Skocz do zawartości
IGNORED

Jak wycisnąć z membran 100% możliwości...


moreno1973

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat argument, ze firma zatrudniajaca 60 osób w którą poszlo 20 milionow EUR od inwestorow raczej nie podlozy sie jakims technicznym bublem uważam za cakiem racjonalny i mocny.

Co do korekcji basu to rozumiem, ze krytycy technologii Devialeta nie uznają tez kolumn bass-reflex, bo to przyklad daleko bardziej prymitywnej korekcji w niskich zakresach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat argument, ze firma zatrudniajaca 60 osób w którą poszlo 20 milionow EUR od inwestorow raczej nie podlozy sie jakims technicznym bublem uważam za cakiem racjonalny i mocny.

Co do korekcji basu to rozumiem, ze krytycy technologii Devialeta nie uznają tez kolumn bass-reflex, bo to przyklad daleko bardziej prymitywnej korekcji w niskich zakresach.

 

Dziękuję za przytoczenie argumentów zdroworozsądkowych. Devialet to spora inwestycja jak na dzisiejsze standardy firm high-endowych. Raczej nikomu z owych 60 osób w Devialet nie zależy na tym aby wysadzić komuś woofer w kolumnach kosztujących 30-40 tyś Euro. Efekt PR takiego zdarzenia miałby fatalne konsekwencje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były przypadki firm znacznie większych - kapitałowo i w sensie ilości pracowników, które wypuszczały produkty groźne dla życia i zdrowia. Tak więc argument jest daleki od rozstrzygającego.

 

W przypadku tego wynalazku, na miejscu rozważającego zakup, chciałbym się dowiedzieć jakie inżynierskie przesłanki stały za tymi wychyleniami membran. Czy jest to np. próba podbicia SPL tuż powyżej strojenia BR (i czy wzięto pod uwagę furkotanie powietrza w tunelu) czy coś innego jednak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy argument można kwestionować...chodzi o regułę a nie pojedyncze przypadki...i o zdroworozsądkowe podejście...

 

Zawsze można napisać do Devialeta i zadać im pytania...zamiast się domyślać;-) No i można nie włączać układu SAM. On poza tym jest oferowany gratis i nic nie tracimy finansowo, iż istnieje i go posiadamy a nie używamy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to powolne wachlowanie membraną poniżej częstotliwości br dodano dla polepszenia chłodzenia cewki; imho chodzi wyłącznie o wymuszenie wiekszego przepływu powietrza wokół cewki. DSP zaprogramowane odpowiednim modelem korekcyjnym, na podstawie parametrów T-S , mając wgląd w choćby 2 milisekundy sygnału na przód jest w stanie wyliczyć poprawki jakie należy wprowadzić w sygnał aby zminimalizować zniekształcenia wytwarzane przez głośnik dynamiczny, oraz wyliczyć jakie pobudzenie doprowadzić do cewki aby ciśnienie akustyczne odpowiadało treści sygnalu. Krótko mówiąc majstersztyk matematyki w służbie pròżności człowieka .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to już zaczyna mieć jakiś sens. Jednak korekcje a'priori, bez sygnału zwrotnego (poza może jakimiś zależnościami prąd - napięcie) to ryzykowna sprawa, w głośniku jest wiele różnych źródeł niestabilności parametrów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tekst po angielsku o SAM.

 

Well the effect of SAM is to correct the cone movement from 200Hz down.

I don't want to get too technical on a forum such as this, but basically in a loudspeaker the cone is never exactly where it should be had it perfectly followed the "instruction" of the amplifier signal. Devialet measure this deviation and produce a correction which means that the cone actually is where the input signal determines it should be.

On top of this they measure voice coil temperature and the safe travel of the bass cone. This is then mapped in to make sure the drive unit is always kept within its safe limits.

This does, of course, mean that the correcting effect can be partially over-ridden by the safety side of the software, so if one is trying to play a massive organ piece at high volume with, say KEF LS50s, the bass -is- corrected for frequency but the level can only go up to a non-damaging level.

 

The effect will be very small on speakers which are very accurate and full range already, and are more likely to reveal room problems.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małego monitorka w BR (strojonym w okolice np. 50Hz) zwyczajnie nie da się zmusić do odtworzenia C sub-kontra (16.35Hz) na słyszalnym poziomie SPL. Zwarcie akustyczne poniżej strojenia BR ma swoje prawa. Dlatego nie liczyłbym na cud w postaci pełnopasmowego brzmienia z małych monitorków.

