Skocz do zawartości
IGNORED

Monitor Audio Silver RX + jaki SUBWOOFER


Mr.Z

Rekomendowane odpowiedzi

@Lech36 powołuje się na kolegów - źle. Ja akurat mam okazję słuchać tego, co napisałem u siostry mojej żony (szwagier sobie tak skompletował sprzęt) - źle. Wiarygodne są tylko źródła wskazane przez Ciebie, nieprawdaż.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Bobcat, pisałeś, że słuchałeś wielu takich nietrafionych (bo nie firmowych) zestawień - pls o inne przykłady i gdzie słuchałeś, chętnie się wybiorę na analogiczne odsłuchy.

 

ps.bierzesz w ogóle pod uwagę że ten sub o siostry Twojej żony był źle ustawiony/wyregulowany?

 

ps2 mąż siostry Twojej żony to Twój szwagier?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odsłuch i dokładniejsza ocena subwoofera pod kątem muzyki, jeśli subwoofery są podobnych klas, jest realna jedynie w domu, po długim czasie eksperymentowania z ustawieniami. A tych jest bardzo dużo i to nie taka prosta sprawa. Do tego jeszcze umiejscowienie subwoofera - nie wszystkie grają tak samo dobrze w tym samym miejscu.

Do kina jest łatwiej, najważniejsza jest moc, zejście, mniej więcej wystarczy ocenić szybkość i jakość basu, ale już jego barwa, różnicowanie basu nie jest aż tak istotne jak w przypadku muzyki, a czasem nawet psuje efektowność przekazu, bardziej pożądaną w kinie.

Więc troszkę z przymrużeniem oka należy traktować stwierdzenia, że ktoś odsłuchiwał subwoofery w sklepie (choćby nawet przez 2 godziny, a wątpię aby nawet połowę tego) czy u znajomych.

Już to widzę jak siedzimy u kogoś z rodziny (tym bardziej w sklepie) i przez bite kilka godzin bawimy się w najlepsze ustawieniami i przy okazji staramy się odsłuchać zróżnicowane gatunki muzyczne, aby potwierdzić uniwersalność suba i jego basu :)

Ja domyślam się, że te "testy" polegały jedynie na szybkiej ocenie charakteru basu i jego szybkości, ewentualnie właśnie mocy i zejścia, bez sprawdzania większości ustawień.

Poza tym, każdy chyba wie jak trudno jest zestroić subwoofer pod muzykę i jak trudna jest jego ocena brzmienia. Bo najlepszy subwoofer to taki, którego najlepiej się integruje z resztą systemu, czyli w praktyce jest niesłyszalny poza rzadkim, delikatnym uzupełnieniem pasma, no chyba że uzupełniamy ograniczone na basie kolumny...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Bobcat, pisałeś, że słuchałeś wielu takich nietrafionych (bo nie firmowych) zestawień - pls o inne przykłady i gdzie słuchałeś, chętnie się wybiorę na analogiczne odsłuchy.

 

Drugi przykład to był mój. Jak wiesz przed MA miałem właśnie taki zestaw z jednego pudełka HKTS. Podłączywszy MA przekonałem się natychmiast, jaka to była miernota. Z jednym wszakże wyjątkiem. Subwoofer tam był naprawdę okazały. Wielki, gabarytowo imponujący i diabelnie ciężki. Bas z niego też był taki, że nie można mu wiele zarzucić. Tak dla zabawy postanowiłem sprawdzić jak on będzie grał z nowymi MA (sub BXW-10 był oczywiście chwilowo odłączony). Ale szybko mi przeszło, jak posłuchałem. Absolutuna fatalność i pryncypialne kalectwo :) Do tego stopnia się zniesmaczyłem, że musiałem natychmiast łyknąć podwójnego Jacka Daniel'sa on the rocks :)

 

Powiesz: podłączyłem sprzęt z (drastycznie) różnych półek. Może i masz rację. Ale wspomniany sub HKTS znacząco odbiegał (in plus) od całej reszty. Aż dziw, że taki dali do kompletu.

