Skocz do zawartości
IGNORED

Regulacja głośności -zrobić to dobrze, dyskusja


Shogun_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, szpakowski napisał:

jeśli mówisz o zniekształceniach liniowych

Oczywiście mam na myśli zniekształcenia nieliniowe. To jest znany mechanizm, wykorzystywany przecież powszechnie, czy trzeba dowodzić, że na siatkówce jest obraz odwrócony i mózg to interpretuje? 

23 minuty temu, szpakowski napisał:

kompresor dynamiki ( w sensie urządzenia) zawsze wprowadza zniekształcenia nieliniowe

Zasadniczo tak, ale po pierwsze niekoniecznie a po drugie chodzi o nieco inną skalę. 

7 minut temu, raven1985 napisał:

Chyba się nie rozumiemy. Trudno.

Z AutoTune śpiewać każdy może ? 

Z laptopem i paroma wtyczkami nagrywać każdy może ?

Nie ja pisałem o autotune czy o laptopie. Ty zgodziłeś się że stwierdzeniem @misiomor że regulacja poziomów składników nagrania w trakcie jest złem. Tylko do tego się odnoszę. 

34 minuty temu, szpakowski napisał:

mógłbyś tego, dość powiedzmy sobie śmiałego, twierdzenia dowieść

Z samochodu na szybko, czekam na żonę u lekarza:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sporo tego w sieci generalnie, mamy na uniwerku chyba nawet jakieś slajdy do wykładów, tylko z nich niewiele wynika, bo to same hasła... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, raven1985 napisał:

i w którym punkcie które wymieniłem ten układ jest lepszy od tego PGA ?

miałem jeden i drugi, z pga zrezygnowałem - jak myślisz dlaczego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
miałem jeden i drugi, z pga zrezygnowałem - jak myślisz dlaczego.
Co było nie tak? Mam pre na pga zaprojektowane przez Jara1 i nie ma w zasadzie do czego się przyczepić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, witek_z napisał:

jakieś takie cyfrowe granie, bezduszne, techniczne

ach te rezystory tak technicznie grają ?

witek w pga nie ma za bardzo co grać , oj chyba się nie miało ?

brzmienie alpsa okazało się bardziej aksamitne ? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez bolo_senor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest to PGA?

Zaczynacie pisać korporacyjnie. Trudno to zrozumieć.

 

3 godziny temu, raven1985 napisał:

Teraz wirtualnych gałek są tysiące, ludzie  nie tylko nie wiedzą jak one działają (do tego trzeba mieć wiedzę z dziedziny DSP) ale też nie wiedzą po co nimi kręcą .

Widziałem stoły mikserskie gdzie gałki kręcą się same!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, bolo_senor napisał:

witek w pga nie ma za bardzo co grać , oj chyba się nie miało ?

oj chyba fanzolisz jak zwykle

4 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

A co to jest to PGA?

 

układ potencjometru cyfrowego, na zasadzie przełączania tranzystorów które pracują jako rezystory

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez witek_z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

A co to jest to PGA?

Zaczynacie pisać korporacyjnie. Trudno to zrozumieć.

 

Widziałem stoły mikserskie gdzie gałki kręcą się same!

Heble tak, zmotoryzowane gałki to raczej w sprzęcie gitarowym ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle to cześć Dziewczyny, cześć Chłopaki.

Wątek żarliwością przebija te na Bocznicy...

Dziwne ale jakoś potrafię zrozumieć niemal każdego z Was.

Może w końcu ktoś by napisał jaką dynamikę odsłuchu zapewnia nam kilka popularnych miejsc odsłuchu?

1. Sala filharmoniczna.

2 Sala klubowa.

3. Mieszkanie adaptowane (oddzielne pomieszczenie, dobre wytłumienia)

4. Przeciętny salon w miejskiej zabudowie zwartej.

5. Koncert na wolnym powietrzu (sylwestrowy, rockowy).

6. Ulica.

@przemak podejmujesz wyzwanie i podasz w dB zakresy przydatności odsłuchowej. Od "szumu" tła do maksimum z tego co występuje w tych środowiskach.