 

Do tego pomysł z chłodzeniem cewki przez infrasoniczne wychylenia kiedy nie ma sygnału jest cokolwiek ryzykowny, bo chciałoby się żeby cisza była ciszą, a głośnik pracujący na dużym wychyleniu może tego nie zachować - przedmuchy w napędzie itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małego monitorka w BR (strojonym w okolice np. 50Hz) zwyczajnie nie da się zmusić do odtworzenia C sub-kontra (16.35Hz) na słyszalnym poziomie SPL

Te monitorki mają woofer 5,25" i wg. pomiarów w magazynie "AUDIO" schodzą do ~44Hz @-3dB - jak dla mnie to jest już mega kosmos ;) ... w sumie jest to wynik jak niesamowity (jak na taki mały woofer), że zastanawiam się jakim to zostało opłacone kosztem ... większe THD (?), gorsza/rozlazła char wodospadowa na basie (?) ... nic nie ma za darmo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak nawet jeżeli membrana takiego monitorka będzie pracować na granicy zniszczenia, nie dostarczy 16.35Hz na słyszalnym poziomie SPL.

 

Audio ostatnio zredukowało ilość przedstawianych pomiarów - np. nie publikują już cząstkowych charakterystyk nearfield źródeł basu, przez co znacznie trudniej jest ocenić co naprawdę robią dane kolumny.

 

Natomiast z tego co widać - 15cm Scanspeak w efektywnie (nie za nisko, w sporej obudowie) strojonym BR może zejść w okolice E kontra (41.2Hz). Oczywiście przy BR strojonym pod 50Hz (nie wiemy dokładnie gdzie) właśnie przy E1 będziemy mieli bardzo szybki gradient wychylenia względem częstotliwości - półton w dół i wychylenie znacząco rośnie. Przy A sub-kontra (najniższy klawisz fortepianu, 27.5Hz) może już być bardzo nieciekawie podobnie jak przy najniższych zejściach tuby, o organach nie wspominając.

 

Koszt takiego niskiego zejścia małym głośnikiem - furkoty silnie obciążonego BR jak również nienaturalność basu. Mała membrana silnie zniekształca już 80Hz, więc chociażby fortepian ucierpi na enharmoniczności nawet gdyby partytura nie przewidywała najniższych klawiszy. Jeżeli ten wynalazek Devialeta jakoś koryguje nieliniowości głośnika, może co nieco poprawić, dlatego oddałem swój głos zgodnie z życzeniem założyciela wątku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te monitorki mają woofer 5,25" i wg. pomiarów w magazynie "AUDIO" schodzą do ~44Hz @-3dB - jak dla mnie to jest już mega kosmos ;) ... w sumie jest to wynik jak niesamowity (jak na taki mały woofer), że zastanawiam się jakim to zostało opłacone kosztem ... większe THD (?), gorsza/rozlazła char wodospadowa na basie (?) ... nic nie ma za darmo.

 

Wygląda na to, że rozciągnięcie basu zostało opłacone kosztem dużego THD:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (wykres Total Harmonic Distortion + Noise, pomiary z odległości 2 m przy SPL 90 dB)

 

Przy ~50Hz wysokie THD nie dziwi, ale niepokojące są duże zniekształcenia w wyższym basie (100Hz - 10%).

 

Dla porównania inne małe monitorki Dynaudio Excite x12:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zniekształcenia w zakresie wyższego basu znacznie lepsze ok. 2%, ale dalej jest słabo, cudów nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt takiego niskiego zejścia małym głośnikiem - furkoty silnie obciążonego BR jak również nienaturalność basu. Mała membrana silnie zniekształca już 80Hz, więc chociażby fortepian ucierpi na enharmoniczności nawet gdyby partytura nie przewidywała najniższych klawiszy. Jeżeli ten wynalazek Devialeta jakoś koryguje nieliniowości głośnika, może co nieco poprawić, dlatego oddałem swój głos zgodnie z życzeniem założyciela wątku.

 

Fakt. Ale SAM można przecież stosować do każdych kolumn (?), a więc do odpowiednio dużych membran (12 cali i większe). I w tym układzie nie powinno być przykrego efektu. Dlatego również oddałem swój głos:)

Tym bardziej, że dawno temu używałem kolumn z aktywną korekcją basu (z tym, że serwo korygowało sygnał zwrotny).

To było TO!

