Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dużo tańszy wzmacniacz, i cały czas myślałem że już coś potrafi (w miarę dobrze , naturalnie zagrać).

Dzięki za uświadomienie, i sprowadzenie na ziemię. Tyle czasu żyłem w niewiedzy, straszne.

Dzięki, pozdrawiam -:))

 

też tak kiedyś myślałem. potem niestety zacząłem słuchać więcej i słyszeć więcej

 

 

Edytowane przez Marcin_Sz

Sprzedam VITUS RI100

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4152629
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka tych wydawnictw i naprawdę warto zakupić. Tam stawiano na jakość.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Misio wpadnij wreszcie do Łodzi, przywieź kilka ciekawych płyt. Chętnie poznam na żywo kolejnego Amplifonowca.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4152703
Udostępnij na innych stronach

Szymon bardzo dziękuje za zaproszenie mam nadzieje ze teraz mi się uda choć mam obawę ze jakość tego co usłyszę może mnie zdołować .

Będzie dobrze, przyjeżdżaj bo chcemy Cię poznać.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4153432
Udostępnij na innych stronach

Ps powiem Wam ludziska że jestem w szoku w sensie mojego DACa XiangSheng DAC 05.

To już nawet nie w tych pieniądzach ale ogólnie wymiata. Double PCM 1794 ma taką barwę że aż się nie chce muzyki wyłączać. McGyver ma rację kość jest niesamowita

 

Grzegorz to bardzo cenna informacja ,miałeś trochę DAC-ów do porównań.

Po Twoim opisie można taki DAC wziąć za pewniaka przy identycznej konfiguracji : A70TMK2+Minasy III s 2,5R . Poznałem Twoje preferencje słuchowe ,są bardzo podobne do moich.

W innych zestawieniach doradzam jak zwykle posłuchać każdego z tych urządzeń w swoich warunkach z konkretnym modelem kolumn , wzmacniacza. Zmiennych potrafi być wiele .

 

Czyli mogę domniewać, że Arcady na berylu są delikatniejsze i bardziej precyzyjne na górze

 

System tworzy całość zabawek kolumny + wzmacniacz + źródło + kable pomieszczenie .

 

W opisie beryla SB TW29 BN w Arcadach 3,5 można osiągnąć bardzo dobre brzmienie jak i nie wykorzystać jego potencjału. Dotyczy to aplikacji głośnika ale tez przede wszystkim konfiguracji sprzętowej . Emdester to wie gdy u niego testowaliśmy obie konstrukcje z dwiema zwrotnicami dedykowanymi dla każdego głośnika z osobna.

 

O dziwo większe znaczenia ma dobrze grający DAC aby cieszyć się berylem . A potrafi zabrzmieć bardzo dobrze przede wszystkim gładko ,to gładki głośnik ,nie ma w nim żadnych chropowatości ,brzmi czysto .Spodoba się fanom wybrzmień metalowych instrumentów .Detaliczność bardzo dobra i precyzja. Tu nie powinni narzekać malkontenci gitarowej muzyk jak Chris Jones ,Antonio Forcione ,brzmienie w tym zakresie nasycone .Instrumenty perkusyjne to także bardzo dobra jakość beryla.

Jednym słowem trzeba swoimi uszami sprawdzić czy to najlepszy przekaz muzyki,każdego pewnie nie przekona, ale trzeba przyznać liczący się to głośnik w świecie audio. Poza tym bardzo dobra jest jego integracja ze środkiem pasma z naszym średniotonowcem.

 

mozesz opisać różnice i z czym grają?

 

Wiesz za dużo zestawień to jeszcze nie robilem.

 

U kolegi Primazena z A70 T (Jenseny miedziowe) ,GZ34 Mullard +DAC Stello DA100 Signature korzystniej brzmiała wersja z tekstylną kopułka SB 29RN-B Satori. Grzegorz to wie bo góra była zjawiskowa .

