Skocz do zawartości
IGNORED

Plumkanie i dylematy z tym związane


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, piano napisał:

Pogodzenie subtelności skrzypiec z ostrą gitarą w jednym systemie, to nie tak hop, a do tego mamy jeszcze ogromną skalę często rozbudowanych instrumentów perkusyjnych, podstawy basowej, zależnosci od metra.

Zgadzam się z uwagą, że dla wszystkich wymienionych akustyka jest ta sama. I albo jest wystarczająco dobra albo nie. 

4 minuty temu, tomek4446 napisał:

a słucha na sprzęcie którego większość osób nie chciałaby podnieść z chodnika , bo szkoda się schylać . Często pytałem ,

A czy nie jest tak, że wrażliwy słuchacz do tego podparty wiedzą, doświadczeniem jest w stanie na bazie słabej reprodukcji usłyszeć wszelkie aspekty dzieła muzycznego? Jara go dzieło a nie niuanse "brzmieniowe".

6 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Zgadzam się z uwagą, że dla wszystkich wymienionych akustyka jest ta sama. I albo jest wystarczająco dobra albo nie. 

A czy nie jest tak, że wrażliwy słuchacz do tego podparty wiedzą, doświadczeniem jest w stanie na bazie słabej reprodukcji usłyszeć wszelkie aspekty dzieła muzycznego? Jara go dzieło a nie niuanse "brzmieniowe".

Jest tak. Dlatego ja nie mam problemu jak jakas tam rockowa  plyta nie brzmi jak stockfisch. Absolutnie moge spac spokojnie bo I tak liczy sie nie brzmienie a tresc

23 minuty temu, tomek4446 napisał:

płyty rockowe , metal są traktowane po macoszemu przez realizatorów

Zwłaszcza przez autorów - artystów i menedżerów.

Czy to nie przypadkiem było wtedy kiedy Ozzy wydawał płyty, czyli początek lat 80 ?

Są czasem i wyjątki. Choćby Van Halen.

PS.

Przez muzykę przenośną na walkmany i takie tam inne wynalazki - wtedy to się zaczęło a rynek łyknął .

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

A prawda jest taka że jest mnóstwo drogich klamotów które wykładają się totalnie przy cięższej muzyce, stąd zawsze i wszędzie czy na pokazach czy na YT leci na nich plumkanie ?

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

11 minut temu, marcinmarcin napisał:

A prawda jest taka że jest mnóstwo drogich klamotów które wykładają się totalnie przy cięższej muzyce, stąd zawsze i wszędzie czy na pokazach czy na YT leci na nich plumkanie ?

I to jest właśnie sens mojego wątku... To chciałbym byśmy mogli omówić ?

 

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

Optymalizacja była pod inny sposób słuchania, kiedy jeszcze muzycy nie mogli sprawdzić jej na walkmanach, albo na czymkolwiek przenośnym.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Sypanie nazwami modelami firmami uważam nie jest dobre bo zacznie się kłótnia... Po prostu są takie zestawy które doskonale prezentują muzykę spokojną, wolne tempo małe składy a wykładają się na ostrej rytmicznej energetycznej muzyce około rockowej a są to bardzo drogie elementy... I zastanawiam się dlaczego wszystko zrzuca się na jakość nagrań itp

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

26 minut temu, marcinmarcin napisał:

A prawda jest taka że jest mnóstwo drogich klamotów które wykładają się totalnie przy cięższej muzyce

 

14 minut temu, slaaawek napisał:

To chciałbym byśmy mogli omówić

Co tu omawiać?

Kiepski to sprzęt ja wykłada się od łomotu.

 

Napisałem już wcześniej.

Zasilanie: 1) mały wydatek mocy trafa (zasilacza impulsowego), 2) mała bateria kondensatorów, 3) niskie napięcie zasilania, 4) mały wydatek prądowy (np. zabezpieczenia wzmacniacza ograniczają prąd dopuszczalny do obciążenia).

Koniec.

1) Trafo musi pokryć wymaganą średnią moc elektryczną.

2) Elektrolity to bufor energii. Trafo zasila je w sposób ciągły ale ten bufor odpowiada za oddanie energii chwilowym transjentom. Tu ważna jest niska zastępcza impedancja bufora (ESR i impedancja ścieżek pradowych).