 

A zresztą nie wiem o co się zrobiła ta "burza w szklance wody". Lubię mieć wszystkie głośniki 5.1 "z jednej stajni". Wolno mi? Wolno. Żyjemy w wolnym kraju (z dostępem do morza). Przyjmijmy, że to jest moje dziwactwo. Do tego również mam prawo, czyż nie? Zresztą... Czy takie znów dziwactwo? Tę szkołę myślenia spotkałem w różnych miejscach w sieci i w literaturze.

 

bierzesz w ogóle pod uwagę że ten sub o siostry Twojej żony był źle ustawiony/wyregulowany?

 

Być może. Wszelako ich amplituner ma autokalibrację i takowa przeprowadzoną była. Próbowiliśmy się też ręcznie tym bawić. Efekty mierne. Mnie nie zadowalają.

 

mąż siostry Twojej żony to Twój szwagier?

 

W sensie dosłownym szwagier to mąż siostry, ale z tego co wiem zwyczajowo mówi się tak również na męża siostry żony. No bo skoro ona jest moją szwagierką... Chyba, że masz nieuczesane myśli i chodzi Ci o "szwagra".

 

każdy chyba wie jak trudno jest zestroić subwoofer pod muzykę i jak trudna jest jego ocena brzmienia. Bo najlepszy subwoofer to taki, którego najlepiej się integruje z resztą systemu

 

Czyli uważasz dokładnie to, co ja.

 

w praktyce jest niesłyszalny poza rzadkim, delikatnym uzupełnieniem pasma

 

Z tym się nie mogę zgodzić. W niektórych utworach muzyki organowej dźwięki <40 Hz masz stale.

 

Jest nowa seria Monitor Audio Silver 2013. Nazywa się po prostu Silver. W ofercie:

* Monitory - Silver 1 i Silver 2

* Podłogówki - Silver 6 i Silver 8

* Zupełnie nowe (nie mają poprzednika) ogromne podłogówki - Silver 10

* Centralny - Silver Centre

* Dipole dla kanałów surround kina domowego - Silver FX

* Subwoofer - Silver W12.

 

Tanie nie są. Dla ilustracji: zestaw 5.1 oparty na monitorach Silver 2 kosztuje 20150 zł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy chyba wie jak trudno jest zestroić subwoofer pod muzykę i jak trudna jest jego ocena brzmienia. Bo najlepszy subwoofer to taki, którego najlepiej się integruje z resztą systemu

 

Czyli uważasz dokładnie to, co ja.

Tzn teraz bardziej mi chodziło o kwestię dokładnego ustawienia wzmocnienia, odcięcia i innych parametrów, aby przejście między subem a kolumnami było jak najbardziej płynne. Myślę, że tutaj nie ma znaczenia jaki subwoofer - czy od serii czy nie - każdy ma te same ustawienia podstawowe, które należy indywidualnie dobrać.

W kwestii czy sub od serii czy nie, jeśli zachowamy warunek podobnej jakości, podobnej klasy subwoofera, to wtedy charakter basu może odrobinę lepiej pasować właśnie przy subwooferze z tej samej serii.

 

 

w praktyce jest niesłyszalny poza rzadkim, delikatnym uzupełnieniem pasma

 

Z tym się nie mogę zgodzić. W niektórych utworach muzyki organowej dźwięki <40 Hz masz stale.

Tam jeszcze dodałem "no chyba że uzupełniamy ograniczone na basie kolumny..." ;)

40hz spokojnie słychać z odpowiednim ciśnieniem na większości podłogówek, 30-40hz to już to przejście, integracja subwoofera, a <30hz to już praktycznie gra sam sub.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kina jest łatwiej, najważniejsza jest moc, zejście, mniej więcej wystarczy ocenić szybkość i jakość basu, ale już jego barwa, różnicowanie basu nie jest aż tak istotne jak w przypadku muzyki, a czasem nawet psuje efektowność przekazu, bardziej pożądaną w kinie.

Ja próbowałem znaleźć kompromis między kinem i stereo, jednak jak na razie nie udało mi się zestroić suba w satysfakcjonujący mnie sposób z kolumnami.

