Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś pamięta ile kosztowały CONTOUR 3,3 w 1998 roku w polskim salonie?

Jeśli porównamy ceny do najniższej krajowej to za tyle samo miesięcznych pensji dzisiaj kupimy C60, sprawdziłem. Może jeszcze nawet zostanie na dobre kable

Więc nie wiem skąd wam się wzieły te wysokie ceny?

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś pamięta ile kosztowały CONTOUR 3,3 w 1998 roku w polskim salonie?

Jeśli porównamy ceny do najniższej krajowej to za tyle samo miesięcznych pensji dzisiaj kupimy C60, sprawdziłem. Może jeszcze nawet zostanie na dobre kable

Więc nie wiem skąd wam się wzieły te wysokie ceny?

Dokładnie. Pieniądz ma inną wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>Trab

 

Przecież napisałem, że na wszystko znajdą się amatorzy - to w kontekście gustów i oczekiwań. S25 ma pewne mankamenty i w historii Dynaudio były lepsze modele, ot tyle. Nikt nie broni Tobie (i innym) lubić te zestawy i być z nich zadowolonym.

 

 

Mając porównanie do wcześniejszych konstrukcji uważam, że cena za nowe Kontury jest nieadekwatna do ich brzmienia. Ponadto kierunek, w którym brzmieniowo (drobnymi kroczkami) usiłuje iść Dynaudio uważam za ślepą uliczkę. Z tej technologii nie da się zrobić grania konkurującego przejrzystością, szybkością oddawania drobnych zmian dynamicznych czy precyzją z dobrymi twardymi przetwornikami. Dynaudio ma inne zalety, które również są pochodną zastosowanej w nich technologii i imho te cechy decydują o ich wyborze.

 

Dobrym przykładem jest ewolucja modelu C1. Kto słyszał wszystkie wersje w kontrolowanych warunkach łatwo może zaobserwować efekty pewnych modyfikacji w brzmieniu pomiędzy poszczególnymi wypustami - na dobre i na złe.

 

Co do wzmacniaczy... jasne Dynki lubią wydajne piece, ale ten bas... Bas w Dynaudio ma wszystkie cechy plastikowych przetworników. Do tego w monitorach mamy często czyste efekciarstwo - wyciąganie basu ponad gabaryty co ma swoje dobre i złe strony. Ja jeszcze nie słyszałem z podstawkowych Dynek topowego basu, nawet jak zaprzęgniemy do napędu elektrownię.

 

Mam podobne spostrzeżenia, pierwsze C1 są najbliżej starej szkoły grania Dynaudio, C1 Platinium już skrojone pod kątem "nowej szkoły" brzmienia próbują wycisnąć z tych samych przetworników coś czego tam nie ma i się nie znajdzie ;) moim zdaniem do nowej koncepcji brzmienia Dynaudio powinno opracować nowe zupełnie przetworniki, najlepiej z innego materiału (w szczególności bas i średnica) jeżeli chcą iść w tym kierunku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek głośników kolumn od lat nic nie wymyślił. esotar jest robiony przez Dynaudio ponad 30 lat !!!

Nadal kopułki jedwabne brzmią najlepiej, a środek i bas jest najlepszy z papieru. Polipropylen ma bas taki sobie i nawet marka Dynaudio tego nie zmieni. A co do cen to producenci oszaleli.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam te rozważania na temat "lepszości" starych i nowych kolumn to cieszę się, że brzmienie Dynaudio znam tylko z tych kolumn, które mam ( F380) , z których jestem bardzo zadowolony i najprawdopodobniej nie będę ich bardzo długo zmieniał jeśli w ogóle. Nie muszę niczego żałować i do niczego tęsknić, ani nad niczym ubolewać, pozostaje po prostu cieszyć się muzyką:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest stand 6, wypełniony do połowy ołowiem a potem ligniną.

Opisz jakie były Twoje spostrzeżenia po postawieniu na granicie. Czytałem różne opinie na temat wpływu tego elementu.

C1 z Octave postawione na granicie zagrały zbyt sucho, chudo na średnicy ale bas był OK - dynamiczny i lepiej kontrolowany.

Natomiast platforma kwarcowa (przekładaniec deska, gruboziarnisty kwarc, deska) to zupełnie inna bajka tzn. dobry kontur, lepsza stereofonia, dynamika, przejrzystość bez uszczerbku dla gęstości brzmienia.