U Emdestera A70T + DAC 'u Black Dragon także wersja tekstylna SB 29RN-B. A z LKS-em 004 Beryl zabrzmiał dobrze/bardzo dobrze.

 

U mnie lampy +LKS 004 beryl błyszczy .Nawet wpiąłem Krella KAV 500i +LKS i także beryl .Choć nieco chłodniej niż z lampami za to dynamika Krella jest jak z dynamitu w połączeniu z Arcadami 3,5.

 

Sprawdzę jeszcze Xindaka A600E +LKS 004 ,może jutro .Lekki nie jest ,a mam go w opakowaniu (skrzyni) w magazynie. Trzeba go jeszcze wypakować.

post-15230-0-54248600-1501177609_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156705
Udostępnij na innych stronach

 

 

Grzegorz to bardzo cenna informacja ,miałeś trochę DAC-ów do porównań.

Po Twoim opisie można taki DAC wziąć za pewniaka przy identycznej konfiguracji : A70TMK2+Minasy III s 2,5R . Poznałem Twoje preferencje słuchowe ,są bardzo podobne do moich.

W innych zestawieniach doradzam jak zwykle posłuchać każdego z tych urządzeń w swoich warunkach z konkretnym modelem kolumn , wzmacniacza. Zmiennych potrafi być wiele .

 

 

 

System tworzy całość zabawek kolumny + wzmacniacz + źródło + kable pomieszczenie .

 

W opisie beryla SB TW29 BN w Arcadach 3,5 można osiągnąć bardzo dobre brzmienie jak i nie wykorzystać jego potencjału. Dotyczy to aplikacji głośnika ale tez przede wszystkim konfiguracji sprzętowej . Emdester to wie gdy u niego testowaliśmy obie konstrukcje z dwiema zwrotnicami dedykowanymi dla każdego głośnika z osobna.

 

O dziwo większe znaczenia ma dobrze grający DAC aby cieszyć się berylem . A potrafi zabrzmieć bardzo dobrze przede wszystkim gładko ,to gładki głośnik ,nie ma w nim żadnych chropowatości ,brzmi czysto .Spodoba się fanom wybrzmień metalowych instrumentów .Detaliczność bardzo dobra i precyzja. Tu nie powinni narzekać malkontenci gitarowej muzyk jak Chris Jones ,Antonio Forcione ,brzmienie w tym zakresie nasycone .Instrumenty perkusyjne to także bardzo dobra jakość beryla.

Jednym słowem trzeba swoimi uszami sprawdzić czy to najlepszy przekaz muzyki,każdego pewnie nie przekona, ale trzeba przyznać liczący się to głośnik w świecie audio. Poza tym bardzo dobra jest jego integracja ze środkiem pasma z naszym średniotonowcem.

 

 

 

Wiesz za dużo zestawień to jeszcze nie robilem.

 

U kolegi Primazena z A70 T (Jenseny miedziowe) ,GZ34 Mullard +DAC Stello DA100 Signature korzystniej brzmiała wersja z tekstylną kopułka SB 29RN-B Satori.

U Emdestera A70T + DAC 'u Black Dragon także wersja tekstylna SB 29RN-B. A z LKS-em 004 Beryl zabrzmiał znakomicie

 

U mnie lampy +LKS 004 beryl błyszczy .Nawet wpiąłem Krella KAV 500i +LKS i także beryl .Choć nieco chłodniej niż z lampami za to dynamika Krella jest jak z dynamitu w połączeniu z Arcadami 3,5.

 

Sprawdzę jeszcze Xindaka A600E +LKS 004 ,może jutro .Lekki nie jest ,a mam go w opakowaniu (skrzyni) w magazynie. Trzeba go jeszcze wypakować.

 

Z Krella KAV-500i lepiej wykorzystać tylko końcówkę i jakiś lampowy pre.

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156713
Udostępnij na innych stronach

Z Krella KAV-500i lepiej wykorzystać tylko końcówkę i jakiś lampowy pre.

