Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  386 członków

Audio Physic Klub
IGNORED

Fan-Club Audio Physic


krzyżak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

en trend nie ma nic wspólnego z analogiem...to mnie martwi jeszcze bardziej...

Tak to nazwal redaktor Kisiel, jak nie ma gory, to brzmienie jest gladkie i analogowe. Przeciez nie napisze, ze gowniane, bo byloby papa z dystrybutorem. Czuc jednak, ze sie chlop meczyl, ze musial opisac piekno poslanki Pawlowicz, choc na sam jej widok mial sniadanko w gardelku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy tu nie ma dwóch równoległych trendów. Z jednej strony to o czym piszecie, wycofanie góry itd, z drugiej co raz bardziej technologiczne podejście do budowy kolumn, co często skutkuje przesadą w drugą stronę. Zbyt jasne granie, bas tak twardy ze żeby bolą, emocji brak, ale hi tec stealth jest.

Może każda firma szuka swojej niszy ??

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy tu nie ma dwóch równoległych trendów. Z jednej strony to o czym piszecie, wycofanie góry itd, z drugiej co raz bardziej technologiczne podejście do budowy kolumn, co często skutkuje przesadą w drugą stronę. Zbyt jasne granie, bas tak twardy ze żeby bolą, emocji brak, ale hi tec stealth jest.

Może każda firma szuka swojej niszy ??

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

w ty co piszesz masz sporo pewnie racji...każda firma która chce inwestować musi mieć spreecyzowaną wizję misje i cele i szacować realny zwrot z inwestycji i zysków w pewnych akceptowalnych przez zarząd ramach czasowych, wybrany przez siebie kierunek wybrany pewnie po wielkiej "burzy mózgów" przy kawie..a nie wyssanej z palca....z pewnością uwzględnili obecny trend - o tym tez piszemy na forum. pewnie mieli dylematy w którym kierunku pójść...również uwzględnić wiele markerów zanim coś wspólnie ustalili....niby trochę ich bronie ale z drugiej strony to co mówił Mario_77 we wczesniejszych postach nie można degradować przeszłosci i kaleczyć tego co sparwdzone z przeszłości...mozna to tylko udoskonalać,,,,a nie świrować z kreatywnym marketingiem,....ludziska ich ocenią...mam wielki sentyment do marki i wierze że się nie wykoleją....:)

Edytowane przez darius4you
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do AP, to niestety zmiana konstruktora miała znaczenie kluczowe jak rozumiem

 

ja natomiast chciałbym poczytać recenzje nowych produktów AP z rynku azjatyckiego, czy przypadkiem tam nie ma zachwytu ? W końcu Virgo IV nie było właśnie ze względu na tamten rynek. może to jest właśnie obrany trend, czy też "target sprzedażowy" ??

 

Ja tam super osłuchany nie jestem, moje Virgo V też na pewno nie mają takiej magii jakiej doświadczyłem z AudioNote i Kondo, ale po odłsłuchach w salonach audio zawsze stwierdzałem, że moje AP są super wyrównane, nic im nie brakuje w żadnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do AP, to niestety zmiana konstruktora miała znaczenie kluczowe jak rozumiem

 

ja natomiast chciałbym poczytać recenzje nowych produktów AP z rynku azjatyckiego, czy przypadkiem tam nie ma zachwytu ? W końcu Virgo IV nie było właśnie ze względu na tamten rynek. może to jest właśnie obrany trend, czy też "target sprzedażowy" ??

 

Ja tam super osłuchany nie jestem, moje Virgo V też na pewno nie mają takiej magii jakiej doświadczyłem z AudioNote i Kondo, ale po odłsłuchach w salonach audio zawsze stwierdzałem, że moje AP są super wyrównane, nic im nie brakuje w żadnym zakresie.