Wypełniłeś swój stand w 1/2, czy to wynikało z odsłuchów czy może zabrakło Ci śrutu? Próbowałeś zasypać więcej?

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C1 z Octave postawione na granicie zagrały zbyt sucho, chudo na średnicy ale bas był OK - dynamiczny i lepiej kontrolowany.

Natomiast platforma kwarcowa (przekładaniec deska, gruboziarnisty kwarc, deska) to zupełnie inna bajka tzn. dobry kontur, lepsza stereofonia, dynamika, przejrzystość bez uszczerbku dla gęstości brzmienia.

Wypełniłeś swój stand w 1/2, czy to wynikało z odsłuchów czy może zabrakło Ci śrutu? Próbowałeś zasypać więcej?

Nie robiłem prób , zdałem się na doświadczenie Roberta Szklarza z Nautilusa, który od paru już lat korzystał z tych kolumn jako swojej referencji. W całości drutem bym nie wypełniał. To będzie bardzo duży ciezar. Chyba lepiej jak część wibracji pozostaje.

SoTM SMS-200 / Lampizator DHT DAC / NAF 845+Amati / Cessaro Chopin  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roksan k3 w odsłuchu z emit 20, pierwsze wrażenie to jest dobrze, bardzo dobrze, a kiedy wróciłem do swojego wcześniejszego wzmacniacza to od razu zrozumiałem że roksan nie zostawia suchej nitki na nadzie (i nie tylko na nim) LOL, i byłoby to mniej więcej to czego szukam gdyby nie to że roksan jest za bardzo nieokrzesany i taki troche mało subtelny... :/

Edytowane przez Svawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gra K3. Trochę się dziwię ponieważ z Dynaudio którego jednak nie znam ale wydawałoby się że może zagra łagodniej.. Ten wzmacniacz ma swój konkretny temperament nie bez znaczenia jest moc jaką dysponuje. A faktycznie góra potrafi być czasami ostra, iskrząca. Do pewnych gatunków jak znalazł. Jednak jak ktoś szuka łagodnego misia to nie ten kierunek. Można się zdziwić jak on zagra podpięty pod dobranego preampa.. Zalety się mnożą a wady można skorygować :). Ale to już nie temat tutaj

Edytowane przez Tomek1777

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz jestem ciekaw jakby zagral z moimi emit30. To sa w sumie lagodne kolumny, wiec napewno dolozyl by energii i wykopu.

Bardziej subtelny roksan to model m2 tylko moc niższa a cena wyższa.

 

nie będę się za dużo rozpisywał bo nie chce pisać głupot ale on gra mniej więcej tak jak opisują w tym teście, jest niesamowity w swoim sposobie grania, moc, szybkość, gitary, uniwersalny, ale niestety jednak precyzja i detal trochę kosztem muzykalności, technicznie to ekstraklasa, na pewno wart przesłuchania bo w tej cenie to problem duży znaleźć coś podobnego... ale ja wolałbym chyba coś cieplejszego, łagodniejszego, na stare lata słuchania już tak mam ;)

http://www.avtest.pl/wzmacniacze/item/632-roksan-k3?start=2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze wypozycz od Piotra Atolla in 200se (obecnie jest sprzedawany w atrakcyjnych cenach z uwagi na wejscie nowego modelu in200 signature)

 

powaznie biorę to pod uwagę, Ty Adam chyba gdzieś pisałeś że też się zastanawiasz, słuchałeś już? zapytam też co myślisz o Battlbaie? Co do wspomnianych kiedyś Manuetto, czy Obelisk, to owszem wierze że grają świetnie, gdybym miał wydajne kolumny to byłyby pierwsze na liście do odsłuchu ale po porównaniu kilku bardzo mocnych piecy i kilku słabszych, stwierdzam że moc -choć nie jest priorytetem - ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roksan k3 w odsłuchu z emit 20, pierwsze wrażenie to jest dobrze, bardzo dobrze, a kiedy wróciłem do swojego wcześniejszego wzmacniacza to od razu zrozumiałem że roksan nie zostawia suchej nitki na nadzie (i nie tylko na nim) LOL, i byłoby to mniej więcej to czego szukam gdyby nie to że roksan jest za bardzo nieokrzesany i taki troche mało subtelny... :/

Svawo od kiedy masz u siebie Roksana?