Tutaj muszę jednak powiedzieć, że bardzo dobre rozwiązanie na godzenie obu ma REL, tj osobna regulacja odcięcia i wzmocnienia do kina i stereo. U mnie w kinie i stereo ustawienia zawsze były dosyć rożne, kino to generalnie większe wzmocnienie.

 

Coraz bardziej dochodzę do wniosku, że jednym subem kina i stereo nie załatwię.

Obecnie mam suba 12" na 1000 Wattowym wzmacniaczu. Chętnie już bym spróbował tego Paradigma, do którego linka podałem tj. 15" i 1700watt.

Nie sądzę aby taki sub zagrał dobrze w stereo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchałem kilka razy w stereo paradigma servo 15, wspomagającego duże i mocne podłogówki - Focale electry 1037 i taka kombinacja jest naprawdę ciekawa (spore poddasze, a takie pomieszczenia zawsze mocno tłumią bas), po wyłączeniu suba trudno się dalej słuchało, natomiast z subem bas był mocny i w miarę rytmiczny, nie jakiś super-szybki czy konturowy, ale mimo wszystko z subem były prawdziwsze proporcje w dźwięku.

Nie sądzę, żeby sub 15 jakoś bardzo się różnił, w sumie to może być trochę lepszy z uwagi na mocniejszy wzmacniacz i większy magnes głośnika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który to Paradigm Servo ? Bo podobno pierwsza wersja była lipna.

Z kolei v2 ludzie się zachwycali, także kontrolą w stereo, mimo 15 cali.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki jak ten z linka, czyli v2:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mi się sub 12 podoba, a najbardziej to dwa takie:

 

post-17029-0-43764500-1383854735_thumb.jpg

 

Aczkolwiek co dwie piętnastki, to dwie piętnastki :)

 

post-17029-0-89744300-1383856527_thumb.jpg

 

ps. widać że jest duży błąd zrobiony, bo centralny jest b&w więc się pewnie nie zgrywa ... :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki jak ten z linka, czyli v2:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mi się sub 12 podoba, a najbardziej to dwa takie:

 

post-17029-0-43764500-1383854735_thumb.jpg

 

Aczkolwiek co dwie piętnastki, to dwie piętnastki :)

 

post-17029-0-89744300-1383856527_thumb.jpg

 

ps. widać że jest duży błąd zrobiony, bo centralny jest b&w więc się pewnie nie zgrywa ... :)

To jest bardzo duzy blad :-) jak ten ktos mogl taki blad popelnic - dziadostwo bedzie. :-) Ja odsluchiwalem ten sub tzn studio 12 ale na moim metrazu 25 m ( ... i nawet z otwarta duza jadalnia, do tego kuchnia ) byl za wielki i mniej dalo sie go jakos kontrolowac w stereo w porownaniu do velodyna spl 1200 ultra czy tez Rela R 528 ( byl wolniejszy w muzyce), ale jakbym mial kupic suba tylko do kina i mialbym wiekszy metraz to kto wie czy nie bylby to wlasnie paradigm studio 12 tym bardziej ze cenowo tez bardziej przemawia. Ale do muzyki i kina jak dla mnie bardziej odpowiada mi velodyne. Moj kumpel ma ten sub na okolo 45 m i sluzy mu tylko do kina i daje rade ma moc :-) ale to tez inny bas niz w velodyne czy w relu kazdy lubi i wymaga czegos innego od suba. Ale warty jest posluchania bo moze sie spodobac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek co dwie piętnastki, to dwie piętnastki :)

Bardzo chętnie bym takiego zestawienia posłuchał :)

 

W sumie Ty też masz dwie piętnastki.

 

Ja odsluchiwalem ten sub tzn studio 12 ale na moim metrazu 25 m ( ... i nawet z otwarta duza jadalnia, do tego kuchnia ) byl za wielki

e tam Lolek trzeba być twardym :)

 

Ja mam podobnego suba do Ciebie w pokoju 21m2 i nie czuję żeby, jak to niektórzy piszą, ściany burzyło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chętnie bym takiego zestawienia posłuchał :)

 

W sumie Ty też masz dwie piętnastki.

