Jump to content
IGNORED

Regulacja barwy dźwięku we wzmacniaczu, jak to z nią jest...?


StachMuszel
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie!

Chciałem zapytać Was o "kontrowersyjny" temat regulatorów barwy dźwięku. "Ortodoksyjni audiofile" powiedzą "a fuj...", to tylko psuje dźwięk. Bardziej pragmatyczni "słuchacze" powiedzą, że wszystko jest dla ludzi, trzeba tylko znać umiar.

Jakie jest Wasze zdanie?

Link to comment
Share on other sites

Zależy od gratów. Te same kolumny i reszta a sam wzmacniacz albo daje dół pasma,

albo nie. Parę przerobiłem i nawet jeśli np. w Onkyo dodawałem na poziomie 14.00

to w poprzednim Sony czy teraz w Yamaha jest naprawdę wystarczająco.

Jest direct i to dopiero pozwala na rozróżnianie wielu koncepcji realizacyjnych.

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Ja kiedyś używałem regulacji barwy gdy miałem kiepskie głośniki i wzmacniacz a brakowało basu,później składałem już sprzęty w których tych regulacji nie było bądź występował source direct itp. dobierałem wszystkie komponenty tak aby grało w sposób jaki ja chcę no i na koniec zostałem przy rotelu 😍

Link to comment
Share on other sites

Nie wyobrażam sobie używania wykastrowanego wzmacniacza. Słuchając muzyki z normalnymi poziomami głośności to ok, jadę na DIRECT, ale przy cichym słuchaniu, regulatory są absolutnie niezbędne. Zresztą, co za problem? Krzywe F-M znane są prawie "od zawsze". 😉

Tylko jedna osoba osoba na forum kiedyś twierdziła, że F-M go nie dotyczy...

🤪😀😀😀

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, MarcinStereo napisał:

Owszem mój preamp posiada regulację barwy ale ją omijam i gra to tak jak chciałem słucham głównie od 30 do 40 na RC-1590 .

Marcin, RC-1590 to na tyle zaawansowane urządzenie, że zapewne dba o fizjologiczną regulację głośności. Pewno dlatego nie musisz nic kręcić przy sopran/bass.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
W dniu 29.08.2021 o 19:40, StachMuszel napisał:

Najczęściej Sony ma odczep na potencjometrze głośności, robi kontur bez Twojej wiedzy.

Sam odczep nie "robi" konturu. Loudness (kontur) jest odłączalny, po odłączeniu loudnessu do odczepu podłączany jest opornik. Ten jako element iniowy nie wpływa w żaden sposób na charakterystykę częstotliwościową. On jest tam po to, żeby przy wyłączaniu loudnessu "w locie" nie następował nagły skok głośności.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, McGyver napisał:

Sam odczep nie "robi" konturu. Loudness (kontur) jest odłączalny, po odłączeniu loudnessu do odczepu podłączany jest opornik. Ten jako element iniowy nie wpływa w żaden sposób na charakterystykę częstotliwościową. On jest tam po to, żeby przy wyłączaniu loudnessu "w locie" nie następował nagły skok głośności.

Adamie zgoda, pod warunkiem, że taki przycisk jest. Jeśli dobrze pamiętam np. w Pioneerze A-400/x jest odczep na potencjometrze, ale przycisku brak. Kontur jest realizowany bez Twojej wiedzy.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
7 minut temu, StachMuszel napisał:

w Pioneerze A-400/x jest odczep na potencjometrze, ale przycisku brak. Kontur jest realizowany bez Twojej wiedzy.

A czym ten rzekomy kontur jest realizowany? Rezystorem? Nie. Wracamy do punktu wyjścia: 

31 minut temu, McGyver napisał:

Sam odczep nie "robi" konturu. (...) do odczepu podłączany jest opornik. Ten jako element liniowy nie wpływa w żaden sposób na charakterystykę częstotliwościową.

 

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę szanownym Kolegom psuć pasjonującej opowieści o przygodach Cewki i dzielnego Kondensatora, ale autor wątku pyta o:

W dniu 29.08.2021 o 18:39, StachMuszel napisał:

(...)"kontrowersyjny" temat regulatorów barwy dźwięku (...) Jakie jest Wasze zdanie?

Pozwolę sobie odpowiedzieć pytaniem: czy aby "audiofilia przyszłości" nie będzie właśnie domeną wyrafinowanego DSP? Czy kolejne pokolenia słuchaczy dadzą się przekonać do audiofilskiego etosu, zdefiniowanego jakieś 40 lat temu (brak regulacji, możliwie najkrótsza droga sygnału, drut ze wzmocnieniem, cyfra to zuo itd.)? 

“That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.” (Christopher Hitchens).

Link to comment
Share on other sites

Każdy dodatkowy moduł w torze tj. np filtr przestrajany wg Baxandalla czy inny to dodatkowe zniekształcenia nieliniowe, szumy i to co wg mnie najbardziej zmienia obraz dźwiękowy czyli zniekształcenia fazowe.

To jest niewazne. Wazny jest „bilans koncowy“, czyli czy poprawy wprowadzone przez taki filtr sa wieksze niz znieksztalcenia wprowadzony przez ten filtr.

Na chlopski rozum to jest jak z tablekami.
Przyklad.
Jesli masz zoltaczke, to wolisz wziac odpowiednie tabletki przeciwko zoltaczce, akceptujac ich dzialanie uboczne, czy wolisz nie brac tych tabletek, by uniknac ich dzialania ubocznego rownoczesnie akceptujac/ignorujac konsekwencje zoltaczki.

To jest cos, czego wiekszosc towarzystwa nie kapuje. Wszyscy widza tylko dzialanie uboczne, ale sa slepi na konsekwencje zoltaczki
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 godzinę temu, moltos napisał:

Każdy dodatkowy moduł w torze tj. np filtr przestrajany wg Baxandalla czy inny to dodatkowe zniekształcenia nieliniowe, szumy i to co wg mnie najbardziej zmienia obraz dźwiękowy czyli zniekształcenia fazowe.

Dokładnie, to jest degradacja której już nie przywrócisz

Suwakowscy tego nie rozumieją bo nie słyszeli różnić, dla nich dźwięk to tylko charakterystyka i najlepiej tłumiono-wymuszona według akustyki pomieszczania i słabości urządzeń 
 

Edited by .:Gerard:.
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, to jest degradacja której już nie przywrócisz
Suwakowscy tego nie rozumieją bo nie słyszeli różnić, dla nich dźwięk to tylko charakterystyka i najlepiej tłumiono-wymuszona według akustyki pomieszczania i słabości urządzeń 
 

jeszcze jeden „ekspert“ od dzialan ubocznych. Lepiej popatrz na swoja „zoltaczke“, to sie dowiesz, co to jest charakterystyka tlumiono-wymuszona wedlug akustyki pomieszczenia
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, .:Gerard:. napisał:

To polec DSP który po przepuszczeniu przez niego sygnału nie wpłynie na dźwięk, taki który jest w torze neutralny

Gerard, a musi być neutralny? To tak jak z fotografią, wcale nie musi oddawać rzeczywistości. Powiem więcej, ta nierzeczywista jest ciekawsza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.