Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny aktywne


Adi777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, misiomor napisał:

Tak, w OZ.

Co to była za kolumna? Masz może jakieś zdjęcie? Zakładam, ze ktoś sobie sam zmajstrował?


Obawiałem się wysokiego MMS na początku ale może nie taki diabeł straszny. Tak czy owak jako driver do SUBA gra świetnie, w sumie lepiej niż się spodziewałem na początku. Myślę, że te SUBY zostaną ze mną już długo 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

Yamahy "ścierek" nie potrzebują.

Prządkując pomieszczenie gospodarcze, natknąłem się na JBL 18Ti, słucham trzeci dzień...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, S0nic said:

Co to była za kolumna? Masz może jakieś zdjęcie? Zakładam, ze ktoś sobie sam zmajstrował?

Top secret.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, misiomor napisał:

Top secret.

Szkoda ale na pewno nietypowy wybór na woofer cięty relatywnie wysoko 🙂

Arek Szweda wspominał w sumie kiedyś, że mógłby zrobić 3 way na tym driverze, czyli coś w tym jest i najwyraźniej jestem w błędzie.

To zapytam inaczej, jeżeli chodzi o samą membranę i relację sztywności do MMS w głośnikach basowych. Jak powinno się na to patrzeć? Mógłbyś kilka słów napisać o tym? Temat bardzo mnie ciekawi a i kilka osób tutaj na pewno też chciałoby co nieco więcej się dowiedzieć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, biniek napisał:

Znasz te Yamahy

Mam tylko NS 160, NS 10 sprzedałem, posiadam NS100M.

Te kolumny /  NS160 / pomimo że tak lekkie i z tak "prostym" , "zwykłym" głośnikiem wysokotonowym, - całą swoją charakterystyką, roznoszą w pył, niezliczoną ilość konstrukcji, a mam co z czym porównać.

Brzmią niemal "identycznie" jak Technics SB10 przykładowo, a NS100M już tak bliźniaczo brzmi "jak technics", że śmiało można "dla zabawy" postawić po jednej innej kolumnie do odsłuchu, - nie można nadziwić się efektom, jak za pomocą tak różnych technicznych środków wyrazu da się otrzymać generalnie, całościowo tak zbliżony efekt.

To jest po prostu genialna inżynieria i żeby nie było że nie doceniam pomiarów - zapewne i efekt pomiarów, ale "zależy kto mierzy", co pomiarowiec  "ma w głowie".. anie czy jeżdzi Porsche.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minutes ago, S0nic said:

To zapytam inaczej, jeżeli chodzi o samą membranę i relację sztywności do MMS w głośnikach basowych. Jak powinno się na to patrzeć? Mógłbyś kilka słów napisać o tym? Temat bardzo mnie ciekawi a i kilka osób tutaj na pewno też chciałaby co nieco więcej się dowiedzieć.

Mms to jest tylko parametr. W oderwaniu od innych nie znaczy dużo. Może i będzie stawiało bezwładnościowy opór napędowi, ale nawet jak rozbuja on membranę do niskiego wychylenia, to Sd nadrobi po stronie dźwięku.

Jeżeli głośnik ma w miarę płaską charakterystykę w planowanym zakresie i jeszcze trochę powyżej, to znaczy, że przetwarza on ten zakres w miarę tłokowo. Brak "ząbków" na impedancji też jest dobrym znakiem.

Złą markę subwooferowym driverom o dużym Mms to zrobiły takie przegięte wynalazki jak np. dawne Peerlessy XLS. Tam była papierowa membrana i superciężka 4-warstwowa cewka dająca niskie Qts i zdolność pracy w bardzo małych objętościach z membraną bierną. Ta cewka "szarpała" modem własnym celulozowej membrany dając 15dB "uskok" przy 500Hz. Coś takiego nie bardzo pasuje już do podziału choćby i 200Hz. Jednak RSS390HF-4 ma ten uskok (poprzedzający peak break-up) tylko lekko zaznaczony przy ok. 800Hz, bardziej zresztą na impedancji niż na SPL. Dwuwarstwowa cewka i sztywna membrana działają cuda.

