Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  344 członków

Sonus Faber Klub
IGNORED

Sonus Faber CLUB


mike27
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moreno ale po co Ci to?Chcesz przekonać się,że masz dobre paczki?masz! i HI FI i Muzyka tego nie zmieni:)

 

Lubię czytać wypociny recenzentów. Recenzja dotyczy innego modelu niż mam. Bo Auditor a ja mam wersję z M;-)...

 

To że mam dobre kolumny wiem, bo słucham ich codziennie...gdybym kierował się recenzjami z polskiej prasy to bym kupił Dynaudio 25 bo to według nich monitor marzenie. Miałem u siebie w domu, posłuchałem, nie podpasował (za kiepską mam elektronikę do niego;-)), kupiłem sonusa i z tą elektroniką gra wybornie...a dobrej prasy ani opinni na forum te kolumny nie miały...

 

Moreno, czy chcesz się utwierdzić że Sonus Faber Auditor M to te wymarzone czy planujesz już coś nowego ?

 

Rewcenzja taka sobie, ale jak się poczyta z czym recenzenci słuchali tych kolumn to nie dziwne że nie było zachwytów.

 

Nic innego nie planuję. Może posłucham Olympica I aby się przekonać co to za dźwięk. Auditor M odpowiada mi dźwiekowo, gabarytowo, wizualnie i są to kolumny na lata w moim systemie. Chyba że wygram w lotto i zmienię mieszkanie na apartament 200 m2;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To że mam dobre kolumny wiem, bo słucham ich codziennie...gdybym kierował się recenzjami z polskiej prasy to bym kupił Dynaudio 25 bo to według nich monitor marzenie. Miałem u siebie w domu, posłuchałem, nie podpasował (za kiepską mam elektronikę do niego

Dynaudio 25 to wbrew opiniom recenzentów są takie sobie i to że nie przypasowały Ci nie jest kwestią gorszej elektroniki.U mojego znajomego 25 grały z wyśmienitą

elektroniką i były kupione na długie lata słuchania ale tak się nie stało. Po niespełna roku , wielu próbach zostały podmienione na inne monitory o dużo ciekawszym dżwięku.

Jakiś czas temu mocno porównywałem brzmienie Dynaudio z Sonusami i prawie zawsze Sonusy okazywały się lepsze [ ciekawsze dżwiekowo ] jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynaudio 25 to wbrew opiniom recenzentów są takie sobie i to że nie przypasowały Ci nie jest kwestią gorszej elektroniki.U mojego znajomego 25 grały z wyśmienitą

elektroniką i były kupione na długie lata słuchania ale tak się nie stało. Po niespełna roku , wielu próbach zostały podmienione na inne monitory o dużo ciekawszym dżwięku.

Jakiś czas temu mocno porównywałem brzmienie Dynaudio z Sonusami i prawie zawsze Sonusy okazywały się lepsze [ ciekawsze dżwiekowo ] jak dla mnie.

 

Z tą gorszą elektroniką to oczywiście był żart. Takie opinie słyszałem od osób nie mogących uwierzyć, iż 25 nie są tymi najlepszymi. Zawsze pojawiał się argument że posiadany wzmacniacz to nie taki jaki trzeba, albo coś w tym stylu. Okazało się, że Sonusy mogą z tym wzmacniaczem grać bardzo dobrze i zapewniać świetne wrażenia dźwiękowe. Bas z nich jest głęboki ale wtedy gdy trzeba, wysokie tony są wyraziste a ich jakość zależy od jakości danego nagrania, zaś srednica jest wybitnie naturalna.

Auditor M potrzebują po prostu neutralnego toru, z porządnym wzmocnieniem a odpłacą się piękną barwą i muzykalnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również cenie sobie recenzje Moreno....fachowe,solidne bez zbędnych podbarwień.Powinien założyć osobny wątek gdzie

będzie robił tylko i wyłącznie testy....na pewno coś takiego by się przydało. Natomiast co do 25....powiem tak.....u mnie

z lampą grają lepiej niż z jakąkolwiek integrą którą miałem u siebie, ale nie każdemu pasuje ta kapryśna panna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to Moreno jest obok Sly'a najbardziej wiarygodnym recenzentem forum AS.

 

Dziekuję za miłe słowa. Staram się pisać rzetelnie to co słyszę. Wiem doskonale jakie są ograniczenia mojego systemu, pokoju i możliwości ustawienia kolumn. Dlatego tak długo szukałem kolumn, które dobrze zagrają u mnie.