Zróbmy to. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, bolo_senor napisał:

ach te rezystory tak technicznie grają ?

a wiesz jakie jaja robię rezystory?

w tym projekcie na pierwszej stronie w szeregu były węglowe a do masy metalizowane - grało to z mocnym basem ale wysokie i średnie jakies takie za kocem i mało ich było, później te w szeregu wymieniłem na metalizowane oprócz ostatniego przy wyjściu -  grało ciut lepiej ale w dalszym ciągu był koc, gdy wymieniłem tego ostatniego na metalizowanego to było przegięcie pały w drugą strone tzn. basu mało a średnie wyszły z wysokimi no i duzo powietrza, fajnie było ale zaburzone zrównoważenie, ostatecznie ostatnii rezystor o wartości 10 kom został zmieniony na dwa połączone równolegle (każdy po 20 kom) jeden metalizowany a drugi węglowy,  i teraz jest dobrze - dasz wiarę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Grzegorz7 napisał:

@przemak podejmujesz wyzwanie i podasz w dB zakresy przydatności odsłuchowej. Od "szumu" tła do maksimum z tego co występuje w tych środowiskach.

Przecież to znane wartości są, pełno tabelek i rysunków w internecie. Sporym problemem może być poziom tła na koncercie czy w klubie, bo to zależy od wielu czynników. Poziomy maksymalne z kolei w niektórych miejscach są znane a w niektórych niemożliwe do ustalenia - poziom maksymalny w mieszkaniu czy w bloku czy gdziekolwiek nie zależy od bloku tylko od człowieka ?

Generalnie te zagadnienia to teraz hit i nimi dosłownie rzygam, połowa instytutu się na to przestawiła, wiatraki, hałas komunikacyjny, syn kolegi z tego doktorat robił (nb. śmieszna sprawa, bo na obronie jeden recenzent z Holandii nie mógł zrozumieć, dlaczego są symulacje hałasu tramwajowego i samochodowego w centrum - "jak to, w Poznaniu samochody i tramwaje w centrum razem?" ;)). Trzeba wziąć miernik i pomierzyć i już. Albo szacować ale wcześniej zdefiniować, bo poziom tła na koncercie rockowym to nie wiadomo co to jest - jak ne grają czy dodatkowo publika musi być cicho... Ale dobra - w każdym z tych miejsc mniej więcej maks 60dB, ulica mniej a filharmonia z grzeczną publicznością oczywiście więcej, ale też uzyskanie 110 na widowni to żart jakiś.

5 minut temu, witek_z napisał:

dasz wiarę?

Ja nie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej międolić bez sensu cały wątek niż szybko dojść do konsensusu... 

1. Sala filharmoniczna. 2. Sala klubowa. 3. Mieszkanie adaptowane (oddzielne pomieszczenie, dobre wytłumienia) 4. Przeciętny salon w miejskiej zabudowie zwartej. 5. Koncert na wolnym powietrzu (sylwestrowy, rockowy). 6. Ulica.

1------ 60dB

2------ 40dB

3------ 70dB

4------ 40dB

5------ 30dB

6------ 5dB

?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje typy:

1. OK, mniej więcej

2. Więcej, powiedzmy 50. Rozmowy to niby 60, ludzie nie muszą ciągle krzyczeć a w klubie 110 spokojnie bywa ?

3. OK.

4. Też więcej, niby tło powiedzmy 30-40, ale można przygrzać głośniej

5. Zdecydowanie więcej, na widowni powiedzmy 105, przy głośnikach więcej (105 ma być na FOH, realizatorzy są dość daleko), dodatkowo by trzeba zakładać, że wszyscy ciągle krzyczą, tymczasem w przerwach potrafi być cicho. Wbrew pozorom nagłośnienie ma obecnie największe wymagania S/N i dynamiki, sprzęt (wzmacniacze i zestawy) ma ogromną dynamikę i szumy przetworników w konsoletach i przedwzmacniaczy są doskonale słyszalne i na dużych sztukach są stosowane różne sztuczki, o których byśmy nawet nie pomyśleli. To oni łykają 32 bitowe przetworniki, to dla audiofili to marketing.

6. To nie bardzo wiem, o co chodzi, co na tej ulicy jest sygnałem a co tłem? Jeżeli to jest rozmowa przy ruchliwej ulicy, to jesteś niebezpiecznie blisko ?

 

9 minut temu, witek_z napisał:

trudno, i Ty realizujesz dźwięk!

No tak, ale są tu lepsi w tym fachu, ich pytaj ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, przemak napisał:

Ja nie ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, przemak napisał:

Moje typy:

OK.

Mamy jakieś odniesienie.

Z tą ulicą to chodzi o słuchanie popaprańców muzyki przez te pierdziawko-słuchawki smartfonowe. Naokoło hałas a oni słuchają. Twierdzisz, że z większa dynamiką. Dobrze.

To tylko jakieś zakresy dynamiczne. Widzę, że zgadzamy się iż w dobrym adoptowanym salonie da się posłuchać z dynamiką 70dB.

Czy to jest równoznaczne (w przybliżeniu), że gdyby było z taką dynamiką zrealizowane wydawnictwo to dałoby się tego słuchać z taką dynamiką? 