Główny problem z takimi dużymi głośnikami w kolumnach 3-way to wielkość obudowy i zapobieganie drganiom tejże, zwłaszcza jak próbujemy dzielić wysoko. Ale B&W 801 w różnych wersjach od Nautilus 801 do 801D pokazało, że można zrobić 3-way z głośnikiem 15" i ograniczonym wychyleniowo średniotonowcem FST. Podział dawali gdzieś koło 350 - 400Hz o ile dobrze pamiętam. Jest nawet obecnie dość podobny koncepcyjnie woofer dostępny na rynku DIY - SB42FHCL75-6 jakby komuś relatywnie niska efektywność RSS390HF-4 przeszkadzała. Chociaż raczej będzie już wymagał BR / MB w odróżnieniu od niżej efektywnego RSS-a.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale "zależy kto mierzy", co pomiarowiec  "ma w głowie".. anie czy jeżdzi Porsche.



Widze, ze to Porsche rzucilo ci sie na glowe

Musisz sobie koniecznie takie kupic. Aby pozostac w temacie Audio, mozesz zaczac od takiego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Brzmią niemal "identycznie" jak Technics SB10


Nie wspominaj Technicsow, wielu tutejszych highendowcow reaguje na nie „alergicznie“.

Nie ja, ja swoje zachowalem. „Collector‘s items“

IMG_1519.thumb.jpg.79c05180f3184fdaeea2d23dd9e43788.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, xajas napisał:

Nie wspominaj Technicsow, wielu reaguje na nie „alergicznie“.

Technics SB10 to pomnik techniki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam SB7 i na nim odwrotnie w pionowej symetrii postawiony SB10.

SB7 to katastrofa jakościowa w stosumku do SB10.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, misiomor napisał:

Mms to jest tylko parametr. W oderwaniu od innych nie znaczy dużo. Może i będzie stawiało bezwładnościowy opór napędowi, ale nawet jak rozbuja on membranę do niskiego wychylenia, to Sd nadrobi po stronie dźwięku.

Jeżeli głośnik ma w miarę płaską charakterystykę w planowanym zakresie i jeszcze trochę powyżej, to znaczy, że przetwarza on ten zakres w miarę tłokowo. Brak "ząbków" na impedancji też jest dobrym znakiem.

Złą markę subwooferowym driverom o dużym Mms to zrobiły takie przegięte wynalazki jak np. dawne Peerlessy XLS. Tam była papierowa membrana i superciężka 4-warstwowa cewka dająca niskie Qts i zdolność pracy w bardzo małych objętościach z membraną bierną. Ta cewka "szarpała" modem własnym celulozowej membrany dając 15dB "uskok" przy 500Hz. Coś takiego nie bardzo pasuje już do podziału choćby i 200Hz. Jednak RSS390HF-4 ma ten uskok (poprzedzający peak break-up) tylko lekko zaznaczony przy ok. 800Hz, bardziej zresztą na impedancji niż na SPL. Dwuwarstwowa cewka i sztywna membrana działają cuda.

Główny problem z takimi dużymi głośnikami w kolumnach 3-way to wielkość obudowy i zapobieganie drganiom tejże, zwłaszcza jak próbujemy dzielić wysoko. Ale B&W 801 w różnych wersjach od Nautilus 801 do 801D pokazało, że można zrobić 3-way z głośnikiem 15" i ograniczonym wychyleniowo średniotonowcem FST. Podział dawali gdzieś koło 350 - 400Hz o ile dobrze pamiętam. Jest nawet obecnie dość podobny koncepcyjnie woofer dostępny na rynku DIY - SB42FHCL75-6 jakby komuś relatywnie niska efektywność RSS390HF-4 przeszkadzała. Chociaż raczej będzie już wymagał BR / MB w odróżnieniu od niżej efektywnego RSS-a.

jeśli mogę spytać jaka wg Ciebie jest optymalna wielkość głośnika niskosredniotnowego w 2 drożnych monitorach łączonych z subem >10cali i filtrowanych na 70-90hz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minutes ago, biniek said:

jeśli mogę spytać jaka wg Ciebie jest optymalna wielkość głośnika niskosredniotnowego w 2 drożnych monitorach łączonych z subem >10cali i filtrowanych na 70-90hz?