 

Bardzo cenię firmę Dynaudio, uzywałem ich kolumn przez 13 lat.

 

Czy coś zagra zależy od systemu i od konkretnego pokoju. Nie ma niczego pewnego w Audio. Tylko eksperymenty mogą nas przyblizyć do uzyskania wymarzonego dźwięku.

Kiedyś słynny Kondo powiedział, że należy próbować i eksperymentować nawet z czymś co pozornie nie ma sensu, bo efekty mogą być zaskakujące.

Po posłuchaniu Auditor M w pewnym systemie w jedym ze sklepów, własciwie skreśliłem te kolumny. Dopiero ponowny test w zupełnie innym systemie otworzył mi oczy na ich możliwości. Jednak to włączenie tych kolumn w posiadany system okazało się strzałem w dziesiątkę i w moim systemie zagrały lepiej niż kiedykolwiek wcześniej gdy ich słuchałem.

Wszystkim życzę takich sytuacji;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moreno.....jeszcze jedno zdanie co do 25tek.....Tobie połączenie Krell + 25 nie pasowało i pozbyłeś się 25

mnie również brzmienie Krell +25 nie przekonało tylko że ja pozbyłem się Krella....więc podobne gusta mamy:)

 

Nie musiałem pozbywać się Dybaudio 25 bo ich nie kupiłem...miałem na odsłuchu przez tydzień a potem zwróciłem je do salonu w Wawie.

Gusta możemy mieć podobne, tylko że pozbycie się Krella na rzecz nowych zabawek pasujących do 25 kosztowało Ciebie dużo więcej niż koszt zakupu Auditor M pasujących do Krella;-)...ale bogatemu nikt nie zabroni...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musiałem pozbywać się Dybaudio 25 bo ich nie kupiłem...miałem na odsłuchu przez tydzień a potem zwróciłem je do salonu w Wawie.

Gusta możemy mieć podobne, tylko że pozbycie się Krella na rzecz nowych zabawek pasujących do 25 kosztowało Ciebie dużo więcej niż koszt zakupu Auditor M pasujących do Krella;-)...ale bogatemu nikt nie zabroni...

Pozdrawiam

masz rację....Ty idziesz prostą drogą a ja chadzam zakosami i poboczem..... i więcej mnie to kosztuje sił:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak droga audiofila pełna pułapek. Ważne aby w końcu trafić w to co się lubi! Znam wiele wypadków gdy ludzie schrzanili sobie systemy na własne życzenie.

 

W niemieckim AUDIO 11/2013 jest entuzjastyczna recenzja SF Olympica I. Ocena to 94 punkty, czyli najlepiej z monitorów w cenie 4500-5000 EURO. Za neutralność dostały 100 na 100 pkt.

 

Podsumowanie w języku ukochanym przez nas;-)

 

Unter Highendern genießen Lautsprecher

von Sonus Faber einen

exzellenten Ruf. Ihre hohe Verarbeitungsqualität,

das wunderhübsche

Design und der feingliedrige

Klang ergeben einen audiophilen

Dreiklang. Diesen spürt man auch

bei der Olympica 1: Die Italienerin

tönte großherzig, absolut liebenswert

und dabei stets ausgewogen.

Der kleinen Sonus Faber gelingt

auch der Spagat, zwar vollkommen

verfärbungsfrei und neutral

zu spielen, Musik aber stets

mit einem sympathischen, sanft

schimmernden Glanz zu schmücken.

Ihr ansprechendes Äußeres

unterstreicht diesen Eindruck.

 

Plusy

Ausgewogener Klang,

neutral und enorm detailreich,

hervorrander Bass, betörendhochwertige

Verarbeitung.

 

Minusy

Bei nach innen gerichteter

Reflexöffnung etwas langsamer

Bass.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moreno, jesteś porzadnie zakręcony na punkcie Sonusów. Opinie takich ludzi jak Ty lubię czytać :)

 

No cóż...nie da się być nie zakręconym na punkcie Auditor M gdy się wieczorem posłucha płyty takiej jak ta...