Mój Musical jak miałem go na początku jeszcze nie "wygrzanego" tez różnie grał

Adam wspomniał o Atollu ...warto spróbować jego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Svawo od kiedy masz u siebie Roksana?

 

dopiero drugi dzień, ale będziemy słuchać dalej, atolla też może spróbujemy taki jest wstępny plan

 

Co jak co ale kłucie z lampy plus dynki?

 

możliwe że to kwestia całego toru, czyli źródło i jeszcze akustyka... cayin gra z tymi dyniami konturowo bez dwóch zdań granie zbliżone do exposure 1010 tylko nie takie suche,exposure też kuło zresztą w ten sam sposób mniej więcej...o B&W 686 nawet nie wspomne... może takie mam wrażliwe bębenki ;) ale z tego co pamiętam były wzmaki które nie wywoływały tego efektu nad, naim, czy beznamiętny audiolab ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Svawo dynki to jedne z kolumn z najłagodniejszą górą na rynku i dlatego zalecany jest jaśniejszy wzmak. Kolumny typu klipsch uznawane są za najbardziej jaskrawe przez tubę w tweeterze. Ludzie nie bez powodu łączą je z lampami by złagodzić finalnie górę. Pośrednio są tweetery typu Paradigm,def tech czy kef czyli aluminiowe bądź tytanowe i tu jest największe pole manewru ze wzmakami. Reasumując że wzmaków lampy "delikatna i słodka " góra w większości przypadków a w kolumnach tekstyl-aluminium-tuba ,od d3likatnych do jaskrawych. Więc jeżeli twierdzisz że dynki z cayinem kłują na górze to oszalałeś. To jest niewykonalne nie zależnie od reszty toru czy nawet kabli w całości srebrnych.

A na koniec że NAD nie powoduje tego-no sory jeżeli nad jest lagodnoejszy na górze niż caiyn to wysiadam tym bardziej

Dynkami.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe że to kwestia całego toru, czyli źródło i jeszcze akustyka... cayin gra z tymi dyniami konturowo bez dwóch zdań granie zbliżone do exposure 1010 tylko nie takie suche,exposure też kuło zresztą w ten sam sposób mniej więcej...o B&W 686 nawet nie wspomne... może takie mam wrażliwe bębenki ;) ale z tego co pamiętam były wzmaki które nie wywoływały tego efektu nad, naim, czy beznamiętny audiolab ...

 

.....wiesz co Ci napisze w tej sytuacji? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....wiesz co Ci napisze w tej sytuacji?

 

wiem... ....."Battlab"? nie no żartuje, wiem wiem o co chodzi czas pokaże... zaczynam nową robotę i na razie robie przerwe ..

 

Mi polecano ostatecznie Roksan m2 do emitow m30.

zależy do jakiej muzy do mocnego rocka acdc, whie stripes, może być tak jak lubisz, a czasem nawet szczęka może opaść... czym bardziej idziemy w łagodniejsze rytmy tym śmiem twierdzić że nie koniecznie.. tak mi wyszło z k3, jeśli założymy oczywiście że mają podobieństwa

 

Reasumując że wzmaków lampy "delikatna i słodka " góra w większości przypadków a w kolumnach tekstyl-

 

nie wiem, może być tak że generalizujesz troche.być może kopułki tekstylne w źle dobranym systemie potrafią zagrać ostro, a nie wszystkie lampy są słodkie? nie dyskredytuje ani lamp ani kopułek od dynaudio, ani dobrania ich razem w systemie, ale zmiennych jest na tyle dużo że szkoda je wymeniać, a każdy i tak lubi co innego/każdy słyszy inaczej

Edytowane przez Svawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem bo miałem DM 3/7 (poprzedniki M30). Jest pewna wspólna cecha obu głośników, charakterystyczne brzmienie. Jest też spora różnica, F260 są bardziej analityczne, budują bardziej wyrazistą scenę. Zachowując podobne brzmienie dodają sporo szczegółów, które w DM umykają. Oba głośniki potrzebują bardzo solidnej elektroniki. Te głośniki dają z siebie wszystko przy wzmacniaczu z cenowo wyższej półki. Takie już Dynki są, przynajmniej te klasyczne.Można je pokochać lub o nich zapomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.