Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-endowe nowości


Elberoth
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Te to chyba zostały zaprojektowane z myślą o ruskich i ukraińskich oligarchach. Nie wiem, czy ktokolwiek inny zdecydowałby się na zakup tego cuda. Cena? 🤣

"The Cosmotron 130 speakers are to retail at £1,000,000 a pair. The smaller Cosmotron 50 are £100,000 per pair. Both are made to order."

 

image.thumb.png.1f5e3d9afb3bf1743a83c9afb1faeec7.png

Piesek ładny choć ja wolę owczarki 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piotrek7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Now, 11 years on, and with several other systems under its belt, Kyron has revisited that Gaia design to create a new system, which it calls Gaia Evolution. And the price: AU$289,000.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

This current version, called ‘Gaia – Evolution,’ dramatically improves performance by enhancing every aspect of the system.

12 godzin temu, sly30 napisał:

No może, ale wygląda tak samo. 

Jakby tego było mało. W najnowszym magazynie (Audio Esoterica - wydanym w czerwcu 2022 r.) producent wykupił reklamę dla swojego systemu, chwaląc się: ''Gaia Evolution heralds a new era for Kyron, bringing even higher levels of technology, design, and sound quality than ever before.''

Audio-Esoterica-June-2022-cover.jpgAudio-Esoterica-June-2022-Kyron-Gaia-Evo

Powyższy artykuł nt. Kyron Gaia Evolution Stereo System (w którym przedstawiono różnice, także brzmieniowe) pierwotnie/oryginalnie pochodzi z Audio Esoterica.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) image.thumb.png.0c2a96cac91c4367e632d882584b6137.png

Dwie nowości od Falcon Acoustics.. Prezentują się wręcz zjawiskowo na tle tych dziwadeł powyżej. I o wiele tańsze choć wcale nie tanie. Mniejsze M10  £2,395. M50 to już koszt £12,795.00

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRIANGLE - jubileuszowe modele serii Magellan (7.10.2022)

Z okazji jubileuszu 40-lecia marki Triangle opracowano zmodernizowane wersje czterech modeli serii Magellan: Quatuor, Cello, Duetto i Voce. Są one dostępne w limitowanej edycji, dystrybucję w Polsce prowadzi Rafko.

Magellan 40th bazuje na wykorzystaniu wysokogatunkowych materiałów i nowoczesnych metod projektowych. Stosowane jest najnowsze oprogramowanie symulacyjne oraz pomiary w komorze bezechowej. Przetworniki są modelowane poprzez symulacje komputerowe z wykorzystaniem oprogramowania CAD 3D. Badania drgań i mikroodkształceń zaowocowały specjalną architekturą obudówy, która rozwiązania czerpie między innymi z technologii wykonania używanych w konstrukcjach kontrabasu i wiolonczeli.

Jedna z głównych innowacji jubileuszowego wydania serii Magellan to głośnik wysokotonowy TZ2900PM-MG. Ma on nową generację kopułki ze stopu magnezu, co zapewnia wysoki stosunek sztywności do wagi. Kształt TZ2900PM powstał na podstawie komputerowego modelowania. Zlokalizowany u szczytu membrany korektor fazy ogranicza zniekształcenia i reguluje przetwarzanie wyższych częstotliwości oraz zapewnia liniową charakterystykę. Kolejną nowością jest tylna pokrywa zmniejszająca odbicia fal tylnych, ograniczająca zniekształcenia i poprawiająca pasmo przenoszenia w najwyższych rejonach.

Przetwornik średniotonowy T16GM F100 o rozmiarze 16cm ma lekką, papierową (celulozową) membranę z autorskim zawieszeniem. Może on obsługiwać pasmo od 70 do 4.000Hz. Głośnik ten to kulminacja wieloletnich doświadczeń francuskiego producenta z koncepcją szerokopasmowego przetwornika średniotonowego. Badania dotyczące T16GM F100 koncentrowały się na kształcie wykonanego z włókien tekstylnych poddanych obróbce lateksem zawieszenia w kształcie litery S, a także na modelowaniu profilu membrany z czystych włókien celulozowych. Do pomiaru głośników użyto laserowych przyrządów Klippel. W środkowej części membrany znajduje się lekki stożek polipropylenowy anti-vortex, pokryty lateksowym materiałem tłumiącym. Zapobiega on wirom aerodynamicznym tworzącym się na środku membrany oraz redukuje nieregularności pracy głośnika, gdy pracuje on na skrajach swojego pasma przenoszenia. Ponadto, poprawia rozpraszanie wyższej średnicy. Aby poprawić sprawność i liniowość układu napędowego, przeprojektowano profil nabiegunników aby poprawić przepływ pola magnetycznego przez cewkę. Uwagę skupiono przede wszystkim na redukcji ogólnego poziomu zniekształceń poprzez poprawienie rozpraszania ciepła. W tym celu zaczerpnięto rozwiązanie znane z chłodzenia procesorów (system odprowadzania ciepła LHS2), które wyprowadza je poprzez tylną część kosza głośnika. Udało się osiągnąć 10% poprawę odprowadzania ciepła w stosunku do konwencjonalnych rozwiązań. Głośnik został wyposażony w specjalne zaciski do kabli sygnałowych, aby nie zakłócały przepływu powietrza wokół głośnika.