 

4775915.jpg

 

Wielkość tych kolumn polega na tym, iż nawet nagrania, które na innych głośnikach irytowały lub czymś raziły odtwarzane na Auditor M zyskują nowe oblicze... naturalność tych Sonusów jest porażająca i jednocześnie ta wyjątkowa barwa, pozwalająca cieszyć się wirtuozerią śpiewaków. To co gdzie indziej denerwowało bowiem było podbite lub zamulone z Auditor M potrafi wzruszyć i zachęcić do wysłuchania w całości. Warunek to dobra realizacja nagrania. Jeśli trafimy na taką płytę to emocje są gwarantowane, niezaleznie od tego czy lubimy dany rodzaj muzyki. Rock, jazz, opera, symfonika - wszystko to potrafi zatrzymać nas przed kolumnami na dłużej niż to kiedykolwiek było wcześniej możliwe. Jak to napisał pewien recenzent: ,,sama tonacja, naturalność i barwa lepsze już być nie mogą".

 

Problemem tych kolumn w Polsce jest ich wysoka cena u obecnego dystrybutora, natomiast wiem, że kilka miesięcy temu dawny dystrybutor z Nieporętu miał na stanie nowe Auditor M, które oferował w atrakcyjnej cenie koło 13 tyś PLN wraz z oryginalnymi stendami. Druga sprawa to powierzchnia pokoju. Sprawdzają się idealnie w pokojach 16-18 metrowych. Słyszałem je w 25 metrach i to było za dużo. Ale w końcu pokoje poniżej 20m2 ma wielu audiofilów mieszkających w blokach... tak więc dla nich te kolumny mogą być spełniem marzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile Moreno,rozumiem ze Sonusy Ci się bardziej podobają niż dynki ale był moment ze nad 25tkami się rozplywales w zachwycie wiec są dobre czy nie?

 

Wszystko jest dobre na jakimś etapie dopóki nie usłyszy się czegoś lepszego. O 25 napisałem na tym forum już bardzo dużo i nie będę się powtarzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak wrócić do domu z Audio Show, włączyć ulubioną płytę CD i posłuchać muzyki płynącej z kolumn Sonus Faber...wreszcie gra muzyka;-)

 

Dlaczego tak wielu ludzi mieniących się profesjonalistami nie umie zestawić podczas AUdio Show normalnie grającego zestawu hifi? Wiele z tego co można było usłyszeć to skandal dźwiękowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak wrócić do domu z Audio Show, włączyć ulubioną płytę CD i posłuchać muzyki płynącej z kolumn Sonus Faber...wreszcie gra muzyka;-)

 

Dlaczego tak wielu ludzi mieniących się profesjonalistami nie umie zestawić podczas AUdio Show normalnie grającego zestawu hifi? Wiele z tego co można było usłyszeć to skandal dźwiękowy...

Moreno, dlaczego ? Często zastanawiałem się podobnie jak Ty co jest powodem takiej sytuacji i doszedłem do prostej konkluzji że większość wystawców tego nie słyszy

jak to naprawdę gra i sądzi że wszystko jest w najlepszym porządku. Wielu też podchodzi do sprawy jak do zwykłego handlu pietruszką bez odpowiedniego przygotowania.

Tylko niewiele osób prawdziwych fanów audio, konstruktorów i zapaleńców dobrego dzwięku zrobi wszystko albo dużo aby prezentowany system dobrze zagrał.

Już wcześniej pomyślą o dyfuzorach i pułapkach dżwiekowych, przygotują odpowiednie kable sieciowe ic, głośnikowe. Wygrzeją sprzęt i dopną najlepszej konfiguracji

brzmieniowej urządzeń u siebie w firme oraz przygotują odpowiedni materiał muzyczny.Nic nie bedzie dziełem przypadku a zamierzonym celem pokazania się z najlepszej

strony dżwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni to znaczy wystawcy słyszą doskonale jak to gra, tylko się tym mnie przejmują, tak myślę

przynajmniej nie wszyscy.To MY będziemy pracować nad dopieszczeniem całego systemu i to od NAS zależy

jak dany sprzęt się zaprezentuje. Oni tylko nam dają ,,puzzle,, do poskładania.

Magnepan.....jaką by miał dla Ciebie wartość wpis w którym ktoś krytykuje tak bardzo zachwalany przez Ciebie

Accoustic Arts......praktycznie żadną. Znasz wartość tych klocków i wiesz doskonale co potrafią zaprezentować.

To samo dzieje się z wystawcami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ale impreza nazywa się Audio Show...a show to pokaz...i powinien to być pokaz umiejętności sprzętu Audio. Zadaniem wystawcy jest pokazać co on potrafi aby zainteresować potencjalnego klienta. Ja niczym nie zostałem pozytywnie zaszokowany...