Generalnie im większa tym lepsza, jednakoż pod warunkiem połączenia z tweeterem bez ekscesów i panowania nad drganiami obudowy, dyfrakcjami itd.  W praktyce do 8", ale trzeba bardzo dobrze wiedzieć co się robi. 6.5 - 7" jest bezpieczniejsze, choć słabsze w dole planowanego zakresu.

Dobrze też żeby midwoofer nie zniekształcał za bardzo oktawy 80 - 160Hz, a to nie zawsze jest oczywiste. Przykładowo nowy Satori MW19TX ma super tłokową membranę i spore Sd przy tym, ale w dziedzinie zniekształceń na dole wypada słabiej niż inne głośniki tej klasy.

No i 10" na sub to o wiele za mało.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Oj piękności, moje marzenie, na razie mam inny cel ale mm nadzieje ze kiedyś kupie

Całkiem ładne ale pokój spory potrzebny 🙂

Słuchałeś w Monachium? Zakładam, że dźwięk się podobał.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, poczytałem trochę ostatnie wpisy, w tym naszego Moderatora i zadam pytanie, które już kilka razy zadawałem, ale jasnej i przekonywującej mnie odpowiedzi nie uzyskałem.
Otóż odrzućmy kolumny z dużymi wooferami, tylko skoncentrujmy się na aktywnych monitorach z wooferami 7-8", czyli takimi jakie są w moich Opalach. Załóżmy że słuchamy kilku różnie nagranych płyt. Podam przykłady utworów z tych płyt, które wszyscy znają lub powinni znać i wiedzą jak są nagrane:

1/ Dire Straits - On Every Street - utwór You and Your Friend 
    bardzo dobra realizacja i nisko schodzący bas;

2/ Diana Krall - The Girl In The Other Room - utwór Temptation
    bardzo dobra realizacja i nisko schodzący bas, ale nie tak nisko jak w przypadku DS;

3/ Rush - Presto - utwór Show Me Don't Tell
    bardzo dobra realizacja, brak najniższego basu, dominuje punktowy (konturowy) i sprężysty  

4/ Deep Purple - Burn - utwór Burn
     płyta średnio zrealizowana i nierówno, utwór tytułowy brzmi gorzej niż inne, dla mnie najlepiej brzmi master z 2004 roku (30th Anniversary) - bas złej jakości i trochę dudniący.

 

Podłączamy do monitorów jakieś dobre 2 suby i konfigurujemy je z tymi monitorami optymalnie.
Jak te suby wpłyną na brzmienie ogólne, a przede wszystkim na brzmienie basu w tych 4 wymienionych utworach? W pierwszych dwóch jest wszystko OK więc nie bardzo mogę sobie wyobrazić co te suby mogą jeszcze poprawić. W utworze trzecim jest pole do popisu dla subów, ale ograniczenie może stanowić realizacja płyty. W jaki sposób one mają wycisnąć głęboki bas z tego utworu, skoro nie ma go na płycie? Dorobią własny bas? Przecież to tylko będzie zniekształcenie. I utwór czwarty - bas złej jakości - co w nim poprawią suby i w jaki sposób? Przecież za przeproszeniem - z g... bicza nie ukręcimy.

Proszę o konkretne i rzeczowe odpowiedzi. Panom, którzy lubią ironizować dziękuję. 
     

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, soundchaser napisał:

OK, poczytałem trochę ostatnie wpisy, w tym naszego Moderatora i zadam pytanie, które już kilka razy zadawałem, ale jasnej i przekonywującej mnie odpowiedzi nie uzyskałem.
Otóż odrzućmy kolumny z dużymi wooferami, tylko skoncentrujmy się na aktywnych monitorach z wooferami 7-8", czyli takimi jakie są w moich Opalach. Załóżmy że słuchamy kilku różnie nagranych płyt. Podam przykłady utworów z tych płyt, które wszyscy znają lub powinni znać i wiedzą jak są nagrane:

1/ Dire Straits - On Every Street - utwór You and Your Friend 
    bardzo dobra realizacja i nisko schodzący bas;