 

 

e tam Lolek trzeba być twardym :)

 

Ja mam podobnego suba do Ciebie w pokoju 21m2 i nie czuję żeby, jak to niektórzy piszą, ściany burzyło.

Dlatego mowie ze to wszystko kwestia tego co sie lubi i co sie oczekuje od suba...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło tu kilka modeli, ale chciałbym prosić o podani kilku konkretnych gdzie najlepiej sprawdza się przy 1.muzyce , na drugim miejscu w kinie domowym. Cena do 3500zł. Podane propozycje chcialbym odsluchac i zobaczyc za zywo jak brzmią. Czesto padaja tu modele z firm Velodyne oraz Rel.

Możecie podać pare propozycji?

 

Dzięki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Velodyne EQ-MAX10 lub 12.

 

W tym sklepie dostałem niezły rabat ...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w pierwszej kolejności muzyka zacząłbym odsłuch od RELa T5 - 2tyś, potem T9 - nominalnie kosztuje 3690zł, więc spokojnie można stargować do 3,5 tyś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie ktorys z tych jak kupsiz co Koledzy Omen i Piopio napisali na 100% bedziesz zadowolony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło tu kilka modeli, ale chciałbym prosić o podani kilku konkretnych gdzie najlepiej sprawdza się przy 1.muzyce , na drugim miejscu w kinie domowym. Cena do 3500zł. Podane propozycje chcialbym odsluchac i zobaczyc za zywo jak brzmią. Czesto padaja tu modele z firm Velodyne oraz Rel.

Możecie podać pare propozycji?

 

Dzięki.

 

Słuchałem Rel T5, miałem Rel T7, a zdecydowanie polecam Rel T9 który zastąpił własnie T7

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze coś. Z moich doświadczeń wynika, że suby z głośnikiem do dołu znacznie mocniej trzęsą podłogą.

Miałem RELa R-328 i on co prawda głośnik miał z boku, ale od spodu była membrana bierna, która mocno pracowała.

Jak postawiłem go na środku pokoju to się zdziwiłem jak mocno drży podłoga, żaden inny sub tego nie zrobił.

Co ciekawe jak postawiłem suba pod ścianą wibracje się zmniejszyły, prawdopodobnie miejsce łączenia podłogi ze ścianą jest sztywniejsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Earthquake MiniMe P12

 

zobacz tego , nic nie stracisz i porównaj z tymi proponowanymi wszędzie Relami i Velodynami jakby innych nie było .

 

Do kina jest łatwiej, najważniejsza jest moc, zejście, mniej więcej wystarczy ocenić szybkość i jakość basu, ale już jego barwa, różnicowanie basu nie jest aż tak istotne jak w przypadku muzyki, a czasem nawet psuje efektowność przekazu, bardziej pożądaną w kinie.

 

kto takie bzdury wypisuje , w kinie nie jest ważne zróżnicowanie basu , to co , chciałbyś żeby strzał z karabinu snajperskiego brzmiał jak wybuch bomby czy wybuch bomby jak wystrzał z karabinka , co wy za pierdoły wypisujecie

 

wszędzie jest ważna barwa basu i jego zróżnicowanie jak w muzie tak i w kinie gdzie uważam jest bardziej potrzebna a sub żeby temu sprostał musi byc naprawdę dobry a nie tylko bububububu i bbbuuuuuuuu , co to za bas , co to za sub który tylko buczy niezależnie od tego czy to wybuch bomby czy strzał z karabinu jak już zacząłem z tymi porównaniami .