 

Cieszę się że byłem bo kupiłem kilka płyt CD któych nie mogłem znaleźć w sklepach (nie znoszę kupna przez internet)...

 

Obecnie można trochę się wysilić i zestawić tak sprzęt aby grał on porządnie w pokoju hotelowym, bez wielkich adaptacji akustycznych (udało się 3-4 wystawcom)...trzeba tylko pokombinować z ustawieniem, z kablami, itd...wiele z prezentacji było po prostu skandalicznych i nie ma dla mnie wytłumaczenia tego stanu. Jeśli nie umie się zestawić odpowiedniego systemu w danym pomieszczeniu to nalezy zmienić sektor działalności i sprzedawać kalesony lub znicze...

 

Jeśli idę na show/degustację win to oczekuję ciekawych smaków i odpowiedniej wiedzy w zaprezentowaniu ich...po prostu oczekuję profesjonalizmu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

 

Spoko, że nie zniknąłeś bez słowa, ale będę szczery: to co napisałeś jest stekiem totalnych bzdur. Magnetofony są fajne- nie zaprzeczę, ale nieźle cię poniosło.

 

Zgadzam sie. Mysle, ze dzisiaj w wiekszosci zajmuja sie tym fachem ludzie niekompetentni. Moze inaczej - ludzie nastawieni na sprzedaz, a nie na jak najlepsze brzmienie. Jak widze na roznych wystawach audio zle wyregulowane wkladki gramofonowe (pikujace lub opadajace ramiona, czyt. spieprzone na wstepie VTA) to szlag mnie trafia.

Edytowane przez kangie

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był ktoś na prezentacji SF Aida na Audio Show 2013? Ja tam nie zajrzałem bo tych kolumn nie cierpię z powodu ich aparycji...ale one powstały dla konkretnego klienta z CHRL, który jest od nich po prostu niższy i lubi to co duże i potężne...

 

Do tego Aidy połączono ze sprzętem firmy BAT...i dodano CD z Primare! Nie dziwię się, że większość opinii jest negatywnych na maksa...

 

Kolejny dystrybutor, który niszczy dobrą markę, fatalną niby promocją...Trzeba było postawić je z boku aby sobie wyglądały, a podłączyć Stradivari zestawić z porządnym sprzętem potrafiącym je dobrze wysterować i pokazać co to znaczy naturalna średnica...

 

Tyle dobrych kolumn w ofercie (Stradivari, Cremony, Minima Vintage) które można ładnie zaprezentować w intymnej atmosferze...

 

Jedyny plus to że Sonusy z drugiej ręki mają u nas dobrą cenę, bo nie mają takiej renomy jak 12 lat temu...

 

Oj brakuje prezentacji Pana Jasika ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był ktoś na prezentacji SF Aida na Audio Show 2013? Ja tam nie zajrzałem bo tych kolumn nie cierpię z powodu ich aparycji...ale one powstały dla konkretnego klienta z CHRL, który jest od nich po prostu niższy i lubi to co duże i potężne...

 

Do tego Aidy połączono ze sprzętem firmy BAT...i dodano CD z Primare! Nie dziwię się, że większość opinii jest negatywnych na maksa...

 

Kolejny dystrybutor, który niszczy dobrą markę, fatalną niby promocją...Trzeba było postawić je z boku aby sobie wyglądały, a podłączyć Stradivari zestawić z porządnym sprzętem potrafiącym je dobrze wysterować i pokazać co to znaczy naturalna średnica...

 

Tyle dobrych kolumn w ofercie (Stradivari, Cremony, Minima Vintage) które można ładnie zaprezentować w intymnej atmosferze...

 

Jedyny plus to że Sonusy z drugiej ręki mają u nas dobrą cenę, bo nie mają takiej renomy jak 12 lat temu...

 

Oj brakuje prezentacji Pana Jasika ;-)

Słyszałem, w dość dobrych warunkach. Bardzo smutne. Brak stereofonii, brak głębi, brak precyzji i dynamiki. Wszystko polepione i dudniące. Wysokie tony ledwie zaznaczone. Nie winię jednak kolumn. Słychać było, że to elektronika BATa wyrażnie nie zgrywa się z kolumnami. Pokrywa się to z moimi doświadczeniami na temat tej firmy. Do tego winyl i problem gotowy. Zbyt dużo ciepełka. Zastanawiam się tylko: dystrybutor tego nie słyszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, w dość dobrych warunkach. Bardzo smutne. Brak stereofonii, brak głębi, brak precyzji i dynamiki. Wszystko polepione i dudniące. Wysokie tony ledwie zaznaczone. Nie winię jednak kolumn. Słychać było, że to elektronika BATa wyrażnie nie zgrywa się z kolumnami. Pokrywa się to z moimi doświadczeniami na temat tej firmy. Do tego winyl i problem gotowy. Zbyt dużo ciepełka. Zastanawiam się tylko: dystrybutor tego nie słyszy?