Przetworniki niskotonowe mają opatentowane membrany SVA i system chłodzenia LHS2. Podobnie jak w przypadku głośnika średniotonowego, prace rozpoczęto od symulacji rozmaitych rozwiązań mechanicznych i akustycznych. Membrana SVA to konstrukcja kompozytowa, o kanapkowej strukturze, składa się z podwójnego arkusza włókna szklanego z wewnętrzną strukturą z masy celulozowej. Układ napędowy wykonany jest z podzespołów wykonanych ze specjalnych stopów metali oraz elementów magnetycznych, co poprawia siłę i homogeniczność pola magnetycznego. Profil nabiegunników w połączeniu z jakością metali pozwala na wytworzenie silnego i jednorodnego pola magnetycznego. Kosz z odlewanego aluminium został poprawiony pod kątem mechanicznych właściwości, takich jak wygłuszenie pracy głośnika czy sztywność. Ramiona kosza zostały opracowane w sposób, który zapewnia jak najlepsze chłodzenie cewki. Głośnik wyposażono w specjalne zaciski do kabli sygnałowych, aby nie zakłócały przepływu powietrza wokół głośnika oraz się nie poluzowały. Wszystkie przetworniki w serii Magellan 40th mają kosz z odlewanego ciśnieniowo aluminium o wysokiej sztywności, który zapewnia maksymalny prześwit dla promieniowania tylnej strony membrany. Kosz składa się z dwóch części, a jego tylna pokrywa pełni funkcję chłodzącą. Przetworniki wyposażone są w pierścień przenoszący ciepło w kierunku osłony zewnętrznej (system LHS2). Zdolność obsługi mocy dla każdego głośnika może przekroczyć 200W RMS. System LHS2 zapobiega ryzyku przegrzania cewki.

Zwrotnice w serii Magellan 40th montowane są z wysokiej jakości, specjalnie dobranych komponentów w zakładzie produkcyjnym Triangle we Francji. Wykorzystywane są francuskie kondensatory MKP opracowane we współpracy z SCR Audio, rezystory ceramiczne o niskiej indukcyjności i cewki powietrzne o dużych przekrojach. Zwrotnice w serii Magellan 40th mają strome nachylenia filtrów (do 24 dB na oktawę), powiązanych z naturalnym spadkiem pasma przetworników. Impedancje przetworników są zlinearyzowane.

Obudowy wykonywane są z warstw płyty HDF z elementami z litego drewna. Wszystkie modele Magellan 40th są dostępne w trzech wykończeniach: Golden Oak, Shadow Zebrano i Space Black. Zakrzywiony kształt służy redukcji fal stojących. W celu uzyskania pożądanego kształtu oraz sztywności, płyty formowane są pod naprężeniem przez kilka tygodni. Te rozwiązania powstały w wyniku badania drgań i mikroodkształceń materiału. Pomiary zostały wykonane za pomocą akcelerometrów laserowych, po czym w optymalnych miejscach umieszczono wzmocnienia.

Technologia SPEC (Single Point Energy Conduction) ma ograniczać przenoszenie wibracji ze ścian i podłogi pomieszczenia na kolumny i w odwrotnym kierunku. W tym celu przesunięto punkt ciężkości kolumny z cokołu na kolec podpierający front kolumny, który ma zminimalizowaną powierzchnię kontaktu z podłożem. Kolec przejmuje większość wibracji z obudowy i rozprasza je bez przenoszenia na podłogę i ściany. Technologia ta pochodzi z lutnictwa i jest używana w konstrukcjach kontrabasu i wiolonczeli.

DPS2 (Dynamic Pulse System) to system bipolarnego, symetrycznego rozpraszania dźwięku. Dodatkowy głośnik z tyłu obudowy służy poszerzeniu zakresu możliwości ustawienia kolumny w pomieszczeniu i niweluje efekt zbyt bliskiego dostawienia kolumn do ścian. Większe rozpraszanie wysokich tonów sprawia, że nawet przy zmianie miejsca odsłuchowego słuchacz odbiera dźwięk o balansie tonalnym zgodnym z intencjami konstruktora. Historia systemu DPS sięga roku 1988, kiedy to Triangle zaprezentował modele Transept II, Zenith II oraz Elypse.

Magellan Quatuor 40th (cena za parę 72.900 zł) to podłogowa, trójdrożna kolumna bass-reflex. Pracuje w niej 6 głośników, 3 basowe, 1 średniotonowy, wysokotonowy na przedniej ściance i drugi wysokotonowy na tylnej. Impedancja nominalna wynosi 8Ω, minimalna 3Ω, a efektywność 91dB. Częstotliwości podziału to 350Hz i 2,6kHz. Wymiary WSG bez cokołu to 128 * 25,1 * 34 cm, a masa wynosi 46,9kg/sztuka.

Magellan Cello 40th (cena za parę 55.900 zł) to podłogowa, trójdrożna kolumna bass-reflex. Pracują w niej 4 głośniki, 2 basowe, 1 średniotonowy, i 1 wysokotonowy. Impedancja nominalna wynosi 8Ω, minimalna 3Ω, a efektywność 90dB. Częstotliwości podziału to 300Hz i 2,6kHz. Wymiary WSG bez cokołu to 108 * 25,1 * 34 cm, a masa wynosi 38,8kg/sztuka.

Magellan Duetto 40th (cena za parę 28.200 zł) to podstawkowa, dwudrożna kolumna bass-reflex. Pracują w niej 2 głośniki, nieskośredniotonowy i wysokotonowy. Impedancja nominalna wynosi 8Ω, minimalna 4Ω a efektywność 88dB. Częstotliwość podziału to 3,1kHz. Wymiary WSG to 45,9 * 25,1 * 34,8 cm, a masa wynosi 16,8kg/sztuka. Do kolumn można dokupić dedykowane stojaki.

Magellan Voce 40th (cena za sztukę 15.500 zł) to dwudrożny głośnik centralny z obudową zamkniętą. Zastosowano 3 głośniki, 2 nieskośredniotonowe i wysokotonowy. Impedancja nominalna wynosi 8Ω, minimalna 4Ω a efektywność 91dB. Częstotliwość podziału to 3kHz. Wymiary WSG to 27,9 * 60,2 * 34 cm, a masa wynosi 18,5kg/sztuka. Do głośnika można dokupić dedykowany stojak.

triangle-magellan-40th.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.10.2022 o 21:40, piotrek7 napisał:

tego cuda

Szkaradny END.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy był.

Nowy SME 60.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PERLISTEN AUDIO - amerykańskie kolumny w dystrybucji Rafko (12.10.2022)

W październiku 2022 do oferty dystrybucyjnej Rafko dołączone zostały produkty Perlisten Audio, amerykańskiego producenta kolumn stereo i kina domowego oraz subwooferów. Nazwa firmy pochodzi od angielskich słów perceptual listening, co oznacza percepcyjne słuchanie.