 

Też tak myślę Piotr ,muszę przywieźć jutro dwa preampy lampowe .Gdyby dostał trochę ogłady i aksamitu bez oznak rozmiękczenia to kompromis byłby udany .Zobaczymy co wyjdzie z połączenia KAV500i + lampowy pre.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156717
Udostępnij na innych stronach

 

 

Grzegorz to bardzo cenna informacja ,miałeś trochę DAC-ów do porównań.

Po Twoim opisie można taki DAC wziąć za pewniaka przy identycznej konfiguracji : A70TMK2+Minasy III s 2,5R . Poznałem Twoje preferencje słuchowe ,są bardzo podobne do moich.

W innych zestawieniach doradzam jak zwykle posłuchać każdego z tych urządzeń w swoich warunkach z konkretnym modelem kolumn , wzmacniacza. Zmiennych potrafi być wiele .

 

 

 

System tworzy całość zabawek kolumny + wzmacniacz + źródło + kable pomieszczenie .

 

W opisie beryla SB TW29 BN w Arcadach 3,5 można osiągnąć bardzo dobre brzmienie jak i nie wykorzystać jego potencjału. Dotyczy to aplikacji głośnika ale tez przede wszystkim konfiguracji sprzętowej . Emdester to wie gdy u niego testowaliśmy obie konstrukcje z dwiema zwrotnicami dedykowanymi dla każdego głośnika z osobna.

 

O dziwo większe znaczenia ma dobrze grający DAC aby cieszyć się berylem . A potrafi zabrzmieć bardzo dobrze przede wszystkim gładko ,to gładki głośnik ,nie ma w nim żadnych chropowatości ,brzmi czysto .Spodoba się fanom wybrzmień metalowych instrumentów .Detaliczność bardzo dobra i precyzja. Tu nie powinni narzekać malkontenci gitarowej muzyk jak Chris Jones ,Antonio Forcione ,brzmienie w tym zakresie nasycone .Instrumenty perkusyjne to także bardzo dobra jakość beryla.

Jednym słowem trzeba swoimi uszami sprawdzić czy to najlepszy przekaz muzyki,każdego pewnie nie przekona, ale trzeba przyznać liczący się to głośnik w świecie audio. Poza tym bardzo dobra jest jego integracja ze środkiem pasma z naszym średniotonowcem.

 

 

 

Wiesz za dużo zestawień to jeszcze nie robilem.

 

U kolegi Primazena z A70 T (Jenseny miedziowe) ,GZ34 Mullard +DAC Stello DA100 Signature korzystniej brzmiała wersja z tekstylną kopułka SB 29RN-B Satori. Grzegorz to wie bo góra była zjawiskowa .

U Emdestera A70T + DAC 'u Black Dragon także wersja tekstylna SB 29RN-B. A z LKS-em 004 Beryl zabrzmiał dobrze/bardzo dobrze.

 

U mnie lampy +LKS 004 beryl błyszczy .Nawet wpiąłem Krella KAV 500i +LKS i także beryl .Choć nieco chłodniej niż z lampami za to dynamika Krella jest jak z dynamitu w połączeniu z Arcadami 3,5.

 

Sprawdzę jeszcze Xindaka A600E +LKS 004 ,może jutro .Lekki nie jest ,a mam go w opakowaniu (skrzyni) w magazynie. Trzeba go jeszcze wypakować.

 

Mialem ten wzmak kilka lat. Sprzedalem i żałuję.

 

Grzegorz, musisz mnie kiedys odwiedzić z Twoimi flagowcami. Ciekawym jak zagrają.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156719
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, musisz mnie kiedys odwiedzić z Twoimi flagowcami. Ciekawym jak zagrają.

 

Ciebie Piotr pewnie , może razem z dedykowanym wzmacniaczem krajowego producenta ? daca już masz ,transport i zegar też .Tak jak Ci mówiłem ponieważ ja mam tyły z niektórymi klockami to Jay's z zegarem z Rossinim zagrał bardzo dobrze ,ba genialnie ,choć czytałem w Kaimie z Bubusi MBL-em nie zagrał. Konfiguracja znaczy się musi być odpowiednia jak zwykle.

