Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


biniek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, iro III napisał:

Ciekawym argumentów i dowodów, bo jak zapewne wiesz, ciężko z nawet naj twardszymi i oczywistymi do niektórych "entuzjastów" dotrzeć...to mogło by chyba tylko jakieś "wiki leaks" z myślami i tajną korespondencją producentów tych gadżetow?

Do najtwardszych entuzjastów raczej się nie dotrze, to podobnie jak z tymi co wierzą że ziemia jest płaska ?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

A myślisz ze ja jak u siebie testuje to staram się sam oszukać ?

A jakie zabezpieczenia w procedurach testowych stosujesz żeby się nie dać oszukać?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, .:Gerard:. napisał:

A ja przypuszczam ze dane nie mogły sie zmienić bo zmieniłaby się ścieżka utworu,
barwa może sie zmienić po wzmocnieniach i odwrotnie sygnału

 

Ok, jako, że miałem dzisiaj wyczerpujący dzień w pracy to podpłyńmy już do brzegu i streśćmy to co zwykle w takich sytuacjach miałoby miejsce:

- ja na swój koszt biorę Twoje pudełka lub kupuje w sklepie

- robię test udowadniający, że materiał na wejściu jest materiałem bit perfect na wyjściu z pudełek

- Ty piszesz, że nie wiesz jak to możliwe, liczby nie kłamią ale dźięk siada, robi się ciemno, barwa się zmienia i słyszysz różnicę

- ja mam w planach obejrzenie kultowego filmu z Demi Moore i Patrickiem Swayze'm i każdy odjeżdża na swoim koniu w stronę swojego własnego zachodu słońca.

 

I temat wyczerpany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lyngdorf TDAI-1120, Technics SL-1500C, Bowers&Wilkins 606 S2 Anniversary Edition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o darmowych egzemplarzach autorskich. Ale tylko dla tych, którzy przedstawią zaświadczenie z mops-u.

A pomyślcie o czymś takim. Ktoś kupił sobie zestaw za kilka milionów, bo uwierzył, że to tak lepiej zabrzmi. Co on poczuje w stosunku do tych, co mu ten zestawik "polecili"?

Tajnej korespondencji nie mam. Że zacytuję pewnego znanego dziennikarza. Po prostu "mówię jak jest".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, 123stop napisał:

Zapomniałem o darmowych egzemplarzach autorskich.

Piszesz w dobrym wątku. To jest mit o tym, że wiedza odmieni audiofila.

Albo mit o pisaniu książki ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Jack Frost napisał:

Jeżeli barwa się zmieniła to dane się zmieniły.

 

Oczywiście. Nie inaczej.

Cóż to bowiem jest zmiana "barwy". Jest to dodatkowe wzmocnienie lub stłumienie określonych wycinków pasma częstotliwości akustycznych. Choć niektórzy uważają, że to coś mitycznego, niemierzalnego, tajemniczego, niezbadanego dotąd przez oficjalną naukę (Yeti, jednorożec, wielka stopa).

W takim przypadku dane musiały by się DIAMETRALNIE zmienić, a do tego jeszcze w niewyobrażalnie uporządkowany (jakim cudem!?) sposób. Bo przecież nie z powodu przypadkowych "zakłóceń" w zupełnie przypadkowym czasie i miejscach, no bądźmy choć przez chwilę poważni.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, popej napisał:

Piszesz w dobrym wątku. To jest mit o tym, że wiedza odmieni audiofila.

Albo mit o pisaniu książki ?

Jest już napisana, więc żaden mit. A że nie zmienisz audiofila, to chyba już wiemy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posty zostały przeniesione z tematu o kablu optycznym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lyngdorf TDAI-1120, Technics SL-1500C, Bowers&Wilkins 606 S2 Anniversary Edition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Jack Frost napisał:

Posty zostały przeniesione z tematu o kablu optycznym.

Aha, rozumiem, znaczy powinienem rozumieć ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

To ciekawe, bo te sam dane na różnych systemach zabrzmią inaczej

Coś Ty NOWY  w temacie audio - o głośnikach to Ty nie słyszał, że grają baaaaaaardzo różnie? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, iro III napisał:

Oczywiście. Nie inaczej.

Cóż to bowiem jest zmiana "barwy". Jest to dodatkowe wzmocnienie lub stłumienie określonych wycinków pasma częstotliwości akustycznych. Choć niektórzy uważają, że to coś mitycznego, niemierzalnego, tajemniczego, niezbadanego dotąd przez oficjalną naukę (Yeti, jednorożec, wielka stopa).

...

Niektórzy uważają nawet:

'' barwa dźwięku, timbre,

subiektywna cecha dźwięku odczuwana słuchem i odróżniająca od siebie dźwięki ..... "

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przekazuj obiektywnie swoje subiektywne oceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, passer napisał:

Niektórzy uważają nawet:

...mając na myśli barwę JEDNEGO, pojedynczego dźwięku.