Perlisten Audio to firma założona w 2016 roku przez inżynierów z wieloletnim doświadczeniem w branży Hi-Fi. Dyrektorem generalnym i współzałożycielem jest Daniel Roemer, będący od 25 lat w branży audio. Specjalizuje się on w nowych metodach pomiarowych oraz modelowaniu systemów akustycznych i pomiarowych. Doświadczenie zdobywał w takich firmach jak NHT, Acoustic Research i Advent, a następnie MITek Corporation, gdzie był szefem Działu Badań i Rozwoju. Zajmował się także projektowaniem wzmacniaczy słuchawkowych oraz systemami aktywnymi. Jego partnerem jest Lars Johansen, który ponad 30 lat pracował dla takich marek jak JBL, Harman Kardon, Jamo, a ostatnio w M&K Sound.

W portfolio producenta ten moment znajduje się 7 modeli topowej serii S (dwie kolumny podłogowe, dwie podstawkowe, dwie centralne i naścienna surround), 6 modeli serii R (dwie kolumny podłogowe, dwie podstawkowe, centralna i naścienna surround) oraz 4 subwoofery w serii D.

Od początku istnienia Perlisten współpracuje z firmą THX. Zastosowane w kolumnach Perlisten Audio rozwiązania techniczne pozwoliły na uzyskanie najnowszego i najbardziej wymagającego certyfikatu THX, Dominus. Według informacji producenta to pierwsze na świecie kolumny, które przeszły certyfikację THX Dominus. Dominus odnosi się do pomieszczeń kinowych mieszczących się w kategorii pomiędzy dużymi kinami domowymi a kinami komercyjnymi, o kubaturze do 184m3 i odległości oglądania do 6 metrów. Opierając się na zastrzeżonej metodologii testowania, inżynierowie THX zwracają szczególną uwagę na poziomy zniekształceń przy dużych głośnościach.

Głośnik wysokotonowy serii S ma kopułkę wykonaną z berylu, co zapewnia wysoki stosunek sztywności do masy i minimalizuje zniekształcenia najwyższych częstotliwości. Pozostałe przetworniki mają membrany z włókien węglowych Textreme TPCD, czyli super cienką plecionką karbonową, która maksymalizuje stosunek wytrzymałości do wagi, zapewnia równomierną charakterystykę częstotliwościową w całym paśmie.

Natomiast w serii R głośniki wysokotonowe mają kopułki jedwabne i membrany z masy HPF.

Subwoofery mają membrany kompozytowe z włókna węglowego, masywne magnesy, wielowarstwowe dolne zwieszenie Nomex i lekki aluminiowy drut cewki drgającej. Każda ich część została zoptymalizowana komputerowo, a następnie zweryfikowana za pomocą zaawansowanego sprzętu testowego, takiego jak Klippel.

Ceny Perlisten Audio:

S7T (kolumny podłogowe) ... 95.990 zł/para (Piano White, Piano Black) | 109.990 zł/para (Piano Ebony, Natural Ebony, Piano Walnut, Natural Walnut, Natural Black Cherry)

S5T (kolumny połogowe) ... 71.990 zł/para (Piano White, Piano Black) | 85.990 zł/para (Piano Ebony)

S5M (kolumny podstawkowe) ... 62.990 zł/para (Piano White, Piano Black) | 71.990 zł/para (Piano Ebony)

S4B (kolumny podstawkowe) ... 37.990 zł/para (Piano White, Piano Black) | 47.990 zł/para (Piano Ebony)

S7C (głośnik centralny) ... 39.990 zł/sztuka (Piano White, Piano Black) | 44.490 zł/sztuka (Piano Ebony)

S5C (głośnik centralny) ... 29.490 zł/sztuka (Piano Black)

S4S (kolumny surround) ... 35.990 zł/para (Piano White, Piano Black)
 

R7T (kolumny podłogowe) ... 48.490 zł/para (Piano White, Piano Black)

R5T (kolumny podłogowe) ... 38.790 zł/para (Piano Black)

R5C (głośnik centralny) ... 14.290 zł/sztuka (Piano Black)

R5M (kolumny podstawkowe) ... 27.990 zł/para (Piano Black)

R4B (kolumny podstawkowe) ... 23.490 zł/para (Piano Black)

R4S (kolumny surround) ... 18.990 zł/para (Piano Black)
 

D215s (subwoofer) ... 49.990 zł/sztuka (Piano Black)

D212s (subwoofer) ... 37.990 zł/sztuka (Piano White, Piano Black)

D15s (subwoofer) ... 28.450 zł/sztuka (Piano White, Piano Black)

D12s (subwoofer) ... 22.450 zł/sztuka (Piano White, Piano Black)

perlisten-r4b.jpg

perlisten-s7t-s5t.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.10.2022 o 21:40, piotrek7 napisał:

z myślą

o tym, że odleciało się w kosmos.....

masakra

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę w temacie nowości - założyłem watek o Audio Show 2022, a tam, produktów (i fajnych premier) nie zabraknie:

Mam wrażenie, że wiele osób z działu hi-end nie zagląda do zakładki Stereo.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam, czy miał ktoś styczność z kolumnami Raidho X3, jak to gra w porównaniu do innych z tego pułapu cenowego i czy warto je kupić za pół ceny?