 

...dokładnie...Virgo 5 to bardzo dobre paczki taki większy brat Tempo 6 ....trzymaj je jak najdłużej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, rynek azjatycki. Z tego co mi wiadomo, to jednak sprzedaje się tam produkty dedykowane dla konkretnego klienta. To, że VW jest dziś największym wytwórcom aut na świecie w dużej mierze zawdzięcza Chińczykom. To Chińczycy nabijają im te miliony sprzedanych aut. Pamiętać trzeba jednak, że oferta na Chiny jest nieco inna. Akurat pracuję w branży moto i właśnie jako kooperant VW. Jeśli robimy na przykład nowego VW Jetta, to ona na Chiny jest 50 mm dłuższa niż ta sprzedawana na Amerykę (paradoks, co?)W Chinach VW sprzedaje się znakomicie, choć część aut (designu, wyposażenia, oferta modelowa) jest inna niż to co znamy z Europy. Weźmy Hyundaia. Ma swoje biura projektowe w Europie, żeby właśnie nie wciskać europejskim klientom azjatyckim kształtów. Hyundai swoje biura projektowe ma bodajże gdzieś w Niemczech ulokowane. Podejrzewam jednak, że taki Audio Physic tak nie robi i jeśli gro swojej ilości sprzedaje na Chiny i tam szarpie 70 lub więcej procent zysków, a Chińczyk lubi zamulone brzmienie, to AP funduje zamulone brzmienie wszystkim, bo i tak na swoje wyjdzie. Przecież nie będą robili Tempo Plus Europa, które gra inaczej jak Tempo Plus China. Aczkolwiek słyszy się czasem o czymś takim jak nacjonalizacja sprzętu audio w funkcji chociażby warunków lokalowych. Nie przez przypadek wzmacniacze i amerykańskie kolumny są pokaźnych rozmiarów i dużych mocy. Gdzieś nawet kiedyś słyszałem, że na przykład Japończycy preferują chudo grające sprzęty. Z racji mocno ograniczonej przestrzeni ich mieszkania są małe, a ściany cienkie, więc siłą rzeczy, nikt nie będzie pakował w taką chałupkę ciężkich Wilsonów Audio i wzmacniaczy Krella wielkości tapczanu. Nie mam pojęcia jak to jest z Chinami, skoro jednak Japońce lubią chudo grające sprzęty, niewykluczone, że Chińczycy kochają brak górnych rejestrów. Jeśli tak, to szanująca się firma z tradycjami, powinna podzielić jakoś swoją ofertę i na Azję przygotować odrębną ofertę modelową. Nie można Chińczykowi wciskać pyrów, skoro on woli ryż i na odwrót. Tak powinno przynajmniej być. Jak to w życiu jednak bywa, za wszystkim stoją pieniądze, więc możliwe, że ważniejszym od ideałów i tradycji jest bilans zysków i strat (raczej zysków:) Jest jeszcze jedna opcja, mianowicie zachwyt projektanta nad własną koncepcją głośnika i powstaje to, co mamy dziś w PiS, czyli własna wizja Polski bez względu na wyborców. Pozwolę tu sobie zacytować Stryja z sąsiedniego forum, który gadał o tym wysokotonowcu z Manfredem:

 

"Nowy tweeter gra trochę lepiej w Virgo. Nadal słychać przytłumienie, ale pasmo jest bardziej wyrównane. To daje nadzieje, że byc może poprawia konstrukcje, bądź aplikację. Problem w tym, że konstruktor jest tweeterem zachwycony i nie przyjmuje słów krytyki. Według niego, nowa konstrukcja jest pod każdym względem dwa razy lepsza od starej"