My tu mamy raczej na myśli barwę w rozumieniu szerszego spektrum muzyki - np. rozjaśnione/przyciemnione brzmienie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ładny tu macie burdel, siostry" ?

Chciałem się włączyć, ale z kolei nie widzę pytań, tylko odpowiedzi... Spróbujemy naokoło ? :  

2 godziny temu, patefonik napisał:

To zapytam tak. Czy Waszym zdaniem takie rozumowanie jest poprawne?

Jeśli mam transport dający jakiś sygnał cyfrowy, podpięty do jakiegoś DAC-a X i jakiegoś DAC-a Y. One również jako urządzenia cyfrowe otrzymujące taki sam sygnał nie wprowadzają różnic na swoich wyjściach (piszę o wyjściu z kostki, nie z całego urządzenia cyfra to cyfra). Jeśli podłączę je pod jeden układ wyjściowy (lub dwa identyczne układy wyjściowe) będę miał takie samo brzmienie? Nie będzie różnic dźwięku między np. R2R a Sabre?

Przetwornik cyfrowo analogowy nie jest ani kablem ani sposobem transmisji danych cyfrowych, najważniejsze że nie jest też urządzeniem wyłącznie cyfrowym. Tak więc pytanie jest manipulacją, bo nie widzę, żeby ktoś coś takiego twierdził.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, iro III napisał:

...mając na myśli barwę JEDNEGO, pojedynczego dźwięku.

My tu mamy raczej na myśli barwę w rozumieniu szerszego spektrum muzyki - np. rozjaśnione/przyciemnione brzmienie.

Proszę o wyjaśnienie:

a - "... JEDNEGO, pojedynczego dźwięku"

b - "... szerszego spektrum muzyki".

Może zrozumiem wówczas dlaczego "barwa dźwięku, timbre, subiektywna cecha dźwięku odczuwana słuchem i odróżniająca od siebie dźwięki o tej samej głośności i wysokości (wytwarzane przez różne źródła, np.: instrumenty muzyczne, głosy ludzi, ptaków i zwierząt, hałasy maszyn), zależna głównie od składu widmowego danego dźwięku, ale także od jego dynamiki (zmienności w czasie transjentów narastania czy zanikania dźwięku)."  ma dotyczyć tylko (a).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przekazuj obiektywnie swoje subiektywne oceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie pojedynczego dżwięku - rozróżniamy dżięki o wyższej od odniżej f. i na odwrót.

Mają inną barwę z powodu ilości drgań na sekundę, po tym właśnie je rozróżniamy. Tu głośność może przeszkadzać ale nie decyduje o samej barwie.

W sensie muzyki odbieranej - postrzegamy "barwę całości", czyli to co dominuje, co jest pozornie "bliżej", po prostu głośniej, czyli część pasma bardziej wzmocnioną, czy to przez realizację samego nagrania,czy przez odtwarzający je sprzęt audio. Tu decyduje i ilość i głośność.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale drążysz.

Przecież jakby się to wyjaśniło, cała "branża audiovoodoo" i ćwierć branży audio szlag by trafił! Im nie zależy na prawdzie w wyjaśnianiu zjawisk, tylko na biznesie, więc robią wszystko, by UTRZYMAĆ WIARĘ w grające kabelki, w cudowność sygnału audio, nie dającego się zamknąć w ramach nauki o przesyłaniu sygnałów przewodem- obojętnie, czy analogowym, czy cyfrowym. To magia, cud i dziedzina nie z tej ziemi, która opiera się nauce, rozumowi i zdrowemu rozsądkowi, bo tylko tak można doić kasę. 

Nie da się wiary pokonać rozumem. Wierzący nie przyjmują z zasady żadnych logicznych argumentów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, iro III napisał:

Mają inną barwę z powodu ilości drgań na sekundę, po tym właśnie je rozróżniamy.

No, bez przesady. Barwa to dość dobrze opisane zjawisko, wysokość to jeden tylko aspekt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@iro III

Twoja odpowiedź niestety jest zupełnie niezrozumiała.

@porlick

Zupełnie nie na temat. Mogę zrozumieć, że wiara jest dla ciebie najważniejsza, ale chodzi o barwę dźwięku.

