Anti-skating - siła przeciwpoślizgowa, zwana też HTF (Horizontal Tracking Force). Igła poruszająca się w rowku jest przyciągana do środka płyty. Aby przeciwdziałać tej sile stosowany jest anti-skating, czyli siła przeciwpoślizgowa. Anti-skating nie jest potrzebny w ramionach z liniowym przesuwem, tzw. tangencjalnych.
Nieprawidłowo ustawiona wartość siły przeciwpoślizgowej powoduje, że generator magnetyczny nie jest prawidłowo wycentrowany, a zawieszenie nie jest prawidłowo obciążone w płaszczyźnie poziomej. Długotrwałe użytkowanie wkładki z nieprawidłowo ustawioną siłą przeciwpoślizgową może spowodować trwałe skrzywienie dźwigni adaptera. Złe ustawienie siły przeciwpoślizgowej powoduje też zaburzenie równowagi między kanałami.
Siła przeciwpoślizgowa, siła nacisku i kąt VTA (vertical tracking angle) są wzajemnie zależne. Dlatego zmiana ustawienia nacisku wymaga zmiany ustawienia siły przeciwpoślizgowej.