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burmester

Końcówka mocy - Reference Line 218
Kolumny B28

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Burmester

Końcówka mocy - Reference Line 218
Kolumny B28

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i jak zgrywa się ten AMT z 17cm średnotonowym?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet dobrze, trzeba tylko usiąść w odpowiedniej odległości,
w trójkącie równobocznym moim zadaniem za agresywnie i wysokie dominują, w równoramiennym zaczynają być "spójniejsze"  
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, .:Gerard:. napisał:

Nawet dobrze, trzeba tylko usiąść w odpowiedniej odległości,
w trójkącie równobocznym moim zadaniem za agresywnie i wysokie dominują, w równoramiennym zaczynają być "spójniejsze"  
 

ten AMT jest mały i dobre zgranie go ze średniakiem 17-18 cm wymaga wysokiego podziału  co determinuje sytuację , że średniotonowy musi być top topów

a skoro Ty jesteś w stanie zaakceptować dżwięk tych kolumn w tym systemie to musi to naprawdę fajnie grać

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B28 trochę inna prezentacja niż w modelu B38.
B38 jest bardziej podkreślona detaliczność, wysokie wyżyłowane aż lekko kaleczące (efektowniejsze) B28 z dużą wyrazistością ale jednak stonowanie węglem większego brata

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WILSON BENESCH - zaawansowane, podłogowe kolumny Resolution 3Zero (25.10.2022)

Na nasz rynek wchodza kolejne zestawy głośnikowe marki Wilson Benesch z serii Fibonacci. Są to podłgowe kolumny Resolution 3Zero. Ceny zaczynają się od 245.000 złotych za parę dla wersji z podstawowym wykończeniem i siegają 270.000 złotych za najdroższe wersje. Dystrybucję prowadzi HiFi Club.

Standardowe wykończenie premium textured black bazuje na lakierowaniu proszkowym. Oprócz tego są też wersje z naturalnym fornirem w wysokim połysku, wersje z barwionym włóknem węglowym i dopasowanymi kolorystycznie dodatkami, a także wersje ze specjalnymi lakierami.

Kolumny wykorzystują szereg charakterystycznych dla Wilson Benesch, firmowych rozwiązań technicznych, zarówno w konstrukcji głosników, konstrukcji obudowy jak i topologii zwrotnicy.

Wysokie tony odtwarza 25-milimetrowy głośnik Fibonacci z hybrydową, jedwabno-węglową kopułką. Kompozytowa płyta czołowa głośnika tworzy geometrycznie zoptymalizowaną strukturę - element Fibonacciego. Konstrukcja ta zapewnia płaską charakterystykę przenoszenia i ultraszeroką dyspersję. Ponadto element Fibonacciego jest odsprzęgnięty od układu napędowego i obudowy głośnika wysokotonowego, co minimalizuje rezonans strukturalny w tej strukturze. Głośnik ten pracuje w filtrem górnoprzpustowym drugiego rzędu na 5kHz.

Średniotonowy głośnik o rozmiarze 170mm (7 cali) to własna konstrukcja Wilson Benesch o nazwie Tactic 3.0. Preferowanym przez Wilson Benesch materiałem membrany jest izotaktyczny polipropylen. Wybrano go z uwagi na naturalne brzmienie i zdolność tego materiału do pochłaniania energii i unikania złożonych modów rezonansowych w membranie. W środku membrany znajduje się nakładką przeciwpyłowa w postaci elementu Fibonacciego. Jest ona wyprodukowana we własnym zakresie przy użyciu technologii wytwarzania przyrostowego (druk 3D). Zoptymalizowana wyniku badań forma geometryczna oraz kombinacja 5 różnych materiałów i klejów zapewnia znaczną poprawę zarówno w dokładności charakterystyki przenoszenia, jak i redukcji zniekształceń. Głośnik ten pracuje bez pasywnej zwrotnicy, jest połączony bezpośrednio ze wzmacniaczem, a jego zbocza są uzyskane czysto akustycznie.

Główną rolę w odtwarzaniu niskich tonów mają dwa systemy typu isobaric. Każdy z nich tworzą dwa 170-milimetrowe głośniki Wilson Benesch Tactic pracujące w zespole typu skorupa (twarzami do siebie). Pracują one z filtrem dolnoprzepustowym pierwszego rzędu na 500Hz. Odpowiedź schodkowa systemu izobarycznego jest dopasowana do głośników średniotonowych, zapewniając spójność fazową w całym paśmie.

Odtwarzanie w zakresie niskiego basu wspomaga umieszczony u góry obudowy, kolejny 170-milimetrowy głośnik Wilson Benesch Tactic 3.0 pracujący z filtrem pierwszego rzędu.

Wilson Benesch jest znany ze swoich kompozytowych obudów kolumn. Seria Fibonacci wprowadza nową generację materiałów biokompozytowych. Z nich wykonywane są skorupy monocoque A.C.T. 3Zero. Nowy monocoque przynosi według materiałów producenta znaczące postępy pod względem osiągów akustycznych. Górna ścianka jest wykonana z kompozytu włókna węglowego. Złożona forma górnej ścianki ma kluczowe znaczenie dla osiągów kolumny. Usuwając wszelkie płaskie, odbijające powierzchnie i tworząc bardzo złożoną strukturę, uzyskuje się rozproszenie energii dźwięku odbitego, minimalizację fal stojących, co słuchacz postrzega jako zmniejszenie zniekształceń i podbarwień.

Terminale do połączenia dwukablowego umieszczono w podstawie kolumny tuż przy podłożu.

Dane techniczne Resolution 3Zero:

Impedancja ... 6Ω | 3Ω minimalna

Efektywność ... 90dB @ 1m, 2,83V, na osi

Pasmo przenoszenia ... 30Hz-30kHz +/- 2dB

Wysokość ... 1.558 mm

Szerokość ... 191 mm (przednia ścianka) | 519 mm (najszersza część podstawy)

Głębokość ... 505 mm

Masa ... 98 kg

wilson-benesch-resolution-3zero.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DCS - hi-endowy system słuchawkowy Lina (27.10.2022)

Na Audio Video Show 2022 zaprezentowany będzie hi-endowy system słuchawkowy dCS Lina. Składa się on z przetwornika cyfrowo-analogowego z odtwarzaczem sieciowym, wzmacniacza słuchawkowego i referencyjnego zegara dla sygnałów cyfrowych. Inaczej niż w przypadku pozostałej części oferty dCS, dystrybucją systemu Lina zajmuje się Rafko.