 

Flagowce powstają .Ethos Ultimo to będzie najmniejszą ,jedną z trzech z podłogówek w nowej serii Ethos.

 

 

Jako ciekawostka moduł wzmacniający pewnego skromnego piecyka :)

 

Nawet nie wiedziałem że taka końcówka może być na tylu tranzystorach ,niebywałe !

Czyli u nas powinno zagrać .

Kav500i ma skromne 10 takich Motoroli na kanał,razem 20 +tranzystory sterujące .Jak sypnie się kanał też trochę grosza trzeba wypłacić a zwykle wymienia się głęboko w kanale części ,a wiadomo to nie MOSFETY gdzie tran jeden padnie ,reszta działa.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156723
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciebie Piotr pewnie , może razem z dedykowanym wzmacniaczem krajowego producenta ? daca już masz ,transport i zegar też .Tak jak Ci mówiłem ponieważ ja mam tyły z niektórymi klockami to Jay's z zegarem z Rossinim zagrał bardzo dobrze ,ba genialnie ,choć czytałem w Kaimie z Bubusi MBL-em nie zagrał. Konfiguracja znaczy się musi być odpowiednia jak zwykle.

 

Flagowce powstają .Ethos Ultimo to będzie najmniejszą ,jedną z trzech z podłogówek w nowej serii Ethos.

 

 

Nie pali się. Jest je u mnie czym napędzić. I mocnay tran i lampa w klasie A. Zapraszam cię z lutownicą co by powymieniać szmaty na beryle czy cokolwiek tam stosujesz. Wiesz, że reszta MUSI być papierowa?

Właśnie zrobiłem na Słowacji totalny przegląd moich szpulaków. Wystarczy na jakieś kolejne 20 lat. Damy czadu. Mam trochę ciekawych bootlegów.

 

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156729
Udostępnij na innych stronach
Gość aqs

(Konto usunięte)

Jako ciekawostka moduł wzmacniający pewnego skromnego piecyka :)

 

120000$ w 2000r

30855d1335552744-krell-master-reference-amplifier-mra-750_2.jpg

 

Z Krella KAV-500i lepiej wykorzystać tylko końcówkę i jakiś lampowy pre.

 

 

Lub wymienić na KAV250a + Pre, wyjdzie taniej :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156747
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz to bardzo cenna informacja ,miałeś trochę DAC-ów do porównań.

Po Twoim opisie można taki DAC wziąć za pewniaka przy identycznej konfiguracji : A70TMK2+Minasy III s 2,5R . Poznałem Twoje preferencje słuchowe ,są bardzo podobne do moich.

W innych zestawieniach doradzam jak zwykle posłuchać każdego z tych urządzeń w swoich warunkach z konkretnym modelem kolumn , wzmacniacza. Zmiennych potrafi być wiele .

 

 

 

System tworzy całość zabawek kolumny + wzmacniacz + źródło + kable pomieszczenie .

 

W opisie beryla SB TW29 BN w Arcadach 3,5 można osiągnąć bardzo dobre brzmienie jak i nie wykorzystać jego potencjału. Dotyczy to aplikacji głośnika ale tez przede wszystkim konfiguracji sprzętowej . Emdester to wie gdy u niego testowaliśmy obie konstrukcje z dwiema zwrotnicami dedykowanymi dla każdego głośnika z osobna.

 

O dziwo większe znaczenia ma dobrze grający DAC aby cieszyć się berylem . A potrafi zabrzmieć bardzo dobrze przede wszystkim gładko ,to gładki głośnik ,nie ma w nim żadnych chropowatości ,brzmi czysto .Spodoba się fanom wybrzmień metalowych instrumentów .Detaliczność bardzo dobra i precyzja. Tu nie powinni narzekać malkontenci gitarowej muzyk jak Chris Jones ,Antonio Forcione ,brzmienie w tym zakresie nasycone .Instrumenty perkusyjne to także bardzo dobra jakość beryla.