3) Energia jest proporcjonalna do kwadratu napięcia. Niech nikogo nie dziwi zatem dlaczego w porządnym sprzęcie elektrolity pracują z napięciami 90-120V na gałąź. Duże napięcie, wyższe niźli wynika z mocy wyjściowej (P=U^2/R) jest warunkiem skutecznego dostarczania prądu o wymaganej wartości w minimach impedancji I=U*C/t nim trafo doładuje baterię kondensatorów.

4) Wpływa na to wszystko po drodze, impedancje przewodów, ścieżek, ESR i przede wszystkim zabezpieczenia. 

Są ZG, które mają minima impedancji poniżej 1 oma i to akurat w zakresie łojenia ostrego rocka. Wydatek prądowy musi być wówczas znaczny ale niestety nie jest i to może być słychać. Oczywiście jestem sceptyczny co do problemów z graniem ostro. Ma to miejsce w dużych pomieszczeniach. W domu maksymalne moce znośne do wytrzymania to kilkanaście- kilkadziesiąt W. Wydatek mocowy i prądowy na poziomie 200W i 10A zaspokaja to. Ale oczywiście hi-end`y puste w środku będą miały z tym problem. 

Ale są też ZG łatwe. Wówczas prosta lampa to napędzi.

Wzmacniacz do "trudnych" ZG musi swoje ważyć i nie jest to żaden audiofilski mit.

Edytowane przez Grzegorz7
19 minut temu, slaaawek napisał:

ostrej rytmicznej energetycznej muzyce około rockowej

Słucham takiej w ruchu- wtedy lepiej wchodzi.

I dovregubbens hall (Edwarda Griega z "Peer Gynt") też operujące skrajną głośnością wolę na siedząco.

PS.

O optymalizacji pisałem , o kulturze odbioru w tym poście.

Są różne.

Chyba każdy to zna, ale nie pod tytułem:

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

4 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Napisałem już wcześniej.

Zasilanie: 1) mały wydatek mocy trafa (zasilacza impulsowego), 2) mała bateria kondensatorów, 3) niskie napięcie zasilania, 4) mały wydatek prądowy (np. zabezpieczenia wzmacniacza ograniczają prąd dopuszczalny do obciążenia).

Koniec.

Wytłumacz to tym, którzy jako "zasilanie" w punktach od 1-4 wymienią Ci - gniazdko, listwę, bezpiecznik, sieciówkę... ?

18 godzin temu, audiofan01 napisał:

Temat dość wydumany. Przecież jakiej muzyki słuchamy przy ocenie sprzętu, który nas interesuje zależy  prawie wyłącznie od nas, nieprawdaż?

Przynosimy swoje płyty lub puszczamy coś z sieci i  słuchamy tego co my chcemy, a nie co chce puscić nam sprzedawca. Nigdy nie biorę żadnego „plumkania” bo to na prawie wszytkim dobrze zagra. Dla mnie wystarczy, że puszczę ZZ Top Cheap sunglasses, RATM, jakiś dobry bigband najlepiej  live, coś z symfoniki np, Prokofieva Romeo i Julia, coś Fennella i wszystko wiem o sprzęcie. Jak spodoba mi się te kilka moich „testowych” płyt to wszystko mi się spodoba.

 

Dokładnie tak. Ma być tak jak w bankach - stress test, test warunków skrajnych:). Po co zabierać na odsłuchy audiofilskie samplery, na nich prawie wszystko nieźle gra. Jak sprzęt zagra"zwykłe" płyty, zagra i samplery, w drugą stronę to nie działa.

 

Na marginesie, znacznie trudniej jest kupić sprzęt, który w miarę łagodnie obejdzie się z gorszymi realizacjami niż taki, który wyciągnie wszystko na wierzch i poszatkuje płytotekę. Przypadek? Nie sadzę:). 

to moze niech wydawcy przyloza sie do jakosci wydawanych plyt,plikow czy tez materialu w strumieniu?

nie oni sie nie przyloza,maja na was "wyj...bane"

2 godziny temu, Audio.Japan napisał:

Absolutnie moge spac spokojnie bo I tak liczy sie nie brzmienie a tresc

Ale najlepiej jest jak dobra treść podparta jest dobrą realizacją techniczną. Np. wydanie na BD audio zespołu The Pineapple Thief "Disolution" w wersji elektrycznej i "akustycznej". Trzeba naciskać na wydawców w sprawie jakości bo bylejakość jest zdecydowanie łatwiejsza i szybciej przechodzi.

Godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

Kiepski to sprzęt ja wykłada się od łomotu.

Zależy od jakości technicznej "łomotu". Przeważnie jest niska, stąd opinia o wykładaniu się.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

7 minut temu, Lech36 napisał:

Trzeba naciskać na wydawców w sprawie jakości bo bylejakość jest zdecydowanie łatwiejsza i szybciej przechodzi.

Juz to Widze. Poskarze sie na jakosc plyt rockowych, a wytwornia przesle mi list z przeprosinami I obietnica ze wyrzuci caly swój katalog do kosza I od Nowa ponagrywa te plyty z lepsza jakoscia zatrudniajac do ich produkcji specow od plyt Living stereo

Dobry system audio jest jak szklo powiekszajace. Grajacy rozdzielczo sprzet przy dobrze nagranej plycie jazzowej wzmocni i uwypukli wszystkie smaczki w nagraniu.

Na tym samym sprzecie puszczona plyta z nagraniem metalowym dajmy na to z lat 90-tych obnazy i wyostrzy tylko zlą realizacje nagrania.

Takiej muzy najlepiej sluchac na czyns gdzie te niedoskonalosci nie sa widoczne (slyszalne).

Jak ktos tego nie kuma to mozna walkowac to naograglo i nie bedzie w tym sensu.

 

Jednakowoz osobiscie posiadam kolumny Chario delphinus podlaczone pod wzmacniacz i dac Hegla i uwazam, ze jest to wystarczajaco rozdzielcze granie do zaglebiania sie w smaczki  a metal potrafi zagrac bardzo dobrze. Zwlaszcza nowsze plyty metalowe gdzie uwazam, ze sa juz naprawde dobrze zreazlizowane 

Edytowane przez ProgRockJester

"Talking me at last to the World where uncertainty does not exist.

In Heaven or Underground..." - Mr. Doctor

Teraz, Audio.Japan napisał:

Juz to Widze. Poskarze sie na jakosc plyt rockowych, a wytwornia przesle mi list z przeprosinami I obietnica ze wyrzuci caly swój katalog do kosza I od Nowa ponagrywa te plyty z lepsza jakoscia zatrudniajac do ich produkcji specow od plyt Living stereo

Nie twierdzę że proces będzie krótki, ale może warto próbować ?. Jest wiele nagrań rockowych o bardzo dobrej jakości technicznej, może trzeba wejść na ambicję użytkowników i producentów.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

1 minutę temu, ProgRockJester napisał:

Jak ktos tego nie kuma to mozna walkowac to naograglo i nie bedzie w tym sensu

Wlasnie autor tego watku tego nie kuma I szuka przyczyn gdzie indziej

2 minuty temu, ProgRockJester napisał:

Dobry system audio jest jak szklo powiekszajace. Grajacy rozdzielczo sprzet przy dobrze nagranej plycie jazzowej wzmocni i uwypukli wszystkie smaczki w nagraniu.

Wzmacnia się i uwypukla smaczki w studiu nagraniowym, w domu też można to i owo ale to już nie jest dobre działanie.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

W dniu 23.10.2020 o 19:20, slaaawek napisał:

Natomiast prezentacjatych ze elementów odbywa się z wykorzystaniem przykładowego "plumkania". I teraz pytanie. Dlaczego Hi-fi, hi-end zwłaszcza nie potrafią oddać klasy i jakości dynamicznych nagrań, rocka, prog-rocka, metalu, itp. Nie znam zestawów hi-end prezentujących taką muzykę. Generalnie plumkanie pokazuje klasę sprzętu... te wszystkie wybrzmienia, szeroka głęboka scena, powietrze wokół instrumentów... Tym się zachwycamy. Dlaczego dynamiki, rytmu, tempa, barwy nie wiążemy z tym hi-endem?

Bo hi-endowych zestawów jest naprawdę garstka, reszta to taki hiend jak z koziej dupy trabka :)

No ale te najdrozsze sprzety do sluchania audio sa niemilosiernie rozdzielcze.