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie merytoryczne wpisy i głosy oddane na moje kolumny. Kiedy już opracują SAM dla moich kolumn napiszę o swoich wrażeniach.

 

 

 

Fakt. Ale SAM można przecież stosować do każdych kolumn (?), a więc do odpowiednio dużych membran (12 cali i większe). I w tym układzie nie powinno być przykrego efektu. Dlatego również oddałem swój głos:)

Tym bardziej, że dawno temu używałem kolumn z aktywną korekcją basu (z tym, że serwo korygowało sygnał zwrotny).

To było TO!

 

Pozdr.

 

Nie wiem czy można do wszystkich...pożyjemy i zobaczymy. Co tydzień dodawane są nowe modele. Ostatnio np. Audio Physic Tempo 25, monitory Martin Logan, monitory z firmy Kiso, malutkie Sonus Faber Toy.

Moim zdaniem SAM potrafi wiele ale bardziej na monitorach niż dużych kolumnach. Efekty na dużych 800D działania SAM były nieznaczne. Na 805D bardzo wyraźne i pozytywne. IMHO.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Wygląda na to, że rozciągnięcie basu zostało opłacone kosztem dużego THD:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (wykres Total Harmonic Distortion + Noise, pomiary z odległości 2 m przy SPL 90 dB)

 

Przy ~50Hz wysokie THD nie dziwi, ale niepokojące są duże zniekształcenia w wyższym basie (100Hz - 10%).

Zniekształcenia faktycznie bardzo wysokie, ale z drugiej strony jadąc częstotliwością w górę bardzo szybko opadają. Także ten coax jako średnio-wysokotonowy byłby doskonały ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam,też dostałem taki e mail. moreno daj znać czy jesteś zadowolony.

 

Dzięki za głosy... miło że się dość szybko ten SAM pojawił. Od września chyba jeszcze przyśpieszą, bo sierpień to miesiąc wakacji w całej Francji...a jednak ktoś tam w tym Devialecie coś robił;-)

 

Jak posłucham dłużej to coś skrobnę...

 

Tu coś o SAM w końcu po polsku...

 

samschema-740.jpg

 

SAM pozwala wzmacniaczom mocy Devialet dostarczać kolumnom głośnikowym specyficzny sygnał, opracowywany w czasie rzeczywistym i bez jakiegokolwiek opóźnienia. To z kolei umożliwia optymalne zasilanie głośników i gwarantuje, że akustyczny sygnał płynący z kolumn jest dokładną repliką sygnału audio zapisanego na nagraniu i jednocześnie zapewnia głośnikom ochronę przez mechanicznym przeciążeniem lub elektrycznym przegrzaniem.Aby móc w pełni wykorzystać możliwości przetworników, inżynierowie Devialet muszą zmierzyć i scharakteryzować kompletne zachowanie głośnika (wliczając zwrotnicę, przetwornik, akustyczne obciążenie), z jego nieliniowościami, tworząc w ten sposób wirtualny obraz prawdziwej kolumny głośnikowej, pracującej w czasie rzeczywistym na jednym z cyfrowych procesorów dźwięku Devialet.

 

W celu zbadania charakterystyk głośników Devialet stworzył jednostkę organizacyjną, złożoną z 10 specjalistów zajmujących się technologią SAM, głównie ekspertów w elektronice i akustycznej obróbce sygnału. W siedzibie firmy Devialet zlokalizowanej w sercu Paryża zbudowano specjalne laboratorium akustyczne i opracowano platformę logistyczną. Całość przyspiesza tempo pomiarów i modelowania głośników, przed dodaniem ich do bazy SAM.

 

Przyspieszenie procesu opracowywania charakterystyki za pomocą automatyzacji, a także zaprojektowanie przenośnych wersji narzędzi pomiarowych, jest celem ambitnego programu, który pomoże stworzyć przed tegorocznymi świętami Bożego Narodzenia kompletnych charakterystyk 200 najpopularniejszych na rynku kolumn głośnikowych, które będą kompatybilne z technologią SAM.

 

tekst ze strony dystrybutora więc ewentualne narzekania o pisaniu głupot to do niego nalezy kierować;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jakby zachował się taki Debialet u mnie na samej sekcji niskiego basu czyli 16-150hz. I co by wprowadził SAM gdyby był dostępny dla Utopii. Często niski bas napędza się klasą D i nie ma nic złego w takiej opcji. Devialet to jest klasa D i do takiego przeznaczenia może i byłby ok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie doczytalem wątek i nie mogłem uwierzyć w teorie tworzone przez niektórych kolegów w temacie SAM i jeszcze w oparciu o własna interpretacje przytaczanych anglosaskich tekstów...Polak jednak potrafi.