 

A wszystko zależy od tego jak reżyser chce pokazac dany wybuch/wystrzał , bo są wystrzały jakby przeciągnięte w czasie , spowolnione , są strzały z dużym echem , jest po prostu strzał i momentalnie wszystko,cały huk i towarzyszące temu przydźwięki zanikają , bez echa , podobna rzecz może się miec z wybuchem , i ile rodzajów barw basu jest , i co , ma to byc po prostu bbbbbuuuuuuuuuuuuu , bez jaj , jeden jest szybki od razu zanikający a drugi z wybrzmieniem , jak może nie miec znaczenia zróżnicowanie basu w kinie . Pchniesz drzwi żeby się zamknęły i jedne zamkną się bez echa a z drugich "wyjdzie" taki ładny mięciutki bas , że aż się chce jeszcze raz zamknąc . Gdy któregos razu byłem w salonie ktoś odsłuchiwał kino d. wszedłem tam z ciekawości i właśnie była scenka przejścia gościa z pokoju do pokoju , gośc zamknął za sobą drzwi i tak ładnie walnęło mięciutko aż poczułem na sobie by za chwilkę dostac w ryj i upaśc czemu towarzyszył całkiem inny bas , twardy , szybki momentalnie gasnący . Jak psuje , co psuje , właśnie taki wszędobylski , rozlazły , sprawiający wrazenie ciągnącego się bez końca taki psuje w kinie cały przekaz .

 

I gdzie do kina jest łatwiej , no chyba , że komuś wystarczy właśnie takie bbbbbuuuuuuuuuuuuuuuuuu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adek nie szalej. Nie opisujemy tutaj subwooferów za 3 cyfrowe kwoty, żebyś miał jednostajne buuu, całkowicie na jedno kopyto.

 

 

różnicowanie basu nie jest aż tak istotne jak w przypadku muzyki

Wyraźnie chyba zaznaczyłem ;)

To nie oznacza, że w ogóle nie jest istotne, ale mniej niż w przypadku muzyki. Prosta sprawa. Subwoofer dobrze spisujący się w muzyce zagra też i w kinie - kwestia tylko dobrania mocy, na odwrót nie ma na to szans, przynajmniej nie w każdym przypadku. Od pewnego poziomu nawet suby z bas refleksem potrafią elegancko zagrać (vide Velodyne).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. W kinie domowym całe zadanie subwoofera to właśnie takie (jak to określiłeś) "bbuuu" a chodzi tylko o to, aby było najbardziej realistyczne i wpychało w fotel. Poza tymi okazjonalnymi efektami nie ma nic do roboty. W muzyce natomiast subwoofer jest (podobnie jak pozostałe 5 kolumn) pełnoprawnym "instrumentem", który pracuje stale i ma się w możliwie najlepszy sposób wkomponowywać w resztę głośników.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi właśnie nie chodzi o bbbuuuuuu jak to zostało ujęte tylko tak zróżnicowany bas jakiego wymaga dana scena a to wcale nie jest mało i nie takie łatwe jak się wydaje , wydaje Ci sie tylko , że on ma dac tylko przysłowiowe bbbuuuuuuuu , myślisz , że te jak to nazwałeś okazjonalne efekty nie potrzebują do ich wydobycia dobrego suba , który nie będzie właśnie tylko bbbbbuuuuuuuuuuuuuu czał a i nie bójmy sie tego słowa , będzie grał jak to robi w muzie , tu ma swój czas na pokazanie co potrafi raz na jakiś czas ale , żeby to zabrzmiało wiarygodnie musi byc ponadprzeciętny , musi byc naprawdę dobry .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adek chyba nie zrozumiałeś Dona.

Ja uważam podobnie, że sub do muzyki musi być dokładniejszy i szybszy, w kinie niektórych rzeczy ię nie wychwyci.

 

No właśnie. W kinie domowym całe zadanie subwoofera to właśnie takie (jak to określiłeś) "bbuuu" a chodzi tylko o to, aby było najbardziej realistyczne i wpychało w fotel. Poza tymi okazjonalnymi efektami nie ma nic do roboty.

No to teraz Bobcat popisałeś się znajomością systemów kina i roli suba w nich. Dałeś się wpuścić w maliny nieskoordynowaną wypowiedzią Adka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co napisałem niewłaściwego? @Don111 ma rację: subwoofer muzyczny sprawdzi się w kinie - odwrotnie raczej nie. A że do realistycznego oddania efektów w kinie konieczny jest sub wysokiej klasy - sprawa oczywista.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę nieskoordynowanie , Bobcat cos niewłaściwego , no proszę ciekawe co jeszcze naspiszę nieskoordynowanego

Adek chyba nie zrozumiałeś Dona.