Wylazi na wierzch wszystko co zostalo i jak nagrane.

"Talking me at last to the World where uncertainty does not exist.

In Heaven or Underground..." - Mr. Doctor

Godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

Napisałem już wcześniej.

Zasilanie: 1) mały wydatek mocy trafa (zasilacza impulsowego), 2) mała bateria kondensatorów, 3) niskie napięcie zasilania, 4) mały wydatek prądowy (np. zabezpieczenia wzmacniacza ograniczają prąd dopuszczalny do obciążenia).

Koniec.

1) Trafo musi pokryć wymaganą średnią moc elektryczną.

2) Elektrolity to bufor energii. Trafo zasila je w sposób ciągły ale ten bufor odpowiada za oddanie energii chwilowym transjentom. Tu ważna jest niska zastępcza impedancja bufora (ESR i impedancja ścieżek pradowych).

3) Energia jest proporcjonalna do kwadratu napięcia. Niech nikogo nie dziwi zatem dlaczego w porządnym sprzęcie elektrolity pracują z napięciami 90-120V na gałąź. Duże napięcie, wyższe niźli wynika z mocy wyjściowej (P=U^2/R) jest warunkiem skutecznego dostarczania prądu o wymaganej wartości w minimach impedancji I=U*C/t nim trafo doładuje baterię kondensatorów.

4) Wpływa na to wszystko po drodze, impedancje przewodów, ścieżek, ESR i przede wszystkim zabezpieczenia. 

Są ZG, które mają minima impedancji poniżej 1 oma i to akurat w zakresie łojenia ostrego rocka. Wydatek prądowy musi być wówczas znaczny ale niestety nie jest i to może być słychać. Oczywiście jestem sceptyczny co do problemów z graniem ostro. Ma to miejsce w dużych pomieszczeniach. W domu maksymalne moce znośne do wytrzymania to kilkanaście- kilkadziesiąt W. Wydatek mocowy i prądowy na poziomie 200W i 10A zaspokaja to. Ale oczywiście hi-end`y puste w środku będą miały z tym problem. 

Ale są też ZG łatwe. Wówczas prosta lampa to napędzi.

Wzmacniacz do "trudnych" ZG musi swoje ważyć i nie jest to żaden audiofilski mit.

Ale nijak się ma do Twojej wypowiedzi np taki Lavardin... Malutki chudziutki praktycznie pusty wewnątrz - a gra zajebiście ?

zatem o co tu chodzi??? Trzeba ciężkiego kloca niczym spawarka????

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

15 minut temu, ProgRockJester napisał:

Takiej muzy najlepiej sluchac na czyns gdzie te niedoskonalosci nie sa widoczne (slyszalne).

To prawda , zmieniłem ostatnio kolumny i ....... płyty które były do tej pory względnie ok. właśnie przestały takimi być ? 

A ponieważ stare kolumienki też jeszcze posiadam to mam porównanie na bieżąco.

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

11 minut temu, slaaawek napisał:

Ale nijak się ma do Twojej wypowiedzi np taki Lavardin... Malutki chudziutki praktycznie pusty wewnątrz - a gra zajebiście ?

Grzegorz7 napisał:

Ale są też ZG łatwe. Wówczas prosta lampa to napędzi.

Wzmacniacz do "trudnych" ZG musi swoje ważyć i nie jest to żaden audiofilski mit.

 

Czytaj ze zrozumieniem, bo kultura techniczna w narodzie niska.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

W jakim celu piszesz o zrozumieniu jak Lavardin to nie lampa... Proszę Kaziku nie kompromituj się

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

3 minuty temu, Kazik II napisał:

Ale są też ZG łatwe. Wówczas prosta lampa to napędzi.

To może ja na swoim przykładzie :

1. Prosta lampa = WBA Firebird + Monobloki Ironbird /40 W /

2. Łatwy ZG = Altec Lansing Valencia / 846B /

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

12 minut temu, slaaawek napisał:

W jakim celu piszesz o zrozumieniu jak Lavardin to nie lampa... Proszę Kaziku nie kompromituj się

To połącz do tego Lavardina zestawy MBL 101 E i napisz czy wyrabia ?

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.