Jednym słowem trzeba swoimi uszami sprawdzić czy to najlepszy przekaz muzyki,każdego pewnie nie przekona, ale trzeba przyznać liczący się to głośnik w świecie audio. Poza tym bardzo dobra jest jego integracja ze środkiem pasma z naszym średniotonowcem.

 

 

 

Wiesz za dużo zestawień to jeszcze nie robilem.

 

U kolegi Primazena z A70 T (Jenseny miedziowe) ,GZ34 Mullard +DAC Stello DA100 Signature korzystniej brzmiała wersja z tekstylną kopułka SB 29RN-B Satori. Grzegorz to wie bo góra była zjawiskowa .

U Emdestera A70T + DAC 'u Black Dragon także wersja tekstylna SB 29RN-B. A z LKS-em 004 Beryl zabrzmiał dobrze/bardzo dobrze.

 

U mnie lampy +LKS 004 beryl błyszczy .Nawet wpiąłem Krella KAV 500i +LKS i także beryl .Choć nieco chłodniej niż z lampami za to dynamika Krella jest jak z dynamitu w połączeniu z Arcadami 3,5.

 

Sprawdzę jeszcze Xindaka A600E +LKS 004 ,może jutro .Lekki nie jest ,a mam go w opakowaniu (skrzyni) w magazynie. Trzeba go jeszcze wypakować.

 

O proszę jakies info podać jak się sprawdził Xindak A600E + LKS 004 + ARCADY 3,5 (i z jakim "gwizdkiem" najlepiej)

Celuje w połaczenie A600+ARCADy 3,5

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156770
Udostępnij na innych stronach

Piotrek idzie w 3way a ty Patryk

Ja niestety w dół... połowa jeśli nie cały system pójdzie na sprzedaż.

Ewentualnie kupno czegoś mini "na przetrzymanie" by coś zachować z swojej miłości do słuchania muzyki.

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156811
Udostępnij na innych stronach

A ja panowie sprzedawałem swoje a w międzyczasie zmieniłem źródło i kolumny zostają. Zgrały się idealnie...co najmniej na rok ;-)

 

aqs muszę koniecznie posłuchać też Twoich Credo zapowiadałem sie już ale w końcu przyjadę jeśli oczywiście przedłużysz zaproszenie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156821
Udostępnij na innych stronach

Krella MRA.

Dzięki Rafał.

 

Jak dobrze pamiętam, to wzmacniacz trójfazowy. Trza mieć " siłę " aby to napędzić.

 

No to nieźle ,tylko czy Furutech produkuje audiofilskie wtyczki na 380 V gdyby sobie chciał ktoś wymienić ? ,chyba że na takie z Castoramy w sumie nawet modne stały się w audiofilskich kablach :-)

 

Lub wymienić na KAV250a + Pre, wyjdzie taniej :)

 

To mnie też ciekawi ,kiedyś podjadę do Ciebie z lampowym pre,zobaczymy co z takiego połączenia wyjdzie ?

 

O proszę jakies info podać jak się sprawdził Xindak A600E + LKS 004 + ARCADY 3,5 (i z jakim "gwizdkiem" najlepiej)

Celuje w połaczenie A600+ARCADy 3,5

 

Sprawdzę to dokładnie ,nie wiem tylko czy jutro ,ale posłucham na wszystkie sposoby .

 

Właśnie zrobiłem na Słowacji totalny przegląd moich szpulaków. Wystarczy na jakieś kolejne 20 lat. Damy czadu. Mam trochę ciekawych bootlegów.

 

Piotr Ty mnie nie kuś ,bo wiesz że ja na te magnetofony szpulowe jestem nastawiony niebywale entuzjastycznie . Kiedyś mi jednego poszukasz ,a zdaje się całkowicie na Ciebie ,po co mam frycowe zapłacić za niewiedzę .Ma być dwuścieżkowy i na 38cm/sek . Piotr a powiedz bo spotkałem się z magnetofonem na prędkość przesuwu taśmy 76cm/sek nagrywa ktoś dzisiaj na tej prędkości czy to już prędkość niepraktykowana w studiach ?