Każdy element systemu dCS Lina został zaprojektowany, ręcznie zamontowany w Cambridgeshire w Wielkiej Brytanii, a następnie gruntownie przetestowany. Sprzęt zaprojektowano do obsługi szerokiej gamy słuchawek, od dokanałowych IEM po referencyjne słuchawki nauszne, w tym wymagające słuchawki planarne.

Modułowa konstrukcja pozwala zarówno na ustawinie elementów obok siebie jak też na ustawienie ich w postaci pionowej wieży. Wszystkie trzy urządzenia mają obudowy z wykończonego na czarno aluminium. Oprócz standardowych gniazd połączeniowych zainstalowane są też gniazda Power Link (RJ45) do synchronizacji statusu włączony/wyłączony pomiędzy elementami systemu.

Możliwości funkcjonalne i zestawy wejść oraz wyjść wzmacniacza słuchawkowego i przetwornika/odtwarzacza pozwalają na ich indywidualne użytkowanie, bez pozostałych urządzeń systemu dCS Lina.

Lina Headphone Amplifier (cena 48.995zł) to w pełni analogowy, tranzystorowy wzmacniacz słuchawkowy o bardzo niskim poziomie szumów, szerokim zakresie dynamiki i bardzo dobrej liniowości. Impedancja wyjściowa jest bardzo niska, wynosi poniżej 0,09Ω, co ułatwia współpracę ze wszystkimi słuchawkami. Oprócz tego można wybrać jeden z dwóch poziomów wzmocnienia.

Zastosowano układ w klasie AB z DC servo (w nomenklaturze firmowej nazwany Class SuperA). Łączy on dobrą sprawność w wysoką wiernością. Opracowano DC servo z nowatorską techniką korekcji błędu.

Dane techniczne Lina Headphone Amplifier :

Wejścia analogowe ... stereo RCA impancja 48kΩ | stereo XLR niebuforowane impedancja 16kΩ | stereo buforowane XLR impedancja 96kΩ

Wyjścia słuchawkowe ... podwójne 3-stykowe symetryczne XLR (prawy, lewy kanał) | pojedyncze 4-stykowe symetryczne XLR | jack 6.35mm

Moc na wyjściu symetrycznym ... 2W / 30Ω | 0.48W / 300Ω

Moc na wyjściu niesymetrycznym ... 1.6W / 30Ω | 0.2W / 300Ω

Pasmo przenoszenia ... 1Hz-100kHz, +0/-3dB

Zniekształcenia THD+N ... <0.005% @ 1kHz (wyjście symetryczne 6V rms na 30Ω, pasmo 80kHz)

Separacja kanałów ... lepsze niż 100dB@1kHz (symetryczne wejście, symetryczne wyjście, obciążenie 30Ω) | lepsze niż 80dB, 20Hz-20kHz.

Stosunek sygnał/szum ... 110dB 20Hz-20kHz waga A (w odniesieniu do 6V rms symetryczne wejście i wyjście)

Zasilanie ... 90-120V i 230-240V, 50/60Hz

Wymiary WSG ... 220 * 121.5 * 356 mm

Masa ... 7.5kg

Załączone akcesoria ... kabel zasilania 2m | kabel Power Link 0,5m

Lina Network DAC (cena 67.995 zł) to połączenie przetwornika cyfrowo-analogowego z odtwarzaczem strumieniowym. Elastyczna architektura jest oparta o układy FPGA, daje możliwość wprowadzania nowych funkcji i ulepszeń poprzez aktualizacje oprogramowania. Wykorzystano firmowe technologie dCS jak platforma sterująca Digital Processing Platform, a także zastrzeżony system konwersji cyfrowo-analogowej Ring DAC.

Na bazie systemu Bartok DAC dCS postanowił stworzyć przetwornik CA do systemów słuchawkowych, zachowując wysoką jakość przy zmniejszeniu fizycznych gabarytów. By to osiągnąć zastosowano konstrukcję Flex-rigid. To rozwiązanie zaprojektowane przez inżynierów dCS pozwoliło wykorzystać wszystkie ściany wewnątrz aluminiowej obudowy do rozmieszczenia ponad 2.000 pojedynczych komponentów obsługujących wszystkie funkcje Lina Network DAC i połączenia ich w jednym obwodzie. Oprócz oszczędności miejsca zapewnia to też czystą ścieżkę sygnału.

W dCS Lina Network DAC wprowadzono pierwszy w historii firmy wyświetlacz z ekranem dotykowym. Dodatkowo aplikacja dCS Mosaic, kompatybilna z Android oraz iOS, oferuje odtwarzanie muzyki z takich źródeł jak TIDAL, Spotify, Deezer, Qobuz, radio internetowe czy Apple AirPlay. Do połączenia z siecią służy gniazdo RJ45 (Ethernet).

Na wyposażeniu jest też opatentowana technologia dCS Expanse. Jest to system mieszania kanałów (crossfeed) do kreacji efektu przestrzennego przy odsłuchu na słuchawkach. Dostępne są trzy nastawy: standard, enhanced E1, enhanced E2. Użytkownik może korzystać z kilku różnych filtrów. Są to dwa filtry PCM + MQA oraz 4 progresywne filtry DSD.

Dane techniczne Lina Network DAC:

Wejścia cyfrowe:
2 * AES/EBU XLR (44.1-384kS/s)
1 * S/PDIF koncentryczne BNC (44.1-192kS/s)
1 * S/PDIF koncentryczne RCA (44.1-192kS/s)
1 * optyczne Toslink (44.1-96kS/s)
1 * USB Typ B (44.1-384kS/s, PCM i DSD, DSDx2 w trybie asynchronicznym)
1 * USB Typ A (dla nośników danych, nawigacja z pomocą Mosaic)

Wyjścia analogowe ... para stereo XLR | para stereo RCA

Wspierane strumieniowanie ... UPnP, Qobuz, Deezer, Tidal, Internet Radio, Spotify, Apple AirPlay 2 (wsparcie 44.1 lub 48kS/s), RoonReady

Wspierane sygnały/pliki ... 44.1-384kHz, DSD 64, 128 | natywne DSD + DoP zależnie od wejścia, FLAC, WAV, AIFF, MQA