Nie sądziłem, że będzie z tym kłopot. Wobec tego cały cytat"

"

BARWA DŹWIĘKU

barwa dźwięku, timbre, subiektywna cecha dźwięku odczuwana słuchem i odróżniająca od siebie dźwięki o tej samej głośności i wysokości (wytwarzane przez różne źródła, np.: instrumenty muzyczne, głosy ludzi, ptaków i zwierząt, hałasy maszyn), zależna głównie od składu widmowego danego dźwięku, ale także od jego dynamiki (zmienności w czasie transjentów narastania czy zanikania dźwięku). Barwa dźwięku zawierającego silne tony harmoniczne jest wyrazista (ostra); w przypadku małej ilości tonów harmonicznych dźwięk jest bezbarwny, głuchy; o barwie dźwięku decydują wzajemne stosunki amplitud poszczególnych tonów składowych (› alikwotów), ich rozkład w widmie (np. gdy pierwszy ton harmoniczny — pierwszy alikwot — jest silny, barwa dźwięku jest pełna, gdy słaby, bardziej ostra), a także struktura widma, zwłaszcza występowanie formantów (obszarów rezonansowych) — stąd w akustyce muzycznej rozróżnia się barwy dźwięku alikwotowe (gdy tony składowe mają równomierny rozkład w widmie) i formantowe (gdy pewne grupy tonów składowych w widmie są wzmocnione); barwa dźwięku, która narasta w czasie, bardzo różni się od barwy dźwięku, która zanika w czasie, mimo że widmo w obu przypadkach może być podobne. W muzyce kształtowanie barwy dźwięku w utworze dokonuje się przez odpowiednią › instrumentację i › artykulację, co wpływa na › kolorystykę utworu. Zobacz też dźwięk.

Encyklopedia muzyki PWN © Wydawnictwo Naukowe PWN"

Ponieważ chciałem zwrócić uwagę na fragment ( moje podkreślenie ), pierwszy zamieszczony cytat to tylko początek.

Może to i dobrze, bo dowiedziałem się, że dla "JEDNEGO, pojedynczego dźwięku" barwa to zupełnie co innego niż dla "szerszego spektrum muzyki".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przekazuj obiektywnie swoje subiektywne oceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, przemak napisał:

No, bez przesady. Barwa to dość dobrze opisane zjawisko, wysokość to jeden tylko aspekt.

No, zgoda jeden aspekt ale ważny, by odróżnić dwie nutki zagrane na tym samym instrumencie.

Ten instument inaczej nastrojony te same nutki wygeneruje jednak już z inną f? a może to tylko harmoniczne inne powstaną?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, passer napisał:

@porlick

Zupełnie nie na temat. Mogę zrozumieć, że wiara jest dla ciebie najważniejsza

Dla mnie???

Raczej dla wierzących w cudowne właściwości sygnału elektrycznego przenoszącego dźwięk.

Jeśli barwa się zmienia, MUSIAŁ zmienić się sygnał- inaczej to bzdura, bo skąd te zmiany barwy miałyby się wziąć?

Jeśli natomiast sygnał się nie zmienił, to jakiekolwiek zmiany mogły zajść jedynie w miejscu pomiędzy uszami słuchacza.

(Zakładając te same pozostałe istotne warunki odsłuchu.)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, przemak napisał:

Tak więc pytanie jest manipulacją

Nie było to moją intencją.

Chciałem tylko usłyszeć odpowiedź, czy Twoim zdaniem, zawsze taki sam ciąg cyferek dostarczonych do DAC, da nam taki sam sygnał analogowy na jego wyjściu, pomijam układ wyjściowy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, patefonik napisał:

czy Twoim zdaniem, zawsze taki sam ciąg cyferek dostarczonych do DAC

Tylko że do DACa nie dostarczasz żadnych cyferek. Dostarczasz szybkozmienny przebieg prądu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, McGyver napisał:

Dostarczasz szybkozmienny przebieg prądu

Bardzo trafna uwaga, przepraszam za uproszczenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, McGyver napisał:

Tylko że do DACa nie dostarczasz żadnych cyferek. Dostarczasz szybkozmienny przebieg prądu. 

Tyle tylko, że ten szybkozmienny przebieg prądu odwzorowuje co? Ano nic innego jak przebieg ciągu 1 i 0.

Obojętne czy przebieg prądu, światło czy nawet perforowaną taśmę papierową (gdyby go w takie wejście wyposażyć) - DAC dekoduje w efekcie te "cyferki" i żadne zaginanie rzeczywistości tego nie zmieni.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak by było gdyby 0 było brakiem prądu a 1 obecnością prądu. W rzeczywistości tak nie jest. To o wiele bardziej skomplikowane, receiver SPDIF otrzymuje na wejście najróżniejsze przebiegi, częstokroć w ogóle nie przypominające kształtem prostokąta, i musi dokonać interpretacji takich sygnałów. O ile zwykle poprawnie rozpoznaje czy ma być 0 czy 1, o tyle niekoniecznie idealnie trafia we właściwy moment w czasie. Na przykład o zniekształceniach jitter słyszał?  To zjawisko jest jednym ze źródeł jittera. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy jitter będzie w stanie zmienić barwę pojedynczego dźwięku, i to w powtarzalny sposób? Albo zadziałać tak, by drugi plan przybliżyć do pierwszego, jak "granie kabli cyfrowych" opisują wierzący w takie bzdury?

Przecież przewód to nie dsp, by wprowadzać tak skomplikowane zmiany do ciągu impulsów. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.