Przyjmijmy, że tak. 

Ale oczywiście nie wszyscy dysponują takim miejscem odsłuchu. Przeciętny wielkomiejski salon. Ja stawiam na 40, Ty na więcej. Przyjmijmy 50dB.

A jakie zakresy dynamiki bywają na płytach CD? Znamy jakieś przykłady?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Grzegorz7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, witek_z napisał:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A nie, teraz to słyszę. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, witek_z napisał:

oj chyba fanzolisz jak zwykle

dziwie się tylko i nie dowierzam , że ci to jakoś gra . U mnie pga2320 jest beznamiętne jak komornik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, przemak napisał:

A nie, teraz to słyszę. 

o jej jaki niedowiarek, po cholerę bym tak to łączył?

5 minut temu, bolo_senor napisał:

dziwie się tylko i nie dowierzam , że ci to jakoś gra . U mnie pga2320 jest beznamiętne jak komornik.

ja miałem 2310 nie wiem czy to jakaś różnica w stosunku do 2320

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, witek_z napisał:

ja miałem 2310 nie wiem czy to jakaś różnica w stosunku do 2320

obstawiam , że dźwiękowo pewnie żadna , ewentualnie subtelna - z naciskiem na żadna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Widzę, że zgadzamy się iż w dobrym adoptowanym salonie da się posłuchać z dynamiką 70dB.

Czy to jest równoznaczne (w przybliżeniu), że gdyby było z taką dynamiką zrealizowane wydawnictwo to dałoby się tego słuchać z taką dynamiką? 

W sumie tak, tylko z jednej strony maks wypada bardzo głośno, z drugiej strony nagrania z taką dynamiką wymagałyby skupienia, bo maksymalna głośność to jedno, a średnia to drugie, a cichsze fragmenty to trzecie...

29 minut temu, Grzegorz7 napisał:

A jakie zakresy dynamiki bywają na płytach CD? Znamy jakieś przykłady?

Wszystkie nagrania brzmią podobnie (albo gorzej pod tym względem) jak kiedyś, a kiedyś były na winylu i kasetach bez dolby i wszystko było ok, może trochę szumiało ? Więc to jest jakieś 40dB, przy czym nie liczymy oczywiście ciszy absolutnej pomiędzy dźwiękami, która w tej nieszczęsnej metalice jest też ważnym "dźwiękiem" ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś próbowałem sprawdzić jakichś wydawnictw CD pod kątem dynamiki. 

Założyłem, że za min i max przyjmę sygnał trwający nieco więcej niż kilka dźwięków. Trudno było znaleźć wydawnictwa o dynamice lepszej niż 40dB. Z biegiem czasu bywało coraz gorzej. Później przestała istnieć motywacja do szukania dynamiki. W końcu nie decyduje ona o artyzmie wykonania. 

Wspomniana czarna płyta jest znakomita mimo jak się nam wydaje kiepścizny realizacyjnej. A może tylko nam się tak wydaje?

Fajnie słucha się natomiast starych wydawnictw gigantów rocka symfonicznego. Wielość planów jest intrygująca a i ucha trzeba nadstawiać  przy niektórych fragmentach mimo dużej średniej głośności reprodukcji... Ale to chyba coś innego; duża rozpiętość poszczególnych  ścieżek mimo końcowej kompresji. Da się tego słuchać.

Wracając do tematu. Skoro da się słuchać z dynamiką  70dB to jaki zakres regulacji powinien mieć tłumik (potencjometr)? Bo nie zrozumiałem kilka stron wcześniej postulowanych jakichś niskich zakresów regulacji.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, witek_z napisał:

o jej jaki niedowiarek, po cholerę bym tak to łączył?

No właśnie...

I jeszcze parę rzeczy, bo z komórki nie zauważyłem:

  

10 godzin temu, misiomor napisał:

Przykładowo słuchając na jamniku - kaseciaku trudno było usłyszeć partyturę gitary basowej. Dziś kompresja itp. operacje sprawiły, że coś tam słychać na podobnych wielkościowo, cenowo i jakościowo głośniczkach bezprzewodowych. To jest właśnie cały postęp

To, że coś słychać na jamniku nie ma wiele wspólnego z kompresją. Oczywiście, są jeszcze "itp operacje" ?

5 godzin temu, raven1985 napisał:

nie tylko nie wiedzą jak one działają (do tego trzeba mieć wiedzę z dziedziny DSP)

Działają tak samo jak prawdziwe - żeby grać na skrzypcach nie trzeba być lutnikiem.