Zasilanie ... 90-120V i 220-240V, 50/60Hz

Wymiary WSG ... 220 * 121.5 * 339 mm

Masa ... 7.4kg

Załączone akcesoria ... kabel zasilania | kabel Power Link 0,5m | 2 * XLR 0,5m | kabel Ethernet 2m

Lina Master Clock Generator (cena 38.995 zł) to zegar taktujący klasy 1 (Grade 1) dla przetwornika cyfrowo-analogowego. Wykorzystuje on dwa oscylatory kryształowe, jeden dla 44.1 kHz, a drugi dla 48 kHz. Zapewnia niezwykle precyzyjne i stabilne taktowanie dla przetworników cyfrowo-analogowych, przy wszystkich formatach i częstotliwościach audio, nawet w zmiennych warunkach. Lina Master Clock wykorzystuje opatentowaną technologię taktowania udoskonalaną przez ponad trzy dekady istnienia dCS. Zastosowano rezonatory OCXO (oven-controlled crystal oscillators) z komorami o kontrolowanej temperaturze.

Lina Master Clock Generator ma dwa niezależne, buforowane wyjścia kompatybilne z TTL zrealizowane na złączach BNC 75Ω. Jedno wyjście ma częstotliwość 44.1kHz, drugie 48kHz.

Dane techniczne Lina Master Clock:

Dokładność zegara ... +/-1 ppm w temperaturze otoczenia +5°C do +45°C

Czas rozruchu ... typowo 10 minut do nominalnej dokładności

Wymiary WSG ... 220 * 121.5 * 339 mm

Masa ... 7kg

Załączone akcesoria ... kabel zasilania 2m | kabel Power Link 0,5m | 2 *BNC 0,5m

Zasilanie ... 90-120V i 220-240V, 50/60Hz, pobór mocy 10W

Cena za poszczególne elementy systemu osobno i za ich konfiguracje wynoszą:

dCS Lina Headphone Amplifier ... 48.995zł

dCS Lina Network DAC ... 67.995 zł

dCS Lina Master Clock Generator ... 38.995 zł

System dCS Lina ... 155.985 zł

Lina Headphone Amplifier + Lina Network DAC ... 116.990 zł

Lina Network DAC + Lina Master Clock Generator ... 106.990zł

dcs-lina.jpg

dcs-lina-rear.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Screenshot_20221102-125837_Samsung Internet.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ronaldo9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Może to nie HI-END ale nowość .

EXPOSURE - przedwzmacniacz stereo Exposure 3510 (17.11.2022)

Na polski rynek wszedł przedwzmacniacz stereo Exposure 3510. Jest on objęty 2 letnią gwarancją (możliwość rozszerzenia o 1 rok po rejestracji). Cena wynosi 10.395 złotych (dystrybucja Rafko).

Seria Exposure 3510 to aktualizacja serii 3010, wykorzystująca też rozwiązania techniczne z flagowej serii 5010. Serię Exposure 3510 tworzą: wzmacniacz zintegrowany stereo, przedwzmacniacz stereo oraz końcówka mocy w wersji stereo i mono.

Na wyposażeniu przedwzmacniacza 3510 jest standardowo 6 wejść liniowych, lub 5 przy opcjonalnym module gramofonowym. Do dyspozycji są 2 główne wyjścia przedwzmacniaczowe RCA (pre-out) oraz 1 wyjście magnetofonowe (tape).

Zgodnie z filozofią Exposure, ścieżka sygnału została maksymalnie skrócona. Stopień wyjściowy zrealizowany na elementach dyskretnych pracuje w klasie A. Do przełączania wejść zastosowano wysokojakościowe przekaźniki. W zasilaczu pracuje duży, wykonany na zamówienie transformator toroidalny.

Podobnie jak w przypadku wzmacniacza zintegrowanego 3510, przedwzmacniacz oferuje również wybór stałego lub zmiennego wzmocnienia, co oznacza, że można go zastosować do zwykłego zestawu stereo lub jako część systemu kina domowego.

Obudowa wykonana w całości z aluminium (dostępna w kolorze czarnym lub tytanowym) minimalizuje rezonanse, drgania oraz zakłócenia elektromagnetyczne.

Załączony pilot zdalnego sterowania pozwala zmieniać wejścia i regulować głośność, a także skorzystać z funkcji wyciszania.

Do przedwzmacniacza 3510 można opcjonalnie instalować moduły gramofonowe MM, MC lub konwerter CA 24bity/192kHz.

Dane techniczne przedwzmacniacza Exposure 3510:

Impedancja wejściowa ... 18kΩ

Czułość wejścia ... 250mV

Pobór mocy ... <25W

Zasilanie ... 110/120V lub 220/240V, 50/60Hz (ustawione fabrycznie)

Wymiary SWG ... 44 * 9 * 30 cm

Masa ... 7kg

exposure-3510-preamp.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999

WILSON BENESCH - kolumny Discovery 3Zero ze zintegrowanymi podstawkami (21.11.2022)

Na polski rynek weszłu kolumny Wilson Benesch Discovery 3Zero. Są to 2,5-drożne zestawy podstawkowe ze zintegrowanymi podstawkami. Ceny zaczynają się od 95.000 złotych za parę dla podstawowej wersji wykończenia a kończą na 106.600 złotych za najdroższe wersje. Dystrybucję prowadzi HiFi Club.

W Discovery 3Zero zastosowano 25-milimetrowy, jedwabno-węglowy głośnik wysokotonowy Wilson Benesch Fibonacci. Głośnik średniotonowy to 170-milimetrowy przetwornik Wilson Benesch Tactic 3.0. W dolnym zakresie pasma pracuje dodatkowo zamontowany na dolnej ściance obudowy system typu isobaric z dwoma 170-milimetrowymi głośnikami Wilson Benesch Tactic. Głośniki basowe pracują w zespole typu skorupa, czyli skierowane twarzami do siebie. Dzięki zwartej konfiguarcji geometrycznej całego systemu uzyskano dobre wyrównanie czasowe i integrację w całym paśmie. Zarówno głośnik średniotonowy jak i basowy system isobaric wykorzystują obudowy wentylowane.