2/ Diana Krall - The Girl In The Other Room - utwór Temptation
    bardzo dobra realizacja i nisko schodzący bas, ale nie tak nisko jak w przypadku DS;

3/ Rush - Presto - utwór Show Me Don't Tell
    bardzo dobra realizacja, brak najniższego basu, dominuje punktowy (konturowy) i sprężysty  

4/ Deep Purple - Burn - utwór Burn
     płyta średnio zrealizowana i nierówno, utwór tytułowy brzmi gorzej niż inne, dla mnie najlepiej brzmi master z 2004 roku (30th Anniversary) - bas złej jakości i trochę dudniący.

 

Podłączamy do monitorów jakieś dobre 2 suby i konfigurujemy je z tymi monitorami optymalnie.
Jak te suby wpłyną na brzmienie ogólne, a przede wszystkim na brzmienie basu w tych 4 wymienionych utworach? W pierwszych dwóch jest wszystko OK więc nie bardzo mogę sobie wyobrazić co te suby mogą jeszcze poprawić. W utworze trzecim jest pole do popisu dla subów, ale ograniczenie może stanowić realizacja płyty. W jaki sposób one mają wycisnąć głęboki bas z tego utworu, skoro nie ma go na płycie? Dorobią własny bas? Przecież to tylko będzie zniekształcenie. I utwór czwarty - bas złej jakości - co w nim poprawią suby i w jaki sposób? Przecież za przeproszeniem - z g... bicza nie ukręcimy.

Proszę o konkretne i rzeczowe odpowiedzi. Panom, którzy lubią ironizować dziękuję. 
     

Jesteś takim trochę cwaniaczkiem i nie za bardzo będziem odpowiadać 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, S0nic napisał:

Jesteś takim trochę cwaniaczkiem i nie za bardzo będziem odpowiadać

Jak się nie wie co odpowiedzieć to pretekst zawsze się znajdzie.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, misiomor napisał:

Dwuwarstwowa cewka i sztywna membrana działają cuda.

Święte słowa 😉.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, soundchaser napisał:

Jak się nie wie co odpowiedzieć to pretekst zawsze się znajdzie.
 

Jak się nie wie jak się zachować to się nie zdobywa dodatkowej wiedzy 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, S0nic napisał:

Całkiem ładne ale pokój spory potrzebny 🙂

Słuchałeś w Monachium? Zakładam, że dźwięk się podobał.

 

Tak słuchałem i się zakochałem 😉
to granie m/w jakie mam tylko ze z większą precyzją i swobodą

Tez mam układ MTM tylko u mnie po 2xBR a tam aktywny sub pięknie pracuje, dobra rozdzielczość, wielobarwność bez poczucia skracania dźwięków, dostajemy poczucie głębi i potęgi

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minutes ago, soundchaser said:

Podłączamy do monitorów jakieś dobre 2 suby i konfigurujemy je z tymi monitorami optymalnie.    

Zupełnie nie wiem co znaczy to zdanie.

Wszystko zależy od sprzętu. Jeżeli monitory (studyjne, aktywne) nie mają opcji radykalnego przestrojenia filtru subsonicznego, tak żeby wycinał im wszystko poniżej tych 80Hz (podział z subem), jeszcze z zapewnieniem dobrej współpracy fazowej, albo nie dysponujemy jakąś aktywną zwrotnicą robiącą zabieg ekwiwalentny, to faktycznie suba podłączać nie ma sensu.

Tym niemniej faktem jest, że praktycznie wszystkie midwooferki potężnie zniekształcają poniżej 100Hz. Dlatego odciążenie ich od tego zakresu, koniecznie przy pomocy dedykowanego filtru i przekazanie tych częstotliwości do przetwarzania subwooferowi z głośnikiem odpowiednio większym, może radykalnie zmniejszyć zniekształcenia tego zakresu.