Moreno jednak dobrze sie obron:)

SAM nie jest żadna odmiana DSP, a głównym zadaniem jest korekta niedoskonałości wychylenia membramy głośnika basowego w jednostce czasu. System ma zapewnić wierne odtworzenie dźwięku w zakresie poniżej 150hz- poniżej tego zakresu sa największe problemu z odtworzeniem vs. akustyka pomieszczenia. Membrama i cewka sa zabezpieczone softwerowo przed ewentualnymi przegrzaniami i wychyleniami poza parametr pracy.

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co innego robi DSP? Przez mikrofon mierzy parametry dźwięku jaki wychodzi z głośników, porównuje z sygnałem wzorcowym i tak koryguje by sygnał z kolumn był równy sygnałowi wzorcowemu. DSP idzie jednak dalej bo dobiera to w danym pomieszczeniu uwzględniając jego wpływ na pracę głośników.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jakby zachował się taki Debialet u mnie na samej sekcji niskiego basu czyli 16-150hz. I co by wprowadził SAM gdyby był dostępny dla Utopii. Często niski bas napędza się klasą D i nie ma nic złego w takiej opcji. Devialet to jest klasa D i do takiego przeznaczenia może i byłby ok.

 

U Ciebie to musi być para raczej Devialetów czyli model 800. Na forum Devialeta są użytkownicy któzy napedzają taką parą WA Sasha 2, kolumny Goldmund, Marten Django XL, Rockport Altair, jest też człowiek posiadający Focal Maestro Utopia ale on ma tylko jednego Devialeta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co innego robi DSP? Przez mikrofon mierzy parametry dźwięku jaki wychodzi z głośników, porównuje z sygnałem wzorcowym i tak koryguje by sygnał z kolumn był równy sygnałowi wzorcowemu. DSP idzie jednak dalej bo dobiera to w danym pomieszczeniu uwzględniając jego wpływ na pracę głośników.

To taki odkopany Motional Feedback Philipsa z lat "70" tylko że tam było robione to w czasie rzeczywistym a tutaj widzę że jakiś teoretyczny głośnik ma ma odtwarzać dźwięk w taki sposób żeby mu to wychodziło najlepiej. Całość zagadnienia zburzy zmiana konstrukcji głośnika nie podawana przez producenta który ma prawo do zmian, modernizacji, e.t.c. bez informowania o tym konsumenta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę, że powinna być wersja 800. Dowiem się czy jest w Polsce jakaś sztuka. Ale myślę tylko o sekcji basowej.

 

To taki odkopany Motional Feedback Philipsa z lat "70" tylko że tam było robione to w czasie rzeczywistym a tutaj widzę że jakiś teoretyczny głośnik ma ma odtwarzać dźwięk w taki sposób żeby mu to wychodziło najlepiej. Całość zagadnienia zburzy zmiana konstrukcji głośnika nie podawana przez producenta który ma prawo do zmian, modernizacji, e.t.c. bez informowania o tym konsumenta.

 

Dlatego DSP jest lepsze, bo nie opiera się o dane producenta tylko o realną pracę konkretnych przetworników i to w danym pomieszczeniu. To najlepsza opcja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />Często niski bas napędza się klasą D i nie ma nic złego w takiej opcji. Devialet to jest klasa D i do takiego przeznaczenia może i byłby ok.<br />

 

Po co przepłacać wystarczyły by ci monobloki AM400 Audiomatusa, u mnie jak jest w nagraniu bas to na 15" faktycznie jest pierdykniecie i to już przy koncówkach 250Wat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz właśnie widzę cenę takiego Devialeta 800. Nieźle dali czasu, prawie 100tys. To można inne Ice Powery czy Hypex N-Core mieć za 20% tej ceny i moc 2x400W do nawet 2x1100W przy 8om.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co innego robi DSP?

 

Odpowiedziales sobie sam:)

 

Natomiast SAM jest powiedzmy wiernym (wirtulanym) odtworzeniem glosnika i zakresu/parmetrow pracy i zadaniem glownym jest "doprowadzenie" membramy do wiernego wychylenia zgodnie z przeslanym sygnalem ze zrodla w jednostce czasu. SAM nie ma za zadanie-jak niektorzy w tym watku twierdza- wychodzenia poza parametr fizycznych mozliwosci cewki i membramy. Aczkolwiek "w tle" dziala system zabezpezpieczajacy i "obnizajacy" parametr zadany przez SAM-a, czytaj: zabezpeiczenie przed zniszczeniem glosnika.