Głośnik wysokotonowy pracuje z filtrem górnoprzepustowym drugiego rzędu na częstotliwości 5 kHz. Głośnik średniotonowy ma filtr dolnoprzepustowy pierwszego rzędu na częstotliwości 5kHz. System isobaric ma filtr dolnoprzepustowy pierwszego rzędu na 500 Hz.

Głośnik o nazwie Tactic 3.0 to własna konstrukcja Wilson Benesch. Preferowanym przez Wilson Benesch materiałem membrany jest izotaktyczny polipropylen. Wybrano go z uwagi na naturalne brzmienie i zdolność tego materiału do pochłaniania energii i unikania złożonych modów rezonansowych w membranie. W środku membrany znajduje się nakładką przeciwpyłowa w postaci elementu Fibonacciego. Jest ona wyprodukowana we własnym zakresie przy użyciu technologii wytwarzania przyrostowego (druk 3D). Zoptymalizowana wyniku badań forma geometryczna oraz kombinacja 5 różnych materiałów i klejów zapewnia znaczną poprawę zarówno w dokładności charakterystyki przenoszenia, jak i redukcji zniekształceń.

Jedwabno-węglowy głośnik wysokotnowy Fibonacci to najnowsza wersja technologii Wilson Benesch oparta na wcześniejszej konstrukcji głośnika Semisphere. W głośniku wysokotonowym Fibonacci udoskonalono struktury sąsiadujące z układem napędowym i hybrydową kopułką. Płyta czołowa jest utworzona z włókna węglowego - kompozytu nylonowego tworzącego geometrycznie zoptymalizowaną strukturę elementu Fibonacciego. Konstrukcja ta zapewnia płaską charakterystykę przenoszenia i ultraszeroką dyspersję. Ponadto element Fibonacciego jest odsprzęgnięty od układu napędowego i obudowy głośnika wysokotonowego, co minimalizuje rezonans w tej strukturze.

Wilson Benesch jest znany ze swoich kompozytowych obudów kolumn. Seria Fibonacci wprowadza nową generację materiałów biokompozytowych. Z nich wykonywane są skorupy monocoque A.C.T. 3Zero. W Discovery 3Zero wykorzystywana jest hybrydowa konstrukcja z biokompozytową skorupą oraz technologią Poly-Alloy.

Oprócz naszego standardowego wykończenia w ofercie jest gama oklein premium z naturalnego drewna, włókno węglowe Premium P1 i wykończenia lakiernicze Premium.

Dwuprzewodowy terminal jest umieszczony na filarze podstawki przy podłożu.

Dane techniczne Discovery 3Zero:

Impedancja ... 6Ω nominalna | 4Ω minimalna

Efektywność ... 89dB @ 1m, 2,83V

Pasmo przenoszenia ... 38Hz-30kHz (+/- 2dB)

Wysokość ... 1.187 mm

Szerokość ... 187 mm przednia ścianka | 394 mm najszersza część podstawy

Głębokość ... 408 mm

Masa ... 35,5 kg

wilson-benesch-discovery-3zero.jpg

wilson-benesch-discovery-3zero-premium.j

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Juliusz Apostata napisał:

Seria Exposure 3510 ma co najmniej rok.

Integra tak, pre i power nie😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kupię Exposure xxviii (28) poweramp dual mono 🇬🇧 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SONUS FABER - instalacyjne zestawy głośnikowe Arena (23.11.2022)

Na polski rynek weszły instalacyjne zestawy głośnikowe Sonus Faber Arena. Nowa kolekcja liczy trzy modele, pełnozakresowe zestawy Arena 30 i Arena 20 oraz subwoofer Arena S15. Dystrybucję prowadzi Horn Distribution.

Sonus faber zadebiutował na rynku głośników instalacyjnych w 2019 roku z serią Palladio. Kolekcja Arena miała swoją premierę na CEDIA 2022 w postaci trzech modeli, ale ma ona być kontynuowana jako ciągły, stale rozwijany projekt, oferując z czasem nowe rozwiązania.

Arena 30 (cena 71.999 zł) to 4-drożny zestaw głośnikowy LCR z obudową zamkniętą. Pracują w nim dwa 8-calowe głośniki basowe, dwa średniotonowe 6,25 cala, 38-milimetrowy głośnik wysokotonowy z jedwabną kopułką i 19-milimetrowy superwysokotonowy. Częstotliwość zwrotnicy to 200Hz/2kHz/10kHz. Efektywność wynosi 94dB (2.83Vrms@1m), nominalna impedancja 4Ω, impedancja minimalna 2,8Ω, a maksymalny SPL 115dB@1m. Masa zestawu wynosi 58.7 kg, głębokość montażowa 162mm, a wymiary WSG to 1.774*321*167mm.

Arena 20 (cena 47.999 zł) to 3.5-drożny zestaw głośnikowy z obudową zamkniętą. Zastosowano tu dwa 8-calowe głośniki basowe, średniotonowy 6,25 cala i 25-milimetrowy wysokotonowy. Częstotliwość zwrotnicy to 160Hz/220Hz/3.100Hz. Efektywność wynosi 92dB (2.83Vrms@1m), nominalna impedancja 4Ω, impedancja minimalna 2,8Ω, a maksymalny SPL 112dB@1m. Masa zestawu wynosi 47.2 kg, głębokość montażowa 144mm, a wymiary WSG to 1.577*321*150mm.