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156829
Udostępnij na innych stronach

W opisie beryla SB TW29 BN w Arcadach 3,5 można osiągnąć bardzo dobre brzmienie jak i nie wykorzystać jego potencjału. Dotyczy to aplikacji głośnika ale tez przede wszystkim konfiguracji sprzętowej . Emdester to wie gdy u niego testowaliśmy obie konstrukcje z dwiema zwrotnicami dedykowanymi dla każdego głośnika z osobna.

U Emdestera A70T + DAC 'u Black Dragon także wersja tekstylna SB 29RN-B. A z LKS-em 004 Beryl zabrzmiał dobrze/bardzo dobrze.

 

To racja, sprawdziliśmy wtedy trochę kombinacji i dwie zagrały bardzo dobrze, nawet super, ale inaczej.

1. Dragon (+singxer su-1 (i2s)) zagrał korzystniej z tekstylną Satori.

2. LKS wypadł o wiele lepiej z berylem.

 

Grzegorz pewnie pamiętasz, że w mojej akustyce ta prezentacja nr.2 nie do końca mi się podobała.

Wszystkie niuanse, smaczki wypadały lepiej, uderzenia pałek o blachy, miotełki itp. coś pięknego, pomimo że było bardzo późno i dawało o sobie znać zmęczenie, to czułem, że ten beryl wyciska z nagrania na samej górze po prostu ostatnie soki, przedstawiał więcej na samym szczycie.

Jednak dla mnie wszystko to co odtwarzał niżej nie było już takie fajne, wydawało mi się mniej naturalne i zbyt metaliczne w porównaniu do tekstylnej, były momenty gdy np. fortepian miał większy atak i wolałem go w zestawieniu nr 1, brakowało tej gładkości i ogólnej przyjemności, myślę że na dłuższą metę by mnie zmęczył.

Nie chcę tu oczywiście krytykować beryla, w dużej mierze wiąże się to z akustyką, DACem no i całą resztą, piszę tylko o moich odczuciach z tego spotkania. Zgodziliśmy się wspólnie, że nie jednej osobie ten sposób prezentacji będzie się bardzo podobał.

 

Biorąc pod uwagę cenę i to co beryl przedstawił, ja osobiście na tamten moment stawiałbym na tekstylną kopułkę. Jednak jest tyle zmiennych, że ciężko tu na ten beryl złe słowo napisać, bo nie zagrał on źle, on potrzebuje po prostu super akustyki i super zestawienia reszty toru, znaczenie ma też repertuar. Warto to sprawdzać u siebie i nie porywać się od razu na droższe rozwiązania, jak widać nie zawsze są lepsze.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4156984
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie niuanse, smaczki wypadały lepiej, uderzenia pałek o blachy, miotełki itp. coś pięknego, pomimo że było bardzo późno i dawało o sobie znać zmęczenie, to czułem, że ten beryl wyciska z nagrania na samej górze po prostu ostatnie soki, przedstawiał więcej na samym szczycie.

 

Od samego początku gdy pojawił się jako pierwszy Iluminator Berylowy wśród duńskich producentów scharakteryzowałem go bardzo szybko ,ponadto w towarzystwie kilku słuchaczy te same wnioski wyciągamy.Dla każdego wg. własnych preferencji słuchowych.