 

P.S> DSP jako samodzielne urzadzenie nie zmieni parametrow pomieszczenia i nie usunie mankamentow tegoz. Jedynie poprawi i wygladzi to co poprawila dobrze zrobiona akustyka pomieszczenia. DSP to nie lek na cale zlo jak niektorzy to postrzegaja. Powyzsze w/g mnie oczywiscie.Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co innego robi DSP? Przez mikrofon mierzy parametry dźwięku jaki wychodzi z głośników, porównuje z sygnałem wzorcowym i tak koryguje by sygnał z kolumn był równy sygnałowi wzorcowemu. DSP idzie jednak dalej bo dobiera to w danym pomieszczeniu uwzględniając jego wpływ na pracę głośników.

Dalej z basem można pójść robiąc coś takiego o czym towarzystwo zapomniało

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zmniejszenie harmonicznych na basie to trudne zagadnienie a patenty Karlsona (które już wygasły)robią to znakomicie i banalnie prosto.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych:

 

To start with, lets discuss the power of the speakers. This is measured by pure resistance, generally of 8Ω or 4Ω (Devialet chose a value of 6 Ω). This most often uses a fixed frequency of 1000Hz to limit dubbing, meaning it uses a signal that remains sinusoidal.

 

However, the results gained by this method correspond to the amplifier’s static operating system. Although this can act as a basis for comparison, it is still quite removed from the conditions in which an amplifier will actually operate, using a musical signal to transfer its power to acoustic speakers.

 

In actual fact the two phenomena are united. On the one hand the music is a dynamic phenomena that puts into play bigger or smaller complex sounds, which are made up of a basic frequency. A certain number of these are harmonic frequencies (whole multiples of basic frequencies). These are sounds that not only develop, but also suddenly change the rhythm of the time (transient behaviour). On the other hand, an acoustic speaker has impedance, which is only very roughly approximated by the nominal value of 8Ω, with which it is generally associated.

 

The electro acoustic part of the speaker is effectively comprised of loudspeakers and a filter, and it has a specific impedance. This varies with the frequency in a manner that is more or less significant, contrary to the pure resistance of 8 Ω, on which power measures are carried out. In addition, the elements of the filter, just as with the loud speakers, introduce phase shifts, whether from a global point of view or between different channels of the speaker. This can more or less alter the playback of the complex signals, because their diverse components will no longer be temporarily correlated.

 

The curb below represents the impedance of a commercial Hi-Fi speaker. The frequencies of 10 Hz to just above 20kHz are located on the horizontal axis, whilst the unit (or value) of impedance is on the vertical axis

 

Impedance.jpg

 

Thus one can clearly see how the impedance value is rather turbulent and approaches 16Ω to a frequency of about 2500Hz. It becomes apparent that an amplifier, whose nominal power is starting from a measurement of résistance of 8Ω, will not deliver more than half of this power at 2500Hz, if connected with the speaker. Likewise, the impedance unit revolving around the 6Ω value between 10Hz and 1kHz, provides the amplifier with a power superior to its nominal power.

 

In practice the power absorbed by the enclosed speaker varies with the frequency. Consequently the sound level produced by the speaker will not be the same following the frequency, which results in a change in the original musical message. Moreover, the charge of the bass loud speaker (and the speaker itself) equally impacts the output, which spreads more or less from the sound message as it has been received.

 

And so, to correct the change in signal, Devialet has developed the SAM Processing (Speaker Active Matching).

 

For this, a Digital Signal Processor (DSP) analyses the digital signal in real time, and corrects it using the speaker’s mathematical function, which has been loaded onto the SD card of the amplifier’s configuration from the Devialet database.

 

This mathematical model takes into account the electronic, mechanic and acoustic performance of the speaker (filter, loud-speakers and acoustic charge) and for every sample the DSP calculates the tension it needs to apply to the speaker, so that the acoustic pressure conforms to the image of the original audio signal.

 

In regard to its current implementation, the SAM processor is effective in low frequencies of up to 150Hz, although its effect is felt in every audiotape. Devialet has developed an industrial protocol of the speakers’ characteristics, using measurements by laser interferometry, and electro acoustic measurements, in order to precisely ascertain the speaker’s performance.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.