Ja uważam podobnie, że sub do muzyki musi być dokładniejszy i szybszy, w kinie niektórych rzeczy ię n

 

a ja uważam , że i tu i tu taki jest potrzebny , co wy znowu za brednie wypisujecie , jak w kinie wolniejszy sub niż w muzie , jak tego się nie wychwyci i wcale nie trzeba byc audiofilem , myslę , że ścieżka dźwiękowa jest na tyle zróżnicowana i "wybuchowa" że wolny czy robiacy tylko bbbbuuuuuuuu sub to gówno nie sób , to sub , który daje tylko bas bez wyrazu , nielicznym taki bas pasuje , wystarczy , żeby łupało i jest git ,

ile jest scen w których dźwiek basowy różnej"maści" wystepuje nagle , w muzie natomiast jest przewidywalne , jest jakiś z góry ustalony rytm i faciu wali na kotłach i wyżywa sie , albo naciska klawisze instrumentu elektronicznego i zapodaje basowe dźwięki lub gra na kontrabasie , ale to wszystko jest przewidywalne czego nie da sie powiedziec o ścieżce filmowej i gdzie tu powinien byc szybszy sub .

Proszę Was.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co napisałem niewłaściwego?

Bobcat chodzi o to, że napisałś, że całą rolą suba w kinie jest robienie "buuu" i przepychanie fotela. Inaczej widać postrzegamy dobry dźwięk w kinie.

 

Adek.

Chodzi o to, że popadasz w skrajności, nikt nie pisze, ani Don, ani ja, o buczących subwooferach, takich w ogóle nie bierzemy po uwagę. Buczących subwoofer to zły subwoofer.

Prawdą jest natomiast, że w stereo szybciej wychwyci się niedomagania suba np. pod względem szybkości czy precyzji. W muzyce np. gość zasuwa na prekusji, są to bardzo szybkie, powtarzające się, rytmiczne uderzenia, do tego często wchodzi natłok innych instrumentów, to jest wyzwanie dla suba. Do tego wszystkiego musi być zachowana odpowiednia barwa instrumentów, wielkość. Większość z nas wie jak powinna brzmieć perkusja, gitara basowa itd, dlatego szybko wychwytujemy jakieś zmiany, ciężko nas oszukać.

W filmie zamknięcie drzwi czy strzał z karabinu zabrzmi tak czy minimalnie inaczej nikt tego nie zauważy. Film to zbieranina tysięcy różnych dźwięków, które nawet nie wiesz w jaki sposób zostały nagrane. Skąd masz wiedzieć jak ma zabrzmieć przelatujący samolot ? Czy jego barwa była idealna, czy dźwięk był minimalnie pogrubiony, a może delikatnie odchudzony ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

don11 pisał :

 

Do kina jest łatwiej, najważniejsza jest moc, zejście, mniej więcej wystarczy ocenić szybkość i jakość basu, ale już jego barwa, różnicowanie basu nie jest aż tak istotne jak w przypadku muzyki

 

czyli miał na myśli właśnie buczenie suba bo skoro nie jest takie ważne to jak ma brzmiec taki sub , ma buczec jedną barwą , a co miałeś na myśli pisząc : ... "jakośc basu" ,

 

Skąd masz wiedzieć jak ma zabrzmieć przelatujący samolot ? Czy jego barwa była idealna, czy dźwięk był minimalnie pogrubiony, a może delikatnie odchudzony ?