Arena S15 (cena 33.999 zł) to modułowy subwoofer w którym pracują 4 głośniki 6,5-calowe. Efektywność wynosi 90dB (2.83Vrms@1m), nominalna impedancja 4Ω, impedancja minimalna 3,5Ω. Masa subwoofera wynosi 38.7 kg, głębokość montażowa 202mm, a wymiary WSG to 947*432*208mm.

sonus-faber-arena-30.jpg

sonus-faber-arena-20.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

mcintosh mc 451

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu. trafiły do mnie kable zasilające Transparenta, najwyższy model Opus generacji 5. Były to wersje Source, dedykowane do źródeł i sprzętów o stałym i niskim poborze prądu np DAC-i, odtwarzacze CD, streamery, preampy, gramofony itd. Opisywałem je tu na forum, bo wypadły znakomicie, ku mojemu zaskoczeniu, bo do tej pory nie wiedziałem, że w zasilaniu Transparent też może być mocny. Od lat słynie z kabli głośnikowych i cyfrowych, a tu taka miła niespodzianka.

Tym razem, dzięki uprzejmości dystrybutora, czyli warszawskiego Hi-Fi Klubu, miałem możliwość sprawdzić najnowsze wydanie Opusa zasilającego, tym razem już najnowszej generacji 6 i wersję Power, nie Source. Wersja Power jest przeznaczona do urządzeń o większym i zmiennym poborze prądu jak wzmacniacze, kondycjonery i listwy zasilające, ale można je też użyć do źródeł i preampów. Przez to są bardziej uniwersalne, ale mogą też dawać nieco inne efekty finalne w brzmieniu.

Wizualnie kabel wygląda tak samo. 2m, karbonowa, owalna puszka na środku, elegancki kuferek, certyfikat itd. Walory brzmieniowe też są w zasadzie takie same, czyli muzykalność ponad wszystko. Nie ma sensu powtarzać opisu, który zamieściłem przy okazji testów generacji 5, ale powtarza się duże nasycenie, gęstość, soczystość, piękna barwa, ale też sprężysty, mocny i szybki bas, piękna, głęboka przestrzeń, specyficzny otulający blask, delikatnie po ciepłej stronie mocy.

Nasuwa się więc pytanie czy nowa, 6-ta już generacja cokolwiek wniosła i czy wersja Power różni się od wersji Source. Nie jest to łatwo stwierdzić, bo to bardzo podobne kable. W końcu ten sam model z tej samej stajni, ale pewne zmiany moim zdaniem są. One nie są jakieś ogromne, raczej delikatne. Z jednej strony mam wrażenie, że model Power gra dźwiękiem nieco masywniejszym, pełniejszym, choć każdy Transparent gra plastycznym, pełnym dźwiękiem. Ale model Power idzie jeszcze nieco dalej niż Source. Znów nie są to duże różnice, raczej kosmetyka, ale ma to ten plus, że daje nam wybór. Jeśli mamy np źródło grające gęsto, pełnym dźwiękiem, to może lepiej wpasować się wersja Source, bo po co dokładać coś, czego i tak mamy już wystarczająco dużo. Ale jeśli mamy źródło neutralne, a chcielibyśmy je trochę przesunąć w stronę dociążenia, jeszcze większej gęstości, to można spróbować wersję Power. Do wzmacniaczy czy listew AC, to koniecznie wersję Power.

Kolejna kwestia to zmiana generacji z 5 na 6. Czy coś wnosi? W zasadzie wszystkie, znane już znakomite cechy tych kabli pozostają, bo po co zmieniać zwycięską drużynę... :-). Ale jest coś co zawsze można próbować wyżyłować jeszcze bardziej, a tym czymś jest przestrzeń i rozdzielczość. Nie wiem czy aspekt przestrzenności uległ zmianie, ale mam wrażenie, że właśnie rozdzielczość poszła jeszcze o krok dalej, nie zaburzając fajnego gęstego, soczystego i barwnego klimatu poprzednika. Kabel nadal gra po cieplejszej, plastycznej stronie mocy, jest jednocześnie żywiołowy z fajnym, szybkim ale pełnym basem i dużą rozdzielczością, bez żyłowania jej w sposób nieprzyjemny jak robią niektóre kable ze srebrzonej miedzi lub czystego srebra. W sumie nie dziwota. Transparent od zawsze pozostaje wierny miedzi bez dodatków. Miedź czy nie mieć...wolę mieć miedź... 🙂

Kabel okazał się tak dobry, że pozostał już w moim systemie dołączając do Ansuz-ów C2, D2 i Enerr-ów Ultimate Limited. Wyraźne i jednocześnie konsekwentne postępy Transparenta zaintrygowały mnie na tyle, że zacząłem myśleć o ich kablach głośnikowych, szczególnie że miałem okazje przetestować u siebie zarówno model Opus generacji 5, jak i XL generacji 6. Oba znakomite i co ciekawe, grające zupełnie inaczej. Opus czarował słodyczą, rozwibrowanymi smaczkami, trudno uchwytnym pięknem muzyki. Najnowszy XL był inny. Też gesty, soczysty, ale dający ogromny wgląd w nagranie, mniej słodki, ale bardziej wnikliwy, mniej modyfikujący brzmienie, ale bardziej i mocniej wyciągający jego naturę. Najlepszy kabel głośnikowy jaki miałem u siebie.

Dlatego też rozpocząłem starania, bym mógł przetestować u siebie najnowsze, topowe dzieło Transparenta, czyli głośnikowy Magnum Opus gen.6. Tego w Polsce jeszcze nigdy nie było. Trudno to nawet nazwać kablem, bo puszka waży jakieś 15kg, może nawet 20kg. To w sumie interfejs łączący kolumny ze wzmacniaczem, niestety w cenie kawalerki w dużym mieście. Cena absurdalna, ale też przeznaczony do ultra topowych systemów. Zobaczymy co to za cudo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mztv napisał:

no cena daje radę za 2,5 mb katalogowo 360 000 PLN

Tak, jest to absurd. Zresztą topowe Siltechy, Tary Labs i inne są w równie absurdalnych cenach. Ale to kupują szaleni audiofile do kolumn za milion i więcej. Wbrew pozorom, takich systemów jest w Polsce kilkadziesiąt. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest coś w tych kablach co może usprawiedliwić ich cenę? Czy koszt ich produkcji to 1000pln a reszta to marketing i przekonanie kupującego, że grają najlepiej?

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.