 

Należy podkreślić ,a w zasadzie pracowałem na tytanowych kopułkach Visatona DSM25 i DSM 50 z początkiem lat 90 tych ,potem na aluminiowych Seas 29TBFC/TBC, Vifach D25AG 35-06, Scanspeakach D2905/9800 to beryl na ich tle jest najlepszy .Nie nowy materiał wykorzystywany na nowo ma znakomite właściwości brzmieniowe .To brzmienie nie jest w żaden sposób narzucone przez metal jak w/w ,spokój i równowaga i to co wyciska na najwyższych okatawach godne jest podziwu oddając prawdziwy blask instrumentom metalowym. Gdybym słuchał Antonio Forcione, Barb Junger i Chrisa Jones to wybrałbym beryla .Mniejsze składy brzmią precyzyjnie ,powietrze cięte jak żyletką bez oznak metaliczności .

 

 

Jednak dla mnie wszystko to co odtwarzał niżej nie było już takie fajne, wydawało mi się mniej naturalne i zbyt metaliczne w porównaniu do tekstylnej, były momenty gdy np. fortepian miał większy atak i wolałem go w zestawieniu nr 1, brakowało tej gładkości i ogólnej przyjemności, myślę że na dłuższą metę by mnie zmęczył.

 

Sądzę że cała dyskusja na forach związanych z tym czy metal czy szmata jest lepsza związana jest oprócz doboru elementów towarzyszących z faktem czego słuchamy i na co zwracamy największą uwagę . Należy jeszcze podkreślić że większość kopułek tekstylnych brzmi fatalnie ,zwłaszcza te niedrogie a metalowe nie mają takiego rozrzutu jakościowego ,te tanie brzmią dobrze lub bardzo dobrze . Gdybym miał wybierać czy Seas metalowy 29TBC czy tekstylny 29TFF ,29TDC to ta pierwsza jest wyraźnie lepsza. Tekstylne najlepsze modele brzmią gładko i soczyście.

 

Powracając do tego czego kto słucha i na czym się skupia .To co napisałem atuty beryla są opisane powyżej i na co dzień także go sobie słucham .

Czego mi brakuje ?Tego samego co Emdesterowi .Zalączyłem sobie płytę Pata Methenego Sectet Story 1992r. i mój ulubiony koncert The Road To You 1993r. i klawisze do jakich jestem przyzwyczajony graja twardziej ,grają dobitniej co nie powoduje u mnie komfortu .Płyty nie są wybitnie nagrane zdaję sobie sprawę to nie ECM ,(poprzednie Methenego często ECM ) ale brak mi poczucia tej gładkości fortepianu.

 

Wszystko jest kwestią może i przyzwyczajeń i upodobań do sposobu odbioru muzyki .Przeciwnicy powiedzą ale te wybrzmienia z Esotara czy Revelatora im się nie podobają ,oczywiście szanuję taki ogląd sprawy. Ja nie muszę wybierać choć na pewno styl prezentacji brzmienia wg mojego gustu pozostanie .

 

Jest jeszcze sprawa najlepszego doboru sprzętu bo sądzę jednak że prędzej całościowo zagra beryl z lampami na 845, a może z dosłodzonym diabłem 6C33, może ,wcale nie musi.

 

Te różnice w preferencjach słuchowych powodują iż decydujemy się zwykle na różne od siebie schematy brzmienia ,słuch także każdego z nas identyczny nie jest .

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4157064
Udostępnij na innych stronach
Gość aqs

(Konto usunięte)

aqs muszę koniecznie posłuchać też Twoich Credo zapowiadałem sie już ale w końcu przyjadę jeśli oczywiście przedłużysz zaproszenie...

 

 

Muszę coś zorganizować bo już kolejka się ustawiła, dam znać :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4157081
Udostępnij na innych stronach

To brzmienie nie jest w żaden sposób narzucone przez metal jak w/w ,spokój i równowaga i to co wyciska na najwyższych okatawach godne jest podziwu oddając prawdziwy blask instrumentom metalowym. Gdybym słuchał Antonio Forcione, Barb Junger i Chrisa Jones to wybrałbym beryla .Mniejsze składy brzmią precyzyjnie ,powietrze cięte jak żyletką bez oznak metaliczności .

 

mów mi jeszcze :D

Sprzedam VITUS RI100

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/593/#findComment-4157118
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.