesie zapytam, czy FP-S55N jest jeszcze "lepszy" od 762? Mam na myśli większy przekrój S55N.

Obydwa kable miałem u siebie, 760 kupiłem a 55 miałem od kolegi w dwóch wersjach wtyków, ale nie jeden po drugim i nie w bezpośrednim porównaniu.. Dla mnie te obydwa kable grają zbliżonym dzwiękiem.. Żaden u mnie nie został na dłużej z tego samego powodu, basu..

Co się tyczy przekroju, to czym grubszy, większy przekrój przewodnika, to tym lepiej, w kablach zasilających się nie sprawdza. Większość topowych kabli zasilających ma przekrój w okolicach 2,5 mm2 i jak widać (słychać) jest to grubość optymalna. Zbyt gruby przewodnik zawsze sprawia, że bas staje się słabo precyzyjny, bez niskiego zejścia.

Tak samo jakoby duży przekrój był potrzebny do wzmacniaczy prądożernych, ale co to są wzmacniacze prądożerne? Integry 200W będą grały na komputerówkach 1,5mm2 i nic się nie będzie działo.. Furutech 314 obsłuży monobloki i prądowo będzie ok. Nic się nie wypali. Więc po co kable w stylu 3,5mm2.. Może Gryphon Apex 220W a klasie A przy 8ohm, 440W przy 4ohm, gdyby jeszcze grał od rana do wieczora.. Ale w innym przypadku, nie widzę uzasadnienia..

Edytowane przez mariush74
3 godziny temu, mariush74 napisał:

Tak samo jakoby duży przekrój był potrzebny do wzmacniaczy

Nie, nie musi być do wzmacniaczy, ja mam do DACa😁

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

  • 4 tygodnie później...
5 godzin temu, deltastudio napisał:

daje się tulejki, widełki?

Jednym z powodów jest to,że lut nie jest stabilny w czasie,do tego źle wykonany może znacznie pogorszyć styk .Kabel ze skrętki pocynowany ma gorszy styk niż widełki czy nawet tulejka.Źle pocynowany kabel pod wpływem nacisku śruby dociskającej do powierzchni styku rozwarstwia pocynowany kabel. Może inaczej,wystarczyłoby wziąć pod mikroskop powierzchnię lutu,która pozornie wydaje się gładka,a jest mocno nieregularna i porowata.

Jest też kwestia sztywności połączenia kabla lutowanego,który może łatwo ulec poluzowaniu we wtyku pod wpływem drgań .

Najstabilniejszym i najlepszym połączeniem jest zastosowanie widełek.Mogą być też tulejki .

Jeszcze jeden argument przemawiający za nie lutowaniem kabli zasilających,jest temperatura,która podczas lutowania może pogorszyć właściwości dialektryków (izolatorów) i samej struktury przewodnika. Średnia temperatura topnienia cyny to 320 stopni .Kabel można dość mocno  podgrzać .

Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości .Firma Furutech w swoich kablach zasilających nigdy nie stosowała cynowania końcówek .Najczęściej stosuje widełki i tuleje grubościenne z czystej miedzi.

 

 

Poszukuję dobrego kabla do DACa i Preampu. W tej chwili mam DCS 4.1 na rodowanych ETI Legato z gniazda do listwy, monobloki z listwy podłączone są na TCS-31 z wtykami ETI Legato Gold. Czy te dwa urządzenia też podłączyć jak monobloki, czy proponujecie coś innego?

Czy porównywał ktoś TCS-31 do Elecaudio CS-361B? Wiem, że spora różnica w cenie, ale konstrukcja podobna. 
 

 

35 minut temu, Pawellang napisał:

Czy porównywał ktoś TCS-31 do Elecaudio CS-361B? Wiem, że spora różnica w cenie, ale konstrukcja podobna. 
 

Wiele kabli ma "podobną" konstrukcję,  między tymi dwoma jest jednak przepaść soniczna, zwłaszcza w kontroli basu.

37 minut temu, Pawellang napisał:

W tej chwili mam DCS 4.1 na rodowanych ETI

A nie DPS 4.1 (landryna)?

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

26 minut temu, sir.jax napisał:

Wiele kabli ma "podobną" konstrukcję,  między tymi dwoma jest jednak przepaść soniczna, zwłaszcza w kontroli basu.

A nie DPS 4.1 (landryna)?

Tak, literówka 🙂

Szukam kabla, który będzie miał super kontrolę basu bez zwiększania jego ilości (już jest wystarczająco dużo), będzie miał super rozdzielczość ale bez zbytniego rozjaśniania, nie zawęzi sceny oraz będzie miał holograficzną lokalizację instrumentów.

1 godzinę temu, Pawellang napisał:

Szukam kabla, który będzie miał super kontrolę basu bez zwiększania jego ilości (już jest wystarczająco dużo), będzie miał super rozdzielczość ale bez zbytniego rozjaśniania, nie zawęzi sceny oraz będzie miał holograficzną lokalizację instrumentów

Wow, daj znac jak taki znajdziesz.

Ja bym jeszcze dorzucil epicka glebie i poetycka lekkosc wyzszej srednicy 😉

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

14 godzin temu, Pawellang napisał:

Szukam kabla, który będzie miał super kontrolę basu bez zwiększania jego ilości (już jest wystarczająco dużo), będzie miał super rozdzielczość ale bez zbytniego rozjaśniania, nie zawęzi sceny oraz będzie miał holograficzną lokalizację instrumentów.

Hijiri sm2r

24 minuty temu, adamek_68 napisał:

Hijiri sm2r

Myślałem przez chwilę o tym kablu, ale z testów wynika że dopala średnicę a u mnie jej nie brakuje. Poza tym ten żółty kolor średnio mi pasuje 🙂

55 minut temu, Pawellang napisał:

Myślałem przez chwilę o tym kablu, ale z testów wynika że dopala średnicę a u mnie jej nie brakuje. Poza tym ten żółty kolor średnio mi pasuje 🙂

Średnicę dopalał XDC350M2R

SM2R już tego nie robi, to już inna liga.

 

 

1 godzinę temu, Cezary_58669 napisał:

Znam/posiadam taki srebrny kabel sieciowy. Myślę, że warto go sprawdzić u Ciebie😉. A i cena nie zabija.

Napisz mi co to jest za kabel i jaki koszt. Dzięki.

Edytowane przez Pawellang
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.