Jak więc widać, zachwyt nad własnym głośnikiem mógł przysłonić słuch u głównodowodzącego i tak powstał potworek. Rynki zbytu są ogromne, zwłaszcza w dobie globalizacji, więc nawet niewypały mogą się sprzedawać, zwłaszcza, że firma jest znana i jej sukces toczyć się może jeszcze siłą inercji z czasów, gdy faktycznie była świetna. Mercedesowi większą czkawką nie odbiły się czasy, gdy wypuszczali na rynek bardzo szybko korodujące auta, Ciągnie się za nimi aura solidności sprzed wielu dekad i Mercedes nadal jest cool, choć rdzewiejąca S-Klasa za 400-500 tysięcy to okrutna wpadka i obciach. Afera dieslowska nie wpłynęła na globalną sprzedaż aut VW, klienci nadal je kochają, pomimo wpadek z okropymi silnikami 1.4 TSI (dziś już poprawione) i 1.8-2,0 TSI, które chlały olej na potęgę, a naprawy pochłaniały ponad 10 kzł już po 100 tysiącach km. O skrzyniach DSG szkoda nawet pisać. Koncern VW nadal jest cool. Przykłady można mnożyć. Widać, więc, że wyrobiwszy sobie markę i zapisując się w umysłach ludzi, można sobie pozwolić na wypust paru bubli, a i tak będzie się niezatapialnym. Chyba, że trend potrwa dłużej, no i Chińczykowi znudzi się dźwięk wykastrowany z wysokich tonów. Kasa musi grać w każdym razie, póki co! Cieszyć się trzeba, że mamy gdzie iść, że nie wszyscy zeszli na psy, w razie co kierunek Audiovector, Vanderseen, może wyższy z modeli Dali (na Wilsony mnie nie stać). Alternatywa jest zbawieniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Ten problem nie dotyczy tylko Audio Physic...i to jest dopiero problem...subtelne analogowe granie to wciskanie kitu i cofanie się w rozwoju...

Osobiście uważam, że nie ma pojęcia za dużo góry, jest zapiaszczona i wtedy wydaje się za dużo bo jest nieprzyjemna, ale to już jest hałas a nie góra. Jak jest czysta jak łza to nie ma pojecia za dużo...większym problemem jest przegłaśnianie średnicy w nagraniach żeby grało głośno na "wszystkim"...i niestety liniowy system pokazuje to nadzwyczaj mocno...

Całe szczęście realizacji znakomitych jest mnóstwo i nie trzeba chłamu realizacyjnego słuchać :-)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszyć się trzeba, że mamy gdzie iść, że nie wszyscy zeszli na psy, w razie co kierunek Audiovector, Vanderseen, może wyższy z modeli Dali (na Wilsony mnie nie stać). Alternatywa jest zbawieniem!

Właśnie jednym z moich typów po AP jest duński Audiovector.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż kiedyś kolumny stroił człowiek na ucho , obecnie stroi się coraz częściej programami.Trochę wody upłynie tak jak z CD zanim uda się tą technologię dopasować do ucha ludzkiego .

Uszy zawsze pozostaną najważniejszym elementem, a nie inżynieria- Mads Klifoth,Audiovector.

 

No cóż kiedyś kolumny stroił człowiek na ucho , obecnie stroi się coraz częściej programami.Trochę wody upłynie tak jak z CD zanim uda się tą technologię dopasować do ucha ludzkiego .

Uszy zawsze pozostaną najważniejszym elementem, a nie inżynieria- Mads Klifoth,Audiovector.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma doswiadczenia z AP i exposure? Cieżko o opinie :(

Pewnie nie, inaczej by napisał. Jeśli chodzi o moc, to exposure powinien dać radę, o to bym się nie bał. Jeśli zaś chodzi o to, czy to ładnie zagra, to i tak nasze opinie nie są wiele warte, wszak co dla jednego jest cool, dla drugiego zupełnie nie. Sam musisz to poczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli zaś chodzi o to, czy to ładnie zagra, to i tak nasze opinie nie są wiele warte, wszak co dla jednego jest cool, dla drugiego zupełnie nie. Sam musisz to poczuć.