pewnie , że nie wiem tak samo jak i ten co słucha muzyki nie wie (patrz niżej >),

wszystko zależy od tego jak chce to przekazac reżyser i nie wydaje Ci się , że aby sprostac właśnie takim zadaniom postawionym przez reżysera sub musi byc naprawdę dobry pod każdym wzgledem , nie tylko miec zróżnicowaną barwę ale i szybkośc , nie "mówię" , że w muzyce nie trzeba szybkości co powtarzam tak jak napisałem wyżej , fakt , jest jakiś tam rytm , czasami szybszy czasami wolniejszy a w kinie jest zbieranina dźwięków i właśnie , żeby tą jak nazwałes zbieraninę odtworzyc w sposób jaki chce przedstawic reżyser trzeba byc dobrym , nie oznacza gorszym niż w muzyce , czy , że jest łatwiej niż w muzyce , a to , że nie wiem jak ma faktycznie zabrzmiec przelot samolotu to nie wiem bo każda maszyna ma swój specyficzny odgłos podczas lotu a to czy ten dźwięk jest idealny z oryginałem jest nieistotne , istotne jest to , żeby oddac brzmienie jakie miał w zamysłach reżyser niezależnie czy ten dźwięk jest za niski czy za wysoki, inną sprawą jest to , że nie każdy zwraca na takie niuanse uwagę , to tak jak w muzyce ,

 

Większość z nas wie jak powinna brzmieć perkusja, gitara basowa itd, dlatego szybko wychwytujemy jakieś zmiany, ciężko nas oszukać.

 

skoro WIECIE (tylko nie wiem kto , mówisz w tej chwili w imieniu wszystkich ludzi świata muzyki ? nie wiem) ,

>jak brzmi perkusja czy gitara basowa to też powinieneś wiedziec , że z takiego jednego kotła można wydobyc tyle różnego rodzaju barw basu , że niektórym nawet się nie śni , że tak można zrobic i zagrac , a skąd wiesz czy dany perkusista chciał wydobyc taki a nie inny dźwięk , skąd będziesz wiedział , że ten a nie inny miał byc w danym momencie i że ma taką barwę i że mógłby miec inną , ze ma inną barwę a powiniem miec inną bo perkusista zaszalał , że ma taką barwę a nie inną bo wg Ciebie bas z kotła brzmi inaczej i masz wrażenie , że perkusista fałszuje , tego też nie jesteś pewien , to samo jest z gitarzystami , w niektórych przypadkach to "wariaci" ( w pozytywnym tego słowa znaczeniu ) i też nie wiesz o jakie brzmienie mu chodziło w danej chwili mimo , że wiesz jak brzmi gitara basowa ,

 

tylko mi nie "mówcie" , że jesteście na tyle wytrawnymi muzykami , wytrawnymi muzykami powtarzam , że usłyszycie różnicę w brzmieniu suba przekazującego brzmienie kotłów walącego w nie perkusisty ( i to co wyżej ) i jednocześnie gitary basowej i kontrabasu albo jednocześnie z perkusją instrumentu klawiszowego ,

gdy chłopaki rżnęli jakiś kawałek i perkusista odwalał solówkę nie uwierzyłem jakie potrafi wydobyc brzmienia z jednego kotła ,

kogo nie oszuka i kto ma niby oszukac , co , moze teraz wejdziemy na temat jakości sprzętu nagrywającego ścieżkę dźwiękowa lub muzykę , bo do tego to zmierza skoro "powiedziałes" , że

 

Film to zbieranina tysięcy różnych dźwięków, które nawet nie wiesz w jaki sposób zostały nagrane.

jedynie w muzyce można na żywo obczaic jak brzmią instrumenty ale to jakie i czy ich brzmienie jest prawidłowe nie wyczaisz , ( mowa o instrumentach wydających z siebie bas , bo jeśli na smyczkowych pójdzie coś nie tak to od razu słychac jak i na dętych ) .

A wszystko jednym słowem zależy od przekazu jak muzyka tak reżysera .

A suba kazdy dobiera do swoich preferencji no i możliwości finansowych nie ma co się oszukiwac i kazdy moze miec własne zdanie w kazdej kwestii czy to chodzi o kupowanie suba z jednej serii z kolumnami czy z innej "stajni" , innemu wystarczy bas i w muzie i w kinie tylko z kolumn .

 

 

Jak już TU jesteśmy skupmy się może na odpowiedzi na pytanie założyciela tematu , które gdzieś miedzy postami się pojawiało a to jak będzie wybierał i co wybierał i co brał pod uwagę zostawmy jemu .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.