To niekoniecznie musi dać jakieś oszałamiające rezultaty na muzyce pop czy rock, żeby mieć "wykop" lepiej słuchać na rasowym 3-way z wooferem 12" sięgającym 200Hz. Ale jeżeli ktoś chce mieć lepszy realizm fortepianu, wtedy redukcja zniekształceń pod koniec oktawy kontra i na początku wielkiej (szerokie okolice 65Hz) zwykle pomaga. W symfonice też. Dlatego fachowe połączenie sub-sat może tu pomóc, zwłaszcza jak kogoś nie stać lokalowo czy WAF-owo na duże kolumny 3-way.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, misiomor napisał:

Zupełnie nie wiem co znaczy to zdanie.

Wszystko zależy od sprzętu. Jeżeli monitory (studyjne, aktywne) nie mają opcji radykalnego przestrojenia filtru subsonicznego, tak żeby wycinał im wszystko poniżej tych 80Hz (podział z subem), jeszcze z zapewnieniem dobrej współpracy fazowej, albo nie dysponujemy jakąś aktywną zwrotnicą robiącą zabieg ekwiwalentny, to faktycznie suba podłączać nie ma sensu.

Po prostu - podłączamy do moich Opali 2 dobre suby. Z tego co piszesz wynika, że to może być ekstremalnie trudne, by je sparować optymalnie, a w skrajnych przypadkach - wręcz niemożliwe.
Ale są tu tacy, którzy twierdzą że do moich monitorów jest cały wachlarz subów od kilkuset do kilkudziesięciu tys. PLN subów i wszystkie powinny dobrze współpracować.
Gdzie leży prawda?
 

7 minut temu, misiomor napisał:

To niekoniecznie musi dać jakieś oszałamiające rezultaty na muzyce pop czy rock, żeby mieć "wykop" lepiej słuchać na rasowym 3-way z wooferem 12" sięgającym 200Hz. Ale jeżeli ktoś chce mieć lepszy realizm fortepianu, wtedy redukcja zniekształceń pod koniec oktawy kontra i na początku wielkiej (szerokie okolice 65Hz) zwykle pomaga.

W muzyce jazzowej jest o wiele więcej znakomicie zrealizowanych płyt. Z takimi moje Opale nie mają najmniejszego problemu by wydobyć wszystko co trzeba. Ciekaw jestem co się dzieje ze słabiej zrealizowanymi. Co wydobędą z takich płyt suby jeśli nagranie jest jakie jest.

 

11 minut temu, misiomor napisał:

Tym niemniej faktem jest, że praktycznie wszystkie midwooferki potężnie zniekształcają poniżej 100Hz. Dlatego odciążenie ich od tego zakresu, koniecznie przy pomocy dedykowanego filtru i przekazanie tych częstotliwości do przetwarzania subwooferowi z głośnikiem odpowiednio większym, może radykalnie zmniejszyć zniekształcenia tego zakresu.

Na czym polegają te zniekształcenia? Ja ich nie słyszę. Powtarzam - jeśli płyta jest porządnie zrealizowana i akustyka OK to brzmienie pod każdym względem jest świetne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Tak słuchałem i się zakochałem 😉
to granie m/w jakie mam tylko ze z większą precyzją i swobodą

Tez mam układ MTM tylko u mnie po 2xBR a tam aktywny sub pięknie pracuje, dobra rozdzielczość, wielobarwność bez poczucia skracania dźwięków, dostajemy poczucie głębi i potęgi

 

Część pasywna grała z accuphase?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, soundchaser napisał:

Po prostu - podłączamy do moich Opali 2 dobre suby. Z tego co piszesz wynika, że to może być ekstremalnie trudne, by je sparować optymalnie, a w skrajnych przypadkach - wręcz niemożliwe.
Ale są tu tacy, którzy twierdzą że do moich monitorów jest cały wachlarz subów od kilkuset do kilkudziesięciu tys. PLN subów i wszystkie powinny dobrze współpracować.
Gdzie leży prawda?
 

W muzyce jazzowej jest o wiele więcej znakomicie zrealizowanych płyt. Z takimi moje Opale nie mają najmniejszego problemu by wydobyć wszystko co trzeba. Ciekaw jestem co się dzieje ze słabiej zrealizowanymi. Co wydobędą z takich płyt suby jeśli nagranie jest jakie jest.