 

Zdaje sobie z tego sprawę. Jednak opinie moga nakierować czy warto isc w tą stronę czy nie. Jak kilka osob napisze ze to kiepskie połączenie bo np jest ostro, męcząco i nie da się tego słuchac dluższy czas to juz można wyciągnąć wniosek, że lepiej się w to nie pchać. Natomiast kilka pozytywnych opinii może sugerować, że warto spróbować nawet bez odsłuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie z tego sprawę. Jednak opinie moga nakierować czy warto isc w tą stronę czy nie. Jak kilka osob napisze ze to kiepskie połączenie bo np jest ostro, męcząco i nie da się tego słuchac dluższy czas to juz można wyciągnąć wniosek, że lepiej się w to nie pchać. Natomiast kilka pozytywnych opinii może sugerować, że warto spróbować nawet bez odsłuchu.

 

proponuje poczytac opinie i testy poszczególnych elementów toru a nastepnie sam wnioski wyciagnąć. Nastepnie dobrze jest uwzględnić zasadę co do doboru instrumentu muzycznego i wzmacniacza i odtwarzacza... na zasadzie - w wilekim ogólnym skrócie - "ciepło/zimno".... z logocznych wniosków które można przeczytac ogólnej charakterystyki grania sprzetu nie połączysz nigdy transparentnie grających głośników z zimnym wzmacniaczem lecz raczej idącego w kierunku ciepła... na tym to też te hobby polega że eksperymentujesz w optymalnym dla siebie elementami toru...nikt na forum nie da tobie odpowiedniego antidotum skrojonego tylko pod Twoja wrażliwośc muzyczność i osobiste preferencje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oczekuje tego aby ktoś wybrał za mnie...

 

Exposure to wzmacniacz grajacy raczej neutralnie i polecane jest łączenie go z kolumnami ktore są po ciepłej stronie , grają gęsto wtedy fajnie się to wszystko spasowuje. Opinii o AP tempo 2se jest mało tak że ciężko powiedzieć czy są to kolumny grające ciepło czy zimno. Fajnie by było gdyby ktoś się o nich wypowiedzial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem od niedawna posiadaczem kolumn Classic 20.

Składam tor pod nie i stąd moje pytanie gdyż nie mam możliwości odsłuchu wzmacniaczy samemu.

Jaki wzmacniacz wybrać, gdyż zastanawiam się nad: Electrocompanient ECI-1, Krell Kav300i, Baltlab Epoca III, Jolida JD502 BRC (ale bardzo ciężko znaleźć, więc raczej odpada) czy może coś jeszcze innego przy czym te kolumny pokarzą na co je stać.

Pokój odsłuchowy mam tymczasowo nieduży (12m2) lecz w przyszłości będzie większy.

Muzyka jaką preferuję to rock, klasyka, muzyka filmowa i jazz.

Z góry dzięjkuje za wszystkie propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem od niedawna posiadaczem kolumn Classic 20.

Składam tor pod nie i stąd moje pytanie gdyż nie mam możliwości odsłuchu wzmacniaczy samemu.

Jaki wzmacniacz wybrać, gdyż zastanawiam się nad: Electrocompanient ECI-1, Krell Kav300i, Baltlab Epoca III, Jolida JD502 BRC (ale bardzo ciężko znaleźć, więc raczej odpada) czy może coś jeszcze innego przy czym te kolumny pokarzą na co je stać.

Pokój odsłuchowy mam tymczasowo nieduży (12m2) lecz w przyszłości będzie większy.

Muzyka jaką preferuję to rock, klasyka, muzyka filmowa i jazz.

Z góry dzięjkuje za wszystkie propozycję.

 

A co bys chcial z tym dzwiekiem zrobic? Rozjasnic, przyciemnic, czegos dodac, odjac? Wzmacniacz to generalnie moc i rownowaga tonalna plus jakas tam przejrzystosc. Poki co nie napisales jak mialby byc przyprawiony te rosol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem od niedawna posiadaczem kolumn Classic 20.

Składam tor pod nie i stąd moje pytanie gdyż nie mam możliwości odsłuchu wzmacniaczy samemu.

Jaki wzmacniacz wybrać, gdyż zastanawiam się nad: Electrocompanient ECI-1, Krell Kav300i, Baltlab Epoca III, Jolida JD502 BRC (ale bardzo ciężko znaleźć, więc raczej odpada) czy może coś jeszcze innego przy czym te kolumny pokarzą na co je stać.