5 godzin temu, raven1985 napisał:

Może warto też o tych oczywistość mówić bo problemem rynku audio ,całego zarówno  tego domowego jak i pro jest brak edukacji. Brak recenzji z prawdziwego zdarzenia wymuszających jakoś urządzeń audio, jakość nagrań i kierunek rozwoju, budujących świadomość konsumentów.

Duży problem jest  - 100% odporności na fakty. Przykłady w każdej praktycznie odpowiedzi w tym wątku, w tym twojej.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Trudno było znaleźć wydawnictwa o dynamice lepszej niż 40dB. Z biegiem czasu bywało coraz gorzej.

No właśnie, mniej więcej tak to wygląda.

33 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Wracając do tematu. Skoro da się słuchać z dynamiką  70dB to jaki zakres regulacji powinien mieć tłumik (potencjometr)? Bo nie zrozumiałem kilka stron wcześniej postulowanych jakichś niskich zakresów regulacji.

A, do tego pijesz? A to proste i myślałem, że oczywiste, zresztą wystarczy przeczytać więcej niż pierwsze dwa słowa - większość, w zasadzie wszystkie współczesne nagrania (na pewno rozrywkowe, ale poważne raczej też) ma ściśle ustalony średni poziom. Rozrywka, w szczególności rock/hiphop tak, że głośniej się nie da, inne lżejsze gatunki niewiele ciszej. Najlepsze, chyba cytowane w tym wątku wykonania muzyki poważnej to DR w okolicy 20, i to są dzisiaj ciche nagrania. @misiomor wspominał o youtube - tam też, a nawet bardziej tam niż na płytach (i w innych serwisach streamingowych też) pilnuje się poziomów, a różnice między serwisami są minimalne, rzędu 2dB. Łatwo sprawdzić, np tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
każdy utwór muzyczny i nie tylko jest tam doprowadzany do ściśle ustalonych poziomów i to działa podobnie jak w tv, jest jeszcze bardziej restrykcyjne niż w audioCD, gdzie nie ma żadnych standardów (oczywiście na youtube pliki są tylko w razie potrzeby sciszane, nie są zgłaśniane, w serwisach streamingowych w obie strony).

W związku z tym uważam, jak napisałem:  

W dniu 16.04.2020 o 00:37, przemak napisał:

Po sensownym dopasowaniu poziomów mówimy o regulacji, w której musimy mieć najwyższą jakość, rzędu 30-40dB. Bardzo niewielka grupa słucha normalnie głośniej niż okolice 90(A) bo to jest już bardzo głośno, a z drugiej strony jeżeli na systemie, który jest dopasowany do pomieszczenia i dobrze gra z taką głośnością ktoś jednocześnie słucha 40dB ciszej, to znaczy że ma spotkanie ze znajomymi i coś ma szemrać w tle - wtedy raczej nikt nie wsłuchuje się w niuanse.

Jak widzisz, wyraźnie napisałem o jakości, bo pada to w kontekście straszliwej degradacji sygnału przy cyfrowej regulacji. Jeżeli ktoś wymaga takiego samego odstępu S/N przy głośności w pokoju 95 i 55 i twierdzi, że przy 55 słyszy spadek thd+n do 55dB, to niech lutuje oporniki.

Dopiszę, żeby uniknąć dalszych nieporozumień - oczywiście cyfrowa regulacja może ściszać i ścisza do zera, chodzi o to, żeby zauważyć, że tak mityczna jakość przy niskich poziomach odsłuchu jest niesłyszalna i niepotrzebna. Oczywiście przy założeniu, że w ogóle jakąś strata przy konwerterach 24 bitowych następuje ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.04.2020 o 14:08, misiomor napisał:

Przyznam że nie zgłębiałem tematu dyskretnych DAC'ów o wysokiej liczbie bitów. Tym niemniej rozwiązania DAC / ADC (SAR) o zweryfikowanej, pomiarowej rozdzielczości jednak posługują się laserowo trymowanymi drabinkami, zapewniającymi odpowiednią precyzję elementów odpowiedzialnych za MSB. Dlatego sceptycznie podchodzę do deklaracji o 28-bit rozdzielczości.

Po drugie - sygnał 16-bit można uzupełnić zerami bądź jedynkami od strony LSB i wtedy pod względem głośności nie będzie się różnił od 24-bit.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Projekt nieprzeciętny i niekonwencjonalny. Potrafi zgrać fenomenalnie pod warunkiem poprawienia i rozdzielenia zasilania poszczególnych sekcji analogowych i cyfrowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 hours ago, Grzegorz7 said:

To tylko jakieś zakresy dynamiczne. Widzę, że zgadzamy się iż w dobrym adoptowanym salonie da się posłuchać z dynamiką 70dB.