 

Na czym polegają te zniekształcenia? Ja ich nie słyszę. Powtarzam - jeśli płyta jest porządnie zrealizowana i akustyka OK to brzmienie pod każdym względem jest świetne.

to jest jak najbardziej możliwe przy pomocy odpowiednich narzędzi 

Przede wszystkim 2 drożny monitor z 18cm midwooferem to bardzo duży kompromis bez względu na to jacy fachowcy go konstruowali i jakich głośników użyli. Zaklinanie rzeczywistości że to coś wyjątkowego nic Ci nie da bo fizyki nie oszukasz i możesz napisać 1000x że to genialne głośniki brzmią rewelacyjnie itd. To Twoja opinia wynikająca z tego że nie słuchałeś poważniejszych konstrukcji i swoje zachwyty opierasz na wyczytanych opiniach. Nikt nie twierdzi że to złe monitory - w swojej klasie bardzo dobre ale jak posłuchasz większych i droższych konstrukcji to weryfikacja będzie brutalna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
… W pierwszych dwóch jest wszystko OK więc nie bardzo mogę sobie wyobrazić co te suby mogą jeszcze poprawić. W utworze trzecim jest pole do popisu dla subów, ale ograniczenie może stanowić realizacja płyty. W jaki sposób one mają wycisnąć głęboki bas z tego utworu, skoro nie ma go na płycie? Dorobią własny bas?


Powyzsza analiza/wnioski sa bez sensu.
Dopoki nie slyszales setupu z subwooferami, nie jestes w stanie stwierdzic czy wszystko jest OK. Moze ci sie tylko wydaje, ze jest wszystko OK.

Jesli cale zycie jezdzisz Fiacikiem 126p i jedyne auto jakie kiedykolwiek w zyciu widziales jest Fiacik 126p, to na jakiej podstawie twierdzisz, ze lepsze auta nie moga istniec i nic ci nie brakuje?

A to z tym „wyciskaniem basu“ tam gdzie go nie ma, to taki sam bezsens. Skad wiesz ze go tam nie ma, jesli twoje zestawy glosnikowe nie umozliwiaja takiej kontroli czy taki bas w nagraniu istnieje? Na takie wypowiedzi mozesz sobie pozwolic dopiero wtedy, gdy sprawdziles to na systemie, ktory rzeczywiscie jest w stanie pdtworzyc PELNY ZAKRES czestotliwosci.

Mozesz sie zapierac jak chcesz, twoje powyzsze analizy sa nielogiczne!

Wszystkie dyskusje z toba przypominaja mi mojego syna jak mial 3 latka

„Tato, ja nie jem i nie lubie ryby, bo nie smakuje“

„A jadles juz i kosztowales kiedys rybe?“

„Nie, ale wiem ze nie smakuje!“


Tak to jest z Chaserem

PS. Moj syn juz wyrosl, skosztowal i polubil ryby

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, S0nic napisał:

Część pasywna grała z accuphase?

Tak, chyba korygował tez przez DSP bo pomieszczenie było malutkie ale które sekcje to nie wiem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, biniek napisał:

Przede wszystkim 2 drożny monitor z 18cm midwooferem to bardzo duży kompromis bez względu na to jacy fachowcy go konstruowali i jakich głośników użyli. Zaklinanie rzeczywistości że to coś wyjątkowego nic Ci nie da bo fizyki nie oszukasz

Czyli wszystkie monitory z 18 cm wooferami grają tak samo?
Zadałem konkretne pytanie w poście, a Wy w kółko piszecie to samo, co już czytam 77 stron.
Wiem, że Opale nie są najlepsze na świecie, ale potrafisz odpowiedzieć na pytanie, które zadałem?
Jak się zachowa dźwięk w przypadku tych 4 kawałków po podłączeniu subów?

11 minut temu, xajas napisał:

Jesli cale zycie jezdzisz Fiacikiem 126p i jedyne auto jakie kiedykolwiek w zyciu widziales jest Fiacik 126p, to na jakiej podstawie twierdzisz, ze lepsze auta nie moga istniec i nic ci nie brakuje?