 

Ja słyszałem kiedyś elektronikę BAT z Focalami Utopia i była to całkowita porazka dźwiękowa...nawet własciciel salonu to przyznał znaczącym mrugnięciem oka...Ciekawe z czym produkty BATa grają?

 

Dystrybutor może słyszy ale nie ma w dystrybucji odpowiednich marek dla Sonusów i potem jest koszmarek... poza tym trzeba mieć do nich serce i pomyśleć co i jak... mówię o innych modelach...bo do Aidy to chyba nic nie pasuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem kiedyś elektronikę BAT z Focalami Utopia i była to całkowita porazka dźwiękowa...nawet własciciel salonu to przyznał znaczącym mrugnięciem oka...Ciekawe z czym produkty BATa grają?

 

Słyszałem zestaw topowego BATa z Focalem Utopia Scala na tegorocznej chicagowskiej wystawie Axpona i był to jeden z najlepszych dżwięków wystawy, o którym już pisałem wcześniej w poświęconym tej imprezie wątku. Duża klasa dżwieku, ale i duża kasa wspomagająca ten dżwięk. Dwa topowe, referencyjne monosy BATa - Rex II, referencyjny, dwuskładnikowy preamp - Rex II, odtwarzacz Esoterica - K-05 z referencyjnym DAC, patefon Avid Acurus Reference SP z Avid Pulsare II phono stage.

Znam i nawet miałem na stanie starsze wydanie BATa: VK50SE, VK75SE, Dynaudio Contour 3.0, Nordost SPM lub Valhalla. Dżwięk super z potężną przestrzenią wzdłuż i wszerz. W obecnej dobie nieduże pieniądze, a jest czego słuchać i czym się fascynować. Wracając do audio show Axpona i prezentacji BATa z Utopiami Scala nie byłem odosobniony w swojej opinii. Siedziałem w tym pokoju co najmniej pół godziny i naprawdę mogę tylko pogratulować konfiguracji.

 

030913-BAT-600.jpg

 

http://www.stereophile.com/content/crazy-bat-and-friends

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem zestaw topowego BATa z Focalem Utopia Scala na tegorocznej chicagowskiej wystawie Axpona i był to jeden z najlepszych dżwięków wystawy, o którym już pisałem wcześniej w poświęconym tej imprezie wątku. Duża klasa dżwieku, ale i duża kasa wspomagająca ten dżwięk. Dwa topowe, referencyjne monosy BATa - Rex II, referencyjny, dwuskładnikowy preamp - Rex II, odtwarzacz Esoterica - K-05 z referencyjnym DAC, patefon Avid Acurus Reference SP z Avid Pulsare II phono stage.

Znam i nawet miałem na stanie starsze wydanie BATa: VK50SE, VK75SE, Dynaudio Contour 3.0, Nordost SPM lub Valhalla. Dżwięk super z potężną przestrzenią wzdłuż i wszerz. W obecnej dobie nieduże pieniądze, a jest czego słuchać i czym się fascynować. Wracając do audio show Axpona i prezentacji BATa z Utopiami Scala nie byłem odosobniony w swojej opinii. Siedziałem w tym pokoju co najmniej pół godziny i naprawdę mogę tylko pogratulować konfiguracji.

 

030913-BAT-600.jpg

 

http://www.stereophile.com/content/crazy-bat-and-friends

 

I wszystko jasne BATy dają baty w USA.

Edytowane przez moreno1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak ciągle myślałem o cenach sprzętu, owszem są bardzo wysokie,

tylko czy my przypadkiem nie za mało zarabiamy (mówię tu o zarobkach

które są na poziomie 300-400 Euro w moich rejonach). Pozdrawiam.

 

Zawsze można wyjechać tak gdzie są one na poziomie dużo wyższym. Od samego narzekania zarobki się nie zmienią. Skoro są ludzie chcący za tyle pracować to tyle im się płaci. Kapitalizm...

 

A skupmy się na kolumnach Sonus Faber bo to jest temat tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.