Trafione w punkt - realizatorzy z uporem godnym lepszej sprawy usiłują robić "prokrustową" kompresję pod statystycznego konsumenta, dumni z "analityczności" nagrań nawet na kiepskim sprzęcie. Nie powiem, jest to sztuka wymagająca niebanalnych umiejętności warsztatowych, ale dla mnie to jak piercing i tatuaże - nie jestem zainteresowany.

Oczywiście lepszy sprzęt schodzi do niszy, bo nie ma czego na nim słuchać. Trzeba szukać starych nagrań, najlepiej AAD z początków płyty CD, one co najwyżej są traktowane lekką kompresją analogową, która nie mogła być zbyt agresywna.

Dlatego do znudzenia będę powtarzał mój postulat oferowania kilku stopni kompresji w ramach jednego wydawnictwa. Gigabajt nośnika cyfrowego znacznie potaniał od roku 1985, nie wspominając już o serwisach streaming'owych.

Zamiast tego mamy zjawisko odwrotne - stare płyty są wznawiane w wersjach remasterowanych (silnie kompresowanych). Te stare stają się białymi krukami na rynku wtórnym.

11 hours ago, Grzegorz7 said:

Wracając do tematu. Skoro da się słuchać z dynamiką  70dB to jaki zakres regulacji powinien mieć tłumik (potencjometr)? Bo nie zrozumiałem kilka stron wcześniej postulowanych jakichś niskich zakresów regulacji.

Przy 70dB dynamice w nagraniu to praktycznie zerowy, tylko wzmocnienie podstawowe trzeba zestroić raz a dobrze. No może coś koło 10dB - super ciche pomieszczenie i sprzęt zdolny wygenerować 120dB w miejscu odsłuchowym, przy akceptowalnym poziomie zniekształceń. Wtedy wymagający słuchacz mógłby wybierać między zakresami 40dB - 110dB albo 50dB - 120dB zależnie od nastroju. No chyba żeby zgodził się na poświęcenie najcichszych fragmentów na "utopienie" w szumach pomieszczenia. Albo manewrował odległością odsłuchu, co jest jednak dość kłopotliwe przy sprzęcie zdolnym wygenerować 120dB jak się chce zachować przy tym kąt stereofonii.

Bo na 140dB peak na wystrzałach z dział w "Roku 1812" to bym nie liczył, ani w nagraniu, ani w sprzęcie. Takie poziomy to tylko w wyczynowym Car Audio, z wzmacnianiem szyb sztabami. I warunek niskich zniekształceń spełniony nie jest. Zresztą - kiedyś byłem na strzelnicy i akurat jakiś jegomość przytoczył wiwatówkę (armatkę), którą zbudował na wzór zabytku (rzecz całkowicie legalna w myśl UoBiA, podobnie jak armaty na rekonstrukcjach) i chciał wypróbować. Kilku fanatyków zdjęło ochronniki słuchu na tę audiofilską okazję, ja do nich nie należałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 hours ago, Ricambi said:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Projekt nieprzeciętny i niekonwencjonalny. Potrafi zgrać fenomenalnie pod warunkiem poprawienia i rozdzielenia zasilania poszczególnych sekcji analogowych i cyfrowych.

Gdzie jest specyfikacja INL oraz DNL? To tak naprawdę rozstrzyga o faktycznej rozdzielczości bitowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, misiomor napisał:

Gdzie jest specyfikacja INL oraz DNL? To tak naprawdę rozstrzyga o faktycznej rozdzielczości bitowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 hours ago, bolo_senor said:

dziwie się tylko i nie dowierzam , że ci to jakoś gra . U mnie pga2320 jest beznamiętne jak komornik.

Powiedz to kolegom, którzy mają takie potencjometry fabrycznie zaimplementowane w swoich hajendowych integracji. Czasem nawet tańsze odpowiedniki typu cs3310.

A wracając do tematu. W jakimś fabrycznym wzmacniaczu widziałem ciekawe rozwiązanie regulacji na 8-io bitowym DAC r-2r. Zastanawiam się czy czegoś takiego na próbę nie popełnić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, januss73 napisał:

Czasem nawet tańsze odpowiedniki typu cs3310.

Czy znasz odpowiednik dwukanałowy dla CS3318, czyli z zasilaniem +/- 9,5 V? CS3318 ma rewelacyjne parametry, ale niestety jest 8 kanałowy? CS3310 ma wyraźnie gorsze parametry. Myślałem że to jest dwukanałowy (3310) odpowiednik 3318, ale niestety nie jest nim w 100%-ach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.