Nic nowego...jak się nie wie co napisać, to znów z pomocą przychodzą aluzje motoryzacyjne. 😁
Jak nie było odpowiedzi na proste pytania - tak nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, xajas napisał:

Skad wiesz ze go tam nie ma, jesli twoje zestawy glosnikowe nie umozliwiaja takiej kontroli czy taki bas w nagraniu istnieje?

Po prostu - stąd wiem, bo z jednych nagraniach ten bas jest, a w innych nie ma i żeby skały srały to go nie wyciśniesz subem. A jeśli go wyciśniesz, to nie będzie bas, tylko karykatura basu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minutes ago, soundchaser said:

Ale są tu tacy, którzy twierdzą że do moich monitorów jest cały wachlarz subów od kilkuset do kilkudziesięciu tys. PLN subów i wszystkie powinny dobrze współpracować.

Obawiam się że mało który subiekt ze sklepów sprzedających te suby w ogóle zrozumiałby o co mi chodzi z odciążeniem i współpracą amplitudowo-fazową. Stwierdziłby pewnie, że sub ma tyle gałek i innych wodotrysków, że na pewno "będzie pan zadowolony".

10 minutes ago, soundchaser said:

Na czym polegają te zniekształcenia?

Na dodawaniu harmonicznych i intermodulacji do przetwarzanego dźwięku. W niektórych przypadkach to potrafi zaburzać realizm brzmienia instrumentów.

11 minutes ago, soundchaser said:

Ja ich nie słyszę. Powtarzam - jeśli płyta jest porządnie zrealizowana i akustyka OK to brzmienie pod każdym względem jest świetne.

Problem adaptacji do ułomnej referencji widać na każdym Audio Show - wielu z pogardą krzywi się po usłyszeniu "hajendów", twierdząc że u siebie mają lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, misiomor napisał:

Obawiam się że mało który subiekt ze sklepów sprzedających te suby w ogóle zrozumiałby o co mi chodzi z odciążeniem i współpracą amplitudowo-fazową. Stwierdziłby pewnie, że sub ma tyle gałek i innych wodotrysków, że na pewno "będzie pan zadowolony".

Ano właśnie. Wygląda więc na to, że dopasowanie subów do konkretnych monitorów to wyższa szkoła jazdy by osiągnąć jakiś pozytywny efekt, a może być tak, że się po prostu nie da.
 

6 minut temu, misiomor napisał:

Na dodawaniu harmonicznych i intermodulacji do przetwarzanego dźwięku. W niektórych przypadkach to potrafi zaburzać realizm brzmienia instrumentów.

Wiem co masz na myśli, ale takowych u siebie nie stwierdziłem i wydaje mi się, że instrumenty brzmią bardzo naturalnie.
Oczywiście zaraz można napisać, że tylko na koncercie można usłyszeć tę naturalność i takie tam bla bla bla, ale koncert koncertowi też nierówny i różna akustyka jest, także ten...

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Tak, chyba korygował tez przez DSP bo pomieszczenie było malutkie ale które sekcje to nie wiem

Tam sub ma dosyć rozbudowaną korekcję. Szkoda, że cena odstrasza a second-hand nie istnieje.

Może uda mi się kiedyś gdzieś posłuchać. Wszystkie drivery są w OZ 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, soundchaser napisał:

Czyli wszystkie monitory z 18 cm wooferami grają tak samo?
Zadałem konkretne pytanie w poście, a Wy w kółko piszecie to samo, co już czytam 77 stron.
Wiem, że Opale nie są najlepsze na świecie, ale potrafisz odpowiedzieć na pytanie, które zadałem?
Jak się zachowa dźwięk w przypadku tych 4 kawałków po podłączeniu subów?

Nic nowego...jak się nie wie co napisać, to znów z pomocą przychodzą aluzje motoryzacyjne. 😁
Jak nie było odpowiedzi na proste pytania - tak nie ma.

wszystkie mają te same ograniczenia 😉 

 

Odpowiedz jest jedna i prosta w każdym z tych kawałków odczujesz poprawę jakości odtwarzanej muzyki i ta poprawa nie bedzie dotyczyć wyłącznie basu ale też pasma średnicy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez biniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.