Jump to content
dfx5

DAC One , polski przetwornik cyfrowo-analogowy firmy RT-project

Recommended Posts

2 godziny temu, m4tech napisał:

Ale przecież wielu producentów sobie na to pozwala i to z sukcesami...

 

Moje argumenty za

- odseparowanie zasilania od toru audio działa na korzyść całości układu, wystarczy spojrzeć na budowę wielu dobrych  urządzeń audio gdzie sekcja zasilania jest mocno odseparowana od reszty

- lepszy zasilacz - to lepsze brzmienie, zależności jest liniowa i nie może być odwrotnie

 

 

Nasze testy wykazały, że zasilacz (poza swoimi jak najlepszymi parametrami) musi być możliwie blisko zasilanych układów. Przeniesienie go do osobnej obudowy pogorszyłoby tylko brzmienie naszego DACa... Przy zasilaczach impulsowych to już w ogóle robi się dramat. Szczęśliwie zasilacz w zaplanowanej postaci (3 trafa, stabilizatory liniowe itd.) zmieścił się w obudowie.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, m4tech napisał:

lepszy zasilacz - to lepsze brzmienie, zależności jest liniowa i nie może być odwrotnie

Odwrotnie nie jest, ale zależność nie jest liniowa, raczej wykładnicza. Od pewnego poziomu przyrost jakości zasilacza nie niesie ze sobą proporcjonalnego przyrostu finalnej jakości, tylko dużo mniejszy.  

A wyniesienie zasilacza poza obudowę urządzenia często generuje więcej problemów niż korzyści. Generalnie najlepiej jak regulatory są umieszczone możliwie blisko zasilanych obwodów, ewentualnie mogłoby mieć sens wyniesienie poza obudowę samych trafoli żeby nie siały polem magnetycznym po czułych układach. 

  • Like 3
  • Thanks 1

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, McGyver napisał:

ewentualnie mogłoby mieć sens wyniesienie poza obudowę samych trafoli żeby nie siały polem magnetycznym po czułych układach.

jednym z ciekawszych rozwiazań jest trafo z mostkiem i kondem w jednej obudowie a reszta zasialcza wraz z zasilanym ukladem w drugiej

chodzi o to by nie wprowadzać napiecia zmiennego zasilania do obudowy z układem zasilanym

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

W każdym razie wypada uszanować wizję producenta jak ma wyglądać produkt, pod którym się podpisuje. I poczekajmy na rozszerzenie oferty o przetworniki tańsze ale reprezentujące mimo to wysoki poziom dźwięku. Gdyby był to jeszcze R2R, byłby to strzał w dziesiątkę (jak dla mnie). Nawet gdyby nie miał lamp na pokładzie

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, piotrek7 napisał:

Gdyby był to jeszcze R2R, byłby to strzał w dziesiątkę (jak dla mnie).

taniej a z drugiej strony w droższej typologii niż delta-sigma i do tego dobrze brzmieniowo to dość trudny kierunek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, m4tech napisał:

taniej a z drugiej strony w droższej typologii niż delta-sigma i do tego dobrze brzmieniowo to dość trudny kierunek

Wszystko zależy od przyjętych rozwiązań. Aqua Aqoustic, Denafrips czy Holo udowadniają, że możliwym jest przygotowanie wysokiej jakości produktu w rozsądnej cenie. Pierwsza firma pokazuje, ze jest to możliwe nie tylko w Chinach 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, piotrek7 napisał:

Wszystko zależy od przyjętych rozwiązań. Aqua Aqoustic, Denafrips czy Holo udowadniają, że możliwym jest przygotowanie wysokiej jakości produktu w rozsądnej cenie. Pierwsza firma pokazuje, ze jest to możliwe nie tylko w Chinach 🙂 

Najnowszy Aqua nie kosztuje 10k tylko 3870€ 😉 

Za tyle możesz kupić starszy S2 który wyszedł z produkcji jakiś czas temu.


Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII,  Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, EWA LS-XXV, Hijiri HCI-R10, Acrolink&Oyaide&Furutech

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, rafa napisał:

Za tyle możesz kupić starszy S2 który wyszedł z produkcji jakiś czas temu.

I właśnie o tego mi chodziło. Cały czas jest dostępny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do hybrydowego modułu regulacji głośności proszę kilka przykładów jak wygląda podział na regulację cyfrową i analogową dla kilku wartości np. -40 , -50. Proszę oczywiście Ciebie NIXZ o podanie najbardziej miarodajnych przykładów obrazujących sposób tej regulacji głośności. Proszę też o porównanie obu regulacji (standardowej cyfrowej i hybrydowej)  w kontekście jakości dźwięku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, dfx5 napisał:

Wracając do hybrydowego modułu regulacji głośności proszę kilka przykładów jak wygląda podział na regulację cyfrową i analogową dla kilku wartości np. -40 , -50. Proszę oczywiście Ciebie NIXZ o podanie najbardziej miarodajnych przykładów obrazujących sposób tej regulacji głośności. Proszę też o porównanie obu regulacji (standardowej cyfrowej i hybrydowej)  w kontekście jakości dźwięku.

 

Już tłumaczę: zauważyliśmy, że przy pracy z końcówkami mocy bez tłumika dla wartości głośności mniejszej od ok. -10dB dźwięk stawał się gorszy, nieco płaski. Przeprowadziliśmy serię testów i doszliśmy do wniosku, że można usłyszeć różnicę pomiędzy DACiem ustawionym na -20dB i końcówką mocy na 0dB, a DACiem na 0dB i końcówką ustawioną na -20dB. Z przewagą rozwiązania drugiego.

W związku z powyższym mamy moduł który dokłada drabinkę rezystorową tak, aby tłumienia: -4, -8,... -36 i -38 dB były realizowane w 100% analogowo na dzielniku z rezystorów Amtrans AMRG i Vishay Dale. Tak więc dla tych wartości DAC ma wyłączoną wewnętrzną regulację głośności. Dla kroków pośrednich jest ona ograniczona do maksymalnie -3.5dB co jest wartością nieodróżnialną od 0dB (w zasadzie różnicy nie słychać do ok ~8dB). Dla tłumień poniżej -38dB wewnętrzna regulacja głośności pracuje z wartością zmniejszoną o ww. 38dB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, dfx5 napisał:

Proszę też o porównanie obu regulacji (standardowej cyfrowej i hybrydowej)  w kontekście jakości dźwięku.

 

Jakość dźwięku to już kwestia całego systemu i preferencji (czyli jak zwykle). Wg naszych obserwacji, przy użyciu regulacji wbudowanej w AK4495 dźwięk czasem staje się plaski, mniej wypełniony, szary. Efekt ten pojawia się stopniowo i jest zauważalny od ok -12dB. Przy regulacji hybrydowej DAC ma brzmienie równie dobre w zakresie regulacji od 0dB do ponad -40dB (czyli od 100% do 1%). Ciekawym jest jeszcze, iż wersja tranzystorowa bardziej jest bardziej podatna na ten efekt niż wersja lampowa...

 

IMG_2833.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, nixz napisał:

Jakość dźwięku to już kwestia całego systemu i preferencji (czyli jak zwykle). Wg naszych obserwacji, przy użyciu regulacji wbudowanej w AK4495 dźwięk

Potwierdzam , zresztą dotyczy wszystkich regulacji wbudowanych w układy scalone przetworników C/A - ESS mają podobny problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że taka regulacja hybrydowa lub analogowa to standard dla daców ze średniej półki,

Edited by m4tech

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziwnie to zabrzmiało co napisałem, ale nie chciałem nikogo urazić, chodziło mi o to że to powinno być w standardzie w dac one przy tej cenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.