Pokój odsłuchowy mam tymczasowo nieduży (12m2) lecz w przyszłości będzie większy.

Muzyka jaką preferuję to rock, klasyka, muzyka filmowa i jazz.

Z góry dzięjkuje za wszystkie propozycję.

 

 

Jeśli miałbym coś radzić to odsłuch każdego z tych wzmacniaczy, na twoich głośnikach bo każdy z nich gra inaczej. Rozumiem , że może być z tym problem. Musisz posłuchać lampy dla mnie to -barwa i tranzystora dla mnie to -bas i wygoda. Najpierw sprzęt, ale i tak dla,mnie najważniejsze jest zasilanie, tylko to później.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli o dźwięk chodzi to chciałbym troszkę zaokrąglić górę, dobrze by było też aby bas był kontrolowany i dynamiczny. Z przestrzenią niema problemów ale mogło by być trochę więcej głębi. Generalnie preferuję bardziej ciepłe granie ale bez przesady.

Co myślicie o Coplandzie CTA-401 lub CTA-402 czy też Krellu S300i?

Możliwości odsłuchu tych wzmacniaczy niestety nie mam i kieruję się recenzjami, rankingami i opiniami użytkowników ale wszyscy wiem jak z tym jest. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś propozycję to chętnie je poczytam.

Zdaję sobie sprawę, że opisuję to czego bym chciał dość ogólnie ale opisy dźwięku nie są moją mocną stroną :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o Coplandzie CTA-401 lub CTA-402 czy też Krellu S300i?

Generalnie w miare mocna lampa to dobry kierunek. Krella nie znam. AP fajnie tez graja z Creekiem Destiny, jest przejrzyscie i dynamicznie, przynajmniej tak bylo z Tempo. Zarazykowalbym tego Coplanda na EL34.

Edytowane przez Mario_77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, juz pisałem w tym wątku ale echo...nie wiem czy pytanie zbyt infantylne..? Chodzi mi o model AP Yara pierwsza wersja...Nie chciałbym pozbywać się wzmacniacza Rega Brio-R, więc czy z tym wzmakiem dadzą radę? pomieszczenie 16 m 2 (kolumny w rogach pokoju 40 cm od boków i 40 od tylnej ściany, między kolumnami 2 m). Szukam uniwersalnego zestawu, nie będę grał klasyki, hip hopu, disco...Moglibyście podrzucić jakieś testy? Coś nie mogę znaleźć akurat modelu Yara...Serdecznie proszę o pomoc, spieniężyłem swoje PA Sapphire 25 i szukam czegoś mniejszego i lepszego...Pozdrawiam

Audio Physic Sitara25+WBA ThunderBird KT88EH+2x12AX7PSVane+2x12AX7GoldLion+Audioquest Type 2+, NuPrime DAC-9, Struss Analog Interconect rca-rca 1m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglibyście podrzucić jakieś testy? Coś nie mogę znaleźć akurat modelu Yara..

 

 

http://livingsound.nazwa.pl/files/files/opinions/audio-physic/yara-ii-classic.pdf

Moze byc? ;)

 

Pierwsze Yary znam dobrze. W mojej ocenie b. dobre kolumny. Bylo dobrze z Rotelem 02, Nadem 352, 372. Choć nie wzgardza lepszym wzmacniaczem, odwdzieczajac sie lepszym dźwiękiem. Nie wiem jak zagrają z Twoim wzmacniaczem,

 

"To co teraz, ha?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc? ;)

 

Wielkie dzięki...:) Z ciekawości może jeszcze budowę (na jakich przetwornikach są) i dokładne dane techniczne macie...? Edytowane przez fido920

Audio Physic Sitara25+WBA ThunderBird KT88EH+2x12AX7PSVane+2x12AX7GoldLion+Audioquest Type 2+, NuPrime DAC-9, Struss Analog Interconect rca-rca 1m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.